Nou Jelly, je had hem best helemaal in elkaar mogen rammen hoor.quote:Op zondag 8 mei 2005 13:36 schreef addicted_to_jellybeans het volgende:
Weet je wat mijn stelling is het kan gebeuren dat iemand vreemd gaat , maar ik denk dat het beste is ook daar eerlijk over te zijn. Ik heb zelf in de situatie gezeten dat een ander vreemd ging en ben ik er via via achter gekomen, ik had liever gehad dat degene eerlijk tegen me was geweest ook al was het voor die ander moeilijk . Juist door eerlijk te zijn maak je de situatie toch beter , omdat je weet dat je fout ben geweest en daar ook voor uit durft te komen.
Omdat fysiek geweld in welke situatie dan ook (buiten zelfverdediging) onacceptabel is?quote:Op zondag 8 mei 2005 13:32 schreef Bombie het volgende:
[..]
Nee hoor... dát is nou juist het probleem met de associatie. Onderdrukking leidt tot angst. Het gaat er niet om dat je angst kweekt om iets in je relatie te voorkomen. Het gaat erom dat je gepaste actie onderneemt nadát het is gebeurd, en nadát de ander géén gepaste actie heeft ondernomen (namelijk de relatie verbreken wanneer het gevoel er niet meer is - iets dat bij foute Marokkanen e.d. ook niet echt bespreekbaar is en waar ik dus een tegenstander van ben). Misschien dat mensen in het algemeen (de algemene maatschappelijke opvatting - die steeds losser wordt) gaan inzien dat het allemaal niet even consequentieloos is als ze denken, en dat men leert om in bepaalde zaken aan de minimale vereisten te voldoen (minimale vereisten die met de tijd steeds meer verdwijnen - alles in naam van de eeuwige vrijheid).
Als je vrij bent om te doen wat je wilt (vreemdgaan), waarom is de ander dan niet vrij om daar op een, voor hem, gepaste manier te reageren?
Lol nee heb hem helemaal verrot gescholden toen En daar was die ook niet zo blij mee , want een razende Judith (echte naam) is ook iets waar die niet echt op zat te wachten , en heel erg van schrokquote:Op zondag 8 mei 2005 13:38 schreef Moonah het volgende:
[..]
Nou Jelly, je had hem best helemaal in elkaar mogen rammen hoor.
Het is wel degelijk iemand anders' zaak dat jij met anderen het bed induikt zoalng je nog iemand loopt te pappen. De oplossing die jij hier aanvoert is dan ook not done en zal zich onmiddelijk tegen je keren!quote:Op zaterdag 7 mei 2005 00:13 schreef DS4 het volgende:
Ik zou niet vertellen dat je vreemd bent gegaan. Het is info die onnodig pijnlijk is voor jouw huidige vriend. No pros, just cons.
Ik zou wel snel vertellen dat het over is. Des te sneller kun je ook de nieuwe tevoorschijn toveren. Men zal best wel iets vermoeden, maar heftig ontkennen kan altijd. Het is niemand anders zijn/haar zaak met wie jij het bed induikt.
Succes!
Is dat zo? Het is alleen maar onacceptabel omdat de meerderheid van mening is dat dat zo is.quote:Op zondag 8 mei 2005 13:47 schreef Modwire het volgende:
[..]
Omdat fysiek geweld in welke situatie dan ook (buiten zelfverdediging) onacceptabel is?![]()
Oeh, je komt echt heel eng over op deze manier...quote:Op zondag 8 mei 2005 14:24 schreef Bombie het volgende:
net zoals die van mij doorspekt zijn met haat jegens hén.
Tja... het is nou eenmaal 'a barbie world' voor de meesten.quote:Op zondag 8 mei 2005 14:31 schreef Moonah het volgende:
[..]
Oeh, je komt echt heel eng over op deze manier...
Háát nog wel...
Genoegdoening.quote:Wat is in hemelsnaam jouw levensovertuiging?
Straffen straffen straffen.
Oog om oog tand om tand.
Ik pijn? Jij nog veel meer pijn.
Je geluk straalt ervan af.![]()
Dat lukt je prima, gefeliciteerd!quote:Op zondag 8 mei 2005 14:51 schreef Bombie het volgende:
[..]
[..]
Laat mij maar 'eng' zijn, dan ben ik op mijn best.
...
Wat erg, dat sommige mensen (in dit geval jíj dus) echt zó bitter kunnen zijn.quote:Op zondag 8 mei 2005 14:51 schreef Bombie het volgende:
Heftige ontboezeming...
Nee, ik weet het. Beuken moeten we, rossen, meppen, alle macht aan de no-brains-lots-of-muscles!quote:
Neem een vriendinquote:Op zondag 8 mei 2005 14:51 schreef Bombie het volgende:
[..]
Tja... het is nou eenmaal 'a barbie world' voor de meesten.
[..]
Genoegdoening.
En wie zegt dat ík geluk najaag? Omdat het jouw doelstelling is, wil nog niet zeggen dat het ook die van mij is. Ik ga voor genoegdoening. Laat mij maar 'eng' zijn, dan ben ik op mijn best. Dan ben ik wie ík ben, i.p.v. iemand anders.
Mensen, die het verdienen, te zien lijden tot ze volledig gebroken zijn. Zwakke, pretentieuze en gemene mensen met de knip van een vinger gebroken zien worden totdat ze smeken om genade en werkelijk gaan inzien wat hun plaats is. Ja, daar word ik blij van. Een vrij eenvoudige, primitieve emotie waar ik na jaren van gedwongen conditionering nog steeds graag aan toegeef.
Is het mooi, getuigt het van een droomachtige schoonheid? Neen. Ben ik door de meerderheid van deze generatie te benijden? Neen.
Is het wie ik wérkelijk ben? Ja.
Dat is voldoende. Wat meer heeft een mens nodig dan te leven naar zijn ware aard?
Mijn methodiek is alleen niet zo handig. Ik uit mijn onvrede op een onbetekenend forumpje, i.p.v. dat ik mijzelf in een bepalende positie manoeuvreer, waar men mij niet meer zo makkelijk vandaan zou kunnen krijgen, en waarbij ik niet meer praat, maar doe, en de regels uitzet waar nodig.
Tja, dat had je je ook kunnen bedenken voor je met die dertiger ging slettenquote:Op zaterdag 7 mei 2005 00:03 schreef hey_jude het volgende:
Dan word k toch voor eeuwig met de nek aangekeken door iedereen die het hoort...
Aldus een typisch gevalletje van "Te laat!"quote:Op zondag 8 mei 2005 18:38 schreef JDude het volgende:
[..]
Tja, dat had je je ook kunnen bedenken voor je met die dertiger ging sletten
En dat zou niet bepaald onterecht zijn.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 00:03 schreef hey_jude het volgende:
Dan word k toch voor eeuwig met de nek aangekeken door iedereen die het hoort...
Natuurlijk kun je heel makkelijk toegeven aan zelfbedrog, en alles maar nemen zoals het komt, en het zelf óf afzwakken, óf 'er het beste van maken'. Natuurlijk kán dat. En inderdaad... dat wil ik niet. Heel veel dingen kun je op meerdere manieren zien en aanpakken, maar bij dit onderwerp is dat voor mij niet het geval. En je kunt lullen wat je wilt, voorstellen wat je wilt, mensen proberen de ogen te openen. Het maakt geen zak uit. Ze dóén maar wat. Maar ondertussen wel iedereen zand in de ogen strooien dat je zogenaamd te vertrouwen bent, ja ja. En dan altijd dat eeuwige vergoelijken... "ja.. maar ja, je hebt jezelf niet altijd in de hááánd" en "ja, maar ja, door de drank was ik even mezééélf niet."quote:Op zondag 8 mei 2005 15:15 schreef Moonah het volgende:
[..]
Overigens, je schrijft "Ik bén zo". Ik denk dat je ooit zo bent gewórden. Als je niet wil hóef je niet zo te blijven. Maar kennelijk wíl jij het. Je blijft zwelgen in een cirkel van woede, haat en wraak. Wat levert die genoegdoening je op? Wat doet het jou mensen te laten boeten?
(Buiten het feit dat je, in jouw beleving, "trouw blijft aan wie je bent".)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |