abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27211764
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 12:09 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Wat betreft de Docking Bay, ik heb geen flauw idee, ben wel benieuwd naar de referenties, maar zoiets kan aangepast zijn in de 18jaar tussen de films, of zijn referenties waarvan Lucas zich niets aantrekt.
Ach, een docking bay verwijderen kan nooit moeilijker zijn dan allerhande extra functies uit een welbekende astromech trekken (oa. repulsorlifts).
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  zaterdag 21 mei 2005 @ 12:51:40 #177
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_27212921
Gisteren dan eindelijk geweest.

Het was briljant dat iedereen begon te juichen en te klappen bij het main theme. Ik raakte gelijk in de stemming. De hele zaal was vol en iedereen moest heel hard lachen bij grapjes en je hoorde iedereen zuchten bij sombere momenten. Dat maakt het altijd leuker.

Maar het was een leuke film. Erg spannend. Veel actie en superveel titanengevechten. Die Anakin is wel een houten klaas. Buiten de vechtscenes is hij wel een beetje onder de maat. Maar dat lijkt wel bij Starwars te horen. Ik stoorde me er ook echt niet aan. De vechtscenes deed hij perfect en de frustratie droop er ook wel vanaf. Op zulke momenten leef ik me dan wel weer erg in en baal ik er oprecht van als de Jedi masters weer ongelovelijk dom omgaan met iemand die op het randje balanceert.

De special effects waren weer erg mooi, de muziek is weer perfect en in tegenstelling tot episode 1 en het eerste deel van episode 2 kreeg ik wel het echte Starwars gevoel. Jammer dat het afgelopen is. Het gevoel dat er ooit weer een vervolg komt is altijd wel prettig. Nu maar weer de oude delen kijken, het zal 10 jaar geleden zijn dat ik die voor het laatst gezien heb.

Ik vind overigens Darth Vader maar een suffe badguy, met zijn grote hoofd en relatief kleine lichaampje. Zijn stem is wel cool (James Earl Jones) en het blijft natuurlijk een klassieker.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 21 mei 2005 @ 12:55:06 #178
862 Arcee
Look closer
pi_27213005
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 12:51 schreef MeneerTim het volgende:
Het was briljant dat iedereen begon te juichen en te klappen bij het main theme.
Dat had je bij de vorige twee films niet meegemaakt?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_27213774
Ergeren jullie dan niet aan het geklap... ik bedoel het is niet alsof Lucas of een van de acteurs in de zaal zitten he
ik vind het klap idee dan zeg maar extreem nutteloos
  zaterdag 21 mei 2005 @ 13:24:57 #180
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_27213798
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 13:23 schreef blue-102 het volgende:
Ergeren jullie dan niet aan het geklap... ik bedoel het is niet alsof Lucas of een van de acteurs in de zaal zitten he
ik vind het klap idee dan zeg maar extreem nutteloos
Kansloos ja, en vooral die gastjes die met lightsabers begonnen te zwaaien
Ik moest er wel om lachen eigenlijk.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 21 mei 2005 @ 13:33:11 #181
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_27213992
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 13:23 schreef blue-102 het volgende:
Ergeren jullie dan niet aan het geklap...
ja. ik vind het zo overkomen als "in de VS doen ze dat, dat moeten we hier ook doen".

zelfde met die "line-up" die ze in vlissingen hadden, dat ze al dagen van te voren op de stoep bij de bios lagen. Dat je dat in de VS nou moet doen om kaartjes te kunnen bemachtigen, a la, maar in Nederland is dat gewoon onzin.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_27214245
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 13:33 schreef Tokus het volgende:

[..]

ja. ik vind het zo overkomen als "in de VS doen ze dat, dat moeten we hier ook doen".

zelfde met die "line-up" die ze in vlissingen hadden, dat ze al dagen van te voren op de stoep bij de bios lagen. Dat je dat in de VS nou moet doen om kaartjes te kunnen bemachtigen, a la, maar in Nederland is dat gewoon onzin.
Inderdaad, je kan de dag zelf vaak nog een kaartje bestellen, meeste mensen hebben zoiets van we zien wel. Maar sommige mensen willen laten zien dat ze denken meer fan te zijn van de film als ze zo doen als in vlissingen ..
Nou jongens die daar hebben gelegen, jullie hebben van mij en denk ik de meeste eerder respect verloren dan gewonnen...
  zaterdag 21 mei 2005 @ 13:46:03 #183
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_27214292
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 12:55 schreef Arcee het volgende:

[..]

Dat had je bij de vorige twee films niet meegemaakt?
Ik had het eerlijk gezegd nog nooit bij films meegemaakt. Het is ook vrij belachelijk maar een film als Starwars komt er mee weg. Het is ook wel leuk dat alle zes de films met dezelfde muziek en dezelfde introductie beginnen.

Nu ik er over nadenk. Ik ben ooit naar de première van episode 2 geweest en toen begon de zaal te juichen toen Yoda in beeld kwam. Maar dat was in een veel kleiner zaaltje. Dit was echt een staande ovatie van een zaal van 200 mensen ofzoiets.
pi_27217261
Ik ga er vanavond heen.

Ben benieuwd
  zaterdag 21 mei 2005 @ 16:06:02 #185
80382 manny
30 is best veel
pi_27217882
Ben gisteren geweest, naar de laatste voorstelling in Pathe scheveningen ( 24.20 ) en dus lekker rustig en een goede plek

Verhaal en special effects echt super. Openingsscene kom je ogen en oren tekort. Acteerprestaties zeer matig, met als dieptepunt Anakin.

Verder superfilm en voor mij werd het allemaal wel duidelijk en wat dat betreft is de saga complete, wel eens met eerder commentaar dat de gap tussen deze film en a new hope in tijd veel te lang is, die sith pakt niet echt door
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  zaterdag 21 mei 2005 @ 17:49:40 #186
91076 Steeven
Ad Fontes
pi_27220609
Waarom hebben die Dark Side kerels altijd een gewaad over zich heen en die Light Side kerels niet? En een Sith is een evil Jedi of een ander volk?
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_27221443
quote:
Ze stammen dus af van de Jedi.
pi_27221868
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 17:49 schreef Steeven het volgende:
Waarom hebben die Dark Side kerels altijd een gewaad over zich heen en die Light Side kerels niet? En een Sith is een evil Jedi of een ander volk?
Hoezo? dat hebben de jedi ook ?
  zaterdag 21 mei 2005 @ 18:35:21 #190
91076 Steeven
Ad Fontes
pi_27221972
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 18:32 schreef blue-102 het volgende:

[..]

Hoezo? dat hebben de jedi ook ?
Naja zoals die Sith Lords er altijd bijlopen + hun hoogste volgeling.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_27224115
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 18:35 schreef Steeven het volgende:

[..]

Naja zoals die Sith Lords er altijd bijlopen + hun hoogste volgeling.
ik doelde erop dat de jedi daar ook altijd mee lopen..... serieus...
pi_27224479
De sith gebruiken hun kappen over hun hoofd om niet direct herkent te worden door anderen.
Je weet nooit wie er mee luistert/kijkt tijdens het communiceren.
In episode 4/5/6 is Darth Sidious ook aardig verminkt dus daar zou het ook nog mee te maken kunnen hebben.
pi_27229297
Zo ik heb de film gezien.

Begin stuk matig.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De film sluit goed aan bij het oude deel en vormt zo dus een goede schakel tussen de oude en nieuwe films.

Acteerprestatie van Hayden Christensen erg matig. En in het begin zelfs slecht. In Attack of The Clones vond ik hem overigens ook zeer matig acteren. Ik begrijp niet dat hij gecast is voor zo'n belangrijke rol.

Special effects subliem zoals je van Star Wars mag verwachten.

Conclusie: Een zwak begin maar wordt zeker goed gemaakt door het sterkte tweede deel. Al met al een goed gevoel over deze film. De saga is compleet hoewel een deel 7,8 en 9 best wel zouden mogen komen
pi_27236000
The Empire Strikes Back is misschien juist wel zo'n sterke (populaire) film geworden omdat ie door Irvin Kershner (Robocop 2) is geregisseerd en niet door Lucas. Waarom wilde hij al deze delen zelf doen?
  zondag 22 mei 2005 @ 11:23:56 #195
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_27239416

De Red Bull's zoals ze dit weekend te bewonderen zijn in Monaco
pi_27241239
Echt stoer... nu mar hopen dat ze winnen.. dan heeft the Force echt wel geholpen
pi_27241297
Te vette auto's vooral dat Powered by the dark side
"The more you know who you are, and what you want, the less you let things upset you."
  zondag 22 mei 2005 @ 13:16:15 #198
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_27241754
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 17:49 schreef Steeven het volgende:
Op het eind van SW3 als Obi Wan naar de thuisplaneet komt met baby Luke, draagt-ie ook zo'n kleed.

De Sith zijn alleen zo'n mietjes dat ze het ook indoor dragen enzow.
  Overall beste user 2022 zondag 22 mei 2005 @ 13:19:48 #199
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_27241850
Ik vond het ende, waarin je een death star in aanbouw zag wel erg flauw: Als er twintig jaar tussen 3 en 4 zit, wat hebben de bouwers dan gedaan? Dat ding met de hand gemetseld? In StarWars was dat ding net klaar volgens mij.

Verder vond ik er continuiteitsfouten in ziiten: Obi Wan roept iets over de emperor, terwijl deze zich op dat moment pas tot keizer uitroept op een planeet heel ver daarvandaan.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_27241986
Yoda zei ook emperor voordat de senator zichzelf tot emperor had benoemd.
Het is volgens mij een logische gedachte om hem emperor te noemen omdat het een vorm van dictatuur is die de senator wilde doorvoeren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')