Ik ben klaar met eten
Zal ik dan maar even wat typen over vandaag
![]()
Nou, youssef en ik vertrokken zo rond 10.45 richting arnhem. Onderweg zijn we een paar miniscule druppeltjes tegengekomen en ik was al bang dat onze dagje in het water zou vallen
![]()
Gelukkig kwam de zon ook tevoorschijn en na zo een 10 km voor Arnhem getanked te hebben reden we verder.en kwamen we aan bij het Gelredome. Mercy stond er uiteraard al, volgens mij is die altijd op tijd
![]()
Youssef en ik kwamen 3 voor 12 ofzo aan
![]()
Handje gegeven
![]()
eventjes gepraat en 1 minuut over 12 hoorden we een gillende uitlaat dichterbij komen
![]()
dat moest OPM zijn en idd, het was OPM
![]()
Na wat hallo en praatjes gaf ook hij alsnog een hand
![]()
en hebben nog even zitten praten over de bloemetjes en bijtjes. We kregen ook te horen dat Raus niet kwam vanwege vanwege koppijn. Had iets te hard gestoeid met Mercy
![]()
Jammer, maar volgende keer beter. Beterschap iig
![]()
Verder zag ik ook dat Mercy een geweldige routebeschrijving op z'n tanktas had gedaan
![]()
Klasse
![]()
Gelredome zou ik zelf niet op gekomen zijn
![]()
uiteraard werd dat mede mogelijk gemaakt door
http://www.mapanita.nl ![]()
(voor de outsiders, het enige wat hij op een A4tje had geschreven was "Arnhem" en dan eronder "Gelredome"
![]()
Daarboven stond dat het van
www.mapanita.nl kwam
![]()
)
Naja, daarna zijn we dus richting dijkjes gereden en onderweg wou Mercy nog even tanken. Youssef had nog wat te klagen en vragen over zijn koppeling. Zat wat speling op...
![]()
Weer verder gereden en na heerlijk over wat dijkjes gescheurd te hebben en veel rij-eens-wat-zachter-manende fietsers tegen te zijn gekomen moest Youssef langs de weg stoppen. Zijn koppelingskabel was helemaal los ofzo, waardoor ie niet meer goed kon ontkoppelen. Met onze prive-monteur Mercy was dat in een handomdraai gefixed
![]()
Hieronder waren ze ermee aan het kloten
![]()
![]()
Vervolgens zijn we doorgereden naar Ressen. Zoals je al kon lezen was er 1 of ander popi-jopi buurtfeestje bezig waar allemaal mensen op tuinstoelen zaten. Natuurlijk was het retesaai daar, niemand vindt zoiets leuk en iedereen komt er omdat het een soort verplichting is
![]()
dus wij kwamen de boel opleuken. We zijn tig keer heen en weer over de bochtjes gereden en na een tijdje besloten wat kinderen en anderen maar de tuinstoelen richting de weg te zetten en als publiek voor ons te spelen. Wij waren hun prive-Rossi's
![]()
Alleen jammer dat ze dus niet in de bocht zaten, hun zaten op het keerpunt aan het eind van de brug. Dus om de zoveel tijd kwamen er 3 of 4 motoren om te keren voor ze. Hier de pics die ik op Ressen heb geschoten
![]()
:
![]()
![]()
![]()
![]()
En nog een
filmpje ![]()
Toen we uit waren gespeeld gingen we via ons prive-publiek terug naar de dijken en hebben we nog even gezwaaid. Iedereen zwaaide terug, ze hebben er kennelijk van genoten
![]()
Verder was er nog een man langs de kant die zijn vuist balde en de lucht indeed. Of dat nou positief of negatief was dat begrepen we niet. Want volgens OPM zei de man eerder tegen hem dat hij juist harder moest rijden
![]()
En nog twee meisjes ofzo die vanuit een raam naar ons zwaaiden. Jaja, we hebben fans
![]()
Zoals ik al zei, we gingen wederom dijken rijden. Ik kan wel alle bochten gaan omschrijven maar goed, dat moet je zelf meemaken vinnik
![]()
Was iig leuk, lekker knalleuhhh
![]()
OPM heeft z'n kostbare diamanten nog bezeerd onderweg toen hij door een kuil reed, dat was het moment waarop hij het wat rustiger aan deed en ons voor liet rijden
![]()
Z'n tellerkabel was ook kapot gegaan hierdoor (toch
![]()
) dus hij had geen snelheidsmeter meer en kon ook inet meer zien op de dagteller of ie nou al moest tanken. Dat deed ie dus aan de hand van Mercy's teller
![]()
Daarna zijn we even gestopt op een terrasje om wat te drinken en waren we het er over eens dat dijkenrijden een topsport is waar je wat conditie voor nodig hebt (of ermee kunt opbouwen
![]()
)
![]()
Okay, ik denk dat het nu eentonig wordt maar na het terrasje zijn we weer verder gereden over de dijkes
![]()
en na wederom een aantal bochten waren we OPM heel even kwijt omdat we tussen andere motorrijders in kwamen te zitten en vervolgens op een rotonde kwamen. OPM nam de verkeerde afslag en wij gingen verderop maar rondjes draaien op een rotonde om te zien of hij er nog aankwam. Het duurde eventjes dus reden we terug en net op dat moment kwam OPM ons tegemoet. Dus we zwaaiden naar elkaar zoals alle motorrijders dat behoren te doen
![]()
en maakten een rotonde gebaar als in 'we zien je straks wel'
![]()
Alleen begreep OPM dat niet, we zaten namelijk op een weg tussen twee rotondes in. Mercy, Youssef en ik namen de rotonde compleet en keerden, maar OPM deed precies hetzelfde dus we kwamen elkaar wederom tegen op de weg ertussen in
![]()
Uiteraard weer gezwaaid
![]()
en bij de volgende rotonde bleven we heel lang rondjes rijden om te wachten op OPM. Maar OPM wachtte aan de andere kant dus het duurde eventjes voordat hij begreep dat wij op hem aan het wachten waren. Mercy, Youssef en ik zaten beetje te kloten bij die rotonde in de tussentijd en hebben toen OPM eindelijk weer united was met ons wat pics gemaakt
![]()
![]()
![]()
![]()
Na wederom wat rondjes... begint het al eentonig te worden? Voor de lezers wel denk ik, maar als je het rijdt niet
![]()
zijn we bij een McDonalds gestopt en hebben we wat gedronken / gegeten. Voor ieder wat wils
![]()
en hebben we een nieuw vriendje gemaakt
![]()
Hij vond Mercy het leukst, ik weet niet hoe Raus hierop gaat reageren maar ik hoop dat ze niet boos is op Mercy dat ie vreemd is gegaan
![]()
Nou, hier dan de pic
![]()
Na het eten weer (
![]()
) wat bochtjes gereden en een poging gewaagd om onze linkerstepjes / knietjes tegen de grond te krijgen op een reuzerotonde. Was alleen te druk want er kwamen steeds auto's in onze weg
![]()
dus zijn we daar niet te lang op gebleven
![]()
Daarna even gestopt, besloten dat het voor vandaag leuk is geweest en daarna zijn we even met elkaar opgereden waarna OPM een andere richting koos. Nog eventjes later nam Mercy ook een andere richting en knalde ik met Youssef richting Amsterdam
![]()
Ongeveer 10 km voor amsterdam besloot ik mijn benen even te rekken. Ah, heerlijk, konden ze wel gebruiken. Linkerbeen ook even ... klaar. Spiegeltjes checken ... he ?? Waar isYoussef
![]()
Dode hoek checken... Nope , geen Youssef
![]()
Heel in de verte zag ik een koplamp tussen het verkeer richting vluchtstrook gaan. Zal we z'n benzine zijn dacht ik, dus even op reserve, ik wacht wel op de vluchtstrook
![]()
Kreeg ik opeens een SMSje met dat ie langs de kant stond en dat ik moest bellen als ik het SMSje las. Ik dus bellen en wat bleek, benzine op en hij stond al op reserve
![]()
Sukkel
![]()
Dus ik gezegd dat ik even verder zou knallen richting amsterdam en dat ik zou bellen als ik een tankstation tegenkwam. Nou, ik was onderhand zo dicht bij amsterdam dat ze niet meer langs de weg stonden, en ook al dichgt bij huis dat ik maar besloot langs huis te gaan en even overleggen met het thuisfront
Hebben we youssef eerst maar met ANWB laten bellen (kwariertje later onderhand) om te kijken wat de wachttijd ongeveer zou zijn. Meldkamer zei dat het ongeveer een uurtje was dus besloot ik maar twee 2-liter pakken melk met water leeg te gooien en die met een spidernetje in een tas achterop de motor te binden. Tanken en vervolgens richting youssef. Onderhand daar aangekomen was het een uur later en hebben we de kawa's dorst even gelest / gelesd / gelesdt / gelestd
![]()
Youssef heeft tevens even een aandenken achtergelaten
![]()
![]()
En toen zijn we met een uur vertraging thuis gearriveerd
![]()
Sorry voor fucking lang verhaal
![]()
En Fok maakt nu een lelijke balk onder geresizede plaatjes met 'deze pic is te groot, blablabla' dus alle pics die ik heb gepost zijn nu gewoon forumbreedte. Voor full size moet je ff aan me vragen
![]()
en OPM staat nogal vaak op de foto's maar dat komt omdat ie zoveel aandacht trekt met z'n demper
Ik ga het verhaal niet nalezen op foutjes, daar is het te lang voor