quote:Op maandag 9 mei 2005 21:54 schreef Scorp[AM] het volgende:
ik heb het idee dat je er niet veel van begrijpt
Denk dat 90% afvalt om er wat minder dik uit te zien.quote:Op maandag 9 mei 2005 22:07 schreef -erwin- het volgende:
stel dat dat zo zou zijn... wat dan nog? afvallen doe je niet om lichter te worden, maar om gezonder te worden.
dat staat niet gelijk aan minder zwaar worden. ik ken iemand die ook graag wilde afvallen, en dus ging sporten. hardlopen, gewichten, vanalles en nog wat. en die werd zwaarder. vond ze niet leuk, maar het is wel logisch.quote:Op maandag 9 mei 2005 22:13 schreef Virus.NL het volgende:
[..]
Denk dat 90% afvalt om er wat minder dik uit te zien.
quote:Op maandag 9 mei 2005 22:00 schreef Ablaze het volgende:
De meeste mensen hebben overgewicht vanwege een te groot vetgehalte, maar jij vanwege je waterhoofd?
je moet sowieso maar 1x per week op de weegschaal gaan staan, sochtends, voor een reeel beeld.quote:Op maandag 9 mei 2005 22:34 schreef tactic het volgende:
Van water kom je wel aan in gewicht natuurlijk en daar gaat het juist om, om die paar extra kilo's.
Die je er steeds bij krijgt als je veel water drinkt en waardoor je het effect van een dieet moeilijker terugziet op de weegschaal.
Ik zeg dus niet dat mensen dik worden door veel water te drinken, maar het gewicht neemt wel toe met enkele kilootjes.
En als ik de avond ervoor soep heb gegeten ? dan geeft dat toch ook geen reeël beeld , want de weegschaal zal meer aangeven..quote:Op maandag 9 mei 2005 23:22 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
je moet sowieso maar 1x per week op de weegschaal gaan staan, sochtends, voor een reeel beeld.
dan drink je toch even geen water voordat je op de weegschaal staat? dus direct als je opstaat.
probleem opgelost, slotje
Omdat je gewicht nooit hetzelfde is.quote:Op maandag 9 mei 2005 23:28 schreef tactic het volgende:
[..]
En als ik de avond ervoor soep heb gegeten ? dan geeft dat toch ook geen reeël beeld , want de weegschaal zal meer aangeven..
Of stel ik eet een keer 2 keer in een week soep, wat heeft het dan nog voor zin om wekelijks te wegen ? wat heb je iig aan wekelijks wegen..vraag ik me dan af.
Of een boek over hoe onze spijsvertering werktquote:Op maandag 9 mei 2005 23:58 schreef kikoooooo het volgende:
Lees eens het slank voor de zomer, of het dieetclubtopic in dit subforum.
Van water kom je echt niet aan hoor, water helpt bij je stofwisseling, maar er zit niets in wat wordt gebruikt om vetreserves o.i.d. op te slaan...quote:Op maandag 9 mei 2005 22:34 schreef tactic het volgende:
Van water kom je wel aan in gewicht natuurlijk en daar gaat het juist om, om die paar extra kilo's.
Die je er steeds bij krijgt als je veel water drinkt en waardoor je het effect van een dieet moeilijker terugziet op de weegschaal.
Ik zeg dus niet dat mensen dik worden door veel water te drinken, maar het gewicht neemt wel toe met enkele kilootjes.
quote:Op dinsdag 10 mei 2005 08:30 schreef Meiske78 het volgende:
[..]
Of een boek over hoe onze spijsvertering werkt
Als je voldoende (ongeveer 2 liter) water drinkt, hou je juist minder vocht vast dan wanneer je minder drinkt. Je lichaam heeft dan namelijk altijd beschikking over water, en hoeft geen noodvoorraad op te slaan.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 09:26 schreef tactic het volgende:
Ik bedoelde niet dat je er indirect zwaarder van wordt, maar wel direct , door de inname ervan dus. 2liter = + / - 2 kilo
Dan trek je het gewicht van je maaginhoud van je eigen gewicht af. Of je eet/drinkt voortaan niks meer wat gewicht heeft. Probleem opgelost.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 09:26 schreef tactic het volgende:
Ik bedoelde niet dat je er indirect zwaarder van wordt, maar wel direct , door de inname ervan dus. 2liter = + / - 2 kilo
Misschien is de sauna belt van de telsell wel wat voor ts, de kilo's vliegen er dan af!quote:Op dinsdag 10 mei 2005 09:47 schreef WeirdMicky het volgende:
Ik zou maar stoppen met drinken, je bent al erg dik. Kzou meteen elke dag naar de sauna gaan, al dat zweten zorgt wel dat de kiloos eraf vliegen![]()
quote:Op dinsdag 10 mei 2005 13:48 schreef Werewolf het volgende:
Ik drink alleen light water, kom je ook niet zoveel van aan...
Vissen LEVEN in water, ze ademen zelfs water!quote:Op dinsdag 10 mei 2005 16:07 schreef Kaensterle het volgende:
Vogels drinken ook water... en zie wat ervan komt.
[afbeelding]
Jij denkt dat als je NU een liter water hebt het morgen nog te wegen valt op de weegschaalquote:Op dinsdag 10 mei 2005 16:57 schreef tactic het volgende:
Nou nou.. het is hier wel erg opgeblazenik bedoel alleen dat het overdreven is om zoveel water te drinken, stel ik weeg vandaag 72 kilo, ik drink een litertje extra water , als ik morgen train dan weeg ik 73, want ik heb een litertje water extra gedronken. Ik train er morgen een liter vocht/ beetje vet vanaf en ik weeg weer 72. oftewel dan heb je een soort jojo-effect , omdat het gene wat je eraf traint aan gewicht er weer bijkomt doordat je zoveel drinkt.
Water wordt over het algemeen binnen enkele uren door je lichaam afgevoerd (zo'n vijf uur max dacht ik). Dat is ook de reden dat het volgende advies wordt gegeven met betrekking tot wegen:quote:Op dinsdag 10 mei 2005 17:16 schreef tactic het volgende:
Water zorgt dan wel voor een snellere stofwisseling, maar water zelf is tegelijkertijd ook gewicht , waardoor je gewicht netto helemaal niet zoveel sneller afneemt als je denkt.
Jij begrijpt goed waar ik op doel, alleen duurt het meestal toch wat langer dan alleen een nachtje, voordat je dat gewicht aan water weg hebt (zeg ik uit ervaring) iig is wekelijks op de weegschaal staan niet eens zoveel zeggend, denk je ook niet ? als je de avond voor je weegdag nog een bord soep naar binnen werkt of veel gedronken hebt. (JA, ik ga hier best ver in)quote:Op dinsdag 10 mei 2005 19:28 schreef innovative het volgende:
[..]
Water wordt over het algemeen binnen enkele uren door je lichaam afgevoerd (zo'n vijf uur max dacht ik). Dat is ook de reden dat het volgende advies wordt gegeven met betrekking tot wegen:
's ochtends, direct na het opstaan wegen. Zorg dat je eerst uitgebreid naar de wc bent geweest, en eet en drink niks.
Door naar de wc te gaan, is al het water van de vorige avond weg. Immers, een mens slaapt gemiddeld 7 uur per nacht, en met een uur of vijf is al het water weer weg. Door niks te drinken, is er ook geen extra vocht binnen, en weeg je dus je lichaam zodra het leeg is.
ieder ander moment op de dag is geen goed weegmoment. Dit omdat het kan zijn dat je nét naar de wc geweest bent, of nét nog niet. Je hebt nog even je prakkie weggestouwd, of al een aantal uur geen tijd gehad om te eten. Je bent lekker in de sauna geweest, of hebt nog even een cafétje gepakt met vrienden... Kortom, allemaal factoren die jouw gewicht, door het vasthouden van vocht, voedsel en afvalstoffen, kunnen beïnvloeden.
Als je op het juiste moment weegt, raakt jouw theorie kant nog wal. Je gewicht neemt keurig even veel af als wanneer je jezelf zou uitdrogen, als je maar weet wanneer je moet wegen. Als ik over een dag verspreid zou wegen, dan zou ik denken dat ik een ernstig stofwisselingsprobleem heb. Dan weer een kilootje lichter (net naar de wc geweest, grote boodschap enzo), dan weer 1,5 kilo zwaarder (net gesport en dorst!)... En zo een paar keer op een dag redelijke schommelingen...
Overigens, dat advies van twee liter water drinken hé... Het is niet de bedoeling dat je dat in eens binnen krijgt, maar lekker over de dag verspreid. Zo zijn die schommelingen ook iets minder groot...
Nee dat zijn we niet, want jij hebt dus écht geen idee hoe je spijsvertering werkt...quote:Op dinsdag 10 mei 2005 20:57 schreef tactic het volgende:
[..]
Jij begrijpt goed waar ik op doel, alleen duurt het meestal toch wat langer dan alleen een nachtje, voordat je dat gewicht aan water weg hebt (zeg ik uit ervaring) iig is wekelijks op de weegschaal staan niet eens zoveel zeggend, denk je ook niet ? als je de avond voor je weegdag nog een bord soep naar binnen werkt of veel gedronken hebt. (JA, ik ga hier best ver in).
MAar ik denk dat we het met elkaar eens zijn![]()
Leuk, maar je weet niet eens wat ik bedoel , de enige die begreep wat ik bedoelde was innovative.quote:Op woensdag 11 mei 2005 15:01 schreef kikoooooo het volgende:
ts is echt dom
Maak het nou niet nóg ingewikkelderquote:Op woensdag 11 mei 2005 16:51 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Kan zijn dat het niet nodig is, maar van extra drinken word je niet zwaarder (ja héél eventjes).
Als je trouwens op korte termijn ff wat af wil vallen helpt een zoutarm dieet dus wél
Nou, ik snap wel wat TS bedoelt, hij denkt alleen dat ik hetzelfde bedoel... En dat is dus niet het geval (moge duidelijk wezen...)quote:Op woensdag 11 mei 2005 16:38 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Uit het feit dat je denkt dat innovative begrijpt wat je bedoelt blijkt dat je het écht niet snapt
Ga als de sodemieter genoeg water drinken, anders mag je dadelijk nog op onze kosten aan het infuus
Dat bedoel ik ook natuurlijkquote:Op donderdag 12 mei 2005 10:07 schreef innovative het volgende:
[..]
Nou, ik snap wel wat TS bedoelt, hij denkt alleen dat ik hetzelfde bedoel... En dat is dus niet het geval (moge duidelijk wezen...)
Dat zeg ik, ts is achterlijkquote:Op donderdag 12 mei 2005 10:07 schreef innovative het volgende:
[..]
Nou, ik snap wel wat TS bedoelt, hij denkt alleen dat ik hetzelfde bedoel... En dat is dus niet het geval (moge duidelijk wezen...)
Sorry, maar wat een onzin. Water heeft geen voedingswaarde, end of story.quote:Op maandag 9 mei 2005 21:39 schreef tactic het volgende:
Je kan veel water drinken , maar 2 liter water per dag is toch 2 kilo erbij in gewicht.
Lang niet al het water pis je weer uit , dus infeite neemt je lichaamsgewicht alleen maar toe.
Niet dat ik zeg dat je heel weinig moet drinken, maar als je nou gewoon een halve liter water per dag drinkt en verder nog een litertje ander drinken.. zou je dan niet veel sneller afvallen in gewicht dan wanneer je aan die 2 liter water vast blijft houden ?
Heb je hier een bron van? Er zijn namelijk denk ik wel dagen dat ik daarbij in de buurt kom..quote:Op zondag 15 mei 2005 15:28 schreef livEliveD het volgende:
Ik kreeg net te horen dat als je elke dag extreem veel water drinkt dat het wel slecht is voor je hersens. Meer dan 6 liter ofzo moet je dan aan denken.
Ik denk dat dat wel een trigger is voor mij , dat het dus geen voedingswaarde heeftquote:Op zondag 15 mei 2005 15:04 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Sorry, maar wat een onzin. Water heeft geen voedingswaarde, end of story.
Je zou vocht kunnen gaan vasthouden, maar dan moet je naar de dokter en niet minder water gaan drinken.
Bovendien is gewicht irrelevant. Het gaat om je vetpercentage.
6 liter is wel erg veel jaquote:Op zondag 15 mei 2005 15:31 schreef Alicey het volgende:
[..]
Heb je hier een bron van? Er zijn namelijk denk ik wel dagen dat ik daarbij in de buurt kom..
Ah, ok.. Gaat dus vooral om de combinatie veel water, weinig mineralen.quote:Op zondag 15 mei 2005 16:31 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
6 liter is wel erg veel ja
Google eens op hyponatremie
Tegen de 10 liter wordt het echter wel dodelijk.quote:Op zondag 15 mei 2005 18:37 schreef sweety2 het volgende:
water is gezond of je er nou van afvalt of aankomt maakt dan toch niks uit?
water heb je nodig.
Klopt, en de afval stoffen die bij het afvallen vrij komen worden ook beter uitgescheiden als je veel water drinkt.quote:Op maandag 9 mei 2005 22:44 schreef cora4034 het volgende:
Als je veel water drinkt heb je sneller een vol gevoel.
Je zult waarschijnlijk minder eten. En zo wellicht afvallen.
Ik heb er geen last van volgens mij. Maar zo nu en dan wel eens uitschieters naar 6, vdaar dus die opmerking.quote:Op maandag 16 mei 2005 11:33 schreef livEliveD het volgende:
Tussen de 2 en de 4 liter moet geen probleem zijn lijkt me
Ligt er maar net aan binnen welke tijd je het drinkt. Het komt bijv. nog wel eens voor dat een hardloper letterlijk dood gaat aan aan bijv. 4 liter.quote:Op maandag 16 mei 2005 11:33 schreef livEliveD het volgende:
Tussen de 2 en de 4 liter moet geen probleem zijn lijkt me
Degene waar ik het over heb, spannen zich wat meer in. Zijn vaak pro's die zwaarder en langdurig trainen, en daarbij geen rekening houden met hyponatremia.quote:Op maandag 16 mei 2005 20:07 schreef Pappie_Culo het volgende:
Ik drink tijdens en vlak na m'n training (duurt ongeveer een uur) toch wel 2 a 3 liter, zeker als het warm is. Ben nog nooit doodgegaan hoor.
Idd. Afvallen valt ook vaak onder duursport.quote:Op maandag 16 mei 2005 21:56 schreef Pappie_Culo het volgende:
Meer duursporters dus.
Maar je BMI wordt weer berekend door je gewichtquote:Op zondag 4 november 2007 14:56 schreef Refragmental het volgende:
Dat mensen zich zo fixeren op een getalletje op een weegschaal zeg
Het gaat erom dat je BMI niet extreem hoog is, je bodyfat% redelijk laag en hoe je je voelt bij wat je doet. Niet dat nikszeggend getalletje op de weegschaal!
Daarom zeg ik ook "extreem hoog" en is er een bepaalde range waarin je BMI gewoon goed is. Zit je daarboven dan zullen die 2 liter water per dag ook niet veel uitmaken.quote:Op zondag 4 november 2007 14:59 schreef hello_moto1992 het volgende:
[..]
Maar je BMI wordt weer berekend door je gewicht![]()
damn wat ben jij dom zeg ;oquote:Op dinsdag 10 mei 2005 16:57 schreef tactic het volgende:
Nou nou.. het is hier wel erg opgeblazenik bedoel alleen dat het overdreven is om zoveel water te drinken, stel ik weeg vandaag 72 kilo, ik drink een litertje extra water , als ik morgen train dan weeg ik 73, want ik heb een litertje water extra gedronken. Ik train er morgen een liter vocht/ beetje vet vanaf en ik weeg weer 72. oftewel dan heb je een soort jojo-effect , omdat het gene wat je eraf traint aan gewicht er weer bijkomt doordat je zoveel drinkt.
Op een hete zomerdag drink je echt wel meer dan 2 liter water en dat is alleen maar goed.quote:Op maandag 18 mei 2009 12:22 schreef ingrid23 het volgende:
hoi een paar jaar later zal ik even reageren.
water drinken is juist goed,ik ben in ongeveer 4mnd13kilo algevallen.
ik weet wel dat je niet meer dan 2 literwater mag drinken op een dag,dat is namelijk slecht voor je nieren,die kunnen het dan allemaal niet verwerken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |