quote:Op vrijdag 20 mei 2005 17:20 schreef erikh het volgende:
Kijk het filmpje van motor storm eens, ik was echt compleet blown away door dat filmpje, werkelijk fantastische graphics zeg

Eh ja, ik wacht wel op de eerste échte ingame beelden van PS3 spellen. Films kijk ik een andere keer welquote:Op vrijdag 20 mei 2005 17:20 schreef erikh het volgende:
Kijk het filmpje van motor storm eens, ik was echt compleet blown away door dat filmpje, werkelijk fantastische graphics zeg

Voor iemand die zo zeker is van de PS3 richt je je toch wel erg obsessief op de Xbox en J. Allard.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 17:13 schreef PandorasBox het volgende:
Volgens J.Allrad zijn graphics opeens niet meer belangrijk. Het gaat om creativitieit.
[..]
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
Wil MS tweede Nintendo worden?

Waar?quote:Op vrijdag 20 mei 2005 17:20 schreef erikh het volgende:

Nee, het is meer dat hij zichzelf voor schut zet. Hij komt erg hypocriet over.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 18:30 schreef twi het volgende:
[..]
Voor iemand die zo zeker is van de PS3 richt je je toch wel erg obsessief op de Xbox en J. Allard.

hier http://ps3.ign.com/objects/748/748488.htmlquote:

Volgens mij wordt hier nergens geïmpliceerd dat de London demo zulke graphics zonder RSX produceert.quote:Eurogamer: So The Getaway was one of the things that was running on real hardware?
Phil Harrison: Yeah, good example - I mean, you could see actually, the way that those cameras worked. That zoom-in camera was done in real-time to capture the kind of video-like footage that we had.

Ja... maar achteraf bleek de helft toch gewoon prerendered te zijn en was het 'excuus' dat het er real-time ook wel zo uit ging zienquote:Op vrijdag 20 mei 2005 20:16 schreef PandorasBox het volgende:
Heb je de Sony persconferentie gezien?

Ken moet de designer van die controler ontslaan...quote:Op vrijdag 20 mei 2005 20:25 schreef Markster het volgende:
Die controller is echt niet zo lelijk hoor
Alleen die pootjes moeten 1cm korter

Hij zal er wel kijk op hebben, als je gewerkt hebt bij zo'n succesvol bedrijfquote:Op vrijdag 20 mei 2005 21:34 schreef Roi het volgende:
Die gast is te vertrouwen, hij heeft gewerkt bij Aclaim (hij verkoopt regelmatig beta versies van games.)
Ik sta voor hem in

Ik geloof je wel hoor. Dat de PS3 verschrikkelijk krachtig is (en dus ook een stuk krachtiger dan z'n concurrenten), daar ging ik al lang vanuit. Ik ben alleen niet echt onder de indruk van acclaim.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 21:56 schreef Roi het volgende:
Ach ja dan geloven jullie het niet, dat kan me echt aan me reet roesten.

Graphics kun je niet uitdrukken in cijfers.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 22:21 schreef TC03 het volgende:
Nou als de PS3 2x mooiere graphics dan de Xbox 360 eruit poept ben ik verkocht hoor.

Sorry hoor.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 22:24 schreef P-Style het volgende:
[..]
Graphics kun je niet uitdrukken in cijfers.

Klein verschil in nuance. Acclaim is niet meer...quote:Op zaterdag 21 mei 2005 02:49 schreef Markster het volgende:
Acclaim is was best een tof bedrijf hoor ?
Kan zeggen wat je wil, maar het is geen Davilex

Over de FPU, die bij de ps3 2x zo snel is, zegt men het volgende.quote:Bandwidth
The PS3 has 22.4 GB/s of GDDR3 bandwidth and 25.6 GB/s of RDRAM bandwidth for a total system bandwidth of 48 GB/s.
The Xbox 360 has 22.4 GB/s of GDDR3 bandwidth and a 256 GB/s of EDRAM bandwidth for a total of 278.4 GB/s total system bandwidth.
Why does the Xbox 360 have such an extreme amount of bandwidth? Even the simplest calculations show that a large amount of bandwidth is consumed by the frame buffer. For example, with simple color rendering and Z testing at 550 MHz the frame buffer alone requires 52.8 GB/s at 8 pixels per clock. The PS3's memory bandwidth is insufficient to maintain its GPU's peak rendering speed, even without texture and vertex fetches.
The PS3 uses Z and color compression to try to compensate for the lack of memory bandwidth. The problem with Z and color compression is that the compression breaks down quickly when rendering complex next-generation 3D scenes.
HDR, alpha-blending, and anti-aliasing require even more memory bandwidth. This is why Xbox 360 has 256 GB/s bandwidth reserved just for the frame buffer. This allows the Xbox 360 GPU to do Z testing, HDR, and alpha blended color rendering with 4X MSAA at full rate and still have the entire main bus bandwidth of 22.4 GB/s left over for textures and vertices.
Zo belangrijk is dat dus niet..quote:Based on measurements of running next generation games, only ~10-30% of the instructions executed are floating point. The remainders of the instructions are load, store, integer, branch, etc. Even fewer of the instructions executed are streaming floating point—probably ~5-10%. Cell is optimized for streaming floating-point, with 87.5% of its cores good for streaming floating-point and nothing else.
Als dit waar is dan lig ik echt dubbel.quote:De conslusie:
When you break down the numbers, Xbox 360 has provably more performance than PS3. Keep in mind that Sony has a track record of over promising and under delivering on technical performance. The truth is that both systems pack a lot of power for high definition games and entertainment.
However, hardware performance, while important, is only a third of the puzzle. Xbox 360 is a fusion of hardware, software and services. Without the software and services to power it, even the most powerful hardware becomes inconsequential. Xbox 360 games—by leveraging cutting-edge hardware, software, and services—will outperform the PlayStation 3.

En Sony heeft ook echt de reputatie dat ze eerlijk zijn over cijfers.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 11:33 schreef Rock-shocker het volgende:
Ja en Microsoft heeft ook echt de reputatie dat de software goed is ingespeeld op de hardware

Niks mis met NT, 98SE, W2K en XP.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 12:22 schreef Markster het volgende:
Microsoft claimt ook dat windows goed is.

Er zijn nog geen eens volledige devkits, hoe kunnen ze dat dan al weten.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 15:53 schreef PandorasBox het volgende:
Een man van Microsoft zegt dat de X360 sterker dan de Ps3 is? HAHA
Zeer vertrouwelijk.
De meeste developers hebben al zels toegegeven dat de Ps3 de sterkste is.
Wat is vertrouwelijker? PR praat van Microsoft of developers die vor beide systemen spellen maken?

Bron?quote:Op zaterdag 21 mei 2005 17:20 schreef Edenoniphobic het volgende:
(ook al was het kennelijk wel zo)

Nee, die is natuurlijk eerlijk en objectief.quote:Op zaterdag 21 mei 2005 17:32 schreef Edenoniphobic het volgende:
hoofd-developer Sony. E

idd het is allebei zo subjectief als de netenquote:Op zaterdag 21 mei 2005 17:49 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Nee, die is natuurlijk eerlijk en objectief.,
.

Major Nelson my ass.quote:In the wake of the consoles' unveiling, some developers are already leaning toward one platform.
"I was shocked by how powerful the new consoles are," said Julian Eggebrecht, president of the San Rafael, Calif.-based game development company Factor 5. "They should really free our development."
Eggebrecht said his company--which developed "Star Wars: Rogue Squadron" for Nintendo's GameCube--would create games exclusively for Sony's upcoming PlayStation 3.
The choice boiled down to performance, Eggebrecht said at E3 in Los Angeles. His company has worked with Microsoft's Xbox 360, but found PlayStation 3's 3.2GHz Cell chip offered more processing power. The additional performance allows the gang at Factor 5 to more easily simulate the real world for a better game experience, he said.

quote:Op maandag 23 mei 2005 12:26 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
wat zijn die rechthoekige gedrochten die er achter staan

Die zwarte!quote:Op maandag 23 mei 2005 05:04 schreef PandorasBox het volgende:
Haha, dat zou wel tof wezen.
Nieuwe Ps3 plaatjes:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
![]()
Waarom zou je er nou weer iets bovenop je console willen plaatsen?!quote:Op maandag 23 mei 2005 12:36 schreef Tain het volgende:
Ik vind het echt jammer dat het apparaat zo bol is, kan je er meteen niks meer boven opzetten

Maar de PS3 heeft een slot-loading mechanisme, dus dat zal niet meer zo'n probleem zijn.quote:Op maandag 23 mei 2005 13:22 schreef mordradead het volgende:
ik vind persoonlijk het cd's erin als het horizontaal staat wat makkelijk maar dat kan ook aan mijn onhandigheid liggen![]()

Ik heb nu 10 consoles, ruimte wordt een beetje beperkt als ik er straks nog twee(ps3 en xbox360) bij zou willen plaatsenquote:Op maandag 23 mei 2005 13:20 schreef P-Style het volgende:
Waarom zou je er nou weer iets bovenop je console willen plaatsen?!Zet 'm gewoon rechtop! Overigens heeft m'n PS2 ook altijd verticaal gestaan, de (ouwe grote) PS2 horizontaal vond ik ook niet zo mooi. Voordeel bij de PS3, is dat je er niet zo'n extra standaard bij hoeft te kopen!

Viel me ook op ja. Maar deze vreet ook een stuk meer stroom en heeft een ingewikkelder systeem dan de voorgaande twee dus daar zal het wel aan liggen denk ik.quote:Op maandag 23 mei 2005 13:20 schreef P-Style het volgende:
Wat me ook opvalt is die stekker -aansluiting. Deze keer moet je een geaarde stekker gebruiken (i.p.v. zo'n platte).

je moet gewoon niet alles in 1x aansluitenquote:Op maandag 23 mei 2005 13:28 schreef Tain het volgende:
[..]
Ik heb nu 10 consoles, ruimte wordt een beetje beperkt als ik er straks nog twee(ps3 en xbox360) bij zou willen plaatsen

Ik kan alles niet eens in 1 keer aansluiten omdat ik op de een of andere manier altijd problemen heb met die scart-split-boxen... ik ben nu dus altijd achter mn TV aan het klooien om die dingen te verwisselen. Daar moet ik toch nog een keer een betere oplossing voor verzinnen.quote:Op maandag 23 mei 2005 13:37 schreef mordradead het volgende:
[..]
je moet gewoon niet alles in 1x aansluiten![]()
of weer verhuizen

Nou, de PS3 vervangt je PS2 (en PS1 als je die hebt), want die is gewoon bw-compaible en als de bw-compatibiliteit van je xbox 360 straks een beetje fatsoenlijk werkt, dan kun je je xbox ook opbergen. Wat dat betreft komen er dus eigenlijk geen consoles meer bij. En als je dan toch alles wilt aansluiten, dan moet je gewoon een fatsoenlijk meubel hebben, waarbij iedere console op z'n eigen plankje staat.quote:Op maandag 23 mei 2005 13:28 schreef Tain het volgende:
Ik heb nu 10 consoles, ruimte wordt een beetje beperkt als ik er straks nog twee(ps3 en xbox360) bij zou willen plaatsen
Tja... maar hier in huis hebben we amper geaarde stopcontacten. Hoop niet dat dat een probleem zou zijn.quote:Op maandag 23 mei 2005 13:32 schreef Rock-shocker het volgende:
Viel me ook op ja. Maar deze vreet ook een stuk meer stroom en heeft een ingewikkelder systeem dan de voorgaande twee dus daar zal het wel aan liggen denk ik.
Voor de rest kan ik me er niet echt aan storen eigenlijk

http://play.com/play247.asp?pa=sr&page=title&r=ELEC&title=632819quote:Op maandag 23 mei 2005 13:41 schreef H.Flick het volgende:
[..]
Ik kan alles niet eens in 1 keer aansluiten omdat ik op de een of andere manier altijd problemen heb met die scart-split-boxen... ik ben nu dus altijd achter mn TV aan het klooien om die dingen te verwisselen. Daar moet ik toch nog een keer een betere oplossing voor verzinnen.

100 ¤quote:Op maandag 23 mei 2005 14:08 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
http://play.com/play247.asp?pa=sr&page=title&r=ELEC&title=632819
Die kopen.
Die standaar scartdinges werkt bij ook niet..

Die van mij heeft er 2, maar ik wil ook nog mijn DVD recorder en mn versterker kunnen aansluiten. Dan passen de PS2, Xbox en de Gamecube er niet meer bij.quote:Op maandag 23 mei 2005 14:12 schreef devv05 het volgende:
Ik heb gewoon een tv met 3 scart aansluitingen

Dat komt ooit nog wel. Ik heb net allerlei andere dure dingen gekochtquote:Op maandag 23 mei 2005 14:08 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
http://play.com/play247.asp?pa=sr&page=title&r=ELEC&title=632819
Die kopen.

En dat is nou het mooie van de HDMI-inferface! Oké... jammer dat de ouwe consoles die interface niet hebben, maar het is werkelijk de ideale interface! Volledig digitaal, met een enorme bandbreedte en een lekker simpel klein connectortje. Straks hebben av-receivers gewoon een aantal HDMI inputs en een output naar je tv, zodat je al je av-apparatuur kunt doorlinken via je receiver, zonder enig verlies van kwaliteit!quote:Op maandag 23 mei 2005 14:08 schreef Dr.Daggla het volgende:

Idd, dan zou ik hem gewoon kunnen stapelen tussen mijn versterker en dvd spelerquote:Op maandag 23 mei 2005 15:36 schreef H.Flick het volgende:
Ze zouden consoles er gewoon uit moeten laten zien als DVD spelers. Dan past het ook veel beter bij de rest van je apparatuur. Dat zou ik in ieder geval beter vinden.
Maar ja, dan vallen ze weer niet op en dat is ook niet te bedoeling.
-edit- Oh, en omdat de controllers via bluetooth werken kan je hem natuurlijk altijd in een kastje verstoppen. Hij hoeft niet in het zicht :p

Ik vind dat consoles er juist weer als consoles uit moeten zien. De revolution is een hip bedoelde dvd kastje (lees ps2) en de nieuwe xbox een hip bedoelde pc kast. De ps3 lijkt dan nog het meest op een console, maar is dan weer lelijk.quote:Op maandag 23 mei 2005 15:36 schreef H.Flick het volgende:
Ze zouden consoles er gewoon uit moeten laten zien als DVD spelers. Dan past het ook veel beter bij de rest van je apparatuur. Dat zou ik in ieder geval beter vinden.
Maar ja, dan vallen ze weer niet op en dat is ook niet te bedoeling.

http://uk.news.yahoo.com/050522/323/fjiiv.htmlquote:Playstation 3 "one percent as powerful as a human brain".

Haha! Wat een flauwekul!quote:Op maandag 23 mei 2005 16:38 schreef Thomper het volgende:
Sony.
http://uk.news.yahoo.com/050522/323/fjiiv.html
Bij de PS10 kunnen we onze hersenen vervangen met een console

Ja... dan zou je op 100 parallel geschakelde PS3's een menselijk brein kunnen simuleren!quote:Op maandag 23 mei 2005 17:03 schreef Thomper het volgende:
Hoop ik ook voor Sony.. wint in ieder geval de domste quote van het jaar award.

Die camera om eigen filmpjes mee te maken, of wil je die ook realtime versturen?quote:Op donderdag 19 mei 2005 20:32 schreef P-Style het volgende:
Bovendien kun je de aangekondigde bandbreedte-slurpende HD-camera erop aansluiten en zul je er in de toekomst ook home-servers (Sony heeft al bevestigd homeservers te ontwikkelen met Cell-CPU's) op aan kunnen sluiten!

Uh... ik snap niet helemaal wat je hier bedoelt.quote:Op maandag 23 mei 2005 17:57 schreef Doc__Zenith het volgende:
Die camera om eigen filmpjes mee te maken, of wil je die ook realtime versturen?
Ik vind uiterlijk best belangrijk. En horizontaal vind ik 'm ook niet zo mooi. Verticaal vind ik 'm er echter prima uitzien en als je'm toch naast je tv zet, kun je'm net zo goed verticaal plaatsen!quote:Op maandag 23 mei 2005 18:03 schreef Flat-Eric het volgende:
Ik hoop dat het uiterlijk van de PS3 wijzigt voor de uiteindelijke release. Want zoals ie er nu uit ziet, gezien vanaf de voorzijde vind ik hem echt teveel op een tosti-ijzer lijken.
Zoals al eerder gezegd gaat het meer om de prestaties dan het uiterlijk maar hij komt wel naast m'n tv te staan dus een beetje fatsoenlijk design zou wel prettig zijn.

Maar jij vindt de grote PS2 ook mooier dan de kleine PS2!quote:Op maandag 23 mei 2005 18:40 schreef Markster het volgende:
Gelukkig vind ik hem liggend er meer dan geil uitzien

Mijn smaak is uniekquote:Op maandag 23 mei 2005 18:46 schreef P-Style het volgende:
[..]
Maar jij vindt de grote PS2 ook mooier dan de kleine PS2!![]()

Toch wel hè?quote:Op maandag 23 mei 2005 18:49 schreef Markster het volgende:
Ik moet btw wel zeggen dat die zilveren kleine toch wel heel erg in de buurt komt van de grote ps2

Hèhè... wat de hel?!quote:Op maandag 23 mei 2005 18:52 schreef MMaRsu het volgende:
Ik vind net alsof er een "grote" Ps2 in dat vierkant zit aan de achterkant van de Ps3.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |