De basis van het christendom ligt idd ook in het Midden-Oosten maar heeft zichzelf verspreid naar Europa waar het is uitgegroeid.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 15:52 schreef Mutant01 het volgende:
Het achterlijke is dat het Christendom ook haar basis in het Midden-Oosten heeft, je lult jezelf nu hard omver. Daarnaast is het omzin om te zeggen dat "de BASIS" van de islam in het midden-oosten ligt. De Koran maakt namelijk geen onderscheid tussen nationaliteiten of regio's, maar ziet de wereld als een geheel. Mekka en Medina zijn religieuze steden, wat hebben die daarmee te maken? Je stelt nutteloze vragen.
Je kunt best een mening vormen zonder daadwerkelijk ergens geweest te zijn. Dit gaat namelijk over de islam als geheel en niet over individuele landen.quote:Je bent er niet geweest, maar je oordeelt indirect wel over hen. Het is maar goed dat je daar niet geweest bent want dan zouden in 1 slag alle vooroordelen over moslims weggevaagd zijn. (Heeft overigens niets met faciliteiten te maken)
Maar dat is wel een teken hoe ze de islam zien. Namelijk als een geloof die haar roots heeft in het Midden-Oosten.quote:Die vinden het belangrijk, net als menig ander rationeel denkend mens.
Dat klopt, maar Jezus wordt imo ook aanbeden..quote:Op vrijdag 13 mei 2005 15:59 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Religieuze onschendbaarheid is iets anders dan aanbeden worden, volgens de Koran mogen we de Profeet als persoon zelfs niet aanbidden. Overigens is het voor moslims net zo goed Jezus, vrede zij met Hem, en dat geldt niet alleen voor de Profeet Mohammed
Er staat letterlijk in de koran dat mannen hun vrouwen mogen slaan als ze alleen al denken dat ze misschien vreemd gaan. Dat houdt ze namelijk gehoorzaam.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 15:56 schreef JanPoedel het volgende:
[..]
Gebrek aan kennis over een boek is geen reden om maar te kunnen beweren dat er iets in staat wat er niet in staat. Je hebt gelijk dat onderdrukking voorkomt omdat de echtgenoot een zak is.
Zolang je met degelijke cijfers en bronnen niet kunt aantonen dat deze mannen handelen uit naam van een boek, kun je er niet over spreken als zijnde feiten. Zeg dan dat het jouw mening is. Zo niet, zien we graag onderzoeken hierover.
Het is toch een Joods geschrift? Het Nieuw-Testament in essentie ook, maar er is niets mis met die uitspraak.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 15:59 schreef JanPoedel het volgende:
[..]
Dat zullen onze joodse medemensen leuk vinden. Je begrijpt dat je je op glad ijs begeeft mbt anti-semitisme?.
Pardon ?!?quote:Op vrijdag 13 mei 2005 15:59 schreef JanPoedel het volgende:
Dat hoor ik wel vaker, maar niemand kan het mij aantonen. In bijvoorbeeld Indonesie heeft geen moslim voet gezet om het geloof met geweld te bestrijden, maar toch is het het grootste islamitische land. Hoe verklaar je dat?
Das waar Bin Laden is zelfbenoemd leider, maar in feite niks meer dan jij of ik. Aan hem ook niet de taak om oorlog te verklaren of de rechten van alle moslims te verdedigen naar zijn inzicht.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 16:00 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Er is wel een verschil tussen een bandietenleider die zich ''beledigd'' voelt en staatshoofden aan wie hulp wordt verzocht.
Ik ken het verhaal over de basis van de islam wel.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 15:55 schreef Mutant01 het volgende:
Dan ken jij niet het verhaal van de Islam. Overigens zal ik over het Christendom en de Kruistochten maar niet beginnen he.
Ik heb nog nergens gezien c.q. gelezen dat de positie van de vrouw in de islam is verandert sinds Submission. Correct me if I'm wrong.quote:
Een boodschapper is geen stichter. Abraham (as) was de enige stichter van het geloof. Je kunt immers iets niet stichten wat al gesticht is. Je kunt enkel de boodschap aan anderen overbrengen dat iets gesticht is.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 15:55 schreef Gia het volgende:
[..]
Als Mohammed niet de stichter was, waar komt het dan vandaan?
Slechts 20% van de moslims woont in de arabische wereld, als we dit reduceren tot het Midden-oosten kun je ongeveer zeggen dat 10% van de moslims in het Midden-Oosten woont.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 16:00 schreef MrX1982 het volgende:
De basis van het christendom ligt idd ook in het Midden-Oosten maar heeft zichzelf verspreid naar Europa waar het is uitgegroeid.
De islam heeft zich altijd sterk geconcentreerd in het Midden-Oosten en heeft zich vandaar uit verspreid.
Je haalt zaken door elkaar, want de Islam verschilt per landen in de manier waarop het beleden wordt. Daar doel ik op, de essentie van de Islam verschilt praktisch niets van de essentie van het Christendom en of Jodendom.quote:Je kunt best een mening vormen zonder daadwerkelijk ergens geweest te zijn. Dit gaat namelijk over de islam als geheel en niet over individuele landen.
Het ene islamitische land zal ongetwijfeld verder ontwikkelt zijn dan het andere. Maar dat heeft meer te maken met Westerse invloeden.Je denkt toch niet dat de rijkdommen in olie-staatjes het gevolg zijn van de intellectuele ontwikkeling van de mensen aldaar. Ze hebben puur geluk gehad dat daar olie in de grond zit.
De schotels geven aan hoe ze de Islam zien. Yeah whatever, de hitte is naar je hoofd gestegen.quote:Maar dat is wel een teken hoe ze de islam zien. Namelijk als een geloof die haar roots heeft in het Midden-Oosten.
Ik vind mijn roots ook belangrijk. Maar ik richt mijn satelliet niet naar het Midden-Oosten
Jezus wordt door de Christenen duidelijk aanbeden.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 16:00 schreef Elgigante het volgende:
Dat klopt, maar Jezus wordt imo ook aanbeden..
Omdat het wel een belangrijk figuur blijft binnen de Islam natuurlijk.quote:Als je de persoon in kwestie niet mag aanbidden, waarom mag er dan geen onvertogen woord over hem vallen?
Volgens mij zijn er toch steeds meer jonge meiden die het niet meer pikken onderdrukt te worden en van huis weglopen om uithuwelijking te voorkomen.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 16:03 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Ik heb nog nergens gezien c.q. gelezen dat de positie van de vrouw in de islam is verandert sinds Submission. Correct me if I'm wrong.
Ik geloof verder ook niet dat kwetsen de manier is om verandering voor elkaar te krijgen.
Je haalt hier duidelijk een traditionele kwestie naar boven, en geen religieuze.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 16:05 schreef Gia het volgende:
[..]
Volgens mij zijn er toch steeds meer jonge meiden die het niet meer pikken onderdrukt te worden en van huis weglopen om uithuwelijking te voorkomen.
Dat zal niet alleen door submission komen, maar ook omdat ze op school in contact komen met westerse meisjes en zodoende leren dat het ook anders kan.
In elk geval een goede zaak.
Van zaken, die in een open land als Nederland decennia duren, verwacht jij dat ze in een gesloten getaboeiseerde gemeenschap binnen 2 jaar zijn opgelost danwel verbeterd?quote:Op vrijdag 13 mei 2005 16:03 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Ik heb nog nergens gezien c.q. gelezen dat de positie van de vrouw in de islam is verandert sinds Submission. Correct me if I'm wrong.
Ik geloof verder ook niet dat kwetsen de manier is om verandering voor elkaar te krijgen.
Eventuele foutieve vertaling zijn hier niet het onderwerp. Wat je wel zou kunnen doen is met je bronnen aankomen die voort zijn gekomen uit onderzoek naar de reden waarom bepaalde mannen hun vrouwen mishandelen. Dan pas kunnen we bepalen of het een religieuze achtergrond heeft of niet.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 16:01 schreef Gia het volgende:
[..]
Er staat letterlijk in de koran dat mannen hun vrouwen mogen slaan als ze alleen al denken dat ze misschien vreemd gaan. Dat houdt ze namelijk gehoorzaam.
An nissa vers 34, geloof ik.
Dat ie belangrijk is staat buiten kijf, maar dan nog vind ik het vreemd dat belichting als iets provocatiefs of beldeigends wordt ervaren (hoewel 9 van de 10 aantijgingen op provocatie neerkomen, vind ik het geen excuus).quote:Op vrijdag 13 mei 2005 16:05 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Jezus wordt door de Christenen duidelijk aanbeden.
[..]
Omdat het wel een belangrijk figuur blijft binnen de Islam natuurlijk.
Evenmin hebben vrouwenonderdrukking, jihaad of weet ik veel wat in NAAM van de Islam te maken met de basis van de Islam.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 16:02 schreef MrX1982 het volgende:
Ik ken het verhaal over de basis van de islam wel.
De kruistochten zijn een heel ander fenomeen en hebben niets te maken met de basis van het Christendom.
Grappig dat je mij een islamitische blik toedicht, terwijl ik geboren en getogen Protestants Christelijk ben...quote:Op vrijdag 13 mei 2005 15:55 schreef Lithion het volgende:
[..]
Dit is altijd zo'n leuke opmerking in dit soort discussies die het hardnekkige cultuurrelativisme in Nederland goed weergeeft. Of iets kwetsend is, is namelijk van twee factoren afhankelijk. Van degene die een opmerking maakt of een mening geeft... én van degene die het als kwetsend oppikt.
Om de één of andere reden wordt, wanneer het kritiek op de Islam betreft, door lieden als Vhiper hier, niet wat in de Nederlandse cultuur gangbaar is als norm genomen, maar wat in de Islam gangbaar is genomen om te beoordelen wat kwetsend is en wat niet. Hoogst merkwaardig, ook gezien het feit dat wanneer eenzelfde soort film over het christendom gemaakt zou worden een compleet andere maatstaf wordt genomen.
Typisch staaltje onzin van jouw kant dus weer.quote:Typisch..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |