Voor zover ik weet is Abraham de stichter van het Jodendom en niet van de Islam.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 16:03 schreef JanPoedel het volgende:
[..]
Een boodschapper is geen stichter. Abraham (as) was de enige stichter van het geloof. Je kunt immers iets niet stichten wat al gesticht is. Je kunt enkel de boodschap aan anderen overbrengen dat iets gesticht is.
Ja, want totaal gestoorde mensen luisteren ook zo goed naar wel-doordachte argumentenquote:Op vrijdag 13 mei 2005 16:03 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Ik geloof verder ook niet dat kwetsen de manier is om verandering voor elkaar te krijgen.
Nou, of het een verklaring is weet ik niet, maar het is natuurlijk wel bekend dat mensen die naar het buitenland verhuizen maar nog wel binding voelen met hun thuisland, hun best zullen doen hun tradities te behouden en daarin soms Roomser dan de Paus (om die ook eens te noemenquote:Op vrijdag 13 mei 2005 16:07 schreef Mutant01 het volgende:
Waarom hebben landen als Marokko geen Submission nodig om toch over vrouwenrechten te praten en deze zelfs uit te breiden? Kan iemand mij dat verklaren?
Omdat de inwoners van turkije en Marokko moderner van geest zijn dan de hier wonenden Islamieten welke zijn blijven hangen in de tijdsgeest van de oversteek.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 16:07 schreef Mutant01 het volgende:
Waarom hebben landen als Marokko geen Submission nodig om toch over vrouwenrechten te praten en deze zelfs uit te breiden? Kan iemand mij dat verklaren?
Kom zeg, Franken en Noormannen zijn toch zeker niet aangevallen door vanuit de Levant en Klein-Azië opererende woestelingen?quote:
Waar stel ik dat je iemand er op moet aanvallen??quote:Op vrijdag 13 mei 2005 16:05 schreef Elgigante het volgende:
Komen we weer terg bij het 'kwetsen'.
Dat is en blijft een subjectief begrip.
Als iedere nederlander belasting als iets kwetsends zou ervaren geeft dat nog niet het recht om Zalm daarop aan te vallen.
Omdat Marokko wel mee wil moderniseren. Marokkanen die echter uit Marokko vertrokken zijn voor de modernisatie blijven vasthouden aan oude tradities. Dit verschijnsel zie je ook bij Nederlanders die vroeger naar Australie of Canada of zo vertrokken zijn. Ook zij houden nog steeds vast aan oude tradities en zijn bijlange niet zo modern als mensen die hier zijn blijven wonen.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 16:07 schreef Mutant01 het volgende:
KIJK, en hier zien we het ook direct, je hebt het ook CORRECT gezien over tradities. En dat klopt ook. De vrouwenonderdrukkers hier komen uit die landen (30/40 jaar terug), en hebben die tradities geimporteerd. Dat terwijl die landen als van die tradities afkomen....daar is geen submission voor nodig.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 16:09 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Nou, of het een verklaring is weet ik niet, maar het is natuurlijk wel bekend dat mensen die naar het buitenland verhuizen maar nog wel binding voelen met hun thuisland, hun best zullen doen hun tradities te behouden en daarin soms Roomser dan de Paus (om die ook eens te noemen) worden.
Totaal gestoorde idioten a la Mohammed B. luisteren helemaal nergens naar, die leven in hun eigen bekrompen wereldje. Dat is ook niet waar Hirshi zich op (zou moeten) richten. Die moet zich bezig houden met de alledaagse gang van zaken, waarin de positie van de vrouw verbetering behoeft.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 16:09 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Ja, want totaal gestoorde mensen luisteren ook zo goed naar wel-doordachte argumenten
Een marokkaanse mening is totaal onbelangrijk.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 16:11 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
KIJK, en hier zien we het ook direct, je hebt het ook CORRECT gezien over tradities. En dat klopt ook. De vrouwenonderdrukkers hier komen uit die landen (30/40 jaar terug), en hebben die tradities geimporteerd. Dat terwijl die landen als van die tradities afkomen....daar is geen submission voor nodig.
Ik dicht je helemaal geen Islamitische blik toe, je leest niet goed.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 16:07 schreef Vhiper het volgende:
Grappig dat je mij een islamitische blik toedicht, terwijl ik geboren en getogen Protestants Christelijk ben...
Je kiest dus voor de langste tenen. Dat zal een leuke samenleving worden als je dat consequent doortrekt.quote:Maar ik zie dat hij Moslims kwetst, terwijl de film een boodschap van verandering uit zou moeten dragen, aangezien dat is wat Hirshi wil.
Ken je Poitiers?quote:Op vrijdag 13 mei 2005 16:10 schreef Monidique het volgende:
[..]
Kom zeg, Franken en Noormannen zijn toch zeker niet aangevallen door vanuit de Levant en Klein-Azië opererende woestelingen?
Submission is dan ook vooral gericht op vrouwen HIER. En hier blijven ze vasthouden aan die oude tradities. Als moslims in Nederland nu eens net zo moderniseren als de mensen in hun thuisland, dan was er geen submission nodig.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 16:11 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
KIJK, en hier zien we het ook direct, je hebt het ook CORRECT gezien over tradities. En dat klopt ook. De vrouwenonderdrukkers hier komen uit die landen (30/40 jaar terug), en hebben die tradities geimporteerd. Dat terwijl die landen als van die tradities afkomen....daar is geen submission voor nodig.
Wacht....en dat is 18?quote:Op vrijdag 13 mei 2005 16:13 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
Een marokkaanse mening is totaal onbelangrijk.
Ik bedoelde aanvallen niet in fysieke zin (hoewel Theo dat inmiddels in destijds levende lijve heeft ondervonden), maar verbaal of de boel frustreren en niet openstaan voor een andere visie of argumenten, kortom boycotten.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 16:10 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Waar stel ik dat je iemand er op moet aanvallen??
Nogmaals, ik kijk naar wat Hirshi wil, die wil een verbetering van de positie van de vrouw in de islam. Die wil dus verandering, dat bereik je niet door te kwetsen. Ze mag van mij haar goddelijke gang gaan, maar zo bereikt ze haar doel niet.
Dat heeft totaal niets met antisemitisme te maken. Selectief lezen.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 15:59 schreef JanPoedel het volgende:
Dat zullen onze joodse medemensen leuk vinden. Je begrijpt dat je je op glad ijs begeeft mbt anti-semitisme?
Mss zou je op Indonesië eens naar de Molukken moeten kijkenquote:Dat hoor ik wel vaker, maar niemand kan het mij aantonen. In bijvoorbeeld Indonesie heeft geen moslim voet gezet om het geloof met geweld te bestrijden, maar toch is het het grootste islamitische land. Hoe verklaar je dat?
Als je niet waar je over praat en je kunt niet met bronnen komen, zeg dan gewoon niets.
Nee, maar dat is nu haar fout. Ze richt zich op de Islam en niet op de tradities. Van mij mag ze doen wat ze wil hoor, ze kan echter beter de ontwikkelingen in Noord-afrika op de voet volgen en deze proberen over te brengen op de vrouwen HIER.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 16:14 schreef Gia het volgende:
[..]
Submission is dan ook vooral gericht op vrouwen HIER. En hier blijven ze vasthouden aan die oude tradities. Als moslims in Nederland nu eens net zo moderniseren als de mensen in hun thuisland, dan was er geen submission nodig.
Doe eens Christelijk.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 16:13 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
Een marokkaanse mening is totaal onbelangrijk.
Deel 'Submission' op Italiaanse TV vertoondquote:Submission werd uitgezonden als onderdeel van het actualiteiten- en discussieprogramma 'punto e a capo'. Na de beelden werd er door vertegenwoordigers van moslimorganisaties en politici over de film en het behandelde onderwerp gediscussieerd.
Ik denk dat men dat van haar niet aanneemt, maar dat er bijv een uitwisselingsproject wordt opgestart wat ervoor zorgt dat invloedrijke (ook bij Nederlandse Islamieten) mensen vanuit daar hier de mensen wijzen op vooruitgang en emancipatie.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 16:16 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, maar dat is nu haar fout. Ze richt zich op de Islam en niet op de tradities. Van mij mag ze doen wat ze wil hoor, ze kan echter beter de ontwikkelingen in Noord-afrika op de voet volgen en deze proberen over te brengen op de vrouwen HIER.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |