abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 20 mei 2005 @ 22:21:50 #226
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_27200541
Nou als de PS3 2x veel mooiere graphics dan de Xbox 360 eruit poept ben ik verkocht hoor.

[ Bericht 5% gewijzigd door TC03 op 20-05-2005 22:29:42 ]
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_27200574
Daar heeft ie o.a. gewerkt
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_27200632
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 22:21 schreef TC03 het volgende:
Nou als de PS3 2x mooiere graphics dan de Xbox 360 eruit poept ben ik verkocht hoor.
Graphics kun je niet uitdrukken in cijfers.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 22:29:23 #229
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_27200766
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 22:24 schreef P-Style het volgende:

[..]

Graphics kun je niet uitdrukken in cijfers.
Sorry hoor.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_27200973
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 22:29 schreef TC03 het volgende:
Sorry hoor.
Geeft niks. 'T is maar dat je't weet!
pi_27207313
Acclaim is best een tof bedrijf hoor ?

Kan zeggen wat je wil, maar het is geen Davilex
  zaterdag 21 mei 2005 @ 04:36:53 #232
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_27208092
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 02:49 schreef Markster het volgende:
Acclaim is was best een tof bedrijf hoor ?

Kan zeggen wat je wil, maar het is geen Davilex
Klein verschil in nuance. Acclaim is niet meer...
  zaterdag 21 mei 2005 @ 11:15:28 #233
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_27210254
Crosspost.

Op IGN lees ik net dat de X360 wsl gewoon sneller is dan de PS3. !!!! (Volgens MS, dus net zo betrouwbaar als de cijfers die Sony gaf)
http://xbox360.ign.com/articles/617/617951p1.html

Dit stukje is wel interessant. De X360 heeft 5x zoveel geheugen bandbreedte als de ps3.
quote:
Bandwidth
The PS3 has 22.4 GB/s of GDDR3 bandwidth and 25.6 GB/s of RDRAM bandwidth for a total system bandwidth of 48 GB/s.

The Xbox 360 has 22.4 GB/s of GDDR3 bandwidth and a 256 GB/s of EDRAM bandwidth for a total of 278.4 GB/s total system bandwidth.

Why does the Xbox 360 have such an extreme amount of bandwidth? Even the simplest calculations show that a large amount of bandwidth is consumed by the frame buffer. For example, with simple color rendering and Z testing at 550 MHz the frame buffer alone requires 52.8 GB/s at 8 pixels per clock. The PS3's memory bandwidth is insufficient to maintain its GPU's peak rendering speed, even without texture and vertex fetches.

The PS3 uses Z and color compression to try to compensate for the lack of memory bandwidth. The problem with Z and color compression is that the compression breaks down quickly when rendering complex next-generation 3D scenes.

HDR, alpha-blending, and anti-aliasing require even more memory bandwidth. This is why Xbox 360 has 256 GB/s bandwidth reserved just for the frame buffer. This allows the Xbox 360 GPU to do Z testing, HDR, and alpha blended color rendering with 4X MSAA at full rate and still have the entire main bus bandwidth of 22.4 GB/s left over for textures and vertices.
Over de FPU, die bij de ps3 2x zo snel is, zegt men het volgende.
quote:
Based on measurements of running next generation games, only ~10-30% of the instructions executed are floating point. The remainders of the instructions are load, store, integer, branch, etc. Even fewer of the instructions executed are streaming floating point—probably ~5-10%. Cell is optimized for streaming floating-point, with 87.5% of its cores good for streaming floating-point and nothing else.
Zo belangrijk is dat dus niet.. .
quote:
De conslusie:
When you break down the numbers, Xbox 360 has provably more performance than PS3. Keep in mind that Sony has a track record of over promising and under delivering on technical performance. The truth is that both systems pack a lot of power for high definition games and entertainment.

However, hardware performance, while important, is only a third of the puzzle. Xbox 360 is a fusion of hardware, software and services. Without the software and services to power it, even the most powerful hardware becomes inconsequential. Xbox 360 games—by leveraging cutting-edge hardware, software, and services—will outperform the PlayStation 3.
Als dit waar is dan lig ik echt dubbel. .

[ Bericht 4% gewijzigd door Dr.Daggla op 21-05-2005 11:23:58 ]
-
  zaterdag 21 mei 2005 @ 11:33:24 #234
40093 Rock-shocker
No Charms Allowed
pi_27210664
Ja en Microsoft heeft ook echt de reputatie dat de software goed is ingespeeld op de hardware
Als je niets te zeggen hebt, kan je maar beter je bek houden | Records | Last FM | PSN: Private_Jarhead | WOOHOO, DRESS BLUES WITH A SWORD!
  zaterdag 21 mei 2005 @ 11:35:13 #235
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_27210712
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 11:33 schreef Rock-shocker het volgende:
Ja en Microsoft heeft ook echt de reputatie dat de software goed is ingespeeld op de hardware
En Sony heeft ook echt de reputatie dat ze eerlijk zijn over cijfers. .
-
pi_27212067
Microsoft claimt ook dat windows goed is.
  zaterdag 21 mei 2005 @ 13:52:30 #237
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_27214432
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 12:22 schreef Markster het volgende:
Microsoft claimt ook dat windows goed is.
Niks mis met NT, 98SE, W2K en XP.
pi_27214594
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 13:52 schreef twi het volgende:

[..]

Niks mis met NT, 98SE, W2K en XP.
Niks mis mee, maar goed ook niet. Of je moet niet beter weten
pi_27216557
De xbox 360 heeft 128 vector registers per hardware thread, inclusief een vector instructieset. Dat is heel mooi. Maar vervolgens bagetaliseren ze de 7 dsp's door te claimen dat geometrie operaties nu verhuist zijn de GPU. Ok, wat doen die mooie vector dingen dan op xbox cores.

Of bijv. de uitspraak dat de banbreedte van het geheugen een stuk hoger ligt bij de xbox omdat een groot deel van de prestatie-winst gevonden kan worden bij de frame buffer. Hoe veel bandbreedte is er in totaal nodig voor fame-buffer operaties vraag ik me dan af?

De waarheid ligt in het midden. Ik vind wel dat ze bij Microsoft een paar hele goede keuzes hebben gemaakt. Maar om nu direct zo Sony's hardware weg te zetten is ook weer overdreven.
  zaterdag 21 mei 2005 @ 15:45:36 #240
66435 Erwtensoep
Acht - Eén
pi_27217403
Oh god hou je vast, de SPECS WARS zijn weer begonnen!!!!!

Als sony kan laten zien dat ze betere graphics hebben dmv ingame beelden, dan lijkt mij dat toch genoeg. Dan kun je als microsoft lullen wat je wilt.
Houd van een lijntje.
  zaterdag 21 mei 2005 @ 15:53:45 #241
96614 PandorasBox
Open me....
pi_27217568
Een man van Microsoft zegt dat de X360 sterker dan de Ps3 is? HAHA

Zeer vertrouwelijk.

De meeste developers hebben al zels toegegeven dat de Ps3 de sterkste is.

Wat is vertrouwelijker? PR praat van Microsoft of developers die vor beide systemen spellen maken?
...and you shall see.
  zaterdag 21 mei 2005 @ 15:54:31 #242
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_27217583
quote:
Op zaterdag 21 mei 2005 15:53 schreef PandorasBox het volgende:
Een man van Microsoft zegt dat de X360 sterker dan de Ps3 is? HAHA

Zeer vertrouwelijk.

De meeste developers hebben al zels toegegeven dat de Ps3 de sterkste is.

Wat is vertrouwelijker? PR praat van Microsoft of developers die vor beide systemen spellen maken?
Er zijn nog geen eens volledige devkits, hoe kunnen ze dat dan al weten. .
-
  zaterdag 21 mei 2005 @ 15:55:43 #243
100496 H.Flick
Turn-based
pi_27217618
UITEINDELIJK GAAT HET TOCH OM DE GAMES EN DE GAMEPLAY EN NIET OM DE SPECS VAN DE HARDWARE!!!

.
  zaterdag 21 mei 2005 @ 15:57:43 #244
96614 PandorasBox
Open me....
pi_27217664
@Dr.Daggla:

Dat kun je dan ook over die man zeggen.

Epic had al zelf aangegeven dat U3 engine op de Ps3 vloeiend en op 60fps liep. En dat alles binnen 2 maanden. De X360 versie van U3 engine loopt niet eens constant 60fps...

En ontwikkelaars hebben al devkits van de Ps3 ontvangen. Dat mannetje van MS niet.
...and you shall see.
pi_27217989
Klote specs.
  zaterdag 21 mei 2005 @ 16:12:48 #246
96614 PandorasBox
Open me....
pi_27218047
De originele site waar al dit vandaan komt is nu offline.

http://www.majornelson.co(...)-vs-ps3-part-1-of-4/

Was het dus toch bullshit?
...and you shall see.
pi_27218169
Dat artikel wordt op serieuze hardware fora totaal belachelijk gemaakt, en als je een beetje verstand van hardware hebt dan loop je niet achter dat soort onzin aan. Alleen al de systeembandbreedte berekening is ridicuul, want ze tellen de 10 MB Edram cache bandbreedte waar een klein gedeelte van de ATI GPU over beschikt op bij de GDDR3 bandbreedte voor de PPC en maken er doodleuk 278 GB/s systeembandbreedte van t.o.v. de 35 GB/s van de PS3.

Een dommere optelsom kun je op computergebied bijna niet maken, dat is zoiets als bij de PC je GPU-mem bandbreedte optellen bij je mainmemory-bandbreedte van de PC en zeggen dat de CPU van de PC beschikt over 50 GB/s, terwijl die maar 2 tot 4 GB/s is met AGP en FSB. Ik snap best dat leken hier in trappen. Dit heet echter simpelweg damagecontrol uit de koker van een slechte desperate verliezer die inziet dat ie voor paal staat en nu dus maar dubieuze trucen uit gaat halen om de opinie te manipuleren.

It's all about the games, stupid. MS kan zich beter richten op indrukwekkende techdemo's en gameplayfootage, beide lukt hun niet en de tijd dringt voor de launch. Sony mag dan wel met specs goochelen volgens sommigen, voorlopig zijn hun techdemo's real en impressive.
  zaterdag 21 mei 2005 @ 17:09:01 #248
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_27219550
Het is zo dat de bandbreedte tussen de 2 dies van de GPU inderdaad een flinke bandbreedte hebben, de verbinding met de rest is een een flink stuk langzamer.

Maar wat maken jullie je druk Edinges en PandorasBox. Hebben jullie er persoonlijk belang bij wanneer de wereld weet dat de PS3 sneller is?
  zaterdag 21 mei 2005 @ 17:12:19 #249
96614 PandorasBox
Open me....
pi_27219640
Nee.

En ik maak me nergens druk over. Ik haal ze alledrie.

[ Bericht 0% gewijzigd door PandorasBox op 21-05-2005 17:18:18 ]
...and you shall see.
pi_27219847
Het gaat juist om de verbinding met de rest. De bandbreedte tussen 2 die's van 1 GPU moet hoog zijn, anders is de GPU per saldo een stuk minder krachtig om ze niet samen kunnen werken en 2 losstaande kleine GPU's worden. Wat heeft dat met systeembandbreedte te doen. De bandbreedte intern in een CPU tussen L1, L2 cache en de core is ook zo hoog, tel je die ook bij systeembandbreedte ? Niks mis met een specs-discussie en Sony kritisch te benaderen, maar kom dan niet met deze onzin aan. Het geeft trouwens het niveau van IGN aan dat ze zelf nog niet eens snappen wat voor een kolder daar staat. Die zijn pas echt dom dat ze het plaatsen.

Maar I see, je vliegt de hoogste kast op als er een licht vermoeden is dat de Sony conferentie niet volledig realtime was (ook al was het kennelijk wel zo), maar nu uit de MS koker een totaal onzinnig verhaal komt is het ineens normaal. Toch die bril weer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')