abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26866000
Je kan veel water drinken , maar 2 liter water per dag is toch 2 kilo erbij in gewicht.
Lang niet al het water pis je weer uit , dus infeite neemt je lichaamsgewicht alleen maar toe.
Niet dat ik zeg dat je heel weinig moet drinken, maar als je nou gewoon een halve liter water per dag drinkt en verder nog een litertje ander drinken.. zou je dan niet veel sneller afvallen in gewicht dan wanneer je aan die 2 liter water vast blijft houden ?
  maandag 9 mei 2005 @ 21:54:39 #2
17274 Wuder
Wees blij dat je nog leeft!
pi_26866499
Door water versnelt je stofwisseling en je verliest water niet alleen via pissen, maar ook via ontlasting, zweet en slijmvliezen
Sinterklahs, Ghet Dawn!!!!
  maandag 9 mei 2005 @ 21:54:45 #3
4540 Scorp.AM
WAT een hel
pi_26866503
ik heb het idee dat je er niet veel van begrijpt
to ignore the past is to solicit disrespect
to ignore the present is to invite laziness
to ignore the future is to beg for disaster
pi_26866550
quote:
Op maandag 9 mei 2005 21:54 schreef Scorp[AM] het volgende:
ik heb het idee dat je er niet veel van begrijpt
  maandag 9 mei 2005 @ 22:00:16 #5
17864 Ablaze
Is niet meer te houwe!
pi_26866701
De meeste mensen hebben overgewicht vanwege een te groot vetgehalte, maar jij vanwege je waterhoofd?
Ga doorrrrrr!
  maandag 9 mei 2005 @ 22:03:41 #6
40091 Meiske78
lang niet gezien
pi_26866803
Mensen die veel water drinken, zwellen in jouw ogen dus op als een ballon?

Interessante theorie
Nee jij trekt volle zalen!
Mijn reviews op de FOK! Frontpage
C'est le ton qui fait la musique
  maandag 9 mei 2005 @ 22:07:39 #7
76407 -erwin-
liberaal intellectueel
pi_26866922
stel dat dat zo zou zijn... wat dan nog? afvallen doe je niet om lichter te worden, maar om gezonder te worden.
fotoboek.fok.nl/-erwin-
Ik heb geen respect voor gelovigen en hun geloof.
Mijn posts reflecteren niet noodzakelijkerwijs mijn mening.
pi_26867117
quote:
Op maandag 9 mei 2005 22:07 schreef -erwin- het volgende:
stel dat dat zo zou zijn... wat dan nog? afvallen doe je niet om lichter te worden, maar om gezonder te worden.
Denk dat 90% afvalt om er wat minder dik uit te zien.
pi_26867219
Als je van water aankomt moet ik daar maar eens mee gaan beginnen
  maandag 9 mei 2005 @ 22:23:43 #10
76407 -erwin-
liberaal intellectueel
pi_26867456
quote:
Op maandag 9 mei 2005 22:13 schreef Virus.NL het volgende:

[..]

Denk dat 90% afvalt om er wat minder dik uit te zien.
dat staat niet gelijk aan minder zwaar worden. ik ken iemand die ook graag wilde afvallen, en dus ging sporten. hardlopen, gewichten, vanalles en nog wat. en die werd zwaarder. vond ze niet leuk, maar het is wel logisch.
fotoboek.fok.nl/-erwin-
Ik heb geen respect voor gelovigen en hun geloof.
Mijn posts reflecteren niet noodzakelijkerwijs mijn mening.
pi_26867823
Van water kom je wel aan in gewicht natuurlijk en daar gaat het juist om, om die paar extra kilo's.
Die je er steeds bij krijgt als je veel water drinkt en waardoor je het effect van een dieet moeilijker terugziet op de weegschaal.
Ik zeg dus niet dat mensen dik worden door veel water te drinken, maar het gewicht neemt wel toe met enkele kilootjes.
pi_26868067
quote:
Op maandag 9 mei 2005 22:00 schreef Ablaze het volgende:
De meeste mensen hebben overgewicht vanwege een te groot vetgehalte, maar jij vanwege je waterhoofd?
pi_26868103
Als jij na die 2 liter water meteen op de weegschaal gaat staan,ben je 2 kilo aangekomen jah Maar anders niet hoor
pi_26868123
Als je veel water drinkt heb je sneller een vol gevoel.
Je zult waarschijnlijk minder eten. En zo wellicht afvallen.
Dat is eens wat anders...
  maandag 9 mei 2005 @ 22:51:26 #15
81237 releaze
best of both worlds
pi_26868326
misschien moeten we dan allemaal maar stoppen met eten en drinken.. ik bedoel, dat helpt toch allemaal aan het extra gewicht. als we dan niks eten en drinken, missen we het gewicht van de etenswaren, dus zijn we afgevallen.

of misschien moeten we maar een paar botten uit ons lichaam halen. dan zijn we ook afgevallen.
pi_26868373
Als je jezelf uitdroogt val je ongetwijfeld sneller af.. succes!

Je theorie is eersteklas onzin trouwens..
pi_26869451
quote:
Op maandag 9 mei 2005 22:34 schreef tactic het volgende:
Van water kom je wel aan in gewicht natuurlijk en daar gaat het juist om, om die paar extra kilo's.
Die je er steeds bij krijgt als je veel water drinkt en waardoor je het effect van een dieet moeilijker terugziet op de weegschaal.
Ik zeg dus niet dat mensen dik worden door veel water te drinken, maar het gewicht neemt wel toe met enkele kilootjes.
je moet sowieso maar 1x per week op de weegschaal gaan staan, sochtends, voor een reeel beeld.

dan drink je toch even geen water voordat je op de weegschaal staat? dus direct als je opstaat.

probleem opgelost, slotje
pi_26869566
Als ik een dieet volg waarbij ik minder moet eten , maar juist wel meer moet drinken dan zie ik op de weegschaal toch veel minder snel dat ik ben afgevallen, omdat het gewicht van het water infeite het gewicht van het eten verplaatst / gedeeltelijk dan..
pi_26869665
quote:
Op maandag 9 mei 2005 23:22 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

je moet sowieso maar 1x per week op de weegschaal gaan staan, sochtends, voor een reeel beeld.

dan drink je toch even geen water voordat je op de weegschaal staat? dus direct als je opstaat.

probleem opgelost, slotje
En als ik de avond ervoor soep heb gegeten ? dan geeft dat toch ook geen reeël beeld , want de weegschaal zal meer aangeven..

Of stel ik eet een keer 2 keer in een week soep, wat heeft het dan nog voor zin om wekelijks te wegen ? wat heb je iig aan wekelijks wegen..vraag ik me dan af.
pi_26870534
quote:
Op maandag 9 mei 2005 23:28 schreef tactic het volgende:

[..]

En als ik de avond ervoor soep heb gegeten ? dan geeft dat toch ook geen reeël beeld , want de weegschaal zal meer aangeven..

Of stel ik eet een keer 2 keer in een week soep, wat heeft het dan nog voor zin om wekelijks te wegen ? wat heb je iig aan wekelijks wegen..vraag ik me dan af.
Omdat je gewicht nooit hetzelfde is.

1x per week op dezelfde dag wegen geeft een reeeler beeld dan elke dag op de weegschaal staan.

Lees eens het slank voor de zomer, of het dieetclubtopic in dit subforum.
pi_26870549
en die soep die je de avond daarvoor gegeten heb, is heus de volgende ochtend wel verbrand hoor.
  dinsdag 10 mei 2005 @ 08:30:20 #22
40091 Meiske78
lang niet gezien
pi_26873751
quote:
Op maandag 9 mei 2005 23:58 schreef kikoooooo het volgende:

Lees eens het slank voor de zomer, of het dieetclubtopic in dit subforum.
Of een boek over hoe onze spijsvertering werkt
Nee jij trekt volle zalen!
Mijn reviews op de FOK! Frontpage
C'est le ton qui fait la musique
  dinsdag 10 mei 2005 @ 09:10:25 #23
60852 beschuit
wil weer verkiezingen
pi_26874345
quote:
Op maandag 9 mei 2005 22:34 schreef tactic het volgende:
Van water kom je echt niet aan hoor, water helpt bij je stofwisseling, maar er zit niets in wat wordt gebruikt om vetreserves o.i.d. op te slaan...
moest eigenlijk beschuitfluiter zijn, maarja, dat pastte niet...bastards!
www.prikstok.nl : Prikkelend Scherpzinnig!
pi_26874696
Ik bedoelde niet dat je er indirect zwaarder van wordt, maar wel direct , door de inname ervan dus. 2liter = + / - 2 kilo
  dinsdag 10 mei 2005 @ 09:43:08 #25
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_26875084
Je wordt zwaarder (direct zwaarder dan) van veel water drinken ja. Net als van eten of bier drinken en, en, en, etc.. Gewicht van voedingsstoffen is toch gewicht. Dit staat compleet los van de vraag of het ook (indirect) kan helpen bij de vetverbranding hetgeen natuurlijk zo is.

Maar wat is het doel verder met je topic?
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
pi_26875192
Ik zou maar stoppen met drinken, je bent al erg dik. Kzou meteen elke dag naar de sauna gaan, al dat zweten zorgt wel dat de kiloos eraf vliegen
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
pi_26875232
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 08:30 schreef Meiske78 het volgende:

[..]

Of een boek over hoe onze spijsvertering werkt
Zou idd niet slecht zijn voor onze ts.
pi_26875302
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 09:26 schreef tactic het volgende:
Ik bedoelde niet dat je er indirect zwaarder van wordt, maar wel direct , door de inname ervan dus. 2liter = + / - 2 kilo
Als je voldoende (ongeveer 2 liter) water drinkt, hou je juist minder vocht vast dan wanneer je minder drinkt. Je lichaam heeft dan namelijk altijd beschikking over water, en hoeft geen noodvoorraad op te slaan.
pi_26875408
Zoals mijn biologieleraar zei: Water komt niet in je lichaam terecht. Het gaat meer als een lift door een flatgebouw
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
  dinsdag 10 mei 2005 @ 10:07:50 #30
30733 horney_dorney
Illiud Latine dici non potest
pi_26875674
wahahaha...hou alsjeblieft op met posten van zulke lollige theorieen, ik moet zo hard lachen dat het halve pand hoort dat ik niet aan het werk ben
Jesus loves you...everyone else thinks you're an asshole
http://www.evertdoorn.nl
http://www.evertdoorn.nl/blog
pi_26876469
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 09:26 schreef tactic het volgende:
Dan trek je het gewicht van je maaginhoud van je eigen gewicht af. Of je eet/drinkt voortaan niks meer wat gewicht heeft. Probleem opgelost.
...
pi_26876811
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 09:47 schreef WeirdMicky het volgende:
Ik zou maar stoppen met drinken, je bent al erg dik. Kzou meteen elke dag naar de sauna gaan, al dat zweten zorgt wel dat de kiloos eraf vliegen
Misschien is de sauna belt van de telsell wel wat voor ts, de kilo's vliegen er dan af!
pi_26881383
Aankomen van water, wat een grap!
pi_26881669
Als je veel water drinkt houdt je lichaam minder vocht vast
pi_26881786
Ik drink alleen light water, kom je ook niet zoveel van aan...
  dinsdag 10 mei 2005 @ 13:55:32 #37
30733 horney_dorney
Illiud Latine dici non potest
pi_26881975
Jesus loves you...everyone else thinks you're an asshole
http://www.evertdoorn.nl
http://www.evertdoorn.nl/blog
pi_26882375
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 13:48 schreef Werewolf het volgende:
Ik drink alleen light water, kom je ook niet zoveel van aan...
pi_26885637
Vogels drinken ook water... en zie wat ervan komt.
BEAR... FORCE... ONE! HOO HA!
pi_26886932
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 16:07 schreef Kaensterle het volgende:
Vogels drinken ook water... en zie wat ervan komt.
[afbeelding]
Vissen LEVEN in water, ze ademen zelfs water!
En zie wat daarvan komt!

pi_26886996
  dinsdag 10 mei 2005 @ 16:52:37 #42
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_26887022
Dan zou er iets flink mis met me zijn! Ik drink 2-3 liter water per dag
pi_26887177
Nou nou.. het is hier wel erg opgeblazen ik bedoel alleen dat het overdreven is om zoveel water te drinken, stel ik weeg vandaag 72 kilo, ik drink een litertje extra water , als ik morgen train dan weeg ik 73, want ik heb een litertje water extra gedronken. Ik train er morgen een liter vocht/ beetje vet vanaf en ik weeg weer 72. oftewel dan heb je een soort jojo-effect , omdat het gene wat je eraf traint aan gewicht er weer bijkomt doordat je zoveel drinkt.
pi_26887378
ja snapt het niet he, water reinigt je lichaam, zorgt er voor dat je stofwisseling sneller gaat(=afvallen) en alle afvalstoffen gaan je lichaam uit, je wordyt neit zwaarder van water. als je naar de wc gaat, plas je dat er wle uit hoor, en zweten ook veel
2 Delen Vodka, 1 Deel Lime (of was het nu andersom) www.omnivas.nl
pi_26887685
Water zorgt dan wel voor een snellere stofwisseling, maar water zelf is tegelijkertijd ook gewicht , waardoor je gewicht netto helemaal niet zoveel sneller afneemt als je denkt.
pi_26887962
Nee, oké, je hebt helemaal gelijk. Er zijn ook mensen die zeggen: "Ik word zelfs dik van water." Die zweten dus te weinig. Ik snap het helemaal.

Sukkel.
pi_26888884
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 16:57 schreef tactic het volgende:
Nou nou.. het is hier wel erg opgeblazen ik bedoel alleen dat het overdreven is om zoveel water te drinken, stel ik weeg vandaag 72 kilo, ik drink een litertje extra water , als ik morgen train dan weeg ik 73, want ik heb een litertje water extra gedronken. Ik train er morgen een liter vocht/ beetje vet vanaf en ik weeg weer 72. oftewel dan heb je een soort jojo-effect , omdat het gene wat je eraf traint aan gewicht er weer bijkomt doordat je zoveel drinkt.
Jij denkt dat als je NU een liter water hebt het morgen nog te wegen valt op de weegschaal ? Dat pis je dezelfde dag nog uit hoor, als je het niet drinkt pis je het niet uit en blijven die afvalstoffen die je anders uit zou gepist hebben in je lichaam zitten.

Veel mensen onderschatten ook de kracht van genoeg water drinken, als je kijkt hoeveel water je verliest elke nacht moet je dat zo snel mogelijk weer aanvullen. Dat verklaart ook bij zo verschrikkelijk veel mensen hoofdpijn 's ochtends (water te kort in hoofd, net als bij een kater).

Ook is het zo dat overgewicht ook heel goed kan komen door water tekort, want je lichaam gaat dacht ik suikers omzetten in vet (want daar komt water bij vrij). Daardoor krijg je weer trek in eten, maar je dorst is weer weg.

Kortom, drink minimaal 2 liter per dag.
  dinsdag 10 mei 2005 @ 18:27:43 #48
17274 Wuder
pi_26889460
Nominatie FOK! Darwin award?
pi_26890843
Dit topic verdient een waterige schop omhoog.
En hij zei: "Ik ben de trotse bezitter van een lege ondertitel."
pi_26891248
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 17:16 schreef tactic het volgende:
Water zorgt dan wel voor een snellere stofwisseling, maar water zelf is tegelijkertijd ook gewicht , waardoor je gewicht netto helemaal niet zoveel sneller afneemt als je denkt.
Water wordt over het algemeen binnen enkele uren door je lichaam afgevoerd (zo'n vijf uur max dacht ik). Dat is ook de reden dat het volgende advies wordt gegeven met betrekking tot wegen:

's ochtends, direct na het opstaan wegen. Zorg dat je eerst uitgebreid naar de wc bent geweest, en eet en drink niks.

Door naar de wc te gaan, is al het water van de vorige avond weg. Immers, een mens slaapt gemiddeld 7 uur per nacht, en met een uur of vijf is al het water weer weg. Door niks te drinken, is er ook geen extra vocht binnen, en weeg je dus je lichaam zodra het leeg is.

ieder ander moment op de dag is geen goed weegmoment. Dit omdat het kan zijn dat je nét naar de wc geweest bent, of nét nog niet. Je hebt nog even je prakkie weggestouwd, of al een aantal uur geen tijd gehad om te eten. Je bent lekker in de sauna geweest, of hebt nog even een cafétje gepakt met vrienden... Kortom, allemaal factoren die jouw gewicht, door het vasthouden van vocht, voedsel en afvalstoffen, kunnen beïnvloeden.

Als je op het juiste moment weegt, raakt jouw theorie kant nog wal. Je gewicht neemt keurig even veel af als wanneer je jezelf zou uitdrogen, als je maar weet wanneer je moet wegen. Als ik over een dag verspreid zou wegen, dan zou ik denken dat ik een ernstig stofwisselingsprobleem heb. Dan weer een kilootje lichter (net naar de wc geweest, grote boodschap enzo), dan weer 1,5 kilo zwaarder (net gesport en dorst!)... En zo een paar keer op een dag redelijke schommelingen...

Overigens, dat advies van twee liter water drinken hé... Het is niet de bedoeling dat je dat in eens binnen krijgt, maar lekker over de dag verspreid. Zo zijn die schommelingen ook iets minder groot...
pi_26894212
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 19:28 schreef innovative het volgende:

[..]

Water wordt over het algemeen binnen enkele uren door je lichaam afgevoerd (zo'n vijf uur max dacht ik). Dat is ook de reden dat het volgende advies wordt gegeven met betrekking tot wegen:

's ochtends, direct na het opstaan wegen. Zorg dat je eerst uitgebreid naar de wc bent geweest, en eet en drink niks.

Door naar de wc te gaan, is al het water van de vorige avond weg. Immers, een mens slaapt gemiddeld 7 uur per nacht, en met een uur of vijf is al het water weer weg. Door niks te drinken, is er ook geen extra vocht binnen, en weeg je dus je lichaam zodra het leeg is.

ieder ander moment op de dag is geen goed weegmoment. Dit omdat het kan zijn dat je nét naar de wc geweest bent, of nét nog niet. Je hebt nog even je prakkie weggestouwd, of al een aantal uur geen tijd gehad om te eten. Je bent lekker in de sauna geweest, of hebt nog even een cafétje gepakt met vrienden... Kortom, allemaal factoren die jouw gewicht, door het vasthouden van vocht, voedsel en afvalstoffen, kunnen beïnvloeden.

Als je op het juiste moment weegt, raakt jouw theorie kant nog wal. Je gewicht neemt keurig even veel af als wanneer je jezelf zou uitdrogen, als je maar weet wanneer je moet wegen. Als ik over een dag verspreid zou wegen, dan zou ik denken dat ik een ernstig stofwisselingsprobleem heb. Dan weer een kilootje lichter (net naar de wc geweest, grote boodschap enzo), dan weer 1,5 kilo zwaarder (net gesport en dorst!)... En zo een paar keer op een dag redelijke schommelingen...

Overigens, dat advies van twee liter water drinken hé... Het is niet de bedoeling dat je dat in eens binnen krijgt, maar lekker over de dag verspreid. Zo zijn die schommelingen ook iets minder groot...
Jij begrijpt goed waar ik op doel, alleen duurt het meestal toch wat langer dan alleen een nachtje, voordat je dat gewicht aan water weg hebt (zeg ik uit ervaring) iig is wekelijks op de weegschaal staan niet eens zoveel zeggend, denk je ook niet ? als je de avond voor je weegdag nog een bord soep naar binnen werkt of veel gedronken hebt. (JA, ik ga hier best ver in) .
MAar ik denk dat we het met elkaar eens zijn
pi_26895924
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 20:57 schreef tactic het volgende:

[..]

Jij begrijpt goed waar ik op doel, alleen duurt het meestal toch wat langer dan alleen een nachtje, voordat je dat gewicht aan water weg hebt (zeg ik uit ervaring) iig is wekelijks op de weegschaal staan niet eens zoveel zeggend, denk je ook niet ? als je de avond voor je weegdag nog een bord soep naar binnen werkt of veel gedronken hebt. (JA, ik ga hier best ver in) .
MAar ik denk dat we het met elkaar eens zijn
Nee dat zijn we niet, want jij hebt dus écht geen idee hoe je spijsvertering werkt...

Ja, die extra hoeveelheid aan water is uit je lichaam na een nacht slapen. Sterker nog, als je na een nacht slapen niet gaat drinken in de overtuiging "dat er nog vocht in je lichaam is van de vorige dag" en niks drinkt, dan ben je raar bezig en droog je jezelf uit.

Die "ervaring" van jou in gewichtswisseling is dus niet het verschil tussen het binnenkrijgen van een hoeveelheid water en het weer uitplassen/zweten/wasemen hiervan, maar het verschil tussen alles kwijt zijn en jezelf vervolgens nog meer uitdrogen.

Kort gezegd: je snapt het dus nog steeds niet. Ja, natuurlijk ben je lichter als je uitgedroogd bent. Ik weet zeker dat als je drie dagen niet drinkt, je wel een paar kilootjes lichter bent. Probleem is alleen, dan ben je dood.

Dat vocht hóórt bij je lichaam. Dat hoort net zo goed bij je eigen gewicht als spierweefsel, vet, huid, organen en botten, je bestaat namelijk voor 80% uit water. Vocht dat je via je spijsvertering tot je neemt, is binnen enkele uren uit je lichaam. Al het vocht dat je daarna nog verliest (en dat dus meetbaar is op de weegschaal, vochtverlies is een continue proces) is lichaamseigen vocht. Vocht dat je nodig hebt om je lichaam in werking te houden...
  dinsdag 10 mei 2005 @ 22:21:35 #53
17274 Wuder
pi_26896926
Wat wel kan gebeuren is als je bv een paar dagen achterelkaar 5 zakken paprika chips gaat eten waardoor je veel natrium (zout) binnen krijgt. De osmotische waarde van je bloed stijgt, waardoor je meer water gaat vasthouden om de waarde weer op balans te krijgen..

Maar dit is allemaal veels te ver gezocht en ik normale situatie gaat het overtollige water al na een paar uur eruit, als je tenminste goedwerkende nieren hebt..

Ik denk dat de TS gewoon denkt dat iedereen nierinsufficiëntie heeft
pi_26897905
De combinatie 2 liter water, regelmatig sporten en 3 keer per dag maar SLIM eten heeft voor mijn ma tot 3 keer aan toe geholpen. Eerste keer 36 eraf, tweede keer 30 en sinds kort weer 25 KG eraf, iedere keer dus het terugkom verschijnsel.
Voor mezelf betekende het 7 KG eraf, kan meer maar heb ik geen zin in.

Ik zie het als volgt : als je na een maaltijd veel water gaat drinken, zuivert dit je lichaam en kunnen bv ook lichaamsvetten zich niet binden.

Overigens is veel water e.d drinken altijd erg gezond. Voor een goede kennis van me betekende dit mede ook dat hij genezen is van blaaskanker...
  dinsdag 10 mei 2005 @ 23:58:14 #55
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_26900337
TS, heb je ooit van homeostase gehoord?
Blijkbaar niet.
Welnu, gelukkig heeft de mens zulke regelsystemen
Wat je drinkt pis je ook uit.
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_26904047
Deze opmerking heb ik ooit wel eens eerder gehoord bij iemand die anorexia had.
Okee heel simpel: in water zitten geen calorien, niet gewoon weinig, nee gewoon geen, van water kun je dus NIET AANKOMEN.
Ja inderdaad als jij het nodig vind om dierct nadat je veel gedronken hebt op de weegschaal te gaan staan, dan ga jij een verschil zien, want water weegt wel wat, maar waar ben je nou in vredesnaam mee bezig??????
Wil je nou echt alleen maar kilo's kwijtraken, in dat geval kun je misschien beter ledematen afhakken, die wegen ook wat.
Als je ontevreden ben met je gewicht, dan zou je doelstelling moeten zijn je VET-percentage te verlagen, zeker niet jezelf uitdrogen. Ook hierom is op de weegschaal gaan staan soms helemaal niet zo'n goede maat, je kan om vooruitgang te meten bijvoorbeeld beter je omvang meten met een centimerer, of op een betrouwbare manier je vetpercentage gaan meten. (in een sportschool bijvoorbeeld)
Wat zal ik hier nou eens van maken?
  woensdag 11 mei 2005 @ 08:49:42 #57
60852 beschuit
wil weer verkiezingen
pi_26904493
pi_26914307
ts is echt dom
pi_26917717
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 15:01 schreef kikoooooo het volgende:
ts is echt dom
Leuk, maar je weet niet eens wat ik bedoel , de enige die begreep wat ik bedoelde was innovative.
  woensdag 11 mei 2005 @ 16:38:04 #60
109065 sungaMsunitraM
pi_26917968
Uit het feit dat je denkt dat innovative begrijpt wat je bedoelt blijkt dat je het écht niet snapt
Ga als de sodemieter genoeg water drinken, anders mag je dadelijk nog op onze kosten aan het infuus
pi_26918292
Ik heb het over dat extra water drinken en niet over helemaal niks meer drinken.
Zijn veel mensen hier namelijk die altijd maar een liter extra water drinken , terwijl dat niet eens nodig is.
  woensdag 11 mei 2005 @ 16:51:38 #62
109065 sungaMsunitraM
pi_26918438
Kan zijn dat het niet nodig is, maar van extra drinken word je niet zwaarder (ja héél eventjes).
Als je trouwens op korte termijn ff wat af wil vallen helpt een zoutarm dieet dus wél
  donderdag 12 mei 2005 @ 09:41:15 #63
60852 beschuit
wil weer verkiezingen
pi_26936190
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 16:51 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Kan zijn dat het niet nodig is, maar van extra drinken word je niet zwaarder (ja héél eventjes).
Als je trouwens op korte termijn ff wat af wil vallen helpt een zoutarm dieet dus wél
Maak het nou niet nóg ingewikkelder
pi_26936760
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 16:38 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Uit het feit dat je denkt dat innovative begrijpt wat je bedoelt blijkt dat je het écht niet snapt
Ga als de sodemieter genoeg water drinken, anders mag je dadelijk nog op onze kosten aan het infuus
Nou, ik snap wel wat TS bedoelt, hij denkt alleen dat ik hetzelfde bedoel... En dat is dus niet het geval (moge duidelijk wezen...)
  donderdag 12 mei 2005 @ 10:50:13 #65
109065 sungaMsunitraM
pi_26937847
quote:
Op donderdag 12 mei 2005 10:07 schreef innovative het volgende:

[..]

Nou, ik snap wel wat TS bedoelt, hij denkt alleen dat ik hetzelfde bedoel... En dat is dus niet het geval (moge duidelijk wezen...)
Dat bedoel ik ook natuurlijk
pi_26938199
quote:
Op donderdag 12 mei 2005 10:07 schreef innovative het volgende:

[..]

Dat zeg ik, ts is achterlijk

als ik ts was, zou ik ook niets meer eten, wordt je ook zwaarder van namelijk
pi_26938420
Goed gaan we d'r nog 1maal serieus op in..... zucht

Waarom drink je water om af te vallen:

http://www.adversus.nl/fitness/water.html

Samengevat:

1. Nodig voor je metabolisme, als jij geen water drinkt zal je veel minder verbranden dan als je gewoon goed water drinkt.

2. Goed om een vol gevoel te houden

3. Door meer water te drinken zal je lichaam juist minder snel water vasthouden (ja dat klinkt tegenstrijdig he maar is het niet) Als je weinig water in je lichaam hebt wil je lichaam dat maximaal behouden.

Verder bevat water geen calorien, geen foute stoffen, niets dat je moet vermijden. Water gaat vliegensvlug door je spijsverteringskanaal heen, met een paar uur is het er weer uit, voor je gewicht boeit dit totaal niet als je een standaard moment van de dag pakt om je te wegen. (opstaan, toilet, weegschaal werkt best goed)
En als de TS nog steeds denkt dat je meer water in je lichaam houd als je veel drinkt.... ga dan de input en output maar eens meten.
Wat zal ik hier nou eens van maken?
pi_26946202
Ga maar eens een week lang elke dag drimaal op hetzelfde moment de weegschaal staan, schrijf de resultaten op en bereken het gemiddelde.

Doe dit ook in de tweede week, alleen deze week drink je veel water. Je zult gemiddeld geen extreem verschil in gewicht merken.
Doorknabbelen!
  zondag 15 mei 2005 @ 15:04:13 #69
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_27026678
quote:
Op maandag 9 mei 2005 21:39 schreef tactic het volgende:
Je kan veel water drinken , maar 2 liter water per dag is toch 2 kilo erbij in gewicht.
Lang niet al het water pis je weer uit , dus infeite neemt je lichaamsgewicht alleen maar toe.
Niet dat ik zeg dat je heel weinig moet drinken, maar als je nou gewoon een halve liter water per dag drinkt en verder nog een litertje ander drinken.. zou je dan niet veel sneller afvallen in gewicht dan wanneer je aan die 2 liter water vast blijft houden ?
Sorry, maar wat een onzin. Water heeft geen voedingswaarde, end of story.

Je zou vocht kunnen gaan vasthouden, maar dan moet je naar de dokter en niet minder water gaan drinken.
Bovendien is gewicht irrelevant. Het gaat om je vetpercentage.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_27027194
Met je kleren aan weeg je ook meer als zonder kleren aan. Dat komt zeg maar een beetje op hetzelfde neer
  zondag 15 mei 2005 @ 15:28:20 #71
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_27027383
Ik kreeg net te horen dat als je elke dag extreem veel water drinkt dat het wel slecht is voor je hersens. Meer dan 6 liter ofzo moet je dan aan denken.
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
  zondag 15 mei 2005 @ 15:31:28 #72
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27027474
quote:
Op zondag 15 mei 2005 15:28 schreef livEliveD het volgende:
Ik kreeg net te horen dat als je elke dag extreem veel water drinkt dat het wel slecht is voor je hersens. Meer dan 6 liter ofzo moet je dan aan denken.
Heb je hier een bron van? Er zijn namelijk denk ik wel dagen dat ik daarbij in de buurt kom..
pi_27028876
quote:
Op zondag 15 mei 2005 15:04 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Sorry, maar wat een onzin. Water heeft geen voedingswaarde, end of story.

Je zou vocht kunnen gaan vasthouden, maar dan moet je naar de dokter en niet minder water gaan drinken.
Bovendien is gewicht irrelevant. Het gaat om je vetpercentage.
Ik denk dat dat wel een trigger is voor mij , dat het dus geen voedingswaarde heeft ook al wist ik dat wel natuurlijk , maar dat is idd een feit dat het niet zoveel boeit, alleen op de weegschaal tja..
  zondag 15 mei 2005 @ 16:31:07 #74
109065 sungaMsunitraM
pi_27029199
quote:
Op zondag 15 mei 2005 15:31 schreef Alicey het volgende:

[..]

Heb je hier een bron van? Er zijn namelijk denk ik wel dagen dat ik daarbij in de buurt kom..
6 liter is wel erg veel ja
Google eens op hyponatremie
  zondag 15 mei 2005 @ 16:39:48 #75
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27029413
quote:
Op zondag 15 mei 2005 16:31 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]

6 liter is wel erg veel ja
Google eens op hyponatremie
Ah, ok.. Gaat dus vooral om de combinatie veel water, weinig mineralen.
  zondag 15 mei 2005 @ 18:37:40 #76
112375 sweety2
naughty naughty!!
pi_27031885
water is gezond of je er nou van afvalt of aankomt maakt dan toch niks uit?
water heb je nodig.
don't dream your life... Live your dreams
  zondag 15 mei 2005 @ 18:39:21 #77
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27031924
quote:
Op zondag 15 mei 2005 18:37 schreef sweety2 het volgende:
water is gezond of je er nou van afvalt of aankomt maakt dan toch niks uit?
water heb je nodig.
Tegen de 10 liter wordt het echter wel dodelijk.
  zondag 15 mei 2005 @ 18:47:34 #78
112375 sweety2
naughty naughty!!
pi_27032085
je hebt geloof ik 2 liter per dag nodig, wat ik opzich al best veel vind.
en als je meer drinkt heb je misschien wel suikerziekte
don't dream your life... Live your dreams
  zondag 15 mei 2005 @ 18:54:08 #79
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_27032224
als je meer drinkt heb je misschien wel suikerziekte?

zondag 15 mei 2005 @ 18:55:18 #80
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27032255
Je hebt 2 liter vocht per dag nodig, niet noodzakelijk water. Ik heb oveirgens geen suikerziekte, maar gebruik wel medicijnen die als bijwerking een verhoogde vochtafdrijving hebben, en ik ben ook gewend om gekruid te eten, misschien dat dat ook nog van invloed is.. 6 liter is overigens wel een exces, maar tussen de 2 en 4 liter krijg ik toch op een gemiddelde dag wel binnen.
  zondag 15 mei 2005 @ 23:11:41 #81
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_27039863
quote:
Op maandag 9 mei 2005 22:44 schreef cora4034 het volgende:
Als je veel water drinkt heb je sneller een vol gevoel.
Je zult waarschijnlijk minder eten. En zo wellicht afvallen.
Klopt, en de afval stoffen die bij het afvallen vrij komen worden ook beter uitgescheiden als je veel water drinkt.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  maandag 16 mei 2005 @ 11:33:06 #82
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_27048699
Tussen de 2 en de 4 liter moet geen probleem zijn lijkt me
  maandag 16 mei 2005 @ 11:35:03 #83
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_27048751
quote:
Op maandag 16 mei 2005 11:33 schreef livEliveD het volgende:
Ik heb er geen last van volgens mij. Maar zo nu en dan wel eens uitschieters naar 6, vdaar dus die opmerking.
pi_27050398
quote:
Op maandag 16 mei 2005 11:33 schreef livEliveD het volgende:
Ligt er maar net aan binnen welke tijd je het drinkt. Het komt bijv. nog wel eens voor dat een hardloper letterlijk dood gaat aan aan bijv. 4 liter.

4 liter verspreid over de dag, onder normale omstandigheden, lijkt me ook niet echt een probleem.

Ik zit zelf btw aan de 2 liter puur water per dag.
  maandag 16 mei 2005 @ 20:07:26 #85
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_27062137
Ik drink tijdens en vlak na m'n training (duurt ongeveer een uur) toch wel 2 a 3 liter, zeker als het warm is. Ben nog nooit doodgegaan hoor.
pi_27064847
quote:
Op maandag 16 mei 2005 20:07 schreef Pappie_Culo het volgende:
Ik drink tijdens en vlak na m'n training (duurt ongeveer een uur) toch wel 2 a 3 liter, zeker als het warm is. Ben nog nooit doodgegaan hoor.
Degene waar ik het over heb, spannen zich wat meer in. Zijn vaak pro's die zwaarder en langdurig trainen, en daarbij geen rekening houden met hyponatremia.

Als je niet begrijpt waar ik het over heb, doe dan ff een google op hyponatremia, dead/death en runners ofzo, en zie het aantal hits, 4880!!!

[ Bericht 1% gewijzigd door mwuhaha op 16-05-2005 21:28:17 ]
  maandag 16 mei 2005 @ 21:56:06 #87
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_27066145
Meer duursporters dus.
pi_27066242
quote:
Op maandag 16 mei 2005 21:56 schreef Pappie_Culo het volgende:
Meer duursporters dus.
Idd. Afvallen valt ook vaak onder duursport.
pi_27072177
Ik snap wat je bedoelt, alleen zoals de anderen ook al gezegt hebben houd je het water niet vast. Die 2 liter water die jij drinkt is er na een poosje gewoon weer uit. Dat blijft geen dagen in je lichaam zitten. Ook wat jij zegt over een halve liter water en 1 liter ander drinken op 1 dag drinken en dan sneller afvallen. Sneller zal het er niet van gaan. Het licht er ook aan wat dat andere drinken is. Als het iets zoals cola is zal het zoiezo niet sneller gaan, doordat er in cola stoffen zitten die je lichaam vast gaat houden. Als je je gelijk na die 1,5 liter weegt zal je inderdaad minder zwaar zijn dan dat je je weegt nadat je 2 liter water hebt gedronken. Maar als je een aantal maanden elke dag 2 liter water drinkt en een aantal maanden elke dag een halve liter water en 1 liter cola drinkt zal je zien dat je in de maanden dat je alleen water drinkt minder zwaar bent dan de andere maanden.
  zondag 4 november 2007 @ 08:02:35 #90
191996 Annn
die komt nog
pi_54350635
Lol wat een grappige reacties hier

Kijk, als je 3 borden soep eet dan zal je een tijdje wat zwaarder wegen, so what? Het is geen vet ofzo dat erbij komt hoor, je zal er niet vetter uitzien ofzo.
Dus gooi die weegschaal weg, stel je gezondheid voorop en alles is in orde. Veder moet je je niks meer aantrekken want je eet en bent gezond en je lichaam past zich vanzelf aan.

Ik heb gisteren 4 borden soep op en heb me nu eens gewogen en ja ik ben een kilo zwaarder dan gisteren. Maar dat boeit me dus niks... Ik ben niet vetter geworden ofzo
Het is maar een getal.
De reden waarom ik me weeg is omdat ik paar maand geleden plots veel ben afgevallen zonder reden, maar dat is nu dus al een hele lange tijd stabiel. Dus die weegschaal gaat vanaf nu weg.
die komt ook nog
pi_54355524
O my god.. hou liever je mond als je niet weet waar je over praat.
pi_54356088
Dat mensen zich zo fixeren op een getalletje op een weegschaal zeg

Het gaat erom dat je BMI niet extreem hoog is, je bodyfat% redelijk laag en hoe je je voelt bij wat je doet. Niet dat nikszeggend getalletje op de weegschaal!
pi_54356189
quote:
Op zondag 4 november 2007 14:56 schreef Refragmental het volgende:
Dat mensen zich zo fixeren op een getalletje op een weegschaal zeg

Het gaat erom dat je BMI niet extreem hoog is, je bodyfat% redelijk laag en hoe je je voelt bij wat je doet. Niet dat nikszeggend getalletje op de weegschaal!
Maar je BMI wordt weer berekend door je gewicht
pi_54356261
quote:
Op zondag 4 november 2007 14:59 schreef hello_moto1992 het volgende:

[..]

Maar je BMI wordt weer berekend door je gewicht
Daarom zeg ik ook "extreem hoog" en is er een bepaalde range waarin je BMI gewoon goed is. Zit je daarboven dan zullen die 2 liter water per dag ook niet veel uitmaken.
pi_54357036
TS !
know'm sayin?
word? word.
pi_54357833
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 16:57 schreef tactic het volgende:
damn wat ben jij dom zeg ;o
errrrrrrrrr.....?
pi_54358655
Trouwens ik zie nu pas dat dit topic echt fokking oud is, wat een kutkick zeg...
know'm sayin?
word? word.
pi_54362047
Volgens mij is TS een debieletje die niks van afvallen snapt!

Veel water drinken bevorderd juist het afvallen.
pi_69146735
hoi een paar jaar later zal ik even reageren.

water drinken is juist goed,ik ben in ongeveer 4mnd13kilo algevallen.

ik weet wel dat je niet meer dan 2 literwater mag drinken op een dag,dat is namelijk slecht voor je nieren,die kunnen het dan allemaal niet verwerken.
pi_69146849
quote:
Op maandag 18 mei 2009 12:22 schreef ingrid23 het volgende:
hoi een paar jaar later zal ik even reageren.

water drinken is juist goed,ik ben in ongeveer 4mnd13kilo algevallen.

ik weet wel dat je niet meer dan 2 literwater mag drinken op een dag,dat is namelijk slecht voor je nieren,die kunnen het dan allemaal niet verwerken.
Op een hete zomerdag drink je echt wel meer dan 2 liter water en dat is alleen maar goed.
  maandag 18 mei 2009 @ 13:31:35 #101
208890 June.
Seriously?
pi_69149025
Nog nooit zoveel onzin in een topic bij elkaar gezien !
Shine bright like a diamond.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')