abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 14 mei 2005 @ 18:58:58 #76
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_27008807
quote:
Op zaterdag 14 mei 2005 18:54 schreef RichardQuest het volgende:

[..]

Verklaar dat 's . Ik zie namelijk dat burgers (EP) meer macht krijgen...
Vergeet dat maar, als er 1 cliché over de politiek waar is, is dat politici niet te vertrouwen zijn.
pi_27008813
quote:
Op zaterdag 14 mei 2005 18:48 schreef RichardQuest het volgende:
Ik merk ook van mensen dat ze tegenstemmen omdat de euro bestaat, omdat Balkenende bestaat, omdat Turkije aan het onderhandelen is, omdat ze van allochtonen afwillen. Maar nooit om de feitelijke inhoud (recht op onderwijs, sociale zekerheid, gelijkwaardigheid, arbeidsrecht, justie), dat vind ik een beetje raar.

Als ze nou voorstemmen kunnen ze met een miljoen Europeanen een wetsvoorstel indienen dat de beslissingen in het verleden omgedraaid kunnen worden, bijvoorbeeld tot het weer overgaan op de daalder .

Stem voor .
Je weet zelf blijkbaar ook niet waar je over praat.
De burgers kunnen de Europese Commissie verzoeken de wetgever een wetsvoorstel voor te leggen.
Waar haal jij vandaan dat we een wetsvoorstel kunnen indienen en waar haal jij vandaan dat zo'n wetsvoorstel dan wordt aangenomen.
Dat hele idee van zogenaamde macht voor burgers is een grote leugen. In de praktijk zal daar niets van terecht komen.
pi_27008825
Dan ga ik nog maar wat MOHAA speule.
pi_27008828
quote:
Op zaterdag 14 mei 2005 18:58 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[..]

Vergeet dat maar, als er 1 cliché over de politiek waar is, is dat politici niet te vertrouwen zijn.
Ja, en daarom krijgen burgers juist meer macht, je bent stiekem wel voor Je weet het alleen nog niet.

EP'ers zijn meer te vertrouwen dan ministers, EP'ers hebben een kiezer die ze nodig hebben.
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_27008851
quote:
Op zaterdag 14 mei 2005 18:13 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Bespaar je de moeite. Er loopt al een topic over: Burgemeester blijft ook kamerlid

De trekschuit met het laatste nieuws had zeker weer eens vertraging opgelopen?
Ik weet dat er een topic over is, maar in een artikeltje viel nog méér te lezen. 'k Zal het misschien zo even erbij pakken.
pi_27008871
Hoe dan ook, Zalm gaat wel goed op z'n bek, niet?
pi_27008891
quote:
Op zaterdag 14 mei 2005 18:54 schreef RichardQuest het volgende:
Verklaar dat 's . Ik zie namelijk dat burgers (EP) meer macht krijgen...
De macht gaat naar Brussel.
Het recht van de EU gaat boven het recht van de lidstaten.

Moet ik nog meer uitleggen of snap je ook wel dat het een machtscentralisatie is.
Kijk naar de vorige Europese verkiezingen en zie hoe het Europese Parlement leeft onder de burgers in bijv. Nederland. En dan krijgt zo'n instituut meer macht
pi_27008937
quote:
Op zaterdag 14 mei 2005 18:55 schreef chairman.fx het volgende:
De grondwet beperkt dan ook juist de macht van Europa. Het stelt vast wat de bevoegdheden van Europa zijn, en vooral waar Europa niks mee te maken heeft. Jouw argument is weer een reden om voor de grondwet te stemmen.
Waarom krijgt het Europese parlement dan meer bevoegdheden en gaat het EU recht boven dat van de lidstaten?
Deze machtscentralisatie is een opportunistische natte droom van regeringsleiders.
pi_27008993
quote:
Op zaterdag 14 mei 2005 19:02 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

De macht gaat naar Brussel.
Het recht van de EU gaat boven het recht van de lidstaten.

Moet ik nog meer uitleggen of snap je ook wel dat het een machtscentralisatie is.
Kijk naar de vorige Europese verkiezingen en zie hoe het Europese Parlement leeft onder de burgers in bijv. Nederland. En dan krijgt zo'n instituut meer macht
Machtcentralisatie is dat een zooitje van 25 ongekozen mensen het nu voor het zeggen hebben in Europa, als er gekozen mensen zijn krijg je ten eerste een betere verdeling qua spectrum (ook de SP en PvdA hebben dan macht in Europa) en ten tweede hebben ze verantwoording af te leggen, als men het er niet mee eens is stem je er de volgende keer niet op.
Het is decentralisatie van macht, die ook nog 's verantwoord moet worden tegenover de hele bevolking. Burgers krijgen meer macht, grijze politici die hun oude dagje uitzitten minder.
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
pi_27009012
quote:
Op zaterdag 14 mei 2005 19:05 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Waarom krijgt het Europese parlement dan meer bevoegdheden en gaat het EU recht boven dat van de lidstaten?
Deze machtscentralisatie is een opportunistische natte droom van regeringsleiders.
De regeringsleiders staan macht af aan het EP, en dat is hun natte droom?
  zaterdag 14 mei 2005 @ 19:10:39 #86
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_27009050
quote:
Op zaterdag 14 mei 2005 19:05 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Het recht van de EU gaat al tientallen jaren boven dat van de lidstaten!! Dat is NIKS nieuws in deze grondwet. De verschuiving van macht is van de bestaande bevoegdheden waarbij de macht van de raad naar het parlement verschuift!

Laat me raden, jij beweert ook dat je goed geinformeerd bent over de EU grondwet?
pi_27009065
quote:
Op zaterdag 14 mei 2005 18:59 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Je weet zelf blijkbaar ook niet waar je over praat.
Jawel hoor.
quote:
De burgers kunnen de Europese Commissie verzoeken de wetgever een wetsvoorstel voor te leggen.
Waar haal jij vandaan dat we een wetsvoorstel kunnen indienen en waar haal jij vandaan dat zo'n wetsvoorstel dan wordt aangenomen.
Tuurlijk wordt 'ie niet automatisch aangenomen, dat zeg ik toch ook niet. Dat zou uiterst ondemocratisch zijn. Gelukkig maar dus, burgers oefenen op deze manier macht uit op hun vertegenwoordigers en natuurlijk is de druk hoger als er miljoenen kiesgerechtigden iets vinden.
quote:
Dat hele idee van zogenaamde macht voor burgers is een grote leugen. In de praktijk zal daar niets van terecht komen.
Omdat de EP'ers niet meer herkozen willen worden
pi_27009079
quote:
Op zaterdag 14 mei 2005 19:10 schreef Drugshond het volgende:
Frankrijk steunt China inzake Taiwan : Leuk joh.. de EU met 1 groot gemeenschappelijkleger, gevormd door leiders die alleen maar aan zelfbelang denken.

Het EU leger zal hier nooit voor worden ingezet, beetje jammer dat je de feiten zo verdraait.
  zaterdag 14 mei 2005 @ 19:12:51 #90
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_27009083
Ik ga tegen stemmen, zodat Balie 2 een ontiegelijke opdoffer krijgt, en we eventueel vervroegde verkiezingen krijgen.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  zaterdag 14 mei 2005 @ 19:15:24 #91
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_27009130
quote:
Op zaterdag 14 mei 2005 19:01 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ik weet dat er een topic over is, maar in een artikeltje viel nog méér te lezen. 'k Zal het misschien zo even erbij pakken.
Ok. Ik wacht in spanning af. Ik wil de VVD weer eens compleet afbranden op basis van acties van individuen.
  zaterdag 14 mei 2005 @ 19:16:18 #92
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_27009144
quote:
Op zaterdag 14 mei 2005 19:15 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Ok. Ik wacht in spanning af. Ik wil de VVD weer eens compleet afbranden op basis van acties van individuen.
Da's altijd een goed idee
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
  zaterdag 14 mei 2005 @ 19:17:40 #93
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_27009165
Nee, laat ik het anders wensen: ik hoop dat 55% tegen stemt, en dat CDA, VVD en D66 dit advies niet opvolgen. Daarmee komt die grondwet er, voor de noodzakelijk kleine stapjes in de goede richting, en Balkenende en Zalm worden persoonlijk gelyncht.

zaterdag 14 mei 2005 @ 19:18:36 #94
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_27009179
quote:
Op zaterdag 14 mei 2005 19:12 schreef chairman.fx het volgende:
Het EU leger zal hier nooit voor worden ingezet, beetje jammer dat je de feiten zo verdraait.
Hier niet nee...
Frankrijk doet kernproeven.
Frankrijk steunt Irak.
Frankrijk steunt China inzake kwestie Taiwan.

Straks is dat.
EU steunt.... vul maar in.
  zaterdag 14 mei 2005 @ 19:19:21 #95
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_27009193
quote:
Op zaterdag 14 mei 2005 19:17 schreef Sidekick het volgende:
Nee, laat ik het anders wensen: ik hoop dat 55% tegen stemt, en dat CDA, VVD en D66 dit advies niet opvolgen. Daarmee komt die grondwet er, voor de noodzakelijk kleine stapjes in de goede richting, en Balkenende en Zalm worden persoonlijk gelyncht.

Lijkt me een slecht plan, Zalm is een overlever... Hij zal het balletje even overspelen aan van Aartsen, die uit hetzelfde hout is gesneden en we krijgen door het ja alsnog die walgelijke dienstenrichtlijn voor onze kiezen.
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
pi_27009234
ik stem voor

en dan nu een biertje, altijd lekker als je net wakker bent en tot de conclussie komt dat je een paar daagjes vrij bent
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
pi_27009304
quote:
Op zaterdag 14 mei 2005 19:21 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
ik stem voor
Daar drinken we op.
pi_27009326
quote:
Op zaterdag 14 mei 2005 19:18 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Hier niet nee...
Frankrijk doet kernproeven.
Frankrijk steunt Irak.
Frankrijk steunt China inzake kwestie Taiwan.

Straks is dat.
EU steunt.... vul maar in.
pi_27009346
quote:
Op zaterdag 14 mei 2005 19:19 schreef Harry_Sack het volgende:

[..]

Lijkt me een slecht plan, Zalm is een overlever... Hij zal het balletje even overspelen aan van Aartsen, die uit hetzelfde hout is gesneden en we krijgen door het ja alsnog die walgelijke dienstenrichtlijn voor onze kiezen.
De dienstenrichtlijn komt er wat er ook gebeurt met het referendum of de grondwet. Het heeft totaal niks met deze dingen te maken.
  zaterdag 14 mei 2005 @ 19:29:38 #100
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_27009410
Ja, precies, de dienstenregeling is kaderwetgeving, en die komt er, met of zonder de grondwet.

Ik stem voor, of tegen, of niet. Ik twijfel of ik ga twijfelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')