Die vind ik inderdaad cooler dan het origineelquote:
het is niet eens een persconferentie, maar gewoon een interviewtje met Gamespot die samen met Jak X en Ratchet: Deadlocked in een uurtje wordt uitgezonden. Ook een belangrijke reden waarom ik er niet echt meer in geloof.quote:Op donderdag 19 mei 2005 13:34 schreef Steeven het volgende:
Die persconferentie van Reggie is vanavond rond een uur of 8-9.
250 euro in je dromenquote:Op donderdag 19 mei 2005 13:30 schreef speknek het volgende:
"The Nintendo 64 debuted with a retail price of $199"
http://groups.msn.com/THE(...)storyonconsoles.msnw
Het lijkt me dan ook bijzonder stug als de Revolution boven de 250 euro gaat kosten, maximaal 300.
Tenzij ze echt revolutionaire (VR?) dingen gaan introduceren.
LOLquote:Op donderdag 19 mei 2005 13:40 schreef R0nn het volgende:
[..]
het is niet eens een persconferentie, maar gewoon een interviewtje met Gamespot die samen met Jak X en Ratchet: Deadlocked in een uurtje wordt uitgezonden. Ook een belangrijke reden waarom ik er niet echt meer in geloof.
Klopt. Mijn lokale gameshop verkocht dat ding in de zomer van '95 voor 1200 gulden. Mario 64 kostte trouwens 400 gulden. Maar toen ik Mario 64 voor het eerst zag dacht ik echt dat ik gek werd. Dat is de allergrootste WOW-moment die ik ooit heb gehad.quote:Op donderdag 19 mei 2005 13:35 schreef DarcMarc het volgende:
[..]
De import prijs van de nintendo 64 was 1199 gulden lees ik hier in de power unlimited
650!! ik heb er destijds zelf toen ruzie over gehad met een klas genootquote:Op donderdag 19 mei 2005 13:41 schreef Notorious_Roy het volgende:
De N64 was 499 gulden bij de launch, de Cube was 219 euro trouwens. Zijn we daar dan nu klaar mee?
Ik ook! ik zat iedere dag bij de videoland voor zo,n groot tv scherm te kijken naar mario 64quote:Op donderdag 19 mei 2005 13:44 schreef nikk het volgende:
[..]
Klopt. Mijn lokale gameshop verkocht dat ding in de zomer van '95 voor 1200 gulden. Mario 64 kostte trouwens 400 gulden. Maar toen ik Mario 64 voor het eerst zag dacht ik echt dat ik gek werd. Dat is de allergrootste WOW-moment die ik ooit heb gehad.
Dan ben je wel opgelicht hey.quote:Op donderdag 19 mei 2005 13:44 schreef DarcMarc het volgende:
[..]
650!! ik heb er destijds zelf toen ruzie over gehad met een klas genootdat hij hem van z,n
moeder,s geld kreeg
http://www.computable.nl/artikels/archief7/d02hb7km.htmquote:Op donderdag 19 mei 2005 13:46 schreef Notorious_Roy het volgende:
Dan ben je wel opgelicht hey.
(en volgens mij heb ik hem ietsjes later voor 450 gekocht)quote:Dat is pijnlijk voor Intel, want PC's hebben juist flinke concurrentie gekregen van nieuwe game-machines zoals de Nintendo 64 (vanaf maart ook in Nederland voor slechts 499 gulden verkrijgbaar).
quote:# 512 MB RAM
500 voor de N64, 150 voor Mario?quote:Op donderdag 19 mei 2005 13:44 schreef DarcMarc het volgende:
[..]
650!! ik heb er destijds zelf toen ruzie over gehad met een klas genootdat hij hem van z,n
moeder,s geld kreeg
Ongelofelijk dat ik dit nog weet en wel altijd vergeet waarvoor ik ook weer naar de supermarkt gingquote:Op donderdag 19 mei 2005 13:49 schreef speknek het volgende:
[..]
http://www.computable.nl/artikels/archief7/d02hb7km.htm
[..]
quote:Op donderdag 19 mei 2005 13:43 schreef Tomasso het volgende:
Tijd:
36:15 --> Iwata: "Maybe we can look at this as a ... puzzlegame"
36:51 --> Iwata: "Our competitors have detailed the power of their core processor and display. But the advantages of our technology will also have no bearing on gameplay. I know, this is one of those mysterious comments"
37:40 --> Iwata: "Internet zal heel belangrijk worden voor Nintendo, meer dan Sony en Microsoft" Hoe de controller, console, tv en internet met elkaar communiceren staat centraal bij de Revolution.
38:35 --> Iwata: "The controllers will also be véry unique"
39:23 --> Iwata: "It is the game experience where the revolution will be different some it's competitors"
40:46 --> Iwata: "And with revolution, some will take to places never come before"
Dan komt opeens het nummer 3 op de schermen te staan en verdwijnt weer.
40:56 --> Iwata: "The key is not what you'll be playing, but how you will be playing"
43:22 --> Iwata: "Finally, I want to give you one piece of the Revolution puzzle I talked about." "BC" tot de NES![]()
45:00 --> Iwata: "blablabla, so let me tell you one more hint: blabla Internet blablabla wireless blablabla Game experience" Verstond er de helft niet van.
^ Dat dach ik ook al ^quote:Op donderdag 19 mei 2005 13:55 schreef Cheiron het volgende:
Die 512 is flash, geen ram. Flash kan maar een gelimiteerd aantal keren beschreven worden, en is zodoende totaal ongeschikt als ram-geheugen.
Volgende TTquote:Op donderdag 19 mei 2005 14:03 schreef MMaRsu het volgende:
er komt niks
Welles. Misschien niet vandaag, maar ooit krijgen we die controllers en ingame beelden te zienquote:Op donderdag 19 mei 2005 14:03 schreef MMaRsu het volgende:
er komt niks
Die edit is goed idd, tuurlijk krijgen we ooit de controllers te zien, maar dit was het voor de E3quote:Op donderdag 19 mei 2005 14:08 schreef Bot13 het volgende:
[..]
Welles. Misschien niet vandaag, maar ooit krijgen we die controllers en ingame beelden te zien![]()
Alleen iedereen hoop erop dat het vandaag komt, da's wat er nu speelt![]()
//edit: Niks op de E3? Huh...![]()
"Oh damn I am still wearing my Star Wars premiere custome"quote:Op donderdag 19 mei 2005 14:10 schreef nikk het volgende:
Zou natuurlijk wel vet zijn als vanavond Reggie met een helm en een VR-bril op het podium staat.
Ja niet dat ik je niet geloof, maar waar heb je dat vandaan?quote:Op donderdag 19 mei 2005 14:11 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Die edit is goed idd, tuurlijk krijgen we ooit de controllers te zien, maar dit was het voor de E3
Welke transcript?quote:Op donderdag 19 mei 2005 14:02 schreef speknek het volgende:
Hmm zo die transcript lezend gaan we inderdaad niks meer krijgen.
Gezond verstand.quote:Op donderdag 19 mei 2005 14:14 schreef Bot13 het volgende:
[..]
Ja niet dat ik je niet geloof, maar waar heb je dat vandaan?
Ik vind het zo leuk om mezelf te quotenquote:Op donderdag 19 mei 2005 14:17 schreef MMaRsu het volgende:
Wat me dwars zit zijn de interviews die Ign bijvoorbeeld met Reggie heeft gehad, waarin hij claimt dat er nog veel verassingen aankomen voor de Gamecube, en dat Mario 128 geshowed zou worden in video form.
Ik heb hier echt nog niks van teruggezien.
Nou dat is wel wat ze vantevoren hadden aangekondigd, dat ze niets van de Revolution gingen laten zien omdat ze bang waren dat anderen er met hun ideeën vandoor gingen. Dat we uberhaupt de kast hebben gezien (of een prototype), verbaasde me al. Alleen het blijft een gigantische misser, natuurlijk.quote:Op donderdag 19 mei 2005 14:18 schreef Cheiron het volgende:
Niets meer van de Revolution op E3?
Sorry, maar dan is Nintendo helemaal de weg kwijt. Je laat de cosument denken dat je de zwakste console hebt, dat je je zaken niet op orde hebt, je komt waarschijnlijk maanden later met je console (niet alleen de doos..). Doodsteek. Absoluut een hele grote fout. welke debiel heeft dat bedacht!?!
quote:Word has it a secret alcove can be found deeper within the creature which houses the precious Nintendo Revolution. But gaining access to the Shangri-la of tomorrow’s video game generation is to remain an electronic dream.
Ik geloof helemaal niks van de hype, maar het zou wel erg raar zijn als Nintendo niet meer laat zien van de Revolution. Dat kan haast niet.quote:Op donderdag 19 mei 2005 14:18 schreef Cheiron het volgende:
Niets meer van de Revolution op E3?
Sorry, maar dan is Nintendo helemaal de weg kwijt. Je laat de cosument denken dat je de zwakste console hebt, dat je je zaken niet op orde hebt, je komt waarschijnlijk maanden later met je console (niet alleen de doos..). Doodsteek. Absoluut een hele grote fout. welke debiel heeft dat bedacht!?!
Dat lijkt dus echt officieel. Cool.quote:Freedom of design: A dynamic development architecture equally accommodates both big-budget, high-profile game “masterpieces” as well as indie games conceived by individual developers equipped with only a big idea.
"Our next console proves small in size but big on ideas," says Reggie Fils-Aime, Nintendo of America’s executive vice president of sales & marketing. "We’re throwing open the doors of gaming to wider audiences, from casual players to hard-core gamers who live for the thrill of defeating an endless army of wireless opponents."
Nintendo's All-Access Gaming philosophy covers the spectrum. The next console fits anywhere. It brings together new games and old. It gives people worldwide access through wireless Wi-Fi connections. And it opens the world of video games – to everyone. Software for the new console will even attract people who don’t consider themselves players. Adults, kids, men and women around the world will have access to the most popular video game characters, the best game franchises and the most engaging experiences yet developed – only with Nintendo.
Dat kun je wel zeggen, maar niet als je concurrenten al werkende prototypes hebben! Als je dan echt iets revolutionairs hebt kan de concurrentie dat toch al niet meer implementeren.quote:Op donderdag 19 mei 2005 14:20 schreef speknek het volgende:
[..]
Nou dat is wel wat ze vantevoren hadden aangekondigd, dat ze niets van de Revolution gingen laten zien omdat ze bang waren dat anderen er met hun ideeën vandoor gingen. Dat we uberhaupt de kast hebben gezien (of een prototype), verbaasde me al. Alleen het blijft een gigantische misser, natuurlijk.
1. Te ver gezocht, zeker als we er ff vanuit gaan dat NintendoON fake is.quote:Op donderdag 19 mei 2005 14:24 schreef joriszss het volgende:
1.in dat filmpje van NintendoOn.com staat boven die getallen:
De cijfers die een tijdje stilstaan in het NintendoON filmpje, zijn:
000.000.001
002.150.014
211.348.824
512.000.000
iets van "Nintendo RevolutiOn Day"
Als je nu leest "Nintendo Revoluti On Day"
Dan zouden die getallen dus echt dagen gaan representen zoals al eerder is opgemerkt.
2. in het filmpje van nintendoon zie je dat "hoofd", hier word naar de rechter kant v/h hoofd gewezen als zijnde "making games"
3. er staan details in dat filmpje die pas bekend zijn geworden de 17e, in de korte tijd die tussen het filmpje zat en de E3 conferentie kan nooit dat filmpje gebouwd zijn
4. WIE gaat er zo veel tijd steken in een filmpje?? Ik zeg niet dat er dingen in staan die kloppen, maar t heeft fcking veel tijd moeten kosten om het zo mooi te krijgen
5. De professionaliteit van de beelden van de consoles is dermate hoog dat t zeker geen thuis images zijn van de consoles, dus wie beschikt er over een opname studio?
6. waar slaan de filmpjes op die op nintendo.com hebben gestaan (de vrouw die een planning maakt voor de E3)
enz. misschien is het wel gewoon een valse hoop die ik mezelf geef, maar ik hoop toch dat de meest ervaren console bouwer (voor sony en MS is het zeker geen core business), blijft bestaan.
wat je vergeet is dat bij alle twee de designs de datum staat. ze volgen een tijdlijn. en in die tijdlijn zijn in 2003 (?) 2 designs uitgekomen voor de gameboy. niet 3.. want de micro komt dus pas veel later.quote:Nee, hij is daarvoor gemaakt, en bij Gameboy Advanced staat ook 2 styles, terwijl het er 3 zijn, nadat de Gameboy Micro was aangekondigt eergisteren.
Je leest teveel op Gaming Agequote:Op donderdag 19 mei 2005 14:34 schreef MMaRsu het volgende:
Anyway, Nintendo is geowned door de rest = [afbeelding]
quote:Op donderdag 19 mei 2005 14:34 schreef Ruzbeh het volgende:
Aime, Reggie Fils
Reggie was geboren op 25/03/1961. Wat hem in het Engels een Aries maakt. Met dat horoscope of sterrenbeeld dinges.
Waar slaan al die toevallen op.
Nog 4 uur en 27 minuten te gaan.
En daar heb je idd gelijk in. Was me niet opgevallen.quote:Op donderdag 19 mei 2005 14:32 schreef D.A.A.F. het volgende:
[..]
wat je vergeet is dat bij alle twee de designs de datum staat. ze volgen een tijdlijn. en in die tijdlijn zijn in 2003 (?) 2 designs uitgekomen voor de gameboy. niet 3.. want de micro komt dus pas veel later.
Nee dan ben je inderdaad de doelgroep niet meerquote:Op donderdag 19 mei 2005 14:35 schreef Steeven het volgende:
Misschien zijn wij de doelgroep niet meer, ik hou iig niet van spelletjes.
Maar misschien wel een stuk of 2, en al die toevalligheden maken de kans best groot dat er dus 1 of 2 inzitten die Nintendo wel zelf heeft bedacht.quote:Op donderdag 19 mei 2005 14:36 schreef nikk het volgende:
Al dat gedoe over getallen en namen. Er zijn nu wel 1001 toevalligheden. Je maakt mij niet wijs dat Nintendo al deze 1001 toevalligheden heeft uitgedokterd.
Ik hoorde de publiek anders wel hard juichen.quote:Op donderdag 19 mei 2005 14:37 schreef Ereinion het volgende:
Waarschijnlijk dacht Nintendo echt dat ze met die gameboy micro, en die aankondiging dat je oude spellen kan downloaden (tegen betaling), dat ze het publiek enthousiast genoeg gemaakt hadden. Die mensen van Nintendo leven echt af en toe in een sprookjeswereld volgens mij.
Rev. sowieso zwakker dan concurrentie.quote:E3 2005: "IT'S NOT ABOUT SPECS" - NINTENDO'S MARKO HEIN
European exec deflects allegations that Revolution won't punch with the same processing power as Xbox 360 and PS3
5:13 The Nintendo Revolution may not be as powerful as Sony's PS3 and Xbox 360 when it launches next year, but it will provide a far better experience and open up gaming to a whole new audience.
That's according to Marko Hein, Nintendo's European head of product analysis and online. While Revolution was unveiled yesterday, the lack of technical specifications on offer was notable.
"It's not about specs," claimed Hein when CVG.com spoke with him today. "It's like in a car - having 400 bhp sounds very nice, you can drive 300 kph, but if the drive isn't enjoyable then what's the point?"
For Hein and Nintendo - once again - it's all about the gamer. "For us the emphasis is on the games and the actual gaming experience, and not on the hardware. Microsoft may well show off a lot of specifications, but that doesn't mean it will have the best choice of games."
Hein then took a swipe at the PS3 trailers shown at Sony's press event on Monday - the subject of much 'were they real/were they rendered' debate. "Let's look at the games, and not rendered demos shown in a conference. I want to see a playable game."
Needless to say, Hein wouldn't be budged on the Revolution's revolution. Referring to Tuesday's rather sparse Revolution details Hein said, "we are very conservative about revealing too many details too early, because when you are doing something revolutionary then your competitors copy."
But the Revolution's controller is certainly a large part of the puzzle: "I think we have deliberately not shown the controller or talked about the controller because it is probably one part of the revolution."
Hein also talked about the Game Boy Micro, addressing the disappointment felt by many that the handheld is not a true GBA 2. "We always try to do the best with the existing hardware before we move onto the next hardware," he said. "The question is how do you reach different groups of people. I think nowadays you have to something a little cooler and more lifestyle, and that's where the GameBoy Micro fits."
So when will GBA 2 show itself? "It's too early to say, but it's well known that we are always working on hardware to keep up with technology and new ideas."
And when it comes, will it be part of the Revolution's revolution? "I have no information on that. But it's a good question..."
Check back soon for more of Hein's views on Game Boy Micro, Revolution, Nintendo going online, DS, and GameCube.
Graeme Boyd
LOL, ik doelde op de geheimzinnigheid en het idee dat zij denken dat wij dat leuk vinden. Dat soort spelletjesquote:Nee dan ben je inderdaad de doelgroep niet meer
Nep. Dat staat er namelijk helemaal nietquote:
Niet 'sowieso' maar het is mogelijk.quote:Op donderdag 19 mei 2005 14:39 schreef Steeven het volgende:
[..]
Rev. sowieso zwakker dan concurrentie.
[..]
quote:European exec deflects allegations that Revolution won't punch with the same processing power as Xbox 360 and PS3
Precies. Dat zeggen ze alleen maar omdat de concurrentie betere shit heeft staan. Als Nintendo qua specs de beste console zouden hebben dan zouden specs alles zijn waar games om draaienquote:Op donderdag 19 mei 2005 14:41 schreef MMaRsu het volgende:
Dus ze zeggen dat je met goede specs geen goede console hebt? Ik heb dmv die specs vette games gezien, en ik vertrouw op de kundigheid van de developers dat ze ook daadwerkelijk goede games kunnen maken.
Nintendo is echt fucking arrogant.
*Agreesquote:Op donderdag 19 mei 2005 14:41 schreef Steeven het volgende:
BTW, nu snap ik waarom alle N-fans zo 'gehaat' worden door de concurrentie...
Paupers die geen NES/SNES ownenquote:Op donderdag 19 mei 2005 14:39 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Ik hoorde de publiek anders wel hard juichen.
Mwah, ze hebben wel gelijk natuurlijk. Dat hele Emotion gebeuren van de PS2 zou de ass moeten kicken van Nintendo/Microsoft/SEGA/etc, viel achteraf ook vies tegen. Rauwe specs zeggen weinig.quote:Op donderdag 19 mei 2005 14:41 schreef MMaRsu het volgende:
Dus ze zeggen dat je met goede specs geen goede console hebt? Ik heb dmv die specs vette games gezien, en ik vertrouw op de kundigheid van de developers dat ze ook daadwerkelijk goede games kunnen maken.
Nintendo is echt fucking arrogant.
Waan van de dag.quote:Op donderdag 19 mei 2005 14:45 schreef Cheiron het volgende:
Als hij zwakker wordt en daardoor weer allerlei franchises Niet naar de Revolution komen kun je Nintendo als hardware fabrikant gedag zeggen. Het gros van de gamers zit niet te wachten op een programmeerbare console, maar wil Quake 4, Need for Speed etc. spelen.
En winnen ze andere groepen erbij.quote:Door op zoek te gaan niet niet penetreerbare markten raakt Nintendo het contact met de normale gamer kwijt.
quote:<MMaRsu> Ik denk dat een boel NInty fans vandaag Nintendo laten vallen, net zoals hun ons hebben laten vallen.
De normale gamer is de grootste groep, lijkt me dat je die als klant wilt behoudenquote:Op donderdag 19 mei 2005 14:46 schreef nikk het volgende:
[..]
Waan van de dag.
[..]
En winnen ze andere groepen erbij.
Zeker geen waan van de dag. Al 10 jaar spelen top-franchises en mooie graphices een hele belangrijke rol in het console gaming.quote:Op donderdag 19 mei 2005 14:46 schreef nikk het volgende:
[..]
Waan van de dag.
[..]
Ik denk zelfs dat het voor Nintendo zelf nadelig zal zijn, hoeveel spellen op de DS en GBA zou je niet meer gaan kopen, omdat je ook voor een veel lagere prijs de 'originele' kan spelen op de revoquote:Op donderdag 19 mei 2005 14:49 schreef Steeven het volgende:
Zou het voor developers niet nadelig zijn dat de hele retro-bibliotheek gedownload kan worden? Nintendo's games verkopen namelijk al abnormaal goed vergeleken met de 3th party games, waardoor ontwikkelaars wegvallen. Dit is eigenlijk nog meer concurrentie, want waarom 60 euro wegleggen voor een nieuw (minder?) spel dan voor 5 euro paper mario spelen?
Dat is vooral eigen schuld. Er wordt altijd zo belachelijk veel gehyped rondom Nintendo dat het niet eens leuk meer isquote:
Daar ben ik het dan wel mee eens. Ik heb sterk het gevoel om geen Nintendo console te halen voor de volgende generatie en voor een PS3 te kiezen. Een jaar terug had ik dit nooit durven denken...quote:
Welke groepen? M'n moeder? M'n broer? Die gaan echt geen 200-300 euro uitgeven aan een consolequote:Op donderdag 19 mei 2005 14:46 schreef nikk het volgende:
[..]
Waan van de dag.
[..]
Ach, zodra Nintendo alles uiteindelijk laat zien komen de meeste wel weer terug, toch kan ik me wel voorstellen dat de meeste zich in de steek gelaten voelen. Nintendo had gewoon wat spellen moeten aankondigen en wat filmpjes moeten laten zien zodat de fans wat hadden om over te discuseren.quote:
Nieuwe SSB, Zelda, Metroid, Mario, DK en FFCC zijn al aangekondigd. Niets revolutionairs verder, maar ja, dat zijn DMC4, Tekken 6, nieuwe FF en nieuwe GTA ook nietquote:Nintendo had gewoon wat spellen moeten aankondigen
Mwah, best verkochte game van de laatste paar jaar is The Sims. Geen bloed, geen uber-graphics, geen niks eigenlijk wat de zogenaamde casual gamer dus zou willen hebben.quote:Op donderdag 19 mei 2005 14:49 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Zeker geen waan van de dag. Al 10 jaar spelen top-franchises en mooie graphices een hele belangrijke rol in het console gaming.
Ik denk dat dat reuze meevalt. De huidige groep gamers die Nintendo heeft zal niet verschrikkelijk veel kleiner kunnen worden, en er zijn nog heel veel potentiele gamers op de wereld...quote:En de groep die ze erbij winnen zal minimaal zijn. Als het echt alleen om makkelijk programmeerbaar gaat zal het echt de grote massa niet halen hoor.
Uiteraard. Nintendo is misschien wel gek, maar niet zo gek. Ze zullen er zoveel mogelijk aan doen om ook zoveel mogelijk casual gamers aan zich te binden.quote:Op donderdag 19 mei 2005 14:49 schreef Tain het volgende:
[..]
De normale gamer is de grootste groep, lijkt me dat je die als klant wilt behouden
Dude... JE SIGquote:Op donderdag 19 mei 2005 14:56 schreef Steeven het volgende:
Als Nintendo een grotere doelgroep wil aanboren zullen ze toch echt eens grootschalig moeten marketen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |