quote:Op donderdag 5 mei 2005 17:01 schreef pberends het volgende:
En ik hoorde dat de politie in Spanje ook wel een groot vertrouwen geniet.
Het is misgegaan met de jaren '70 slogan 'De politie is je beste vriend'.quote:Op donderdag 5 mei 2005 17:05 schreef MarkzMan_X het volgende:
Oude discussie. De politie heeft zichzelf belachelijk gemaakt ten tijde van de krakersbewegingen zo in de jaren 70. Ze hadden nooit naar de nieuwe opvatting van "de politie is te autoritair" moeten luisteren, want daarna werden het softies.
Ook dat ja. Maar vrezen? Het moeten geen halve nazi's zijn, maar een beetje respect uitstralen mag wel. In Spanje doen ze dat heel goed. Ik was daar ooit eens de weg helemaal kwijt, en er liepen maar 2 gasten op het perron: twee militairen met machinegeweren die hun ronde deden. Dus ik met enige aarzeling aan hen de weg vragen: en dan krijg je zo'n heel ander gezicht voor je. Van star en boos, naar vriendelijk en behulpzaam. En dat is een beetje het soort politieman/vrouw wat Nederland nodig heeft.quote:Op donderdag 5 mei 2005 17:07 schreef Xenomaniac het volgende:
[..]
Het is misgegaan met de jaren '70 slogan 'De politie is je beste vriend'.
Tuurlijk is de politie niet je beste vriend, de politie zou je moeten vrezen.
JIj vind et relaxed als je door een agent met getrokken pistool agressief schreeuwend gesommeerd wordt uit je auto te komen omdat je door rood reed ofzo?quote:Op donderdag 5 mei 2005 17:09 schreef MarkzMan_X het volgende:
[..]
Ook dat ja. Maar vrezen? Het moeten geen halve nazi's zijn, maar een beetje respect uitstralen mag wel. In Spanje doen ze dat heel goed. Ik was daar ooit eens de weg helemaal kwijt, en er liepen maar 2 gasten op het perron: twee militairen met machinegeweren die hun ronde deden. Dus ik met enige aarzeling aan hen de weg vragen: en dan krijg je zo'n heel ander gezicht voor je. Van star en boos, naar vriendelijk en behulpzaam. En dat is een beetje het soort politieman/vrouw wat Nederland nodig heeft.
Niet van die veldwachters op van die te trieste fietsen.
Dat is natuurlijk een ondermijning van de rechtsstaat he. Dat is voor de politie een vrijbrief om de burger eens goed te sarren, want ja - enige verantwoording hoef je dan toch niet af te leggen, immers, je kan niet worden aangeklaagd.quote:Op donderdag 5 mei 2005 17:12 schreef sizzler het volgende:
Nouja, in de VS zijn ze voornamelijk bang voor de politie omdat die zo corrupt als de pest is. Niet dat ze hier in Nederland brandschoon zijn (verre van dat) maar ik weet niet of je die kant opwilt.
(...)
Als je te hard wordt aangepakt door een agent dan had je je maar moeten gedragen en ga je geen schadeclaim indienen.
Kan je lezen? Zo ja, dan blijkt uit niets wat ik heb gezegd dat ik daar voor ben. Of doen Spaanse militairen dat? Dat is dan nieuw voor me. Verder staat er GEEN halve nazi's, het type dus wat jij omschrijft.quote:Op donderdag 5 mei 2005 17:13 schreef Repeat het volgende:
[..]
JIj vind et relaxed als je door een agent met getrokken pistool agressief schreeuwend gesommeerd wordt uit je auto te komen omdat je door rood reed ofzo?![]()
Vort, eens snel filmpjes zoeken van de spaanse politie in actie tegen protestanten ofzo.quote:Op donderdag 5 mei 2005 17:16 schreef MarkzMan_X het volgende:
[..]
Kan je lezen? Zo ja, dan blijkt uit niets wat ik heb gezegd dat ik daar voor ben. Of doen Spaanse militairen dat? Dat is dan nieuw voor me. Verder staat er GEEN halve nazi's, het type dus wat jij omschrijft.
Vort vlegel, en nu snel je leesvermogen bijspijkeren.
Neehoor, agenten mogen nu ook een wapen dragen en burgers niet. Het gaat te ver om te zeggen dat ze helemaal niet meer worden aangeklaagd, maar enige relativering zou ik wel geplaatst vinden.quote:Op donderdag 5 mei 2005 17:15 schreef MarkzMan_X het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk een ondermijning van de rechtsstaat he. Dat is voor de politie een vrijbrief om de burger eens goed te sarren, want ja - enige verantwoording hoef je dan toch niet af te leggen, immers, je kan niet worden aangeklaagd.
Knaap, de Nederlandse politie tegen protestanten is niet anders.quote:Op donderdag 5 mei 2005 17:18 schreef Repeat het volgende:
[..]
Vort, eens snel filmpjes zoeken van de spaanse politie in actie tegen protestanten ofzo.
Daar wordt je ook niet vrolijk van.
Kale neet, dan is er echt wat mis met jou als je dat denkt.quote:Op donderdag 5 mei 2005 17:19 schreef MarkzMan_X het volgende:
[..]
Knaap, de Nederlandse politie tegen protestanten is niet anders.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |