abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26792047
Altijd tegen mezelf gezegd dat ík natuurlijk noooit vreemd zou gaan. Nooit reden toe gehad ook. En dan gebeurt het toch. Ok, kan gebeuren, maar de manier waarop het gebeurt...

Al 2,5 jaar een fijne relatie met een hele lieve jongen, maar de laatste 3, 4, 5 (?) maanden knaagt er iets... Ik wil niet meer. Hij is lief, that's it. Maarja, "hoe vertel je iemand, dat de aarde niet meer rond is?" Het voelt als hem aan het lijntje houden. Alleen, als ik bij m thuiskom.. Zn moeder loopt weg met me, zn zusjes zijn dol op mij, en ik op hun! Bovendien zitten hij én ik in een grote vriendengroep, dus als ik dit 'zomaar' opgeef zijn er nog meer mensen boos op mij. Dus keek ik het nog even aan.

En dan leer je viavia iemand anders kennen. Een man van 30, (en ik 19) en voor ons allebei was dit niet de bedoeling. Nú weet ik weer wat het is om verliefd te zijn, roze wolk blablalba..
Maar hoe kan ik hier bij mn vrienden, ouders, omgeving mee aankomen?
Hij is dus 30 (inmiddels heb ík het leeftijdsverschil geaccepteerd) gescheiden en een zoontje. Voor mij geen obstakels meer, niet meer. Maar voor hun wel. Ik was altijd zo'n braaf meisje...

Eén goede vriend heb ik het verteld, aan anderen kan ik het niet vertellen. Mn vriendinnen zullen het niet begrijpen, ik zeg immers altijd dat het goed gaat tussen ons. En dat is ook zo, alleen ben ik niet meer verliefd. Hij slaat me niet, hij is nog superverliefd, hij is er altijd voor me..

Ik weet wel dat dit niet goed kan gaan, dus moet er een oplossing komen. Alleen kom ik er alleen niet uit en toen was daar hoepla! het internet....

En ga me niet vragen wat ik diep van binnen wil, want dat is het uitmaken en verder met de ander.
Maar: hoe uitmaken, (dat doet hem zo'n pijn) en hoe verder? (mn omgeving)
I can't do this, you can't do that
They feed us lines but I won't act
pi_26792126
Ja eerlijk vertellen is het enige wat je kan doen. Als hij het toch onverhoopt van een ander moet horen is het voor hem veel pijnlijker.
pi_26792141
Tsjah,dat kan he
pi_26792160
Dan word k toch voor eeuwig met de nek aangekeken door iedereen die het hoort...
Kan ik het niet gewoon uitmaken en die nieuwe iets later tevoorschijn toveren??

Da's toch veel minder pijnlijk?
pi_26792201
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 00:03 schreef hey_jude het volgende:
Dan word k toch voor eeuwig met de nek aangekeken door iedereen die het hoort...

Als je het zo goed weet wat je wilt doen, waarom post je het hier dan?
pi_26792270
Omdat ik dit niet dagelijks doe, zeg maar..

De vraag was hóe je het fatsoenlijk uitmaakt en toch vrienden kunt blijven?
(als dat al kan)
pi_26792294
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 00:07 schreef hey_jude het volgende:

(als dat al kan)
Eerlijk zeggen dat je vreemd bent gegaan. Of je dan nog vrienden blijft ligt aan je vriend. Al betwijfel ik het sterk.
pi_26792321
Als je echt vrienden wilt blijven zou ik dat juist niet vertellen...
Power perceived is power achieved.
pi_26792338
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 00:09 schreef Modwire het volgende:
Als je echt vrienden wilt blijven zou ik dat juist niet vertellen...
Ja maar dat vind ik dus niet fatsoenlijk.

En vroeg of laat komt ie er toch wel achter denk ik zo.
  zaterdag 7 mei 2005 @ 00:11:08 #10
82136 Xennia
gekroond
pi_26792359
Dus als ik het goed begrijp wil je het uitmaken maar dan zonder de consequenties van je gedrag te aanvaarden, namelijk:
-met de nek worden aangekeken
- vriendje kwetsen
- het risico dat hij niet meer bevriend met je wil zijn
?
pi_26792373
Das een kwestie van prioriteiten, wil je fatsoenlijk zijn, of wil je vrienden blijven.
pi_26792379
Maak het uit en vergeet die kerel van 30

best fout
pi_26792403
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 00:11 schreef Xennia het volgende:
Dus als ik het goed begrijp wil je het uitmaken maar dan zonder de consequenties van je gedrag te aanvaarden, namelijk:
-met de nek worden aangekeken
- vriendje kwetsen
- het risico dat hij niet meer bevriend met je wil zijn
?
Ik denk dat iedereen liever niet geconfronteerd wordt met negatieve consequenties van het eigen gedrag.
pi_26792415
Ik zou niet vertellen dat je vreemd bent gegaan. Het is info die onnodig pijnlijk is voor jouw huidige vriend. No pros, just cons.

Ik zou wel snel vertellen dat het over is. Des te sneller kun je ook de nieuwe tevoorschijn toveren. Men zal best wel iets vermoeden, maar heftig ontkennen kan altijd. Het is niemand anders zijn/haar zaak met wie jij het bed induikt.

Succes!
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_26792446
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 00:10 schreef Sabrina1981 het volgende:

Ja maar dat vind ik dus niet fatsoenlijk.
Hem kwetsen met nodeloze info vind jij wel fatsoenlijk?
pi_26792453
Ik denk dat je kans om schade te voorkomen is verdwenen toen je besloot vreemd te gaan ipv eerst de relatie te verbreken en daarna pas een nieuwe "relatie" te beginnen.

Een relatie verbreken kan, je kan op een gegeven moment niet meer verliefd zijn. Daar kunnen mensen tijdelijk "boos", maar eerder verdrietig om zijn.

Nu heb je gewoon 100% kans op pissigheid, gefeliciteerd.
pi_26792478
Niet te snel vertellen dat je een ander hebt, want dat is natuurlijk erg verdacht. Maar ook niet te lang wachten, want dan heb je een groot risico dat iemand het al ontdekt, en dan is het natuurlijk ook verdacht dat je het niet verteld hebt.
pi_26792494
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 00:14 schreef DS4 het volgende:

[..]

Hoezo onnodig? Het is toch zo dat ze vreemd is gegaan? Ik vind dat je eerlijk daarin moet zijn. Wat heeft hij aan leugens?
pi_26792511
Wat heeft hij aan de waarheid?
pi_26792525
ik zou ook nie vertellen dat je bent vreemdgegaan wat niet weet wat niet deert toch?
pi_26792527
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 00:14 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het is geen nodeloze info. Hoe hard de waarheid ook is vind ik dat hij het recht heeft het te horen.

Ook vind ik dat de TS, hoe netjes ze het ook formuleerde, de boel het verkloot door met die ander vreemd te gaan. Ik zou in haar vriends geval al het contact verbreken in ieder geval. Mijn vrienden zouden haar inderdaad aankijken, etc...Maar dan kan ze het alsnog beter tegen hem en die vrienden zeggen, dan dat ze er later achter komen.
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
pi_26792560
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 00:16 schreef Sabrina1981 het volgende:

[..]

Hoezo onnodig? Het is toch zo dat ze vreemd is gegaan? Ik vind dat je eerlijk daarin moet zijn. Wat heeft hij aan leugens?
Telt het dan niet een klein beetje dat ik al veel langer twijfel dan dat het met 'die nieuwe' nu duurt?
pi_26792568
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 00:17 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

Het is geen nodeloze info. Hoe hard de waarheid ook is vind ik dat hij het recht heeft het te horen.

Ook vind ik dat de TS, hoe netjes ze het ook formuleerde, de boel het verkloot door met die ander vreemd te gaan. Ik zou in haar vriends geval al het contact verbreken in ieder geval. Mijn vrienden zouden haar inderdaad aankijken, etc...Maar dan kan ze het alsnog beter tegen hem en die vrienden zeggen, dan dat ze er later achter komen.
Ja het is haar eigen schuld en dat zij nou niet met de nek aangekeken wil worden das aan haar, maar daar had ze dan eerder aan moeten denken.
pi_26792601
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 00:18 schreef hey_jude het volgende:

[..]

Telt het dan niet een klein beetje dat ik al veel langer twijfel dan dat het met 'die nieuwe' nu duurt?
Ik vind het niet tellen. Er bestaat ook nog zoiets als communicatie en als je twijfelt moet je daar met je vriend over praten en niet vreemdgaan.
pi_26792614
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 00:18 schreef hey_jude het volgende:

[..]

Dat telt voor jou misschien wel, maar niet voor hem. Dat zal het alleen maar zwaarder maken. Én je vond hem al langer niet meer goed genoeg én je hebt achter zn rug om een ander.

Maar goed, heb zelf licht ervaring met zoiets gehad vanaf de andere kant, dus ik weet wel een beetje hoe het is gekwetst te worden.
pi_26792628
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 00:16 schreef Sabrina1981 het volgende:

[..]

Waarheid is much overrated.

Binnen een relatie hoor je eerlijk te zijn (hoewel je bij sommige vrouwen niet eerlijk dient te antwoorden op de vraag: heb ik een dikke kont? ook al heb je er een relatie mee). Maar zij heeft geen relatie meer met die jongen (iig niet meer binnen nu en zeer binnenkort).
  zaterdag 7 mei 2005 @ 00:21:51 #27
108312 stijgende_ster
Yeah Kællingebyvej!!!!
pi_26792643
Inderdaad, je moet ook duidelijk maken dat je de relatie daarom wil beëindigen. Omdat je niet meer verliefd bent. (is pijnlijk, weet ik uit een ervaring die mij 9 dagen geleden overkwam ) Dat je bent vreemdgegaan is denk ik niet jouw reden dat je het uit wil maken, je bespaart hem denk ik daarom wel een hoop door daar niks over te zeggen..
Aan de andere kant vind ik dit weer niet helemaal eerlijk tegenover hem..

Lijstje: Daryll Ann - Weeps, Daryll Ann - Happy Traum, Maxïmo Park - Our Earthly Pleasures, The Fratellis - Costello Music, Moss - The Long Way Back, Kaiser Chiefs - Yours Truly, Angry Mob, Bette Serveert - Bare Stripped Naked
pi_26792648
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 00:20 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

Maar goed, heb zelf licht ervaring met zoiets gehad vanaf de andere kant,
Om het allemaal nog erger te maken:
ik ook.
Daarom altijd gedacht dat ik zoiets nóóit zou doen.

Ik doe het toch niet expres ofzo...
of toch wel?
pi_26792655
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 00:21 schreef DS4 het volgende:

[..]

Waarheid is much overrated.

Binnen een relatie hoor je eerlijk te zijn (hoewel je bij sommige vrouwen niet eerlijk dient te antwoorden op de vraag: heb ik een dikke kont? ook al heb je er een relatie mee). Maar zij heeft geen relatie meer met die jongen (iig niet meer binnen nu en zeer binnenkort).
Ik vind vreemdgaan of een dikke kont wel anders.
pi_26792677
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 00:22 schreef hey_jude het volgende:

[..]

ik ook.

of toch wel?
Je had ook gewoon eerst je relatie kunnen beëindigen. Dat was veel netter geweest.
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 00:23 schreef Sabrina1981 het volgende:

[..]

Je had ook gewoon eerst je relatie kunnen beëindigen. Dat was veel netter geweest.
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 00:21 schreef stijgende_ster het volgende:
Inderdaad, je moet ook duidelijk maken dat je de relatie daarom wil beëindigen. Omdat je niet meer verliefd bent. (is pijnlijk, weet ik uit een ervaring die mij 9 dagen geleden overkwam ) Dat je bent vreemdgegaan is denk ik niet jouw reden dat je het uit wil maken, je bespaart hem denk ik daarom wel een hoop door daar niks over te zeggen..
Aan de andere kant vind ik dit weer niet helemaal eerlijk tegenover hem..

Nu bespaart ze hem misschien wel, maar als hij het van een ander hoort is het veel pijnlijker.
pi_26792691
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 00:17 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

O ja, tjonge jonge, wat is de TS fout. Nou nee dus. Ze is meegesleept door haar gevoelens, dat heeft tot een en ander geleid en ze neemt de consequenties: afbreken van een relatie die in haar hart al was gestorven.

TS is alleen te lang doorgegaan met de relatie. Maar of je haar dat kwalijk kan nemen?
pi_26792700
Dubbel
pi_26792707
quote:

[..]

ik ook.

of toch wel?
Jawel, totaal expres, bewuste keuze geweest...je was niet onder de invloed van drugs ofzo? Nee, je bent bewust verliefd geworden en vreemd gegaan terwijl je nog met je nu-nog-vriend hebt.
pi_26792709
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 00:17 schreef Modwire het volgende:
Wat heeft hij aan de waarheid?
pi_26792718
quote:

[..]

Ja, vertel mij wat. Ik zeg ook niet dat ik geen schuldgevoelens heb. Die zijn juist zo groot dat ik ze niet nóg groter wil maken, en dat doe ik als ik t gezicht van mn vriend zie als ik m vertel dat het uit is.
pi_26792729
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 00:20 schreef Sabrina1981 het volgende:

[..]

Ik vind het niet tellen. Er bestaat ook nog zoiets als communicatie en als je twijfelt moet je daar met je vriend over praten en niet vreemdgaan.
Makkelijk praten... Soms kom je in situaties terecht waar je liever niet in had willen komen.
pi_26792730
quote:

[..]

Met die constatering kun je nu alleen niets meer...
pi_26792733
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 00:23 schreef DS4 het volgende:
TS is alleen te lang doorgegaan met de relatie. Maar of je haar dat kwalijk kan nemen?
Wel als je die gevoelens van die kerel meerekent en het feit dat ze vrienden wilt blijven etc. Maar goed, ik wil jou wel zien als het jou overkomt.
pi_26792742
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 00:24 schreef hey_jude het volgende:

[..]

Ja, vertel mij wat. Ik zeg ook niet dat ik geen schuldgevoelens heb. Die zijn juist zo groot dat ik ze niet nóg groter wil maken, en dat doe ik als ik t gezicht van mn vriend zie als ik m vertel dat het uit is.
Daar had je eerder aan moeten denken.
  zaterdag 7 mei 2005 @ 00:25:52 #40
6941 APK
Factual, I think.
pi_26792748
Gewoon doen wat iedereen doet: Zeggen dat je het niet helemaal weet en weer een tijdje ongebonden / vrijgezel wilt zijn en onmiddelijk onder die gast van 30 duiken.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  zaterdag 7 mei 2005 @ 00:25:55 #41
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_26792749
Er zit maar één ding op... eerlijk zijn. Wat heb je eraan als je in een leugen blijft leven?
pi_26792770
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 00:25 schreef Christine het volgende:
Er zit maar één ding op... eerlijk zijn. Wat heb je eraan als je in een leugen blijft leven?
Leugentje om bestwil?
pi_26792801
quote:

of toch wel?
You slipped, fell, landed on his dick...

Je deed het niet per ongeluk. Maar, waarschijnlijk "in the heat of the moment" besloot je om met een ander verder te gaan. Je ging voor je gevoel. Prima. Zo lang als je dan maar je relatie beëindigd.

Tuurlijk was het beter geweest om eerst de relatie te beëindigen. Maar ja, ideale wereld enzo...
  zaterdag 7 mei 2005 @ 00:29:17 #44
3554 laffer
Ouwe LUL
pi_26792827
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 23:59 schreef hey_jude het volgende:
Een man van 30, (en ik 19)
waarom niet een man van 40?
die zijn toch ff beter
Zet `s nachts je prostaat op tenminste 16 graden, dan bevriezen je leidingen niet.
  zaterdag 7 mei 2005 @ 00:29:30 #45
82136 Xennia
gekroond
pi_26792831
En als je ouders en vrienden dan gaan vragen waar en wanneer je je nieuwe vriend hebt ontmoet? Stel dat dit iets serieus wordt dan zul je altijd over het ontstaan van jullie relatie moeten liegen
  zaterdag 7 mei 2005 @ 00:29:47 #46
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_26792845
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 00:26 schreef Modwire het volgende:

[..]

Leugentje om bestwil?
Om bestwil? Ik zie met de grootste wil van de wereld niet in hoe dit leugentje beter kan zijn dan de waarheid: de relatie is voorbij.
  zaterdag 7 mei 2005 @ 00:30:44 #47
6941 APK
Factual, I think.
pi_26792873
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 00:29 schreef Xennia het volgende:
En als je ouders en vrienden dan gaan vragen waar en wanneer je je nieuwe vriend hebt ontmoet? Stel dat dit iets serieus wordt dan zul je altijd over het ontstaan van jullie relatie moeten liegen
Ze liegt nu ook al, dus dat zal niet zo'n probleem zijn.
pi_26792887
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 00:29 schreef Christine het volgende:

[..]

Om bestwil? Ik zie met de grootste wil van de wereld niet in hoe dit leugentje beter kan zijn dan de waarheid: de relatie is voorbij.
Ze wil vrienden blijven, bovendien wordt hij alleen maar extra gekwetst.
quote:
De waarheid vertellen kan altijd nog, liegen niet meer.
pi_26792888
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 00:30 schreef APK het volgende:

[..]

Ze liegt nu ook al, dus dat zal niet zo'n probleem zijn.
Puntje heb je stiekem wel.
pi_26792900
Ja, ok, ok, relatie wordt beëindigd, met of zonder het hele verhaal...

Maar hoe begint zo'n verhaal ook al weer?

Schat, ik wil even met je praten...
Het ligt niet aan jou...
We kunnen toch vrienden blijven?
pi_26792909
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 00:25 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

Wel als je die gevoelens van die kerel meerekent en het feit dat ze vrienden wilt blijven etc. Maar goed, ik wil jou wel zien als het jou overkomt.
Ik heb een open relatie. Dus deze situatie ligt bij mij anders.

Kijk, ik beweer niet dat haar vriend het leuk zal vinden, maar simpel, het is genoeg voor hem om te weten dat zij niet verder wil. Waarom moet ze het dan erger maken door op te biechten dat ze zoiets onbelangrijks heeft gedaan als sex gehad. Het belangrijke is dat ze verliefd is op een ander. Maar ook dat is info die nu nodeloos pijnlijk is.

Echt waar: als mensen altijd eerlijk waren dan was er meer leed in de wereld.
pi_26792940
quote:
zo ken ik er echt nog meerdere, een paar maandjes liegen tov van mijn ouders en vrienden lijkt me echt niet zo'n onoverkomelijk probleem... who cares, het zijn hun zaken toch niet ?
ensemble, tout est plus joli
PETITLAPIN krijgt een DOCHTER
  zaterdag 7 mei 2005 @ 00:33:49 #53
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_26792947
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 00:31 schreef hey_jude het volgende:

Het ligt niet aan jou...
Hij heeft vast al door dat er iets mis zit.
Trust me, dat weten ze op de één of andere manier altijd
pi_26792960
quote:
Hoezo? Je kan elkaar toch al eerder hebben ontmoet. Ik vertel mijn moeder ook niet met wie ik wanneer sex heb. Net zo min als dat ik mijn vrienden een maandelijks verslag geef.

Kom op zeg...
  zaterdag 7 mei 2005 @ 00:36:55 #55
6941 APK
Factual, I think.
pi_26793023
quote:

Het ligt niet aan jou...
En dan nog: 'Het ligt aan mij etc. '

Nog even janken, een goodbye wip, een paar emails en sms'jes en klaar is Kees.
pi_26793024
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 00:33 schreef Christine het volgende:

[..]

Hij heeft vast al door dat er iets mis zit.
Trust me, dat weten ze op de één of andere manier altijd
Ja, mannen zijn ook niet achterlijk...
pi_26793025
quote:

Het ligt niet aan jou...
Laat dat vrienden blijven maar even weg. Dat is zoooo'n dooddoener.

Gewoon vertellen wat je hier ook hebt verteld: het is voorbij.
pi_26793040
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 00:36 schreef APK het volgende:

[..]

Kijk, die goodbye wip kan natuurlijk niet. Dat past niet tegenover die 30 jarige...
  zaterdag 7 mei 2005 @ 00:40:56 #59
82136 Xennia
gekroond
pi_26793090
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 00:33 schreef petitlapin het volgende:

[..]

zo ken ik er echt nog meerdere, een paar maandjes liegen tov van mijn ouders en vrienden lijkt me echt niet zo'n onoverkomelijk probleem... who cares, het zijn hun zaken toch niet ?
Als het je niet kan schelen wat zij er over denken, hoef je er ook niet om te liegen
  zaterdag 7 mei 2005 @ 00:41:42 #60
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_26793103
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 00:36 schreef Modwire het volgende:

[..]

Ja, mannen zijn ook niet achterlijk...
Nee, maar zelfs als je denkt dat je partner nog van niks weet... ze weten het altijd.
Ik spreek uit ervaring.
pi_26793116
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 00:40 schreef Xennia het volgende:

[..]

Als het je niet kan schelen wat zij er over denken, hoef je er ook niet om te liegen
Ja, dat kan het me wel
en ik lieg er liever niet over... maar is stilhouden dan ook liegen??

Ok, in het geval van vreemdgaan wel

Maar over n maand of 2 met de nieuwe komen is toch geen liegen?

By the way: is het raar dat het me wat kan schelen hoe mn omgeving over een leeftijdsverschil van bijna 12 jaar denkt?? (en zn zoontje en de rest)
pi_26793182
Stilhouden is niet echt liegen, maar je zal vast wel in een situatie komen dat je zal moeten liegen. Maar hoe vervelend ook, het is beter dan de waarheid omdat die in dit geval net effe teveel vervelende consequenties kan hebben. En dan heb ik het niet zozeer over jou (wie haar billen brandt moet op de blaren zitten), maar vooral over jouw vriend. Simpel: je wil hem toch niet een trap na geven?
pi_26793211
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 00:45 schreef DS4 het volgende:
Simpel: je wil hem toch niet een trap na geven?
Nee, want ik ben allang niet meer verliefd op hem, maar geef nog wel om hem!
pi_26793232
Ik zou bijna willen zeggen zak in de stront, maargoed.
Vertel het hem eerlijk heb je dat iig gehad.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  zaterdag 7 mei 2005 @ 00:49:04 #65
6941 APK
Factual, I think.
pi_26793254
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 00:37 schreef DS4 het volgende:
Kijk, die goodbye wip kan natuurlijk niet. Dat past niet tegenover die 30 jarige...
Ach, als je tegen de ene liegt kun je toch voor old time's sake ook wel een keertje tegen de volgende liegen.
pi_26793295
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 00:47 schreef hey_jude het volgende:

[..]

Nou, dan weet je wat je te doen staat.

Sterkte, want ook al wil je uit de relatie, het zal ook voor jou wel geen pretje zijn.
pi_26793309
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 00:49 schreef APK het volgende:

[..]

Ach, als je tegen de ene liegt kun je toch voor old time's sake ook wel een keertje tegen de volgende liegen.
Nee, dat is liegen BINNEN de relatie. En dat mag dus weer niet (op die dikke kont e.d. na dan).
pi_26793328
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 00:51 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nou, dan weet je wat je te doen staat.

Sterkte, want ook al wil je uit de relatie, het zal ook voor jou wel geen pretje zijn.
Dankje
pi_26793337
Ik vind liegen voor algemeen belang altijd kunnen. Liegen om je eigen hachje ten koste van anderen te redden is een ander verhaal.
pi_26793348
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 00:43 schreef hey_jude het volgende:

[..]

By the way: is het raar dat het me wat kan schelen hoe mn omgeving over een leeftijdsverschil van bijna 12 jaar denkt?? (en zn zoontje en de rest)
  zaterdag 7 mei 2005 @ 00:55:49 #71
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_26793381
quote:
of toch wel?
Oh, vast niet. Maar je twijfelt wel al langer...
Je had er al veel eerder iets aan moeten doen, maar dat heb je om wat voor reden niet gedaan.

Nu MOET Je wel... Je bent bezig met een grote leugen, en je zal ook meer van de ander kunnen genieten als je niet meer aan het vreemdgaan bent, maar gewoon een relatie hebt...

Uit maken, open kaart spelen (Ik twijfel al langer, vind je nog steeds lief maar 'het' is er al een tijdje niet meer, ik heb sinds kort een ander leren kennen en dat heeft me doen beseffen dat mijn gevoelens voor jou echt over zijn) klaar over uit...

Kom op zeg! Je bent pas 19, de wereld vergaat niet en 'men' vergeet het na een tijdje vanzelf. Ja, je huidige vriendje/toekomstige ex niet, maar de rest wel hoor...
  zaterdag 7 mei 2005 @ 00:56:32 #72
108312 stijgende_ster
Yeah Kællingebyvej!!!!
pi_26793395
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 00:36 schreef APK het volgende:

[..]

Allemaal exact gehad, maar die goodbye wip en emails en sms'jes zaten er voor mij niet in.
Lijstje: Daryll Ann - Weeps, Daryll Ann - Happy Traum, Maxïmo Park - Our Earthly Pleasures, The Fratellis - Costello Music, Moss - The Long Way Back, Kaiser Chiefs - Yours Truly, Angry Mob, Bette Serveert - Bare Stripped Naked
pi_26793409
Nee, dat is niet raar. Ik zou ook vreemd opkijken als mijn 19-jarige zus er vandoor ging met een 30-jarige gozer...
pi_26793461
Ik zou me over het leeftijdsverschil geen zorgen maken. Ik scheel 8 jaar met mijn vriendin, zojuist had ik een vriend over de vloer met zijn vriendin die 12 jaar jonger is en mijn ouders scheelden maar liefst 17 jaar.

Dat zoontje en gescheiden... je ouders zullen het minder vinden waarschijnlijk. Maar als ze hem leren kennen wordt het misschien anders. Wel dien je je goed te beseffen dat als de relatie verder gaat het zoontje ook een beetje jouw zoontje wordt. M.a.w. het leven zal minder vrijblijvend zijn.
pi_26793493
Offtopic: DS4 ik vind je signature echt
pi_26793527
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 01:00 schreef DS4 het volgende:
Ik zou me over het leeftijdsverschil geen zorgen maken. Ik scheel 8 jaar met mijn vriendin, zojuist had ik een vriend over de vloer met zijn vriendin die 12 jaar jonger is en mijn ouders scheelden maar liefst 17 jaar.

Dat zoontje en gescheiden... je ouders zullen het minder vinden waarschijnlijk. Maar als ze hem leren kennen wordt het misschien anders. Wel dien je je goed te beseffen dat als de relatie verder gaat het zoontje ook een beetje jouw zoontje wordt. M.a.w. het leven zal minder vrijblijvend zijn.
Daar maak k me niet zo'n zorgen over. Hij weet ook wel dat ik op mn 19e nog geen stiefmoeder wil worden. Bovendien ligt zn ex dwars en mag hij hem überhaupt maar 1 dag per maand zien, dus dat zal wel loslopen.
Bovendien ben k dol op kinderen...

Maarja, mn ouders hebben al ooit eerder een vriendje geweigerd, dus dat maakt het er allemaal niet makkelijker op. Misschien moet ik me niet teveel van de wereld aantrekken...
  zaterdag 7 mei 2005 @ 01:05:16 #77
6941 APK
Factual, I think.
pi_26793571
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 00:56 schreef stijgende_ster het volgende:

Allemaal exact gehad, maar die goodbye wip en emails en sms'jes zaten er voor mij niet in.
Dat was dan niet echt exact hetzelfde.
  zaterdag 7 mei 2005 @ 01:05:43 #78
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_26793581
Niet om lullig te doen, maar ik zou me over dat leeftijdsverschil en acceptatie niet al te druk maken.
Deze man is een symptoom, geen oorzaak van het feit dat je weg wil uit de relatie. Ik geef je op een briefje dat dit ook niet eeuwig gaat duren...
pi_26793611
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 01:05 schreef Brighteyes het volgende:
Ik geef je op een briefje dat dit ook niet eeuwig gaat duren...
Thxxx
Dat wist ik ook al wel maar t was wel ff nodig om dat te horen.

Scheelt wel hoor!
pi_26793651
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 00:56 schreef stijgende_ster het volgende:

[..]

Heb je er om gevraagd?
  zaterdag 7 mei 2005 @ 01:13:49 #81
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_26793726
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 01:07 schreef hey_jude het volgende:
Thxxx

Scheelt wel hoor!

Je bent aan het mutsen, weet eigenlijk dondersgoed wat je moet doen en alles!
Kom op dan! Eerlijk zijn tegen je vriend, gewoon genieten met die vent van 30. Je hoeft hem toch helemaal nog niet voor te stellen aan je halve familie. En ook over zijn zoontje zou ik me niet te druk maken. Die is 1 dag in de maand bij hem en dan zou ik als ik jou was gewoon iets anders gaan doen die dag... Het is zijn zoontje, die ziet hij amper, dus laat hem daar lekker alleen tijd mee doorbrengen...
pi_26793757
Danku!
pi_26793773
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 01:07 schreef hey_jude het volgende:

[..]

Thxxx

Scheelt wel hoor!
Als je dat al weet, vind je jezelf dan niet een enorme trut?

Iedereen komt op een gegeven moment op een punt in hun relatie waarop ze twijfelen of ze nog wel genoeg voelen. In plaats van moeite te doen om het gevoel terug te vinden, zoeken ze een excuus om het uit te maken.

Dat is natuurlijk prima, maar de meeste mensen maken het eerst even uit voordat ze rond beginnen te neuken op zoek naar bevestiging van hun gebrek aan gevoel.
Big dick.
pi_26793846
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 01:16 schreef HassieBassie het volgende:

[..]

Als je dat al weet, vind je jezelf dan niet een enorme trut?

Iedereen komt op een gegeven moment op een punt in hun relatie waarop ze twijfelen of ze nog wel genoeg voelen. In plaats van moeite te doen om het gevoel terug te vinden, zoeken ze een excuus om het uit te maken.

Dat is natuurlijk prima, maar de meeste mensen maken het eerst even uit voordat ze rond beginnen te neuken op zoek naar bevestiging van hun gebrek aan gevoel.
Ja, ik dacht dat mijn schuldgevoelens toch wel duidelijk waren?
Je moet alleen niet de volgorde omdraaien... ik maakte het niet eerst uit omdat ik het gevoel nog wel wilde vinden!
  zaterdag 7 mei 2005 @ 01:30:09 #85
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_26794011
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 01:20 schreef hey_jude het volgende:

[..]

Je moet alleen niet de volgorde omdraaien... ik maakte het niet eerst uit omdat ik het gevoel nog wel wilde vinden!
Yep, maar je hebt het gevoel bij de verkeerde gezocht. Ik heb hetzelfde meegemaakt, niet handig, niet slim... maar wel beter dat je het nu weet he
pi_26794017
Je kunt hier nu natuurlijk niet gaan beweren dat je alles gedaan hebt om je relatie te redden. Zeker niet als de arme jongen nog steeds van niets weet. (en dan doel ik niet op het vreemdgaan)
  zaterdag 7 mei 2005 @ 01:34:09 #87
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_26794073
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 01:30 schreef Modwire het volgende:
Je kunt hier nu natuurlijk niet gaan beweren dat je alles gedaan hebt om je relatie te redden. Zeker niet als de arme jongen nog steeds van niets weet. (en dan doel ik niet op het vreemdgaan)
Wat valt er nog te redden?
Ze is vreemd gegaan, het gevoel is weg... je kan wel vechten voor iets dat geen toekomst heeft, maar met welk nut?
pi_26794101
quote:

[..]

Joh, bekijk het met je schuldgevoelens, die neuk je wel weer weg.

Enne, wat heb je gedaan om het gevoel terug te vinden? Of dacht je echt dat neuken met een ander je zou doen realiseren dat je stiekum nog wel van je vriend houdt?
Big dick.
pi_26794103
Ik heb het niet over de huidige situatie, dit is natuurlijk voorbij. Maar de volgende opmerking van TS:
quote:

[..]

Er is namelijk veel meer dat je kunt doen dan alleen wachten tot je gevoel terugkomt.
  zaterdag 7 mei 2005 @ 01:36:41 #90
108312 stijgende_ster
Yeah Kællingebyvej!!!!
pi_26794114
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 01:09 schreef Modwire het volgende:

[..]

Heb je er om gevraagd?
Nee dat heb ik niet
En ik wist dus vantevoren ook niet dat dat verliefde gevoel bij haar weg was.. Laat ik zeggen, koudere douches krijg je niet vaak.
pi_26794489
quote:

Op zo'n moment is dat iets wat je maar beter voor je kunt laten.
pi_26794539
zie het als een pleister op een wond. Een snelle ruk doet even pijn heel veel ..
Maar komt er wel overheen. Hoe eerder die het weet hoe sneller zijn pijn over gaat.
Probeer jezelf in zijn schoenen te plaatsen. Zou jij het willen weten ? Of ana het lijntje gehouden willen worden ?
Als je eerlijk en oprecht bent kan je nog hopen dat je echte vrienden je vergeven..
En blij voor jouw zijn en je ex opvangen.. hij komt wel weer iemand anders tegen.
Beter dat je het hem vertelt dan dat hij via via erachter komt en voor gek gezet wordt.

Denk aan wat het beste is voor hem en even niet aan jezelf !
Met vriendelijke Groeten
Raoul Tjin Liep Shie
pi_26794754
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 02:04 schreef raoul_tls het volgende:
zie het als een pleister op een wond. Een snelle ruk doet even pijn heel veel ..
Maar komt er wel overheen.
Zij is er al overheen, ze is nu op zoek naar een manier om het hem te vertellen.
quote:
Hoe eerder die het weet hoe sneller zijn pijn over gaat.
Tijdtechnisch gezien misschien wel, maar voorderest maakt het geen ene hol uit.
quote:
Probeer jezelf in zijn schoenen te plaatsen. Zou jij het willen weten ? Of ana het lijntje gehouden willen worden ?
Waarom zou je dat nou weer doen? Hij weet niet dat hij het wil weten, dus wat dat betreft maakt het voor hem weinig uit. Aan het feit dat ze vreemdgaat verandert echt niks meer.
quote:
Als je eerlijk en oprecht bent kan je nog hopen dat je echte vrienden je vergeven..
Haar vrienden hoeven haar niks te vergeven, ze heeft hun toch niks aangedaan?
quote:
En blij voor jouw zijn en je ex opvangen.. hij komt wel weer iemand anders tegen.
Beter dat je het hem vertelt dan dat hij via via erachter komt en voor gek gezet wordt.

Denk aan wat het beste is voor hem en even niet aan jezelf !
Probleem is een beetje dat het haar eigenlijk niet meer interresseert hoe hij reageert, maar meer hoe de sociale omgeving gaat reageren. In dat geval kan je toch beter wel aan jezelf denken, die ex gaat toch wel pijn krijgen. Pijn waar zij geen last van heeft als ze met die ander ligt te neuken.
Big dick.
pi_26795053
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 02:22 schreef HassieBassie het volgende:

[..]

Zij is er al overheen, ze is nu op zoek naar een manier om het hem te vertellen.
[..]

Ik bedoel gewoon recht door zee. Schat heb je even moeten praten over ons. Ik zit ergens mee.
Heb laatste tijd gevoel van bla..bla .. (het gevoel wat je mis of waar je mee zit) Je mag zelf bepalen of je hem alles verteld of niet..
<...>

Tijdtechnisch gezien misschien wel, maar voorderest maakt het geen ene hol uit.
[..]

Waarom zou je dat nou weer doen? Hij weet niet dat hij het wil weten, dus wat dat betreft maakt het voor hem weinig uit. Aan het feit dat ze vreemdgaat verandert echt niks meer.
[..]

Kijk hij gaat het niet leuk vinden dat je het uitmaakt of (als je hem vertelt dat je een ander heb / ben vreemd gegaan ) bla bla bla.
Maar als die echt om je geeft zal die hoop ik voor je in tijd vergeven. En misschien wardeerd die het dat je het hem eerlijk verteld en niet dat hij het via via hoort. Is beter als je het van de persoon zelf hoort dan via een ander

..

Haar vrienden hoeven haar niks te vergeven, ze heeft hun toch niks aangedaan?
[..]

Vrienden komen soms nou eenmaal voor elkaar op. Al hebebn ze er soms niet zoveel me ete maken. En als ze allemaal een hechte vriendengroep zijn Tja zullen ze zich ermee gaan bemoeien of het hun plaats is of niet dat maakt ze soms niet veel uit .. Vrienden nemen het soms voor elkaar op ..
Maar daar zou ik me niet zoveel druk om maken kan je zien wie je echte vrienden zijn..

Probleem is een beetje dat het haar eigenlijk niet meer interresseert hoe hij reageert, maar meer hoe de sociale omgeving gaat reageren. In dat geval kan je toch beter wel aan jezelf denken, die ex gaat toch wel pijn krijgen. Pijn waar zij geen last van heeft als ze met die ander ligt te neuken.
Nou ik denk wel dat het haar interresseert hoe hij reageert en hoe zijn omgeving en dus ook haar omgeving die hetzelfde zijn op reageert. Pijn zal die toch hebben Maar tja all part of live.
Als zij een beetje aan haar vrienden laar zien dat ze geeft om hun mening over haar. Mag ze ook bewijzen dat ze vindt dat het een beetje onhandig heeft aangepakt. maar dat ze het eerlijk verteld (Toont karakter) En dat ze ook medeleven heeft voor haar ex.

Ach je bent nog jong.. Je heb een foutje gemaakt. je bent er hoop ik wijzer van geworden.
En ach tijd heelt ene hoop wonden ..
Met vriendelijke Groeten
Raoul Tjin Liep Shie
  zaterdag 7 mei 2005 @ 08:36:20 #95
88139 JoeyT
Ecoutez.. We komen hard...
pi_26795618
Gewoon uitmaken met die gozer, niet vertellen over t vreemdgaan en voor de rest zie je t wel...
Ik neem aan dat als je aan je relatie terugdenkt niet aan het vreemdgaan denkt maar aan de mooie dingen, dus als je niet wilt dat hij alleen maar denkt aan hoe het afgelopen is kan je t hm beter niet zeggen. Aan de andere kant zal hij wel sneller over je heenkomen als hij t weet. Dan weet hij dat t zinloos is om voor je te gaan vechten...

Hmmm... Dilemma!
"Meisje kijk me aan en laat je tranen lopen.
Oog in oog met genialiteit sta je.
Hier had je toch niet op durven hopen.
Je gaat met Joey mee, want deze jongen komt zo hard."
  zaterdag 7 mei 2005 @ 11:00:11 #96
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_26796856
Ik vraag me dan altijd af: waarom wil je in godsnaam vrienden blijven met iemand die je zo belazerd? Doe je dat bij al je vrienden?
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_26797014
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 23:59 schreef hey_jude het volgende:
Hij slaat me niet,
Dit is idd zeer uniek. Ik ram mn vriendin altijd meteen verrut als ik daar zin in heb
pi_26797117
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 11:10 schreef Snol1ner het volgende:

[..]

Dit is idd zeer uniek. Ik ram mn vriendin altijd meteen verrut als ik daar zin in heb
Zoals het een echte vent betaamt
pi_26799707
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 00:47 schreef hey_jude het volgende:

[..]

Egoïst.
pi_26803085
quote:

Ik raad je aan doe dit absoluut niet. Ik spreek uit ervaring omdat ik daar zelf slachtoffer van ben geworden. Mijn ex ging er ook met een ander vandoor zonder dat ik het wist. Zelfs haar ouders wisten het niet eens. En toen het er uitkwam werd het leven er voor mij niet beter op
Ik moest zelfs van anderen horen dat het voorbij was
Als er geen liefde meer is ok, probeer toch je best te doen om je relatie te redden maar je wordt een vierletterig woord als je nu meteen met een ander aan komt.

ik ben ook 31, het gaat niet om de leeftijd maar wat je voor elkaar voelt.. Veel geluk!!
pi_26803122
quote:

Voor wie, eigenlijk?

Het is zoals het is. Jij hebt keuzes gemaakt, en wil je er nu gemakkelijk vanaf maken. Als je het makkelijk had willen hebben, had je er niet aan moeten beginnen terwijl je nog iets met een ander had. Aangezien dat niet zo is, moet je de tijd niet alsnog proberen terug te draaien, door maar net te doen alsof er niks gebeurd is. Je bent net een politicus die een corrupte situatie probeert goed te 'toveren' door een schijnwerkelijkheid te introduceren. Je nieuwe situatie en nieuwe werkelijkheid wordt echter op leugens gebouwd. Bovendien: als je echt bevriend wilt blijven met je toekomstige ex, zul je ook voortdurend moeten uitkijken met wat je zegt, en steeds alle feiten en data goed op een rijtje moeten hebben om jezelf niet alsnog in het nauw te brengen. Wat een geweldige vriendschap!

Maar weet je wat je moet doen?
Je moet gewoon alles ontkennen, gewoon zeggen dat je niet meer verliefd bent ("neeee... er ís niemand anders"), volhouden en iedereen altijd laten denken dat alles anders is dan het daadwerkelijk is. Vooral niet achter de keuzes staan die jij in alle vrijheid hebt gemaakt.
En tezamen met dat alles moet je accepteren dat jij niet van anderen mag verwachten dat ze tegen jou wél eerlijk zijn.

De enige reden die ik kan bedenken om mensen zand in de ogen te strooien, is om ze te kwetsen. Om niet genoeg respect voor ze te hebben, en erger nog: er vanuit te gaan dat ze niet in staat zijn om met de harde werkelijkheid om te gaan, alsof het kleine kinderen zijn die nog beschermd moeten worden tegen de harde, boze buitenwereld waar jijzelf je eigen bijdrage aan hebt geleverd.
  zaterdag 7 mei 2005 @ 15:53:58 #102
7352 kamagurka
psy-gothic
pi_26803483
quote:

[..]

Omdat je schuldgevoelens hebt maakt het alles verder ok...

Blijf doorgaan jezelf voor de gek te houden en geloven wat je denkt
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
  zaterdag 7 mei 2005 @ 16:04:37 #103
81576 The_M
He, alles goed? Nee, 2 fout...
pi_26803704
Het feit dat je vreemd bent gegaan komt gewoon omdat je de laatste tijd geen liefde meer voelde voor je vriend, dan kan het gebeuren dat je iemand anders tegenkomt ja........Daar hoef je je echt niet voor te schamen, dat is namelijk de druppel waarmee 80% van de relaties wordt verbroken. Ik vind wel dat je daar eerlijk over moet zijn tegenover je vriend. Ik zou hem gewoon vertellen dat je de laatste maanden steeds minder voor hem bent gaan voelen en je inmiddels verliefd op iemand anders bent geworden. Dat zal hard aankomen, maar het is wel eerlijk tegenover hem en op den duur zal hij het misschien wel begrijpen. Ik zou er niet te lang meer mee wachten, hij heeft er niets aan dat je hem nog langer aan het lijntje houdt. En het contact met je vriendengroep is even van secundair belang, het gaat nu even om je vriend. En als die vriendengroep echte vrienden zijn, zullen ze hier toch wel begrip voor kunnen opbrengen?

Veel sterkte en succes ermee!!!
  zaterdag 7 mei 2005 @ 16:06:01 #104
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_26803740
Heb je het nou al uitgemaakt?
pi_26804131
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 16:04 schreef The_M het volgende:

Dat zal hard aankomen, maar het is wel eerlijk tegenover hem en op den duur zal hij het misschien wel begrijpen.
Vergeet het maar. Begrip is een privilege voor hen die zo sterk zijn dat ze de relatie beëindigen wanneer ze weten dat hij hen niets meer te bieden heeft, en dáárna pas een nieuwe weg inslaan. Niet voor de prutsers die maar wat aanklooien om er later pas achter te komen waar ze in gódsnaam mee bezig waren; Dat is gewoon een te grote beloning voor dwaling.

Maar de TS moet ook helemaal geen begrip willen oogsten. Als dit allemaal naar buiten komt met het oog op eventueel begrip is het helemáál schofterig. Dan probeer je zelf maximaal rendement uit het leed dat je anderen hebt toegebracht te halen. Het gaat er slechts om dat de waarheid boven tafel komt. Dat is een win-win-situatie voor iedereen. Kun je dat niet opbrengen, dan moet je voor eens en altijd afstand doen van het recht op je eigen waarheid, en nooit meer terugwillen.

Als je iemand de waarheid vertelt, en die persoon vervolgens zelf niet meer kan onderscheiden wat feit en fictie is, is dat weer zíjn probleem. Dat is dan ook helemaal zijn eigen keuze. Jij hebt dan in ieder geval niet bijgedragen aan de nepwereld, waar de persoon van wie je zogenaamd 'houdt', in leeft.
  zaterdag 7 mei 2005 @ 16:30:14 #106
110252 Roquefort
kaasjosti
pi_26804234
quote:
..
(als dat al kan)
De fatsoenlijke manier heb je al met een dikke vette merkstift doorgestreept op het moment dat je vreemd ging met die gast.

Hoe je het nu ook oplost, het blijft een hoerige streek.
Het 'jamaarikhadooknooitgedachtdatikhetzoudoenenkanikerwataandoendatheteensleurwerd'-argument wordt door 99 van de 100 bedrogenen slecht begrepen.

Als je het niet vertelt vist ie het overigens later wel uit hoor.
Mannen zijn misschien soms 'jongetjes', maar dan nog kunnen ze optellen en aftrekken hoor.
En anders d'omgeving wel.
twee violen en een trommel en een fluit
  zaterdag 7 mei 2005 @ 16:36:42 #107
110252 Roquefort
kaasjosti
pi_26804342
quote:

[..]

Je bent 1 van de vele vrouwapen die slingert van tak naar tak door de bomen. De ene tak niet loslaten voordat je de andere tak beet hebt.

Als jij dat uitlegt als 'niet uitmaken omdat je het gevoel nog wilde vinden' hou je voornamelijk jezelf voor de gek. Er was gewoon nog geen reden dringend genoeg om het uit te maken, en de bestaande situatie met je vriendje en omgeving toch wel fijn en veilig.
Die reden heb je nu wel ...
  zaterdag 7 mei 2005 @ 16:37:17 #108
81576 The_M
He, alles goed? Nee, 2 fout...
pi_26804353
Jullie doen allemaal alsof TS een zware misdaad heeft begaan door vreemd te gaan op een moment dat haar liefde voor haar vriend over was. Ik denk dat het zelfs goed is geweest omdat TS nu eindelijk inziet dat het aan het lijntje houden helemaal geen oplossing is. Want neem van mij aan dat je beter een relatie kan verbreken dan iemand jaren lang aan het lijntje te houden. Haar vriend kan nu ook zo snel mogelijk weer een nieuw leven opbouwen. En hij hoeft echt geen begrip voor de TS op te brengen hoor, dat gebeurt vrijwel nooit na het verbreken van een relatie. Ik vind alleen dat je het probleem van beide kanten moet bekijken en niet alleen van de kant van haar vriend, want zoals je merkt zit TS hier ook mee in de maag en doet ze dit ook niet voor haar lol.
pi_26804363
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 16:36 schreef Roquefort het volgende:

[..]

Je bent 1 van de vele vrouwapen die slingert van tak naar tak door de bomen. De ene tak niet loslaten voordat je de andere tak beet hebt.

Als jij dat uitlegt als 'niet uitmaken omdat je het gevoel nog wilde vinden' hou je voornamelijk jezelf voor de gek. Er was gewoon nog geen reden dringend genoeg om het uit te maken, en de bestaande situatie met je vriendje en omgeving toch wel fijn en veilig.
Die reden heb je nu wel ...
pi_26805729
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 16:30 schreef Roquefort het volgende:

[..]

De fatsoenlijke manier heb je al met een dikke vette merkstift doorgestreept op het moment dat je vreemd ging met die gast.
Behalve als ik het uitmaak zonder hem te vertellen dat er al een ander is, toch? Dan ziet het er aan de buitenkant toch nog wel netjes uit??
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 11:00 schreef AgLarrr het volgende:
Ik vraag me dan altijd af: waarom wil je in godsnaam vrienden blijven met iemand die je zo belazerd? Doe je dat bij al je vrienden?
Waarschijnlijk zal ik het toch ooit op moeten biechten, ja. Ik denk niet dat ik het op kan brengen mn vrienden de rest van mn leven te moeten belazeren. Maar moet dat dan allemaal tegelijk in één keer??

Het was één vriendengroep voor we wat kregen, en ik zou zo graag terug willen naar hoe het 3 jaar geleden was, maarja, eens te meer blijkt dat een relatie met een goede vriend toch niet zo'n goed idee is...
pi_26805771
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 18:01 schreef hey_jude het volgende:

[..]

Behalve als ik het uitmaak zonder hem te vertellen dat er al een ander is, toch? Dan ziet het er aan de buitenkant toch nog wel netjes uit??
[..]

Waarschijnlijk zal ik het toch ooit op moeten biechten, ja. Ik denk niet dat ik het op kan brengen mn vrienden de rest van mn leven te moeten belazeren. Maar moet dat dan allemaal tegelijk in één keer??

Het was één vriendengroep voor we wat kregen, en ik zou zo graag terug willen naar hoe het 3 jaar geleden was, maarja, eens te meer blijkt dat een relatie met een goede vriend toch niet zo'n goed idee is...
Doe het op je eigen manier. Ik mag leien dat je vriend het via een ander te weten komt. Dan hoef je je helemaal geen zorgen te maken over wanneer moet ik het vertellen. En dat punt over vrienden lost zich ook vanzelf op.
  zaterdag 7 mei 2005 @ 18:09:14 #112
1405 addicted_to_jellybeans
Nieuwsgierig Aagje
pi_26805870
Ik denk juist dat je het jezelf moeilijker maakt door er juist niet eerlijk over te zijn, want ik denk eerder dat de vriendengroep zich van je vervreemd als de waarheid uitkomt en dat dan pas raar op je gaat gereageerd worden. Op sommige momenten kan je beter slimmer zijn en heel eerlijk zijn en de reacties van dan kunnen eerst even moeilijk zijn maar later word je juist meer gewaardeerd omdat je daar eerlijk in was. Je maakt het jezelf denk ik veel moeilijker dan het is eigenlijk.
We are the weirdo's mr - The Craft
pi_26806131
Hey_Jude,
Als een goedkoop sletje zonder enig gevoel en eigen mening kun je dit toch allemaal wel aan je nieuwe papa vragen?
pi_26807072
Kijk iedereen maakt vroeg of laat stomme fouten. de enkele moraalridder in dit topic daargelaten Het is de vraag hoe je omgaat met de fouten die je maakt. Leer je ervan, en biecht je je fouten op en ga je verder met je leven of kies je de makkelijkste weg en vlucht je veilig in de armen van een ander? Is het misschien niet handig om het uit te maken met die knul, en die andere vent even een tijdje niet te zien? Want volgens mij doe je maar wat, je weet nu al dat je niet verder wilt met die vent van 30!
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
pi_26807537
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 18:22 schreef oncrea het volgende:
Hey_Jude,
Als een goedkoop sletje zonder enig gevoel en eigen mening kun je dit toch allemaal wel aan je nieuwe papa vragen?
Wat ben jij een zielig kereltje...
pi_26807627
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 19:06 schreef Thisbe het volgende:
Want volgens mij doe je maar wat, je weet nu al dat je niet verder wilt met die vent van 30!
Nee, juist wel!
Of het eeuwig gaat duren weet ik idd niet nee,
maar ik wil het een gooi geven.
  zaterdag 7 mei 2005 @ 19:31:07 #117
88139 JoeyT
pi_26807742
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 15:38 schreef navi het volgende:

[..]

Als er geen liefde meer is ok, probeer toch je best te doen om je relatie te redden maar je wordt een vierletterig woord als je nu meteen met een ander aan komt.

ik ben ook 31, het gaat niet om de leeftijd maar wat je voor elkaar voelt.. Veel geluk!!
Voor hoer/slet uitgemaakt worden is zoooooo april 2005
  zaterdag 7 mei 2005 @ 19:34:00 #118
88139 JoeyT
pi_26807833
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 16:22 schreef Bombie het volgende:

[..]

Vergeet het maar. Begrip is een privilege voor hen die zo sterk zijn dat ze de relatie beëindigen wanneer ze weten dat hij hen niets meer te bieden heeft, en dáárna pas een nieuwe weg inslaan. Niet voor de prutsers die maar wat aanklooien om er later pas achter te komen waar ze in gódsnaam mee bezig waren; Dat is gewoon een te grote beloning voor dwaling.

Maar de TS moet ook helemaal geen begrip willen oogsten. Als dit allemaal naar buiten komt met het oog op eventueel begrip is het helemáál schofterig. Dan probeer je zelf maximaal rendement uit het leed dat je anderen hebt toegebracht te halen. Het gaat er slechts om dat de waarheid boven tafel komt. Dat is een win-win-situatie voor iedereen. Kun je dat niet opbrengen, dan moet je voor eens en altijd afstand doen van het recht op je eigen waarheid, en nooit meer terugwillen.

Als je iemand de waarheid vertelt, en die persoon vervolgens zelf niet meer kan onderscheiden wat feit en fictie is, is dat weer zíjn probleem. Dat is dan ook helemaal zijn eigen keuze. Jij hebt dan in ieder geval niet bijgedragen aan de nepwereld, waar de persoon van wie je zogenaamd 'houdt', in leeft.
Vollgens mij heb jij flink wat frustraties!?!

Kzou ook niet de hele waarheid vertellen, hooguit dat ik verliefd ben geworden op een ander...
pi_26808330
Ze moeten gewoon zeggen ik heb een ander geneukt. Klaar, je moet mensen behandelen zoals je zelf ook behandeld wilt worden. Als jij het primma vindt dat mensen leugens vertellen lieg dan ook maar. Vraag me wel af hoe jij dat kind van die kerel iets moet leren over normen en waarden.
DS4 leuk dat je mij zielig noemt.
pi_26808494
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 18:01 schreef hey_jude het volgende:
Nee, eens te meer blijkt dat vreemdgaan niet zo'n goed idee is
Big dick.
  zaterdag 7 mei 2005 @ 20:19:23 #121
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_26809107
Duidelijkheid is het enige wat je nog hebt. Je kunt beter iemand kwetsen met de waarheid dan eromheen draaien en idd naderhand met iets nieuws aankomen. Dan voelt diegene zich "verraden".
Dat het stom van je is, weet je zelf al goed genoeg. Nu alleen nog uitvogelen hoe je dit respectvol kunt beeindigen naar je partner toe.
To be conscious that you are ignorant is a great step to knowledge.
Imagination is the one weapon in the war against reality.
pi_26809360
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 19:56 schreef HassieBassie het volgende:

[..]

Nee, eens te meer blijkt dat vreemdgaan niet zo'n goed idee is
Voor het eerst ben ik het met je eens, maar daar was ik al wel wat eerder achter hoor.
pi_26809676
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 20:28 schreef hey_jude het volgende:

[..]

Voor het eerst ben ik het met je eens, maar daar was ik al wel wat eerder achter hoor.
Is dat echt zo, of vind je alleen de reacties uit je sociale omgeving vervelend? Je komt op mij een beetje over alsof je huidige vriend je geen ene fuck meer kan schelen namelijk.
Big dick.
pi_26810408
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 19:50 schreef oncrea het volgende:

DS4 leuk dat je mij zielig noemt.
Afgaande op jouw reactie is het een understatement.
pi_26811656
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 20:44 schreef HassieBassie het volgende:

[..]

Is dat echt zo, of vind je alleen de reacties uit je sociale omgeving vervelend? Je komt op mij een beetje over alsof je huidige vriend je geen ene fuck meer kan schelen namelijk.
Dat is echt zo.
Als ik het fijn zou vinden om vreemd te gaan zou ik me niet zo'n zorgen hoeven maken over uitmaken, toch? Uberhaupt de titel van hele topic, zegt dat niet genoeg? Van mijn kant bekeken: ik vind het erg confronterend erachter te komen dat ik uiteindelijk wél in staat ben vreemd te gaan.
Van zijn kant bekeken: ik wil hem niet kwetsen, en ik denk dat ik hem al genoeg kwets door het uit te maken in de eerste plaats. Als het me allemaal geen reet meer kon schelen zou ik hem toch meteen gesmst hebben: "sorry schat, ik lig nu met een ander in bed dus het is uit"

Maar:
- dat is niet de reden dat ik het uit wil maken
- ik hou er niet zo van om het in een sms uit te maken (over understatements gesproken)
- ik wil hem niet kwetsen!
pi_26811827
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 22:06 schreef hey_jude het volgende:

[..]

Dat is echt zo.
Als ik het fijn zou vinden om vreemd te gaan zou ik me niet zo'n zorgen hoeven maken over uitmaken, toch? Uberhaupt de titel van hele topic, zegt dat niet genoeg? Van mijn kant bekeken: ik vind het erg confronterend erachter te komen dat ik uiteindelijk wél in staat ben vreemd te gaan.
Van zijn kant bekeken: ik wil hem niet kwetsen, en ik denk dat ik hem al genoeg kwets door het uit te maken in de eerste plaats. Als het me allemaal geen reet meer kon schelen zou ik hem toch meteen gesmst hebben: "sorry schat, ik lig nu met een ander in bed dus het is uit"

Maar:
- ik hou er niet zo van om het in een sms uit te maken (over understatements gesproken)
Had je eerder moeten bedenken. Het is nou eenmaal zo dat je gekwetst wordt als je partner vreemdgaat.
  zaterdag 7 mei 2005 @ 22:21:57 #127
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_26812010
Spreek binnenkort met hem af, en heb een goed gesprek. Je kwetst hem hoe dan ook...
pi_26813266
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 22:21 schreef Christine het volgende:
Spreek binnenkort met hem af, en heb een goed gesprek. Je kwetst hem hoe dan ook...
Ja idd! Wat je gaat vertellen is je eigen keuze, maar stel het uitmaken niet te lang uit!
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
pi_26814626
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 22:14 schreef Sabrina1981 het volgende:

Het is nou eenmaal zo dat je gekwetst wordt als je partner vreemdgaat.
Alleen als je het weet. Vandaar dat ze het beter niet kan vertellen...
pi_26814877
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 22:14 schreef Sabrina1981 het volgende:

[..]

Had je eerder moeten bedenken. Het is nou eenmaal zo dat je gekwetst wordt als je partner vreemdgaat.
Ik krijg het idee dat jij (onlangs) op deze manier zelf flink gekwetst bent.
Dat spijt me oprecht voor jou, maar het helpt mij niet verder, integendeel.
pi_26817119
Het leugentje komt toch wel uit. De enige manier om de schade te kunnen beperken is door NU eerlijk te zijn. Alle andere opties helpen je alleen op de korte termijn even uit de shit.
pi_26817120
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 19:34 schreef JoeyT het volgende:

[..]

Vollgens mij heb jij flink wat frustraties!?!
Enkel verbitterde, passieloze mensen kunnen intensiteit niet onderscheiden van frustratie.
pi_26817166
gewoon van de ene op de andere contact breken en nooit meer iets van je laten horen
pi_26817788
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 22:06 schreef hey_jude het volgende:

[..]

Dat is echt zo.

Maar:
Je verwoord het leuk, maar ik weet bijna zeker dat als die jongen geen onderdeel was van je eigen vriendengroep, het je een stuk minder erg had gevonden om hem te kwetsen. Nu ben je op zoek naar een manier om het op zo'n manier te regelen dat én je vriendengroep niet uit elkaar valt én je door kan blijven gaan met degene met wie je je huidige vriend hebt bedrogen.

Nou helaas, fat chance dat je dat gaat lukken. Mocht het je wel lukken zou ik nog niet al te trots zijn, want ga er maar niet vanuit het lang gaat duren met je nieuwe vlam..
Big dick.
  zondag 8 mei 2005 @ 09:02:34 #135
116745 rocca
dammit
pi_26818310
Je zou het nooit doen, maar je deed het wel.

Neem verantwoordelijkheid voor je fouten. Mensen die vreemdgaan, als de partner erachter komt, bewaart hij of zij afstand en gaat op den duur toch fout.

Ik vind dat je egoistisch bezig bent, jij bent vreemdgegaan. Jij wilt vrienden blijven. En je wilt het nog voor hem geheim houden. In elke relatie of er nou liefde om de hoek komt kijken, hoort eerlijkheid. En dat ben je zelf niet en je houdt je zelf nagenoeg ook voor de gek.

Als je zegt: 'ik heb de verantwoordelijkheid wel genomen', wees dan ook zo flink om het hem te vertellen. Vroeg of laat komt hij of zij erachter. Ook al denk je van niet, al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt zich wel.
niet zo vervelend doen, ja?
pi_26819345
Waarom kan men hier geen verschil zien tussen echt vreemdgaan: dus naast je relatie met een ander het bed induiken en daarna rustig verder gaan met de relatie en deze situatie, te weten: relatie is in het hart al verbroken, je gaat met een ander naar bed, hetgeen teken is dat je niet langer kan wachten met het vertellen dat de relatie voorbij is.

De fout ligt i.c. dus niet bij het feit dat de TS met die man het bed in is gedoken, nee, ze heeft te lang gewacht met vertellen dat de relatie voorbij is (hetgeen ze nu wel heel snel moet doen, want ik zou zeggen dat zoiets in beginsel binnen 24 uur dient te geschieden).

In die zin speelt e.e.a. dan ook niet meer binnen de relatie, die is al voorbij (helaas weet die jongen dat nog niet, maar dat maakt het niet minder voorbij), waarmee de verplichting om te vertellen wat er is gebeurd ook komt te vervallen. Ik bedoel, als ik het nu uitmaak met mijn vriendin en ik neem vannacht de buurvrouw (puur hypothetisch, mijn buurvrouw is bah) dan hoef ik de volgende dag niet meer op te bellen om dat te melden. Wat niet wegneemt dat als mijn vriendin daar achter zou komen ze misschien wel gekwetst is dat ik niet lag te rouwen, maar te neuken...

Verder komt echt niet alles uit wat gebeurd. Onzin. Er zijn ik weet niet hoeveel vrijpartijen buiten de deur die geheim blijven. Dat is maar goed ook, want anders is straks vrijwel heel NL single.
  zondag 8 mei 2005 @ 11:05:13 #137
30618 KingCold
I Rule Everything
pi_26819434
quote:

(als dat al kan)
Daar heb jij helemaal geen macht over. Als mijn vriendin mij dumpt voor een kerel die 11 jaar ouder is en een zoontje heeft, dan is ze mijns inziens ziek in d'r bol en heeft een vriendschap derhalve ook geen enkele toegevoegde waarde.

Ik volg dat nooit, waarom willen mensen toch zovaak uit alle macht "vriendjes blijven" als de relatie uitgegaan is? Dat is toch iets waarvan je later pas kan zeggen of het al dan niet gaat werken?
pi_26819560
quote:
Op zondag 8 mei 2005 11:05 schreef KingCold het volgende:

Als mijn vriendin mij dumpt voor een kerel die 11 jaar ouder is en een zoontje heeft, dan is ze mijns inziens ziek in d'r bol
Leg dat eens uit...
pi_26821400
quote:
Op zondag 8 mei 2005 10:58 schreef DS4 het volgende:
Waarom kan men hier geen verschil zien tussen echt vreemdgaan: dus naast je relatie met een ander het bed induiken en daarna rustig verder gaan met de relatie en deze situatie, te weten: relatie is in het hart al verbroken, je gaat met een ander naar bed, hetgeen teken is dat je niet langer kan wachten met het vertellen dat de relatie voorbij is.
Haha.
Straks kom je nog aan met dat je alleen écht vreemdgaat wanneer je tijdens de seks geen condoom gebruikt. Maar je houdt de humor erin. Da's braaf.

Dus als ik op mijn werk een computertje meeneem, en in mijn hart al ontslag heb genomen, dan kom ik er mee weg, zeker? Zolang ik daarna maar snel genoeg écht ontslag neem, voordat ik ontslagen wórd?

In feite is je geschetste situatie óók diefstal, want je neemt door je bespottelijke actie wel een stuk vertrouwen mee van die persoon (en reken er maar op dat iemand er uiteindelijk toch wel achterkomt). Je steelt vertrouwen, dat die ander eerst weer zelf moet zien te krijgen voordat die persoon weer een succesvolle nieuwe relatie begint. Erger dan bij een dief die materiële zaken steelt, kan de vreemdganger het vertrouwen niet meer zelf teruggeven.
quote:
In die zin speelt e.e.a. dan ook niet meer binnen de relatie, die is al voorbij (helaas weet die jongen dat nog niet, maar dat maakt het niet minder voorbij), waarmee de verplichting om te vertellen wat er is gebeurd ook komt te vervallen. Ik bedoel, als ik het nu uitmaak met mijn vriendin en ik neem vannacht de buurvrouw (puur hypothetisch, mijn buurvrouw is bah) dan hoef ik de volgende dag niet meer op te bellen om dat te melden.
En jij bent dan dus weer niet in staat om het verschil (dat wél echt een verschil is) te zien, tussen neuken terwijl je vriend/vriendin nog veronderstelt een relatie met je te hebben en daar ook naar handelt, of een ander neuken net nadat je het hebt uitgemaakt. Dit is een klassiek geval van 'een kromme situatie recht proberen te lullen'. Jammer alleen dat je het puur en alleen voor jezelf rechtlult, en dat het voor anderen geen zak betekent.

Bovendien maakt het dan ook helemaal niet meer uit of je de relatie gelijk verbreekt of helemaal niet (want de gestelde 'opzegtermijn' is als volledig objectief te beschouwen). Zolang het maar 'voor je gevoel voorbij is', heb je geen verplichtingen meer binnen de relatie die je bent aangegaan, en kun je doen wat je wilt. Ergo: je kunt veilig iemand achter de hand houden voor de makkelijke momenten, terwijl je je een slag in de rondte neukt met anderen. Nogmaals: de 'opzegtermijn' is in jouw voorbeeld een subjectieve benadering van wat jij terecht vindt.

Het is een beetje te gemakzuchtig: je kunt in je relatie zogenaamd doen wat je wilt, en dan snel de relatie alsnog verbreken wanneer het te heet onder je voeten wordt, om je er snel tussenuit te maken.

Als relaties niet waren gebaseerd op vertrouwen, werden de voorwaarden wel contractueel vastgelegd. Moeten we dáár soms naartoe? Of moeten we soms naar Arabische toestanden? Misschien is het beter om angst voor consequenties te kweken, dan iedereen maar zonder gevolgen te laten liegen en bedriegen. Er is zéker wat voor te zeggen.
Laat ik het zo zeggen: het ís een oplossing, en een effectieve. Dáárvan zijn de gevolgen dan weer wél strafbaar. Wat dat betreft worden de slechten beschermd en de mensen die voor zichzelf opkomen veroordeeld.
quote:
Verder komt echt niet alles uit wat gebeurd. Onzin. Er zijn ik weet niet hoeveel vrijpartijen buiten de deur die geheim blijven. Dat is maar goed ook, want anders is straks vrijwel heel NL single.
En ook daarom moeten we misschien wat beter naar onze Arabische broeders en hun eerwraak kijken. Misschien moet iedereen voor zichzelf mogen uitmaken of dát dan misschien hun eigen oplossing is voor vreemdgangers. Ik vind er wel wat voor te zeggen, zo onderhand. Veel mensen moeten de gevolgen van hun onbetrouwbaarheid maar eens zelf gaan voelen.

Uiteraard moet iedereen zelf wat meer mensenkennis opdoen, want een onbetrouwbare hond herken je vaak al in de kleine dingetjes (zoals sommige ogenschijnlijk onbetekenende opvattingen), alleen zijn sommigen gewoon te laf om daarop hun keuzes te baseren en een relatie al in een vroegtijdig stadium te verbreken.
pi_26821536
Lang verhaal, maar als jij niet kan inzien dat er een verschil is tussen vreemdgaan en de relatie voortzetten alsof er niets is gebeurd en vreemdgaan en dan dus een einde maken aan de relatie, dan houdt het al snel op.

Soms kom je nu eenmaal in een situatie die niet ideaal is. Je kan dan gaan janken over het feit dat dat gebeurd is, of je kan conclusies trekken en er naar handelen. Dat doet de TS. Alleen doet ze het niet met de (voor velen hier kennelijk noodzakelijke) knieval en mea culpa.

O ja, en dat eerwraak verhaal... ben jij eigenlijk wel goed bij je hoofd?
  zondag 8 mei 2005 @ 12:51:10 #141
11682 Moonah
Jolie femme
pi_26821642
quote:
Op zondag 8 mei 2005 12:39 schreef Bombie het volgende:
En ook daarom moeten we misschien wat beter naar onze Arabische broeders en hun eerwraak kijken. Misschien moet iedereen voor zichzelf mogen uitmaken of dát dan misschien hun eigen oplossing is voor vreemdgangers. Ik vind er wel wat voor te zeggen, zo onderhand. Veel mensen moeten de gevolgen van hun onbetrouwbaarheid maar eens zelf gaan voelen.
Toch jammer dat dit topic gesloten is...
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zondag 8 mei 2005 @ 12:54:01 #142
110252 Roquefort
kaasjosti
pi_26821721
quote:
Op zondag 8 mei 2005 10:58 schreef DS4 het volgende:

...
Mooi verhaal om aan het andere hart in de relatie (vriendje) te vertellen.

"Nee hoor, ik ging niet echt vreemd, want ik had de relatie al eerder in mijn hart verbroken."

Mooi excuus. Dat zal zijn begrip inderdaad wel vergroten ja.
  zondag 8 mei 2005 @ 12:59:30 #143
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_26821855
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 00:13 schreef DS4 het volgende:
Ik zou niet vertellen dat je vreemd bent gegaan. Het is info die onnodig pijnlijk is voor jouw huidige vriend. No pros, just cons.

Ik zou wel snel vertellen dat het over is. Des te sneller kun je ook de nieuwe tevoorschijn toveren. Men zal best wel iets vermoeden, maar heftig ontkennen kan altijd. Het is niemand anders zijn/haar zaak met wie jij het bed induikt.

Succes!
Wat hij zegt !
pi_26822025
quote:
Op zondag 8 mei 2005 12:45 schreef DS4 het volgende:
Lang verhaal, maar als jij niet kan inzien dat er een verschil is tussen vreemdgaan en de relatie voortzetten alsof er niets is gebeurd en vreemdgaan en dan dus een einde maken aan de relatie, dan houdt het al snel op.
'Lang verhaal'. Lees je wel eens een boek, of niet?
Vast niet. ("Neuj.. doas n'n loang verhoal... veul te zwoar veur mien...").

Sommige dingen kunnen soms zó overduidelijk zijn dat alles op zijn plaats valt.
quote:
Soms kom je nu eenmaal in een situatie die niet ideaal is. Je kan dan gaan janken over het feit dat dat gebeurd is, of je kan conclusies trekken en er naar handelen. Dat doet de TS. Alleen doet ze het niet met de (voor velen hier kennelijk noodzakelijke) knieval en mea culpa.
Er wordt helemaal niet 'gehandelt'. Er wordt voornamelijk veel gewikt en gewogen. En gelogen.
En gejankt; door de TS.

Hier beweer je overigens dat men in staat is om keuzes te maken op basis van een gegeven.
Die vriend heeft nog helemaal niet de beschikking over dat gegeven.
Vergeten?
quote:
O ja, en dat eerwraak verhaal... ben jij eigenlijk wel goed bij je hoofd?
Ja, en des te meer ik erover nadenk des te meer het klopt. Ook: des te meer tegenstand, des te meer het klopt. Want laten we eerlijk wezen: zónder verregaande consequenties heb je niet zoveel mogelijkheden meer om er een zootje van te maken, hè? Dan moet je gaan nadenken, en dan ook nog eens twee keer, voordat je iets stompzinnigs doet.

Het is een prachtige oplossing, werkelijk. Eén die alleen maar tegengehouden wordt door de prutsers die bij voorbaat vrij willen zijn om alles te kunnen doen wat we willen. Daarin zijn we veel te ver doorgeschoten in het hedonistische Nederland waar vrijwel iedereen op één of andere manier wel een losgeslagen 'gebruiker' is. Ik moet zeggen dat het soms kiezen tussen twee kwaden zal zijn (want eerwraak lijkt ook vaak het gevolg van pure onderdrukking te zijn - wat weer het andere uiterste is). Mmaar eerwraak bij iemand die moedwillig de boel loopt te besodemieteren en er zelf ongeschonden onderuit probeert te komen? Prima!
Maak ze maar kapot! Ze verdienen het!

Werkelijke vrijheid betekent ook dát. Júíst dat.
Dat hedonistische types als jij moeten sneuvelen voor die vrijheid is meer dan prima.
pi_26822284
Het is jammer dat eerwraak nu zo geassocieerd wordt met foute Marokkanen e.d. die een vrouw onderdrukken en waarbij meteen alle stoppen doorslaan wanneer er iets gebeurt dat niet naar hun zin is. Dat ís ook belachelijk.

Maar waarom geen eerwraak (of crime passionel, hoe je wilt) wanneer je erachter komt dat je vertrouwen in een eerlijke relatie lomp is geschonden door een overspelige slet die je de indruk gaf iemand anders te zijn dan ze werkelijk was? Ik kan er wel begrip voor opbrengen, hoor.

Vooral voor types die er ook nog eens heel lichtzinnig over doen is het een prima antwoord.
  zondag 8 mei 2005 @ 13:21:13 #146
71306 Modwire
Ik rijd
pi_26822355
quote:
Op zondag 8 mei 2005 13:06 schreef Bombie het volgende:

[..]

Ja, en des te meer ik erover nadenk des te meer het klopt. Ook: des te meer tegenstand, des te meer het klopt. Want laten we eerlijk wezen: zónder verregaande consequenties heb je niet zoveel mogelijkheden meer om er een zootje van te maken, hè? Dan moet je gaan nadenken, en dan ook nog eens twee keer, voordat je iets stompzinnigs doet.

Het is een prachtige oplossing, werkelijk. Eén die alleen maar tegengehouden wordt door de prutsers die bij voorbaat vrij willen zijn om alles te kunnen doen wat we willen. Daarin zijn we veel te ver doorgeschoten in het hedonistische Nederland waar vrijwel iedereen op één of andere manier wel een losgeslagen 'gebruiker' is. Ik moet zeggen dat het soms kiezen tussen twee kwaden zal zijn (want eerwraak lijkt ook vaak het gevolg van pure onderdrukking te zijn - wat weer het andere uiterste is). Mmaar eerwraak bij iemand die moedwillig de boel loopt te besodemieteren en er zelf ongeschonden onderuit probeert te komen? Prima!
Maak ze maar kapot! Ze verdienen het!

Werkelijke vrijheid betekent ook dát. Júíst dat.
Dat hedonistische types als jij moeten sneuvelen voor die vrijheid is meer dan prima.
Jij wilt niet dat je partner daadwerkelijk trouw en loyaal aan je is, maar liever dat ze niet vreemd zal gaan omdat ze bang is dat je haar daarna zal vermoorden? Wat voor relatie heb je dan vraag ik me af...
  zondag 8 mei 2005 @ 13:21:50 #147
11682 Moonah
Jolie femme
pi_26822372
quote:
Op zondag 8 mei 2005 13:17 schreef Bombie het volgende:
Ik kan er wel begrip voor opbrengen, hoor.
Ik kan wel begrip opbrengen voor mensen die eens een keer minder naar jouw normen handelen.
Het leven en daarmee ook relaties zijn niet zo zwart/wit te regelen als jij zou willen Bombie.
In theorie zal niemand zijn partner willen kwetsen en toch gebeurt dat soms, al dan niet door vreemdgaan.
pi_26822606
quote:
Op zondag 8 mei 2005 00:22 schreef hey_jude het volgende:

[..]

Ik krijg het idee dat jij (onlangs) op deze manier zelf flink gekwetst bent.
Dat spijt me oprecht voor jou, maar het helpt mij niet verder, integendeel.
Kijk eens in mijn postgeschiedenis en misschien word het eea je dan duidelijk.
Ik ben gelukkig nog nooit gekwetst en vooral niet op zo manier. Hoop het ook nooit mee te maken.
Ik hoop alleen dat ik als in zo situatie kom dat mijn partner wel eerlijk is.
pi_26822619
quote:
Op zondag 8 mei 2005 13:21 schreef Modwire het volgende:

[..]

Jij wilt niet dat je partner daadwerkelijk trouw en loyaal aan je is, maar liever dat ze niet vreemd zal gaan omdat ze bang is dat je haar daarna zal vermoorden? Wat voor relatie heb je dan vraag ik me af...
Nee hoor... dát is nou juist het probleem met de associatie. Onderdrukking leidt tot angst. Het gaat er niet om dat je angst kweekt om iets in je relatie te voorkomen. Het gaat erom dat je gepaste actie onderneemt nadát het is gebeurd, en nadát de ander géén gepaste actie heeft ondernomen (namelijk de relatie verbreken wanneer het gevoel er niet meer is - iets dat bij foute Marokkanen e.d. ook niet echt bespreekbaar is en waar ik dus een tegenstander van ben). Misschien dat mensen in het algemeen (de algemene maatschappelijke opvatting - die steeds losser wordt) gaan inzien dat het allemaal niet even consequentieloos is als ze denken, en dat men leert om in bepaalde zaken aan de minimale vereisten te voldoen (minimale vereisten die met de tijd steeds meer verdwijnen - alles in naam van de eeuwige vrijheid).

Als je vrij bent om te doen wat je wilt (vreemdgaan), waarom is de ander dan niet vrij om daar op een, voor hem, gepaste manier te reageren?
quote:
Op zondag 8 mei 2005 13:21 schreef Moonah het volgende:

[..]

Ik kan wel begrip opbrengen voor mensen die eens een keer minder naar jouw normen handelen.
Het leven en daarmee ook relaties zijn niet zo zwart/wit te regelen als jij zou willen Bombie.

In theorie zal niemand zijn partner willen kwetsen en toch gebeurt dat soms, al dan niet door vreemdgaan.
Net zo goed zal iemand zijn overspelige ex echt geen fysieke pijn willen doen, en toch gebeurt dat soms. Het is niet zo zwart/wit te regelen, Moonah.
  zondag 8 mei 2005 @ 13:36:10 #150
Nieuwsgierig Aagje
pi_26822721
Weet je wat mijn stelling is het kan gebeuren dat iemand vreemd gaat , maar ik denk dat het beste is ook daar eerlijk over te zijn. Ik heb zelf in de situatie gezeten dat een ander vreemd ging en ben ik er via via achter gekomen, ik had liever gehad dat degene eerlijk tegen me was geweest ook al was het voor die ander moeilijk . Juist door eerlijk te zijn maak je de situatie toch beter , omdat je weet dat je fout ben geweest en daar ook voor uit durft te komen.
  zondag 8 mei 2005 @ 13:38:29 #151
11682 Moonah
Jolie femme
pi_26822770
quote:
Op zondag 8 mei 2005 13:36 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
Weet je wat mijn stelling is het kan gebeuren dat iemand vreemd gaat , maar ik denk dat het beste is ook daar eerlijk over te zijn. Ik heb zelf in de situatie gezeten dat een ander vreemd ging en ben ik er via via achter gekomen, ik had liever gehad dat degene eerlijk tegen me was geweest ook al was het voor die ander moeilijk . Juist door eerlijk te zijn maak je de situatie toch beter , omdat je weet dat je fout ben geweest en daar ook voor uit durft te komen.
Nou Jelly, je had hem best helemaal in elkaar mogen rammen hoor.
  zondag 8 mei 2005 @ 13:47:13 #152
71306 Modwire
Ik rijd
pi_26822999
quote:
Op zondag 8 mei 2005 13:32 schreef Bombie het volgende:

[..]

Nee hoor... dát is nou juist het probleem met de associatie. Onderdrukking leidt tot angst. Het gaat er niet om dat je angst kweekt om iets in je relatie te voorkomen. Het gaat erom dat je gepaste actie onderneemt nadát het is gebeurd, en nadát de ander géén gepaste actie heeft ondernomen (namelijk de relatie verbreken wanneer het gevoel er niet meer is - iets dat bij foute Marokkanen e.d. ook niet echt bespreekbaar is en waar ik dus een tegenstander van ben). Misschien dat mensen in het algemeen (de algemene maatschappelijke opvatting - die steeds losser wordt) gaan inzien dat het allemaal niet even consequentieloos is als ze denken, en dat men leert om in bepaalde zaken aan de minimale vereisten te voldoen (minimale vereisten die met de tijd steeds meer verdwijnen - alles in naam van de eeuwige vrijheid).

Als je vrij bent om te doen wat je wilt (vreemdgaan), waarom is de ander dan niet vrij om daar op een, voor hem, gepaste manier te reageren?
Omdat fysiek geweld in welke situatie dan ook (buiten zelfverdediging) onacceptabel is?
  zondag 8 mei 2005 @ 13:51:05 #153
Nieuwsgierig Aagje
pi_26823098
quote:
Op zondag 8 mei 2005 13:38 schreef Moonah het volgende:

[..]

Nou Jelly, je had hem best helemaal in elkaar mogen rammen hoor.
Lol nee heb hem helemaal verrot gescholden toen En daar was die ook niet zo blij mee , want een razende Judith (echte naam) is ook iets waar die niet echt op zat te wachten , en heel erg van schrok . Overigens zei die later wel dat die daar toch wel spijt van had , en voortaan toch juist voornam om eerlijk te zijn maar toen was het allang uit . Mijn woede uitbarstingen komen dan juist toch wel goed uit
  zondag 8 mei 2005 @ 14:07:52 #154
7352 kamagurka
psy-gothic
pi_26823539
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 00:13 schreef DS4 het volgende:

Succes!
Het is wel degelijk iemand anders' zaak dat jij met anderen het bed induikt zoalng je nog iemand loopt te pappen. De oplossing die jij hier aanvoert is dan ook not done en zal zich onmiddelijk tegen je keren!
Waarom loopt iedereen toch altijd van 20 walletjes te vreten zonder daarbij te realiseren dat ze mega-fout zitten? Is de zelfverheerlijking dan zo uit de klauw gelopen
pi_26823570
quote:
Op zondag 8 mei 2005 13:47 schreef Modwire het volgende:

[..]

Omdat fysiek geweld in welke situatie dan ook (buiten zelfverdediging) onacceptabel is?
Is dat zo? Het is alleen maar onacceptabel omdat de meerderheid van mening is dat dat zo is.
Waarom is geestelijk geweld volgens die meerderheid dan wél enigszins acceptabel ("het is eigenlijk niet netjes, maar ja... je kunt er zo weinig mee hè")? Omdat het niet concreet genoeg is?

Ik vind fysiek geweld overigens echt niet in alle gevallen onacceptabel.
Soms is het de enige manier. A long lost way of effective problem solving.
En het is, in tegenstelling tot de geitenwollensokken-eroverlullentotdatjeomvalt-cultuur, volstrekt verhelderend.
pi_26823899
Weet je wat ook het probleem is, en waaróm ik een voorstander ben van de "wie niet horen wil, moet maar voelen"-aanpak? Omdat men simpelweg niet horen wíl. Mensen die vreemdgaan en dat gedrag op één of andere manier voor zichzelf vergoelijken, of altijd alleen maar hun eigen hachje willen redden ten koste van alles, zijn per definitie onwillig om het beter te doen. Anders zouden ze dat wel doen. Ze accepteren de consequenties van hun keuzes niet, en zullen dat ook nooit doen. Het enige wat ze willen (en waar ze ook om komen zeiken in dit soort topics) is een soort van vergiffenis voor hun daden; Dat ze eigenlijk helemaal zo slecht nog niet zijn. En ze vragen om manieren om er zelf zo makkelijk mogelijk vanaf te kunnen komen. Hun reacties zijn ervan doorspekt, net zoals die van mij doorspekt zijn met haat jegens hén.

Dan denk ik: "waarom zou je ze niet gewoon echt heel erg hard om de oren slaan?"
Dat lucht op, en daarmee verandert er toch nog iets aan de situatie. Waarom zou je ze ontzien?
Ik wil ze zien lijden, en daar elke seconde van genieten.

En ja, zo gruwelijk bén ik, maar dat is ook een keuze. Misschien kun je het bij mij ook maar beter hééél goed verborgen proberen te houden. Als je graag de boel wilt vernielen doe je dat maar in je eigen tijd en alleen maar met je eigen leven, maar niet met dat van anderen.

Wat is jóúw keuze?
  zondag 8 mei 2005 @ 14:26:14 #157
Nieuwsgierig Aagje
pi_26823945
lol bombie al naar Joey T topic geweest
  zondag 8 mei 2005 @ 14:31:35 #158
11682 Moonah
Jolie femme
pi_26824084
quote:
Op zondag 8 mei 2005 14:24 schreef Bombie het volgende:
net zoals die van mij doorspekt zijn met haat jegens hén.
Oeh, je komt echt heel eng over op deze manier...
Háát nog wel...

Wat is in hemelsnaam jouw levensovertuiging?
Straffen straffen straffen.
Oog om oog tand om tand.
Ik pijn? Jij nog veel meer pijn.

Je geluk straalt ervan af.
pi_26824569
quote:
Op zondag 8 mei 2005 14:31 schreef Moonah het volgende:

[..]

Oeh, je komt echt heel eng over op deze manier...
Háát nog wel...
Tja... het is nou eenmaal 'a barbie world' voor de meesten.
quote:
Wat is in hemelsnaam jouw levensovertuiging?
Straffen straffen straffen.
Oog om oog tand om tand.
Ik pijn? Jij nog veel meer pijn.

Je geluk straalt ervan af.
Genoegdoening.
En wie zegt dat ík geluk najaag? Omdat het jouw doelstelling is, wil nog niet zeggen dat het ook die van mij is. Ik ga voor genoegdoening. Laat mij maar 'eng' zijn, dan ben ik op mijn best. Dan ben ik wie ík ben, i.p.v. iemand anders.

Mensen, die het verdienen, te zien lijden tot ze volledig gebroken zijn. Zwakke, pretentieuze en gemene mensen met de knip van een vinger gebroken zien worden totdat ze smeken om genade en werkelijk gaan inzien wat hun plaats is. Ja, daar word ik blij van. Een vrij eenvoudige, primitieve emotie waar ik na jaren van gedwongen conditionering nog steeds graag aan toegeef.

Is het mooi, getuigt het van een droomachtige schoonheid? Neen. Ben ik door de meerderheid van deze generatie te benijden? Neen.
Is het wie ik wérkelijk ben? Ja.

Dat is voldoende. Wat meer heeft een mens nodig dan te leven naar zijn ware aard?
Mijn methodiek is alleen niet zo handig. Ik uit mijn onvrede op een onbetekenend forumpje, i.p.v. dat ik mijzelf in een bepalende positie manoeuvreer, waar men mij niet meer zo makkelijk vandaan zou kunnen krijgen, en waarbij ik niet meer praat, maar doe, en de regels uitzet waar nodig.
  zondag 8 mei 2005 @ 14:51:57 #160
87545 miki
Hee!Mijn avatar!
pi_26824593
Maak het uit, zeg dat je niet meer verliefd bent..
Kom dan natuurlijk niet meteen met die andere vent op de proppen!
I ain't got a signature...am I a criminal now?
I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy
  zondag 8 mei 2005 @ 14:57:14 #161
110252 Roquefort
kaasjosti
pi_26824727
quote:
Op zondag 8 mei 2005 14:51 schreef Bombie het volgende:
[..]
[..]
Laat mij maar 'eng' zijn, dan ben ik op mijn best.
...
Dat lukt je prima, gefeliciteerd!
pi_26824800
quote:
Op zondag 8 mei 2005 14:57 schreef Roquefort het volgende:

[..]

Dat lukt je prima, gefeliciteerd!
Met vleierij bereik je niets, hoor.
  zondag 8 mei 2005 @ 15:15:58 #163
11682 Moonah
Jolie femme
pi_26825267
quote:
Heftige ontboezeming...
Wat erg, dat sommige mensen (in dit geval jíj dus) echt zó bitter kunnen zijn.
En dat heeft niets met een barbiewereld te maken.
Ik vind het oprecht triest.

Overigens, je schrijft "Ik bén zo". Ik denk dat je ooit zo bent gewórden. Als je niet wil hóef je niet zo te blijven. Maar kennelijk wíl jij het. Je blijft zwelgen in een cirkel van woede, haat en wraak. Wat levert die genoegdoening je op? Wat doet het jou mensen te laten boeten?
(Buiten het feit dat je, in jouw beleving, "trouw blijft aan wie je bent".)

*Nu weg is, vanavond bijleest.
  zondag 8 mei 2005 @ 15:20:21 #164
110252 Roquefort
kaasjosti
pi_26825376
quote:
Op zondag 8 mei 2005 14:59 schreef Bombie het volgende:

[..]

Met vleierij bereik je niets, hoor.
Nee, ik weet het. Beuken moeten we, rossen, meppen, alle macht aan de no-brains-lots-of-muscles!
Helaas kan ik je niet volledig aan gort meppen op zo'n internetforum
  zondag 8 mei 2005 @ 17:14:42 #165
7352 kamagurka
psy-gothic
pi_26828423
Ik ben het er opzich wel mee eens dat sommige mensen in hun "lang leve de lol" hedonistische egoistische kutoptiek veel meer stukmaken dan iemand die gewoon eerlijk is en misschien eens een beuk uitdeelt omdat ie dat eerlijker vindt dan 1000x liegen....

Je kunt niet je hele leven in je eigen heilige roze troetelwolkje leven terwijl je allerlei mensen compromisloos dumpt en er maar op los neukt Ik deel de aversie daartegen absoluut

Maar ik geef nu misschien een wat mildere invulling aan wat bombie eigenlijk probeert te zeggen

Ik kots iig van al die halfwattige zijige zeikdozen hier op het forum (en daarbuiten) die alles voor zichzelf lopen vergoeilijken en zelf het slachtoffer uithangen terwijl ze gewoon allerlei mensen het leven zuur maken
  zondag 8 mei 2005 @ 17:19:30 #166
88139 JoeyT
pi_26828547
quote:

[..]

Tja... het is nou eenmaal 'a barbie world' voor de meesten.
[..]

Genoegdoening.
En wie zegt dat ík geluk najaag? Omdat het jouw doelstelling is, wil nog niet zeggen dat het ook die van mij is. Ik ga voor genoegdoening. Laat mij maar 'eng' zijn, dan ben ik op mijn best. Dan ben ik wie ík ben, i.p.v. iemand anders.

Mensen, die het verdienen, te zien lijden tot ze volledig gebroken zijn. Zwakke, pretentieuze en gemene mensen met de knip van een vinger gebroken zien worden totdat ze smeken om genade en werkelijk gaan inzien wat hun plaats is. Ja, daar word ik blij van. Een vrij eenvoudige, primitieve emotie waar ik na jaren van gedwongen conditionering nog steeds graag aan toegeef.

Is het mooi, getuigt het van een droomachtige schoonheid? Neen. Ben ik door de meerderheid van deze generatie te benijden? Neen.
Is het wie ik wérkelijk ben? Ja.

Dat is voldoende. Wat meer heeft een mens nodig dan te leven naar zijn ware aard?
Mijn methodiek is alleen niet zo handig. Ik uit mijn onvrede op een onbetekenend forumpje, i.p.v. dat ik mijzelf in een bepalende positie manoeuvreer, waar men mij niet meer zo makkelijk vandaan zou kunnen krijgen, en waarbij ik niet meer praat, maar doe, en de regels uitzet waar nodig.
Neem een vriendin
  zondag 8 mei 2005 @ 18:38:57 #167
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_26830371
quote:
Tja, dat had je je ook kunnen bedenken voor je met die dertiger ging sletten
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  zondag 8 mei 2005 @ 18:43:08 #168
73255 Frezer
Niet Henk!
pi_26830468
quote:
Op zondag 8 mei 2005 18:38 schreef JDude het volgende:

[..]

Tja, dat had je je ook kunnen bedenken voor je met die dertiger ging sletten
Aldus een typisch gevalletje van "Te laat!"
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
  zondag 8 mei 2005 @ 18:44:27 #169
39632 ikbeneenkiwi
De fruitigste
pi_26830498
quote:
En dat zou niet bepaald onterecht zijn.
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
  zondag 8 mei 2005 @ 19:04:59 #170
92351 striker06
Bright Eyes
pi_26830968
Ik kan je alleen maar zeggen, dat je moet doen wat jou gelukkig maakt! Tuurlijk zul je je vriend pijn doen, maar dat hoort er nu eenmaal bij!
Jij zal uiteindelijk nog veel ongelukkiger zijn, als je bij hem blijft om de verkeerde redenen en hij dus ook..

Voor wat betreft je nieuwe vriend, geloof mij...zodra je weer single bent is hij het ook niet meer...
Waarschijnlijk is hij alleen maar degene die je ogen geopend heeft..misschien ook niet, maar doe het rustig aan...

Je hoeft niet perse iedereen te vertellen van je nieuwe vriend..kijk zelf eerst eens waar het op uit draait!!

Jij bent belangrijk en niemand anders..regisseur van je eigen leven noemen ze dat wel eens..

Maar als je twijfelt in je huidige relatie...kies voor jezelf!! een ander doet dat niet!
Stel me een vraag, waarop je het antwoord NIET wilt weten, reken dan wel op een antwoord dat je niet had willen horen!!!
pi_26833614
Weet je wat mij opvalt? Ik lees wat TS schrijft en lees dan: eerst 2,5 jaar monogame relatie met A, nu een keer geneukt met B en wil ook met B verder (want is verliefd op B).

Toch lees ik hier links en rechts het woord slet. Waarom? Is het plakplaatje slet dan zo gemakkelijk te verdienen?Of heeft het iets te maken met de bekrompenheid die in dit land al zo lang regeert?

Heeft TS correct gehandeld? Nee. Ze heeft zichzelf voor de gek gehouden en heeft zich daardoor in een situatie geplaatst die heeft geleid tot een fout. Maar meer ook niet. Afbranden is makkelijk. Wie is hier wel zonder zonden?

@Bombie: ik raad jou serieus (echt heel serieus) aan om naar een psychiater te gaan. Je komt op mij over als een psychopaat.
pi_26834242
quote:
Op zondag 8 mei 2005 15:15 schreef Moonah het volgende:

[..]

Overigens, je schrijft "Ik bén zo". Ik denk dat je ooit zo bent gewórden. Als je niet wil hóef je niet zo te blijven. Maar kennelijk wíl jij het. Je blijft zwelgen in een cirkel van woede, haat en wraak. Wat levert die genoegdoening je op? Wat doet het jou mensen te laten boeten?
(Buiten het feit dat je, in jouw beleving, "trouw blijft aan wie je bent".)
Natuurlijk kun je heel makkelijk toegeven aan zelfbedrog, en alles maar nemen zoals het komt, en het zelf óf afzwakken, óf 'er het beste van maken'. Natuurlijk kán dat. En inderdaad... dat wil ik niet. Heel veel dingen kun je op meerdere manieren zien en aanpakken, maar bij dit onderwerp is dat voor mij niet het geval. En je kunt lullen wat je wilt, voorstellen wat je wilt, mensen proberen de ogen te openen. Het maakt geen zak uit. Ze dóén maar wat. Maar ondertussen wel iedereen zand in de ogen strooien dat je zogenaamd te vertrouwen bent, ja ja. En dan altijd dat eeuwige vergoelijken... "ja.. maar ja, je hebt jezelf niet altijd in de hááánd" en "ja, maar ja, door de drank was ik even mezééélf niet."
Flikker toch op!

Ik zeg: begin er niet eens aan. Laat ze maar voelen; dat is veel effectiever.
Gewoon afgerekend worden op de lelijkerd die je bent.

Het is feitelijk oneerlijk. Men is vrij om te doen wat ze willen, maar zodra iemand je zwaar beschadigt en er makkelijk mee weg probeert te komen, mag je eigenlijk niks terugdoen. Nee, "dat is wraak, dat is zwak". Sta je er werkelijk 'boven' als je klappen krijgt en niks terugdoet? Ik vind van niet. Dát vind ik zwak. Wraak is nou eenmaal mierzoet en zó heerlijk als het volledig gerechtvaardigd is.

Bovendien wil je niet dat de dader het blijft doen, omdat 'het toch onbestraft blijft'.

En ik zwélg helemaal niet in woede, haat en wraak. Alleen komt er zo nu en dan wel eens wat aan de oppervlakte. Als dat constant zou zijn, zou ik maatschappelijk niet kunnen functioneren.
Over het algemeen ben ik gewoon van mening dat mensen maar zo stom moeten doen als ze zelf willen doen, maar tegelijkertijd hecht ik veel waarde aan de volgende spreuk:

"To expect bad men never to do bad things is insensate; it is hoping for the impossible. To tolerate their offenses against others, and expect none against yourself, is both irrational and arbitrary."

Je hóéft ook niet eerst zelf beschadigd te zijn door ontrouw, om je te kunnen zien wat het doet. Ik heb het vooral om me heen gezien, en het levert een basis waarop je niemand meer durft te vertrouwen (want je ziet immers dat een groot percentage maar wat aanklooit en zich daarna helemaal tegoed doet aan zelfmedelijden). Het meest verschrikkelijke daarvan is dat het probleem zich op den duur niet meer aan de buitenkant bevindt (zij zijn immers degenen die vreemdgaan, en niet jij), maar in jezelf. En vanuit jezelf maak je alles wat je aanraakt kapot omdat je van binnen gecorrumpeerd bent door wantrouwen.

Als iedereen gewoon eerlijk is, en wat meer lef zou tonen (dus niet vasthouden aan datgene wat veilig is, maar toch niet goed voelt, totdat blijkt dat je ineens een ander hebt liggen naaien en dat dan wél genoeg reden is), dan zou het allemaal een stuk eenvoudiger zijn, en zou dit gedoe niet nodig zijn.

Zolang dat wel het geval is, moeten er koppen rollen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bombie op 08-05-2005 20:56:43 ]
pi_26834435
quote:
Op zondag 8 mei 2005 17:19 schreef JoeyT het volgende:

[..]

Neem een vriendin
Ik 'neem' die lelijke snol van jou wel. Wat dacht je me daarvan, hm?
  zondag 8 mei 2005 @ 21:26:36 #174
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_26835575
gewoon uitmaken. maandje wachten, ander te voorschijn toveren.
De waarheid is nodeloos kwetsend, voegt niks toe. En recht op is gewoon gelul.

Klaar

slotje
  maandag 9 mei 2005 @ 00:29:39 #175
39632 ikbeneenkiwi
De fruitigste
pi_26841522
EDIT FRENKIE: op veroordelingen zit niemand te wachten

[ Bericht 78% gewijzigd door Frenkie op 09-05-2005 18:34:56 ]
  maandag 9 mei 2005 @ 09:00:01 #176
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_26844624
Ik vind het enorm fout dat je bent vreemdgegaan ! Je had het sowieso eerst moeten uitmaken en dan nog, een vent van 30!! kom op zeg
edit: wat ikbenkiwi zegt dus
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  maandag 9 mei 2005 @ 11:47:25 #177
7352 kamagurka
psy-gothic
pi_26848104
quote:
Op maandag 9 mei 2005 10:42 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat zegt dan meer over jou dan over TS.
T zegt vooral dat ie wat duidelijker is in de omgang dan TS
pi_26850242
quote:
Op maandag 9 mei 2005 13:03 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik vind het niet echt een mening. Want het is wel erg eendimensionaal als je op basis van één enkele keer vreemdgaan en dan ook nog met iemand waarmee je verder wil een slet bent.
Hey thxxx voor de moeite, DS4, maar zolang ik zelf maar weet dat ik geen slet ben is het verder wel goed.. Ik bedoel, niet dat het me wat kan schelen wat mensen op een forum daarvan denken. (Ik kan het natuurlijk ook in mn profiel vermelden.. )

Van mn vriendengroep kan me dat wel degelijk wat schelen, maar daar gaat het (hopelijk) vast niet op deze manier.
pi_26850558
En heb je het nu al uitgemaakt, of zit die arme jongen nog steeds met de illusie dat hij een leuke vriendin heeft, i.p.v. iemand die hem bedriegd. Of vind je het verder wel goed zo, beetje rondneuken en ondertussen mooi weer spelen en hier een beetje komen doen dat het allemaal zo verschrikkelijk is?

Als je een beetje ruggegraat hebt dan maak je het vandaag nog uit. Moeilijk voor hem, maar dan heeft hij tenminste sneller kans op een persoon die wel verliefd op hem kan zijn.
It's better to reign in hell than to serve in heaven
  maandag 9 mei 2005 @ 13:27:32 #180
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_26850791
Nee joh prince, er zijn pas 5 dagen voorbij sinds het topic geopend werd
en dat met 5 maanden twijfel...

Weet je vriend trouwens dat je twijfelt? Heb je er met hem over gepraat?
Besef je ook wel dat je al 1/5 van je relatie er aan twijfelt?

Hmm, ja... en je bent een grote meid als je vreemdgaat nadat de twijfels zijn toe geslagen... Dat zal je veel credits opleveren bij iedereen...
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
  maandag 9 mei 2005 @ 14:23:15 #181
39632 ikbeneenkiwi
De fruitigste
pi_26852363
quote:
Op maandag 9 mei 2005 13:09 schreef hey_jude het volgende:
Hey thxxx voor de moeite, DS4, maar zolang ik zelf maar weet dat ik geen slet ben is het verder wel goed.. Ik bedoel, niet dat het me wat kan schelen wat mensen op een forum daarvan denken. (Ik kan het natuurlijk ook in mn profiel vermelden.. )

Van mn vriendengroep kan me dat wel degelijk wat schelen, maar daar gaat het (hopelijk) vast niet op deze manier.
Je denkt er zelf wel lekker makkelijk over vind ik. Het lijkt je niet echt uit te maken wat je vriend er van denkt. Ik ben werkelijk benieuwd wat de reacties van jouw vriendengroep zijn.
  Moderator maandag 9 mei 2005 @ 16:55:26 #182
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_26856843
Wat TS wil is gewoon het op een manier uitmaken dat zij er de minste last van heeft. Lekker makkelijk. Wat HIJ vind is niet meer belangrijk, ongeacht wat je hier zegt, wat hij vind boeit je niet meer. Je bent daar ook niet mee bezig. Jij bent vreemdgegaan, maar je wil ook weten hoe JIJ er het beste van af komt. Te belachelijk voor woorden.

En dan dat hele verhaaltje over dat je het zelf hebt meegemaakt en dat je nooit had gedacht dat jij dat zou doen. Bullshit. Je HEBT het gedaan. Toen je het ging doen, en voor dat het gebeurde wist je waar je mee bezig was. Zo simpel is het. Het is niet zo dat je gedachten werden stopgezet. Je was je ten volle bewust van waar je mee bezig was, en je maakte ook bewust de keuze om daarmee door te gaan in plaats van het EERST uit te maken. Dat, in mijn ogen, maakt je een gemakzuchtige trut.

Daar komt dan nog eens bij dat je zegt dat je al langer twijfelde, voordat 'die nieuwe' in beeld kwam. Dan had je het TOEN uit moeten maken, maar dat deed je niet, omdat je in 1 grote vriendengroep zat, en bang was voor de consequenties die het uitmaken zouden hebben. Je bent dus alleen maar bezig geweest met jezelf, en dat doe je nu nog steeds. Ga dus niet zeggen dat het je stoort dat je straks zijn gezicht voor je ziet als je zegt dat het uit is, want dat boeide je ook niet toen je met die ander in bed dook, want toen wist je dat ook al. Waar het naar mijn mening om gaat is dat JIJ je niet ongemakkelijk wil voelen als je het verteld, niet wat hij verder doet of zegt.

Wat bezielde je trouwens om het niet direct uit te maken toen je wist dat het toch niets meer zou worden? Ik denk namelijk dat je gewoon wilde wachten tot je een ander had, want dat is wat meestal gebeurd he, wachten tot je een ander hebt en dan pas uitmaken, want je zou eens een tijdje zonder zitten

Je bent naïef als je denkt dat je het uit kunt maken, hij ja en amen zegt, de vriendengroep verder ook positief reageert, en jij fijn een relatie kunt beginnen met die andere gozer en ondertussen ook nog kunt omgaan met die hele groep .
Breitling - Instruments for Professionals
  maandag 9 mei 2005 @ 18:37:11 #183
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_26859965
quote:
Op maandag 9 mei 2005 16:55 schreef CoolGuy het volgende:

Je bent naïef als je denkt dat je het uit kunt maken, hij ja en amen zegt, de vriendengroep verder ook positief reageert, en jij fijn een relatie kunt beginnen met die andere gozer en ondertussen ook nog kunt omgaan met die hele groep .
Ik zie niet zo'n probleem. Ze is 19, dan wisselt er nog wel eens wat kwa relaties. Zal in dit geval niet anders zijn. Kwestie van niet te veel kwetsen. (en dus je mond houden).
pi_26860033
quote:
Op maandag 9 mei 2005 13:09 schreef hey_jude het volgende:

[..]

wat mensen op een forum daarvan denken. (Ik kan het natuurlijk ook in mn profiel vermelden.. )

Wat denk jij? Dat jullie vrienden dit normaal vinden? Ik zou iig kiezen voor in dit geval de ex en niet voor jou.
pi_26893722
Iedereen kan het eens of oneens met elkaar zijn, en ook al lopen de gemoederen over zo'n onderwerp als dit soms hoog op; er is uiteindelijk één essentiële reden, met het oog op de toekomst, waarom eerlijkheid enorm belangrijk is, ook al valt het soms zwaar en lijkt het zinloos, en onnodig pijnlijk.

Voor mensen als ik, die in eigen verantwoordelijkheid geloven, en willen leren van fouten om het de volgende keren beter te doen, is het heel erg belangrijk dat alle feiten boven tafel komen. Anders maak je je volgende beslissingen namelijk op basis van evaluaties die helemaal nergens op slaan.
Als iemand haar relatie met mij uitmaakt omdat ze vreemd is geweest, en het niet zegt, ga ik denken dat ik misschien kansen heb laten liggen of dat ik stomme fouten heb gemaakt. Wanneer de waarheid echter boven tafel komt, kan ik voor mijzelf vaststellen: "oké... met een partner die zo'n instelling heeft, had de relatie gewoon nooit een kans van slagen gehad". Op die manier hoef ik mijzelf niet onnodig dingen te verwijten die niet spelen, en hoef ik geen spijt te hebben van een gemiste kans, omdat de basis er sowieso nooit is geweest. Bovendien wordt ook gelijk wat duidelijker 'waarom ze de laatste tijd dit of dat'. Iedereen wil graag eerlijke antwoorden op zijn vragen.

Je kunt eigenlijk alleen maar goede keuzes voor je toekomst en je ontwikkeling maken op basis van feiten. Daarnáást (en dat is dan weer meer een kwestie voor de vreemdganger zelf) is het natuurlijk behoorlijk not done van iemand als de TS om zichzelf af te willen schilderen als een betrouwbaar persoon, zodat ze vrienden kan bljiven met iemand die ze niet respecteert, zonder gezichtsverlies te lijden en zonder dat haar 'reputatie' op het spel komt te staan.

Er zijn legio redenen om juist wél kenbaar te maken hoe de vork in de steel zit. De enige reden die bij veel mensen toch doet beslissen niks te zeggen, is eigenlijk altijd eigen lijfsbehoud. Dat is ook een keuze, maar wél één die - wanneer het desondanks tóch uitkomt - best wel flink bestraft mag worden. Je neemt immers een risico en dat weet je!
  dinsdag 10 mei 2005 @ 20:59:11 #186
88139 JoeyT
pi_26894276
quote:
Op zondag 8 mei 2005 20:54 schreef Bombie het volgende:

[..]

Ik 'neem' die lelijke snol van jou wel. Wat dacht je me daarvan, hm?
Ik denk niet eens dat je een klein beetje kans maakt... Uiterlijk is de key , dat denk ik dr van
  Moderator dinsdag 10 mei 2005 @ 21:24:24 #187
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_26895046
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 20:40 schreef Bombie het volgende:
Iedereen kan het eens of oneens met elkaar zijn, en ook al lopen de gemoederen over zo'n onderwerp als dit soms hoog op; er is uiteindelijk één essentiële reden, met het oog op de toekomst, waarom eerlijkheid enorm belangrijk is, ook al valt het soms zwaar en lijkt het zinloos, en onnodig pijnlijk.

Voor mensen als ik, die in eigen verantwoordelijkheid geloven, en willen leren van fouten om het de volgende keren beter te doen, is het heel erg belangrijk dat alle feiten boven tafel komen. Anders maak je je volgende beslissingen namelijk op basis van evaluaties die helemaal nergens op slaan.
Als iemand haar relatie met mij uitmaakt omdat ze vreemd is geweest, en het niet zegt, ga ik denken dat ik misschien kansen heb laten liggen of dat ik stomme fouten heb gemaakt. Wanneer de waarheid echter boven tafel komt, kan ik voor mijzelf vaststellen: "oké... met een partner die zo'n instelling heeft, had de relatie gewoon nooit een kans van slagen gehad". Op die manier hoef ik mijzelf niet onnodig dingen te verwijten die niet spelen, en hoef ik geen spijt te hebben van een gemiste kans, omdat de basis er sowieso nooit is geweest. Bovendien wordt ook gelijk wat duidelijker 'waarom ze de laatste tijd dit of dat'. Iedereen wil graag eerlijke antwoorden op zijn vragen.

Je kunt eigenlijk alleen maar goede keuzes voor je toekomst en je ontwikkeling maken op basis van feiten. Daarnáást (en dat is dan weer meer een kwestie voor de vreemdganger zelf) is het natuurlijk behoorlijk not done van iemand als de TS om zichzelf af te willen schilderen als een betrouwbaar persoon, zodat ze vrienden kan bljiven met iemand die ze niet respecteert, zonder gezichtsverlies te lijden en zonder dat haar 'reputatie' op het spel komt te staan.

Er zijn legio redenen om juist wél kenbaar te maken hoe de vork in de steel zit. De enige reden die bij veel mensen toch doet beslissen niks te zeggen, is eigenlijk altijd eigen lijfsbehoud. Dat is ook een keuze, maar wél één die - wanneer het desondanks tóch uitkomt - best wel flink bestraft mag worden. Je neemt immers een risico en dat weet je!
Ik snap precies wat jij bedoeld. Echter, het gedeelte over wraak nemen ben ik het niet helemaal mee eens. Met de rest wel. Als je een relatie hebt met iemand, en voor jou is die relatie afgelopen dan meldt je dat aan je partner. Heel simpel. Oke dan doet het pijn, maar is het iig wel eerlijk en direct, ipv dat ie er naar een tijd via een andere manier achterkomt.

Daar komt bij dat je ten alle tijde verantwoordelijk bent voor je eigen daden, en dat je ook altijd weet wat je doet. Debiele excuses als

"maar ik miste je zo" en
"maar het kwam door de alcohol, ik wist niet meer wat ik deed". Zijn complete bullshit.

Het is inderdaad ont-zet-tend logisch om als je je partner mist maar iets met een ander te doen. Als je je partner ECHT mist dan zit je met hem/haar in je hoofd, en zou het niet eens in je op moeten komen om wat dan ook maar met een ander te doen.

Voor wat betreft alcohol, je weet van jezelf waarschijnlijk precies hoe ver je kunt gaan, en als je dat van jezelf weet, en je weet dat als je (teveel) alcohol hebt gehad dat je dan niet meer bent te vertrouwen, en je kiest ervoor om dan toch door te gaan, wetende dat je je daarmee in een positie begeeft waarin je een foute willens en wetens een foute beslissing kunt maken, dan vraag ik me af wat je belangrijker vind, die mogelijkheid creëren of je partner. Als je partner het allerbelangrijkste is voor je (en dat zou toch wel zo moeten zijn), dan gaat die persoon voor alles, dus wil je hem of haar ook niet kwetsen.

Maar wat ik nog het meest zwakke vind is om een relatie te hebben, en het vooral niet uit te maken totdat er een nieuwe fuck voorbij komt, want stel je eens voor dat je even zonder zou zitten, dat is toch te erg voor woorden zeg Om dan met dooddoeners te komen die ook nog eens beledigend zijn voor de andere partij, door te pretenderen dat je het voor hem of haar hebt verzwegen vind ik helemaal belachelijk. Je doet het nl helemaal niet voor die ander, je doet het voor jezelf, je wil er op een manier van afkomen, waar jezelf zoveel mogelijk voordeel van hebt.

Als je zo bent, en zo denkt (en TS doet dat) dan ben je geen knip voor je neus waard, en dan vind ik dat jouw partner beter af is zonder jou, dan met jou, al zal hij dat nu nog niet inzien. Dat jij bewust de keuze hebt gemaakt om met die gast naar bed te gaan, en daarmee dus ook impliciet de keuze maakt je partner te kwetsen, geeft niet alleen aan dat je ontzettend zwak bent, omdat je het niet eens op kunt brengen om eerst de relatie te verbreken, maar alleen maar aan jezelf denkt, maar ook dat jouw relatie voor jou al lang voorbij was. Dat de liefde voorbij is wil niet zeggen dat je geen respect meer voor je partner op kunt brengen, en door dan vreemd te gaan en al lange tijd daarvoor (ik ga ervanuit dat het een langere tijd is, want als dat pas sinds vorige week is dan ben je nog oppervlakkiger dan je posts doen vermoeden) niet meer verliefd op hem te zijn maar wel nog bij hem te blijven omdat je anders je vrienden niet meer ziet is het meest onrespectvolle wat je kunt doen.
Breitling - Instruments for Professionals
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')