Als hij nog die 12 weken Kamerlid blijft krijgt ie tot aan z'n pensioen wachtgeld. Dat is 70% van het salaris als Kamerlid. Hij mag die 70% zelf aanvullen tot 100% door een baantje te nemen. Bijvoorbeeld als burgervader van een gehucht in Drenthe.quote:Op dinsdag 26 april 2005 20:10 schreef gtotep het volgende:
Het is dus niet dubbel inkomen, het is alleen zekerheid inbouwen.
De werkloosheid onder ex-Kamerleden is erg hoog, naar het schijnt. Waarbij je je wel kunt afvragen of dat niet juist dankzij het wachtgeld is. Kip en ei dus.quote:Op dinsdag 26 april 2005 21:53 schreef Oud_student het volgende:
Waarom moeten ambtenaren zoveel zekerheden krijgen ?
Ja, maar hij moet nog 50 worden.quote:Op dinsdag 26 april 2005 22:49 schreef Sidekick het volgende:
Rijpstra is toch al vanaf 1994 in de Kamer? Dan is hij de tien jaar toch al gepasseerd?
Die wordt binnenkort ook aangewezen als burgemeester van een of ander gehucht.quote:Op dinsdag 26 april 2005 23:29 schreef Koos Voos het volgende:
hoe heet die mislukte D66 minister ook al weer.. zou die al een baantje hebben ?
Netter was het wellicht geweest als hij eerst zijn tijd tot zijn 50e had volgemaakt, en daarna pas had gesolliciteerd. Verder kun je hem eigenlijk niet zoveel verwijten. Het is meer de politiek die dit soort riante regelingen laat bestaan waar de fout ligt. Het is toch ongehoord, een politicus kan zonder werk komen te zitten, maar krijgt vervolgens tot zijn pensioen wel 60.000 euro uitgekeerd.quote:Op dinsdag 26 april 2005 23:49 schreef SG1 het volgende:
Ik vind overigens dat Rijpstra groot gelijk heeft.
"Jullie willen dat ik burgemeester wordt? Prima, maar ik wil wel m'n eigen toekomst veilig stellen."
En anders wachten ze maar drie maanden met z'n benoeming.
Dat zeker.quote:Op dinsdag 26 april 2005 23:52 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Netter was het wellicht geweest als hij eerst zijn tijd tot zijn 50e had volgemaakt, en daarna pas had gesolliciteerd.
Of het burgemeesterschap...quote:Op woensdag 27 april 2005 12:37 schreef dVTB het volgende:
Het kamerlidmaatschap moet niet tot een bijbaantje worden gedegradeerd.
Heb jij het topic wel gelezen?quote:Op woensdag 27 april 2005 18:37 schreef Basp1 het volgende:
Damn hadden we met de WW regelingen ook maar zulke uitgebreide zekerheden, nee deze zijn allemaal tot een minimum uitgekleed, alleen maar om mensen te stimuleren om weer aan de slag te gaan.
Waarom hebben ze geen wachtgeldregeling die gebaseerd is op 70% van het laatst genoten kamerinkomen? Dat stimuleerd de exbestuurders mischien nog om naar een baan te zoeken, ik zou met 60.000 euro in het jaar in ieder geval niets meer ondernemen om toch nog een baan te gaan vinden, trouwens met 70% van 60.000 = 46.200 euro per jaar ook niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |