Als je het zo goed weet wat je wilt doen, waarom post je het hier dan?quote:Op zaterdag 7 mei 2005 00:03 schreef hey_jude het volgende:
Dan word k toch voor eeuwig met de nek aangekeken door iedereen die het hoort...
Kan ik het niet gewoon uitmaken en die nieuwe iets later tevoorschijn toveren??
Da's toch veel minder pijnlijk?
Eerlijk zeggen dat je vreemd bent gegaan. Of je dan nog vrienden blijft ligt aan je vriend. Al betwijfel ik het sterk.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 00:07 schreef hey_jude het volgende:
Omdat ik dit niet dagelijks doe, zeg maar..
De vraag was hóe je het fatsoenlijk uitmaakt en toch vrienden kunt blijven?
(als dat al kan)
Ja maar dat vind ik dus niet fatsoenlijk.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 00:09 schreef Modwire het volgende:
Als je echt vrienden wilt blijven zou ik dat juist niet vertellen...
Ik denk dat iedereen liever niet geconfronteerd wordt met negatieve consequenties van het eigen gedrag.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 00:11 schreef Xennia het volgende:
Dus als ik het goed begrijp wil je het uitmaken maar dan zonder de consequenties van je gedrag te aanvaarden, namelijk:
-met de nek worden aangekeken
- vriendje kwetsen
- het risico dat hij niet meer bevriend met je wil zijn
?
Hem kwetsen met nodeloze info vind jij wel fatsoenlijk?quote:Op zaterdag 7 mei 2005 00:10 schreef Sabrina1981 het volgende:
Ja maar dat vind ik dus niet fatsoenlijk.
Hoezo onnodig? Het is toch zo dat ze vreemd is gegaan? Ik vind dat je eerlijk daarin moet zijn. Wat heeft hij aan leugens?quote:Op zaterdag 7 mei 2005 00:14 schreef DS4 het volgende:
[..]
Hem kwetsen met nodeloze info vind jij wel fatsoenlijk?
Het is geen nodeloze info. Hoe hard de waarheid ook is vind ik dat hij het recht heeft het te horen.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 00:14 schreef DS4 het volgende:
[..]
Hem kwetsen met nodeloze info vind jij wel fatsoenlijk?
Telt het dan niet een klein beetje dat ik al veel langer twijfel dan dat het met 'die nieuwe' nu duurt?quote:Op zaterdag 7 mei 2005 00:16 schreef Sabrina1981 het volgende:
[..]
Hoezo onnodig? Het is toch zo dat ze vreemd is gegaan? Ik vind dat je eerlijk daarin moet zijn. Wat heeft hij aan leugens?
Ja het is haar eigen schuld en dat zij nou niet met de nek aangekeken wil worden das aan haar, maar daar had ze dan eerder aan moeten denken.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 00:17 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Het is geen nodeloze info. Hoe hard de waarheid ook is vind ik dat hij het recht heeft het te horen.
Ook vind ik dat de TS, hoe netjes ze het ook formuleerde, de boel het verkloot door met die ander vreemd te gaan. Ik zou in haar vriends geval al het contact verbreken in ieder geval. Mijn vrienden zouden haar inderdaad aankijken, etc...Maar dan kan ze het alsnog beter tegen hem en die vrienden zeggen, dan dat ze er later achter komen.
Ik vind het niet tellen. Er bestaat ook nog zoiets als communicatie en als je twijfelt moet je daar met je vriend over praten en niet vreemdgaan.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 00:18 schreef hey_jude het volgende:
[..]
Telt het dan niet een klein beetje dat ik al veel langer twijfel dan dat het met 'die nieuwe' nu duurt?
Dat telt voor jou misschien wel, maar niet voor hem. Dat zal het alleen maar zwaarder maken. Én je vond hem al langer niet meer goed genoeg én je hebt achter zn rug om een ander.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 00:18 schreef hey_jude het volgende:
[..]
Telt het dan niet een klein beetje dat ik al veel langer twijfel dan dat het met 'die nieuwe' nu duurt?
Waarheid is much overrated.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 00:16 schreef Sabrina1981 het volgende:
[..]
Hoezo onnodig? Het is toch zo dat ze vreemd is gegaan? Ik vind dat je eerlijk daarin moet zijn. Wat heeft hij aan leugens?
Om het allemaal nog erger te maken:quote:Op zaterdag 7 mei 2005 00:20 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Maar goed, heb zelf licht ervaring met zoiets gehad vanaf de andere kant,
Ik vind vreemdgaan of een dikke kont wel anders.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 00:21 schreef DS4 het volgende:
[..]
Waarheid is much overrated.
Binnen een relatie hoor je eerlijk te zijn (hoewel je bij sommige vrouwen niet eerlijk dient te antwoorden op de vraag: heb ik een dikke kont? ook al heb je er een relatie mee). Maar zij heeft geen relatie meer met die jongen (iig niet meer binnen nu en zeer binnenkort).
Je had ook gewoon eerst je relatie kunnen beëindigen. Dat was veel netter geweest.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 00:22 schreef hey_jude het volgende:
[..]
Om het allemaal nog erger te maken:
ik ook.
Daarom altijd gedacht dat ik zoiets nóóit zou doen.
Ik doe het toch niet expres ofzo...
of toch wel?
quote:Op zaterdag 7 mei 2005 00:23 schreef Sabrina1981 het volgende:
[..]
Je had ook gewoon eerst je relatie kunnen beëindigen. Dat was veel netter geweest.
Nu bespaart ze hem misschien wel, maar als hij het van een ander hoort is het veel pijnlijker.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 00:21 schreef stijgende_ster het volgende:
Inderdaad, je moet ook duidelijk maken dat je de relatie daarom wil beëindigen. Omdat je niet meer verliefd bent. (is pijnlijk, weet ik uit een ervaring die mij 9 dagen geleden overkwam) Dat je bent vreemdgegaan is denk ik niet jouw reden dat je het uit wil maken, je bespaart hem denk ik daarom wel een hoop door daar niks over te zeggen..
Aan de andere kant vind ik dit weer niet helemaal eerlijk tegenover hem..
O ja, tjonge jonge, wat is de TS fout. Nou nee dus. Ze is meegesleept door haar gevoelens, dat heeft tot een en ander geleid en ze neemt de consequenties: afbreken van een relatie die in haar hart al was gestorven.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 00:17 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Het is geen nodeloze info. Hoe hard de waarheid ook is vind ik dat hij het recht heeft het te horen.
Ook vind ik dat de TS, hoe netjes ze het ook formuleerde, de boel het verkloot door met die ander vreemd te gaan. Ik zou in haar vriends geval al het contact verbreken in ieder geval. Mijn vrienden zouden haar inderdaad aankijken, etc...Maar dan kan ze het alsnog beter tegen hem en die vrienden zeggen, dan dat ze er later achter komen.
Jawel, totaal expres, bewuste keuze geweest...je was niet onder de invloed van drugs ofzo? Nee, je bent bewust verliefd geworden en vreemd gegaan terwijl je nog met je nu-nog-vriend hebt.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 00:22 schreef hey_jude het volgende:
[..]
Om het allemaal nog erger te maken:
ik ook.
Daarom altijd gedacht dat ik zoiets nóóit zou doen.
of toch wel?
quote:Op zaterdag 7 mei 2005 00:17 schreef Modwire het volgende:
Wat heeft hij aan de waarheid?
Ja, vertel mij wat. Ik zeg ook niet dat ik geen schuldgevoelens heb. Die zijn juist zo groot dat ik ze niet nóg groter wil maken, en dat doe ik als ik t gezicht van mn vriend zie als ik m vertel dat het uit is.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 00:23 schreef Sabrina1981 het volgende:
[..]
Je had ook gewoon eerst je relatie kunnen beëindigen. Dat was veel netter geweest.
Makkelijk praten... Soms kom je in situaties terecht waar je liever niet in had willen komen.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 00:20 schreef Sabrina1981 het volgende:
[..]
Ik vind het niet tellen. Er bestaat ook nog zoiets als communicatie en als je twijfelt moet je daar met je vriend over praten en niet vreemdgaan.
Met die constatering kun je nu alleen niets meer...quote:Op zaterdag 7 mei 2005 00:23 schreef Sabrina1981 het volgende:
[..]
Wel als je die gevoelens van die kerel meerekent en het feit dat ze vrienden wilt blijven etc. Maar goed, ik wil jou wel zien als het jou overkomt.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 00:23 schreef DS4 het volgende:
TS is alleen te lang doorgegaan met de relatie. Maar of je haar dat kwalijk kan nemen?
Daar had je eerder aan moeten denken.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 00:24 schreef hey_jude het volgende:
[..]
Ja, vertel mij wat. Ik zeg ook niet dat ik geen schuldgevoelens heb. Die zijn juist zo groot dat ik ze niet nóg groter wil maken, en dat doe ik als ik t gezicht van mn vriend zie als ik m vertel dat het uit is.
Leugentje om bestwil?quote:Op zaterdag 7 mei 2005 00:25 schreef Christine het volgende:
Er zit maar één ding op... eerlijk zijn. Wat heb je eraan als je in een leugen blijft leven?
You slipped, fell, landed on his dick...quote:Op zaterdag 7 mei 2005 00:22 schreef hey_jude het volgende:
of toch wel?
waarom niet een man van 40?quote:Op vrijdag 6 mei 2005 23:59 schreef hey_jude het volgende:
Een man van 30, (en ik 19)
Om bestwil? Ik zie met de grootste wil van de wereld niet in hoe dit leugentje beter kan zijn dan de waarheid: de relatie is voorbij.quote:
Ze liegt nu ook al, dus dat zal niet zo'n probleem zijn.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 00:29 schreef Xennia het volgende:
En als je ouders en vrienden dan gaan vragen waar en wanneer je je nieuwe vriend hebt ontmoet? Stel dat dit iets serieus wordt dan zul je altijd over het ontstaan van jullie relatie moeten liegen
Ze wil vrienden blijven, bovendien wordt hij alleen maar extra gekwetst.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 00:29 schreef Christine het volgende:
[..]
Om bestwil? Ik zie met de grootste wil van de wereld niet in hoe dit leugentje beter kan zijn dan de waarheid: de relatie is voorbij.
De waarheid vertellen kan altijd nog, liegen niet meer.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 00:29 schreef Xennia het volgende:
En als je ouders en vrienden dan gaan vragen waar en wanneer je je nieuwe vriend hebt ontmoet? Stel dat dit iets serieus wordt dan zul je altijd over het ontstaan van jullie relatie moeten liegen
Puntje heb je stiekem wel.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 00:30 schreef APK het volgende:
[..]
Ze liegt nu ook al, dus dat zal niet zo'n probleem zijn.
Ik heb een open relatie. Dus deze situatie ligt bij mij anders.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 00:25 schreef WeirdMicky het volgende:
[..]
Wel als je die gevoelens van die kerel meerekent en het feit dat ze vrienden wilt blijven etc. Maar goed, ik wil jou wel zien als het jou overkomt.
zo ken ik er echt nog meerdere, een paar maandjes liegen tov van mijn ouders en vrienden lijkt me echt niet zo'n onoverkomelijk probleem... who cares, het zijn hun zaken toch niet ?quote:Op zaterdag 7 mei 2005 00:29 schreef Xennia het volgende:
Hij heeft vast al door dat er iets mis zit.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 00:31 schreef hey_jude het volgende:
Ja, ok, ok, relatie wordt beëindigd, met of zonder het hele verhaal...
Maar hoe begint zo'n verhaal ook al weer?
Schat, ik wil even met je praten...
Het ligt niet aan jou...
We kunnen toch vrienden blijven?
Hoezo? Je kan elkaar toch al eerder hebben ontmoet. Ik vertel mijn moeder ook niet met wie ik wanneer sex heb. Net zo min als dat ik mijn vrienden een maandelijks verslag geef.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 00:29 schreef Xennia het volgende:
En dan nog: 'Het ligt aan mij etc. 'quote:Op zaterdag 7 mei 2005 00:31 schreef hey_jude het volgende:
Het ligt niet aan jou...
Ja, mannen zijn ook niet achterlijk...quote:Op zaterdag 7 mei 2005 00:33 schreef Christine het volgende:
[..]
Hij heeft vast al door dat er iets mis zit.
Trust me, dat weten ze op de één of andere manier altijd
Laat dat vrienden blijven maar even weg. Dat is zoooo'n dooddoener.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 00:31 schreef hey_jude het volgende:
Ja, ok, ok, relatie wordt beëindigd, met of zonder het hele verhaal...
Het ligt niet aan jou...
Kijk, die goodbye wip kan natuurlijk niet. Dat past niet tegenover die 30 jarige...quote:Op zaterdag 7 mei 2005 00:36 schreef APK het volgende:
[..]
En dan nog: 'Het ligt aan mij etc. '
Nog even janken, een goodbye wip, een paar emails en sms'jes en klaar is Kees.
Als het je niet kan schelen wat zij er over denken, hoef je er ook niet om te liegenquote:Op zaterdag 7 mei 2005 00:33 schreef petitlapin het volgende:
[..]
zo ken ik er echt nog meerdere, een paar maandjes liegen tov van mijn ouders en vrienden lijkt me echt niet zo'n onoverkomelijk probleem... who cares, het zijn hun zaken toch niet ?
Nee, maar zelfs als je denkt dat je partner nog van niks weet... ze weten het altijd.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 00:36 schreef Modwire het volgende:
[..]
Ja, mannen zijn ook niet achterlijk...
Ja, dat kan het me welquote:Op zaterdag 7 mei 2005 00:40 schreef Xennia het volgende:
[..]
Als het je niet kan schelen wat zij er over denken, hoef je er ook niet om te liegen
Nee, want ik ben allang niet meer verliefd op hem, maar geef nog wel om hem!quote:Op zaterdag 7 mei 2005 00:45 schreef DS4 het volgende:
Simpel: je wil hem toch niet een trap na geven?
Ach, als je tegen de ene liegt kun je toch voor old time's sake ook wel een keertje tegen de volgende liegen.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 00:37 schreef DS4 het volgende:
Kijk, die goodbye wip kan natuurlijk niet. Dat past niet tegenover die 30 jarige...
Nou, dan weet je wat je te doen staat.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 00:47 schreef hey_jude het volgende:
[..]
Nee, want ik ben allang niet meer verliefd op hem, maar geef nog wel om hem!
Nee, dat is liegen BINNEN de relatie. En dat mag dus weer niet (op die dikke kont e.d. na dan).quote:Op zaterdag 7 mei 2005 00:49 schreef APK het volgende:
[..]
Ach, als je tegen de ene liegt kun je toch voor old time's sake ook wel een keertje tegen de volgende liegen.
Dankjequote:Op zaterdag 7 mei 2005 00:51 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nou, dan weet je wat je te doen staat.
Sterkte, want ook al wil je uit de relatie, het zal ook voor jou wel geen pretje zijn.
quote:Op zaterdag 7 mei 2005 00:43 schreef hey_jude het volgende:
[..]
By the way: is het raar dat het me wat kan schelen hoe mn omgeving over een leeftijdsverschil van bijna 12 jaar denkt?? (en zn zoontje en de rest)
Oh, vast niet. Maar je twijfelt wel al langer...quote:Op zaterdag 7 mei 2005 00:22 schreef hey_jude het volgende:
of toch wel?
Allemaal exact gehad, maar die goodbye wip en emails en sms'jes zaten er voor mij niet in.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 00:36 schreef APK het volgende:
[..]
En dan nog: 'Het ligt aan mij etc. '
Nog even janken, een goodbye wip, een paar emails en sms'jes en klaar is Kees.
Daar maak k me niet zo'n zorgen over. Hij weet ook wel dat ik op mn 19e nog geen stiefmoeder wil worden. Bovendien ligt zn ex dwars en mag hij hem überhaupt maar 1 dag per maand zien, dus dat zal wel loslopen.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 01:00 schreef DS4 het volgende:
Ik zou me over het leeftijdsverschil geen zorgen maken. Ik scheel 8 jaar met mijn vriendin, zojuist had ik een vriend over de vloer met zijn vriendin die 12 jaar jonger is en mijn ouders scheelden maar liefst 17 jaar.
Dat zoontje en gescheiden... je ouders zullen het minder vinden waarschijnlijk. Maar als ze hem leren kennen wordt het misschien anders. Wel dien je je goed te beseffen dat als de relatie verder gaat het zoontje ook een beetje jouw zoontje wordt. M.a.w. het leven zal minder vrijblijvend zijn.
Dat was dan niet echt exact hetzelfde.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 00:56 schreef stijgende_ster het volgende:
Allemaal exact gehad, maar die goodbye wip en emails en sms'jes zaten er voor mij niet in.![]()
Thxxxquote:Op zaterdag 7 mei 2005 01:05 schreef Brighteyes het volgende:
Ik geef je op een briefje dat dit ook niet eeuwig gaat duren...
Heb je er om gevraagd?quote:Op zaterdag 7 mei 2005 00:56 schreef stijgende_ster het volgende:
[..]
Allemaal exact gehad, maar die goodbye wip en emails en sms'jes zaten er voor mij niet in.![]()
quote:Op zaterdag 7 mei 2005 01:07 schreef hey_jude het volgende:
Thxxx
Dat wist ik ook al wel maar t was wel ff nodig om dat te horen.
Scheelt wel hoor!
Als je dat al weet, vind je jezelf dan niet een enorme trut?quote:Op zaterdag 7 mei 2005 01:07 schreef hey_jude het volgende:
[..]
Thxxx
Dat wist ik ook al wel maar t was wel ff nodig om dat te horen.
Scheelt wel hoor!
Ja, ik dacht dat mijn schuldgevoelens toch wel duidelijk waren?quote:Op zaterdag 7 mei 2005 01:16 schreef HassieBassie het volgende:
[..]
Als je dat al weet, vind je jezelf dan niet een enorme trut?
Iedereen komt op een gegeven moment op een punt in hun relatie waarop ze twijfelen of ze nog wel genoeg voelen. In plaats van moeite te doen om het gevoel terug te vinden, zoeken ze een excuus om het uit te maken.
Dat is natuurlijk prima, maar de meeste mensen maken het eerst even uit voordat ze rond beginnen te neuken op zoek naar bevestiging van hun gebrek aan gevoel.
Yep, maar je hebt het gevoel bij de verkeerde gezocht. Ik heb hetzelfde meegemaakt, niet handig, niet slim... maar wel beter dat je het nu weet hequote:Op zaterdag 7 mei 2005 01:20 schreef hey_jude het volgende:
[..]
Ja, ik dacht dat mijn schuldgevoelens toch wel duidelijk waren?
Je moet alleen niet de volgorde omdraaien... ik maakte het niet eerst uit omdat ik het gevoel nog wel wilde vinden!
Wat valt er nog te redden?quote:Op zaterdag 7 mei 2005 01:30 schreef Modwire het volgende:
Je kunt hier nu natuurlijk niet gaan beweren dat je alles gedaan hebt om je relatie te redden. Zeker niet als de arme jongen nog steeds van niets weet. (en dan doel ik niet op het vreemdgaan)
Joh, bekijk het met je schuldgevoelens, die neuk je wel weer weg.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 01:20 schreef hey_jude het volgende:
[..]
Je moet alleen niet de volgorde omdraaien... ik maakte het niet eerst uit omdat ik het gevoel nog wel wilde vinden!
Er is namelijk veel meer dat je kunt doen dan alleen wachten tot je gevoel terugkomt.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 01:20 schreef hey_jude het volgende:
[..]
Nee dat heb ik nietquote:
Zij is er al overheen, ze is nu op zoek naar een manier om het hem te vertellen.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 02:04 schreef raoul_tls het volgende:
zie het als een pleister op een wond. Een snelle ruk doet even pijn heel veel ..
Maar komt er wel overheen.
Tijdtechnisch gezien misschien wel, maar voorderest maakt het geen ene hol uit.quote:Hoe eerder die het weet hoe sneller zijn pijn over gaat.
Waarom zou je dat nou weer doen? Hij weet niet dat hij het wil weten, dus wat dat betreft maakt het voor hem weinig uit. Aan het feit dat ze vreemdgaat verandert echt niks meer.quote:Probeer jezelf in zijn schoenen te plaatsen. Zou jij het willen weten ? Of ana het lijntje gehouden willen worden ?
Haar vrienden hoeven haar niks te vergeven, ze heeft hun toch niks aangedaan?quote:Als je eerlijk en oprecht bent kan je nog hopen dat je echte vrienden je vergeven..
Probleem is een beetje dat het haar eigenlijk niet meer interresseert hoe hij reageert, maar meer hoe de sociale omgeving gaat reageren. In dat geval kan je toch beter wel aan jezelf denken, die ex gaat toch wel pijn krijgen. Pijn waar zij geen last van heeft als ze met die ander ligt te neuken.quote:En blij voor jouw zijn en je ex opvangen.. hij komt wel weer iemand anders tegen.
Beter dat je het hem vertelt dan dat hij via via erachter komt en voor gek gezet wordt.
Denk aan wat het beste is voor hem en even niet aan jezelf !
Nou ik denk wel dat het haar interresseert hoe hij reageert en hoe zijn omgeving en dus ook haar omgeving die hetzelfde zijn op reageert. Pijn zal die toch hebben Maar tja all part of live.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 02:22 schreef HassieBassie het volgende:
[..]
Zij is er al overheen, ze is nu op zoek naar een manier om het hem te vertellen.
[..]
Ik bedoel gewoon recht door zee. Schat heb je even moeten praten over ons. Ik zit ergens mee.
Heb laatste tijd gevoel van bla..bla .. (het gevoel wat je mis of waar je mee zit) Je mag zelf bepalen of je hem alles verteld of niet..
<...>
Tijdtechnisch gezien misschien wel, maar voorderest maakt het geen ene hol uit.
[..]
Waarom zou je dat nou weer doen? Hij weet niet dat hij het wil weten, dus wat dat betreft maakt het voor hem weinig uit. Aan het feit dat ze vreemdgaat verandert echt niks meer.
[..]
Kijk hij gaat het niet leuk vinden dat je het uitmaakt of (als je hem vertelt dat je een ander heb / ben vreemd gegaan ) bla bla bla.
Maar als die echt om je geeft zal die hoop ik voor je in tijd vergeven. En misschien wardeerd die het dat je het hem eerlijk verteld en niet dat hij het via via hoort. Is beter als je het van de persoon zelf hoort dan via een ander
..
Haar vrienden hoeven haar niks te vergeven, ze heeft hun toch niks aangedaan?
[..]
Vrienden komen soms nou eenmaal voor elkaar op. Al hebebn ze er soms niet zoveel me ete maken. En als ze allemaal een hechte vriendengroep zijn Tja zullen ze zich ermee gaan bemoeien of het hun plaats is of niet dat maakt ze soms niet veel uit .. Vrienden nemen het soms voor elkaar op ..
Maar daar zou ik me niet zoveel druk om maken kan je zien wie je echte vrienden zijn..
Probleem is een beetje dat het haar eigenlijk niet meer interresseert hoe hij reageert, maar meer hoe de sociale omgeving gaat reageren. In dat geval kan je toch beter wel aan jezelf denken, die ex gaat toch wel pijn krijgen. Pijn waar zij geen last van heeft als ze met die ander ligt te neuken.
Dit is idd zeer uniek. Ik ram mn vriendin altijd meteen verrut als ik daar zin in hebquote:Op vrijdag 6 mei 2005 23:59 schreef hey_jude het volgende:
Hij slaat me niet,
Zoals het een echte vent betaamtquote:Op zaterdag 7 mei 2005 11:10 schreef Snol1ner het volgende:
[..]
Dit is idd zeer uniek. Ik ram mn vriendin altijd meteen verrut als ik daar zin in heb![]()
Egoïst.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 00:47 schreef hey_jude het volgende:
[..]
Nee, want ik ben allang niet meer verliefd op hem, maar geef nog wel om hem!
Ik raad je aan doe dit absoluut niet.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 00:03 schreef hey_jude het volgende:
Voor wie, eigenlijk?quote:Op zaterdag 7 mei 2005 00:03 schreef hey_jude het volgende:
Dan word k toch voor eeuwig met de nek aangekeken door iedereen die het hoort...
Omdat je schuldgevoelens hebt maakt het alles verder ok...quote:Op zaterdag 7 mei 2005 01:20 schreef hey_jude het volgende:
[..]
Vergeet het maar. Begrip is een privilege voor hen die zo sterk zijn dat ze de relatie beëindigen wanneer ze weten dat hij hen niets meer te bieden heeft, en dáárna pas een nieuwe weg inslaan. Niet voor de prutsers die maar wat aanklooien om er later pas achter te komen waar ze in gódsnaam mee bezig waren; Dat is gewoon een te grote beloning voor dwaling.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 16:04 schreef The_M het volgende:
Dat zal hard aankomen, maar het is wel eerlijk tegenover hem en op den duur zal hij het misschien wel begrijpen.
De fatsoenlijke manier heb je al met een dikke vette merkstift doorgestreept op het moment dat je vreemd ging met die gast.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 00:07 schreef hey_jude het volgende:
..
(als dat al kan)
Je bent 1 van de vele vrouwapen die slingert van tak naar tak door de bomen. De ene tak niet loslaten voordat je de andere tak beet hebt.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 01:20 schreef hey_jude het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 7 mei 2005 16:36 schreef Roquefort het volgende:
[..]
Je bent 1 van de vele vrouwapen die slingert van tak naar tak door de bomen. De ene tak niet loslaten voordat je de andere tak beet hebt.
Als jij dat uitlegt als 'niet uitmaken omdat je het gevoel nog wilde vinden' hou je voornamelijk jezelf voor de gek. Er was gewoon nog geen reden dringend genoeg om het uit te maken, en de bestaande situatie met je vriendje en omgeving toch wel fijn en veilig.
Die reden heb je nu wel ...
Behalve als ik het uitmaak zonder hem te vertellen dat er al een ander is, toch? Dan ziet het er aan de buitenkant toch nog wel netjes uit??quote:Op zaterdag 7 mei 2005 16:30 schreef Roquefort het volgende:
[..]
De fatsoenlijke manier heb je al met een dikke vette merkstift doorgestreept op het moment dat je vreemd ging met die gast.
Waarschijnlijk zal ik het toch ooit op moeten biechten, ja. Ik denk niet dat ik het op kan brengen mn vrienden de rest van mn leven te moeten belazeren. Maar moet dat dan allemaal tegelijk in één keer??quote:Op zaterdag 7 mei 2005 11:00 schreef AgLarrr het volgende:
Ik vraag me dan altijd af: waarom wil je in godsnaam vrienden blijven met iemand die je zo belazerd? Doe je dat bij al je vrienden?
Doe het op je eigen manier. Ik mag leien dat je vriend het via een ander te weten komt. Dan hoef je je helemaal geen zorgen te maken over wanneer moet ik het vertellen. En dat punt over vrienden lost zich ook vanzelf op.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 18:01 schreef hey_jude het volgende:
[..]
Behalve als ik het uitmaak zonder hem te vertellen dat er al een ander is, toch? Dan ziet het er aan de buitenkant toch nog wel netjes uit??
[..]
Waarschijnlijk zal ik het toch ooit op moeten biechten, ja. Ik denk niet dat ik het op kan brengen mn vrienden de rest van mn leven te moeten belazeren. Maar moet dat dan allemaal tegelijk in één keer??
Het was één vriendengroep voor we wat kregen, en ik zou zo graag terug willen naar hoe het 3 jaar geleden was, maarja, eens te meer blijkt dat een relatie met een goede vriend toch niet zo'n goed idee is...
Wat ben jij een zielig kereltje...quote:Op zaterdag 7 mei 2005 18:22 schreef oncrea het volgende:
Hey_Jude,
Als een goedkoop sletje zonder enig gevoel en eigen mening kun je dit toch allemaal wel aan je nieuwe papa vragen?
Nee, juist wel!quote:Op zaterdag 7 mei 2005 19:06 schreef Thisbe het volgende:
Want volgens mij doe je maar wat, je weet nu al dat je niet verder wilt met die vent van 30!
Voor hoer/slet uitgemaakt worden is zoooooo april 2005quote:Op zaterdag 7 mei 2005 15:38 schreef navi het volgende:
[..]
Als er geen liefde meer is ok, probeer toch je best te doen om je relatie te redden maar je wordt een vierletterig woord als je nu meteen met een ander aan komt.
ik ben ook 31, het gaat niet om de leeftijd maar wat je voor elkaar voelt.. Veel geluk!!![]()
Vollgens mij heb jij flink wat frustraties!?!quote:Op zaterdag 7 mei 2005 16:22 schreef Bombie het volgende:
[..]
Vergeet het maar. Begrip is een privilege voor hen die zo sterk zijn dat ze de relatie beëindigen wanneer ze weten dat hij hen niets meer te bieden heeft, en dáárna pas een nieuwe weg inslaan. Niet voor de prutsers die maar wat aanklooien om er later pas achter te komen waar ze in gódsnaam mee bezig waren; Dat is gewoon een te grote beloning voor dwaling.
Maar de TS moet ook helemaal geen begrip willen oogsten. Als dit allemaal naar buiten komt met het oog op eventueel begrip is het helemáál schofterig. Dan probeer je zelf maximaal rendement uit het leed dat je anderen hebt toegebracht te halen. Het gaat er slechts om dat de waarheid boven tafel komt. Dat is een win-win-situatie voor iedereen. Kun je dat niet opbrengen, dan moet je voor eens en altijd afstand doen van het recht op je eigen waarheid, en nooit meer terugwillen.
Als je iemand de waarheid vertelt, en die persoon vervolgens zelf niet meer kan onderscheiden wat feit en fictie is, is dat weer zíjn probleem. Dat is dan ook helemaal zijn eigen keuze. Jij hebt dan in ieder geval niet bijgedragen aan de nepwereld, waar de persoon van wie je zogenaamd 'houdt', in leeft.
Nee, eens te meer blijkt dat vreemdgaan niet zo'n goed idee isquote:Op zaterdag 7 mei 2005 18:01 schreef hey_jude het volgende:
Het was één vriendengroep voor we wat kregen, en ik zou zo graag terug willen naar hoe het 3 jaar geleden was, maarja, eens te meer blijkt dat een relatie met een goede vriend toch niet zo'n goed idee is...
Voor het eerst ben ik het met je eens, maar daar was ik al wel wat eerder achter hoor.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 19:56 schreef HassieBassie het volgende:
[..]
Nee, eens te meer blijkt dat vreemdgaan niet zo'n goed idee is
Is dat echt zo, of vind je alleen de reacties uit je sociale omgeving vervelend? Je komt op mij een beetje over alsof je huidige vriend je geen ene fuck meer kan schelen namelijk.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 20:28 schreef hey_jude het volgende:
[..]
Voor het eerst ben ik het met je eens, maar daar was ik al wel wat eerder achter hoor.![]()
Afgaande op jouw reactie is het een understatement.quote:
Dat is echt zo.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 20:44 schreef HassieBassie het volgende:
[..]
Is dat echt zo, of vind je alleen de reacties uit je sociale omgeving vervelend? Je komt op mij een beetje over alsof je huidige vriend je geen ene fuck meer kan schelen namelijk.
Had je eerder moeten bedenken. Het is nou eenmaal zo dat je gekwetst wordt als je partner vreemdgaat.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 22:06 schreef hey_jude het volgende:
[..]
Dat is echt zo.
Als ik het fijn zou vinden om vreemd te gaan zou ik me niet zo'n zorgen hoeven maken over uitmaken, toch? Uberhaupt de titel van hele topic, zegt dat niet genoeg? Van mijn kant bekeken: ik vind het erg confronterend erachter te komen dat ik uiteindelijk wél in staat ben vreemd te gaan.
Van zijn kant bekeken: ik wil hem niet kwetsen, en ik denk dat ik hem al genoeg kwets door het uit te maken in de eerste plaats. Als het me allemaal geen reet meer kon schelen zou ik hem toch meteen gesmst hebben: "sorry schat, ik lig nu met een ander in bed dus het is uit"
Maar:
- dat is niet de reden dat ik het uit wil maken
- ik hou er niet zo van om het in een sms uit te maken (over understatements gesproken)
- ik wil hem niet kwetsen!
Ja idd! Wat je gaat vertellen is je eigen keuze, maar stel het uitmaken niet te lang uit!quote:Op zaterdag 7 mei 2005 22:21 schreef Christine het volgende:
Spreek binnenkort met hem af, en heb een goed gesprek. Je kwetst hem hoe dan ook...
Alleen als je het weet. Vandaar dat ze het beter niet kan vertellen...quote:Op zaterdag 7 mei 2005 22:14 schreef Sabrina1981 het volgende:
Het is nou eenmaal zo dat je gekwetst wordt als je partner vreemdgaat.
Ik krijg het idee dat jij (onlangs) op deze manier zelf flink gekwetst bent.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 22:14 schreef Sabrina1981 het volgende:
[..]
Had je eerder moeten bedenken. Het is nou eenmaal zo dat je gekwetst wordt als je partner vreemdgaat.
Enkel verbitterde, passieloze mensen kunnen intensiteit niet onderscheiden van frustratie.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 19:34 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Vollgens mij heb jij flink wat frustraties!?!
Je verwoord het leuk, maar ik weet bijna zeker dat als die jongen geen onderdeel was van je eigen vriendengroep, het je een stuk minder erg had gevonden om hem te kwetsen. Nu ben je op zoek naar een manier om het op zo'n manier te regelen dat én je vriendengroep niet uit elkaar valt én je door kan blijven gaan met degene met wie je je huidige vriend hebt bedrogen.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 22:06 schreef hey_jude het volgende:
[..]
Dat is echt zo.
Als ik het fijn zou vinden om vreemd te gaan zou ik me niet zo'n zorgen hoeven maken over uitmaken, toch? Uberhaupt de titel van hele topic, zegt dat niet genoeg? Van mijn kant bekeken: ik vind het erg confronterend erachter te komen dat ik uiteindelijk wél in staat ben vreemd te gaan.
Van zijn kant bekeken: ik wil hem niet kwetsen, en ik denk dat ik hem al genoeg kwets door het uit te maken in de eerste plaats. Als het me allemaal geen reet meer kon schelen zou ik hem toch meteen gesmst hebben: "sorry schat, ik lig nu met een ander in bed dus het is uit"
Maar:
- dat is niet de reden dat ik het uit wil maken
- ik hou er niet zo van om het in een sms uit te maken (over understatements gesproken)
- ik wil hem niet kwetsen!
Daar heb jij helemaal geen macht over. Als mijn vriendin mij dumpt voor een kerel die 11 jaar ouder is en een zoontje heeft, dan is ze mijns inziens ziek in d'r bol en heeft een vriendschap derhalve ook geen enkele toegevoegde waarde.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 00:07 schreef hey_jude het volgende:
Omdat ik dit niet dagelijks doe, zeg maar..
(als dat al kan)
Leg dat eens uit...quote:Op zondag 8 mei 2005 11:05 schreef KingCold het volgende:
Als mijn vriendin mij dumpt voor een kerel die 11 jaar ouder is en een zoontje heeft, dan is ze mijns inziens ziek in d'r bol
Haha.quote:Op zondag 8 mei 2005 10:58 schreef DS4 het volgende:
Waarom kan men hier geen verschil zien tussen echt vreemdgaan: dus naast je relatie met een ander het bed induiken en daarna rustig verder gaan met de relatie en deze situatie, te weten: relatie is in het hart al verbroken, je gaat met een ander naar bed, hetgeen teken is dat je niet langer kan wachten met het vertellen dat de relatie voorbij is.
En jij bent dan dus weer niet in staat om het verschil (dat wél echt een verschil is) te zien, tussen neuken terwijl je vriend/vriendin nog veronderstelt een relatie met je te hebben en daar ook naar handelt, of een ander neuken net nadat je het hebt uitgemaakt. Dit is een klassiek geval van 'een kromme situatie recht proberen te lullen'. Jammer alleen dat je het puur en alleen voor jezelf rechtlult, en dat het voor anderen geen zak betekent.quote:In die zin speelt e.e.a. dan ook niet meer binnen de relatie, die is al voorbij (helaas weet die jongen dat nog niet, maar dat maakt het niet minder voorbij), waarmee de verplichting om te vertellen wat er is gebeurd ook komt te vervallen. Ik bedoel, als ik het nu uitmaak met mijn vriendin en ik neem vannacht de buurvrouw (puur hypothetisch, mijn buurvrouw is bah) dan hoef ik de volgende dag niet meer op te bellen om dat te melden.
En ook daarom moeten we misschien wat beter naar onze Arabische broeders en hun eerwraak kijken. Misschien moet iedereen voor zichzelf mogen uitmaken of dát dan misschien hun eigen oplossing is voor vreemdgangers. Ik vind er wel wat voor te zeggen, zo onderhand. Veel mensen moeten de gevolgen van hun onbetrouwbaarheid maar eens zelf gaan voelen.quote:Verder komt echt niet alles uit wat gebeurd. Onzin. Er zijn ik weet niet hoeveel vrijpartijen buiten de deur die geheim blijven. Dat is maar goed ook, want anders is straks vrijwel heel NL single.
Toch jammer dat dit topic gesloten is...quote:Op zondag 8 mei 2005 12:39 schreef Bombie het volgende:
En ook daarom moeten we misschien wat beter naar onze Arabische broeders en hun eerwraak kijken. Misschien moet iedereen voor zichzelf mogen uitmaken of dát dan misschien hun eigen oplossing is voor vreemdgangers. Ik vind er wel wat voor te zeggen, zo onderhand. Veel mensen moeten de gevolgen van hun onbetrouwbaarheid maar eens zelf gaan voelen.
Mooi verhaal om aan het andere hart in de relatie (vriendje) te vertellen.quote:Op zondag 8 mei 2005 10:58 schreef DS4 het volgende:
Waarom kan men hier geen verschil zien tussen echt vreemdgaan: dus naast je relatie met een ander het bed induiken en daarna rustig verder gaan met de relatie en deze situatie, te weten: relatie is in het hart al verbroken, je gaat met een ander naar bed, hetgeen teken is dat je niet langer kan wachten met het vertellen dat de relatie voorbij is.
...
Wat hij zegt !quote:Op zaterdag 7 mei 2005 00:13 schreef DS4 het volgende:
Ik zou niet vertellen dat je vreemd bent gegaan. Het is info die onnodig pijnlijk is voor jouw huidige vriend. No pros, just cons.
Ik zou wel snel vertellen dat het over is. Des te sneller kun je ook de nieuwe tevoorschijn toveren. Men zal best wel iets vermoeden, maar heftig ontkennen kan altijd. Het is niemand anders zijn/haar zaak met wie jij het bed induikt.
Succes!
'Lang verhaal'.quote:Op zondag 8 mei 2005 12:45 schreef DS4 het volgende:
Lang verhaal, maar als jij niet kan inzien dat er een verschil is tussen vreemdgaan en de relatie voortzetten alsof er niets is gebeurd en vreemdgaan en dan dus een einde maken aan de relatie, dan houdt het al snel op.
Er wordt helemaal niet 'gehandelt'. Er wordt voornamelijk veel gewikt en gewogen. En gelogen.quote:Soms kom je nu eenmaal in een situatie die niet ideaal is. Je kan dan gaan janken over het feit dat dat gebeurd is, of je kan conclusies trekken en er naar handelen. Dat doet de TS. Alleen doet ze het niet met de (voor velen hier kennelijk noodzakelijke) knieval en mea culpa.
Ja, en des te meer ik erover nadenk des te meer het klopt. Ook: des te meer tegenstand, des te meer het klopt. Want laten we eerlijk wezen: zónder verregaande consequenties heb je niet zoveel mogelijkheden meer om er een zootje van te maken, hè? Dan moet je gaan nadenken, en dan ook nog eens twee keer, voordat je iets stompzinnigs doet.quote:O ja, en dat eerwraak verhaal... ben jij eigenlijk wel goed bij je hoofd?
Jij wilt niet dat je partner daadwerkelijk trouw en loyaal aan je is, maar liever dat ze niet vreemd zal gaan omdat ze bang is dat je haar daarna zal vermoorden? Wat voor relatie heb je dan vraag ik me af...quote:Op zondag 8 mei 2005 13:06 schreef Bombie het volgende:
[..]
Ja, en des te meer ik erover nadenk des te meer het klopt. Ook: des te meer tegenstand, des te meer het klopt. Want laten we eerlijk wezen: zónder verregaande consequenties heb je niet zoveel mogelijkheden meer om er een zootje van te maken, hè? Dan moet je gaan nadenken, en dan ook nog eens twee keer, voordat je iets stompzinnigs doet.
Het is een prachtige oplossing, werkelijk. Eén die alleen maar tegengehouden wordt door de prutsers die bij voorbaat vrij willen zijn om alles te kunnen doen wat we willen. Daarin zijn we veel te ver doorgeschoten in het hedonistische Nederland waar vrijwel iedereen op één of andere manier wel een losgeslagen 'gebruiker' is. Ik moet zeggen dat het soms kiezen tussen twee kwaden zal zijn (want eerwraak lijkt ook vaak het gevolg van pure onderdrukking te zijn - wat weer het andere uiterste is). Mmaar eerwraak bij iemand die moedwillig de boel loopt te besodemieteren en er zelf ongeschonden onderuit probeert te komen? Prima!
Maak ze maar kapot! Ze verdienen het!
Werkelijke vrijheid betekent ook dát. Júíst dat.
Dat hedonistische types als jij moeten sneuvelen voor die vrijheid is meer dan prima.
Ik kan wel begrip opbrengen voor mensen die eens een keer minder naar jouw normen handelen.quote:
Kijk eens in mijn postgeschiedenis en misschien word het eea je dan duidelijk.quote:Op zondag 8 mei 2005 00:22 schreef hey_jude het volgende:
[..]
Ik krijg het idee dat jij (onlangs) op deze manier zelf flink gekwetst bent.
Dat spijt me oprecht voor jou, maar het helpt mij niet verder, integendeel.
Nee hoor... dát is nou juist het probleem met de associatie. Onderdrukking leidt tot angst. Het gaat er niet om dat je angst kweekt om iets in je relatie te voorkomen. Het gaat erom dat je gepaste actie onderneemt nadát het is gebeurd, en nadát de ander géén gepaste actie heeft ondernomen (namelijk de relatie verbreken wanneer het gevoel er niet meer is - iets dat bij foute Marokkanen e.d. ook niet echt bespreekbaar is en waar ik dus een tegenstander van ben). Misschien dat mensen in het algemeen (de algemene maatschappelijke opvatting - die steeds losser wordt) gaan inzien dat het allemaal niet even consequentieloos is als ze denken, en dat men leert om in bepaalde zaken aan de minimale vereisten te voldoen (minimale vereisten die met de tijd steeds meer verdwijnen - alles in naam van de eeuwige vrijheid).quote:Op zondag 8 mei 2005 13:21 schreef Modwire het volgende:
[..]
Jij wilt niet dat je partner daadwerkelijk trouw en loyaal aan je is, maar liever dat ze niet vreemd zal gaan omdat ze bang is dat je haar daarna zal vermoorden? Wat voor relatie heb je dan vraag ik me af...
Net zo goed zal iemand zijn overspelige ex echt geen fysieke pijn willen doen, en toch gebeurt dat soms. Het is niet zo zwart/wit te regelen, Moonah.quote:Op zondag 8 mei 2005 13:21 schreef Moonah het volgende:
[..]
Ik kan wel begrip opbrengen voor mensen die eens een keer minder naar jouw normen handelen.
Het leven en daarmee ook relaties zijn niet zo zwart/wit te regelen als jij zou willen Bombie.
In theorie zal niemand zijn partner willen kwetsen en toch gebeurt dat soms, al dan niet door vreemdgaan.
Nou Jelly, je had hem best helemaal in elkaar mogen rammen hoor.quote:Op zondag 8 mei 2005 13:36 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
Weet je wat mijn stelling is het kan gebeuren dat iemand vreemd gaat , maar ik denk dat het beste is ook daar eerlijk over te zijn. Ik heb zelf in de situatie gezeten dat een ander vreemd ging en ben ik er via via achter gekomen, ik had liever gehad dat degene eerlijk tegen me was geweest ook al was het voor die ander moeilijk . Juist door eerlijk te zijn maak je de situatie toch beter , omdat je weet dat je fout ben geweest en daar ook voor uit durft te komen.
Omdat fysiek geweld in welke situatie dan ook (buiten zelfverdediging) onacceptabel is?quote:Op zondag 8 mei 2005 13:32 schreef Bombie het volgende:
[..]
Nee hoor... dát is nou juist het probleem met de associatie. Onderdrukking leidt tot angst. Het gaat er niet om dat je angst kweekt om iets in je relatie te voorkomen. Het gaat erom dat je gepaste actie onderneemt nadát het is gebeurd, en nadát de ander géén gepaste actie heeft ondernomen (namelijk de relatie verbreken wanneer het gevoel er niet meer is - iets dat bij foute Marokkanen e.d. ook niet echt bespreekbaar is en waar ik dus een tegenstander van ben). Misschien dat mensen in het algemeen (de algemene maatschappelijke opvatting - die steeds losser wordt) gaan inzien dat het allemaal niet even consequentieloos is als ze denken, en dat men leert om in bepaalde zaken aan de minimale vereisten te voldoen (minimale vereisten die met de tijd steeds meer verdwijnen - alles in naam van de eeuwige vrijheid).
Als je vrij bent om te doen wat je wilt (vreemdgaan), waarom is de ander dan niet vrij om daar op een, voor hem, gepaste manier te reageren?
Lol nee heb hem helemaal verrot gescholden toen En daar was die ook niet zo blij mee , want een razende Judith (echte naam) is ook iets waar die niet echt op zat te wachten , en heel erg van schrokquote:Op zondag 8 mei 2005 13:38 schreef Moonah het volgende:
[..]
Nou Jelly, je had hem best helemaal in elkaar mogen rammen hoor.
Het is wel degelijk iemand anders' zaak dat jij met anderen het bed induikt zoalng je nog iemand loopt te pappen. De oplossing die jij hier aanvoert is dan ook not done en zal zich onmiddelijk tegen je keren!quote:Op zaterdag 7 mei 2005 00:13 schreef DS4 het volgende:
Ik zou niet vertellen dat je vreemd bent gegaan. Het is info die onnodig pijnlijk is voor jouw huidige vriend. No pros, just cons.
Ik zou wel snel vertellen dat het over is. Des te sneller kun je ook de nieuwe tevoorschijn toveren. Men zal best wel iets vermoeden, maar heftig ontkennen kan altijd. Het is niemand anders zijn/haar zaak met wie jij het bed induikt.
Succes!
Is dat zo? Het is alleen maar onacceptabel omdat de meerderheid van mening is dat dat zo is.quote:Op zondag 8 mei 2005 13:47 schreef Modwire het volgende:
[..]
Omdat fysiek geweld in welke situatie dan ook (buiten zelfverdediging) onacceptabel is?![]()
Oeh, je komt echt heel eng over op deze manier...quote:Op zondag 8 mei 2005 14:24 schreef Bombie het volgende:
net zoals die van mij doorspekt zijn met haat jegens hén.
Tja... het is nou eenmaal 'a barbie world' voor de meesten.quote:Op zondag 8 mei 2005 14:31 schreef Moonah het volgende:
[..]
Oeh, je komt echt heel eng over op deze manier...
Háát nog wel...
Genoegdoening.quote:Wat is in hemelsnaam jouw levensovertuiging?
Straffen straffen straffen.
Oog om oog tand om tand.
Ik pijn? Jij nog veel meer pijn.
Je geluk straalt ervan af.![]()
Dat lukt je prima, gefeliciteerd!quote:Op zondag 8 mei 2005 14:51 schreef Bombie het volgende:
[..]
[..]
Laat mij maar 'eng' zijn, dan ben ik op mijn best.
...
Wat erg, dat sommige mensen (in dit geval jíj dus) echt zó bitter kunnen zijn.quote:Op zondag 8 mei 2005 14:51 schreef Bombie het volgende:
Heftige ontboezeming...
Nee, ik weet het. Beuken moeten we, rossen, meppen, alle macht aan de no-brains-lots-of-muscles!quote:
Neem een vriendinquote:Op zondag 8 mei 2005 14:51 schreef Bombie het volgende:
[..]
Tja... het is nou eenmaal 'a barbie world' voor de meesten.
[..]
Genoegdoening.
En wie zegt dat ík geluk najaag? Omdat het jouw doelstelling is, wil nog niet zeggen dat het ook die van mij is. Ik ga voor genoegdoening. Laat mij maar 'eng' zijn, dan ben ik op mijn best. Dan ben ik wie ík ben, i.p.v. iemand anders.
Mensen, die het verdienen, te zien lijden tot ze volledig gebroken zijn. Zwakke, pretentieuze en gemene mensen met de knip van een vinger gebroken zien worden totdat ze smeken om genade en werkelijk gaan inzien wat hun plaats is. Ja, daar word ik blij van. Een vrij eenvoudige, primitieve emotie waar ik na jaren van gedwongen conditionering nog steeds graag aan toegeef.
Is het mooi, getuigt het van een droomachtige schoonheid? Neen. Ben ik door de meerderheid van deze generatie te benijden? Neen.
Is het wie ik wérkelijk ben? Ja.
Dat is voldoende. Wat meer heeft een mens nodig dan te leven naar zijn ware aard?
Mijn methodiek is alleen niet zo handig. Ik uit mijn onvrede op een onbetekenend forumpje, i.p.v. dat ik mijzelf in een bepalende positie manoeuvreer, waar men mij niet meer zo makkelijk vandaan zou kunnen krijgen, en waarbij ik niet meer praat, maar doe, en de regels uitzet waar nodig.
Tja, dat had je je ook kunnen bedenken voor je met die dertiger ging slettenquote:Op zaterdag 7 mei 2005 00:03 schreef hey_jude het volgende:
Aldus een typisch gevalletje van "Te laat!"quote:Op zondag 8 mei 2005 18:38 schreef JDude het volgende:
[..]
Tja, dat had je je ook kunnen bedenken voor je met die dertiger ging sletten
En dat zou niet bepaald onterecht zijn.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 00:03 schreef hey_jude het volgende:
Natuurlijk kun je heel makkelijk toegeven aan zelfbedrog, en alles maar nemen zoals het komt, en het zelf óf afzwakken, óf 'er het beste van maken'. Natuurlijk kán dat. En inderdaad... dat wil ik niet. Heel veel dingen kun je op meerdere manieren zien en aanpakken, maar bij dit onderwerp is dat voor mij niet het geval. En je kunt lullen wat je wilt, voorstellen wat je wilt, mensen proberen de ogen te openen. Het maakt geen zak uit. Ze dóén maar wat. Maar ondertussen wel iedereen zand in de ogen strooien dat je zogenaamd te vertrouwen bent, ja ja. En dan altijd dat eeuwige vergoelijken... "ja.. maar ja, je hebt jezelf niet altijd in de hááánd" en "ja, maar ja, door de drank was ik even mezééélf niet."quote:Op zondag 8 mei 2005 15:15 schreef Moonah het volgende:
[..]
Overigens, je schrijft "Ik bén zo". Ik denk dat je ooit zo bent gewórden. Als je niet wil hóef je niet zo te blijven. Maar kennelijk wíl jij het. Je blijft zwelgen in een cirkel van woede, haat en wraak. Wat levert die genoegdoening je op? Wat doet het jou mensen te laten boeten?
(Buiten het feit dat je, in jouw beleving, "trouw blijft aan wie je bent".)
T zegt vooral dat ie wat duidelijker is in de omgang dan TSquote:
Hey thxxx voor de moeite, DS4, maar zolang ik zelf maar weet dat ik geen slet ben is het verder wel goed.. Ik bedoel, niet dat het me wat kan schelen wat mensen op een forum daarvan denken. (Ik kan het natuurlijk ook in mn profiel vermelden..quote:Op maandag 9 mei 2005 13:03 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik vind het niet echt een mening. Want het is wel erg eendimensionaal als je op basis van één enkele keer vreemdgaan en dan ook nog met iemand waarmee je verder wil een slet bent.
Je denkt er zelf wel lekker makkelijk over vind ik. Het lijkt je niet echt uit te maken wat je vriend er van denkt. Ik ben werkelijk benieuwd wat de reacties van jouw vriendengroep zijn.quote:Op maandag 9 mei 2005 13:09 schreef hey_jude het volgende:
Hey thxxx voor de moeite, DS4, maar zolang ik zelf maar weet dat ik geen slet ben is het verder wel goed.. Ik bedoel, niet dat het me wat kan schelen wat mensen op een forum daarvan denken. (Ik kan het natuurlijk ook in mn profiel vermelden..)
Van mn vriendengroep kan me dat wel degelijk wat schelen, maar daar gaat het (hopelijk) vast niet op deze manier.
Ik zie niet zo'n probleem. Ze is 19, dan wisselt er nog wel eens wat kwa relaties. Zal in dit geval niet anders zijn. Kwestie van niet te veel kwetsen. (en dus je mond houden).quote:Op maandag 9 mei 2005 16:55 schreef CoolGuy het volgende:
Je bent naïef als je denkt dat je het uit kunt maken, hij ja en amen zegt, de vriendengroep verder ook positief reageert, en jij fijn een relatie kunt beginnen met die andere gozer en ondertussen ook nog kunt omgaan met die hele groep.
Wat denk jij? Dat jullie vrienden dit normaal vinden? Ik zou iig kiezen voor in dit geval de ex en niet voor jou.quote:Op maandag 9 mei 2005 13:09 schreef hey_jude het volgende:
[..]
wat mensen op een forum daarvan denken. (Ik kan het natuurlijk ook in mn profiel vermelden..)
Van mn vriendengroep kan me dat wel degelijk wat schelen, maar daar gaat het (hopelijk) vast niet op deze manier.
Ik denk niet eens dat je een klein beetje kans maakt... Uiterlijk is de key , dat denk ik dr vanquote:Op zondag 8 mei 2005 20:54 schreef Bombie het volgende:
[..]
Ik 'neem' die lelijke snol van jou wel. Wat dacht je me daarvan, hm?
Ik snap precies wat jij bedoeld. Echter, het gedeelte over wraak nemen ben ik het niet helemaal mee eens. Met de rest wel. Als je een relatie hebt met iemand, en voor jou is die relatie afgelopen dan meldt je dat aan je partner. Heel simpel. Oke dan doet het pijn, maar is het iig wel eerlijk en direct, ipv dat ie er naar een tijd via een andere manier achterkomt.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 20:40 schreef Bombie het volgende:
Iedereen kan het eens of oneens met elkaar zijn, en ook al lopen de gemoederen over zo'n onderwerp als dit soms hoog op; er is uiteindelijk één essentiële reden, met het oog op de toekomst, waarom eerlijkheid enorm belangrijk is, ook al valt het soms zwaar en lijkt het zinloos, en onnodig pijnlijk.
Voor mensen als ik, die in eigen verantwoordelijkheid geloven, en willen leren van fouten om het de volgende keren beter te doen, is het heel erg belangrijk dat alle feiten boven tafel komen. Anders maak je je volgende beslissingen namelijk op basis van evaluaties die helemaal nergens op slaan.
Als iemand haar relatie met mij uitmaakt omdat ze vreemd is geweest, en het niet zegt, ga ik denken dat ik misschien kansen heb laten liggen of dat ik stomme fouten heb gemaakt. Wanneer de waarheid echter boven tafel komt, kan ik voor mijzelf vaststellen: "oké... met een partner die zo'n instelling heeft, had de relatie gewoon nooit een kans van slagen gehad". Op die manier hoef ik mijzelf niet onnodig dingen te verwijten die niet spelen, en hoef ik geen spijt te hebben van een gemiste kans, omdat de basis er sowieso nooit is geweest. Bovendien wordt ook gelijk wat duidelijker 'waarom ze de laatste tijd dit of dat'. Iedereen wil graag eerlijke antwoorden op zijn vragen.
Je kunt eigenlijk alleen maar goede keuzes voor je toekomst en je ontwikkeling maken op basis van feiten. Daarnáást (en dat is dan weer meer een kwestie voor de vreemdganger zelf) is het natuurlijk behoorlijk not done van iemand als de TS om zichzelf af te willen schilderen als een betrouwbaar persoon, zodat ze vrienden kan bljiven met iemand die ze niet respecteert, zonder gezichtsverlies te lijden en zonder dat haar 'reputatie' op het spel komt te staan.
Er zijn legio redenen om juist wél kenbaar te maken hoe de vork in de steel zit. De enige reden die bij veel mensen toch doet beslissen niks te zeggen, is eigenlijk altijd eigen lijfsbehoud. Dat is ook een keuze, maar wél één die - wanneer het desondanks tóch uitkomt - best wel flink bestraft mag worden. Je neemt immers een risico en dat weet je!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |