Dan ken jij niet het verhaal van de Islam. Overigens zal ik over het Christendom en de Kruistochten maar niet beginnen he.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 15:53 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ik ken het oude-testament.
Dat is idd niet vredelievend maar dat is een joods geschrift.
Het christendom begon als een kleine oriëntaalse sekte, die door de Romeinen werd vervolgd maar ondanks die vervolging zichzelf kon verspreiden door bekering.
Dat is heel anders dan hoe de islam is verspreid namelijk met geweld.
Als Mohammed niet de stichter was, waar komt het dan vandaan?quote:Op vrijdag 13 mei 2005 15:54 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, want ik heb geen idee waar je het over hebt.
Gebrek aan kennis over een boek is geen reden om maar te kunnen beweren dat er iets in staat wat er niet in staat. Je hebt gelijk dat onderdrukking voorkomt omdat de echtgenoot een zak is.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 15:51 schreef Gia het volgende:
Het heeft er wel toe geleid dat bij meer mensen de ogen geopend zijn. Veel mensen wilden niet zien dat sommige moslimvrouwen uit naam van het geloof onderdrukt worden. Kijk, overal worden vrouwen onderdrukt, vaak omdat ze gewoon een zak van een echtgenoot hebben. Dat komt in de beste families voor. Maar onderdrukking van vrouwen goed praten, omdat het volgens hun boekje mag, moet gewoon onder de aandacht gebracht worden. Deze vrouwen moeten leren dat ze dit niet hoeven te accepteren. De mannen moeten leren dat dit gewoon niet acceptabel is. En alle andere mensen moeten inzien dat dit gewoon echt gebeurt. De politiek moet hier iets aan doen.
Defensieve oorlogen zijn niet onrechtvaardig.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 15:55 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Overigens zal ik over het Christendom en de Kruistochten maar niet beginnen he.
Dan zou hetzelfde gelden.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 15:55 schreef Lithion het volgende:
Hoogst merkwaardig, ook gezien het feit dat wanneer eenzelfde soort film over het christendom gemaakt zou worden een compleet andere maatstaf wordt genomen.
quote:Op vrijdag 13 mei 2005 15:56 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Defensieve oorlogen zijn niet onrechtvaardig.
De Profeet Mohammed wordt gezien als de verspreider van het geloof. Het komt van God vandaan, daarom zeggen moslims ook altijd dat de Profeet de boodschapper van God was.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 15:55 schreef Gia het volgende:
[..]
Als Mohammed niet de stichter was, waar komt het dan vandaan?
Nou ja, hij heeft een religieuze onschendbaarheid dus aanbedeb wordt hij wel in zekere zin.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 15:53 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, dat is hooguit de verspreider, en die wordt dan ook niet aanbeden.
Dus feitelijk zijn Bin laden en co goed bezig.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 15:56 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Defensieve oorlogen zijn niet onrechtvaardig.
Zijn ze dan aangevallen?quote:Op vrijdag 13 mei 2005 15:58 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dus feitelijk zijn Bin laden en co goed bezig.
Als je het opvat als Johan de With heb je gelijk ja.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 15:58 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Religieuze onschendbaarheid is iets anders dan aanbeden worden, volgens de Koran mogen we de Profeet als persoon zelfs niet aanbidden. Overigens is het voor moslims net zo goed Jezus, vrede zij met Hem, en dat geldt niet alleen voor de Profeet Mohammedquote:Op vrijdag 13 mei 2005 15:57 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Nou ja, hij heeft een religieuze onschendbaarheid dus aanbedeb wordt hij wel in zekere zin.
Dat blijkt ook uit zinsneden van islamieten die vaak het volgende huisvesten blablabla (niet dirsrespectvol hoor).. Mohammed, Vrede zij met Hem, blablabla...
Dat zullen onze joodse medemensen leuk vinden. Je begrijpt dat je je op glad ijs begeeft mbt anti-semitisme?quote:Op vrijdag 13 mei 2005 15:53 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ik ken het oude-testament.
Dat is idd niet vredelievend maar dat is een joods geschrift.
Het christendom begon als een kleine oriëntaalse sekte, die door de Romeinen werd vervolgd maar ondanks die vervolging zichzelf kon verspreiden door bekering.
....
Dat hoor ik wel vaker, maar niemand kan het mij aantonen. In bijvoorbeeld Indonesie heeft geen moslim voet gezet om het geloof met geweld te bestrijden, maar toch is het het grootste islamitische land. Hoe verklaar je dat?quote:Dat is heel anders dan hoe de islam is verspreid namelijk met geweld.
Er is wel een verschil tussen een bandietenleider die zich ''beledigd'' voelt en staatshoofden aan wie hulp wordt verzocht.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 15:58 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Als je het opvat als Johan de With heb je gelijk ja.
De aanval is de beste verdediging
Achja, vandaar het ontbreken van onder meer jouw persoon in al die topics over de nieuwe paus waarin hij met de grond gelijk gemaakt werd. Dat was allemaal stukken platvloerser dan een kunstzinnige film als Submission...quote:Op vrijdag 13 mei 2005 15:57 schreef SCH het volgende:
Dan zou hetzelfde gelden.
Net zoals de inval van Irak en Afganistan en de toekomstige aanval op Iran.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 15:58 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |