quote:Op dinsdag 31 mei 2005 21:02 schreef Vlugge_Japie het volgende:
Maar meningen alleen naast elkaar zetten...is toch ook interessant ?
En een zuiver en oprechte ongelovige ?quote:Op dinsdag 31 mei 2005 21:02 schreef Vlugge_Japie het volgende:
Zolang de bedoelingen zuiver en oprecht zijn heeft volgens mij niemand problemen met niemand.....
Zuiverheid heeft niets met Godsdienst te maken.....Wat bedoel je met ongelovig ??? Normloos of niet tot een stroming te willen horen ?quote:Op dinsdag 31 mei 2005 21:06 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
En een zuiver en oprechte ongelovige ?
met ongelovig bedoel ik niet geloven in een groot plan van een opperwezenquote:Op dinsdag 31 mei 2005 21:08 schreef Vlugge_Japie het volgende:
[..]
Zuiverheid heeft niets met Godsdienst te maken.....Wat bedoel je met ongelovig ??? Normloos of niet tot een stroming te willen horen ?
Maar wel in een opperwezen ??...Al is je antwoord nee...dat is jouw persoonlijke interpretatie volgens mij zijn Godsdiensten "middelen" om zelf beter (gelukkiger) van te worden, het is aan een ieder om dat te accepteren. Zuiverheid zit van binnen, Godsdienst is voor mij "een middel"om dat te bereiken....Ik hoop dat het duidelijk is.....quote:Op dinsdag 31 mei 2005 21:14 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
met ongelovig bedoel ik niet geloven in een groot plan van een opperwezen
ik kan het tegendeel onmogelijk bewijzenquote:
En zijn godsdiensten de enige middelen ?quote:...Al is je antwoord nee...dat is jouw persoonlijke interpretatie volgens mij zijn Godsdiensten "middelen" om zelf beter (gelukkiger) van te worden, het is aan een ieder om dat te accepteren. Zuiverheid zit van binnen, Godsdienst is voor mij "een middel"om dat te bereiken....Ik hoop dat het duidelijk is.....
Nee ze zijn niet de enige middelen.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 21:22 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
ik kan het tegendeel onmogelijk bewijzen
[..]
En zijn godsdiensten de enige middelen ?
"gelovigen" kunnen ook geen wetenschappelijk bewijs leverenquote:Op dinsdag 31 mei 2005 21:22 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
ik kan het tegendeel onmogelijk bewijzen
[..]
En zijn godsdiensten de enige middelen ?
ik denk dat je hier de kern raaktquote:Op dinsdag 31 mei 2005 21:29 schreef Vlugge_Japie het volgende:
maar dat is mijn persoonlijke mening
Hier gaat het omquote:Op maandag 23 mei 2005 14:07 schreef lemster het volgende:
God is God.. Niet meer niet minder..
Niet aangesloten aan bepaalde groepering.
We hebben allemaal bepaalde goddelijke inzichten, als wij het maar kunnen zien en versterken en open staan voor andere dementie.
Respect for all![]()
Ik weet niet zeker of ik deze zinnen goed begrijp, zou je alsjeblieft dit kunnen verduidelijken?quote:Op dinsdag 31 mei 2005 11:20 schreef Triggershot het volgende:
Overigens als je het toch zo moet geloven. Is Jezus gestorven voor hen zonden en niet voor onze.
Ik vrees het ook. In de bijbel wordt met geen woord gerept over Djins en geen enkel ander wezen is hoger dan de engelen, afgezien van Jezus en God zelf.quote:Toen Adam kwam en Satan weigerde te knielen voor Adam, toen pas werden de Djins vervloekt. .
Ik vrees dat dit te maken heeft met religie verschillen.
Het volgende teksgedeelte beschrijft eigenlijk precies deze situatie.quote:Maar het simpele is gewoon dat ik niet geloof in dat God zou getuigen in Jezus zijn Goddelijkheid.
Ik begrijp niet wat dat voor argument is, ook is mij even niet duidelijk waar het staat en welke naam je precies bedoeld (gezien je achtergrond gebruik je soms iets andere naamvormen dan ik gewend ben, dus vandaarquote:Hoe kan je dat nou zeggen? God zegt "efraim is mijn eerste zoon"
Jezus was er vanaf het begin van de schepping.quote:God zegt Ik ben de Alpha en de Omega (begin en einde) Jezus zegt ik was er al vanaf de begin. Dus een van hen moet het begin zijn geweest. Laten we God zeggen, dan is Jezus einde. En dan klopt Gods vers niet meer.
Respect is zeer zeker goed en uitermate belangrijk, maar in mijn ogen houdt het daar niet op.quote:
Respect is zeer belangrijk.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 22:51 schreef STORMSEEKER het volgende:
[..]
Respect is zeer zeker goed en uitermate belangrijk, maar in mijn ogen houdt het daar niet op.
Zou je eens kort je voornaamste overtuigingen/geloofspunten kunnen formuleren? Ik ben er benieuwd naar.
quote:Ik weet niet zeker of ik deze zinnen goed begrijp, zou je alsjeblieft dit kunnen verduidelijken?
quote:Ik vrees het ook. In de bijbel wordt met geen woord gerept over Djins en geen enkel ander wezen is hoger dan de engelen, afgezien van Jezus en God zelf.
quote:Het volgende teksgedeelte beschrijft eigenlijk precies deze situatie.
quote:Ik begrijp niet wat dat voor argument is, ook is mij even niet duidelijk waar het staat en welke naam je precies bedoeld (gezien je achtergrond gebruik je soms iets andere naamvormen dan ik gewend ben, dus vandaar Zoon van Jozef? )
quote:Over Jezus wordt wederom gezegd dat hij het begin is van de schepping en dus wel Gods allereerste Zoon moet zijn.)
quote:God was er voor Jezus en hoewel Jezus altijd zal blijven bestaan, zou, zelfs als dat niet zo zou zijn, God er na hem ook nog zijn. God is zonder begin en eind. Jezus heeft duidelijk een begin gehad en dat wordt in de hele schrift ook zo vermeld.
Dus dit vers past er prima in in de vorm waarin het geschreven staat.
Je gelooft in alle heilige boeken?quote:Op dinsdag 31 mei 2005 23:31 schreef lemster het volgende:
[..]
Het gaat mij erom wat de heilige boeken in de mens willen brengen
Respect for all
Angel
Ja, allemaal en ook in alle andere boeken, die de wijsheid in de mens willen brengen.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 23:42 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Je gelooft in alle heilige boeken?
netjes..quote:Op dinsdag 31 mei 2005 23:55 schreef lemster het volgende:
[..]
Ja, allemaal en ook in alle andere boeken, die de wijsheid in de mens willen brengen.
Het gaat niet om de methodologie, wel om de kern.
Respect for all
Angel
Elah klinkt weer beetje als een korte versie van Elohim, wat soms de naam van God is, soms de naam van een valse God.quote:Op maandag 6 juni 2005 09:51 schreef Triggershot het volgende:
[afbeelding]
"This passage is taken from Vine's Complete Exposition Dictionary by W.E. Vine, Merrill F.Unger, William White, Jr., Thomas Nelson Publishers, Nashville, TN, 1996.
This book also has mentioned that Ezra and prophet Daniel were called their God as "Elah". "
[offtopic]quote:Op dinsdag 7 juni 2005 10:38 schreef -Lotte- het volgende:
..............
[offtopic]quote:Op dinsdag 7 juni 2005 10:42 schreef Haushofer het volgende:
[..]
[offtopic]
Heeeeeeeeeeej, leuk dat je weer es langshupt ! Je werd soms best wel een beetje gemist hoor![]()
[/offtopic]
[nog meer offtopic]quote:Op dinsdag 7 juni 2005 10:43 schreef -Lotte- het volgende:
[..]
[offtopic]
HoiIk las het in mijn fotoboek... wen er alleen niet teveel aan... ik was genadeloos getroffen door een overkill aan FOK.. dus moest ff afkicken
![]()
[/offtopic]
quote:Op dinsdag 7 juni 2005 10:38 schreef -Lotte- het volgende:
[..]
Elah klinkt weer beetje als een korte versie van Elohim, wat soms de naam van God is, soms de naam van een valse God.
bron
Voorbeeld van Elohim als God:
Since the name Elohim is a general Hebrew word for "God" and was also used to designate the false gods of Israel's heathen neighbors, we have the proclamation in the biblical Scriptures that Jehovah is our Elohim. It is a proclamation that Jehovah is the true God.
Voorbeeld van valse goden
Because Elohim is a general term for God, it is also used when describing false gods. For instance, Exodus 20:2-3 declares: "I am the LORD thy God [Elohim] which have brought thee out of the land of Egypt . . . Thou shalt have no other gods [elohim] before me."
Conclusie is lastig te maken als je Elah of Elohim zou zien als de naam wat nu Allah geworden is. Is het dan gewoon een andere naam voor 'De ware God' of spraken ze in dat geval over een valse god. Uit de tekst hierboven die Triggershot aanhaalde lijkt het dat ze spraken over hun God, wat een aanleiding zou kunnen zijn om te geloven dat beide namen tot 1 persoon behoren.
Ik ben het hier volledig mee eens.quote:Op maandag 9 mei 2005 10:41 schreef Triggershot het volgende:
Hier verder met God, Allah, en Jehova zijn een
Om misverstanden te voorkomen:
Christelijk/Joods/Islamitische God is gewoon een persoon. 3 geloven hebben vergeleken wel een aantal verschillen, maar in principe is het wel zo dat alle 3 geloven in God als:
Schepper
Eerste en de laatste
Alwetend almachtig etc.
Mocht je in een ander God(sbeeld) geloven. prima! Maar met dit topic doel ik wel dus op de God van de Israelieten/Christenen/Moslims.
het is dan ook zo dat de moslims verklaren dat de joden en de christenen aan de bijbel gesleuteld hebben en dat de enige correcte tekst in de koran te vinden isquote:Op dinsdag 7 juni 2005 20:39 schreef Soraya20 het volgende:
Ik zie het als een trapsysteem: Moslims geloven ook in de Bijbel en de Tora.
Christenen geloven ook in de Tora, maar niet in de Koran.
Joden geloven niet in de Bijbel (alleen OT :-p ) noch in de Koran.
In de Koran staat wel vermeld, dat er aan de boeken gesleuteld is ja, maar alles wat de koran niet tegenspreekt mag niet over getwist worden. Kan zelfs gevaarlijk wordenquote:Op dinsdag 7 juni 2005 21:09 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
het is dan ook zo dat de moslims verklaren dat de joden en de christenen aan de bijbel gesleuteld hebben en dat de enige correcte tekst in de koran te vinden is
want ? wat gebeurt er als ik iets tegenspreek uit de Koran ?quote:Op dinsdag 7 juni 2005 21:10 schreef Triggershot het volgende:
[..]
In de Koran staat wel vermeld, dat er aan de boeken gesleuteld is ja, maar alles wat de koran niet tegenspreekt mag niet over getwist worden. Kan zelfs gevaarlijk worden
quote:Op dinsdag 7 juni 2005 21:24 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
want ? wat gebeurt er als ik iets tegenspreek uit de Koran ?
dat lijkt me een "goede" methode voor behoud van "gelovigen". sociale uitsluiting is iets wat maar weinig mensen willen.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 21:52 schreef Triggershot het volgende:
Geloof uitgekickt, onder kalifaat gestraft(strafwet) onder famillie hoogstwaarschijnlijk maximum verstoot (cultuur)
quote:Op dinsdag 7 juni 2005 21:53 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
dat lijkt me een "goede" methode voor behoud van "gelovigen". sociale uitsluiting is iets wat maar weinig mensen willen.
maar de schijnheilige gelovige heeft de religieuzen mogelijk wel nodigquote:Op dinsdag 7 juni 2005 22:10 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Schijnheilige gelovigen heeft een religie ook niet echt nodig
Islam verbiedt contact/zaken niet met anders gelovigen... of heb je het over misbruik ?quote:Op dinsdag 7 juni 2005 22:13 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
maar de schijnheilige gelovige heeft de religieuzen mogelijk wel nodig
ik heb het er meer over dat bv. een kind wat niet gelooft zich beter gelovig voor kan doen om zo uitstoting te voorkomenquote:Op dinsdag 7 juni 2005 22:17 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Islam verbiedt contact/zaken niet met anders gelovigen... of heb je het over misbruik ?![]()
quote:Op dinsdag 7 juni 2005 22:19 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
ik heb het er meer over dat bv. een kind wat niet gelooft zich beter gelovig voor kan doen om zo uitstoting te voorkomen
Er staat nergens dat God een eind heeft of dat hij aan zijn einde komt. Er staat bijvoorbeeld wel dat hij de Alpha en de Omega is.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 23:38 schreef Triggershot het volgende:
Jezus zal altijd bestaan, oke prima! Maar dan kan god gewoon niet eind zijn, gaat gewoon niet. God heeft geen begin en geen einde. Dan zou het automatisch vervallen dat God wel een einde kent aangezien Jezus na hem kwam.
Als God een kind heeft, dan is de eenheid van God beschadigd.
" Jezus antwoordde: Dit is het belang- rijkste; Luister Israël' De heer is onze God, alleen de Heer"
Deuteronomium 6:4
quote:Op dinsdag 7 juni 2005 22:38 schreef STORMSEEKER het volgende:
[..]
Er staat nergens dat God een eind heeft of dat hij aan zijn einde komt. Er staat bijvoorbeeld wel dat hij de Alpha en de Omega is.
Openb 1
8 "Ik ben de Alfa en de Ómega," zegt Jehovah God, "Hij die is en die was en die komt, de Almachtige."
Zoals wellicht bekend is het woord "alfa" de naam van de eerste letter van het Griekse alfabet, terwijl de term "omega" de laatste letter van het Griekse alfabet aanduidt. Op zichzelf genomen behelst de titel "de Alfa en de Omega" derhalve de gedachte van het begin en het besluit of de voleindiging van iets.
De persoon die aldus wordt aangeduid, moet dus worden bezien als degene die bepaalde dingen hun begin geeft en deze dingen tot een succesvol einde brengt.
En dit klopt ook met Gods naam welke betekent dat hij 'veroorzaakt te worden', oftewel: Hij zorgt ervoor dat dingen verlopen volgens zijn wil.
De term "alfa en omega" wordt alleen gebruikt voor Jehovah. Nooit voor Jezus. Jezus heeft wel een begin. En het feit dat zij allebei tot in oneindigheid blijven bestaan levert geen enkel probleem op mbt teksten.
quote:Op dinsdag 7 juni 2005 22:58 schreef STORMSEEKER het volgende:
Er is geen reden om aan te nemen dat het opgevat moet worden in de zin die jij denkt. Hij heeft ook de mens gemaakt toen hij zelf al bestond en dus zijn alle engelen en mensen en Jezus later dan God. Dus hoewel hij zeker de allereerste was die bestond, hoeft dat niet per se de soort betekenis te zijn die hier bedoeld wordt, maar eerder dat hij alles vanaf het begin tot het eind doorziet en handeld overeenkomstig zijn wil.
Verder is het wederom een bevestiging van Zijn almacht. Hij is de enige Soeverein die er ooit zal zijn.
quote:Op dinsdag 7 juni 2005 23:08 schreef STORMSEEKER het volgende:
De engelen zijn ook direct door God gemaakt en dus is God niet op die letterlijke manier 'het einde' of 'de laatste'.
Het ligt eerder in de lijn van Jesaja 55
11 zo zal mijn woord dat uit mijn mond uitgaat, blijken te zijn. Het zal niet zonder resultaten tot mij terugkeren, maar het zal stellig datgene doen waarin ik behagen heb geschept, en het zal stellig succes hebben in dat waarvoor ik het heb gezonden.
Het doelt meer op Gods vermogen om alles van begin tot eind door te hebben en te sturen.
Dat is het nadeel van je geloof beoefenen in een religie. Er zijn ongetwijfeld altijd punten waarmee je het niet 100% eens bent maar waar je niet keihard tegenin zal gaan vanwege de groepsdruk.quote:Op dinsdag 7 juni 2005 22:10 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Schijnheilige gelovigen heeft een religie ook niet echt nodig
Hoiquote:Op dinsdag 7 juni 2005 13:21 schreef STORMSEEKER het volgende:
Lotte! Hooi! Leuk je weer te zien!
Er is vrijwel niets veranderd intussen
Alles goed met je?
[WFL-LFC #116] The Truthquote:Op woensdag 8 juni 2005 09:58 schreef -Lotte- het volgende:
[..]
Hoi
Ik zie dat er weinig veranderd is ja... en ja, alles gaat goed
Misschien alleen ff een centraal 'Hoi Lotte, welkom terug' topic ... ipv van iedereen overal off-topic
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |