Poe ja.. ik vind het best moeilijk! Ik heb zo'n leerboek en een map vol oude examens. Ik ga allereerst alle stijlen en stromingen maar eens doornemen. Maybe een samenvatting maken met voorbeelden erbij, zodat ik in schilderijen e.d de stromingen kan herkennen. Vorig jaar ging alles over het Amsterdamse Stadhuis zeiden klasgenootjes toen. Daar weet ik dus echt niks vanaf.quote:Op zondag 8 mei 2005 11:04 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Gekke_sandra, wat en hoe ga jij precies leren voor kunstgeschiedenis?
havo. hmmm hopelijk dit jaar weer een makkelijk examen dan..quote:Op zondag 8 mei 2005 13:15 schreef KiwiTjuHh het volgende:
gekke_sandra, doe jij vwo of havo? ik vind namelijk het examen van de havo van vorig jaar wel makkelijk
toch wat anders geworden: Natuurkunde: trillingen, golven, geluid en warmteleerquote:Op maandag 9 mei 2005 10:32 schreef Brammie1 het volgende:
Vandaag: scheikunde examen maken van vorig jaar![]()
volgens mij zijn het wel meer van dit soort vragen hoorquote:Op zondag 8 mei 2005 12:30 schreef gekke_sandra het volgende:
Misschien overschat ik het ook wel.. dadelijk stellen ze vragen als: waardoor wordt in onderstaand beeld de suggestie gewekt dat het beweegt? Dan ga ik mezelf echt voor mn kop slaan. Vorig jaar bij Geschiedenis had ik dat ook. Toen ik het examen voor mijn neus kreeg had ik echt het gevoel alsof ik voor jan lul had zitten leren, omdat het zo oppervlakkig was.
ik leg meestal leervakken naast mn bed, als ik dan wakker word pak ik 1 van die boeken en ga een uurtje of 2 in bed liggen leren, zo word ik heerlijk rustig wakkerquote:Op maandag 9 mei 2005 19:36 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Op welk moment van de dag leren jullie meestal?
Ik kan dat dus echt niet 's avonds.. dan ben ik vaak veel te druk met andere dingen!
Dus ik leer meestal 's ochtends of overdagHooguit tot 16.00 uur!
hoop jij eigenlijk allemaal 10-en te gaan halen ofzo?quote:Op maandag 9 mei 2005 19:36 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Op welk moment van de dag leren jullie meestal?
Ik kan dat dus echt niet 's avonds.. dan ben ik vaak veel te druk met andere dingen!
Dus ik leer meestal 's ochtends of overdagHooguit tot 16.00 uur!
Ah ja, dat kan ookquote:Op maandag 9 mei 2005 19:40 schreef lovegrrl het volgende:
[..]
ik leg meestal leervakken naast mn bed, als ik dan wakker word pak ik 1 van die boeken en ga een uurtje of 2 in bed liggen leren, zo word ik heerlijk rustig wakker
smiddags leer ik wel eens tijdens de lunch, soms daarna nog
meestal savonds na het eten een uurtje of 2 en voor het slapen gaan nog even
Waar slaat dat nu weer op?quote:Op maandag 9 mei 2005 19:43 schreef Aurelium het volgende:
[..]
hoop jij eigenlijk allemaal 10-en te gaan halen ofzo?
Echt hequote:Op maandag 9 mei 2005 19:43 schreef Aurelium het volgende:
hoop jij eigenlijk allemaal 10-en te gaan halen ofzo?
je lijkt me zo'n hermelien typetjequote:Op maandag 9 mei 2005 19:45 schreef KiwiTjuHh het volgende:
[..]
Waar slaat dat nu weer op?
Ik wil gewoon slagen en daar doe ik dan ook wat voor!
Haha geweldigquote:Op maandag 9 mei 2005 20:34 schreef Aurelium het volgende:
[..]
je lijkt me zo'n hermelien typetje [afbeelding]
Ik heb met haar gewed om een etentje dat ze zou blijven zittenquote:Op maandag 9 mei 2005 20:34 schreef Aurelium het volgende:
je lijkt me zo'n hermelien typetje [afbeelding]
ik schrijf de feitjes die ik nog niet goed ken op, een dag voor het examen lees ik ze nog een keer door en dan weet ik ze wel weer hoorquote:Op dinsdag 10 mei 2005 17:15 schreef Aurelium het volgende:
Waarom leren jullie nu eigenlijk allemaal al voor leervakken? Ik begin juist met vakken waar je gewoon training voor nodig hebt (wis, nat, NL), dat blijft dan wel hangen, maar leren lijkt me dat je dat juist het beste het laatste kunt doen... al die feitjes vergeet je altijd al zo snel weer.
Neuhquote:Op dinsdag 10 mei 2005 22:30 schreef -Boeddha- het volgende:
Is het raar als je nu nog niet voor je examen hebt geleerd?![]()
maargoed jij doet dan ook havoquote:Op woensdag 11 mei 2005 17:29 schreef MrAli het volgende:
Ik begin de avond van te voren wel, die strategie werk bij mij al jaren heel goed.
Volgend jaar op het vwo was ik niet van plan het anders aan te pakken hoor.quote:Op woensdag 11 mei 2005 19:22 schreef Fatality het volgende:
[..]
maargoed jij doet dan ook havo
Ik begin niet de dag vantevoren want ik weet dat ik van de afgelopen jaren vrij weinig heb onthouden (op wiskunde, scheikunde en natuurkunde na). Dus biologie en economie moet ik echt weer een groot deel van doorlezen. Engels komt wel goed, Nederlands maak ik denk ik een paar examens voor, ik kan me namelijk de laatste keer dat we met Nederlands iets voor examenstof hebben gedaan niet meer herinneren. En CKV2 is al achter de rug
Jij bent echt fanatiek zeg! Wil je met 9-ens slagen of ben je gewoon zo bang dat je zaktquote:Op woensdag 11 mei 2005 12:34 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Lancashire heb ik nu helemaal uit
Ga na het eten maar eens verder met economie!
doe dan vandaag eens het examen economie 1 van 2004quote:Op vrijdag 13 mei 2005 16:47 schreef Brammie1 het volgende:
gisteren het examen economie 1 van 2002 gemaakt. viel best tegen
ja ik heb gehoord dat die nou juist weer erg makkelijk wasquote:Op vrijdag 13 mei 2005 18:41 schreef gekke_sandra het volgende:
[..]
doe dan vandaag eens het examen economie 1 van 2004
Zonet even nagekeken, ongeveer een 6 gehaald. Sta ik nog een 7 uiteindelijk. Niks aan de hand dus.quote:Op zondag 15 mei 2005 14:28 schreef Brammie1 het volgende:
ik ga nu beginnen aan het herexamen nederlands van vorig jaar...
vond ik ook, maar sommige mensen waren het niet met me eens..quote:Op zaterdag 14 mei 2005 11:34 schreef Brammie1 het volgende:
ja ik heb gehoord dat die nou juist weer erg makkelijk was
Zó herkenbaar. Hoogstens 6 sommen wiskunde gemaakt.quote:Op zondag 15 mei 2005 23:45 schreef Fatality het volgende:
verdamd noch mal, al weken vol goede voornemens en nog steeds niet begonnen
Dat Lancashire gebeuren kan me dus echt aan m'n reet oxyderen he? Wat vreselijk saai. Gelukkig compenseert Vietnam het een en ander.quote:
Ik wilde het net gaan zeggen hier..... godvervloekt wat is dat saai.quote:Op maandag 16 mei 2005 13:03 schreef Tom_Tom- het volgende:
[..]
Dat Lancashire gebeuren kan me dus echt aan m'n reet oxyderen he? Wat vreselijk saai. Gelukkig compenseert Vietnam het een en ander.
Vandaag ben ik ook bezig geweest met natuurkunde, maar de hoeveelheid viel wel tegen. Was de hele middag bezig met 3 "Systematische Natuurkunde" boeken...en dat was alleen nog maar de NA1 stof...dat wordt NA2 morgenquote:Op maandag 16 mei 2005 16:06 schreef Sphere2k4 het volgende:
Ik ben vandaag begonnen, klein beetje natuurkunde gedaan, examen 2004 tijdvak I de eerste twee vragen gemaakt en dat ging redelijk goed
Jij werkt 3 boeken door in een middagquote:Op maandag 16 mei 2005 20:29 schreef slindenau het volgende:
[..]
Vandaag ben ik ook bezig geweest met natuurkunde, maar de hoeveelheid viel wel tegen. Was de hele middag bezig met 3 "Systematische Natuurkunde" boeken...en dat was alleen nog maar de NA1 stof...dat wordt NA2 morgen.
het examen van vorig jaar?quote:Op dinsdag 17 mei 2005 10:25 schreef Stratagem het volgende:
Ik heb net proefexamens over Lancashire gemaakt![]()
Zometeen maar met Vietnam beginnen, maar ik heb nu al geen zin meer..
Ja, van het eerste en tweede tijdvak. Op de cdrom die bij het boek zit staat ook nog een proefexamen.quote:Op dinsdag 17 mei 2005 10:53 schreef lovegrrl het volgende:
[..]
het examen van vorig jaar?
heb net 4 hoofdstukken van m&o doorgewerkt, zo nog ff een uurtje geschiedenis en dan moek werken
Danm ik ben ook al 3 keer in slaap gevallen tijdens het leren van Lancashirequote:Op dinsdag 17 mei 2005 14:47 schreef Aurelium het volgende:
Vietnam doorgenomen vandaag... beter dan lancashire maar ik kan niet bepaald stellen dat ik er wakker bij bleef
ga je me nu vertellen dat je kunstgeschiedenis leuk vind?quote:Op woensdag 18 mei 2005 12:27 schreef Stratagem het volgende:
Ik de laatste twee
Daarna kunstgeschiedenis, het enigste wat niet erg is om te leren.![]()
Jaa!quote:Op woensdag 18 mei 2005 13:34 schreef KiwiTjuHh het volgende:
[..]
ga je me nu vertellen dat je kunstgeschiedenis leuk vind?![]()
Ik (vwo e&m) moet er 3.quote:Op woensdag 18 mei 2005 18:52 schreef Kim456 het volgende:
Geschiedenis Lancashirewat een lelijk onderwerp is dat
gehaald tot t laatste onderwerp wel
.. uurtje tussedoor geslape wel
en euhm.. dat wast wel (Y).. gisteren wel een wereldprestatie > vietnam weer overgekeken, nederlands examens gemaakt en economie gedaan. Morge rest van Lancashire en maar es beginne aan aardrijkskunde..
ohh trouwens, meteen maar hier ff vragen.. mn leraar ak zei dat we 2 modules moete lere; migratie en vervoer en natuur en milieu.. terwijl op watmoetikleren.nl staat dat je ze allemaal moet kenne
![]()
iemand>?
Weinig, gvd! Domme ouders zitten hier de hele tijd rond te lopen, hoe kan ik op deze manier nou iets doen?quote:En wat heb jij vandaag geleerd of doorgekeken?
Idem hier, verplaats je in die en die persoon en schrijf dan een brief naar.. bladieblaquote:Op donderdag 19 mei 2005 15:22 schreef Lovely-Lili het volgende:
jezus wat lastig met die bronnen
dat kan ik dus ECHT niet
even bedenken wat ik ga zo ga doen
dat gs ontmoedigd me :S
stuur doorquote:Op donderdag 19 mei 2005 15:23 schreef Lijntje. het volgende:
Net ff 2 samenvattingen van scholieren.com gehaald (Geschiedenis)Altijd fijn dat mensen die op internet zetten...
![]()
quote:Op donderdag 19 mei 2005 22:54 schreef Brammie1 het volgende:
ik heb vandaag..........niks gedaan voor m'n examens
Lancashire is simpel.quote:Op vrijdag 20 mei 2005 16:04 schreef sn7ke het volgende:
Mm, net eco herexamen 2003 gedaan. (www.boeiend.net kan je ze vinden)
Nu ff GS doen.....Gs lancashire sucks!!
Geschiedenis vandaag gedaan, en nog steeds bezig. hoofdsuk 3 van Vietnam zit ik nu in. KGS is pas op 1 juni dus dat is voor volgend weekendquote:
Daar maak ik me eerlijk gezegd niet druk om. Ik moet een 5,2 halen voor een 6. En aangezien ik een 6,1 had voor mijn SE en SE's in negen van de tien gevallen moelijker zijn dan CSE's maak ik me er echt absoluut niet druk omquote:Zou toch ook 'ns wat voor wiskunde moeten gaan doen![]()
![]()
Ik denk dat het verschil is dat jij vwo doet, en ik havo. Ik heb KGS namelijk aanstaande donderdag al.quote:Op zondag 22 mei 2005 13:49 schreef Rock-shocker het volgende:
[..]
Geschiedenis vandaag gedaan, en nog steeds bezig. hoofdsuk 3 van Vietnam zit ik nu in. KGS is pas op 1 juni dus dat is voor volgend weekend
[..]
Hmm tja, mijn SE's wiskunde waren wisselvalligquote:Op zondag 22 mei 2005 13:49 schreef Rock-shocker het volgende:Daar maak ik me eerlijk gezegd niet druk om. Ik moet een 5,2 halen voor een 6. En aangezien ik een 6,1 had voor mijn SE en SE's in negen van de tien gevallen moelijker zijn dan CSE's maak ik me er echt absoluut niet druk om
Heheh goeie, dan kan ik het wel begrijpen dat je al hard bezig bentquote:Op zondag 22 mei 2005 16:52 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
Ik denk dat het verschil is dat jij vwo doet, en ik havo. Ik heb KGS namelijk aanstaande donderdag al.
Tja, PO's en handelingsdelen waren niet mijn stekre punt dit jaar. Behalve voor het Profielwerkstuk, hadden we een G voorquote:[..]
Hmm tja, mijn SE's wiskunde waren wisselvalligen mijn PO was goed (zoals eigenlijk altijd mijn PO's dik in orde zijn). Dus ik ga me daar volgend weekend op storten.
Ja, dankjewel!quote:Op zondag 22 mei 2005 17:20 schreef Rock-shocker het volgende:
[..]
Heheh goeie, dan kan ik het wel begrijpen dat je al hard bezig bentSucces in elk geval (geldt voor iedereen trouwens).
Het waren wel altijd mijn sterkste punten. Jammer dat je op het PWS juist wel een goed cijfer hebt gehaald dan (of goede beoordeling), ik bedoel het staat wel op je cijferlijst 'profielwerkstuk -> goed!' maar het telt verder niet mee voor de vakken waarop het betrekking had.quote:Op zondag 22 mei 2005 17:20 schreef Rock-shocker het volgende:Tja, PO's en handelingsdelen waren niet mijn stekre punt dit jaar. Behalve voor het Profielwerkstuk, hadden we een G voor![]()
je kan toch zelf een paar vragen uit een examen maken?quote:Op zondag 22 mei 2005 18:04 schreef Minotarumon het volgende:
weet iemand of er ook ergens verkorte examens ergens zijn, zodat je niet een hele examen hoeft te maken?
Je zou idd een paar vragen uit 'n examen kunnen pikken.quote:Op zondag 22 mei 2005 18:04 schreef Minotarumon het volgende:
weet iemand of er ook ergens verkorte examens ergens zijn, zodat je niet een hele examen hoeft te maken?
Duits is inderdaad saaiquote:Op zondag 22 mei 2005 19:36 schreef gekke_sandra het volgende:
Duits.. te saai, was vanmiddag in slaap gevallenstraks maar weer verder..
klopt volgens mij ook niks vanquote:Op zondag 22 mei 2005 13:43 schreef Tom_Tom- het volgende:
Dat QuickScan vind ik echt kut en daar oefen ik ook maar niet meer mee.
heb ik me even mazzel dat ik kunstgeschiedenis heb donderdag. ik vind het redelijk boeiend, maar het is zo kneiter veel.. alleen die kunststomingen al en dan ook nog eens de architectuur. al die bouwconstructies.. het zijn er zoveel.. niet eens zo simpel om te onthouden ook. neem een kerk in de gotiek.. die herken je aan allerlei bogen, spijlen in de constructie en het uiterlijk, waarvan ik nu dus de naam moet onthouden. van 1850 tot aan het heden.. ik verheug me op het examen... dolletjesquote:Op zondag 22 mei 2005 19:58 schreef Rock-shocker het volgende:
Duits is inderdaad saai![]()
Eigenlijk is alles saai behalve Kunstgeschiedenis en Geschiedenis (voor de C&M'rs he)
zeker economie 1 van 2004? die was namelijk echt simpel.. je moet maar geluk hebben dat de opdrachten je liggen.. niet elk jaar even makkelijk, de examens.quote:Op zondag 22 mei 2005 20:24 schreef lovegrrl het volgende:
klopt volgens mij ook niks van
ik had vanmiddag op quickscan van economie ongeveer de helft goed
op examen economie 2004 1e tv had ik een 8.6![]()
* lovegrrl heeft haar moed weer een beetje terug
Ik ook.. ik heb nog niet geleerd.. dat ga ik morgen na Duits1,2 doenquote:Op zondag 22 mei 2005 16:52 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Ik denk dat het verschil is dat jij vwo doet, en ik havo. Ik heb KGS namelijk aanstaande donderdag al.
Hoe ging kunstgeschiedenis?quote:Op donderdag 26 mei 2005 13:28 schreef lovegrrl het volgende:
Ik heb vandaag het kunstgeschiedenis examen doorgekeken, ohja en gemaakt natuurlijk
ga zo m%o leren.. in de tuin
quote:Op donderdag 26 mei 2005 00:57 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik heb eigenlijk al 2 3 dagen niks uitgevoerd![]()
same.. ik vond het antwoord op vraag 35 echt dom.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 00:27 schreef lovegrrl het volgende:
wel redelijk, veel geluld, veel goed, veel fouten bij jou?
lerares vroeg mij ook al waarom ik de hele tijd vol walging zat te kijken aan het einde, daarom dus bleghquote:Op vrijdag 27 mei 2005 00:39 schreef gekke_sandra het volgende:
[..]
same.. ik vond het antwoord op vraag 35 echt dom.ik heb erover geklaagd. ik vind het meer een bevestiging van de eerder gestelde vraag. ik had bij 32 dat die man ware grote was.. ook fout
stom zeg
ik vond het trouwens hele rare vragen. had er echt een raar gevoel over. een mal van zijn eigen hoofd met zijn eigen bloed erin.. huut
ik werd er echt naar van, toen ik dat wist.. heb ik opgeschreven ook!
quote:Op donderdag 26 mei 2005 00:57 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik heb eigenlijk al 2 3 4 dagen niks uitgevoerd![]()
doe je goed danquote:Op vrijdag 27 mei 2005 11:37 schreef lovegrrl het volgende:
lerares vroeg mij ook al waarom ik de hele tijd vol walging zat te kijken aan het einde, daarom dus blegh
Precies..quote:Op zondag 29 mei 2005 10:15 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Kunstgeschiedenis was zeker raar! Ik hoop maar dat ik mn 4.8 gehaald heb, maar ik ga er wel vanuit. Sommige vragen hadden echt totaal niks met de te leren stof te maken. Zelf heb ik ook lange verhalen opgeschreven en ik hoop ook maar dat ze de goede antwoorden eruit vissen!
* KiwiTjuHh jaloers isquote:Op zondag 29 mei 2005 12:47 schreef Jett het volgende:
ik ga zo maar aan Eco, dat is me laatste examen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |