abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_27191684
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 16:14 schreef pmba het volgende:
Evolutie: een kip zonder ei. (vrij oud, kweet niet of deze nog te krijgen is).
Evolutie gaat dan ook niet over het ontstaan van het ei, maar over het verloop tussen ei en kip om in jouw termen te bljven.

Overigens is een schepper ook een kip zonder ei, al is dat ei natuurlijk geheel overbodig bij een almachtige schepper
  vrijdag 20 mei 2005 @ 17:26:19 #252
27698 Doffy
Eigenlijk allang vertrokken
pi_27191952
Behalve dan natuurlijk het ei waar de schepper uit gekropen is
'Nuff said
  vrijdag 20 mei 2005 @ 17:57:45 #253
73255 Frezer
Niet Henk!
pi_27192776
Waarom gaan boeken die vóór creationisme moeten pleiten altijd over de evolutietheorie?

Jammer dat al die topics geschopt worden zonder iets nieuws te melden.
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
pi_27197390
quote:

[..]

gaap

ik denk dat de kans groter is dat IK wel een evolutionistisch boekje heb gelezen dan dat JIJ een creationistisch boekje heb gelezen....
De KANS dat jij een "evolutionistisch" boekje gelezen hebt is dus groter dan de KANS dat hij een creationistisch boek gelezen heeft
Het begrip kans zegt hier niet zoveel. Je hebt een boek gelezen of niet. Simpel.
Maar ik begrijp dat jij wel een boek gelezen hebt over evolutie? Vertel eens welk boek en vertel welk onderdeel niet klopt (of welk onderdeel heb je niet begrepen) ?
quote:
als je dat eens zou doen zou je begrijpen dat deze boekjes bijna allemaal door biologen zijn geschreven en systematisch de grondvesten van het evolutionisme ondermijnen en mijn alternatieven komen.
Als die boeken de grondvesten van de evolutietheorie zo fundamenteel en zo geweldig zouden ondermijnen is het frappant dat alle creationistische websites die ik op het internet tegenkom alleen aan komen met beroerde argumenten die al jaren geleden door biologen en geologen verworpen zijn ("er zijn geen missing links" bijvoorbeeld, GAAAAAP).
Dat die boekjes toevallig door biologen geschreven zouden zijn zegt ook niet zoveel, malloten kom je in iedere beroepsgroep tegen. Het grootste deel van de biologen staat nog steeds achter de evolutietheorie. Zie bijvoorbeeld het project steve http://www.ncseweb.org/article.asp?category=18
quote:
een suggestie is Evolutie: een kip zonder ei. (vrij oud, kweet niet of deze nog te krijgen is).
Mijn suggestie is http://www.talkorigins.org/ een goede kans dat de argumenten uit jouw boek onderuit geschoffeld worden.
Ik zal duidelijk zijn , ik heb ooit een enkel creationistisch boekje over de evolutie theorie gehad (en gelezen) afkomstig van de jahova's. De wetenschappelijke info in dat boek was van beroerde kwaliteit. Het was verouderd, wetenschappers werden onjuist geciteerd en feiten verdraaid. Dit kom ik ook op de meeste creationistische websites tegen. Om die reden is creationisme of intelligent design geen reeel alternatief voor de evolutietheorie.
Nothing in biology makes sense, except in the light of evolution. (Theodosius
Dobzhansky 1900-1975).
pi_27199675
quote:
Mijn suggestie is http://www.talkorigins.org/ een goede kans dat de argumenten uit jouw boek onderuit geschoffeld worden.
Ik zal duidelijk zijn , ik heb ooit een enkel creationistisch boekje over de evolutie theorie gehad (en gelezen) afkomstig van de jahova's. De wetenschappelijke info in dat boek was van beroerde kwaliteit. Het was verouderd, wetenschappers werden onjuist geciteerd en feiten verdraaid. Dit kom ik ook op de meeste creationistische websites tegen. Om die reden is creationisme of intelligent design geen reeel alternatief voor de evolutietheorie.
idd ik heb me daar ook wel in verdiept. En dat kan ik bevestigen. Citaten die uit hun verband gerukt zijn of gewoon domweg niet kloppen. De argumenten eindigen meestal met : de natuur is zo mooi, dat KAN gewoon geen evolutie zijn. 'er klopt niets van' was geloof ik de laatste. Zielig gewoon.
  vrijdag 20 mei 2005 @ 22:42:49 #256
28662 roobje
Invisible Pink Unicorn
pi_27201155
quote:

[..]
als je dat eens zou doen zou je begrijpen dat deze boekjes bijna allemaal door biologen zijn geschreven en systematisch de grondvesten van het evolutionisme ondermijnen en mijn alternatieven komen. een suggestie is Evolutie: een kip zonder ei. (vrij oud, kweet niet of deze nog te krijgen is).
Als ik me dat goed herinner draaide het in dat boekje om het produceren van eiwitten. Omdat de cellen in je lichaam voor het produceren van complexe eiwitten, complexe eiwitten nodig hebben was er dus de kip-ei vraag, want welke was er eerder? Maar sinds een tijdje zijn ze er achter dat RNA (ook een informatie drager zoals DNA maar chemisch verschillend) ook de functie van een eiwit kan vervullen. Ik zal even een stukje overtypen uit een studieboek van mij (Biochemistry, fifth edition, isbn 0716746840 - voor als je geinteresseerd bent);

(Een ribosoom is een groot complex van RNA en eiwitten dat eiwitten creeërt)
quote:
The almost inescapable conclusion is that the ribosome initially consisted only of RNA and that the proteins were added later to fine tune its functional properties. This conclusion has the pleasing consequence of dodging a "chickend and egg" question - namely, How can complex proteins be synthesized if complex proteins are required for protein synthesis.
Ik heb een groot stuk text weggelaten omdat dat iets te technisch zou worden. Maargoed, dit komt uit een studieboek wat wereldwijd op universiteiten wordt gebruikt. Lijkt me iets betrouwbaarder dan dat boekje waar jij het over hebt.
"Religion. A daughter of Hope and Fear, explaining to Ignorance the nature of the Unknowable."
Ambroce Bierce
  vrijdag 20 mei 2005 @ 22:52:09 #257
64288 Bensel
Ladderzat
pi_27201401
cool.. dat boek heb ik ook.. (toevallig ook Biology, sixth edition van campbell?)
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  vrijdag 20 mei 2005 @ 23:02:59 #258
28662 roobje
Invisible Pink Unicorn
pi_27201700
Goed boek is dat Biology heb ik niet, ik heb wel 'Molecular biology of the cell', zo'n groot zilver/grijs boek.
"Religion. A daughter of Hope and Fear, explaining to Ignorance the nature of the Unknowable."
Ambroce Bierce
pi_27203521
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 23:02 schreef roobje het volgende:
Goed boek is dat Biology heb ik niet, ik heb wel 'Molecular biology of the cell', zo'n groot zilver/grijs boek.
Is dat dat zieke boek waarvan je denkt als je hem voor je hebt: HEB IK DAT?!?!
- God's only excuse is the fact that He doesn't exist -
  zaterdag 21 mei 2005 @ 16:42:28 #260
64288 Bensel
Ladderzat
pi_27218824
hehe, ik heb ook nog immunology, en brock biology of micro-organisms, als wel beoeken over proteonmics en genomics
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_27237482
pi_27238888
Je kan zeggen van de evolutie theorie wat je wil, maar hij verklaard veel, en is principieel falsifieerbaar. De Scheppingstheorie verklaard wel veel, maar is niet falsifieerbaar, kortom, die informatiewaarde van deze theorie is nul. De Scheppingstheorie is wetenschappelijk even waardevol als zeggen dat de wereld voortkomt uit de niesbui van sladibartfart.
pi_27240935
quote:
Op zondag 22 mei 2005 10:53 schreef LibertarianX het volgende:
........sladibartfart.
géén enkele hit in Google, uniek dus
  zondag 22 mei 2005 @ 12:51:05 #264
27698 Doffy
pi_27241109
Je bedoelt Slatibartfast
'Nuff said
  zondag 22 mei 2005 @ 13:48:39 #265
8369 speknek
Another day another slay
pi_27242636
quote:
Op zondag 22 mei 2005 04:52 schreef Keromane het volgende:
[afbeelding]
.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 22 mei 2005 @ 13:52:46 #266
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_27242744
Je bedoelt SlaRtibartfast
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
  zondag 22 mei 2005 @ 13:54:02 #267
27698 Doffy
pi_27242783
Die ja
'Nuff said
  zondag 22 mei 2005 @ 15:00:25 #268
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_27244364
De evolutietheorie is zo wank en zo onzinnig. Ik vind die theorie niet meer dan een bewijs voor de arrogantie van mensen om de schepping van God te ontkennen. De schepping is te perfect om te laten berusten op toeval en kansberekening. Als de zon maar 1 meter verder of dichterbij had gezeten ten opzichte van de aarde zouden we of bevriezen of van de hitte bezwijken. De schepping is te perfect, te veel is afhankelijk van iets anders dat het onmogelijk is dat het een kansverhaal zou zijn

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  zondag 22 mei 2005 @ 15:02:11 #269
27698 Doffy
pi_27244398
'Nuff said
pi_27244470
quote:
Op zondag 22 mei 2005 15:00 schreef BansheeBoy het volgende:
De evolutietheorie is zo wank en zo onzinnig. Ik vind die theorie niet meer dan een bewijs voor de arrogantie van mensen om de schepping van God te ontkennen. De schepping is te perfect om te laten berusten op toeval en kansberekening. Als de zon maar 1 meter verder of dichterbij had gezeten ten opzichte van de aarde zouden we of bevriezen of van de hitte bezwijken. De schepping is te perfect, te veel is afhankelijk van iets anders dat het onmogelijk is dat het een kansverhaal zou zijn

²
Ik neem aan dat je dat kunt motiveren? Die 1 meter slaat in elk geval nergens op. Heb je nog meer?
  zondag 22 mei 2005 @ 15:07:47 #271
13462 BansheeBoy
pi_27244547
quote:
Op zondag 22 mei 2005 15:05 schreef gargamel het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je dat kunt motiveren? Die 1 meter slaat in elk geval nergens op. Heb je nog meer?
Hoezo slaat dat nergens op. Ik kan wel miljoenen dingen opnoemen. Waarom hebben we neusharen? Waarom hebben we oren? Waarom hebben we 2 handen? Waarom is er zuurstof? Waarom is er voedsel op aarde? Het is gewoon een perfect plan, onmogelijk te motiveren middels kansberekeningen etc. Hoe groot is immers de kans dat er 100.000 mensne in Amsterdam op dezelfde dag de lotto winnen ? Nihil me dunkt.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
  zondag 22 mei 2005 @ 15:10:56 #272
8369 speknek
Another day another slay
pi_27244641
Nouja, dat jij hier post is toch wel een aardige imperfectie, zou ik zeggen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 22 mei 2005 @ 15:13:06 #273
27698 Doffy
pi_27244702
Zalig de eenvoudigen van geest, om in de sfeer te blijven
'Nuff said
  zondag 22 mei 2005 @ 15:19:52 #274
8369 speknek
Another day another slay
pi_27244872
Het is natuurlijk een cirkelredenering. Om aan te geven of iets goed of niet goed gelukt is (zoals het leven), moet je het bestaan van een plan introduceren. Aan de hand daarvan probeert Bansheeboy te bewijzen dat er een plan is, terwijl hij daar in de eerste plaats al vanuit was gegaan.
  zondag 22 mei 2005 @ 15:20:47 #275
27698 Doffy
pi_27244899
Uiteraard. Hij had ook het topic kunnen lezen, maar dat zal wel teveel moeite geweest zijn.
'Nuff said
pi_27244901
quote:

²
Ik begrijp mensen niet die hun eigen gebrek aan kennis, intelligentie en voorstellingsvermogen gebruiken als argument, in dit geval tegen de evolutie-theorie. Dat gebrek wordt overigens ook niet gecompenseerd door volume cq. grootspraak. Je blameert jezelf, en je hebt het zelf niet in de gaten
  zondag 22 mei 2005 @ 15:23:38 #277
13462 BansheeBoy
pi_27244972
quote:
Op zondag 22 mei 2005 15:19 schreef speknek het volgende:
Het is natuurlijk een cirkelredenering. Om aan te geven of iets goed of niet goed gelukt is (zoals het leven), moet je het bestaan van een plan introduceren. Aan de hand daarvan probeert Bansheeboy te bewijzen dat er een plan is, terwijl hij daar in de eerste plaats al vanuit was gegaan.
Ik zie voldoende bewijzen om mij heen elke dag dat ik er wel vanuit MOET gaan dat er een plan is. Dus datgene wat ik zie ( dieren, mensen, natuur, voedsel) beweegt mij er toe om te denken dat er een plan is.

Ik zie nooit mensen spontaan doodvallen, noch zie ik mensen spontaan met zijn allen poepen op straat. Ook heb ik nooit mensen gezien die in groepen hun armen amputeren o.i.d. Nee het is mij te perfect allemaal, er moet een plan zijn: Het is geschapen !

²
pi_27245010
quote:
Op zondag 22 mei 2005 15:23 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik zie nooit mensen spontaan doodvallen,
Gebeurt anders met enige regelmaat...
  zondag 22 mei 2005 @ 15:27:14 #279
13462 BansheeBoy
pi_27245063
quote:
Op zondag 22 mei 2005 15:20 schreef Doffy het volgende:
Uiteraard. Hij had ook het topic kunnen lezen, maar dat zal wel teveel moeite geweest zijn.
Heb ik gewoon gedaan. Ik heb veel gelezen over de evolutie theorie, maar het verzadigd mij niet. Ik word niet bevredigt met aannames van iemand die van 1809-1882 heeft geleefd en zelf zijn theorie (gedeeltelijk) heeft verworpen voor zijn dood

²
  zondag 22 mei 2005 @ 15:27:57 #280
13462 BansheeBoy
pi_27245083
quote:
Op zondag 22 mei 2005 15:25 schreef Lupa_Solitaria het volgende:

[..]

Gebeurt anders met enige regelmaat...
Incidenteel, maar nooit bij bosjes

²
  zondag 22 mei 2005 @ 15:29:16 #281
8369 speknek
Another day another slay
pi_27245123
quote:
Op zondag 22 mei 2005 15:27 schreef BansheeBoy het volgende:
en zelf zijn theorie (gedeeltelijk) heeft verworpen voor zijn dood
.

Je hebt niet zo heel veel gelezen dan, me dunkt.
  zondag 22 mei 2005 @ 15:31:43 #282
27698 Doffy
pi_27245194
quote:
Op zondag 22 mei 2005 15:27 schreef BansheeBoy het volgende:
Heb ik gewoon gedaan. Ik heb veel gelezen over de evolutie theorie, maar het verzadigd mij niet. Ik word niet bevredigt met aannames van iemand die van 1809-1882 heeft geleefd en zelf zijn theorie (gedeeltelijk) heeft verworpen voor zijn dood
Je hebt niets gelezen, het topic niet en geen evolutie-boeken. Dat blijkt wel uit je kortzichtigheid. Daarbij weet je niet het verschil tussen 'aannames' en een wetenschappelijke theorie, terwijl je dat ook gesierd zou hebben. De evolutietheorie zoals we die vandaag kennen is een veel betere en subtielere dan die van Darwin, dus zo dogmatisch als jij denkt is het niet. Daarbij heeft Darwin helemaal niets verworpen. Niet voor z'n dood, niet tijdens, en niet erna. Want toen was ie dood.

Ga een ander topic verzieken, jij.

'Nuff said
  zondag 22 mei 2005 @ 15:31:54 #283
13462 BansheeBoy
pi_27245201
De feiten liggen er. Leven is van dusdanig complexe orde en ontwerp, dat het niet bij kans kan zijn ontstaan. Een klok kan niet totstand komen door willekeurig aantal onderdelen op een hoop te gooien. Er is een vakkundige en intellegente klokkenmaker voor nodig. Zo is het Leven een Superieur ontwerp en moet er een Maker bestaan die het ontwerpt en maakt.

²
  zondag 22 mei 2005 @ 15:34:02 #284
27698 Doffy
pi_27245258
'Nuff said
  zondag 22 mei 2005 @ 15:34:24 #285
27698 Doffy
pi_27245266
Een superwezen kan al helemaal nooit vanzelf ontstaan
'Nuff said
pi_27245283
*zucht*
pi_27245313
quote:
Op zondag 22 mei 2005 15:07 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Hoezo slaat dat nergens op. Ik kan wel miljoenen dingen opnoemen. Waarom hebben we neusharen? Waarom hebben we oren? Waarom hebben we 2 handen? Waarom is er zuurstof? Waarom is er voedsel op aarde? Het is gewoon een perfect plan, onmogelijk te motiveren middels kansberekeningen etc. Hoe groot is immers de kans dat er 100.000 mensne in Amsterdam op dezelfde dag de lotto winnen ? Nihil me dunkt.

²
waarom kunnen dingen in het heelal zien die zover staan dat het licht ons niet had kunnen berijken als creationisme waar zou zijn
Monday morning I open a beer and light a cigarr. Put my pen to paper and write I hate you all
  zondag 22 mei 2005 @ 15:36:30 #288
13462 BansheeBoy
pi_27245319
quote:
Op zondag 22 mei 2005 15:34 schreef Doffy het volgende:
Een superwezen kan al helemaal nooit vanzelf ontstaan
Dat gaat buiten ons denkvermogen. Zoals wij voor alles een begin en een eind kennen is het voor ons niet te bevatten dat de ruimte (space) oneindig is.

We moeten gewoon erkennen dat niet alles rationeel te verklaren is. Dat is het arrogante van de mens, alles willen verklaren, vaak op onzinnige wijze om maar de Schepper niet te erkennen.

Zie trouwens: http://www.salaam.nl/evo.html

²
  zondag 22 mei 2005 @ 15:37:23 #289
8369 speknek
Another day another slay
pi_27245341
Wat leuk, nu komt er alweer iemand met precies dezelfde argumenten die al in den treure over de afgelopen vijf jaar hier zijn weerlegd. Dat betekent dat we weer onze tijd hieraan moeten verdoen. Dat is bijzonder nuttig, want dat houd je tenminste onscherp.
En nu weet je ook nog eens zeker dat je nooit opschiet in de discussies.
  zondag 22 mei 2005 @ 15:37:28 #290
13462 BansheeBoy
pi_27245344
quote:
Op zondag 22 mei 2005 15:36 schreef -Beestje- het volgende:

[..]

waarom kunnen dingen in het heelal zien die zover staan dat het licht ons niet had kunnen berijken als creationisme waar zou zijn
Mijn excuses, maar ik snap je vraag niet

zondag 22 mei 2005 @ 15:38:09 #291
27698 Doffy
pi_27245363
quote:
Op zondag 22 mei 2005 15:36 schreef BansheeBoy het volgende:
Dat gaat buiten ons denkvermogen.
Alles gaat buiten jouw denkvermogen, omdat je duidelijk nooit hebt geleerd om kritisch na te denken.

'Nuff said
  zondag 22 mei 2005 @ 15:38:15 #292
8369 speknek
Another day another slay
pi_27245369
quote:
We moeten gewoon erkennen dat niet alles rationeel te verklaren is. Dat is het arrogante van de mens, alles willen verklaren, vaak op onzinnige wijze om maar de Schepper niet te erkennen.
Is dat een rationele uitspraak, of probeer je ons te overtuigen met poep?
pi_27245383
quote:

[..]

Zie trouwens: http://www.salaam.nl/evo.html

²
Met de klassieke dooddoener:
quote:
Een klok kan niet totstand komen door willekeurig aantal onderdelen op een hoop te gooigen. Er is een vakkundige en intellegente klokkenmaker voor nodig. Evenzo heeft Leven een Superieur ontwerp en moet er een Maker bestaan die het ontwerpt en maakt.
  zondag 22 mei 2005 @ 15:38:57 #294
27698 Doffy
pi_27245390
quote:
Op zondag 22 mei 2005 15:37 schreef speknek het volgende:
En nu weet je ook nog eens zeker dat je nooit opschiet in de discussies.
Ik zal in feedback eens pleiten voor het verwijderen van dit soort nutteloze posts en evt. de bijbehorende user uit WFL.
'Nuff said
  zondag 22 mei 2005 @ 15:39:14 #295
13462 BansheeBoy
pi_27245404
quote:
Op zondag 22 mei 2005 15:37 schreef speknek het volgende:
Wat leuk, nu komt er alweer iemand met precies dezelfde argumenten die al in den treure over de afgelopen vijf jaar hier zijn weerlegd.
Dan moet het niet al te moeilijk voor je zijn om met pasklare antwoorden te komen denk ik

En waarom is het imperfect dat ik hier post? Ken je mij?

²
  zondag 22 mei 2005 @ 15:39:29 #296
8369 speknek
Another day another slay
pi_27245419
quote:
Op zondag 22 mei 2005 15:38 schreef Doffy het volgende:
Ik zal in feedback eens pleiten voor het verwijderen van dit soort nutteloze posts en evt. de bijbehorende user uit WFL.
Dat doe ik al heel lang .
  zondag 22 mei 2005 @ 15:41:11 #297
13462 BansheeBoy
pi_27245478
quote:
Op zondag 22 mei 2005 15:38 schreef Doffy het volgende:

[..]

LOL De arrogantie. Ik doe toch niets verkeerd? Ik probeer gewoon mee te doen in de discussie. Waarom ben ik niet welkom? Omdat ik het oneens ben met de theorie van Darwin ?

Ik heb niet echt het gevoel dat ik hier welkom ben. Ik word of belachelijk gemaakt of beledigd. Waarom?

²
pi_27245482
quote:
Op zondag 22 mei 2005 15:37 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Mijn excuses, maar ik snap je vraag niet

lichtjaar de afstand die het licht in 1 jaar aflecht
ouderdom van het heelal volgens creationisme ongeveer 12.000 jaar
en we kunnen oa melkwegstelsels zien waarvan het licht er miljoenen jaren over doet hier te komen
Monday morning I open a beer and light a cigarr. Put my pen to paper and write I hate you all
  zondag 22 mei 2005 @ 15:41:59 #299
8369 speknek
Another day another slay
pi_27245504
quote:
Op zondag 22 mei 2005 15:39 schreef BansheeBoy het volgende:
Dan moet het niet al te moeilijk voor je zijn om met pasklare antwoorden te komen denk ik
Waarom? Je gelooft toch niet dat het rationeel te verklaren is. Discussieren met mensen die rationaliteit verwerpen is hetzelfde als discussieren met de doden. Schiet je helemaal niks mee op.
pi_27245515
quote:
De evolutietheorie is zo wank en zo onzinnig. Ik vind die theorie niet meer dan een bewijs voor de arrogantie van mensen om de schepping van God te ontkennen. De schepping is te perfect om te laten berusten op toeval en kansberekening. Als de zon maar 1 meter verder of dichterbij had gezeten ten opzichte van de aarde zouden we of bevriezen of van de hitte bezwijken.
Die 1 meter is volgens mij lichtelijk overdreven. Reken het anders zelf even na.
quote:
De schepping is te perfect, te veel is afhankelijk van iets anders dat het onmogelijk is dat het een kansverhaal zou zijn

²
Of de mens is te veel gebonden aan het idee dat alles onderheven is aan het oorzaak-gevolg proces. Kan ook natuurlijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')