Je krijgt alleen dan een hele berg stickies.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 11:51 schreef Doffy het volgende:
Je zou de topics als sticky topic in de WFL directory kunnen laten zien, dan hoef je niet eerst door de FAQ heen. Dat linkt ook makkelijk, btw.
Da's misschien nog een idee.. Het moet alleen dan weer wel bijgehouden worden, want Wiki-topics kunnen "zomaar" ontstaan.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 11:53 schreef Doffy het volgende:
Ooit zaten ze in 1 topic... je zou nu een topic kunnen openen met alleen een OP waarin de links naar de wiki-topics staan. Als je dat topic een goeie titel geeft, verkort het in ieder geval de weg er naar toe.
Juist, maar desondanks moest ik even zoeken. Daarbij ik wéét dat deze FAQ bestaat. Als je niet van het bestaan afweet van de FAQ's ziet niemand ze. temeer daar ze als ''WFL gerelateerde artikelen'' beschreven staan. Het is allemaal wel goed opzich, het maakt het alleen wat toegankelijker en zichtbaarder door het één level hoger neer te zetten. Zoals Doffy al zei, hoeveel mensen bekijken de ''hoofd'' FAQ nauwkeurig.quote:
Daar ben ik eigenlijk ook niet zo'n voorstander van, daar mogen best wel wat restricities bestaan. Verder denk ik dat de initiatiefnemers van een bepaald FAQ ook de meest geschikte personen zijn om dat FAQ een beetje in de gaten te houden.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 11:54 schreef Alicey het volgende:
[..]
Da's misschien nog een idee.. Het moet alleen dan weer wel bijgehouden worden, want Wiki-topics kunnen "zomaar" ontstaan.
Op zich wel een goed idee. Misschien eens polsen hoe de developers er over denken..quote:Op vrijdag 13 mei 2005 11:56 schreef Doffy het volgende:
Eigenlijk zou er een centrale manier van toegang tot de wiki moeten zijn vanaf het forum. Nu hangt dat ding er wat los bij.
Dat is hoe een wiki werkt. Ik houd zelf ook wat er onder WFL komt in de gaten, en ik denk dat dat voor de andere onderdelen ook wel gebeurt. Sowieso kan iedereen die iets verkeerds ziet iets aanpassen, dus het probleem van eventuele vervuiling lost zich vanzelf op.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 12:00 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Daar ben ik eigenlijk ook niet zo'n voorstander van, daar mogen best wel wat restricities bestaan. Verder denk ik dat de initiatiefnemers van een bepaald FAQ ook de meest geschikte personen zijn om dat FAQ een beetje in de gaten te houden.
Alle versies blijven bewaard. Je kunt ook altijd een oudere versie bekijken of verschillende versies vergelijken.quote:Op vrijdag 13 mei 2005 13:04 schreef Doffy het volgende:
Zijn er backup's in geval van enig misbruik?
Deze? http://skepticsannotatedbible.com/quote:Op zondag 15 mei 2005 11:31 schreef kanaiken het volgende:
Ik kwam hier eerst een link tegen naar een engels-talige site, die op alle mogelijk vlakken aantoonde dat de bijbel onjuist is. Weet iemand mss wat ik bedoel?
quote:Op zondag 15 mei 2005 22:02 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
Deze? http://skepticsannotatedbible.com/
of deze? http://www.evilbible.com/
ook leuk:
http://www.geocities.com/paulntobin/index.html
http://www.freethinker.nl/
http://www.skepticreport.com/general/
En mijn persoonlijke favoriet: http://www.positiveatheism.org/index.shtml
Met een geweldige verzameling quotes![]()
Now son, you don't want to drink beer. That's for daddies, and kids with fake IDs.
-- Homer Simpson
Ik ben met je eens dat hij teveel ruimte heeft gehad de afgelopen tijd. Dit is ook veranderd, en wanneer hij na terugkomst van zijn sabbatical op dezelfde wijze verder gaat, zal hij spoedig opnieuw een sabbatical gaan vieren.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 15:38 schreef Koekepan het volgende:
Ten overvloede dan maar: het stoort me enigszins dat men zo onvoorstelbaar slap optreedt tegen idioten als Akkersloot.
Tja, het is idd iets te lang doorgegaan. Maar daar hebben we het onderling over gehad, en het gebeurt niet weer.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 15:38 schreef Koekepan het volgende:
Ten overvloede dan maar: het stoort me enigszins dat men zo onvoorstelbaar slap optreedt tegen idioten als Akkersloot.
Done.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 20:02 schreef Schorpioen het volgende:
Alicey of Haushofer, zouden jullie dat "[Lang!]" willen weghalen uit Onkraakbare encryptie: vloek of zegen? ? Het staat zo suf... Thx!
Onzin. Er zijn genoeg posters die niet posten met het doel te overtuigen.quote:Op woensdag 18 mei 2005 14:36 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Dus het is nutteloos. Verspilling der tijd.
Toch kom je niet verder zonder je blik te verruimen, en buiten de bekende paden te wandelen. Juist dat is wetenschap.quote:Bij W ga je ergens van uit, waarna je het ooit een keer bewezen of verworpen wordt. Je werkt dus ergens naar toe, constructief.
F is dingen vanuit ander perspectief zien. Ongebruikelijk of niet, alles even anders en over dingen denken die je dagelijks voor lief neemt.
(Of gewoon stoned wezen e.d.)
Dat laatste is jouw mening over het onderwerp, die op mij nogal kortzichtig overkomt.quote:W & F isn't it lovely. Hoezo gortdroog? Het wil niet zeggen dat je hier 24/7 moet zitten.. er zijn ook andere subfora. Je besteedt niet je gehele dag aan één iets.
Het wordt in ieder geval niet vervuild met kul, gezwam dat nergens heen gaat, wat gebaseerd is op lucht.
Bij TRU is de insteek anders, en gericht op verklaring. Bij het L van WFL is de insteek gericht op het verbreden van je horizon, en niet zo zeer op het concluderen tot een verklaring. Niet vergelijkbaar dus.quote:Hoezo kan dan opeens alles gezegd worden?
Het komt erop neer, tenminste wat uit de bovenstaande zin is te concluderen, dat L een dik bullshit subforum zou worden en het nergens meer over zou gaan. Dus eigenlijk zit WF bij L zodat het nog een beetje fatsoenlijk subforum is.. anders zou het uit balans raken.. en ja, waar moest FOK! met L heen? Loos het dan maar bij WF.
Ik denk dat het beter bij TRU kan, daar praat men ook over dingen wat nooit bewezen is.. speculaties e.d. wat precies het geval is bij L.
Nou, daar lijkt het anders niet op. Om welke reden posten ze dan?quote:Op woensdag 18 mei 2005 14:45 schreef Alicey het volgende:
[..]
Onzin. Er zijn genoeg posters die niet posten met het doel te overtuigen.
[..]
Toch kom je niet verder zonder je blik te verruimen, en buiten de bekende paden te wandelen. Juist dat is wetenschap.
[..]
Dat laatste is jouw mening over het onderwerp, die op mij nogal kortzichtig overkomt.
[..]
Bij TRU is de insteek anders, en gericht op verklaring. Bij het L van WFL is de insteek gericht op het verbreden van je horizon, en niet zo zeer op het concluderen tot een verklaring. Niet vergelijkbaar dus.
Uitwisseling van ideeen met het doel de horizon te verbreden en iets op te steken wellicht.quote:Op woensdag 18 mei 2005 14:58 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Nou, daar lijkt het anders niet op. Om welke reden posten ze dan?
Je definitie van levensbeschouwing is vrij eng.quote:Tuurlijk moet je je blik verruimen, maar die verruim je niet m.b.v. Bijbel, Qu'uran, Thora etc. of moeten we die maar bij de Beta studies als verplicht leerboek op de lijst zetten? Misschien ontstaan zó nieuwe ontwikkelingen..![]()
En kennelijk kom je vrijwel nooit in een L-topic.quote:Mwah, het komt erop neer.. ik licht het alleen niet toe. L-topic:
'Dat is niet zo, want hier, psalm 234, vers 23432 staat dit.'
'Maar dat boek is een verzinsel, dat zijn geen feiten.'
'Wel'
'Niet, bewijs het maar.'
'Uhh, kan ik niet.. maar jij kan ook niet bewijzen dat het niet waar is!!'
'ohja..'
Topic vol, volgend crappy topic openen.
Je komt soms wel eens originele gedachten tegen.quote:Verbreden van je horizon is de insteek bij L? riiiiiiight. How's that? Toelichting.
Hoe verbreed je je horizon op die manier, als je blind in een geloof gaat geloven verklein je het volgens mij door realistische dingen als onwaar te beschouwen omdat het anders in je boek staat.quote:Op woensdag 18 mei 2005 15:11 schreef Alicey het volgende:
[..]
Uitwisseling van ideeen met het doel de horizon te verbreden en iets op te steken wellicht.
In L gaat het alleen om geloof, dus je zou er dan beter WFG van kunnen maken, andere aspecten van Levensbeschouwing komen niet ter sprake. En ik praat nog steeds over het WFL subforum, niet in het algemeen.quote:[..]
Je definitie van levensbeschouwing is vrij eng.
Kwam er geregeld.. nu ben ik minder op het forum, maar tijden terug.. was ik zelfs een van de hoofdposters in die topics.. vaak eindige zo'n topic al snel omdat men niks meer te zeggen had of ik met een dooddoener kwam. Heerlijk, om een topic van 9 a 10 pagina's te ontkrachten met één post omdat ze het niet op de juiste manier zagen of iets dergelijks.quote:[..]
En kennelijk kom je vrijwel nooit in een L-topic.
Dat is een leuke gedachte, maar volgens mij gebeurt dat hedendaags niet meer.. misschien vroeger, maar al die gedachten zijn dan al lang en breed uitgebuit.quote:[..]
Je komt soms wel eens originele gedachten tegen.
Ik kom toch ook een hoop andere gelovigen en niet-gelovige levensbeschouwingsgeintereseerden tegen in die topics.quote:Op woensdag 18 mei 2005 15:25 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Hoe verbreed je je horizon op die manier, als je blind in een geloof gaat geloven verklein je het volgens mij door realistische dingen als onwaar te beschouwen omdat het anders in je boek staat.
De topics binnen het L-spectrum omvatten voornamelijk geloof en religie, maar het is hier niet toe beperkt.quote:In L gaat het alleen om geloof, dus je zou er dan beter WFG van kunnen maken, andere aspecten van Levensbeschouwing komen niet ter sprake. En ik praat nog steeds over het WFL subforum, niet in het algemeen.
En jij ziet het natuurlijk wel op de "juiste" manier.quote:Kwam er geregeld.. nu ben ik minder op het forum, maar tijden terug.. was ik zelfs een van de hoofdposters in die topics.. vaak eindige zo'n topic al snel omdat men niks meer te zeggen had of ik met een dooddoener kwam. Heerlijk, om een topic van 9 a 10 pagina's te ontkrachten met één post omdat ze het niet op de juiste manier zagen of iets dergelijks.
Je hebt natuurlijk steeds meer gezien, dat neemt niet weg dat originaliteit iets is dat blijft terugkomen.quote:Dat is een leuke gedachte, maar volgens mij gebeurt dat hedendaags niet meer.. misschien vroeger, maar al die gedachten zijn dan al lang en breed uitgebuit.
Onzin. Ik heb het samen blijven van WFL altijd verdedigd, ook voordat ik mod werd. Als mod zou ik bovendien net zo makkelijk kunnen pleiten voor het opsplitsen, ik zie niet echt in waarom dat niet zo zou zijn.quote:Je verdedigt L alleen omdat je nu mod bent van WFL. Dan kan je dat niet laten vallen.![]()
Inderdaad.. dat je denkt, kijk bij dié persoon staat de hoofdrol van The Exorcist II op zijn voorhoofd geschreven!!quote:Op woensdag 18 mei 2005 15:37 schreef Haushofer het volgende:
Leuk, een discussie over het nut van L
Het onderwerp trekt wel een bepaalde mate doelloze discussie's. Tenminste, als je in zo'n topic meegaat en verwacht mensen op andere gedachtes te brengen. Dat heb ikzelf iig allang laten varen; ik vind het zelf vooral een mooie gelegenheid om in contact te komen met andersdenkenden.
quote:Op woensdag 18 mei 2005 17:25 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Inderdaad.. dat je denkt, kijk bij dié persoon staat de hoofdrol van The Exorcist II op zijn voorhoofd geschreven!!![]()
Dat heb ik trouwens bij al die mensen die hier fanatiek over L discusseren..
Net zoals Steve Irwin bij dieren heeft, heb ik dat met die mensen hier; A-MAI-ZING!!!!![]()
Doet me een beetje denken aan een tv-serie die ik lang geleden zag over macht en geweld. Er werden een aantal filosofen end. geinterviewd, een Duitser die ooit in de Hitler jugend had gezeten en nu letterlijk deel uitmaakte van een roedel wolfen waarbij hij het alfa-mannetje was.quote:Haushofer:
.........Je maakt je heel druk om iets wat je nooit met zekerheid kunt zeggen...........
quote:Op woensdag 18 mei 2005 21:58 schreef Godslasteraar het volgende:
We hebben meer mensen als Dawkins, Gould, Hawking (goed geschreven?)
Ik ben geneigd om wetenschap erg breed te zien, dus inclusief historische wetenschappen, psychologie, etc.quote:nodig. Wetenschappers (oftewel gewone mensen) die zich in het maatschappelijk debat storten.
Oh ja, wetenschap, is dat alleen Beta vakken, of ook gescheidenis, politicologie?
En alleen een computer is puur beta.
Ik heb zelf een tijdje, in de trend van Hawking, "de geest van God zien worden weerspiegelt in de schepping". In die zin hebben wetenschap en religie veel met elkaar te maken. Nu twijfel ik daar steeds meer aan; ik denk dat het een soort wanhoopspoging was om de indruk te krijgen dat ik toch nog enigszins iets zinnigs over God kan zeggen. Gelovigen zijn idd erg gevoelig voor wetenschap, ik sprak laatst een studiegenoot die toch wel moeite had met een sterrenkundevak. Het had grote invloed op zijn denken. Ik vond dat alleen maar prachtig natuurlijkquote:Op woensdag 18 mei 2005 21:58 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
)
Ik had een tijdje geleden hetzelfde voorstel om L te scheiden van W&F maar daar ben ik van terug gekomen. Mischien dat Levensbeschouwing niet relevant is voor wetenschap, wél voor filosofie. Daarbij is wetenschap wel relevant voor levensbeschouwing, dat blijkt alleen al uit het feit hoezeer gelovige mensen gevoelig zijn wat betreft wetenschap en de resultaten ervan.
Ik zie wetenschap heel breed. Het mag soms misschien zo lijken dat ik onder wetenschap "natuur&wiskunde"zie, maar dat is absoluut niet zo. Het is voor mij persoonlijk eerder zo dat ik me er wel geinteresseerd in ben, maar me er hier op het forum niet aan waag; daarvoor ben ik teveel groenquote:
We hebben meer mensen als Dawkins, Gould, Hawking (goed geschreven?) nodig. Wetenschappers (oftewel gewone mensen) die zich in het maatschappelijk debat storten.
Oh ja, wetenschap, is dat alleen Beta vakken, of ook gescheidenis, politicologie?
En alleen een computer is puur beta.
Deze post van mij was niet zo handig, hij was meer algemeen bedoeld en niet persoonlijk.quote:Op woensdag 18 mei 2005 22:11 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ik heb zelf een tijdje, in de trend van Hawking, "de geest van God zien worden weerspiegelt in de schepping". In die zin hebben wetenschap en religie veel met elkaar te maken. Nu twijfel ik daar steeds meer aan; ik denk dat het een soort wanhoopspoging was om de indruk te krijgen dat ik toch nog enigszins iets zinnigs over God kan zeggen. Gelovigen zijn idd erg gevoelig voor wetenschap, ik sprak laatst een studiegenoot die toch wel moeite had met een sterrenkundevak. Het had grote invloed op zijn denken. Ik vond dat alleen maar prachtig natuurlijk
[..]
Ik zie wetenschap heel breed. Het mag soms misschien zo lijken dat ik onder wetenschap "natuur&wiskunde"zie, maar dat is absoluut niet zo. Het is voor mij persoonlijk eerder zo dat ik me er wel geinteresseerd in ben, maar me er hier op het forum niet aan waag; daarvoor ben ik teveel groen
Iemand als Hawking heeft ook zijn filosofische mijmeringen, maar zoals ik zei: ik heb daar eigenlijk niet meer zoveel mee. Toch zal ik, met uitspraken over God, altijd terugvallen op mijn logische denken; iets anders kan ik gewoonweg niet bedenken. Ik zou er iig geen waarde aan hechten.
Het wordt bijna voer voor een apart topic
Doffy, doe niet zo raar zeg. Doe niet zo overdreven kapsones achtig. Met jouw manier van redeneren zijn nieuwe users nooit welkom. Zij weten immers niet hoever jullie zijn met de discussie. Rare gozer ben je zegquote:Op zondag 22 mei 2005 15:41 schreef Doffy het volgende:
Wanneer gaan we eens wat doen aan dit soort posts, als de bijbehorende user noch het topic, noch enige literatuur heeft gelezen, niet ingaat op andere posts, links gooit naar reli-propaganda-sites en alleen maar als doel heeft om te zieken? Dit is dus de reden waarom dit soort discussies NOOIT vooruit komen!
Doffy heeft een punt dat de betreffende post niet echt relevant was in de topic, en ook niet echt goed onderbouwd, iets wat in WFL toch wel gewenst is.quote:Op zondag 22 mei 2005 15:46 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Doffy, doe niet zo raar zeg. Doe niet zo overdreven kapsones achtig. Met jouw manier van redeneren zijn nieuwe users nooit welkom. Zij weten immers niet hoever jullie zijn met de discussie. Rare gozer ben je zeg
En waar haal je het lef vandaan om te zeggen dat ik hier kom om te zieken? Je kent mij niet eens²
Ik vind de argumenten die worden gebruikt voor de evolutie-theorie ook niet echt onderbouwend te noemen. Het is een arrogante ontkenning van de Schepping. Het is jammer dat het topic gesloten is, ik was net warm om op het scherpst van de snede argumenten te gebruiken die daadwerkelijk hout snijden op wetenschappelijk gebiedquote:Op zondag 22 mei 2005 15:48 schreef Alicey het volgende:
[..]
Doffy heeft een punt dat de betreffende post niet echt relevant was in de topic, en ook niet echt goed onderbouwd, iets wat in WFL toch wel gewenst is.
QEDquote:Op zondag 22 mei 2005 15:50 schreef BansheeBoy het volgende:
En waar maken we ons druk om, het is maar een theorie
Tja, de aloude discussie: wat voor normen hanteer je in WFL ? Ik verwacht zelf altijd wel een bepaalde aanwezigheid van kennis en kritische kijk, dus een dergelijk evolutie-topic wat je aanhaalt zal ik zelf ook niet zo gauw open houden. Verder is het moeilijk discusseren met mensen die elke vorm van rationaliteit verwerpen, maar dat is vaak wel wat gebeurd in religies. De aangehaalde site van Bansheeboy staat naar mijn mening tjokvol drogredenatie ( ik dacht ook eerst dat hij de site niet serieus nam, totdat ik zn andere posts las ) zonder ook maar enige wetenschappelijke redenatie. Dan valt er een stuk fundament weg, en kun je het over weinig zaken meer eens zijn. Je creeert een enorme vrijheid van redenatie, en dat is in mijn ogen een teken dat een discussie zinloos wordt.quote:Op zondag 22 mei 2005 15:49 schreef speknek het volgende:
.....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |