abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 8 mei 2005 @ 13:38:29 #151
11682 Moonah
Jolie femme
pi_26822770
quote:
Op zondag 8 mei 2005 13:36 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
Weet je wat mijn stelling is het kan gebeuren dat iemand vreemd gaat , maar ik denk dat het beste is ook daar eerlijk over te zijn. Ik heb zelf in de situatie gezeten dat een ander vreemd ging en ben ik er via via achter gekomen, ik had liever gehad dat degene eerlijk tegen me was geweest ook al was het voor die ander moeilijk . Juist door eerlijk te zijn maak je de situatie toch beter , omdat je weet dat je fout ben geweest en daar ook voor uit durft te komen.
Nou Jelly, je had hem best helemaal in elkaar mogen rammen hoor.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zondag 8 mei 2005 @ 13:47:13 #152
71306 Modwire
Ik rijd
pi_26822999
quote:
Op zondag 8 mei 2005 13:32 schreef Bombie het volgende:

[..]

Nee hoor... dát is nou juist het probleem met de associatie. Onderdrukking leidt tot angst. Het gaat er niet om dat je angst kweekt om iets in je relatie te voorkomen. Het gaat erom dat je gepaste actie onderneemt nadát het is gebeurd, en nadát de ander géén gepaste actie heeft ondernomen (namelijk de relatie verbreken wanneer het gevoel er niet meer is - iets dat bij foute Marokkanen e.d. ook niet echt bespreekbaar is en waar ik dus een tegenstander van ben). Misschien dat mensen in het algemeen (de algemene maatschappelijke opvatting - die steeds losser wordt) gaan inzien dat het allemaal niet even consequentieloos is als ze denken, en dat men leert om in bepaalde zaken aan de minimale vereisten te voldoen (minimale vereisten die met de tijd steeds meer verdwijnen - alles in naam van de eeuwige vrijheid).

Als je vrij bent om te doen wat je wilt (vreemdgaan), waarom is de ander dan niet vrij om daar op een, voor hem, gepaste manier te reageren?
Omdat fysiek geweld in welke situatie dan ook (buiten zelfverdediging) onacceptabel is?
Power perceived is power achieved.
  zondag 8 mei 2005 @ 13:51:05 #153
1405 addicted_to_jellybeans
Nieuwsgierig Aagje
pi_26823098
quote:
Op zondag 8 mei 2005 13:38 schreef Moonah het volgende:

[..]

Nou Jelly, je had hem best helemaal in elkaar mogen rammen hoor.
Lol nee heb hem helemaal verrot gescholden toen En daar was die ook niet zo blij mee , want een razende Judith (echte naam) is ook iets waar die niet echt op zat te wachten , en heel erg van schrok . Overigens zei die later wel dat die daar toch wel spijt van had , en voortaan toch juist voornam om eerlijk te zijn maar toen was het allang uit . Mijn woede uitbarstingen komen dan juist toch wel goed uit
We are the weirdo's mr - The Craft
  zondag 8 mei 2005 @ 14:07:52 #154
7352 kamagurka
psy-gothic
pi_26823539
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 00:13 schreef DS4 het volgende:
Ik zou niet vertellen dat je vreemd bent gegaan. Het is info die onnodig pijnlijk is voor jouw huidige vriend. No pros, just cons.

Ik zou wel snel vertellen dat het over is. Des te sneller kun je ook de nieuwe tevoorschijn toveren. Men zal best wel iets vermoeden, maar heftig ontkennen kan altijd. Het is niemand anders zijn/haar zaak met wie jij het bed induikt.

Succes!
Het is wel degelijk iemand anders' zaak dat jij met anderen het bed induikt zoalng je nog iemand loopt te pappen. De oplossing die jij hier aanvoert is dan ook not done en zal zich onmiddelijk tegen je keren!
Waarom loopt iedereen toch altijd van 20 walletjes te vreten zonder daarbij te realiseren dat ze mega-fout zitten? Is de zelfverheerlijking dan zo uit de klauw gelopen
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_26823570
quote:
Op zondag 8 mei 2005 13:47 schreef Modwire het volgende:

[..]

Omdat fysiek geweld in welke situatie dan ook (buiten zelfverdediging) onacceptabel is?
Is dat zo? Het is alleen maar onacceptabel omdat de meerderheid van mening is dat dat zo is.
Waarom is geestelijk geweld volgens die meerderheid dan wél enigszins acceptabel ("het is eigenlijk niet netjes, maar ja... je kunt er zo weinig mee hè")? Omdat het niet concreet genoeg is?

Ik vind fysiek geweld overigens echt niet in alle gevallen onacceptabel.
Soms is het de enige manier. A long lost way of effective problem solving.
En het is, in tegenstelling tot de geitenwollensokken-eroverlullentotdatjeomvalt-cultuur, volstrekt verhelderend.
pi_26823899
Weet je wat ook het probleem is, en waaróm ik een voorstander ben van de "wie niet horen wil, moet maar voelen"-aanpak? Omdat men simpelweg niet horen wíl. Mensen die vreemdgaan en dat gedrag op één of andere manier voor zichzelf vergoelijken, of altijd alleen maar hun eigen hachje willen redden ten koste van alles, zijn per definitie onwillig om het beter te doen. Anders zouden ze dat wel doen. Ze accepteren de consequenties van hun keuzes niet, en zullen dat ook nooit doen. Het enige wat ze willen (en waar ze ook om komen zeiken in dit soort topics) is een soort van vergiffenis voor hun daden; Dat ze eigenlijk helemaal zo slecht nog niet zijn. En ze vragen om manieren om er zelf zo makkelijk mogelijk vanaf te kunnen komen. Hun reacties zijn ervan doorspekt, net zoals die van mij doorspekt zijn met haat jegens hén.

Dan denk ik: "waarom zou je ze niet gewoon echt heel erg hard om de oren slaan?"
Dat lucht op, en daarmee verandert er toch nog iets aan de situatie. Waarom zou je ze ontzien?
Ik wil ze zien lijden, en daar elke seconde van genieten.

En ja, zo gruwelijk bén ik, maar dat is ook een keuze. Misschien kun je het bij mij ook maar beter hééél goed verborgen proberen te houden. Als je graag de boel wilt vernielen doe je dat maar in je eigen tijd en alleen maar met je eigen leven, maar niet met dat van anderen.

Wat is jóúw keuze?
  zondag 8 mei 2005 @ 14:26:14 #157
1405 addicted_to_jellybeans
Nieuwsgierig Aagje
pi_26823945
lol bombie al naar Joey T topic geweest
We are the weirdo's mr - The Craft
  zondag 8 mei 2005 @ 14:31:35 #158
11682 Moonah
Jolie femme
pi_26824084
quote:
Op zondag 8 mei 2005 14:24 schreef Bombie het volgende:
net zoals die van mij doorspekt zijn met haat jegens hén.
Oeh, je komt echt heel eng over op deze manier...
Háát nog wel...

Wat is in hemelsnaam jouw levensovertuiging?
Straffen straffen straffen.
Oog om oog tand om tand.
Ik pijn? Jij nog veel meer pijn.

Je geluk straalt ervan af.
pi_26824569
quote:
Op zondag 8 mei 2005 14:31 schreef Moonah het volgende:

[..]

Oeh, je komt echt heel eng over op deze manier...
Háát nog wel...
Tja... het is nou eenmaal 'a barbie world' voor de meesten.
quote:
Wat is in hemelsnaam jouw levensovertuiging?
Straffen straffen straffen.
Oog om oog tand om tand.
Ik pijn? Jij nog veel meer pijn.

Je geluk straalt ervan af.
Genoegdoening.
En wie zegt dat ík geluk najaag? Omdat het jouw doelstelling is, wil nog niet zeggen dat het ook die van mij is. Ik ga voor genoegdoening. Laat mij maar 'eng' zijn, dan ben ik op mijn best. Dan ben ik wie ík ben, i.p.v. iemand anders.

Mensen, die het verdienen, te zien lijden tot ze volledig gebroken zijn. Zwakke, pretentieuze en gemene mensen met de knip van een vinger gebroken zien worden totdat ze smeken om genade en werkelijk gaan inzien wat hun plaats is. Ja, daar word ik blij van. Een vrij eenvoudige, primitieve emotie waar ik na jaren van gedwongen conditionering nog steeds graag aan toegeef.

Is het mooi, getuigt het van een droomachtige schoonheid? Neen. Ben ik door de meerderheid van deze generatie te benijden? Neen.
Is het wie ik wérkelijk ben? Ja.

Dat is voldoende. Wat meer heeft een mens nodig dan te leven naar zijn ware aard?
Mijn methodiek is alleen niet zo handig. Ik uit mijn onvrede op een onbetekenend forumpje, i.p.v. dat ik mijzelf in een bepalende positie manoeuvreer, waar men mij niet meer zo makkelijk vandaan zou kunnen krijgen, en waarbij ik niet meer praat, maar doe, en de regels uitzet waar nodig.
  zondag 8 mei 2005 @ 14:51:57 #160
87545 miki
Hee!Mijn avatar!
pi_26824593
Maak het uit, zeg dat je niet meer verliefd bent..
Kom dan natuurlijk niet meteen met die andere vent op de proppen!
I ain't got a signature...am I a criminal now?
I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy
  zondag 8 mei 2005 @ 14:57:14 #161
110252 Roquefort
kaasjosti
pi_26824727
quote:
Op zondag 8 mei 2005 14:51 schreef Bombie het volgende:
[..]
[..]
Laat mij maar 'eng' zijn, dan ben ik op mijn best.
...
Dat lukt je prima, gefeliciteerd!
twee violen en een trommel en een fluit
pi_26824800
quote:
Op zondag 8 mei 2005 14:57 schreef Roquefort het volgende:

[..]

Dat lukt je prima, gefeliciteerd!
Met vleierij bereik je niets, hoor.
  zondag 8 mei 2005 @ 15:15:58 #163
11682 Moonah
Jolie femme
pi_26825267
quote:
Heftige ontboezeming...
Wat erg, dat sommige mensen (in dit geval jíj dus) echt zó bitter kunnen zijn.
En dat heeft niets met een barbiewereld te maken.
Ik vind het oprecht triest.

Overigens, je schrijft "Ik bén zo". Ik denk dat je ooit zo bent gewórden. Als je niet wil hóef je niet zo te blijven. Maar kennelijk wíl jij het. Je blijft zwelgen in een cirkel van woede, haat en wraak. Wat levert die genoegdoening je op? Wat doet het jou mensen te laten boeten?
(Buiten het feit dat je, in jouw beleving, "trouw blijft aan wie je bent".)

*Nu weg is, vanavond bijleest.
  zondag 8 mei 2005 @ 15:20:21 #164
110252 Roquefort
kaasjosti
pi_26825376
quote:
Op zondag 8 mei 2005 14:59 schreef Bombie het volgende:

[..]

Met vleierij bereik je niets, hoor.
Nee, ik weet het. Beuken moeten we, rossen, meppen, alle macht aan de no-brains-lots-of-muscles!
Helaas kan ik je niet volledig aan gort meppen op zo'n internetforum
twee violen en een trommel en een fluit
  zondag 8 mei 2005 @ 17:14:42 #165
7352 kamagurka
psy-gothic
pi_26828423
Ik ben het er opzich wel mee eens dat sommige mensen in hun "lang leve de lol" hedonistische egoistische kutoptiek veel meer stukmaken dan iemand die gewoon eerlijk is en misschien eens een beuk uitdeelt omdat ie dat eerlijker vindt dan 1000x liegen....

Je kunt niet je hele leven in je eigen heilige roze troetelwolkje leven terwijl je allerlei mensen compromisloos dumpt en er maar op los neukt Ik deel de aversie daartegen absoluut

Maar ik geef nu misschien een wat mildere invulling aan wat bombie eigenlijk probeert te zeggen

Ik kots iig van al die halfwattige zijige zeikdozen hier op het forum (en daarbuiten) die alles voor zichzelf lopen vergoeilijken en zelf het slachtoffer uithangen terwijl ze gewoon allerlei mensen het leven zuur maken
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
  zondag 8 mei 2005 @ 17:19:30 #166
88139 JoeyT
Ecoutez.. We komen hard...
pi_26828547
quote:

[..]

Tja... het is nou eenmaal 'a barbie world' voor de meesten.
[..]

Genoegdoening.
En wie zegt dat ík geluk najaag? Omdat het jouw doelstelling is, wil nog niet zeggen dat het ook die van mij is. Ik ga voor genoegdoening. Laat mij maar 'eng' zijn, dan ben ik op mijn best. Dan ben ik wie ík ben, i.p.v. iemand anders.

Mensen, die het verdienen, te zien lijden tot ze volledig gebroken zijn. Zwakke, pretentieuze en gemene mensen met de knip van een vinger gebroken zien worden totdat ze smeken om genade en werkelijk gaan inzien wat hun plaats is. Ja, daar word ik blij van. Een vrij eenvoudige, primitieve emotie waar ik na jaren van gedwongen conditionering nog steeds graag aan toegeef.

Is het mooi, getuigt het van een droomachtige schoonheid? Neen. Ben ik door de meerderheid van deze generatie te benijden? Neen.
Is het wie ik wérkelijk ben? Ja.

Dat is voldoende. Wat meer heeft een mens nodig dan te leven naar zijn ware aard?
Mijn methodiek is alleen niet zo handig. Ik uit mijn onvrede op een onbetekenend forumpje, i.p.v. dat ik mijzelf in een bepalende positie manoeuvreer, waar men mij niet meer zo makkelijk vandaan zou kunnen krijgen, en waarbij ik niet meer praat, maar doe, en de regels uitzet waar nodig.
Neem een vriendin
"Meisje kijk me aan en laat je tranen lopen.
Oog in oog met genialiteit sta je.
Hier had je toch niet op durven hopen.
Je gaat met Joey mee, want deze jongen komt zo hard."
  zondag 8 mei 2005 @ 18:38:57 #167
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_26830371
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 00:03 schreef hey_jude het volgende:
Dan word k toch voor eeuwig met de nek aangekeken door iedereen die het hoort...
Tja, dat had je je ook kunnen bedenken voor je met die dertiger ging sletten
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  zondag 8 mei 2005 @ 18:43:08 #168
73255 Frezer
Niet Henk!
pi_26830468
quote:
Op zondag 8 mei 2005 18:38 schreef JDude het volgende:

[..]

Tja, dat had je je ook kunnen bedenken voor je met die dertiger ging sletten
Aldus een typisch gevalletje van "Te laat!"
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
  zondag 8 mei 2005 @ 18:44:27 #169
39632 ikbeneenkiwi
De fruitigste
pi_26830498
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 00:03 schreef hey_jude het volgende:
Dan word k toch voor eeuwig met de nek aangekeken door iedereen die het hoort...
En dat zou niet bepaald onterecht zijn.
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
  zondag 8 mei 2005 @ 19:04:59 #170
92351 striker06
Bright Eyes
pi_26830968
Ik kan je alleen maar zeggen, dat je moet doen wat jou gelukkig maakt! Tuurlijk zul je je vriend pijn doen, maar dat hoort er nu eenmaal bij!
Jij zal uiteindelijk nog veel ongelukkiger zijn, als je bij hem blijft om de verkeerde redenen en hij dus ook..

Voor wat betreft je nieuwe vriend, geloof mij...zodra je weer single bent is hij het ook niet meer...
Waarschijnlijk is hij alleen maar degene die je ogen geopend heeft..misschien ook niet, maar doe het rustig aan...

Je hoeft niet perse iedereen te vertellen van je nieuwe vriend..kijk zelf eerst eens waar het op uit draait!!

Jij bent belangrijk en niemand anders..regisseur van je eigen leven noemen ze dat wel eens..

Maar als je twijfelt in je huidige relatie...kies voor jezelf!! een ander doet dat niet!
Stel me een vraag, waarop je het antwoord NIET wilt weten, reken dan wel op een antwoord dat je niet had willen horen!!!
pi_26833614
Weet je wat mij opvalt? Ik lees wat TS schrijft en lees dan: eerst 2,5 jaar monogame relatie met A, nu een keer geneukt met B en wil ook met B verder (want is verliefd op B).

Toch lees ik hier links en rechts het woord slet. Waarom? Is het plakplaatje slet dan zo gemakkelijk te verdienen?Of heeft het iets te maken met de bekrompenheid die in dit land al zo lang regeert?

Heeft TS correct gehandeld? Nee. Ze heeft zichzelf voor de gek gehouden en heeft zich daardoor in een situatie geplaatst die heeft geleid tot een fout. Maar meer ook niet. Afbranden is makkelijk. Wie is hier wel zonder zonden?

@Bombie: ik raad jou serieus (echt heel serieus) aan om naar een psychiater te gaan. Je komt op mij over als een psychopaat.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_26834242
quote:
Op zondag 8 mei 2005 15:15 schreef Moonah het volgende:

[..]

Overigens, je schrijft "Ik bén zo". Ik denk dat je ooit zo bent gewórden. Als je niet wil hóef je niet zo te blijven. Maar kennelijk wíl jij het. Je blijft zwelgen in een cirkel van woede, haat en wraak. Wat levert die genoegdoening je op? Wat doet het jou mensen te laten boeten?
(Buiten het feit dat je, in jouw beleving, "trouw blijft aan wie je bent".)
Natuurlijk kun je heel makkelijk toegeven aan zelfbedrog, en alles maar nemen zoals het komt, en het zelf óf afzwakken, óf 'er het beste van maken'. Natuurlijk kán dat. En inderdaad... dat wil ik niet. Heel veel dingen kun je op meerdere manieren zien en aanpakken, maar bij dit onderwerp is dat voor mij niet het geval. En je kunt lullen wat je wilt, voorstellen wat je wilt, mensen proberen de ogen te openen. Het maakt geen zak uit. Ze dóén maar wat. Maar ondertussen wel iedereen zand in de ogen strooien dat je zogenaamd te vertrouwen bent, ja ja. En dan altijd dat eeuwige vergoelijken... "ja.. maar ja, je hebt jezelf niet altijd in de hááánd" en "ja, maar ja, door de drank was ik even mezééélf niet."
Flikker toch op!

Ik zeg: begin er niet eens aan. Laat ze maar voelen; dat is veel effectiever.
Gewoon afgerekend worden op de lelijkerd die je bent.

Het is feitelijk oneerlijk. Men is vrij om te doen wat ze willen, maar zodra iemand je zwaar beschadigt en er makkelijk mee weg probeert te komen, mag je eigenlijk niks terugdoen. Nee, "dat is wraak, dat is zwak". Sta je er werkelijk 'boven' als je klappen krijgt en niks terugdoet? Ik vind van niet. Dát vind ik zwak. Wraak is nou eenmaal mierzoet en zó heerlijk als het volledig gerechtvaardigd is.

Bovendien wil je niet dat de dader het blijft doen, omdat 'het toch onbestraft blijft'.

En ik zwélg helemaal niet in woede, haat en wraak. Alleen komt er zo nu en dan wel eens wat aan de oppervlakte. Als dat constant zou zijn, zou ik maatschappelijk niet kunnen functioneren.
Over het algemeen ben ik gewoon van mening dat mensen maar zo stom moeten doen als ze zelf willen doen, maar tegelijkertijd hecht ik veel waarde aan de volgende spreuk:

"To expect bad men never to do bad things is insensate; it is hoping for the impossible. To tolerate their offenses against others, and expect none against yourself, is both irrational and arbitrary."

Je hóéft ook niet eerst zelf beschadigd te zijn door ontrouw, om je te kunnen zien wat het doet. Ik heb het vooral om me heen gezien, en het levert een basis waarop je niemand meer durft te vertrouwen (want je ziet immers dat een groot percentage maar wat aanklooit en zich daarna helemaal tegoed doet aan zelfmedelijden). Het meest verschrikkelijke daarvan is dat het probleem zich op den duur niet meer aan de buitenkant bevindt (zij zijn immers degenen die vreemdgaan, en niet jij), maar in jezelf. En vanuit jezelf maak je alles wat je aanraakt kapot omdat je van binnen gecorrumpeerd bent door wantrouwen.

Als iedereen gewoon eerlijk is, en wat meer lef zou tonen (dus niet vasthouden aan datgene wat veilig is, maar toch niet goed voelt, totdat blijkt dat je ineens een ander hebt liggen naaien en dat dan wél genoeg reden is), dan zou het allemaal een stuk eenvoudiger zijn, en zou dit gedoe niet nodig zijn.

Zolang dat wel het geval is, moeten er koppen rollen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bombie op 08-05-2005 20:56:43 ]
pi_26834435
quote:
Op zondag 8 mei 2005 17:19 schreef JoeyT het volgende:

[..]

Neem een vriendin
Ik 'neem' die lelijke snol van jou wel. Wat dacht je me daarvan, hm?
  zondag 8 mei 2005 @ 21:26:36 #174
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_26835575
gewoon uitmaken. maandje wachten, ander te voorschijn toveren.
De waarheid is nodeloos kwetsend, voegt niks toe. En recht op is gewoon gelul.

Klaar

slotje
  maandag 9 mei 2005 @ 00:29:39 #175
39632 ikbeneenkiwi
De fruitigste
pi_26841522
EDIT FRENKIE: op veroordelingen zit niemand te wachten

[ Bericht 78% gewijzigd door Frenkie op 09-05-2005 18:34:56 ]
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties