Dan zou je eik een foto moeten plaatsen van Fuhrer Fred ipv die 2quote:Op maandag 9 mei 2005 17:08 schreef Yeahinho het volgende:
Speciaal voor Robbie (vroeg ie in het andere topic om):
[afbeelding]
Ja want dat is ook Fred zn beste vriend..quote:Die slome Gijs Cales krijgt ook eindeloos krediet.
Danku, is aangepastquote:Op maandag 9 mei 2005 17:28 schreef RayMania het volgende:
waardoor we alweer bij deel 22 van deze reeks
23 dus.
Bij ons was ie kopsterk in de zin dat ie hoog kan springen en dus vaak de bal raakt (die dan recht omhoog gaat) maar zeker niet balvast. Veruit de slechtste speler van de selectie.quote:Op maandag 9 mei 2005 17:29 schreef Mindlight het volgende:
Dat jullie Biekman naar excelsior lieten vertrekken is iets wat ik nog steeds niet begrijp. Goeie voetballer is het, kopsterk en balvast. Ik hoop iig dat wij hem kunnen houden na dit seizoen, een van de besten na de winterstop.
teveelquote:Op maandag 9 mei 2005 17:36 schreef Mindlight het volgende:
maar heeft hij (dit seizoen) wel een reële kans gehad?
Misschien miste ie de Rotterdamse lucht?quote:Op maandag 9 mei 2005 17:40 schreef Mindlight het volgende:
Ok dan hou ik het er maar op dat het aan het enorme verschil in kwaliteit van selectie zal liggen dat hij bij ons een van de beteren is en bij jullie de minste
Cales was geblesseerd, daardoor kon hij niet spelen. Nadat hij weer was hersteld mocht hij veel te vaak opdraven. Wat is die Cales waardeloos zeg.quote:Op maandag 9 mei 2005 17:10 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Ja want dat is ook Fred zn beste vriend..Die heeft ook al heeel veel wedstrijden gespeeld...
Fred doet (wat hij denkt) wat het beste is voor de club. Als hij aan vriendjespolitiek zou doen.. dan speelde Peelen nu nog op linksback
Kan me het niet voorstellenquote:Op maandag 9 mei 2005 17:43 schreef Dylan Dog het volgende:
[..]
Misschien miste ie de Rotterdamse lucht?
Zo zou ik ook ongeveer spelen, dan Haemhouts op de bank houden of erin zetten voor Janssen, aangezien die dit seizoen best wel wat aardige wedstrijden heeft gespeeld.quote:Op maandag 9 mei 2005 17:50 schreef Dylan Dog het volgende:
Met de huidige selectie zou ik spelen met:
Mampaey
Verhaegh - Olfers - Volmer - Snoyl
Cas - Beekmans - VD Ouweland - Biyadat
Van der Laak - Janssen
Inderdaad, alhoewel hij zaterdag geen poot aan de grond kreeg tegen Majstorovic (ondanks alle kritiek de laatste tijd, vind ik dat een geweldige verdediger). Maar ook Powel raakte tegen de Zweed geen bal en werd terecht gewisseld.quote:Op maandag 9 mei 2005 18:43 schreef Yeahinho het volgende:
Janssen moet er gewoon in! Al dat gekanker op hem ben ik eigenlijk wel zat...
Hij kan aardig een bal vasthouden, maar verliest hem helaas vaak omdat er geen aansluiting is.
Cales was allang weer fit.. en heeft een hele tijd in het tweede meegedaan.quote:Op maandag 9 mei 2005 17:46 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Cales was geblesseerd, daardoor kon hij niet spelen. Nadat hij weer was hersteld mocht hij veel te vaak opdraven. Wat is die Cales waardeloos zeg.
Uneken mocht tegen NAC ook invallen als spits. Dat moet wel vriendjespolitiek zijn, anders is degene die die wissel heeft bedacht echt rijp voor een inrichting.
Cales heeft in totaal 8 wedstrijden gespeeld voor het 2e elftal, waarvan 'n aantal dateren uit 'n periode dat hij ook meedeed in het eerste.quote:Op maandag 9 mei 2005 22:20 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Cales was allang weer fit.. en heeft een hele tijd in het tweede meegedaan.
Fred is trouwens volgend seizoen de trainer van het tweede. V.d Horst gaat 2 teams doen..
Hoe weet je dat zo precies? Is er al vantevoren bepaald waar en wanneer de nr 17 van de HCE speelt?quote:Op maandag 9 mei 2005 22:21 schreef DutchGooner het volgende:
Dit schijnen de data's te zijn voor de NC.
Houdt deze data's dus vrij
Woensdag 25 mei: thuiswedstrijd
ˇ Zaterdag 28 mei: uitwedstrijd
ˇ Dinsdag 31 mei: thuiswedstrijd
ˇ Vrijdag 3 juni: uitwedstrijd
ˇ Maandag 6 juni: thuiswedstrijd
ˇ Donderdag 9 juni : uitwedstrijd.
zie GB,je moet trouwens de uit en thuiswedstrijden wegdenken effequote:Op dinsdag 10 mei 2005 00:28 schreef Yeahinho het volgende:
[..]
Hoe weet je dat zo precies? Is er al vantevoren bepaald waar en wanneer de nr 17 van de HCE speelt?
Ja vooral dat laatste viel me op.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 00:34 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
zie GB,je moet trouwens de uit en thuiswedstrijden wegdenken effe
Waar gaat het overquote:Op dinsdag 10 mei 2005 09:04 schreef Dylan Dog het volgende:
DG: gister wat gepost, zal morgen pas aankomen vermoed ik. Laat effe weten als het is aangekomen.
quote:Den Bosch dicht het gapende gat
door Max van der Put
Maandag 9 mei 2005 - Een enorm gat van negen punten gaapte er twee maanden geleden nog tussen De Graafschap en FC Den Bosch. Negen competitiewedstrijden verder is de kloof gedicht. Vooral door stuntzeges van de Bosschenaren op Feyenoord (4-1) en afgelopen zaterdagavond op FC Twente (1-0).![]()
Verhaegh bespringt Volmer (rechts) en Van Grinsven wordt omhelsd door Van der Horst
(Foto's Sandra Peerenboom)
Wat is dat toch met FC Den Bosch? De ploeg leek de afgelopen weken nauwelijks vooruit te branden tegen FC Groningen (1-2) en NAC (0-2), maar tegen ploegen in grootse vorm komt opeens het beste in Den Boch naar boven. Feyenoord had acht overwinningen op rij geboekt toen het in De Vliert hard onderuit ging Twente was liefst vijftien competitiewedstrijden ongeslagen tot zaterdagavond.
Voortgestuwd door de longen van de ploeg, de keihard sleurende Koen van de Laak en Marcel Cas, leverde Den Bosch een prestatie van formaat. Eerder dit seizoen werd de ploeg weggevaagd in Enschede, waar het nog blij mocht zijn met een 4-0 nederlaag. Maar de overwinning van zaterdagavond was niet eens onverdiend. Met vijf pure verdedigers in de ploeg probeerde het Bossche trainerstrio (Van Grinsven, Van der Horst, Van der Hoorn) het gevaar van met name N’Kufo in te dammen. Paul Verhaegh, eigenlijk rechtsback, moest als verdedigende centrale middenvelder de te verwachten aanvalsgolven breken. Het viel echter wel mee met die golven. Hoewel de eerste levensgrote kans voor de bezoekers was. Blaise N’Kufo kreeg een vrije kopkans, maar zag de bal tot zijn ontzetting via een hand en het hoofd van doelman Kris Mampaey terug het veld in komen.
Aan de leiband
N’Kufo, hét aanspeelpunt van Twente de gehele wedstrijd, lag vervolgens uitstekend aan de leiband bij Peter Uneken. En nadat die in de rust geblesseerd in de kleedkamer was achtergebleven, kreeg N’Kufo ook van Steve Olfers nauwelijks ruimte om acties te maken.
En daar had Twente behoefte aan, want Den Bosch was inmiddels, in de 25ste minuut, op voorsprong gekomen. Na een vrije trap van Charlie van den Ouweland bleef de bal hangen tussen de hoofden van Jochen Janssen en Niels Wellenberg. De nieuwe Den Bosch-aanvoerder Joost Volmer, mee naar voren getrokken vanwege zijn kopkracht, kreeg de bal voor zijn voeten en prikte met links binnen: 1-0. De te verwachten Twentse storm stak slechts af en toe op, en kansen voor de gasten waren er nauwelijks. Toch bleef de dreiging van de gelijkmaker tot de laatste seconde boven de wedstrijd hangen. Den Bosch had dat kunnen voorkomen door enkele kansrijke situaties beter uit te spelen. De grootste mogelijkheid ging verloren omdat Gijs Cales en Charlie van den Ouweland elkaar in de weg liepen na een prima voorzet van Marcel Cas. Ook schoten van Van den Ouweland en Ferne Snoyl (na een fraaie combinatie over veel schijven) hadden, indien beter gemikt en/of harder geraakt, de voortijdige beslissing kunnen betekenen. Nog één keer kwam de Bossche overwinning in gevaar, toen Kim Christensen op aangeven van Culina gevaarlijk richting het Bossche doel kopte. Maar Kris Mampaey stond goed opgesteld, pakte de bal klemvast en zorgde er zo voor dat FC Den Bosch voor de vierde keer dit seizoen geen tegentreffer te verwerken kreeg.
Een opmerkelijke rol was er voor Berry Powel, die in de 46ste minuut in het veld kwam voor Uneken en in de 76ste minuut - na een aantal misperen - plaats moest maken voor Paul Beekmans. Hoewel Jan van Grinsven er na afloop een taktische verklaring voor had, kwam de klap toch hard aan bij Powel, die enkele minuten na zijn tweede wissel het stadion al verliet. Ook vorig seizoen had de aanvaller een dergelijk akkefietje, waarna hij de laatste wedstrijd van het seizoen niet meer wilde spelen voor FC Den Bosch. Wim van der Horst wist hem om te praten. Powel maakte vervolgens acht minuten voor tijd het doelpunt dat Den Bosch de promotie naar de eredivisie opleverde? Het lijkt dus geen kwaad te kunnen als Van der Horst een dezer dagen nog een praatsessie met de speler belegt.
quote:Mooi staaltje preken voor eigen parochie
door Henri van der Steen
Maandag 9 mei 2005 - De Graafschap en FC Den Bosch staan precies gelijk. Dat wil zeggen: De Graafschap heeft eigenlijk een puntje meer, want een beter doelsaldo. De ploeg heeft volgens de geldende regels dus een streepje voor. Als het gisteren bij PSV-De Graafschap niet 4-1 was geworden maar ’gewoon’ 8-0, had de stand er anders uitgezien dan hadden beide ploegen een doelsaldo gehad van -47. Straks, na 34 wedstrijden, gaat de nummer 18 rechtstreeks de eerste divisie in. Als de nummer 17 net zo veel punten heeft, beslist het doelsaldo.
Is het doelsaldo in deze een rechtvaardig criterium? Nee, zegt Fred van der Hoorn, de technische manager van FC Den Bosch. „Het is een ridicuul criterium, niet bedacht voor voetbalkenners. Het moet gaan om het aantal gewonnen wedstrijden. Waarom is indertijd ingesteld dat je voor een overwinning drie punten kreeg in plaats van twee? Omdat voetbal vermaak moet zijn, ploegen moeten voor de overwinning willen spelen. Nou, dan staat het er haaks op als je dan met het oubollige doelsaldo gaat werken.“ Han Berger, de technisch directeur van De Graafschap, denkt er anders over. „Ik vind het wel redelijk dat het doelsaldo eventueel beslist. Omdat FC Den Bosch nu een wedstrijd meer gewonnen heeft dan wij, moet ineens dat het criterium zijn“, schampert hij.
Van der Hoorn heeft echter wel een redelijk argument om het doelsaldo als een onredelijk beslispunt te zien. „Als je Ajax op een gunstig moment treft, verlies je misschien met 1-0, in blessuretijd. Tref je ze in een goeie bui, dan wordt het zomaar 8-0. En zo kun je pech hebben door op het verkeerde moment tegen PSV te spelen. Of op een gunstig moment, dat ze net tussen twee zware wedstrijden van de Champions League zitten.“ Berger erkent het argument. „Daar heeft Fred wel een punt. Maar ik ben niet onder de indruk van zijn pleidooi om het aantal gewonnen wedstrijden te laten beslissen, als hij dat in verband brengt met de driepunten-regeling. Man, dat is weer typisch Nederlands. Nergens anders wordt over volksvermaak gesproken, overal telt alleen het resultaat.“ Is er overigens niet een veel rechtvaardiger oplossing, een beslissingswedstrijd? Van der Hoorn is voor. „Op neutraal terrein. Dat is het beste.“ Berger is het ermee eens. „Dat is inderdaad de meest rechtvaardige oplossing. En als dat niet kan, is het nog beter het onderlinge resultaat te vergelijken voordat je naar het doelsaldo gaat kijken. Inderdaad, in dat geval valt de beslissing in het voordeel uit van De Graafschap. Maar dat is precies waarom Van der Hoorn nu ineens komt met het verhaal over gewonnen wedstrijden. Uiteindelijk komt het er in dit soort kwesties toch op neer dat iedereen voor zijn eigen parochie preekt.“
Niet eens zon slecht ideequote:GB m-side.com
Zou dat niks voor ons zijn Hoogendorp?
hehe.. die wil toch ook weg..
deze week nog een aanbieding doen
hehe...dan doet hij minder zijn best zondag...
Ik ben het eens een keer eens met die kutverslaggever. Fred kraamt gewoon onzin uit. Alleen omdat de FC een wat minder doelsaldo heeft loopt hij hier nu over te bazelen....quote:
Slaat nergens op inderdaad..quote:Op dinsdag 10 mei 2005 14:45 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Ik ben het eens een keer eens met die kutverslaggever. Fred kraamt gewoon onzin uit. Alleen omdat de FC een wat minder doelsaldo heeft loopt hij hier nu over te bazelen....
quote:Op dinsdag 10 mei 2005 14:49 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Slaat nergens op inderdaad..![]()
Vorig jaar zijn we notabene op doelsaldo kampioen geworden...
Dat kan nog wel eens de miskleun van het jaar gaan worden...quote:Op dinsdag 10 mei 2005 14:52 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Kan me ook nog herinneren dat een ex-werknemer van FC Den Bosch voor de winterstop riep dat het doelsaldo toch niet belangrijk was.
Ontvangen en bedanktquote:Op dinsdag 10 mei 2005 09:04 schreef Dylan Dog het volgende:
DG: gister wat gepost, zal morgen pas aankomen vermoed ik. Laat effe weten als het is aangekomen.
Niet huilenquote:Op dinsdag 10 mei 2005 15:40 schreef Mindlight het volgende:
Ik wou zeggen, begin nou niet over het doelsaldo Fred, want dan had je dat vorig jaar al moeten doen.
Hij heeft geen gelijk vind ik. Een gewonnen wedstrijd wordt al beloond met 3 punten in plaats van 2 punten, da's genoeg beloning voor een gewonnen wedstrijd.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 15:04 schreef Yeahinho het volgende:
Kut-Wisman.
En op zich heeft Fred wel gelijk - doelsaldo is een té relatief begrip - maar hij brengt het op een wel erg zielig moment. Op het moment dat wij de pineut lijken te worden namelijk. Vorig jaar rond deze tijd heb ik hem er niet over gehoord.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |