abonnement Unibet Coolblue
pi_26796096
Het gaat snel, met de U2 topics...

Vorige deel: Het Grote U2 Topic (deel 6)

Algemene discussie: dit topic
Het album: How To Dismantle An Atomic Bomb.
De tour: U2 gaat weer op tournee in 2005 #5
Het Slane concert: U2 - Slane ---> DVD-release

Actueel nieuws over U2:
(05/05/2005): Volgende maand komt de single "City of Blinding Lights" uit.
(03/05/2005): Volgend jaar komt er een nieuw album.
Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
  zaterdag 7 mei 2005 @ 10:44:32 #2
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_26796605
Dat nwe album wordt dus een beetje een 'lost tapes' van ATYCLB verhaal als ik het goed begrijp?
Get on your boots!
16-11-09 Muse - Lanxess Arena Keulen
Last.fm | Twitter
pi_26796608
Hhhhhoppaaaa!!!

Nog ruim twee maanden en ze zijn hier!!! Of ja, Nederland dan he
pi_26796688
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 10:44 schreef Dandelion het volgende:
Dat nwe album wordt dus een beetje een 'lost tapes' van ATYCLB verhaal als ik het goed begrijp?
Mja zoiets.... ben dan wel benieuwd! Zouden ze ATYCLB een soort thema als geheel hebben gegeven en dat er nog een aantal nummers heel anders eh.... "van snit" zijn? En dan anders aangepakt dan Zooropa?
pi_26796942
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 10:44 schreef Dandelion het volgende:
Dat nwe album wordt dus een beetje een 'lost tapes' van ATYCLB verhaal als ik het goed begrijp?
Uh nee, van HTDAAB natuurlijk.

Ik weet alleen niet of het wel zo spectaculair gaat worden, immers veel van het niet-uitgebrachte materiaal is reeds uitgelekt en op Internet verspreid.
Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
  zaterdag 7 mei 2005 @ 11:06:41 #6
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_26796945
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 10:49 schreef Waxxer het volgende:

[..]

Mja zoiets.... ben dan wel benieuwd! Zouden ze ATYCLB een soort thema als geheel hebben gegeven en dat er nog een aantal nummers heel anders eh.... "van snit" zijn? En dan anders aangepakt dan Zooropa?
Als ze dan maar een behoorlijk beetje anders zijn, ik vind ATYCLB helemaal geen geweldig album eigenlijk
Get on your boots!
16-11-09 Muse - Lanxess Arena Keulen
Last.fm | Twitter
pi_26797033
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 11:06 schreef Dandelion het volgende:

[..]

Als ze dan maar een behoorlijk beetje anders zijn, ik vind ATYCLB helemaal geen geweldig album eigenlijk
Ik bedoelde ook HTDAAB sorry ik ging mee met de stroom Maar misschien dat dat album dan niet zulke 'zware' nummers heeft ofzo.... Ach naja, ik ben ook maar een fan, ken ze niet persoonlijk
  zaterdag 7 mei 2005 @ 11:25:29 #8
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_26797275
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 11:12 schreef Waxxer het volgende:

[..]

Ik bedoelde ook HTDAAB sorry ik ging mee met de stroom Maar misschien dat dat album dan niet zulke 'zware' nummers heeft ofzo.... Ach naja, ik ben ook maar een fan, ken ze niet persoonlijk

Ik heb ze ook al ff niet gesproken, dus ik heb ook geen idee
Get on your boots!
16-11-09 Muse - Lanxess Arena Keulen
Last.fm | Twitter
pi_26797490
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 11:12 schreef Waxxer het volgende:
Maar misschien dat dat album dan niet zulke 'zware' nummers heeft ofzo....
Bedoel je nou ATYCLB of het aankomende album?

ATYCLB is inderdaad een wat 'lichter' album dan HTDAAB, maar zeker niet minder goed. Ik durf zelfs te beweren dat ATYCLB béter is dan HTDAAB.
Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
  zaterdag 7 mei 2005 @ 14:08:20 #10
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_26800998
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 11:34 schreef m021 het volgende:

[..]

Bedoel je nou ATYCLB of het aankomende album?

ATYCLB is inderdaad een wat 'lichter' album dan HTDAAB, maar zeker niet minder goed. Ik durf zelfs te beweren dat ATYCLB béter is dan HTDAAB.
Mwah ik durf te beweren dat ik het daar absoluut niet mee eens ben.
HTDAAB houdt het al langer vol in de cd speler dan ATYCLB. Die is bij mij niet zo heel lang houdbaar gebleken .
Get on your boots!
16-11-09 Muse - Lanxess Arena Keulen
Last.fm | Twitter
pi_26801963
Gelukkig zijn meningen persoonlijk.

Wel denk ik dat ATYCLB nummers op tours populairder zullen blijken dan die van HTDAAB. Ik denk dat op de volgende tour (2009?), als er nummers van 'oude albums' gespeeld zullen worden, het meer ATYCLB- dan HTDAAB nummers zullen zijn.

Beautiful Day doet het altijd goed.
Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
  zaterdag 7 mei 2005 @ 15:16:21 #12
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_26802605
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 14:50 schreef m021 het volgende:
Gelukkig zijn meningen persoonlijk.

Wel denk ik dat ATYCLB nummers op tours populairder zullen blijken dan die van HTDAAB. Ik denk dat op de volgende tour (2009?), als er nummers van 'oude albums' gespeeld zullen worden, het meer ATYCLB- dan HTDAAB nummers zullen zijn.

Beautiful Day doet het altijd goed.
Tja ik vind het ook zonde dat er niets meer van ZOO & Pop wordt gedaan... dus dat zal ook wel, ik zal wel een niet zo u2-ige u2-smaak hebben...
Get on your boots!
16-11-09 Muse - Lanxess Arena Keulen
Last.fm | Twitter
pi_26803151
Van Pop wordt nog wel eens Staring at the Sun gespeeld. Maar idd jammer, ik zou best nog wel eens Gone of If You Wear That Velvet Dress live willen zien.
Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
  zaterdag 7 mei 2005 @ 17:21:38 #14
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_26804883
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 15:41 schreef m021 het volgende:
Van Pop wordt nog wel eens Staring at the Sun gespeeld. Maar idd jammer, ik zou best nog wel eens Gone of If You Wear That Velvet Dress live willen zien.
Ik vond het zoooo strak dat ze gewoon met MOFO openden in de kuip in 1997. Helemaal uit mijn dak toen.
Get on your boots!
16-11-09 Muse - Lanxess Arena Keulen
Last.fm | Twitter
pi_26851536
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 15:16 schreef Dandelion het volgende:

[..]

Tja ik vind het ook zonde dat er niets meer van ZOO & Pop wordt gedaan... dus dat zal ook wel, ik zal wel een niet zo u2-ige u2-smaak hebben...
Ja De jaren '90 was echt hét U2-decennium!
Ik wil wel eens Stay live horen, of Daddy's gonna pay for your crashed car, of enz enz...
Ekki-Ekki-Ekki-Ekki-PTANG! Zoom-Boing! Z'nourrwringmm
pi_26873644
Ik vind het ook jammer idd dat er zo weinig van Pop en Zooropa wordt gedaan.. dat zijn samen met Achtung Baby toch mijn favorietste U2 cd's
- NAC Breda -
pi_26876377
quote:
Op maandag 9 mei 2005 13:52 schreef Mister_Slide het volgende:

[..]

Ja De jaren '90 was echt hét U2-decennium!
Ik wil wel eens Stay live horen, of Daddy's gonna pay for your crashed car, of enz enz...
Daddy's bla-bla is zooooooo gaaf live, niet zelf gezien maar wel in Live in Sydney (schrijf ik dat goed?)....

Misschien passen ze de tekst wel aan: Ferry's gonna pay for your tickets... (aha, shala...) Maar dat zou ook weer niet netjes zijn, want ja, dan sta je daar.....
pi_26884519


Daddy's gonna pay is zo knettertof op de Sydney-video
Echt poepie gaaf
Wat is daar nou weer niet leuk aan?
Ekki-Ekki-Ekki-Ekki-PTANG! Zoom-Boing! Z'nourrwringmm
  dinsdag 10 mei 2005 @ 17:22:58 #19
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_26887850
Geef mij maar de jaren '80 U2.
.
  dinsdag 10 mei 2005 @ 17:26:58 #20
24361 Neva
Mania lovin'
pi_26887960
quote:
Op maandag 9 mei 2005 13:52 schreef Mister_Slide het volgende:

[..]

Ja De jaren '90 was echt hét U2-decennium!
Ik wil wel eens Stay live horen, of Daddy's gonna pay for your crashed car, of enz enz...
stay is live helemaal geweldig 3 augustus '93 stay wordt gezongen. een uitzinnig publiek wat mee zingt en klapt en een bono die op de muziek mee roept : if you don't stop clapping i'll fuck up the song!! ( precieze woorden weet ik niet exact, maar zoiets was het)
pi_26889135
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 15:21 schreef Mister_Slide het volgende:


Daddy's gonna pay is zo knettertof op de Sydney-video
Echt poepie gaaf
Wat is daar nou weer niet leuk aan?
pi_26889157
Trouwens, ze komen toch naar Nederland binnenkort?
pi_26889232
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 18:16 schreef Waxxer het volgende:

[..]

Is het nu voorbij tussen ons?
Ekki-Ekki-Ekki-Ekki-PTANG! Zoom-Boing! Z'nourrwringmm
pi_26889410
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 18:20 schreef Mister_Slide het volgende:

[..]

Is het nu voorbij tussen ons?
Ik ben gewoon humorloos 's ochtends vroeg Ik heb het allemaal verpest het is mijn schuld uuuuuuuuuu.......

s... s.... *snif* s... speciaal voor jou :

Two Hearts Beat As One

I don't know, I don't know which side I'm on.
I don't know my right from left or my right from wrong.
They say I'm a fool, they say I'm nothing
But if I'm a fool for you oh, that's something.
Two hearts beat as one.
Two hearts beat as one.
Two hearts.

I can't stop to dance
Honey, this is my last chance
I said, can't stop to dance
Maybe this is my last chance.
Two hearts beat as one.
Two hearts beat as one.
Two hearts.

Beat on black, beat on white
Beat on anything, don't get it right.
Beat on you, beat on me, beat on love.

I don't know
How to say what's got to be said
I don't know if it's black or white
There's others see it red
I don't get the answers right
I'll leave that to you
Is this love out of fashion
Or is it the time of year?
Are these words distraction
To the words you wanna hear?
Two hearts beat as one.
Two hearts beat as one.
Two hearts.

I try to spit it out
Try to explain.
The way I wanna feel
Oh, yeah, two hearts.

Well I can't stop to dance.
Maybe this is my last chance.
And I said, I can't stop to dance.
Maybe this is my last chance.
I said don't stop to dance
Maybe this is my last chance.
I said I can't stop to dance.
Maybe this is our last chance.
I said don't stop to dance.
Maybe this is our last chance.
Oh, oh!


Drum jij dan mee?
pi_27019410
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 15:21 schreef Mister_Slide het volgende:


Daddy's gonna pay is zo knettertof op de Sydney-video
Echt poepie gaaf
Wat is daar nou weer niet leuk aan?
Daddy is leuk ja. Lemon ook wel.

Maar ik vind het zo ontzettend jammer dat ze niet gewoon een concert met Desire en Ultra Violet (vooral Ultra Violet ) gefilmd hebben...

Ze hebben Lemon en Daddy maar 8 keer gespeeld ofzo, tijdens die laatste korte leg van de ZooTV tour, en juist uitgerekend van die concerten brengen ze een video uit.

Overigens ligt er voor de kerst waarschijnlijk een DVD in de winkel van Chicago afgelopen paar dagen...
  zondag 15 mei 2005 @ 14:53:02 #26
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_27026317
Even een vraagje: ik heb onlangs de DVD van "Slane Castle" gekocht. Is het dan nog de moeite waard om die "Boston"-DVD te kopen? Setlist is immers grotendeels hetzelfde. Of is-ie tóch zo bijzonder dat hij niet te missen is?
.
pi_27028627
Hmmz.... en waar is de tijd gebleven dat er nog echte, "staande" B-kantjes op singles verschenen?
pi_27070521
Wat ik nu toch weer tegenkom in het 'Bono, The Sexy Wilderbeest' topic op interference...

  † In Memoriam † maandag 16 mei 2005 @ 23:54:26 #29
47213 ArmaniMania
pi_27070571
quote:
Op maandag 16 mei 2005 23:52 schreef Murray het volgende:
Wat ik nu toch weer tegenkom in het 'Bono, The Sexy Wilderbeest' topic op interference...

[afbeelding]
pi_27070573
quote:
Op maandag 16 mei 2005 23:52 schreef Murray het volgende:
Deze afbeelding is 1008 * 1360 pixels groot. Hier op Fok! verwachten we dat je echte thumbnails maakt.
Kijk in de FAQ als je niet weet hoe dit moet.
Wat een geouwehoer.

En dan die rete-irritante opmaakdingen!
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_27070606
Niet om het een of ander, maar heeft iemand die beruchte naaktfoto's van Bono ook nog ergens?
  maandag 16 mei 2005 @ 23:55:49 #32
24361 Neva
Mania lovin'
  dinsdag 17 mei 2005 @ 00:34:18 #33
24361 Neva
Mania lovin'
pi_27071471
quote:
Op maandag 16 mei 2005 23:55 schreef Murray het volgende:
Niet om het een of ander, maar heeft iemand die beruchte naaktfoto's van Bono ook nog ergens?
waaaaaar?
  donderdag 19 mei 2005 @ 20:02:46 #34
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_27161481
quote:
Op maandag 16 mei 2005 23:52 schreef Murray het volgende:
Wat ik nu toch weer tegenkom in het 'Bono, The Sexy Wilderbeest' topic op interference...

[afbeelding]
Damn, wat een geil ding .
  donderdag 19 mei 2005 @ 20:03:55 #35
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_27161525
Wat blijft Achtung Baby toch een gruwelijk geweldig mooie cd .
Paar dagen geleden weer es uit de kast getrokken en een paar keer beluisterd. Van voor tot achteren .
pi_27319199
quote:
U2 Set To Re-record Pop

Irish rockers U2 are stepping back in time to release a brand new version of their 1997 album Pop -- because they were disappointed with the original result.


Charismatic frontman Bono admits touring commitments led to the release being rushed and unfinished, and the band are keen to work Pop up to the spectacular standard of their other albums.

Bono reveals, "There is still talk about the band going back in and fixing Pop, actually going in because the bones of a great album are there.

"It didn't communicate the way it was intended to. It became a niche record. That's not what it was intended to be.

"If we'd just had another month, we could have finished it."

And Bono confesses the band, who are currently touring North America, made a crucial mistake in allowing their manager to take control of their touring schedule -- which resulted in the Vertigo stars having to finish work on the record earlier than intended.

Bono adds, "We did a really bad thing. We let the manager book the tour, known in this camp as the worst decision U2 ever made, and we had to wrap up the album sooner than we wanted."

Lekker artikel... die hebben dit interview gelezen waarin Bono het volgende zegt:
quote:
Bono: There is still talk about the band going back in and fixing "Pop," actually going in… because the bones [of a great album] are there.
Hij zegt alleen niet dat ze het ook daadwerkelijk gaan doen..
pi_27319263
Jaaaa Lente 2006 nieuw album U2
pi_27328574
EN IK KAN GODVER DE GODVER NATUURLIJK WEER NIET
pi_27329793
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 07:58 schreef no1uknow het volgende:
EN IK KAN GODVER DE GODVER NATUURLIJK WEER NIET
Niet naar het concert?? Ik zou zelfs over komen vliegen als het zou moeten
pi_27347170
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 09:22 schreef Waxxer het volgende:

[..]

Niet naar het concert?? Ik zou zelfs over komen vliegen als het zou moeten
Ten eerste is mn broertje jarig, dus gaan mn ouders niet op de 13e, en we hebben geen kaarten ofcourse >_<
  donderdag 26 mei 2005 @ 22:45:09 #41
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_27390043
Heerlijk om de oudere cd's nóg grijzer te draaien dan ze al waren .

The Unforgettable Fire . .
Wide Awake in America . .
  donderdag 26 mei 2005 @ 22:49:27 #42
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_27390184
Ik vind "The Joshua Tree" echt een waanzinnig album. Maar ook "Boy" is nog steeds, 25 jaar na dato, een superplaat.
.
pi_27511788
Hm bij de single versie van City Of Blinding Lights is het intro grotendeels verdwenen geloof ik, en dit gedeelte op het eind
quote:
The more you know the less you feel
Some pray for others steal
Blessings are not just for the ones who kneel luckily
zit er ook niet in.
pi_27521703
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 13:49 schreef Murray het volgende:
Hm bij de single versie van City Of Blinding Lights is het intro grotendeels verdwenen geloof ik, en dit gedeelte op het eind
[..]

zit er ook niet in.
Heb je hem al gehoord?

En jammer dat die stukken er niet inzitten, dat vind ik wel goede delen.
Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
  woensdag 1 juni 2005 @ 00:43:32 #45
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_27531634
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 19:10 schreef m021 het volgende:

[..]

Heb je hem al gehoord?

En jammer dat die stukken er niet inzitten, dat vind ik wel goede delen.
hij wordt op Hotradio in ieder geval al gedraaid
Get on your boots!
16-11-09 Muse - Lanxess Arena Keulen
Last.fm | Twitter
  donderdag 2 juni 2005 @ 22:44:54 #46
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_27592425
http://www.play.com/play247.asp?pa=pri&page=title&r=BOOK&title=519983

Bono on Bono - het boek.

en nee, ik heb geen relatie met Play.com . 't Is gewoon een tip .

[ Bericht 2% gewijzigd door Roel_Jewel op 02-06-2005 22:50:05 ]
pi_27642089
quote:
Ik had hem al gezien (via de Nederlandse fanclub).

Ik vind 'm eigenlijk nogal slecht. Bono zingt veel slechter dan op de albumversie.
Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
  zondag 5 juni 2005 @ 22:07:30 #49
24361 Neva
Mania lovin'
pi_27657928
quote:
Op zondag 5 juni 2005 13:06 schreef m021 het volgende:

[..]

Ik had hem al gezien (via de Nederlandse fanclub).

Ik vind 'm eigenlijk nogal slecht. Bono zingt veel slechter dan op de albumversie.
BOno zingt live... like doh dat het dan anders klinkt

Ik vind het jammer dat het beetje donker is.. ik vind hem helemaal tof.. vooral the edge klinkt super
  maandag 6 juni 2005 @ 19:44:34 #50
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_27685927
http://news.independent.c(...)ory.jsp?story=644638
quote:
Bono: In the name of love

Bob Hewson was a charming and likeable man, but possibly not the best father to his wild younger son - who was to become Bono. So why is the U2 frontman still writing songs in his memory? He talks to Michka Assayas about fame, family and forgiveness
06 June 2005


On a gloomy November day, Bono picks me up in his Mercedes. He's apparently given up ignoring red lights and driving the wrong way down one-way streets. When we pull up to his house, the electricity is down, and the security gate has collapsed. Bono helps the caretaker shove it open, then shows me to the pavilion where Bono and his wife Ali put up distinguished visitors: the walls are covered with letters from Bill Clinton, Salman Rushdie, and others.

I follow Bono back to a small room. He takes off his shoes and tucks himself up on the couch. We will be visited by his elder daughter, Jordan, and his two little boys, Elijah and John. Sometimes, he halts the conversation to make a call. He's expecting one from Prince, but gets one from Bruce Springsteen. He is trying to organise a new song to be performed during halftime at the Super Bowl, so that Americans will consider it a "patriotic act" to help Africans with Aids get the drugs they need. Our first conversation centres around Bono's father.

What was your father like?

A very charming, amusing, likeable man, but he was deeply cynical about the world and the characters in it. I got to make peace with him, but never really became his friend. Nothing extraordinary here, just Irish macho male stuff. We never really could talk. Even in his last days, when I visited him in hospital, all he could do was whisper. He had Parkinson's. I would lie beside him at night on a roll-up bed. Being sick, he didn't have to converse. I could tell you he was happy about that.

Occasionally, I would read to him... [pause] Shakespeare. He loved Shakespeare. If I read the Bible, he would just scowl. [laughs] It was like: "Fuck off!" In fact, the last thing he said was "Fuck off." He said: "Would you ever fuck off and get me out of here? I wanna go home. This place is a prison cell." And they were his last words. Not romantic, but revealing. I really had a sense that he wanted out of not just the room, but out of his body and his skeleton. That's classic him. He would always pour salt - and vinegar - on the wound. He could meet the most beautiful girl in the world. In fact, Julia Roberts... I remember introducing her, and he goes: "Pretty woman? My arse." [laughs]

You have said there were questions you wanted to ask your father that remain unanswered. What is it that you wished you knew?

My father's advice, without ever speaking it, was: "Don't dream! To dream is to be disappointed", which would be a pity, wouldn't it, never to dream. Of course, this is where megalomania must have begun. To never have a big idea was his thing. That's all I'm interested in. Why would you want to go to university?" he'd say. He was confused, but in the end he said: "Yeah, go to college. Sure, I'll help you..." He'd eventually pay for guitar lessons, but it didn't come easily to him. Yet the thing he regretted the most in his life is that he hadn't become a musician and a singer.

That's hard to figure out. I can't imagine thinking like that. But his way of guarding you from being disillusioned was by not letting you have illusions in the first place. I think he had to cut off something, and he didn't want his kids to go through that. Either that or he was perverse.

So what did he think would become of you?

Hmm. I think, either join the civil service, like he did, which was a safe job, which you couldn't be fired from, or a travelling salesman. A lot of our family were travelling salesmen. And of course that is what I have become! I sell songs from door to door, from town to town. And in my political work, I sell ideas.

Anyway, it's a wonderful thing to come out of an environment where you really didn't have to achieve anything, isn't it? God bless them, I was an unruly kid. And when my mother died, that turned into rebellion. So I can't blame my father for not seeing my future as being bright, because he saw me setting fire to myself. Most of the people I was hanging around with weren't interested in school. So I don't hold him to too much blame.

How did your relationship with your father evolve after your mother died?

After my mother died, I think I tortured my brother and my father. There were three men living alone in a house. There were some awful times that we shared, about as low as you can get for three men. I remember my father trying to knock me out. I never returned fire, but it was hard. Mostly, they were comical moments. He worked out some of his own anxieties by so-called "worrying about me". I'd be 17, and be going out to punk rock gigs, and coming back. He'd be waiting for me at the top of the stairs, with some heavy artillery. [laughs] It was like an obstacle course for me and my gang of friends: how to get back in the house without waking him up.

Why did you stay at home?

He gave me a year at home, bed and board, free of charge. He said: "You got one year. If at the end of this year, things aren't happening for your band, you gotta go and get a job." Pretty generous when you think about it. He started to mellow. There was one extraordinary moment I remember when he really helped me. This big shot came over to see the band, and offered us a publishing deal. It was a big moment, because we were flat broke. And with the money that he was offering, we booked a tour of the UK. We still hadn't got a record deal. We said: "On that tour, we'll get a record deal." But, on the eve of that tour, the publisher rang up and halved the money, knowing that we had to take it, because we'd already hired the van, the lights, the whole thing. But we told this man to shove it up his arse. We went to our families, and asked them for £500 each. My father gave it and the mood of the relationship, as you're asking me about, starts to improve.

Did he ever tell you that he was proud of your success?

I think he was proud. I took him to the United States for the first time in the mid-Eighties. He'd never been there, and he came to see a U2 show in Texas. I got Willie Williams, our lighting designer, to have a Super Trooper focused on the sound platform, and at the right moment, I told the audience: "You know, there's somebody here tonight that's never been to Texas" - they scream and hoot - "that's never been to the US" - more screaming - "that's never been to a U2 show in the US" - they're going bananas - "Ladies and gentlemen of the Lone Star state, I want to introduce you to my father, Bob Hewson. That's him there!" The light comes on, and my dad stands up. What does he do? He starts waving his fist at me. It was a great moment.

Then, after the show, after coming offstage, he came back. Normally no one would talk to me - I just need some moments to climb down a few gears. I heard footsteps. It was my father, and he looked... almost emotional. I said to myself, "God, he's actually going to say something. This is the moment I've waited all my life for." I think there's tears in his eyes. He's putting his hand out, I put my hand out, and he looked at me and said: "Son... You're very professional..."

That's fantastic, isn't it? I mean, especially if you came from punk rock, the last thing that's on your mind is being professional. But no, he was proud. I think he always probably found me very pretentious, which is probably right. I think he still found me a little preposterous, which I think is probably right.

What was your father like with your kids?

He loved kids. His big thing was, when I would have children, I would find out what it was like to be a father. The pain, the torture, etc. So when I told him that Ali was pregnant, he burst out laughing. He couldn't stop laughing. I said: "What are you laughing at?" He said: "Revenge."

So has your experience of fatherhood been as difficult?

No. There's rarely a raised voice in our house. Ali's mood prevails. It's kind of serene in comparison.

And how did your father get along with Ali?

Oh, very well. Women loved him. He was completely charming and he was great company. And as long as you didn't want to get too close, he was happy. I think he could reveal himself to women easier than to men, which is something I probably have in common with him.

Did he give you any advice on how to handle your money?

"Don't trust anyone."

Did you follow him on that?

I absolutely didn't. Trust is very important to me.

What do you feel most guilty about in your relationship with your father?

Mainly, I just think he was dealing with a precocious child. Can't have been easy, especially when he found himself trying to do it all alone. I just feel... I'm angry about... there was a sort of father-son tension, that I probably just let go of in the last few weeks.

Ali said to me that since his death, I haven't been myself, and that I have been more aggressive, and quicker to anger. When my father died, I went on a short trip, which turned into a euphemism for "drinks outing". I don't like to abuse alcohol; anything you abuse will abuse you back. But it's fair to say I went to Bali for a drink. I wanted to blow it out, get the monkey off my back.

But when I returned, funnily enough, it was still there. So just on Easter, I went up to the church in a village where we live in France, and I just felt this was the moment that I had to let it go. In this little church, on Easter morning, I just got down on my knees, and I let go of whatever anger I had against my father. And I thanked God for him being my father, and for the gifts that I have been given through him. And I let go of that. I wept, and I felt rid of it.

This is an edited extract from 'Bono on Bono: Conversations with Michka Assayas', Hodder, £18.99, or £17.50 from Independent Books Direct (08700 798 897; www.independentbooksdirect.co.uk)

Bono on...

Bono

"I'm a scribbling, cigar-smoking, wine-drinking, Bible-reading man. A show... who loves to paint pictures of what I can't see. A husband, father, friend of the poor and sometimes the rich. An activist travelling salesman of ideas. "

25 years of monogamy

"I wasn't set up for marriage. I was not the kind of person that any of my friends would say, 'He's the marrying kind.' But I met the most extraordinary woman, and I couldn't let her go. She has an incredible respect for my life, and she's a very independent spirit."

Blair

"He's a pretty good guitar player - plays every day, his missus told me. I checked his guitar case to see if it was in tune. It was, perfectly. But seriously, he and Gordon Brown could really change the world if they keep up their work in Africa. They can be the Lennon-McCartney of global development."

Bush

"He was more amusing than I expected... quick-witted. I got quickly to the point, and the point was an unarguable one - that 6,500 people dying every day of a preventable and treatable disease would not be acceptable anywhere else other than Africa, and that before God and history this was a kind of racism that was unacceptable. He said, "In fact, it's a kind of genocide."

U2

"There's a joke in the band that goes: Edge wants to play the drums, Bono wants to play the guitar, Larry wants to be the singer, Adam... only wants to play the bass!"

His sunglasses

"You don't know what's going on behind those glasses, but God, I assure you, does."
  maandag 6 juni 2005 @ 20:32:50 #51
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_27687688
http://www2.hmv.co.uk/hmvweb/displayProductDetails.do?ctx=280;-1;-1;-1&sku=386855

U2 - City Of Blinding Lights: 2 Cd Singles & Dvd Single voor 6 pond.
pi_27716505
Hm, iemand al zo'n printbare bon tegengekomen waarmee je korting op de singles krijgt bij de FRS?
pi_27769378
quote:
Op zondag 5 juni 2005 22:07 schreef Neva het volgende:
like doh
"like doh"? Vertaling?
Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
  donderdag 8 september 2005 @ 18:32:07 #54
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_30394068
zo. Dit topic maar weer eens omhoog trappen na het Vertigo-tour geweld.

En eigenlijk een rare vraag misschien voor in een U2 topic, maar wie weet doe ik er nog nieuwe bandjes mee op:

Wat voor muziek vinden jullie eigenlijk gaaf naast U2?

Onder het motto de vraagsteller begint:
Radiohead, Muse, The Gathering, Anathema, Strapping Young Lad

Radiohead en Muse zal wel bij meer U2 aanhangers zo zijn denk ik, maar mijn verdere muzikale voorkeur gaat eigenlijk toch meer naar de metal kant, waar The Gathering en Anathema nog wel het ruistigst zijn, en waarschijnlijk goed te pruimen voor U2-fans

Maar goed, ik ben benieuwd of we elkaar, als U2 aanhangers, nog mooie tips kunnen geven.
Get on your boots!
16-11-09 Muse - Lanxess Arena Keulen
Last.fm | Twitter
pi_30396478
Andere favoriete bands in min of meer hetzelfde genre zijn Stereophonics, Live, Saybia en Keane.
Dat is wel ongeveer op volgorde meest op U2 lijkend -> minst op U2 lijkend.

In andere genres zijn er nog talloze bands waar ik naar luister, maar daar zal ik je niet mee vervelen.
Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
pi_30396567
Je gaat nu een hele lijst aan bandjes krijgen, want U2 lijkt wel een genre op zich. Ik ken namelijk U2-liefhebbers onder zowel metalheads als hiphoppers en danceliefhebbers.

Zelf luister ik naast U2 naar Guns 'N Roses, Green Day, Metallica, Led Zeppelin, Racoon, Oasis en The Beatles. En daarnaast naar nog veel meer.
Voorkom een kater, blijf dronken!
pi_30404644
The Music, Radiohead, Velvet Underground, Fleetwood Mac, Roni Size, Fluke, DJ Shadow.....
pi_30458822
U2 @ Shelter From The Storm benefietconcert

http://www.u2-zootopia.de/u2-one.wmv
Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
pi_30512858
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 18:04 schreef m021 het volgende:
U2 @ Shelter From The Storm benefietconcert

http://www.u2-zootopia.de/u2-one.wmv
Love and Peace voor MTV ReAct Now kan je bekijken of downloaden op mtv.com/overdrive

Edit: di's wat makkelijker: http://www.u2place.net/multimedia/20050910_lapoe_reactnow.wmv

Ziet eg goed uit.
pi_30537474
Gisteren hebben ze op de openingsavond van de 3de leg van de tour de volgende 2 nieuwe nummers gespeeld , "in a little while" en "fast cars".
PSN: Poekimammi_nl
pi_30540717
Was te verwachten dat ze nieuwe nummers speelden in de derde leg.....och ja wij hebben ook mooie gehad

Heb nog wat foto's op mijn website van deze concerten in nederland
pi_32182783
Nu U2 - The weeks after vol is kunnen we wel verder in deze, lijkt me.
Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
pi_32183755
Ik baal ervan dat die dvd dinsdag pas uit komt. Ik heb hem bij bol.com besteld, hij zou de 11e geleverd worden. Kreeg gisteren een mailtje dat tie dinsdag pas komt
Can't Sing But I've Got Soul
  Moderator vrijdag 11 november 2005 @ 17:50:13 #64
18653 crew  D.
pi_32184723
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 16:40 schreef m021 het volgende:
Nu U2 - The weeks after vol is kunnen we wel verder in deze, lijkt me.
ik rekende op een 'the months after'
pi_32185492
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 17:16 schreef dilligaf het volgende:
Ik baal ervan dat die dvd dinsdag pas uit komt. Ik heb hem bij bol.com besteld, hij zou de 11e geleverd worden. Kreeg gisteren een mailtje dat tie dinsdag pas komt
Klopt, ik heb met de Media Markt gebeld en die zeidan dat ook.
  vrijdag 11 november 2005 @ 19:55:02 #66
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_32188005
Vanmiddag bij de MM de single disc voor 14,95 gehaald.

Hij staat nu te draaien, en wat een meesterlijke DVD wederom
Favo tot nu toe: cry/electric co, wat geweldig!!
Bij tijd en wijle aanwezig...
pi_32189033
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 19:55 schreef greatgonzo het volgende:
Vanmiddag bij de MM de single disc voor 14,95 gehaald.

Hij staat nu te draaien, en wat een meesterlijke DVD wederom
Favo tot nu toe: cry/electric co, wat geweldig!!
Ksssst.

Van wat ik bij de MM heb gezien zal The Electric Co. ook een van m'n favo tracks worden.

Er staat een review met foto's en screenshots op u2tour.de: http://u2tour.de/specials/dvd_vertigo_tour_review_EN.php
(Ze zijn niet al te positief over die extra DVD.. had ik die gewone nou toch maar meegenomen gisteren. )

In Zweden is trouwens al dik anderhalf uur van de DVD uitgezonden, gewoon op TV.
  vrijdag 11 november 2005 @ 21:22:24 #68
134252 MarcoJ
CoeXisT - All sons of abraham
pi_32190140
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 08:14 schreef Ritchie het volgende:
Ik vind het ook jammer idd dat er zo weinig van Pop en Zooropa wordt gedaan.. dat zijn samen met Achtung Baby toch mijn favorietste U2 cd's
EN the joshua tree dan?
///Take these hands, Teach them what to carry ////
///Take these hands, Don't make a fist, NO ////
pi_32192416
Ik krijg nu weer last van het koopkracht-syndroom.... Ik moet op me poen wachte
pi_32195075
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 22:42 schreef Waxxer het volgende:
Ik krijg nu weer last van het koopkracht-syndroom.... Ik moet op me poen wachte
Ik zou medelijden met je hebben als het om iets ging dat honderden euro's kost, maar kom op. 16 euro. Daar hoef je toch niet eens rekening mee te houden. Als ik boodschappen ga doen voor een paar dagen ben ik al meer kwijt.
Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
pi_32200370
Ik heb gisteren op MTV de documentaire vanVH1 Acces All Areas: U2 gezien. Die was echt goed, jammer dat die niet op de dvd zit
pi_32225214
Heb hem ook gezien
Can't Sing But I've Got Soul
pi_32233572
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 20:36 schreef Murray het volgende:

[..]
In Zweden is trouwens al dik anderhalf uur van de DVD uitgezonden, gewoon op TV.
Is die uitzending niet te verkrijgen op Zweedse nieuwsgroepen?
pi_32233724
Sterker nog, via de ondergrondse kanalen is de hele DVD al te downloaden.
Maar net zoals bij HTDAAB laat ik me daartoe niet verleiden.
Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
pi_32234307
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 00:22 schreef m021 het volgende:

[..]

Ik zou medelijden met je hebben als het om iets ging dat honderden euro's kost, maar kom op. 16 euro. Daar hoef je toch niet eens rekening mee te houden. Als ik boodschappen ga doen voor een paar dagen ben ik al meer kwijt.
Weet ik... Tell me

Maar ik wil de dubbele, en gewoon wat achter de hand hebben voor de stufi er is... Maar komt wel goed hoor! In ieder geval... ehhh....

DVD
pi_32240565
Kom net een versie van One door Robbie Williams tegen op m'n HD. Klinkt niet eens zo heel verkeerd .
pi_32252329
quote:
Op zondag 13 november 2005 20:14 schreef Roel_Jewel het volgende:
Kom net een versie van One door Robbie Williams tegen op m'n HD. Klinkt niet eens zo heel verkeerd .
Brrr, zeg dat soort dingen alsjeblieft niet meer.

Dat is bijna net zo erg als zeggen dat Kane's "With Or Without You" DVD goed is.
Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
pi_32253932
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 22:42 schreef Waxxer het volgende:
Ik krijg nu weer last van het koopkracht-syndroom.... Ik moet op me poen wachte
Ik vraag 'm voor kerst. Geduld is een schone zaak....

pi_32257834
quote:
Op maandag 14 november 2005 11:32 schreef Morrigun99 het volgende:

[..]

Ik vraag 'm voor kerst. Geduld is een schone zaak....

Bonisch geduld is amper op te brengen door bepaalde iemanden...
pi_32260099
quote:
Op maandag 14 november 2005 14:20 schreef Waxxer het volgende:

Bonisch
Wat zeg je?
Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
pi_32266677
Hmm.. die dvd is wel een erg mooi kerstcadeau Maar zo zijn er wel meer muziek dvd's die ik wil, ff keuzes maken dan

Anyhow, u2 is vet.. kut dat ik niet naar 't concert gegaan ben, maar het was te snel uitverkocht en heb toch maar voor coldplay gekozen(was niet echt moeilijke keuze eigenlijk, daar wou ik zowiezo al heen ).
Coldplay, Jamiroquai, Franz Ferdinand, Editors, Jack Johnson, Parkpop, Rock Werchter, Panic! At the disco, Keane, Blue Man Group, The Killers, Incubus, Roger Waters
28 juni / 1 juli - Rock Werchter :D
pi_32267440
quote:
Op maandag 14 november 2005 10:14 schreef m021 het volgende:

[..]

Brrr, zeg dat soort dingen alsjeblieft niet meer.

Dat is bijna net zo erg als zeggen dat Kane's "With Or Without You" DVD goed is.
Nah, dat is weer van een heel andere orde ...
  maandag 14 november 2005 @ 20:16:09 #83
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_32267926
quote:
Op maandag 14 november 2005 15:45 schreef m021 het volgende:

[..]

Wat zeg je?
Bonisch, logisch
Bono
Boner
Bonisch
duh
Get on your boots!
16-11-09 Muse - Lanxess Arena Keulen
Last.fm | Twitter
pi_32280482
Van de U2 site
quote:
15.11.2005
A Day in The Life of Edge

Edge and Bono were caught on camera in Miami yesterday afternoon and evening. Guitarist and singer were spotted on South Beach Miami singing In A Little While at a life guard tower. Crowds gathered and fans were delighted to be part of the filming of A Day In The Life of Edge.

Filming continued outside the American Airlines Arena before the show last night where Edge led the crowd in a rousing version of 'Streets' and then, using a megaphone, a repeated chant of 'Bono, Bono, Bono'.

To add to the excitement and intrigue, City of Blinding Lights opened with Bono
and the camera filming the very loud Miami audience.

Whats it all about?

Watch this space.


Vandaag maar eens de DVD halen
pi_32283626
Media Markt Rotterdam Centrum had hem rond de middag nog niet, er waren wel pallets met voorraad binnen gekomen, dus in de loop van e dag zou hij er wel zijn, maar dan heb ik geen tijd
pi_32288699
Heb 'm maar duur gekocht bij de Van Leest omdat ik geen tijd en zin heb om op zoek te gaan naar een goedkopere versie
Moest ik ook nog 1 cent extra betalen voor die 'gratis' DVD van Chris Zegers

Maaar het is de moeite wel waard
Mooie hoes, mooie beelden
Heb even door de DVD gezapt en het ziet er prachtig uit

Vooral de Funky versie van Mysterious ways is goed
pi_32289191
Ik heb hem net gehaald bij de FRS. Ik ga hem nu maar even opzetten. Wel een aparte tracklist trouwens, beginnen met City of Blinding Lights. Er komt toch ook nog een Europese DVD?

En wanneer gaan ze weer touren... ik wil weer .

-edit- Ik vind het wel jammer dat de DVD weer zo'n vage hoes is en geen standaard DVD-hoesje. Dat staat veel mooier in m'n collectie.
pi_32289525
GVD . Ik wist helemaal niet dat er ook een 2DVD versie was.

Nou ja, dan bestel ik die maar via internet en heb ik d'r 2...
  dinsdag 15 november 2005 @ 17:28:39 #89
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_32290678
Ik heb hem vandaag binnen gekregen van bol.com .. Wat een pracht DVD! Zo even de 2e DVD bekijken


edit:

Weet iemand trouwens hoe het is afgelopen met de bol.com prijsvraag? Er staat niks op de website
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_32291776
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 16:30 schreef H.Flick het volgende:
Ik heb hem net gehaald bij de FRS. Ik ga hem nu maar even opzetten. Wel een aparte tracklist trouwens, beginnen met City of Blinding Lights. Er komt toch ook nog een Europese DVD?

En wanneer gaan ze weer touren... ik wil weer .

-edit- Ik vind het wel jammer dat de DVD weer zo'n vage hoes is en geen standaard DVD-hoesje. Dat staat veel mooier in m'n collectie.
Ze beginnen bijna elk concert met City of Blinding Lights, alleen tijdens het Europese deel van de tour niet.

Af en toe beginnen ze met Love and Peace, da's pas apart.
pi_32291795
Hoeveel betaal je voor die dubbel DVD bij de Mediamarkt?
pi_32292047
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 16:30 schreef H.Flick het volgende:
Ik heb hem net gehaald bij de FRS. Ik ga hem nu maar even opzetten. Wel een aparte tracklist trouwens, beginnen met City of Blinding Lights.
Dat had te maken met hun videoschermen.

In Europa wachtten ze daarmee totdat het een beetje donker was. Dan kwamen de videoschermen pas "tot leven" als je ze wat beter zag. In Amerika hadden ze daar geen last van omdat ze altijd indoor zaten. En het is een briljant openingsnummer zo
pi_32293029
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 10:58 schreef calvobbes het volgende:
Van de U2 site
[..]



Vandaag maar eens de DVD halen
Verslag van een fan http://atu2.blogspot.com/(...)houghts-on-edge.html

Foto's:
http://www.flickr.com/photos/atu2com/sets/1368034/

Ben benieuwd waar dit voor is.
  dinsdag 15 november 2005 @ 18:56:02 #94
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_32293046
Argh.. ik kan de 2e DVD niet afspelen op mijn laptop Baal hier enorm van want nu kan ik de screensavers niet gebruiken
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_32293374
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 18:55 schreef Murray het volgende:


Verslag van een fan http://atu2.blogspot.com/(...)houghts-on-edge.html

Foto's:
http://www.flickr.com/photos/atu2com/sets/1368034/

Ben benieuwd waar dit voor is.
Argh.. Dat is wel heel mysterieus, ben dan ook wel heel benieuwd

Wel leuk dat je iedereen op die foto's van oor tot oor ziet lachen. Zelfs die kale die Bono bewaakt

Edit: Bono heeft trouwens wel coole schoenen aan
pi_32294098
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 18:20 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Dat had te maken met hun videoschermen.

In Europa wachtten ze daarmee totdat het een beetje donker was. Dan kwamen de videoschermen pas "tot leven" als je ze wat beter zag. In Amerika hadden ze daar geen last van omdat ze altijd indoor zaten. En het is een briljant openingsnummer zo
Ja, dat klinkt inderdaad wel logisch .

Ook mooi dat ze met 40 eindigen en niet met Vertigo. Dat was de tweede keer dat ik in de Arena was ook zo geweldig.
pi_32315717
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 13:00 schreef Luni het volgende:
Media Markt Rotterdam Centrum had hem rond de middag nog niet, er waren wel pallets met voorraad binnen gekomen, dus in de loop van e dag zou hij er wel zijn, maar dan heb ik geen tijd
Vanmiddag hadden ze de dubbelaar nog niet, de gehele voorraad voor Rotterdam was bij Alexandium afgeleverd. Kon niet meer wachten en ben naar de FRS gegaan.

Heerlijk vanavond op de bank met een dikke blow!
pi_32315935
Nounounounounou een dikke blow...
pi_32316849
Ik ga straks eens een rondje fietsen om te kijken of ze hem ergens hebben
Ekki-Ekki-Ekki-Ekki-PTANG! Zoom-Boing! Z'nourrwringmm
pi_32317025
quote:
Op woensdag 16 november 2005 15:49 schreef Mister_Slide het volgende:
Ik ga straks eens een rondje fietsen om te kijken of ze hem ergens hebben
.......en dan horen we vanzelf of jij hem knettergaaf vindt.

.
pi_32331676
Errrrg fijne dvd, ik heb hem nog niet helemaal bekeken maar even wat gezapped. Tweede dvd ligt nog stofvrij in de hoes, morgen maar even een glimp van opvangen.

Iemand nieuws over die DVD Box waar een tijdje geleden over gespeculeerd werd? En hoe zit het met een Europese DVD?
pi_32341527
Zeker een leuke dvd!

Bono met een kikker in z'n keel
pi_32343479
Ja! Die kikker in z'n keel.
Wel tof dat ze dat soort dingen erin hebben gelaten.
En het is zeker een knettergaaf concert
Alleen die tweede dvd is echt een aanfluiting

Tot zover mijn korte reactie
Ekki-Ekki-Ekki-Ekki-PTANG! Zoom-Boing! Z'nourrwringmm
pi_32344168
Kikker in z'n keel? Bij Sometimes You etc etc?

En cool dat de dvd knettergaaf is! Nog een week en een dag wachten, dan is mijn periodieke studentenuitkering weer binnen, evenals mijn opbrengsten van mijn succesvolle schrijfcarriere.
pi_32344571
quote:
Op donderdag 17 november 2005 14:58 schreef Waxxer het volgende:
Kikker in z'n keel? Bij Sometimes You etc etc?
Nee dat niet. Als ik het goed heb is het vrij in het begin. Hij had er volgens mij al eventjes last van en vervolgens vraagt hij aan het publiek of ze hem willen helpen want hij heeft een kikker in z'n keel! Zo ongeveer ging het.
pi_32344983
quote:
Op donderdag 17 november 2005 15:12 schreef Irrem het volgende:

[..]

Nee dat niet. Als ik het goed heb is het vrij in het begin. Hij had er volgens mij al eventjes last van en vervolgens vraagt hij aan het publiek of ze hem willen helpen want hij heeft een kikker in z'n keel! Zo ongeveer ging het.
Ow! Ik ben benieuwd! Altijd leuk om de betrokkenheid te zien, dus dat is weer sowieso een plus bovenop de dvd van de Elevation-tour.
pi_32349894
quote:
Op donderdag 17 november 2005 14:36 schreef Mister_Slide het volgende:

Alleen die tweede dvd is echt een aanfluiting
Je wist toch van te voren wat je ongeveer kon verwachten? als je daar niet van houdt, koop dan de single dvd versie
pi_32350612
Heb hem al een paar dagen alweer in huis, maar nog geen tijd gehad om te kijken
Can't Sing But I've Got Soul
pi_32352127
Ik ga hem ook maar eens kijken, !
  donderdag 17 november 2005 @ 19:51:21 #110
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_32352645
quote:
Op donderdag 17 november 2005 18:10 schreef Yonderboi het volgende:

[..]

Je wist toch van te voren wat je ongeveer kon verwachten? als je daar niet van houdt, koop dan de single dvd versie
de reden dat ik die 10 euro in de zak heb gehouden..
Bij tijd en wijle aanwezig...
pi_32352687
Ik vind dat stukje met 'my name is Paul, but I call myself Bono' zo leuk! Met dat kleine ventje op het podium
  donderdag 17 november 2005 @ 20:13:44 #112
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_32353332
quote:
Op donderdag 17 november 2005 15:12 schreef Irrem het volgende:

[..]

Nee dat niet. Als ik het goed heb is het vrij in het begin. Hij had er volgens mij al eventjes last van en vervolgens vraagt hij aan het publiek of ze hem willen helpen want hij heeft een kikker in z'n keel! Zo ongeveer ging het.
Ja, dat was bij Elevation.. bij 'the corner of your lips' hoor je hem zachtjes een boertje laten i.p.v 'corner'
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_32358275
Hij's fijn hoor!

Veel mooie momenten.. Vooral Bono is heerlijk op dreef, hangt echt de showman uit soms (An Cath Dubh!!!), leuk!
Hij heeft idd wat last van z'n stem bij Elevation, rest van de show niks van gemerkt.

Vergeleken met de Boston DVD vind ik deze veel beter, komt meer authentieker over, zit meer sfeer in. Volgens mij hebben ze gewoon voornamelijk de beelden van de 10e gebruikt? (Anders hadden ze z'n stemproblemen van Elevation er wel uit gemixed?) Boston was volgens mij veel meer een mix van de beelden van 2 avonden. Qua belichting ziet het er ook ontzettend goed uit steeds, Elevation was erg donker (wat ook de bedoeling was), maar dan vind ik dit er toch wel ietsje beter uitzien..

"A very special thanks to Sian Beatrice Echo Steinberg Evans"

Echo?!
pi_32358320
En oh oh oh, wat is 40 toch een heeeeeeeeeerlijke afsluiter..
pi_32366322
quote:
Op donderdag 17 november 2005 22:50 schreef Murray het volgende:
En oh oh oh, wat is 40 toch een heeeeeeeeeerlijke afsluiter..
Absoluut! Ik heb 2 concerten gezien met '40' als afsluiter, veel leuker als 'vertigo'.

Wat ik tijdens de concerten al teleurstellend vond (en hoopte dat men dat idee pas in Europa kreeg, dus na Chicago) is de lampen tijdens 'where the streets'. Dat hoort gewoon bij het nummer vind ik, dat de lampen aangaan net na het intro muziekje zeg maar. Heel jammer
Can't Sing But I've Got Soul
pi_32366500
quote:
Op donderdag 17 november 2005 18:10 schreef Yonderboi het volgende:

[..]

Je wist toch van te voren wat je ongeveer kon verwachten? als je daar niet van houdt, koop dan de single dvd versie
Ja daar heb je gelijk in.

Ik zag op MTV een aflevering: VH1 acces all areas. Die mocht van mij wel op die dvd komen.
pi_32367009
quote:
Op donderdag 17 november 2005 22:50 schreef Murray het volgende:
En oh oh oh, wat is 40 toch een heeeeeeeeeerlijke afsluiter..
pi_32367793
quote:
Op donderdag 17 november 2005 18:10 schreef Yonderboi het volgende:

[..]

Je wist toch van te voren wat je ongeveer kon verwachten? als je daar niet van houdt, koop dan de single dvd versie
Nee, ik heb het hele nieuws rond die dvd niet gevolgd
Het was voor mij ook een grote verrassing welke nummers er op stonden
An Cath Dubh was echt een zeer aangename verrassing
Alleen jammer dat ze dat kei-toffe klokkenspel er niet op de achtergrond doorheen priegelden
Ik had het anders wel willen doen hoor Lekker klokkenspellen bij U2

De regie, camerawerk, belichting enzo vind ik ook allemaal prachtig gedaan enzo! Echt vet mooi

En ja.. de lampen tijdens streets mistte ik ook Ik vind het ook heiligschennis dat ze van die stomme vlaggen deden en niet mooi rood
Ekki-Ekki-Ekki-Ekki-PTANG! Zoom-Boing! Z'nourrwringmm
pi_32368072
U2 went Wa-wa-wa-wa-wandering!

(Helemaal onderaan, geweldige (en de eerste ooit) uitvoering van The Wanderer voor een Johnny Cash tribute.. )
pi_32370064
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 11:47 schreef Murray het volgende:
U2 went Wa-wa-wa-wa-wandering!

(Helemaal onderaan, geweldige (en de eerste ooit) uitvoering van The Wanderer voor een Johnny Cash tribute.. )
Zo mooi!
pi_32370509


Enne... waarom leer ik nu pas die site kennen?
pi_32371384
Waarom hebben ze het podium eigenlijk aangepast voor Europa? Hier is het nog een hele cirkel zag ik net en in Europa waren het 2 armen die niet met elkaar verbonden waren.
pi_32372788
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 11:34 schreef Mister_Slide het volgende:

[..]

Nee, ik heb het hele nieuws rond die dvd niet gevolgd
Het was voor mij ook een grote verrassing welke nummers er op stonden
An Cath Dubh was echt een zeer aangename verrassing
Alleen jammer dat ze dat kei-toffe klokkenspel er niet op de achtergrond doorheen priegelden
Ik had het anders wel willen doen hoor Lekker klokkenspellen bij U2

De regie, camerawerk, belichting enzo vind ik ook allemaal prachtig gedaan enzo! Echt vet mooi

En ja.. de lampen tijdens streets mistte ik ook Ik vind het ook heiligschennis dat ze van die stomme vlaggen deden en niet mooi rood
Ja! Jij snapt me! Het was mijn 4e tournee in 12 jaar tijd, en ALLE concerten hadden de lampen en het rood. Ik was echt verbijsterd toen het moment supreme gewoon niet kwam

Zelfs bij mijn laatste concert (wat de 4e van deze tour was) had ik nog hoop..
Can't Sing But I've Got Soul
pi_32376295
Ik had mij toch wel iets meer van die surveillance cuts voorgesteld.
pi_32381327
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 14:36 schreef dilligaf het volgende:

Ik was echt verbijsterd toen het moment supreme gewoon niet kwam
Dat heb ik nou met de Vertigo-tour versie van Elevation.

Na het eerste couplet verwacht ik EL - E - VA - TION met daarna de bekende gitaarriff. Maar nee hoor, het gaat gewoon net zo rustig verder. Wat een anticlimax.
Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
  vrijdag 18 november 2005 @ 19:38:14 #126
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_32381505
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 14:36 schreef dilligaf het volgende:

[..]

Ja! Jij snapt me! Het was mijn 4e tournee in 12 jaar tijd, en ALLE concerten hadden de lampen en het rood. Ik was echt verbijsterd toen het moment supreme gewoon niet kwam

Zelfs bij mijn laatste concert (wat de 4e van deze tour was) had ik nog hoop..
had je serieus gehoopt dat ze voor de vierde keer het zelfde deden?
Get on your boots!
16-11-09 Muse - Lanxess Arena Keulen
Last.fm | Twitter
pi_32381709
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 19:32 schreef m021 het volgende:

[..]

Dat heb ik nou met de Vertigo-tour versie van Elevation.

Na het eerste couplet verwacht ik EL - E - VA - TION met daarna de bekende gitaarriff. Maar nee hoor, het gaat gewoon net zo rustig verder. Wat een anticlimax.
Dat vind ik juist wel grappig
Juist omdat iedereen het verwacht nog eventjes wachten. Lekker je publiek pesten
Ekki-Ekki-Ekki-Ekki-PTANG! Zoom-Boing! Z'nourrwringmm
pi_32382232
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 19:45 schreef Mister_Slide het volgende:

[..]

Dat vind ik juist wel grappig
Juist omdat iedereen het verwacht nog eventjes wachten. Lekker je publiek pesten
Vind ik juist ook wel mooi, je verwacht hem, en toch komt hij niet.

Dat knulletje op het podium is ook leuk, en wat ik ook mooi vind is dat The Edge en Adam elkaar na An Cat in Dubh / Into the heart een handje geven, zo van, dat hebben we goed gedaan!
pi_32382691
Bono die tijdens The Electric. Co achter Larry staat, en met z'n microfoon een ram op de drumkit geeft waarop Larry eens geirriteerd achterom kijkt.
  vrijdag 18 november 2005 @ 21:32:29 #130
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_32384690
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 20:19 schreef Murray het volgende:
Bono die tijdens The Electric. Co achter Larry staat, en met z'n microfoon een ram op de drumkit geeft waarop Larry eens geirriteerd achterom kijkt.
Klopt.. Hij keek echt zo van 'laat dat'

Maar ik vond dat hij ook geirriteerd keek tijdens de 'preken' van Bono
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_32384871
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 20:19 schreef Murray het volgende:
Bono die tijdens The Electric. Co achter Larry staat, en met z'n microfoon een ram op de drumkit geeft waarop Larry eens geirriteerd achterom kijkt.
Ja, echt zo van 'ik ben hier de drummer
Ekki-Ekki-Ekki-Ekki-PTANG! Zoom-Boing! Z'nourrwringmm
pi_32389061
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 19:38 schreef Dandelion het volgende:

[..]

had je serieus gehoopt dat ze voor de vierde keer het zelfde deden?
Ja, met 'where the streets' toch wel ja.. Het was overigens niet de 4e tournee waarbij u2 dit deed, maar de 5e ofzo, ben even de tel kwijt
Can't Sing But I've Got Soul
  zaterdag 19 november 2005 @ 00:18:40 #133
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_32389118
Zit nu Original of the species te luisteren op mijn iPod (zojuist van de DVD AUDIO gemaakt) .. prachtig


Ik hou van je Bono
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_32392380
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 20:19 schreef Murray het volgende:
Bono die tijdens The Electric. Co achter Larry staat, en met z'n microfoon een ram op de drumkit geeft waarop Larry eens geirriteerd achterom kijkt.
Geweldig ja!
pi_32392440
U2 is een overschatte prutsband die niets toevoegt aan de hedendaags muziek.
  zaterdag 19 november 2005 @ 09:33:06 #136
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_32392779
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 08:52 schreef FlyingFox het volgende:
U2 is een overschatte prutsband die niets toevoegt aan de hedendaags muziek.
tja vooral die boner met zijn praatjes, laat em eerst maar goede muziek maken, ipv populair doen bij al die politici.
Get on your boots!
16-11-09 Muse - Lanxess Arena Keulen
Last.fm | Twitter
  zaterdag 19 november 2005 @ 09:40:05 #137
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_32392835
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 08:52 schreef FlyingFox het volgende:
U2 is een overschatte prutsband die niets toevoegt aan de hedendaags muziek.
mooi, open er een topic over en blijf hier aub weg
Bij tijd en wijle aanwezig...
pi_32393596
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 21:39 schreef Mister_Slide het volgende:

[..]

Ja, echt zo van 'ik ben hier de drummer
"Ekki-Ekki-Ekki-Ekki-PTANG! Zoom-Boing! Z'nourrwringmm "
pi_32398418
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 00:15 schreef dilligaf het volgende:

[..]

Ja, met 'where the streets' toch wel ja.. Het was overigens niet de 4e tournee waarbij u2 dit deed, maar de 5e ofzo, ben even de tel kwijt
Volgens mij hebben ze het alle tournees zo gedaan...
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 08:52 schreef FlyingFox het volgende:
U2 is een overschatte prutsband die niets toevoegt aan de hedendaags muziek.
Vind ik ook!
Ekki-Ekki-Ekki-Ekki-PTANG! Zoom-Boing! Z'nourrwringmm
pi_32398541
Het erge is. ik heb dus ontdekt dat ik een VVV-bon heb nog, maar dat ik die A) niet bij me heb hier bij mijn ouders en B) hier sowieso geen fatsoenlijke cd-winkel achtig iets is... Maar goed, ik heb dus voor niks een week lopen janken hier

Mijn oprechte excuses
pi_32400210
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 14:17 schreef Waxxer het volgende:
Het erge is. ik heb dus ontdekt dat ik een VVV-bon heb nog, maar dat ik die A) niet bij me heb hier bij mijn ouders en B) hier sowieso geen fatsoenlijke cd-winkel achtig iets is... Maar goed, ik heb dus voor niks een week lopen janken hier

Mijn oprechte excuses
.
pi_32400248
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 14:17 schreef Waxxer het volgende:
Het erge is. ik heb dus ontdekt dat ik een VVV-bon heb nog, maar dat ik die A) niet bij me heb hier bij mijn ouders en B) hier sowieso geen fatsoenlijke cd-winkel achtig iets is... Maar goed, ik heb dus voor niks een week lopen janken hier

Mijn oprechte excuses
Knoepert
Ekki-Ekki-Ekki-Ekki-PTANG! Zoom-Boing! Z'nourrwringmm
pi_32414934
Nu op ZDF! Het Boston concert!
Ekki-Ekki-Ekki-Ekki-PTANG! Zoom-Boing! Z'nourrwringmm
pi_32414977
Of Chicago.

Dinges...

Weet ik het

Die nieuwe DVD-stad.

Maar nu horen we een prachtige Duitse voice-over.. waardoor we niks meer van het Bono interview snappen
Ekki-Ekki-Ekki-Ekki-PTANG! Zoom-Boing! Z'nourrwringmm
pi_32415044
Speciaal voor m021spelen ze nu Elevation
Ekki-Ekki-Ekki-Ekki-PTANG! Zoom-Boing! Z'nourrwringmm
pi_32415214
Beautiful Day hoeft van mij niet zo

Doe eens an cath dubh ofzo
Ekki-Ekki-Ekki-Ekki-PTANG! Zoom-Boing! Z'nourrwringmm
pi_32415252
Het is dus niet het hele concert he... gewoon wat stukjes.. maar als Waxxer nu online was geweest had 'ie natuurlijk allang vor de buis gekluisterd gezeten.
Maarja.. mensen die moeten wachten op stufi voor ze een dvd kunnen kopen, drinken doorgaans op zaterdagavond bier, en kijken dus geen tv
Ekki-Ekki-Ekki-Ekki-PTANG! Zoom-Boing! Z'nourrwringmm
pi_32415401
Ik heb meteen weer zin om de DVD te kijken..

Nou... dat ga ik morgen dan maar nog eens doen
Ekki-Ekki-Ekki-Ekki-PTANG! Zoom-Boing! Z'nourrwringmm
pi_32418729
quote:
Op zondag 20 november 2005 00:59 schreef Mister_Slide het volgende:
Ik heb meteen weer zin om de DVD te kijken..

Nou... dat ga ik morgen dan maar nog eens doen
Ik ga mij een hele week inhouden, om het volgende weekend lekker op breedbeeld te kunnen kijken.
pi_32419469
quote:
Op zondag 20 november 2005 05:56 schreef Murray het volgende:

Ik ga mij een hele week inhouden, om het volgende weekend lekker op breedbeeld te kunnen kijken.
Dat lijkt behoorlijk op mijn situatie.

Als alles goed gaat is volgend weekend onze breedbeeld tv (al 3 maanden in reparatie ) terug. Kijkt toch even wat prettiger dan een klein 4:3 tv'tje.
Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
pi_32422130
Zag, bij toeval, gisteren op de ZDF een stukje U2. Stnd van de week met de DVD in mijn handen, maar moet van vriendin op sinterklaas wachten (terwijl de Sint bij haar Harry Potter al heeft gebracht). Maar wat me opviel is een 'ander soort decor'. Het grote 'scherm' leek op die beelden te bestaan uit een gordijn van bolletjes die aangestuurd konden worden (heb gelezen hoe de techniek werkt) en het leek alsof het 'gordijn' ook opgetrokken werd. Bij de concerten in de Arena (en ws. dus ook elders), hing dit scherm/gordijn 'vast' een een behuizing.....iemand die weet waarom dit was/is????

Enfin, ook kan ik me herrinneren dat er hier gesproken is over DVD-opnamen in MIlaan, komt er ook een DVD met een Europese show dan? Ben niet zo'n vrfeselijk grote fan, maar die wil ik dan eigenlijk liever hebben.
Take on the situation, but not the torment ...
  zondag 20 november 2005 @ 13:01:37 #152
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_32422342
quote:
Op zondag 20 november 2005 12:51 schreef SevenWonders het volgende:
Maar wat me opviel is een 'ander soort decor'. Het grote 'scherm' leek op die beelden te bestaan uit een gordijn van bolletjes die aangestuurd konden worden (heb gelezen hoe de techniek werkt) en het leek alsof het 'gordijn' ook opgetrokken werd. Bij de concerten in de Arena (en ws. dus ook elders), hing dit scherm/gordijn 'vast' een een behuizing.....iemand die weet waarom dit was/is????
ja klopt, dat was het amerikaanse decor, zoals je ook al heb kunnen zien in de clip van City of Blinding Lights. In Europa hadden ze die schermen inderdaad. Het podium was daar ook anders, een gesloten elips in plaats van de 2 punten die ze hier hadden. Of dat verder iets te maken had met de locaties weet ik eigenlijk niet.
quote:
Enfin, ook kan ik me herrinneren dat er hier gesproken is over DVD-opnamen in MIlaan, komt er ook een DVD met een Europese show dan? Ben niet zo'n vrfeselijk grote fan, maar die wil ik dan eigenlijk liever hebben.
waarschijnlijk wel, er stond daar, naast een lading extra camera's, zelfs een stijkkwartet op het podium tijdens Original of the species, dat zullen ze niet alleen voor de italianen hebben gedaan.
Get on your boots!
16-11-09 Muse - Lanxess Arena Keulen
Last.fm | Twitter
pi_32423785
quote:
Op zondag 20 november 2005 12:51 schreef SevenWonders het volgende:
Maar wat me opviel is een 'ander soort decor'. Het grote 'scherm' leek op die beelden te bestaan uit een gordijn van bolletjes die aangestuurd konden worden (heb gelezen hoe de techniek werkt) en het leek alsof het 'gordijn' ook opgetrokken werd. Bij de concerten in de Arena (en ws. dus ook elders), hing dit scherm/gordijn 'vast' een een behuizing.....iemand die weet waarom dit was/is????
Dat decor gebruiken ze tijdens het Amerikaanse deel van hun tour. In Amerika is het een indoor-tour, terwijl ze in Europa outdoor spelen. Vandaar de verschillende podia.
quote:
Enfin, ook kan ik me herrinneren dat er hier gesproken is over DVD-opnamen in MIlaan, komt er ook een DVD met een Europese show dan? Ben niet zo'n vrfeselijk grote fan, maar die wil ik dan eigenlijk liever hebben.
Dat is slechts speculatie. Het zou best kunnen dat ze die DVD alleen uitbrengen als de fans het echt willen - om de Slane DVD te krijgen moest er bijvoorbeeld een grootschalige handtekeningenactie te pas komen. Die kan je natuurlijk zelf beginnen (bv. gopetition.com), ik ben er zeker van dat je een hoop handtekeningen zou krijgen.
Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
  zondag 20 november 2005 @ 19:03:21 #154
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_32456187
Volgens mij was bij ZDF trouwens een andere opname van Elevation. Hij had namelijk geen kikker in z'n keel
Ekki-Ekki-Ekki-Ekki-PTANG! Zoom-Boing! Z'nourrwringmm
pi_32456367
quote:
Op maandag 21 november 2005 16:58 schreef Mister_Slide het volgende:
Volgens mij was bij ZDF trouwens een andere opname van Elevation. Hij had namelijk geen kikker in z'n keel
ik heb het niet gezien, maar ik denk dat ZDF hetzelfde materiaal uitgezonden heeft wat maanden geleden ook al in de rest van de wereld uitgezonden is?

(Bij Good Morning America in de VS, Chris Zegers in Nederland..)
pi_32456533
Inderrrrdaad... WIE heeft ZDF weer gemist??

En Mister_Slide, ik zat niet te zuipen in een kroeg Ik was bij Claudia de Breij!
pi_32457403
Trouwens, niet dat Talk van Coldplay een slecht nummer is, maar het is wel heeeelll érg U2 zeg! Exact dezelfde gitaargeluiden! Maar goed, dat album is al zó lang oud en het is al zó vaak besproken en die single is al zó lang uit, deze opmerking is Doesburgsche mosterd na de maaltijd... Maar het viel laatst pas op.
  maandag 21 november 2005 @ 18:00:48 #159
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_32457729
quote:
Op maandag 21 november 2005 17:46 schreef Waxxer het volgende:
Trouwens, niet dat Talk van Coldplay een slecht nummer is, maar het is wel heeeelll érg U2 zeg! Exact dezelfde gitaargeluiden! Maar goed, dat album is al zó lang oud en het is al zó vaak besproken en die single is al zó lang uit, deze opmerking is Doesburgsche mosterd na de maaltijd... Maar het viel laatst pas op.
mwa, het ismeen ik op Kraftwerk's "computer Talk" gebaseerd, dus zou je dan moeten zeggen dat Kraftwerk U2 als voorbeeld heeft genomen.
Bij tijd en wijle aanwezig...
pi_32457841
Ow... zo ver gaat mijn kennis ook niet...

Dat gitaargeluid komt dus van Kraftwerk?

Naja, U2 schijnt het juist als een eer te zien, dus ik moet ook hier niet zeiken
  maandag 21 november 2005 @ 18:07:27 #161
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_32457875
jaaaaaa, de postbode heeft mijn dvd gebracht!
dem, dat wordt een drukke week, ik moet ook nog 2 harry potters kijken voor donderdag
Get on your boots!
16-11-09 Muse - Lanxess Arena Keulen
Last.fm | Twitter
pi_32457934
Ik heb 'm ook binnen .
pi_32457952
Oh en de MM accepteert geen Iris-cheques zag ik, hahahhaha!! En bij de Plato is hij veel duurder!! Dus ik moet nog een week wachten!!

En nu iets anders bedenken waar ik dat ding aan kan uitgeven!
pi_32458035
quote:
Op maandag 21 november 2005 18:00 schreef greatgonzo het volgende:
mwa, het ismeen ik op Kraftwerk's "computer Talk" gebaseerd, dus zou je dan moeten zeggen dat Kraftwerk U2 als voorbeeld heeft genomen.
Talk is gebaseerd op "Computer Love" van Kraftwerk (die ook netjes credits daarvoor krijgen), en dat nummer bestond al toen U2 debuteerde. het gaat ook meer om de melodielijn dan om de gitaren, die zijn dan weer wel van U2 "gejat".
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_32458086
quote:
Op maandag 21 november 2005 17:46 schreef Waxxer het volgende:
Trouwens, niet dat Talk van Coldplay een slecht nummer is, maar het is wel heeeelll érg U2 zeg! Exact dezelfde gitaargeluiden! Maar goed, dat album is al zó lang oud en het is al zó vaak besproken en die single is al zó lang uit, deze opmerking is Doesburgsche mosterd na de maaltijd... Maar het viel laatst pas op.
Coldplay-nummers die veel op U2 lijken.... dat heb ik nou nog nooit iemand horen zeggen.

Als je goed naar Speed Of Sound luistert zal je ook merken dat die behoorlijk op Miracle Drug lijkt. Maar daarvoor moet je wel een goed muzikaal gehoor hebben, de doorsnee luisteraar zal waarschijnlijk geen overeenkomst horen tussen die twee nummers.
Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
pi_32458212
quote:
Op maandag 21 november 2005 18:13 schreef MuadDib het volgende:

[..]

Talk is gebaseerd op "Computer Love" van Kraftwerk (die ook netjes credits daarvoor krijgen), en dat nummer bestond al toen U2 debuteerde. het gaat ook meer om de melodielijn dan om de gitaren, die zijn dan weer wel van U2 "gejat".
Ow, dan hadden ze dat nummer snel klaar zeker?

Heb het nummer van Kraftwerk nu via digitale wegen weten te bemachtigen... Niet mijn kop thee, dat Kraftwerk, maarja.
pi_32458241
quote:
Op maandag 21 november 2005 18:16 schreef m021 het volgende:

[..]

Coldplay-nummers die veel op U2 lijken.... dat heb ik nou nog nooit iemand horen zeggen.

Als je goed naar Speed Of Sound luistert zal je ook merken dat die behoorlijk op Miracle Drug lijkt. Maar daarvoor moet je wel een goed muzikaal gehoor hebben, de doorsnee luisteraar zal waarschijnlijk geen overeenkomst horen tussen die twee nummers.
Dan ga ik eens even kijken of ik een goed muzikaal gehoor heb! Of horen bedoel ik. Luisteren. Proberen. Naja, eh.... je begrijpt het vast wel!
pi_32459515
quote:
Op maandag 21 november 2005 18:10 schreef Waxxer het volgende:
Oh en de MM accepteert geen Iris-cheques zag ik, hahahhaha!! En bij de Plato is hij veel duurder!! Dus ik moet nog een week wachten!!

En nu iets anders bedenken waar ik dat ding aan kan uitgeven!
Dan kun je 'm ook bij| CD-WOW bestellen ... veel goedkoper ...
Of geen cc?
pi_32459628
Toen ik een paar jaar geleden voor het eerst iets van coldplay op de radio hoorde wist ik eigenlijk zeker dat ik naar een nieuwe U2 nummer aan het luisteren was. Ik vond het al vreemd, want ik wist helemaal niks van een nieuw U2-album rond die tijd.

  maandag 21 november 2005 @ 19:17:59 #170
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_32459732
krijg ik trouwens slaag hier, als ik zeg dat ik Coldplay ook erg goed vindt
Bij tijd en wijle aanwezig...
pi_32459752
Eerste nummer van de dvd (CoBL) gekeken. Geweldig . En Bono's stem is duidelijk hoorbaar (niet weggemixt tussen de overige muziek, zeg maar). Mooimooi .
pi_32459769
quote:
Op maandag 21 november 2005 19:17 schreef greatgonzo het volgende:
krijg ik trouwens slaag hier, als ik zeg dat ik Coldplay ook erg goed vindt


Ik vind U2 en coldplay geweldig, mag dat?
Coldplay, Jamiroquai, Franz Ferdinand, Editors, Jack Johnson, Parkpop, Rock Werchter, Panic! At the disco, Keane, Blue Man Group, The Killers, Incubus, Roger Waters
28 juni / 1 juli - Rock Werchter :D
pi_32459778
quote:
Op maandag 21 november 2005 19:17 schreef greatgonzo het volgende:
krijg ik trouwens slaag hier, als ik zeg dat ik Coldplay ook erg goed vindt
If so, dan krijg ik dat ook .
pi_32460391
M'n buren zullen blij zijn met de enorme bastonen bij diverse nummers. Tering .
pi_32461668
Geweldige dvd .

Enige kritiekpuntje: waarom wordt Running to Stand Still niet goed gespeld op de achterkant? Onder het kopje Disc One is de spatie vergeten. Slordig voor een groots opgezette dvd ...
pi_32461858
quote:
Op maandag 21 november 2005 20:22 schreef Roel_Jewel het volgende:
Enige kritiekpuntje: waarom wordt Running to Stand Still niet goed gespeld op de achterkant? Onder het kopje Disc One is de spatie vergeten. Slordig voor een groots opgezette dvd ...
Grappig dat je die fout er wel uit haalt, en de andere verkeerde spellingen van nummers niet.
Er zijn namelijk wel meer fout geschreven, zie een topic op het Interference forum.
Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
pi_32462114
quote:
Op maandag 21 november 2005 20:29 schreef m021 het volgende:

[..]

Grappig dat je die fout er wel uit haalt, en de andere verkeerde spellingen van nummers niet.
Er zijn namelijk wel meer fout geschreven, zie een topic op het Interference forum.
Zo goed had ik 't nog niet beken . Deze fout viel me direct op .
pi_32465315
quote:
Op maandag 21 november 2005 19:40 schreef Roel_Jewel het volgende:
M'n buren zullen blij zijn met de enorme bastonen bij diverse nummers. Tering .
Inderdaad, ik had de DVD opstaan toen ik afgelopen weekend stond te douchen, die bassen zijn echt vet, dat merk je niet als je gewoon in de huiskamer zit.
pi_32466109
quote:
Op maandag 21 november 2005 20:38 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Zo goed had ik 't nog niet beken . Deze fout viel me direct op .
Wat stom, nu kan ik het betreffende topic niet meer terugvinden op Interference.
Nou, dit zijn er iig al 2:

The Cry / The Electric Co.
Running To Stand Still

In het menu op de DVD schijnen ook wat fouten te zitten.
Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
pi_32475491
quote:
Op maandag 21 november 2005 19:40 schreef Roel_Jewel het volgende:
M'n buren zullen blij zijn met de enorme bastonen bij diverse nummers. Tering .
Inderdaad

Ik had 'm lekker opgezet tijdens het afwassen.. nou.. de kopjes trilden zowat uit m'n handen
Ekki-Ekki-Ekki-Ekki-PTANG! Zoom-Boing! Z'nourrwringmm
  woensdag 23 november 2005 @ 08:51:12 #181
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_32499913
quote:
Op maandag 21 november 2005 22:56 schreef m021 het volgende:

[..]

Wat stom, nu kan ik het betreffende topic niet meer terugvinden op Interference.
Nou, dit zijn er iig al 2:

The Cry / The Electric Co.
Running To Stand Still

In het menu op de DVD schijnen ook wat fouten te zitten.
Ik dacht ook dat alleen 'Running To Stand Still' verkeerd was.. maar goed, ik luister vooral naar de albums na 'Joshua Tree'

't blijft toch een super DVD

* Maraca vind haar Vertigo screensaver lief maar snapt niks van de 'City of blinding lichts' screensaver
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_32505722
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 11:28 schreef Mister_Slide het volgende:

[..]

Inderdaad

Ik had 'm lekker opgezet tijdens het afwassen.. nou.. de kopjes trilden zowat uit m'n handen
Ow, dan moet ik oppassen, mijn pand is dermate klein dat er dan vast instortingsgevaar ontstaat
pi_32505966
quote:
Op woensdag 23 november 2005 08:51 schreef Maraca het volgende:

[..]

Ik dacht ook dat alleen 'Running To Stand Still' verkeerd was.. maar goed, ik luister vooral naar de albums na 'Joshua Tree'

't blijft toch een super DVD

* Maraca vind haar Vertigo screensaver lief maar snapt niks van de 'City of blinding lichts' screensaver
Wat staat er eigenlijk nog meer op die DVD-rom?
pi_32506054
quote:
Op woensdag 23 november 2005 08:51 schreef Maraca het volgende:

[..]

Ik dacht ook dat alleen 'Running To Stand Still' verkeerd was.. maar goed, ik luister vooral naar de albums na 'Joshua Tree'
The Joshua Tree
pi_32506132
Idd, net zoals het Achtung Baby is



Hey volgens mij is die dvd bij de MM in Zwolle uit-verrrr-kocht!!!!
pi_32506176
Waar staat Achtung Baby dan verkeerd? Of mis ik iets?!
pi_32506266
quote:
Op woensdag 23 november 2005 13:42 schreef H.Flick het volgende:
Waar staat Achtung Baby dan verkeerd? Of mis ik iets?!
Nee, dat was onzin, maar je zette dat The er zo grappig bij

*kuch*

Let maar niet op mij
pi_32506953
Je bent nog steeds niet helemaal genezen he Waxxer..

Hij komt trouwens ook op tv, zag ik laatst. Ik dacht zaterdag bij Yorin, RTL 5, Verinoca achtig iets dinges flups.
Ekki-Ekki-Ekki-Ekki-PTANG! Zoom-Boing! Z'nourrwringmm
pi_32507326
quote:
Op woensdag 23 november 2005 14:12 schreef Mister_Slide het volgende:

achtig iets dinges flups.
Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
  woensdag 23 november 2005 @ 15:06:47 #190
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_32508532
quote:
Op woensdag 23 november 2005 13:37 schreef H.Flick het volgende:

[..]

The Joshua Tree
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_32541664
quote:
Op woensdag 23 november 2005 14:12 schreef Mister_Slide het volgende:
Je bent nog steeds niet helemaal genezen he Waxxer..

Hij komt trouwens ook op tv, zag ik laatst. Ik dacht zaterdag bij Yorin, RTL 5, Verinoca achtig iets dinges flups.
Genezen zal ik (helaas) nooit, qua dat gedrag...

Maaaaaaaarrrr.......!!! Ik heb de dvd!!

*aanzet*
pi_32556132
quote:
Op maandag 21 november 2005 19:10 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Dan kun je 'm ook bij| CD-WOW bestellen ... veel goedkoper ...
Of geen cc?
Nee, zelfs geen 206 cc

Maar ik had een ic (een Iris Cheque) en bij de FRS heb ik hem nu voor zeg maar vijf euro gekocht...

Hij is goed!!!

Krijg weer helemaal het ik-wil-naar-U2-gevoel, Roel.

Mja nu kan ik hier hele teksten gaan kalken en histerisch doen, maar ik zal het deze keer gewoon simpelweg en eenvoudig samenvatten in één woord. In één woord dat eigenlijk een heleboel dingen samen, ja, tegelijk zegt. De dvd is knettergaaf!!
  vrijdag 25 november 2005 @ 13:51:59 #193
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_32565418
Wat een gave DVD. En super geluid!
Maarrrrrrrrrrrrrrrrrrrr: nog anderen bekend met het probleem dat bij de laag wissel van de dvd (eind bullet the blue sky) het geluid weg valt en het beeld doorloopt? Ik heb em dan op DTS staan. Ik moet dan vervolgens de audio track weer op DTS zetten om het weer aan het werk te krijgen.

Ik ga er eigenlijk vanuit dat het aan mijn knake dvd-spelert ligt hoor, maar misschien zijn er mensen die het probleem ook met een fatsoenlijk apparaat hebben.
Get on your boots!
16-11-09 Muse - Lanxess Arena Keulen
Last.fm | Twitter
pi_32570301
Ehhmm
http://www.u2.com/subscribe/

What is ‘U2.Communication’ ?

Commissioned and produced only for U2.Com subscribers, U2.Communication is a two-disc package containing an eight-track live CD with songs recorded in the US and Europe on the current Vertigo tour. Here’s the track listing:

1. City Of Blinding Lights live FROM Chicago, May 2005

2. Vertigo live FROM Chicago, May 2005

3. Elevation live FROM Chicago, May 2005

4. I Still Haven't Found What I'm Looking For live FROM Milan, July 2005

5. Miracle Drug live FROM Chicago, May 2005

6. Miss Sarajevo live FROM Milan, July 2005

7. The Fly live FROM Chicago, MAY 2005

8. With Or Without You live FROM Milan, July 2005

Alongside this comes a CD Rom which contains an interactive audio player – (giving you the ability to come up with your own playlist) plus a live video performance of Vertigo (from Milan in the summer) plus a collection of unique wallpapers and screensavers created for the Vertigo tour.

En wij dan??? (de mensen zonder subscription of mogelijkheden daartoe)
Milan opnames
  vrijdag 25 november 2005 @ 16:55:11 #195
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_32571150
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 16:27 schreef Yonderboi het volgende:
Ehhmm
http://www.u2.com/subscribe/

What is ‘U2.Communication’ ?
[kinp]
En wij dan??? (de mensen zonder subscription of mogelijkheden daartoe)
Milan opnames
ik wil je wel lid maken hoor, moet je ff t inschrijfgeld naar me overmaken. Geen probleem.

En verder zal deze uitgave toch ook wel via de bekend download-wegen te vinden zijn?
Get on your boots!
16-11-09 Muse - Lanxess Arena Keulen
Last.fm | Twitter
pi_32571327
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 16:27 schreef Yonderboi het volgende:
Ehhmm
http://www.u2.com/subscribe/

What is ‘U2.Communication’ ?

Commissioned and produced only for U2.Com subscribers, U2.Communication is a two-disc package containing an eight-track live CD with songs recorded in the US and Europe on the current Vertigo tour. Here’s the track listing:

1. City Of Blinding Lights live FROM Chicago, May 2005

2. Vertigo live FROM Chicago, May 2005

3. Elevation live FROM Chicago, May 2005

4. I Still Haven't Found What I'm Looking For live FROM Milan, July 2005

5. Miracle Drug live FROM Chicago, May 2005

6. Miss Sarajevo live FROM Milan, July 2005

7. The Fly live FROM Chicago, MAY 2005

8. With Or Without You live FROM Milan, July 2005

Alongside this comes a CD Rom which contains an interactive audio player – (giving you the ability to come up with your own playlist) plus a live video performance of Vertigo (from Milan in the summer) plus a collection of unique wallpapers and screensavers created for the Vertigo tour.

En wij dan??? (de mensen zonder subscription of mogelijkheden daartoe)
Milan opnames
Op zich wel leuk extraatje, maar ze hadden geen materiaal van Chicago en Milaan moeten gebruiken, maar tracks van een ander concert. Dat zou wel wat toevoegen imho.

Iedereen die Chicago op CD wil die heeft dat al. Ik heb de audio van Chicago al gedownload nog voordat ik de DVD had gekocht.

Miss Sarajevo Milaan is al op single, en de rest zal ook wel op DVD komen... niet echt uniek materiaal allemaal dus.

Ik ik vind dat dingen als wallpapers gewoon voor iedereen gratis van u2.com te downloaden moet zijn.
pi_32571586
Ik bedoel, ze hebben Bad gespeeld! En Dischothèque! The First Time! Fast Cars! Gloria! Party Girl! The Ocean!

Gebruik op z'n minst een paar van die nummers als je wat unieks samenstelt voor je fans.
pi_32571938
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 17:09 schreef Murray het volgende:
Ik bedoel, ze hebben Bad gespeeld! En Dischothèque! The First Time! Fast Cars! Gloria! Party Girl! The Ocean!

Gebruik op z'n minst een paar van die nummers als je wat unieks samenstelt voor je fans.
Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
pi_32613711
Vanavond U2 - Vertigo Live in Chicago op RTL5: 23.25-0.27
sig verwijderd door FA
  zondag 27 november 2005 @ 16:44:23 #200
133414 Joesse
Surrender your ego
pi_32621309
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 17:09 schreef Murray het volgende: En Dischothèque!
Boom Cha!!
  zondag 27 november 2005 @ 20:17:48 #201
128069 RenzoBrad
Niet meer actief
pi_32626929
Hier een snapshot tijdens Cry/Electric Co. waar Bono dus net met z'n microfoon op de drums sloeg

pi_32627081
Die blik van Larry! Geniaal
pi_32627553
quote:
Op zondag 27 november 2005 11:32 schreef Ambrosius het volgende:
Vanavond U2 - Vertigo Live in Chicago op RTL5: 23.25-0.27
Ik zag het ja. Ik weet niet of ik wel ga kijken, ik hou niet zo van spoilers.

Maar aan de andere kant ben ik toch wel heel benieuwd.

Nou ja, ik zie nog wel even.
Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
  zondag 27 november 2005 @ 21:20:57 #204
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_32628133
quote:
Op zondag 27 november 2005 20:23 schreef H.Flick het volgende:
Die blik van Larry! Geniaal
aan de andere kant zit ie tijdens het hele concert zo chagerijnig te kijken...
Get on your boots!
16-11-09 Muse - Lanxess Arena Keulen
Last.fm | Twitter
pi_32628652
quote:
Op zondag 27 november 2005 21:20 schreef Dandelion het volgende:

[..]

aan de andere kant zit ie tijdens het hele concert zo chagerijnig te kijken...
Klopt, maar nu kijkt hij even om.
pi_32633352
quote:
Op zondag 27 november 2005 11:32 schreef Ambrosius het volgende:
Vanavond U2 - Vertigo Live in Chicago op RTL5: 23.25-0.27
Ondertussen al even bezig.
sig verwijderd door FA
pi_32634251
Hé, op de echte DVD loopt de aftiteling toch niet door "40" heen hè?
Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
pi_32637125
Weet iemand al de data wanneer U2 in Latijns Amerika gaat spelen?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  maandag 28 november 2005 @ 09:36:50 #209
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_32638626
quote:
Op maandag 28 november 2005 00:29 schreef m021 het volgende:
Hé, op de echte DVD loopt de aftiteling toch niet door "40" heen hè?
nee
Get on your boots!
16-11-09 Muse - Lanxess Arena Keulen
Last.fm | Twitter
  maandag 28 november 2005 @ 09:38:37 #210
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_32638651
quote:
Op maandag 28 november 2005 04:22 schreef fernando_redondo het volgende:
Weet iemand al de data wanneer U2 in Latijns Amerika gaat spelen?
daar is nog niets over bekend. Maar www.u2.com zal het beslist als eerste weten.
Get on your boots!
16-11-09 Muse - Lanxess Arena Keulen
Last.fm | Twitter
pi_32641276
In Argentinie is al bekend dat ze op 1 en 3 maart spelen en in Santiago en Sao Paulo wat late. Al weet ik daar geen data van
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_32643439
Volgende week begint de kaartverkoop voor Oceanië al.

Jammer, geen Vertigo Oceanië voor mij dus. Had ik eventueel wel willen doen, maar daar gaat weken planning in zitten, dat kan ik niet even in een weekje regelen.
Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
  maandag 28 november 2005 @ 18:42:02 #213
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_32651359
Trouwens.. de nieuwe videoclip van U2 is al uit.. Original of the species..
quote:
Gisteren (25-11-05) was de première van de nieuwe videoclip van U2 'Original Of the Species' op MTV. Een hightech staaltje waarin de hoofden van de bandleden als computer animatie te zien zijn. De videoclip is gemaakt door Catherine Owens, een vriendin van de bandleden. Zie ook het nieuwsbericht op de U2 fanclub site.

Je kunt de videoclip in zijn geheel (als je U2.com lid bent) bekijken via deze link.

Naast de laatste officiële U2 kalender wallpaper van december (komt volgende week) hebben we een wallpaper van 'Original of the Species' video gemaakt.

De single zal naar alle waarschijnlijkheid in december alleen in Canada uitgebracht gaan worden. Als dat het geval is zullen we proberen de single te gaan leveren. Meer hierover in onze aankomende nieuwsbrief.
Bron: U2book.net


Niet gezien.. wie heeft hem gezien?
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_32651802
quote:
Op maandag 28 november 2005 18:42 schreef Maraca het volgende:
Trouwens.. de nieuwe videoclip van U2 is al uit.. Original of the species..
[..]

Bron: U2book.net


Niet gezien.. wie heeft hem gezien?
* meldt *

Niet bepaald een standaard clip voor U2, hij's helemaal geanimeerd.
pi_32652104
quote:
Op maandag 28 november 2005 19:04 schreef Murray het volgende:

[..]

* meldt *

Niet bepaald een standaard clip voor U2, hij's helemaal geanimeerd.
Dat was Hold me, Thrill me, Kiss me, Kill me ook

Tenminste, dat was getekend maar het idee is hetzelfde denk ik.

Ik ga hem ook even kijken op U2.com .

-edit- Eigenlijk is het toch heel anders . Wel leuk dat ze het mooiste nummer van het album als single uitbrengen.
  maandag 28 november 2005 @ 19:50:20 #216
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_32652894
Ja, in Canada Maar goed.. gelukkig bestaat er iets als import..
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_32653265
quote:
Op maandag 28 november 2005 19:20 schreef H.Flick het volgende:

[..]

Dat was Hold me, Thrill me, Kiss me, Kill me ook
ZÓ'N vet nummer...
pi_32670541
quote:
Op maandag 28 november 2005 20:05 schreef Morrigun99 het volgende:

[..]

ZÓ'N vet nummer...
Zeker live tijdens de popmart tour
Ekki-Ekki-Ekki-Ekki-PTANG! Zoom-Boing! Z'nourrwringmm
pi_32670640
Ik heb dat nr een keer gezongen met één of ander Karaoke-iets...

1) Dat noooooooooiiiit meer
2) Ik krijg nog een knoop in mijn maag van schaamte als ik dat nr hoor...

pi_32671370
Whahaha

Is daar een video/geluidsopname van?
Ekki-Ekki-Ekki-Ekki-PTANG! Zoom-Boing! Z'nourrwringmm
pi_32671744
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 14:39 schreef Mister_Slide het volgende:
Whahaha

Is daar een video/geluidsopname van?
Godzijdank zijn daar geen beelden van

Ik voel die knoop nu al opkomen...
  dinsdag 29 november 2005 @ 15:09:56 #222
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_32672204
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 14:52 schreef Waxxer het volgende:

[..]

Godzijdank zijn daar geen beelden van

Ik voel die knoop nu al opkomen...
dat impliceert dat er wel geluidsopnamen van zijn
Get on your boots!
16-11-09 Muse - Lanxess Arena Keulen
Last.fm | Twitter
pi_32672373
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 14:09 schreef Waxxer het volgende:
Ik heb dat nr een keer gezongen met één of ander Karaoke-iets...


Makkelijk nummer voor de onervaren zanger.
Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
pi_32672483
Ik hoop met heeeelll mijn hart dat er géén stiekeme geluidsopnamen van zijn

En ik moet sowieso niet gaan zingen Het was dwang! Het was pure dwáng!!!!

En het gebeurde al twee jaar geleden, maar het voelt alsof het afgelopen weekend was
  dinsdag 29 november 2005 @ 15:28:30 #225
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_32672749
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 15:19 schreef Waxxer het volgende:
Ik hoop met heeeelll mijn hart dat er géén stiekeme geluidsopnamen van zijn

En ik moet sowieso niet gaan zingen Het was dwang! Het was pure dwáng!!!!

En het gebeurde al twee jaar geleden, maar het voelt alsof het afgelopen weekend was
ah oorzaak drank natuurlijk.

ach, zo heb ik ooit op een avondje waar je op school je kunsten mocht laten zien Sunday Bloody Sunday gezongen. En dat staat op cd en mijn vriendin vind het leuk om mijn vrienden daar aan te herinneren als ze over de vloer zijn hier.
Ik ben inmiddels bassist, dat heeft een reden.

Desalniettemin wil ik die opname van jou wel horen
Get on your boots!
16-11-09 Muse - Lanxess Arena Keulen
Last.fm | Twitter
pi_32673219
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 15:28 schreef Dandelion het volgende:

mijn vriendin vind het leuk om mijn vrienden daar aan te herinneren als ze over de vloer zijn hier.
Leuke vriendin heb je.
Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
  dinsdag 29 november 2005 @ 16:08:40 #227
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_32673746
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 15:45 schreef m021 het volgende:

[..]

Leuke vriendin heb je.
ach, ik doe ook wel eens wat voor haar
De duitsers hebben daar zo'n mooi spreekwoord over, iets van: Was Sich liebt das neckt sich.
Ofzoiets
Get on your boots!
16-11-09 Muse - Lanxess Arena Keulen
Last.fm | Twitter
pi_32673982
ich denke, das ich...

Pardon.

ik denk dat ik Numb niet eens zuiver kan voordragen. .

En Dandelion, op cd zelfs! Een cassettebandje a lá, maar zo'n cd die overal mee naartoe kan... Ik moet er niet aan dénken! Heb je 'm niet doormidden gebroken dan? Of een krasje gemaakt op precies de goede plek?
  dinsdag 29 november 2005 @ 16:18:34 #229
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_32674039
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 16:17 schreef Waxxer het volgende:
ich denke, das ich...

Pardon.

ik denk dat ik Numb niet eens zuiver kan voordragen. .

En Dandelion, op cd zelfs! Een cassettebandje a lá, maar zo'n cd die overal mee naartoe kan... Ik moet er niet aan dénken! Heb je 'm niet doormidden gebroken dan? Of een krasje gemaakt op precies de goede plek?
ach nee, ik wacht op de dag dat ik het weer aandurf om dit stukje kwaliteit te beluisteren.
Get on your boots!
16-11-09 Muse - Lanxess Arena Keulen
Last.fm | Twitter
pi_32676199
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 16:18 schreef Dandelion het volgende:

[..]

ach nee, ik wacht op de dag dat ik het weer aandurf om dit stukje kwaliteit te beluisteren.
Als je 25 jaar getrouwd bent en al je blunders keurig chronologisch krijgt voorgedragen
pi_32676215
Ik hoor trouwens dat ze Peace Planet van Ekseption gaan coveren?
  dinsdag 29 november 2005 @ 18:17:01 #232
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_32676773
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 17:54 schreef Waxxer het volgende:

[..]

Als je 25 jaar getrouwd bent en al je blunders keurig chronologisch krijgt voorgedragen
ieuw trouwen!
en euh stukjes

toch maar in de magnetron met die cd....
Get on your boots!
16-11-09 Muse - Lanxess Arena Keulen
Last.fm | Twitter
  woensdag 30 november 2005 @ 01:21:00 #233
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_32687574
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 13:51 schreef Dandelion het volgende:
Wat een gave DVD. En super geluid!
Maarrrrrrrrrrrrrrrrrrrr: nog anderen bekend met het probleem dat bij de laag wissel van de dvd (eind bullet the blue sky) het geluid weg valt en het beeld doorloopt? Ik heb em dan op DTS staan. Ik moet dan vervolgens de audio track weer op DTS zetten om het weer aan het werk te krijgen.

Ik ga er eigenlijk vanuit dat het aan mijn knake dvd-spelert ligt hoor, maar misschien zijn er mensen die het probleem ook met een fatsoenlijk apparaat hebben.
t ligt inderdaad aan mijn pruts apparatuur.
Get on your boots!
16-11-09 Muse - Lanxess Arena Keulen
Last.fm | Twitter
pi_32688191
Er schijnt een soundboard van Dublin III aan te komen...
pi_32689238
quote:
Op woensdag 30 november 2005 02:25 schreef Murray het volgende:
Er schijnt een soundboard van Dublin III aan te komen...
Idd, ze gaan hem gebruiken in de Croke III dvd.
Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
pi_32700512
Volgens Universal Music Denemarken komt er in 'uge 13' (week 13 neem ik aan) een DVD uit..
quote:
Uge 13 .2006
U2 Popmart Tour DVD DVD
http://www.universal.dk/releaseplan.asp

Zou toch leuk zijn als het nu wel een keertje klopt.
pi_32701553
Pfff... week 13 van 2006 is nog heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel ver weg...
Kan helaas nog vanalles gebeuren.

Ik ga mezelf nu nog niet blij maken dus
pi_32729311
quote:
Op woensdag 30 november 2005 01:21 schreef Dandelion het volgende:

[..]

t ligt inderdaad aan mijn pruts apparatuur.
Ik heb geen problemen
You gotta cry without weeping, talk without speaking, scream without raising your voice.
pi_32729585
Nou, er zit bij mij ook een "hikje" bij Bullet the Blue Sky... Niet tijdens de muziek (dat moest er nog eens bij komen... ), maar toch...

En het is een Sony-apparaat. Behorende tot een home-cinema-set waar ik kei-hajd vooj het moeten wejken!
pi_32732677
Bij die U2 DVD's moet je niet te snel denken dat het aan jezelf ligt.

Mijn HTDAAB bonus-DVD is 'out of sync'. Alleen op de Playstation 2 van m'n broertje wil 'ie synchroon afspelen. Daar kwam ik helaas pas achter toen de omruiltermijn al was verstreken.
Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
  donderdag 1 december 2005 @ 19:32:33 #241
8875 Mdk
Smart-ass
pi_32734375
Dan ligt het toch ook aan jezelf?
Latest releases: http://www.dekooker.nl
pi_32735129
quote:
Op donderdag 1 december 2005 19:32 schreef Mdk het volgende:
Dan ligt het toch ook aan jezelf?
Nee hoor. De reden dat het hij op de PS2 wel doet is dat daar schijnbaar foutcorrectie-software in zit. Op de pc en op gewone dvd-spelers werkt hij niet goed.

Ik merk nu trouwens nog iets: tijdens Crumbs From Your Table (op de gewone HTDAAB CD) hoor ik zachte klikjes. Vooral tijdens de intro "duidelijk" te horen. Heeft iemand anders dit ook, of ligt het aan mijn cd?
Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
  vrijdag 2 december 2005 @ 01:00:50 #243
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_32744835
quote:
Op donderdag 1 december 2005 19:56 schreef m021 het volgende:

[..]Ik merk nu trouwens nog iets: tijdens Crumbs From Your Table (op de gewone HTDAAB CD) hoor ik zachte klikjes. Vooral tijdens de intro "duidelijk" te horen. Heeft iemand anders dit ook, of ligt het aan mijn cd?
Daar zal ik eens naar luisteren, ik krijg morgen mijn super de luxe ES-3 in ear monitors, dus die zal ik er eens op loslaten
quote:
Op donderdag 1 december 2005 16:44 schreef Waxxer het volgende:
Nou, er zit bij mij ook een "hikje" bij Bullet the Blue Sky... Niet tijdens de muziek (dat moest er nog eens bij komen... ), maar toch...

En het is een Sony-apparaat. Behorende tot een home-cinema-set waar ik kei-hajd vooj het moeten wejken!
dat is 'normaal'. een dvd van 9 gigabite is opgebouwd uit 2 lagen, het hikje wat je ziet is de laagwissel, waar de leeskop niet soepel overheen gaat. Bij films zorgen ze er (op een beetje dvd) voor dat deze in een scene wissel zit, waar het beeld toch zwart is, zodat je het niet opmerkt. Bij een concert registratie is dat wat lastiger natuurlijk, dus ik ben al blij dat die aan het eind van het nummer zit. Ik ben nog geen dvd spelert tegen gekomen die daar vloeiend overheen leest, dus je hebt niet voor niets zo hard gespaard voor je apparatuur.
Get on your boots!
16-11-09 Muse - Lanxess Arena Keulen
Last.fm | Twitter
  vrijdag 2 december 2005 @ 01:02:00 #244
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_32744860
loserige dubbelpost
Get on your boots!
16-11-09 Muse - Lanxess Arena Keulen
Last.fm | Twitter
pi_32750567
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 01:02 schreef Dandelion het volgende:

loserige dubbelpost
Knurft
Ekki-Ekki-Ekki-Ekki-PTANG! Zoom-Boing! Z'nourrwringmm
  vrijdag 2 december 2005 @ 13:59:11 #246
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_32753963
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 11:35 schreef Mister_Slide het volgende:

[..]

Knurft
mooi woord he
Get on your boots!
16-11-09 Muse - Lanxess Arena Keulen
Last.fm | Twitter
pi_32754321
Een per ongelukke dubbelpost is toch niet loserig?

En dan gelijk schelden....

C-O-E-X-I-S-T!!!!
  vrijdag 2 december 2005 @ 14:21:55 #248
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_32754563
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 14:12 schreef Waxxer het volgende:
Een per ongelukke dubbelpost is toch niet loserig?

En dan gelijk schelden....

C-O-E-X-I-S-T!!!!
flikker op man, coexist, als bono dr bij is misschien, de rest van de tijd schop ik het liefst iedereen in elkaar. Coexist is voor achterlijke hippies.

Get on your boots!
16-11-09 Muse - Lanxess Arena Keulen
Last.fm | Twitter
pi_32754871
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 14:21 schreef Dandelion het volgende:

[..]

flikker op man, coexist, als bono dr bij is misschien, de rest van de tijd schop ik het liefst iedereen in elkaar. Coexist is voor achterlijke hippies.

Nounounounounounou Dit gaat tegen álles in, wat je geleerd hebt in de Amsterdam Arena!!! Naja, je kon er weinig van mee krijgen wát hij zei, dus wat dat betreft...
  vrijdag 2 december 2005 @ 14:54:28 #250
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_32755528
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 14:31 schreef Waxxer het volgende:

[..]

Nounounounounounou Dit gaat tegen álles in, wat je geleerd hebt in de Amsterdam Arena!!! Naja, je kon er weinig van mee krijgen wát hij zei, dus wat dat betreft...
de echo heeft nog dagenlang doorgedreund in mijn hoofd en heeft geleid tot een staat van bewuste schizofrenie, En vandaag is de keuze gevallen op BOOS.
Dus bono kan de tering krijgen met zijn doelloze gezevert.

Get on your boots!
16-11-09 Muse - Lanxess Arena Keulen
Last.fm | Twitter
  vrijdag 2 december 2005 @ 14:54:50 #251
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_32755540
en nou weer ff serieus ja!
Get on your boots!
16-11-09 Muse - Lanxess Arena Keulen
Last.fm | Twitter
pi_32755688
Ja. DVD. Leuk. Goede band ook, best wel.

Mijn vader kan zelfs wat nummers meezingen/meeneuriën. . Die heb ik na 15 jaar eindelijk into-U2 gekregen.
pi_32756063
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 15:00 schreef Waxxer het volgende:

Mijn vader kan zelfs wat nummers meezingen/meeneuriën. . Die heb ik na 15 jaar eindelijk into-U2 gekregen.
Haha. Mijn vader (liefhebber van klassiek en jazz) zou ik nooit aan U2 krijgen. Maar dat is ook helemaal niet erg.

Mijn moeder vindt het wel leuk overigens, maar ze kent alleen de nummers die op de radio worden gedraaid.
Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
pi_32756292
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 15:11 schreef m021 het volgende:

[..]

Haha. Mijn vader (liefhebber van klassiek en jazz) zou ik nooit aan U2 krijgen. Maar dat is ook helemaal niet erg.

Mijn moeder vindt het wel leuk overigens, maar ze kent alleen de nummers die op de radio worden gedraaid.
Haha idd die van mij ook

Wel raar dat ik daar op mijn 26e achter moet komen... Er is zoooveel ruzie over U2 geweest vroeger, ik draaide tot grote ergernis bijna alleen maar U2, U2, U2... Dus het moest uit of zachter of het was depressieve muziek... Maarja, nu blijkt dat het alleen maar zo ging om de vrede te behouden. Mijn moeder kan Stuck in a Moment, Beautiful Day enz zelfs meezingen, dus dat zegt genoeg. . En hoewel ze Mysterious Ways niet eens hebben gespeeld in A'dam, kon mijn vader dat tóch meezingen! Nou ja, een poging tot, en hij kende het refrein.
pi_32757485
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 14:31 schreef Waxxer het volgende:

[..]

Nounounounounounou Dit gaat tegen álles in, wat je geleerd hebt in de Amsterdam Arena!!! Naja, je kon er weinig van mee krijgen wát hij zei, dus wat dat betreft...
Het grappige was dat je juist de stem ontzettend goed kon horen als je oordoppen in had.... Die had ik dus ook in, en ik kon precies volgen wat Bono allemaal zei. Uiteraard deed ik ze wel uit bij wat rustigere nummers en af en toe om het overweldigende publiekgeluid te horen! Net als bij Yahweh en 40 bijvoorbeeld...
pi_32759831
quote:
Op vrijdag 2 december 2005 15:18 schreef Waxxer het volgende:

En hoewel ze Mysterious Ways niet eens hebben gespeeld in A'dam, kon mijn vader dat tóch meezingen! Nou ja, een poging tot, en hij kende het refrein.
Mysterious Ways wordt af en toe nog wel eens op de radio gedraaid, misschien dat hij het zo kende?
Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
  maandag 5 december 2005 @ 15:38:53 #257
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_32836916
quote:
Op donderdag 1 december 2005 19:56 schreef m021 het volgende:

[..]

Ik merk nu trouwens nog iets: tijdens Crumbs From Your Table (op de gewone HTDAAB CD) hoor ik zachte klikjes. Vooral tijdens de intro "duidelijk" te horen. Heeft iemand anders dit ook, of ligt het aan mijn cd?
heb het eens gecheckd maar dat hoor ik toch echt niet.
Get on your boots!
16-11-09 Muse - Lanxess Arena Keulen
Last.fm | Twitter
  maandag 5 december 2005 @ 15:44:02 #258
135509 schaap001
Ik bedoel maar te zeggen:
pi_32837051
Die ouwe kinderlokker bleek bij mij de dubbel DVD van Chicago in mijn schoen gestopt te hebben vannochtend. Nog geen tijd gehad om 'm te kunnen bekijken, er wel ff snel erdoorheen gezapt. Kan het zijn dat ze die enorme lampjesmuur die er in Amsterdam stond, daar niet hebben gebruikt? Of heb ik nou net de verkeerde stukkies gezien (Electric Co o.a.)...
pi_32837211
quote:
Op maandag 5 december 2005 15:44 schreef schaap001 het volgende:
Die ouwe kinderlokker bleek bij mij de dubbel DVD van Chicago in mijn schoen gestopt te hebben vannochtend. Nog geen tijd gehad om 'm te kunnen bekijken, er wel ff snel erdoorheen gezapt. Kan het zijn dat ze die enorme lampjesmuur die er in Amsterdam stond, daar niet hebben gebruikt? Of heb ik nou net de verkeerde stukkies gezien (Electric Co o.a.)...
Hee hee, hoo hoo... Dat kun je ook anders zeggen he?! "Ik ben echt superblij!! Nu was mijn vriendin al lief, maar nu heeft ze mij de dubbel-DVD van het concert gegeven als sinterklaascadeau!!! Echt helemaal super!!! Ze is ook zooo geweldig!! Hey maar die lampjesmuur daar (ik heb al even wat gezapt, straks heb ik meer tijd om 'm te bekijken), dat is...." enz.
pi_32837380
Mijn ouders hebben mij U2 'aangeleerd'
Ik ben er mee opgegroeid.
Maar vandaag eindelijk de DVD gekeken
Prachtig, echt prachtig, alleen wel zonde soms.
Ze bleven echt kloten met dat geluid.
Soms was de basgitaar weer half weg of soms The Egde dan weer.
En soms komt ook opeens het publiek naar voren, en andere meezing nummers worden ze weer gedempt. Soms zet Bono het publiek aan tot zingen etc. en dan hoor je het publiek niet
Als je bijv. kijkt naar de DVD van Toto (Live in Amsterdam), die is veeel veeel beter qau geluid.
Maar toch een op en top DVD
  maandag 5 december 2005 @ 15:56:00 #261
135509 schaap001
Ik bedoel maar te zeggen:
pi_32837407
[quote]Op maandag 5 december 2005 15:49 schreef Waxxer het volgende:

[..]

Hee hee, hoo hoo... Dat kun je ook anders zeggen he?!


Die ouwe kinderlokker bleek bij mij de dubbel DVD van Chicago in mijn schoen gestopt te hebben vannochtend. Nog geen tijd gehad om 'm te kunnen bekijken, er wel ff snel erdoorheen gezapt. Kan het zijn dat ze die enorme lampjesmuur die er in Amsterdam stond, daar niet hebben gebruikt? Of heb ik nou net de verkeerde stukkies gezien (Electric Co o.a.)...

Ja, hij is eigenlijk zo slecht nog niet, die ouwe baas...

Maar ik begrijp dat ie nog komt, die lampjesmuur en bijbehorende projecties? Vinnik toch altijd wel leuker, aangezien ik in Amsterdam was, om een registratie te hebben die ongeveer gelijk is aan wat ik zelf gezien heb. Die ´Slane Castle´ DVD van U2 is geweldig, maar dat had je alleen maar dáár kunnen zien.
pi_32837782
quote:
Op maandag 5 december 2005 15:44 schreef schaap001 het volgende:
Kan het zijn dat ze die enorme lampjesmuur die er in Amsterdam stond, daar niet hebben gebruikt? Of heb ik nou net de verkeerde stukkies gezien (Electric Co o.a.)...
Lees het topic maar door, daarin staat het antwoord op je vraag.

Echt, wat heb ik een hekel aan mensen die zomaar een topic komen binnenvallen met vragen die al veel te vaak zijn gesteld.
Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
  maandag 5 december 2005 @ 16:13:11 #263
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_32837859
quote:
Op maandag 5 december 2005 15:56 schreef schaap001 het volgende:

Maar ik begrijp dat ie nog komt, die lampjesmuur en bijbehorende projecties? Vinnik toch altijd wel leuker, aangezien ik in Amsterdam was, om een registratie te hebben die ongeveer gelijk is aan wat ik zelf gezien heb. Die ´Slane Castle´ DVD van U2 is geweldig, maar dat had je alleen maar dáár kunnen zien.
Geen muur, maar een gordijn. bekijk het maar
Het decor enzo is weldegelijk anders dan in amsterdam, maar de projecties zijn dan weer wel het zelfde.
Get on your boots!
16-11-09 Muse - Lanxess Arena Keulen
Last.fm | Twitter
pi_32837868
quote:
Op maandag 5 december 2005 16:10 schreef m021 het volgende:

[..]

Lees het topic maar door, daarin staat het antwoord op je vraag.

Echt, wat heb ik een hekel aan mensen die zomaar een topic komen binnenvallen met vragen die al veel te vaak zijn gesteld.
Nobody's perfect
  maandag 5 december 2005 @ 16:21:49 #265
135509 schaap001
Ik bedoel maar te zeggen:
pi_32838097
quote:
Op maandag 5 december 2005 16:10 schreef m021 het volgende:

[..]

Lees het topic maar door, daarin staat het antwoord op je vraag.

Echt, wat heb ik een hekel aan mensen die zomaar een topic komen binnenvallen met vragen die al veel te vaak zijn gesteld.
Ik ook, ja. Bah, al die mensen die zomaar een topic komen binnenvallen met vragen die al veel te vaak zijn gesteld. Foei!
pi_32838245
quote:
Op maandag 5 december 2005 16:21 schreef schaap001 het volgende:

[..]

Ik ook, ja. Bah, al die mensen die zomaar een topic komen binnenvallen met vragen die al veel te vaak zijn gesteld. Foei!
Je weet dat ik het tegen jou had?

Één keertje CTRL-F in dit topic op "decor" en je hebt het antwoord op je vraag. Zoeken hoeft niet moeilijk te zijn...
Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
pi_32838277
ik heb een brandende vraag, die ik nu niet meer durf te stellen. .
pi_32838415
quote:
Op maandag 5 december 2005 16:28 schreef Waxxer het volgende:
ik heb een brandende vraag, die ik nu niet meer durf te stellen. .
Flauw hoor.

Zolang niet exact dezelfde vraag al eens gesteld is in dit topic, zal ik m'n klep houden.
Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
pi_32838524
quote:
Op maandag 5 december 2005 16:33 schreef m021 het volgende:

[..]

Flauw hoor.

Zolang niet exact dezelfde vraag al eens gesteld is in dit topic, zal ik m'n klep houden.


Nou, ik wéét namelijk dat "het" al tig keer besproken is, maar ik vraag me steeds meer af, wat voor nummer ze altijd vóór het concert draaien, zoals ook op de DVD voordat "everyone" begint. .
pi_32838656
Was dat niet Wake Up van The Arcade Fire?

Ik heb het nummer zelf nog nooit gehoord, maar omdat het overal op Internet staat weet ik het nu nog uit m'n hoofd ook.
Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
pi_32838736
quote:
Op maandag 5 december 2005 16:42 schreef m021 het volgende:
Was dat niet Wake Up van The Arcade Fire?

Ik heb het nummer zelf nog nooit gehoord, maar omdat het overal op Internet staat weet ik het nu nog uit m'n hoofd ook.
Dat bedoel ik

Maar ik heb het eigenlijk de hele tijd bij de U2-reeks hier gehouden, en rond de concerten nog op U2fanclub.nl....

Maarja, dankjewel!
pi_32839129
Niet echt een nummer waar ik wild van word, hoor ik nu.
pi_32839802
Even een ander onderwerp:

Heeft hier iedereen die Greatest Hits 1990 - 2000 compilatie?
Man o man, wat is Electrical Storm toch een SCHITTEREND nummer.


staat nu op namelijk...
pi_32840084
quote:
Op maandag 5 december 2005 15:55 schreef no1uknow het volgende:
Mijn ouders hebben mij U2 'aangeleerd'
Ik ben er mee opgegroeid.
Maar vandaag eindelijk de DVD gekeken
Prachtig, echt prachtig, alleen wel zonde soms.
Ze bleven echt kloten met dat geluid.
Soms was de basgitaar weer half weg of soms The Egde dan weer.
En soms komt ook opeens het publiek naar voren, en andere meezing nummers worden ze weer gedempt. Soms zet Bono het publiek aan tot zingen etc. en dan hoor je het publiek niet
Als je bijv. kijkt naar de DVD van Toto (Live in Amsterdam), die is veeel veeel beter qau geluid.
Maar toch een op en top DVD
Oh shit een 1 of andere homo had Dolby Digital ingeschakeld ipv gewoon stereo (via de versterker dus )
pi_32840696
quote:
Op maandag 5 december 2005 17:29 schreef Morrigun99 het volgende:
Even een ander onderwerp:

Heeft hier iedereen die Greatest Hits 1990 - 2000 compilatie?
Man o man, wat is Electrical Storm toch een SCHITTEREND nummer.


staat nu op namelijk...
Electrical Storm is inderdaad top!

Vooral de versie die onder de videoclip zit (heet die niet William Orbit mix? of ben ik nou in de war? ).

edit: ik heb de betreffende compilatie trouwens niet. Ik heb het niet zo op best-of's. Misschien dat ik wel ooit nog de DVD van dat album koop.

[ Bericht 13% gewijzigd door m021 op 05-12-2005 18:13:29 ]
Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
pi_32840847
quote:
Op maandag 5 december 2005 17:02 schreef Waxxer het volgende:
Niet echt een nummer waar ik wild van word, hoor ik nu.
Ik krijg er juist elke keer weer een hoop positieve vibraties van als ik het hoor.
  maandag 5 december 2005 @ 18:13:33 #277
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_32840950
quote:
Op maandag 5 december 2005 18:09 schreef Murray het volgende:

[..]

Ik krijg er juist elke keer weer een hoop positieve vibraties van als ik het hoor.
ik ook, vooral dat wazige eind
Get on your boots!
16-11-09 Muse - Lanxess Arena Keulen
Last.fm | Twitter
  maandag 5 december 2005 @ 18:15:47 #278
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_32841013
quote:
Op maandag 5 december 2005 17:39 schreef no1uknow het volgende:

[..]

Oh shit een 1 of andere homo had Dolby Digital ingeschakeld ipv gewoon stereo (via de versterker dus )
DTS does the trick
Get on your boots!
16-11-09 Muse - Lanxess Arena Keulen
Last.fm | Twitter
pi_32841087
quote:
Op maandag 5 december 2005 17:39 schreef no1uknow het volgende:

[..]

Oh shit een 1 of andere homo had Dolby Digital ingeschakeld ipv gewoon stereo (via de versterker dus )
Nounounounounou....

C-O-E-X-I-S-T

"Iemand thuis had de geluidsinstellingen van de stereo-installatie gewijzigd, en dat zag ik later pas", zeg je dan. .
pi_32841117
quote:
Op maandag 5 december 2005 18:09 schreef Murray het volgende:

[..]

Ik krijg er juist elke keer weer een hoop positieve vibraties van als ik het hoor.
Oh ja, van dat whooooohhhoooo enz krijg ik wel weer de kriebels, trouwens!
  maandag 5 december 2005 @ 18:28:56 #281
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_32841414
quote:
Op maandag 5 december 2005 18:18 schreef Waxxer het volgende:

[..]

Nounounounounou....

C-O-E-X-I-S-T

"Iemand thuis had de geluidsinstellingen van de stereo-installatie gewijzigd, en dat zag ik later pas", zeg je dan. .
tjeesis waxxer, ben jij op kruistocht ofzo?
Get on your boots!
16-11-09 Muse - Lanxess Arena Keulen
Last.fm | Twitter
pi_32841545
quote:
Op maandag 5 december 2005 18:28 schreef Dandelion het volgende:

[..]

tjeesis waxxer, ben jij op kruistocht ofzo?


Hahaha, nee, ik ben in een anti-baldadigheidbui vandaag, door omstandigheden (ruit vernield door vuurwerk), dus ik strijd vandaag tegen alles dat ontoelaatbaar is in een leefbare samenleving in harmonie, met respect, acceptatie en normbesef.
  maandag 5 december 2005 @ 18:34:59 #283
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_32841574
quote:
Op maandag 5 december 2005 18:33 schreef Waxxer het volgende:

[..]



Hahaha, nee, ik ben in een anti-baldadigheidbui vandaag, door omstandigheden (ruit vernield door vuurwerk), dus ik strijd vandaag tegen alles dat ontoelaatbaar is in een leefbare samenleving in harmonie, met respect, acceptatie en normbesef.
Ja.
Kruistocht dus

btw:
je hebt de dader van het 'vuurwerk incident' toch wel een stevig potje Coexist op zijn neus verkocht he?
Get on your boots!
16-11-09 Muse - Lanxess Arena Keulen
Last.fm | Twitter
pi_32841677
quote:
Op maandag 5 december 2005 18:34 schreef Dandelion het volgende:

[..]

Ja.
Kruistocht dus

btw:
je hebt de dader van het 'vuurwerk incident' toch wel een stevig potje Coexist op zijn neus verkocht he?
Ik was niet thuis...

Nou ja, gelukkig was ik niet thuis! Maar het zullen geen U2-fans geweest zijn, nee... ( Ruit vernield door vuurwerk )
pi_32842653
quote:
Op maandag 5 december 2005 18:19 schreef Waxxer het volgende:

[..]

Oh ja, van dat whooooohhhoooo enz krijg ik wel weer de kriebels, trouwens!
Je waant je weer helemaal bij het concert. Same here, als ik dat nummer hoor.
pi_32844117
Wat een heerlijk dvd'tje is het toch .
pi_32844230
Is het 'foutje' tijdens het begin van Elevation meer mensen opgevallen? Tijdens het rustige gedeelte lijkt 't alsof Bono zich verslikt ofzo. Raar.
  maandag 5 december 2005 @ 20:25:42 #288
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_32844753
quote:
Op maandag 5 december 2005 20:08 schreef Roel_Jewel het volgende:
Is het 'foutje' tijdens het begin van Elevation meer mensen opgevallen? Tijdens het rustige gedeelte lijkt 't alsof Bono zich verslikt ofzo. Raar.
ja hij heeft daar een kikker in de keel ofzo.
Wel stoer om te laten zitten, zo van: "Kijk goed hè, wij dubben onze fouten niet"
Ik vraag me af in hoeverre dat eigenlijk wel of niet gebeurt, dat ze foutjes in de studio ff over spelen, iemand daar zicht op?
Get on your boots!
16-11-09 Muse - Lanxess Arena Keulen
Last.fm | Twitter
pi_32844917
quote:
Op maandag 5 december 2005 20:08 schreef Roel_Jewel het volgende:
Is het 'foutje' tijdens het begin van Elevation meer mensen opgevallen? Tijdens het rustige gedeelte lijkt 't alsof Bono zich verslikt ofzo. Raar.
Dat lijkt niet alleen zo hoor.

... elevate me here *BURP* of your lips...

Hij heeft het nog 1 of 2 keer moeilijk tijdens Elevation als je een beetje oplet.
pi_32845846
quote:
Op maandag 5 december 2005 20:08 schreef Roel_Jewel het volgende:
Is het 'foutje' tijdens het begin van Elevation meer mensen opgevallen? Tijdens het rustige gedeelte lijkt 't alsof Bono zich verslikt ofzo. Raar.
Heb je dan de rest van het nr niet uitgekeken? Hij schraapt z'n keel nog eens goed en zegt iets over dat het publiek hem moet helpen... (met zingen) .."got a frog in my throat"
pi_32846035
quote:
Op maandag 5 december 2005 20:25 schreef Dandelion het volgende:
Ik vraag me af in hoeverre dat eigenlijk wel of niet gebeurt, dat ze foutjes in de studio ff over spelen, iemand daar zicht op?
Normaal gesproken zorgen ze dat er geen fouten in zitten. Tijdens Popmart Mexico speelt Edge een valse noot, op de video/CD (en hopenlijk binnenkort ook eens de DVD ) is die niet te horen. Spelen ze niet opnieuw in, schijnt er gewoon met de computer uitge-edit te zijn.

Tegenwoordig nemen ze twee avonden op, mochten ze dan Elevation op de ene avond verknallen dan gebruiken ze gewoon de opname van de andere avond. Elevation live uit Chicago zoals die eerder dit jaar op TV uitgezonden is (Hier in Chris Zegers Goes U2) is dan ook een opname van een andere avond, zonder kikker in de keel.

Lijkt erop dat het bij deze DVD niet gebeurd is, er schijnen meer fouten in te zitten. Geen idee waar want ze zijn mij nog niet opgevallen. Even zoeken waar ik dat gelezen heb...
pi_32846111
Er zitten nog wel wat meer foutjes in hoor. Adam speelt bv. wel eens een foute bastoon. Maar het zijn ook maar mensen. Maarreh Murray, waarom zou je met opzet gaan zoeken naar fouten? Fouten die mij niet opvallen wil ik ook niet weten.

Wat me ook opviel is dat tijdens Yahweh (2:06:36), de camera opeens schokt. Misschien is het zo'n camera op een rail, en stuitte hij tegen het eind van de rail?
Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
pi_32846156
Gevonden.
quote:
Something that is far more noticeable than on previous U2 live-recordings is that flaws from the band aren't edited out (Choosing to film both nights was not for nothing). Therefore you'll hear Edge making mistakes at times ('Miracle Drug' solo, start of '40', and 'Mysterious Ways' solo) and Bono mixing up some lyrics ('Love and Peace or Else' and 'Yahweh'), which makes the whole thing more likable and authentic. That's probably what the people in charge were thinking and, for instance, decided to go with an 'Elevation' version on the DVD where Bono is clearly struggling with a "frog in the throat". All in all the right decision not to make the convulsive attempt to make a perfect live recording (e.g. Popmart, where some flaws where edited). Mistakes are part of it - keep it that way.
pi_32846181
quote:
Op maandag 5 december 2005 21:02 schreef Yonderboi het volgende:

[..]

Heb je dan de rest van het nr niet uitgekeken? Hij schraapt z'n keel nog eens goed en zegt iets over dat het publiek hem moet helpen... (met zingen) .."got a frog in my throat"
Ik heb nog niet alles minutieus bestudeerd . Dit viel me meteen op.
pi_32846256
quote:
Op maandag 5 december 2005 20:25 schreef Dandelion het volgende:

[..]

ja hij heeft daar een kikker in de keel ofzo.
Wel stoer om te laten zitten, zo van: "Kijk goed hè, wij dubben onze fouten niet"
Ik vraag me af in hoeverre dat eigenlijk wel of niet gebeurt, dat ze foutjes in de studio ff over spelen, iemand daar zicht op?
Bij U2 lijkt dat iig op deze dvd niet te zijn gebeurd (zie voorgaande reacties).
Bij bijvoorbeeld Within Temptation (ja, een heel andere band ) lijkt dat op de meest recente dvd wel te zijn gebeurd, als ik reacties in hun gastenboek moet geloven. Hele nummers lijken 'gewoon' achteraf opnieuw te zijn ingespeeld. Wel authentiek beeld, maar onherkenbaar geluid ....
  dinsdag 6 december 2005 @ 00:57:08 #296
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_32852574
quote:
Op maandag 5 december 2005 21:16 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Bij U2 lijkt dat iig op deze dvd niet te zijn gebeurd (zie voorgaande reacties).
Bij bijvoorbeeld Within Temptation (ja, een heel andere band ) lijkt dat op de meest recente dvd wel te zijn gebeurd, als ik reacties in hun gastenboek moet geloven. Hele nummers lijken 'gewoon' achteraf opnieuw te zijn ingespeeld. Wel authentiek beeld, maar onherkenbaar geluid ....
wel gaaf dat ze het zo doen. Ik kan uit eigen ervaring wel zeggen dat wanneer je voor een wat kleiner publiek speelt de geluidsopnames ook niet mooi worden. Daar krijg je veel te veel last van het monitor / versterker geluid van het podium wat niet mooi mixt met het geluid van de mengtafel, terwijl het mengtafel geluid alleen te weinig is, omdat het in de zaal ook 'geholpen' wordt door het geluid vanaf het podium. Ik kan me voorstellen dat Within Temptation daar ook last van heeft gehad en besloten heeft de tracks in de studio opnieuw in te spelen. (omg... ik zit het gewoon op te nemen voor WT... de band waar ik al jaren op kots...)
Get on your boots!
16-11-09 Muse - Lanxess Arena Keulen
Last.fm | Twitter
pi_32853018
Damn wat nep.

Lijkt me wel dat je dat hoort ja. Zeker als er overal bijna bootlegs van zijn, zou helemaal bij U2 direct opvallen.

Staring at the Sun, de live versie uit Rotterdam die op single is verschenen vond ik altijd verdacht goed, vroeg mij af of het wel echt live was.. bootleg van dat concert gedownload, en het was gewoon echt zo goed. (Wel een verschil van hemel en aarde in geluidskwaliteit natuurlijk.)

Maar zelfs U2 smokkelt soms wat.. TV optredens zijn niet altijd live (zang wel live, instrumenten van tevoren opgenomen), A Sort of Homecoming op WAIAwaar ze geluid van het publiek onder gemixed hebben en bij die versie van Please, live uit Helsinki die paar jaar geleden ergens op een DVD'tje stond komen alleen de beelden uit Helsinki, audio is van Rotterdam.

-

Net die special van 60 minutes (of eigenlijk maar 15 ) gezien, zitten ook wat beelden van Milaan in.. ziet er goed uit, mag van mij binnenkort wel op DVD verschijnen!
pi_32853291
Ik heb dat Wake Up nummer nu acht keer op mijn computer staan!

Maargoed, ik wil er eentje zelf houden, dus ik kan er zeven weggeven.... Wie wil?
pi_32855168
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 01:25 schreef Murray het volgende:
Maar zelfs U2 smokkelt soms wat.. TV optredens zijn niet altijd live (zang wel live, instrumenten van tevoren opgenomen), A Sort of Homecoming op WAIAwaar ze geluid van het publiek onder gemixed hebben en bij die versie van Please, live uit Helsinki die paar jaar geleden ergens op een DVD'tje stond komen alleen de beelden uit Helsinki, audio is van Rotterdam.
Zo leer je nog eens wat.

Maar ik snap niet helemaal wat je zegt over A Sort of Homecoming. Bedoel je dat het gewoon de albumversie is met publieksgeluid eronder?
Heeft Fok! verlaten, jeweetoch.
pi_32858091
quote:
Op maandag 5 december 2005 17:39 schreef no1uknow het volgende:

[..]

Oh shit een 1 of andere homo had Dolby Digital ingeschakeld ipv gewoon stereo (via de versterker dus )
Waxxer dus
Ekki-Ekki-Ekki-Ekki-PTANG! Zoom-Boing! Z'nourrwringmm
pi_32860033
quote:
Op dinsdag 6 december 2005 11:26 schreef Mister_Slide het volgende:

[..]

Waxxer dus
Par-dón?!

Ja hallo!

Kom op hey man, ik met me vriendin naar dat U2 heen omdat ze dat wil weet je, nah, wil ze kleren kopen (kerels zeggen nooit 'winkelen'), nah, wij dat samen doen weet je, echt veeeettt ik 's avonds stappe met me maten en het huis van Herman en Trudie ff gecheckt.

EDIT: Het Grote U2-topic, #8: ready for what's next!

[ Bericht 12% gewijzigd door Waxxer op 06-12-2005 13:07:48 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')