Jazeker, daar ben ik van overtuigd.quote:Op donderdag 19 mei 2005 11:03 schreef Vitalogy het volgende:
Overigens is voor mij de vraag niet of dat soort graphics mogelijk zijn op de nieuwe consoles. Volgens mij kan het nog wel wat beter dan wat we tot nu toe gezien hebben.
Alleen daar gaat
1. wat tijd in zitten om dat niveau te bereiken
2. betwijfel ik dat Nederlanders als eerste met dergelijke graphics aankomen.
Jouw Engels is gewoon belabberd. Dat hele artikel staat met dikgedrukte speculatieve letters gedrukt vanuit de koker van IGN. Een dag later komt Guerilla zelf met een interview dat ze het wel degelijk gedaan hebben, en dus niet die animatiestudio's. Als je hun niet op hun woord gelooft, en onwetende IGN speculanten wel, wat zit je dan uberhaupt te discussieren. Zeg dan meteen dat je niks gelooft omdat je een trauma met de PS2 hebt opgelopen.quote:Op donderdag 19 mei 2005 11:01 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Het hardnekkige gerucht gaat dat het niet eens door Guerilla zelf is gemaakt. (Zie IGN).
Dat glashard liegen is dus niet eens zo heel ongeloofwaardig. Als het wel echt ingame was hadden ze niet gezegd dat het de bedoeling is dat het er zo ongeveer gaat uitzien. Datw as dan echt wel dik benadrukt.
Lees dan ook eens wat ik schrijf, Dino. De wrok komt bij mij vanwege de valse pretenties.quote:Op donderdag 19 mei 2005 11:04 schreef DinoPK het volgende:
Daggla, is je punt zolangzamerhand niet duidelijk? Je bent erg overheersend bezig in dit topic, met een vreemd soort wrok jegens sony. Als je zelf zegt dat je geen fanboy bent, gedraag je dan ook niet zo.
Dat Killzone2 prerendered was, lijkt mij duidelijk. Alleen het schrijven van zo'n engine duurt al jaren. Komt het er uiteindelijk in de buurt, mooi toch, op dit moment moet je gewoon uitgaan van de Unreal 3 demo welke ook verbazingwekkend was.
Waarom hier zo gaan zeiken, terwijl het fantastisch ogende gears of wars in principe ook niet mogelijk is met de huidige 360 development kits...
Ik zeg nergens dat ik het gerucht geloof, alleen dat het er is.quote:Op donderdag 19 mei 2005 11:07 schreef Edenoniphobic het volgende:
[..]
Jouw Engels is gewoon belabberd. Dat hele artikel staat met dikgedrukte speculatieve letters gedrukt vanuit de koker van IGN. Een dag later komt Guerilla zelf met een interview dat ze het wel degelijk gedaan hebben, en dus niet die animatiestudio's. Als je hun niet op hun woord gelooft, en onwetende IGN speculanten wel, wat zit je dan uberhaupt te discussieren. Zeg dan meteen dat je niks gelooft omdat je een trauma met de PS2 hebt opgelopen.
Tjonge jonge zegquote:Op donderdag 19 mei 2005 10:15 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Hoe dan ook, ik geloof vanaf nu he-le-maal niets meer wat Sony zegt. Wat een stelletje lamers zeg. Ik ben echt pissed..
Ik zie het wel als ie thuis staat te ronken en ik de eerste game er in stop. (of als de eerste INGAME gamebeelden komen. En dan geen shakeycam shit dus.
. )
Tjah Sony had tijdens de ps2 presentatie wat dingen die gerendered waren, the bouncer, tekken tag, het ff paar. Maar uiteindelijk is dat oude beestje ook tot gigantisch veel in staat, met als hoogtepunt GT4 wat uitermate knap is voor een beestje van die leeftijd. Het lijkt wel of je onder dwang anaal genomen bent door de ps3 controller als ik soms je reacties leesquote:Op donderdag 19 mei 2005 11:11 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Lees dan ook eens wat ik schrijf, Dino. De wrok komt bij mij vanwege de valse pretenties..
Dat GoW niet ingame is weet ik ook wel. Alleen werd dat ook niet gepretendeerd. Dus valt er niets te zeiken. Dat wat ingame werd geshowed zag er leuk uit. Dus waarom zou ik zeiken?.
En aangezien een forum actie-reactie is blijft er altijd wel wat om op te reageren..
Overigens koop ik de ps3 wsl gewoon bij de release hoor. Dus tot zo ver het fanboyargument.. Overigens zit er een flinke grens tussen sceptisch zijn en een fanboy zijn.
.
Tuuurlijk niet, want MS is zooo eeerlijk.quote:Op donderdag 19 mei 2005 11:11 schreef Dr.Daggla het volgende:
Alleen werd dat ook niet gepretendeerd. Dus valt er niets te zeiken.
Ben met je eens dat de ps3 presentatie een stuk beter was en meer indruk maakte dan die van MS.quote:Op donderdag 19 mei 2005 11:26 schreef DinoPK het volgende:
Ja, de presentatie was idd barslecht.quote:Op donderdag 19 mei 2005 11:29 schreef Edenoniphobic het volgende:
[..]
Tuuurlijk niet, want MS is zooo eeerlijk.![]()
Schei uit, ze roepen dat het footage uit die games is en draaien doodleuk cg-intro films. Ze zitten te braggen dat de jaggie-tijd voorbij is en unlimited power beschikbaar is, terwijl jaggies in tal van screens en beelden te zien zijn en framerate-issue's zichtbaar zijn in bijna elk heftiger filmpje.
Om vervolgens snel achteraf te roepen dat dit door dev-kits komt omdat iedereen klaagt over gebrek aan impressive beelden. Als er 1 grote gebakken-lucht show was, dan was het die MS-show vol superlatieven. Vooral die Moore en Allard, niet om aan te horen.![]()
Als een van de makers zegt dat het de bedoeling is dat het daar op gaat lijken denk ik dat je wel kan concluderen dat dit niet ingame was. Toch?quote:Op donderdag 19 mei 2005 11:20 schreef Ker_Plunk het volgende:
[..]
Tjonge jonge zegEr wordt toch nergens officeel erkend dat het geen ingame was?
quote:Op donderdag 19 mei 2005 11:32 schreef Tain het volgende:
Kunnen we het trouwens weer gewoon over de PS3 hebben en niet over de wrok jegens sony of over de presentatie van ms
Ligt er aan hoe je dat interpreteert.quote:Op donderdag 19 mei 2005 11:37 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Als een van de makers zegt dat het de bedoeling is dat het daar op gaat lijken denk ik dat je wel kan concluderen dat dit niet ingame was. Toch?.
Ja, dat wordt ie zeker. Daar twijfel ik niet aan.quote:Op donderdag 19 mei 2005 11:45 schreef Ker_Plunk het volgende:
[..]
Ligt er aan hoe je dat interpreteert.
Maarre, ja Ps3leuk
Inderdaad!quote:Op donderdag 19 mei 2005 11:32 schreef Tain het volgende:
Kunnen we het trouwens weer gewoon over de PS3 hebben en niet over de wrok jegens sony of over de presentatie van ms
En als er ièts irritanter is dan KZ2-gezanik...quote:Op donderdag 19 mei 2005 14:16 schreef Evil_Jur het volgende:
tvp
Burnout heeft destruction derby overbodig gemaakt!quote:Op donderdag 19 mei 2005 15:16 schreef HansvanOchten het volgende:
...en detruction derby.
Niks maar dan ook niks kan tot nu toe tippen aan DD:Raw, Wipeout 2097 en Rollcagequote:Op donderdag 19 mei 2005 15:28 schreef P-Style het volgende:
[..]
Burnout heeft destruction derby overbodig gemaakt!
quote:Op donderdag 19 mei 2005 13:49 schreef P-Style het volgende:
[..]
Inderdaad! [afbeelding]
Ik ben dat gezeur over die KZ2-demo zo verschrikkelijk beu! Moeten daar nou echt 3 pagina's over gevuld worden in 2 verschillende topics?! Is het eidelijk afgelopen in de vorige topic, begint het hier ineens helemaal van voren af aan.
Rollcage, ik kon die game altijd maar 10 minuten spelen. Daarna was ik een uur misselijk.quote:Op donderdag 19 mei 2005 15:16 schreef HansvanOchten het volgende:
Waar blijft ook GVD de nieuwe wipeout en detruction derby.
Zonder Wipeout geen PS3 voor mij![]()
IK WIL EEN NIEUWE WIPEOUT of ROLLCAGE![]()
Echt niet, Destruction Derby was veel meer fun!quote:Op donderdag 19 mei 2005 15:28 schreef P-Style het volgende:
[..]
Burnout heeft destruction derby overbodig gemaakt!
Dus toch ingame? En Ps3 misschien goedkoop om te ontwikkelen?quote:Everyone expected PlayStation 3 to be quite impressive, but many people were shocked at just how much of a leap ahead of current-gen technology was showcased by Sony at its events here in Los Angeles on Monday and Tuesday. The reaction has, however, been mixed; those who saw the real-time demos in person have been left jaws agape, while those who didn't are generally highly sceptical of Sony's claims.
It's perhaps unsurprising that it turned out like this - after all, Sony could be accused of acting like the boy who cried wolf in the last generation, when PlayStation 2 and its much-hyped Emotion Engine turned out to be rather less impressive than Ken Kutaragi's rhetoric and a number of pre-rendered demonstrations might have suggested.
If PS3 really is a subterfuge - and to be honest, we don't believe for a moment that it is - then Phil Harrison would be one of the chief architects of the conspiracy. The head of Sony's development efforts in Europe, Harrison stands behind many of the most impressive demos and game trailers seen so far on PS3. We caught up with him at E3 to find out more about the new console's hardware, the software we've seen so far - and to ask the burning question about how much of it was real-time.
GamesIndustry.biz: One question on the lips of many people at the moment: how much of what we saw in the PlayStation 3 demos was actually running in real-time?
Phil Harrison: Everything in the demos was real-time.
And what about the game footage clips?
Not all of that - in fact, none of it was real-time because it was all running off video. If you make a presentation to two and a half thousand people, you're going to put some of it on video just to be on the safe side.
I've been asked this question a lot. The way we put those videos together, everything was done to specification. Everything was done to PS3 spec. Virtually everything used in-game assets; some things were rendered.
How representative of what we're actually going to be seeing in PS3 games were those videos?
I think very. I think depending on the game, different games took a different approach to their way of expressing what the games are like - but clearly, something like Motor Storm uses more cinematic, replay-like cameras than you would ever enjoy in-game. So that makes a big difference... But everything is done to spec.
A fairly significant number of the games we saw - including many of the most impressive ones - were from European studios. Is this indicative of SCEE perhaps focusing more on preparing for next-gen than other territories?
I just think we had great stuff to show! Yeah, I'm really proud of the way the European content has been received, and I'm delighted with the response to Heavenly Sword, Motor Storm and Killzone in particular.
But even things like The Getaway technical test - and I was at pains to point out that this was not Getaway PS3, this was what happens when a team rolls off a game and we start getting them thinking about what is their vision for taking that technology and scaling it up. I think it was a good A to B comparison, because people know what Getaway looks like on PS2, and then they were able to ramp that up on to PS3 - albeit on very early prototype hardware, so it was a bit painful along the way for them! I thought that was a great example.
So The Getaway was one of the things that was running on real hardware?
Yeah, good example - I mean, you could see actually, the way that those cameras worked. That zoom-in camera was done in real-time to capture the kind of video-like footage that we had.
Some of the developers who worked on demos for the launch have said that even those aren't running on hardware approaching the full power of the final unit - so what percentage of the full performance was that running on?
It's really hard to say, because as technology gets more and more complicated, there's no concept of the "perfect" engine. We used to say on 16-bit that a game used 90 per cent of the machine's power, or Gran Turismo uses, you know, 94 per cent of PlayStation 1's power... There's no concept of the perfect game engine that uses everything. So it's hard to say.
We're thinking more in terms of the actual hardware - the clock speed of the chips, and so on.
It varies between developers, because we've got different variants of the hardware with different performance characteristics. Obviously as you get closer and closer to production hardware - and typically, the final devkit that you get is production hardware, near as damn it finished - as you get closer and closer, you're using more and more like the final silicon, which will be more and more like the final clock speed.
So it only gets better from here on in - which is pretty astonishing, to think about the implications of that actually. But faster, more powerful - where you use that power is a different issue.
Was most of what we saw really just showing off the graphics capabilities - stretching the RSX graphics part rather than the Cell chip? The assumption is that Cell is there for complex physics and AI...
You're right; obviously Cell allows you to do complex collisions, physics, dynamics, simulations, all of those things. Though, the Getaway demo was a good example of how you can have a living city brought to life as a result. Although it was pretty graphics, most of that power was actually Cell-based.
The Doc Ock head - the Alfred Molina head - is actually more of a Cell demo than it is a graphics demo, because we're calculating hugely complicated light sources in real-time on the Cell, even to the point where we calculate the angle at which light enters the skin, the way that the light is then coloured by your blood, and the way that it is then reflected back out. It's something called transmission. Skin is hugely complicated - if I put my finger over a light, for example, you can see that the light is coming through my skin. We were simulating that - emulating, simulating, kind of a fine line - we were simulating that on the Doc Ock head demo.
So that's really pushing the Cell rather than the graphics chipset?
Yeah. Those are really hardcore maths problems which the Cell is really good at solving.
It's not just the RSX that drives the graphical quality, then - the Cell can also really be used to improve the graphics.
Well, I'll give you a couple of other examples. The terrain rendering demo that was done by STI, which is the people who developed the Cell, doesn't use the graphics chip at all. That 3D landscape was generated in real-time from two input data sources and a software renderer running on the Cell created the final image. All that it does is output as a bitmap straight to the video hardware - it doesn't even create a single polygon, there's no concept of a polygon in that demo.
How long did the developers of the various launch demos have their hands on the PS3 hardware for?
It varies from two to probably five months. We've had Cell for a bit longer than we've had the graphics chip - at least, a working graphics chip. We've had our devkits for just over five months now.
Something the PS2 was widely criticised for - and which Microsoft in particular has played up very much - is being extremely hard to develop for. How does PS3 compare in that respect?
It always made me chuckle, that comment from Microsoft, because yeah, it's true, but it didn't stop us having thousands of games and 80 per cent market share. Having said that, there is an element of truth to it - PlayStation 2's architecture was more challenging for your average developer to get their heads around. Some were capable of getting their heads around it, some weren't.
PlayStation 3, I think, is going to be cheaper to develop for than the corresponding period of PS2 development. I know that's a fairly contentious statement to make, but there's a very good reason for that. When we announced the collaboration with NVIDIA, we just talked about them making a chip - actually, they don't make anything, they're a designer, and the RSX contains an NVIDIA-designed part, which gives us fantastic GPU capabilities. But what it also gives us, and this is actually the most important bit of it, is all the toolchain and CG pipeline that comes with it, which is a very well understood development pipeline in the PC community - and, yes, in the Xbox community, frankly.
So all of that pipeline of tools and technology and plug-ins comes straight across to PlayStation 3. Plus, on the Cell side of things, IBM brings a lot of expertise and know-how to the table. Also, as you know, the PS2's EE had two microprogrammable devices, VU0 and VU1 - which were incredibly fast, incredibly powerful chips that were very difficult to program for because of their very specialist nature and the programming skills required.
Within PlayStation 3, the Cell chip, although it has a number of components inside it, they're all general-purpose CPUs. They can be programmed at a much much higher level.
So we're going to see people writing for those in C, rather than having to mess around with VU code?
Absolutely. Messing around with VU code... Yeah, it's true. It's not for the faint-hearted, for sure.
In terms of your devkits - obviously some people have them already, so what's the schedule going forward for delivering them to developers?
Well, clearly Monday and Tuesday have been our big coming-out parties. We're now public, so we can now be a lot more open with all of our partners about what we're doing. You'll see a lot more devkits rolling out - but exact schedules, who they're going to and what they do is not something I can discuss here.
You're going to start rolling them out more rapidly now, though?
Yeah, for sure. We've been making them for some time, but obviously they're not in abundant supply at the moment.
In terms of the PS3 console itself... Why does it have three network ports on the back?
Because it can be a hub, rather than just being a terminal at the end of a network. Also, we want to be able to have a Gigabit port for an IP camera. So one of the ports is an in, and two of them are through. It can be a server as well as a terminal.
You showed demonstrations of the console running multiple applications across the two HDMI outputs - is that something which is actually built into the system's operating systems, or do games have to support it specifically?
Depending on the features that you exploit, some of it's handled by the OS, some of it will be handled by the applications. I should also explain that although yes, there are two HDMI outputs, you don't have to have only high-def devices attached to PlayStation 3 - there's also a standard PlayStation AV Multi-Out connector. So one of them could be an HD output, and one of them could be an AV Multi going to the TV.
Taking the demonstration of the video chat windows in one screen while a game was being played in another - is that something we can expect as a standard OS feature, independent of the game?
The Cell can run multiple operating systems, so yes, you could do that. Now, we don't have the application up and running yet, and the resource management isn't quite final - but the purpose of that presentation was to show what is possible. Exactly how that gets unlocked is still being worked on.
Online is one area where, without a doubt, Microsoft did get it rather more right than Sony last generation - Xbox Live being a much more comprehensive worldwide service than what Sony rolled out...
But more people play online games on a PlayStation 2 than on any other game console.
Right, but then a lot more people own PlayStation 2s than any other game console.
Yeah, but it is something that is worth pointing out - although, personally I have a great deal of respect for what Microsoft has done with Live, and I think they've got a lot of it right.
Can we expect to see Sony really working to catch up in that department on PS3?
I think that philosophically, PlayStation 2's online offering is an add-on to the hardware and software and operating system. In PlayStation 3, online is part of the DNA of the machine - in fact, the Cell processor itself is designed from the ground up to be connected to a broadband network.
So from switch on, day one of the machine, network functionality will pervade every aspect of the machine. We talked a little bit about that at the conference, but there's a lot more detail to go into about some of the really cool things - like, if your PS3 is switched on at home, it can be a media server to your PSP on the other side of the planet. Now that is incredibly cool. I could sit here in LA and navigate the data which is stored on my PS3, and download music and other data off my PS3, onto my PSP.
Phil Harrison, thank you very much for your time.
Thank you.
Je kan ook gewoon normaal kenbaar maken dat je het niet serieus meentquote:Op donderdag 19 mei 2005 19:47 schreef Edenoniphobic het volgende:
Kan mij dat nou schelen wat jij vindt, en dat jij zo dorkig bent dat je die post serieus neemt.
Je bent fanboy genoeg om alles erover te menen, dat heb je eerder al bewezenquote:Op donderdag 19 mei 2005 19:50 schreef Edenoniphobic het volgende:
Alsof zo'n post uitleg behoeft en die niet voor zichzelf spreekt. Als je dat nog niet doorhebt, ben je met stipt...
Ik vind het een geniale zet! Zo kun je eindeloos veel PS3's aan elkaar linken (mocht je ooit een PS3-lan-party organiseren), zonder dure gigabit-switches te gebruiken!quote:Op donderdag 19 mei 2005 20:26 schreef Doc__Zenith het volgende:
3 gigabit-ethernetpoorten
dit vind ik toch wel een wat aparte zet
Ik vraag me echt af hoe ze dit allemaal ooit goedkoop kunnen produceren, het is echt indrukwekkend wat ze allemaal met de PS3 willen doenquote:Op donderdag 19 mei 2005 20:32 schreef P-Style het volgende:
[..]
Ik vind het een geniale zet! Zo kun je eindeloos veel PS3's aan elkaar linken (mocht je ooit een PS3-lan-party organiseren), zonder dure gigabit-switches te gebruiken!Bovendien kun je de aangekondigde bandbreedte-slurpende HD-camera erop aansluiten en zul je er in de toekomst ook home-servers (Sony heeft al bevestigd homeservers te ontwikkelen met Cell-CPU's) op aan kunnen sluiten! Daarbij hou je ook nog een ethernet-poort over voor je breedband internet.
Bovendien maakt het plaatsen van drie ethernetpoorten het gebrek aan ingebouwde ethernetpoort bij de ouwe (grote) PS2 weer goed.
Ik ook! Waarschijnlijk wordt 'ie gewoon niet goedkoop.quote:Op donderdag 19 mei 2005 20:36 schreef Tain het volgende:
Ik vraag me echt af hoe ze dit allemaal ooit goedkoop kunnen produceren, het is echt indrukwekkend wat ze allemaal met de PS3 willen doen
De PS3 heeft echt verschrikkelijk veel potentie!quote:Op donderdag 19 mei 2005 21:00 schreef PandorasBox het volgende:
Interview is trouwens hier te vinden:
http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=59243
Getaway tech demo werd alleen door de krach van de Cell getoond, geen RSX du. Alleen de Cell is dus al in staat om mooie beelden te tonen. Gecombineerd met RSX wordt de Ps3 echt een monster.
quote:off/
komt er ook een klepje voor de disclade (bij de ps3) want dat zou wel zo mooi zijn.
over de revo valt toch niks te zeggen
ik zeg slotje
Een klepje? Nee. Denk het niet. Officiëel vrijgegeven prototypes van Sony consoles veranderen eigenlijk nooit. En een klepje vind ik helemaal niet nodig. Dat ietwat a-symmetrische heeft wel iets, vind ik.quote:Op donderdag 19 mei 2005 21:52 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
had dit al gepost in het revo topicen is een serieuze vraag
ik vind het juist afbruik doen aan het design zo`n lelijke hoek uit de rondingquote:Op donderdag 19 mei 2005 21:56 schreef P-Style het volgende:
[..]
Een klepje? Nee. Denk het niet. Officiëel vrijgegeven prototypes van Sony consoles veranderen eigenlijk nooit. En een klepje vind ik helemaal niet nodig. Dat ietwat a-symmetrische heeft wel iets, vind ik.Net als bij de twee PS2 ontwerpen. Het ontwerp van de PS3 is sowieso sterk gebaseerd op het ontwerp van de PS2.
Uiteindelijk zal er wel weer een kleinere versie van de PS3 verschijnen (PSthree).
Ze hadden er ook een front-loading cd/dvd/blu-ray-laadje in kunnen bouwen met een zelfde schuinaflopend vlak. Maar de PS3 heeft een stoer slot-loading mechanisme... had ik ook graag in de slimline PS2 gezien.quote:Op donderdag 19 mei 2005 22:31 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
ik vind het juist afbruik doen aan het design zo`n lelijke hoek uit de ronding
Ach... tegenwoordig kunnen alle consoles toch verticaal staan, zet je ze gezellig náást elkaar!quote:Op donderdag 19 mei 2005 23:36 schreef mordradead het volgende:
ik vind het (ook) jammer dat hij zo rond is, nu kan ik geen consoles gaan stapelen
Stapelen is nergens voor nodig. Ze zijn allemaal backwards compatible, dus de oude consoles kunnen het raam uitquote:Op donderdag 19 mei 2005 23:36 schreef mordradead het volgende:
ik vind het (ook) jammer dat hij zo rond is, nu kan ik geen consoles gaan stapelen
1080i dusquote:Op donderdag 19 mei 2005 00:10 schreef Ruis het volgende:
[..]
1920x1080p is niet eens een officiele standaard.
Allemaal leuk en aardig, maar 1080p valt gewoon binnen de specificaties van HDMI. Er zijn misschien (nog) geen zenders die 1080p uitzenden (hier in Europa al helemáál niet), maar HDMI ondersteunt het formaat en er komen heus wel tv's die 1080p aan kunnen.quote:
wat dan meer? Niet meer schermen iigquote:Op vrijdag 20 mei 2005 00:27 schreef the_legend_killer het volgende:
X-Box 360 ziet er veel beter en sterker uit.
Verder zul je met de X-Box 360 meer kunnen
X-Box kent meer nuttige dingen !quote:Op vrijdag 20 mei 2005 00:28 schreef menesis het volgende:
[..]
wat dan meer? Niet meer schermen iigen ook niet meer UTP poorten, en ook niet meer teraflops
quote:Op vrijdag 20 mei 2005 00:26 schreef the_legend_killer het volgende:
Lelijke computer en lelijke controlers
quote:Op vrijdag 20 mei 2005 00:27 schreef the_legend_killer het volgende:
X-Box 360 ziet er veel beter en sterker uit.
Verder zul je met de X-Box 360 meer kunnen
quote:Op vrijdag 20 mei 2005 00:29 schreef the_legend_killer het volgende:
X-Box kent meer nuttige dingen !
Wat de hel krijgen we nou?quote:Op vrijdag 20 mei 2005 00:30 schreef the_legend_killer het volgende:
Maar nogmaals lelijk ding is het
quote:Lelijke computer en lelijke controlers
quote:X-Box 360 ziet er veel beter en sterker uit.
Verder zul je met de X-Box 360 meer kunnen
quote:X-Box kent meer nuttige dingen !
quote:Maar nogmaals lelijk ding is het
Ach, die zit vast aan de sterke drankquote:Op vrijdag 20 mei 2005 00:34 schreef Ker_Plunk het volgende:
Alles goed verder legend killer?
hij had het over 1920x1080 pixels... dus 1080i ... oftewel HDTV... te koop bij Media markt.quote:Allemaal leuk en aardig, maar 1080p valt gewoon binnen de specificaties van HDMI. Er zijn misschien (nog) geen zenders die 1080p uitzenden (hier in Europa al helemáál niet), maar HDMI ondersteunt het formaat en er komen heus wel tv's die 1080p aan kunnen.
Helemaal niet "dus 1080i". 1920x1080 pixels is òf 1080i (interlaced) òf 1080p (progressive), PS3 ondersteunt beide met 1080p als tòp resolutie. De "p" staat dus niet voor "pixels", maar voor "progressive".quote:Op vrijdag 20 mei 2005 00:41 schreef Brasco125 het volgende:
hij had het over 1920x1080 pixels... dus 1080i
Ok, postje gemist.. Weet wel waar i en p voor staan.. maar moet je het niet gebruiken in combinatie met resoluties. dat is vragen om verwarring.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 00:44 schreef P-Style het volgende:
[..]
Helemaal niet "dus 1080i". 1920x1080 pixels is òf 1080i (interlaced) òf 1080p (progressive), PS3 ondersteunt beide met 1080p als tòp resolutie. De "p" staat dus niet voor "pixels", maar voor "progressive".
Nee. Maar Sony deed tenminste niet alsof er speelbare PS3's waren voor het publiek.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 00:41 schreef Brasco125 het volgende:
alsof echte PS3's stonden te draaien met die PS3-demo's..![]()
Je kunt ook de héle persconferentie kijken (o.a. op Gamespot), dan mis je niks. Hij duurt alleen wel bijna 2 uur. En op de momenten dat er Japanners aan het woord zijn is het een beetje vermoeiend...quote:Op vrijdag 20 mei 2005 00:54 schreef Geqxon het volgende:
Ik heb nu die blaadjes, eendjes, iemands gezicht en het the getaway tech demo filmpje. Mis ik er dan een?
Goedzo...quote:Op vrijdag 20 mei 2005 00:57 schreef Steeven het volgende:
Mensen van het Sony-kamp, ik voeg me bij jullie.
Tenzij de Xbox 360 me nog weet te verrassenquote:
Die heb ik gestart, maar kan ik niet doorspoelenquote:Op vrijdag 20 mei 2005 00:56 schreef P-Style het volgende:
[..]
Je kunt ook de héle persconferentie kijken (o.a. op Gamespot), dan mis je niks. Hij duurt alleen wel bijna 2 uur. En op de momenten dat er Japanners aan het woord zijn is het een beetje vermoeiend...
Ja... Jammer dat onze Ken voor geen meter Engels kan!quote:Op vrijdag 20 mei 2005 01:08 schreef Geqxon het volgende:
Die heb ik gestart, maar kan ik niet doorspoelen
Ondanks ik wel echt in een deuk lig van die "gigahurz" gast
Desondanks is "de Japanse presentatie" in alle opzichten indrukwekkender!quote:Op vrijdag 20 mei 2005 01:18 schreef Geqxon het volgende:
Je kan het verschil overduidelijk zien.
Microsoft > Amerikaans > Hoop jotta met bekende mensen, stoere nachtclubs, optredens van bands, mtv, pimp my ride, alles.
Sony > Japans > "Universiteits" lezing, jappanertje die voor geen reet engels kan voor groot scherm, grafiekjes, filmpjes.
HIERquote:In terms of its Canadian connection, BioWare was at the press conference. It seems as though the Edmonton based developer will be starting a PlayStation 3 game in the coming weeks. So far BioWare has only made games for the PC and Xbox and has never made a game for any Sony gaming platform, but that is going to change. Details on what the game will focus on are not being discussed for the moment.
De devkit van de ps3 was ook een Apple, toch?quote:Op donderdag 19 mei 2005 23:13 schreef Sakie het volgende:
Sorry, voor deze fanboy reactie![]()
- Demo Xbox 360 blijkt Apple computer. 360![]()
- 'Revolution
' , haha. Nintendo
![]()
![]()
![]()
- Ps3![]()
![]()
![]()
![]()
Xbox, nep fanboy. Ga nu maar weerquote:Op vrijdag 20 mei 2005 00:27 schreef the_legend_killer het volgende:
X-Box 360 ziet er veel beter en sterker uit.
Verder zul je met de X-Box 360 meer kunnen
Is dat zo?quote:Op vrijdag 20 mei 2005 08:03 schreef Dr.Daggla het volgende:
De devkit van de ps3 was ook een Apple, toch?.
Nou ja... wat ze nu gepresenteerd hebben is natuurlijk nog een prototype, maar prototypes die Sony eenmaal gepubliceerd heeft, veranderen nog zelden. Ik verwacht eigenlijk dat 'ie zo blijft! En ik begin 'm eigenlijk best cool te vinden!quote:Op vrijdag 20 mei 2005 08:25 schreef Notorious_Roy het volgende:
Overigens las ik ergens dat de PS3 controller een concept was en hij dus nog kon veranderen"Meneer Kuturagi?! De gamers vinden de controller niet mooi"
"Shit, nou, dan maken we gewoon een Dual Shock 2.5"
Ach, en zo niet komt er vast een ander bedrijf met een Dual Shock look-a-like.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 10:19 schreef HansvanOchten het volgende:
Anders maakt Sony gewoon 2 type's controllers. Een DS 2.5 en het nieuwe prototype.
Iedereen blij en aan de PS3![]()
Lang leve de support van developers en hardware ontwikkelaars.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 10:21 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Ach, en zo niet komt er vast een ander bedrijf met een Dual Shock look-a-like.
Maar waar wil je die dan inpluggen?quote:Op vrijdag 20 mei 2005 10:21 schreef HansvanOchten het volgende:
Ik verwacht trouwens dat de DS2 ook gewoon compatible is met de PS3. Naast het uiterlijk zie ik nml geen verandering op gebied van knoppen/functies.
De ds2 is immers al geheel analoog![]()
Holy fuck, 100 gig op een schijfje.quote:In plaats van te gokken op een aanstaand compromis, denkt The Register dat de strijd tussen de dvd-opvolgers steeds feller wordt. Amper een week nadat Toshiba probeerde om het gat in opslagcapaciteit tussen HD-DVD en Blu-Ray te dichten door een drielaags HD-DVD-schijf met 45GB opslagcapaciteit te demonstreren, kondigt TDK een Blu-Ray-schijf aan die korte metten maakt met de inhaalpoging: 100GB opslagruimte, verdeeld over vier lagen. De TDK-schijf kan beschreven worden met een snelheid van 216Mbps, twee keer zo snel als eerdere Blu-Ray-disks. Een andere noviteit is de Durabis coating, waardoor een beschermende cartridge niet meer nodig is; desalniettemin blijven Blu-Ray-schijfjes minder krasbestendig dan dvd's. Helaas is het nog niet bekend wanneer de 100GB Blu-Rays beschikbaar zullen zijn.
Dat wordt nog leuk als ze blu-ray schijfjes gaan verhurenquote:Op vrijdag 20 mei 2005 12:08 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Holy fuck, 100 gig op een schijfje..
Dat stukej in bold baart me wel enigszins zorgen, eerlijk gezegd.. Ik ben nooit zo netjes met m'n games.
.
Verder heb ik het meest plezier gehad aan Nintendo.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 08:25 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Xbox, nep fanboy. Ga nu maar weer
volgens mij staat op de achterkant 'trust'quote:Op vrijdag 20 mei 2005 15:14 schreef NvM het volgende:
Wat? Ik?
On-topic:
Nu ik die PS3 controller opnieuw zie vind ik hem eigenlijk best tof...
quote:Op vrijdag 20 mei 2005 15:26 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
volgens mij staat op de achterkant 'trust'![]()
quote:Speaking in an exclusive interview, Microsoft's J Allard has downplayed the importance of graphics in the next generation of consoles - saying that it's creativity, not visual quality, which will sell the next 100 million consoles.
"We can't get all hung up as an industry and say it's all about graphic fidelity," Allard commented. "I kind of put the 'does it look better?' secondarily. Not because it's not important, not because I don't think we're not going to have a system to do it, but because we're almost good enough."
"We're almost at the point now visually where we're like, in videogames, do we need better visuals than what we saw on Monday night?" he continued. "A little bit. It's not the thing that's going to sell to the next 100 million people. The thing that's going to sell to the next 100 million people is creativity; creativity for labouring, creativity from a designer's point of view and so a hard drive can provide those tools."
ze dekken zich gewoon alvast inquote:Op vrijdag 20 mei 2005 17:13 schreef PandorasBox het volgende:
Volgens J.Allrad zijn graphics opeens niet meer belangrijk. Het gaat om creativitieit.
[..]
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
Wil MS tweede Nintendo worden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |