quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 20:40 schreef Bombie het volgende:Iedereen kan het eens of oneens met elkaar zijn, en ook al lopen de gemoederen over zo'n onderwerp als dit soms hoog op; er is uiteindelijk één essentiële reden, met het oog op de toekomst, waarom eerlijkheid enorm belangrijk is, ook al valt het soms zwaar en lijkt het zinloos, en onnodig pijnlijk.
Voor mensen als ik, die in eigen verantwoordelijkheid geloven, en willen leren van fouten om het de volgende keren beter te doen, is het heel erg belangrijk dat alle feiten boven tafel komen. Anders maak je je volgende beslissingen namelijk op basis van evaluaties die helemaal nergens op slaan.
Als iemand haar relatie met mij uitmaakt omdat ze vreemd is geweest, en het niet zegt, ga ik denken dat ik misschien kansen heb laten liggen of dat ik stomme fouten heb gemaakt. Wanneer de waarheid echter boven tafel komt, kan ik voor mijzelf vaststellen: "oké... met een partner die zo'n instelling heeft, had de relatie gewoon nooit een kans van slagen gehad". Op die manier hoef ik mijzelf niet onnodig dingen te verwijten die niet spelen, en hoef ik geen spijt te hebben van een gemiste kans, omdat de basis er sowieso nooit is geweest. Bovendien wordt ook gelijk wat duidelijker 'waarom ze de laatste tijd dit of dat'. Iedereen wil graag eerlijke antwoorden op zijn vragen.
Je kunt eigenlijk alleen maar goede keuzes voor je toekomst en je ontwikkeling maken op basis van feiten. Daarnáást (en dat is dan weer meer een kwestie voor de vreemdganger zelf) is het natuurlijk behoorlijk
not done van iemand als de TS om zichzelf af te willen schilderen als een betrouwbaar persoon, zodat ze vrienden kan bljiven met iemand die ze niet respecteert, zonder gezichtsverlies te lijden en zonder dat haar 'reputatie' op het spel komt te staan.
Er zijn legio redenen om juist wél kenbaar te maken hoe de vork in de steel zit. De enige reden die bij veel mensen toch doet beslissen niks te zeggen, is eigenlijk altijd eigen lijfsbehoud. Dat is ook een keuze, maar wél één die - wanneer het desondanks tóch uitkomt - best wel flink bestraft mag worden. Je neemt immers een risico en dat weet je!
Ik snap precies wat jij bedoeld. Echter, het gedeelte over wraak nemen ben ik het niet helemaal mee eens. Met de rest wel. Als je een relatie hebt met iemand, en voor jou is die relatie afgelopen dan meldt je dat aan je partner. Heel simpel. Oke dan doet het pijn, maar is het iig wel eerlijk en direct, ipv dat ie er naar een tijd via een andere manier achterkomt.
Daar komt bij dat je ten alle tijde verantwoordelijk bent voor je eigen daden, en dat je ook altijd weet wat je doet. Debiele excuses als
"maar ik miste je zo" en
"maar het kwam door de alcohol, ik wist niet meer wat ik deed". Zijn
complete bullshit.
Het is inderdaad ont-zet-tend logisch om als je je partner mist maar iets met een ander te doen. Als je je partner ECHT mist dan zit je met hem/haar in je hoofd, en zou het niet eens in je op moeten komen om wat dan ook maar met een ander te doen.
Voor wat betreft alcohol, je weet van jezelf waarschijnlijk precies hoe ver je kunt gaan, en als je dat van jezelf weet, en je weet dat als je (teveel) alcohol hebt gehad dat je dan niet meer bent te vertrouwen, en je kiest ervoor om dan toch door te gaan, wetende dat je je daarmee in een positie begeeft waarin je een foute willens en wetens een foute beslissing kunt maken, dan vraag ik me af wat je belangrijker vind, die mogelijkheid creëren of je partner. Als je partner het allerbelangrijkste is voor je (en dat zou toch wel zo moeten zijn), dan gaat die persoon voor alles, dus wil je hem of haar ook niet kwetsen.
Maar wat ik nog het meest zwakke vind is om een relatie te hebben, en het vooral niet uit te maken totdat er een nieuwe fuck voorbij komt, want stel je eens voor dat je even zonder zou zitten, dat is toch te erg voor woorden zeg
![]()
Om dan met dooddoeners te komen die ook nog eens beledigend zijn voor de andere partij, door te pretenderen dat je het voor hem of haar hebt verzwegen vind ik helemaal belachelijk. Je doet het nl helemaal niet voor die ander, je doet het voor jezelf, je wil er op een manier van afkomen, waar jezelf zoveel mogelijk voordeel van hebt.
Als je zo bent, en zo denkt (en TS doet dat) dan ben je geen knip voor je neus waard, en dan vind ik dat jouw partner beter af is zonder jou, dan met jou, al zal hij dat nu nog niet inzien. Dat jij bewust de keuze hebt gemaakt om met die gast naar bed te gaan, en daarmee dus ook impliciet de keuze maakt je partner te kwetsen, geeft niet alleen aan dat je ontzettend zwak bent, omdat je het niet eens op kunt brengen om eerst de relatie te verbreken, maar alleen maar aan jezelf denkt, maar ook dat jouw relatie voor jou al lang voorbij was. Dat de liefde voorbij is wil niet zeggen dat je geen respect meer voor je partner op kunt brengen, en door dan vreemd te gaan en al lange tijd daarvoor (ik ga ervanuit dat het een langere tijd is, want als dat pas sinds vorige week is dan ben je nog oppervlakkiger dan je posts doen vermoeden) niet meer verliefd op hem te zijn maar wel nog bij hem te blijven omdat je anders je vrienden niet meer ziet is het meest onrespectvolle wat je kunt doen.