quote:Op vrijdag 20 mei 2005 17:20 schreef erikh het volgende:
Kijk het filmpje van motor storm eens, ik was echt compleet blown away door dat filmpje, werkelijk fantastische graphics zeg
Eh ja, ik wacht wel op de eerste échte ingame beelden van PS3 spellen. Films kijk ik een andere keer welquote:Op vrijdag 20 mei 2005 17:20 schreef erikh het volgende:
Kijk het filmpje van motor storm eens, ik was echt compleet blown away door dat filmpje, werkelijk fantastische graphics zeg
Voor iemand die zo zeker is van de PS3 richt je je toch wel erg obsessief op de Xbox en J. Allard.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 17:13 schreef PandorasBox het volgende:
Volgens J.Allrad zijn graphics opeens niet meer belangrijk. Het gaat om creativitieit.
[..]
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
Wil MS tweede Nintendo worden?
Waar?quote:Op vrijdag 20 mei 2005 17:20 schreef erikh het volgende:
Kijk het filmpje van motor storm eens, ik was echt compleet blown away door dat filmpje, werkelijk fantastische graphics zeg
Nee, het is meer dat hij zichzelf voor schut zet. Hij komt erg hypocriet over.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 18:30 schreef twi het volgende:
[..]
Voor iemand die zo zeker is van de PS3 richt je je toch wel erg obsessief op de Xbox en J. Allard.
hier http://ps3.ign.com/objects/748/748488.htmlquote:
Volgens mij wordt hier nergens geïmpliceerd dat de London demo zulke graphics zonder RSX produceert.quote:Eurogamer: So The Getaway was one of the things that was running on real hardware?
Phil Harrison: Yeah, good example - I mean, you could see actually, the way that those cameras worked. That zoom-in camera was done in real-time to capture the kind of video-like footage that we had.
Ja... maar achteraf bleek de helft toch gewoon prerendered te zijn en was het 'excuus' dat het er real-time ook wel zo uit ging zienquote:Op vrijdag 20 mei 2005 20:16 schreef PandorasBox het volgende:
Heb je de Sony persconferentie gezien?
Ken moet de designer van die controler ontslaan...quote:Op vrijdag 20 mei 2005 20:25 schreef Markster het volgende:
Die controller is echt niet zo lelijk hoor
Alleen die pootjes moeten 1cm korter
Hij zal er wel kijk op hebben, als je gewerkt hebt bij zo'n succesvol bedrijfquote:Op vrijdag 20 mei 2005 21:34 schreef Roi het volgende:
Die gast is te vertrouwen, hij heeft gewerkt bij Aclaim (hij verkoopt regelmatig beta versies van games.)
Ik sta voor hem in
Ik geloof je wel hoor. Dat de PS3 verschrikkelijk krachtig is (en dus ook een stuk krachtiger dan z'n concurrenten), daar ging ik al lang vanuit. Ik ben alleen niet echt onder de indruk van acclaim.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 21:56 schreef Roi het volgende:
Ach ja dan geloven jullie het niet, dat kan me echt aan me reet roesten.
Graphics kun je niet uitdrukken in cijfers.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 22:21 schreef TC03 het volgende:
Nou als de PS3 2x mooiere graphics dan de Xbox 360 eruit poept ben ik verkocht hoor.
Sorry hoor.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 22:24 schreef P-Style het volgende:
[..]
Graphics kun je niet uitdrukken in cijfers.
Klein verschil in nuance. Acclaim is niet meer...quote:Op zaterdag 21 mei 2005 02:49 schreef Markster het volgende:
Acclaim is was best een tof bedrijf hoor ?
Kan zeggen wat je wil, maar het is geen Davilex
Over de FPU, die bij de ps3 2x zo snel is, zegt men het volgende.quote:Bandwidth
The PS3 has 22.4 GB/s of GDDR3 bandwidth and 25.6 GB/s of RDRAM bandwidth for a total system bandwidth of 48 GB/s.
The Xbox 360 has 22.4 GB/s of GDDR3 bandwidth and a 256 GB/s of EDRAM bandwidth for a total of 278.4 GB/s total system bandwidth.
Why does the Xbox 360 have such an extreme amount of bandwidth? Even the simplest calculations show that a large amount of bandwidth is consumed by the frame buffer. For example, with simple color rendering and Z testing at 550 MHz the frame buffer alone requires 52.8 GB/s at 8 pixels per clock. The PS3's memory bandwidth is insufficient to maintain its GPU's peak rendering speed, even without texture and vertex fetches.
The PS3 uses Z and color compression to try to compensate for the lack of memory bandwidth. The problem with Z and color compression is that the compression breaks down quickly when rendering complex next-generation 3D scenes.
HDR, alpha-blending, and anti-aliasing require even more memory bandwidth. This is why Xbox 360 has 256 GB/s bandwidth reserved just for the frame buffer. This allows the Xbox 360 GPU to do Z testing, HDR, and alpha blended color rendering with 4X MSAA at full rate and still have the entire main bus bandwidth of 22.4 GB/s left over for textures and vertices.
Zo belangrijk is dat dus niet..quote:Based on measurements of running next generation games, only ~10-30% of the instructions executed are floating point. The remainders of the instructions are load, store, integer, branch, etc. Even fewer of the instructions executed are streaming floating point—probably ~5-10%. Cell is optimized for streaming floating-point, with 87.5% of its cores good for streaming floating-point and nothing else.
Als dit waar is dan lig ik echt dubbel.quote:De conslusie:
When you break down the numbers, Xbox 360 has provably more performance than PS3. Keep in mind that Sony has a track record of over promising and under delivering on technical performance. The truth is that both systems pack a lot of power for high definition games and entertainment.
However, hardware performance, while important, is only a third of the puzzle. Xbox 360 is a fusion of hardware, software and services. Without the software and services to power it, even the most powerful hardware becomes inconsequential. Xbox 360 games—by leveraging cutting-edge hardware, software, and services—will outperform the PlayStation 3.
En Sony heeft ook echt de reputatie dat ze eerlijk zijn over cijfers.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 11:33 schreef Rock-shocker het volgende:
Ja en Microsoft heeft ook echt de reputatie dat de software goed is ingespeeld op de hardware
Niks mis met NT, 98SE, W2K en XP.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 12:22 schreef Markster het volgende:
Microsoft claimt ook dat windows goed is.
Er zijn nog geen eens volledige devkits, hoe kunnen ze dat dan al weten.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 15:53 schreef PandorasBox het volgende:
Een man van Microsoft zegt dat de X360 sterker dan de Ps3 is? HAHA
Zeer vertrouwelijk.
De meeste developers hebben al zels toegegeven dat de Ps3 de sterkste is.
Wat is vertrouwelijker? PR praat van Microsoft of developers die vor beide systemen spellen maken?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |