Bronquote:Nu de Nintendo Revolution nog. Een van de kansen hiervoor zou moeten liggen in de indie-scene. Na wat sms berichten na de Nintendo presentatie en wat e-mailverkeer kreeg ik een best interessant verhaal te horen (uit behoorlijk betrouwbare bron). De Nintendo Revolution geeft spelers toegang tot een eigen Nintendo website waar ook een eigen profiel aangemaakt kan worden. Vergelijk het met het populaire CU2-smoelenboek. Vanaf een speciale website zou het mogelijk zijn om ontwikkeltools te downloaden zodat in principe iedereen zijn eigen spellen kan maken. Dit om in grote mate de indie-community aan te spreken. De indie-scene bestaat uit kleine teams die zonder professionele software toch hun eigen spellen maken. De Revolution communities zouden de perfecte mogelijkheid zijn om hun spellen bij een groter publiek te krijgen zonder tussenkomst van een uitgever. Ik sprak hier vervolgens over met Sander van der Vegte, oud-redactielid van GameSen (de allereerste website over videogames in Nederland) en indie-ontwikkelaar. “Ik vind het gaaf, het is een soort casting voor nieuw talent,” zegt hij. “Iedereen zeurt dat innovativiteit belangrijk is (hier ben ik het persoonlijk niet helemaal mee eens, maar dat terzijde) en het wordt nu duidelijk dat innovatie te zien is in de indie-games. Als je de indie wereld met de Revolution meer ruimte geeft is het twee vliegen in één klap voor Nintendo.” Veel indie-games zijn daarnaast gewoon simpele kleine spellen die toegankelijk zijn voor iedereen. Daarnaast zou via dit concept deze spellen gratis zijn, waar het grote publiek wel oren naar heeft. En het grote publiek is juist wat Nintendo wil bereiken. Natuurlijk is dit allemaal maar speculatie, maar hou het wel in je achterhoofd.
Met de introductie van de Nintendo Revolution in de loop van 2006 geloof ik dat Nintendo weer helemaal op het goede spoor kan komen. Ik heb nooit de illusie gehad dat Nintendo met de GameCube marktleider kon worden, maar met de Revolution geloof ik best dat die kans er is. Helemaal als je kijkt naar de gigantische catalogus van populaire oude Nintendo spellen die voor een groot gedeelte beschikbaar komen als download voor het spelsysteem. Als de console-gigant vervolgens ook door blijft gaan met de introductie van nieuwe hippe modellen van de Game Boy zie ik de toekomst eindelijk weer zonnig tegemoet. En dat mocht ook wel tijd worden. Dus kop op en zeur niet over de Micro, maar kijk naar de toekomst van Nintendo. En ik geloof terecht dat Nintendo bij deze dan ook de goede richting (eindelijk) heeft gevonden.
Van Ignquote:Rumors abound indicated that Nintendo could separately be working on two systems and that ultimately one would be chosen for retail. System 1 allegedly featured a 2.7GHz PowerPC G5 processor, 512MBs of RAM, and a 600MHz graphics chip. System 2 allegedly featured dual 1.8GHz PowerPC G5 processors. 256MBS of DDR Main Memory RAM, 128MBS of GDDR3 Video RAM and a 500MHz graphics chip. Both systems allegedly featured a built in 15GB hard drive. As of this time, these rumors cannot be validated.
Dat had Niels 't Hoofd al 2 jaar geleden op zijn blog staanquote:Op donderdag 19 mei 2005 12:21 schreef MMaRsu het volgende:
Ach ja, you knever know.
Anyway :
[..]
Van Ign
Ja weet ik veel, ik hou alleen Martijn's blog bijquote:Op donderdag 19 mei 2005 12:22 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Dat had Niels 't Hoofd al 2 jaar geleden op zijn blog staan
Ehm, dat valt reuze mee toch?quote:Op donderdag 19 mei 2005 12:32 schreef Fliepke het volgende:
Als dat echt hun specs zijn dan maakt de revolution geen kans, veel te slap, dus het zal wel onzin zijn
Je zou ook kunnen stellen dat de PS3 en XBOX360 veel te sterk zijn. M.a.w. overkill. WTF heb je bijvoorbeeld aan 3 ethernetaansluitingen op een console?quote:Op donderdag 19 mei 2005 12:32 schreef Fliepke het volgende:
Als dat echt hun specs zijn dan maakt de revolution geen kans, veel te slap, dus het zal wel onzin zijn
Nintendo zegt zef dat de Revo 2 tot 3 keer krachtiger is dan de Cube, dus het kan wel.quote:Op donderdag 19 mei 2005 12:32 schreef Fliepke het volgende:
Nou dat zou wel meevallen, er blijft altijd een behoorlijk verschil zitten tussen zelfgemaakte en productiespellen, zeker de nieuwe generatie. Je zorgt juist voor een groter spelaanbod, gratis, en dat trekt kopers van de console aan.quote:Op donderdag 19 mei 2005 12:23 schreef twi het volgende:
Nintendo graaft hun eigen graf door ervoor te zorgen dat mensen gratis games uit kunnen brengen?
[Console] Xbox 360, PS3, of Revolution ? welke kies jij ?quote:Op donderdag 19 mei 2005 12:43 schreef MMaRsu het volgende:
Hmm ik vind deze leuker..coole aap ^^.
Anyway Daggla, welke console vind jij het mooist ( geen zin om de thread door te lezen..ik ben lui, hate me ) ?
Leuk idee. de handheld van gamepark (GP32) had ook een openbare SDK. En hiervoor zijn ook hele aardige homebrew dingetjes gemaakt. Maar de professionele spellen zullen altijd beter blijven simpelweg omdat daar meer tijd en geld in gestoken kan worden.quote:
De kans is natuurlijk HEEEL erg groot dat Nintendo van dit geruchtencircus af weet. Nou, dan hoeven ze alleen nog maar een presentatie voor te bereiden en die daadwerkelijk vandaag te doen, om honderden zieltjes te winnen. het "ja-dit-geruchtengedoe-was-ons-plan-hoor" idee.quote:Op donderdag 19 mei 2005 12:53 schreef R0nn het volgende:
Nou, ik heb niet echt het gevoel dat er daadwerkelijk nog iets komt mensen. Hoewel het een geweldige stunt zou zijn en er goede redenen te bedenken zijn, denk ik dat we onszelf voor de gek houden.
quote:Nu Aries echt fake lijkt te zijn,
Ja maar zo slecht kun je een E3 toch simpelweg niet voorbereiden?quote:blijven eigenlijk alleen de zogenaamde hints van Nintendo zelf over en het gros daarvan is gewoon vergezocht of opgeblazen (of gewoon gefaked). Volgens mij geloven mensen er meer in omdat ze het graag willen geloven. Veel personen zullen waarschinlijk niet willen accepteren dat dit alles was wat Nintendo te bieden heeft, maar ik denk dat dit toch echt alles was.
En daarbij had Iwata het over een puzzel en gaf hij 2 hints over de Revo (om deze puzzel op te lossen?).quote:Op donderdag 19 mei 2005 13:07 schreef speknek het volgende:
Ik denk ook dat de hype van nu gewoon onzin is. Sommige dingen zijn aardig fishy; aan de andere kant, dat we precies de goede kant op gaan als Nintendo bedoelde is nogal ongeloofwaardig en daarvoor past het te mooi. Blijft dat Iwata zei dat hij later terug zou komen op de Revolution en dat niet deed, dus dat dat nog deze E3 kan gebeuren. Aan de andere kant, hij kan ook best 'binnen een paar maanden' bedoelen.
Wat waren de hints?quote:Op donderdag 19 mei 2005 13:09 schreef Tomasso het volgende:
[..]
En daarbij had Iwata het over een puzzel en gaf hij 2 hints over de Revo (om deze puzzel op te lossen?).
Waarvoor?quote:Op donderdag 19 mei 2005 13:10 schreef DarcMarc het volgende:
Zal een duur prijsje worden, 1000/1200 euro schat ik
nintendo houdt niet van hoge prijzen dus dat lijkt mij onwaaschijnlijkquote:Op donderdag 19 mei 2005 13:10 schreef DarcMarc het volgende:
Zal een duur prijsje worden, 1000/1200 euro schat ik
Ehh de nintendo 64 was bij de release datum [650 gulden] en de gamecube [350euro] of iets lagerquote:Op donderdag 19 mei 2005 13:12 schreef mark-- het volgende:
[..]
nintendo houdt niet van hoge prijzen dus dat lijkt mij onwaaschijnlijk
Dat vraag ik me ook af.quote:
hij doet het niet bij mijquote:Op donderdag 19 mei 2005 13:12 schreef Bot13 het volgende:
Btw. http://www.gamerah.com/media/e3/Rev-On-E3.wmv Best maf. Nieuw filmpje van de NintendoOn.
/edit: Ah was hierboven al gepost![]()
En dan heb jij het over 1000-1200 euroquote:Op donderdag 19 mei 2005 13:16 schreef DarcMarc het volgende:
[..]
Ehh de nintendo 64 was bij de release datum [650 gulden] en de gamecube [350euro] of iets lager
Volgens mij zelfs minder, 210 a 230 ofzo. Maar dan kwam er natuurlijk wel een memory card en alles bij. En dat de N64 650 gulden was staat me helemaal niks van bij.quote:Op donderdag 19 mei 2005 13:17 schreef Mr.Happ-E het volgende:
NGC was naar mijn weten 250 euro
Het is maar een schattingquote:Op donderdag 19 mei 2005 13:19 schreef Fliepke het volgende:
[..]
En dan heb jij het over 1000-1200 euro
Terwijl sony en microsoft veel lager zullen zitten
Ja je hebt gelijk http://www.webwereld.nl/articles/3141quote:Op donderdag 19 mei 2005 13:17 schreef Mr.Happ-E het volgende:
NGC was naar mijn weten 250 euro
sja en omdat ze geen controller bekend maakten, of iets van een game lieten zien.quote:Op donderdag 19 mei 2005 13:05 schreef Steeven het volgende:
Die Conspiracy Theory is alleen maar blijven bestaan omdat Nintendo zo'n kutpresentatie gaf. Fans waren teleurgesteld en konden niet geloven dat hun trouwe bedrijf zo bang zou zijn voor de concurrentie. Maar is er uberhaupt al een Revolution, want als ze niet eens de specs vrijgeven vraag ik me af of dat ding op de E3 niet gewoon een leeg kastje was.
Maar ja, ik koop geen Revolution om voor de 100e keer te moeten betalen voor retrogames. Dus wat er dan zo speciaal aan moet zijn kan alleen de controller zijn. Tja, ik denk dat ik maar overstap naar het Sonykamp.
Maximaal 400 euro.quote:Op donderdag 19 mei 2005 13:21 schreef DarcMarc het volgende:
[..]
Het is maar een schattingmaar hoeveel gok jij dan ?
Dan ga ik nog wel een tijdje wachten, totdat ie voor 200 euro in de winkels ligtquote:Op donderdag 19 mei 2005 13:24 schreef Fliepke het volgende:
[..]
Maximaal 400 euro.
Ze zullen iig niet eerder dan de Xbox 360 zijn en bij een latere introductie zal de prijs van dat ding altijd gedaald zijn en waarschijnlijk ook die van de ps3. Het is dan voor nintendo praktisch onmogelijk met een hogere prijs nog een positie in de markt te claimen.
Hey, das best heel tof zeg maarquote:Op donderdag 19 mei 2005 13:29 schreef MMaRsu het volgende:
Schitterend man, zo'n nieuwe console ^^
[afbeelding]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |