Gewoon nooduitgang plaatsen aanvragen... Is mij bij de laatste 10 (met alle maatschappijen) vluchten ook gelukt.quote:Op maandag 9 mei 2005 15:58 schreef Nookl het volgende:
[..]
Heel wisselend dus. Beetje jammer van die beenruimte, want ben 2.02 en moet van de zomer met Onur vliegen
Dat is waarschijnlijk helemaal geen probleem.quote:Op maandag 9 mei 2005 15:58 schreef Nookl het volgende:
[..]
Heel wisselend dus. Beetje jammer van die beenruimte, want ben 2.02 en moet van de zomer met Onur vliegen
bronquote:Onur Air weer de mist in
Gepubliceerd op dinsdag 10 mei 2005
Een toestel van Onur Air is opnieuw in de problemen geraakt. Op het vliegveld van de Turkse plaats Antalya moest het een noodstop maken.
Dat gebeurde tijdens de start van de oude Airbus 300. Dat meldt De Telegraaf.
De piloten hadden op het laatste moment allerlei mankementen gesignaleerd en besloten de start af te breken. Verschillende banden van het toestel klapten door het plotselinge remmen.
Volgens een Nederlandse passagier was er sprake van lichte paniek aan boord. Onur Air, veelgebruikt door Nederlandse Turkije-gangers, is door de Inspectie van Verkeer ontboden voor een gesprek over de vele technische mankementen aan de vliegtuigen.
Het is niet precies duidelijk wanneer dit laatste incident plaatsvond, maar de Inspectie van Verkeer en Waterstaat wist er nog niet van, schrijft de krant. De Inspectie gaat er bij de Turkse autoriteiten op aandringen kleine luchtvaartmaatschappijen uit dat land goed in de gaten te houden.
"We willen niet dat incident na incident blijft plaatsvinden", aldus een woordvoerder.
Ja het is niet van een officiee Turks persbureau gekomen maar van een verslaggever van de Telegraaf, en die staan bekend om.....quote:Op dinsdag 10 mei 2005 09:47 schreef schatje het volgende:
[..]
bron
Grijp in godsnaam in zou ik zeggen.
Jij denkt dat een "officiëel Turkse persbureau" betrouwbaarder is, als het gaat om de kwaliteit van Turkse luchtvaartmaatschappijen?quote:Op dinsdag 10 mei 2005 10:17 schreef Flyingdutchman het volgende:
[..]
Ja het is niet van een officiee Turks persbureau gekomen maar van een verslaggever van de Telegraaf, en die staan bekend om.....
Langhout bellenquote:Op dinsdag 10 mei 2005 13:18 schreef HugoBoss1982 het volgende:
Nou lekker is dat dan. Mijn vakantie in juli (Alanya) heb ik via Peter Langhout geboekt en die zetten doorgaans vliegtuigen van Onur Air in.
Bedankt Onur Air![]()
Onur Air heeft wel gordelsquote:Op dinsdag 10 mei 2005 13:14 schreef WaStEd het volgende:
Hoor net op het nieuws dat er giga veel mensen hun vlucht over laten boeken naar Transavia omdat ze geen zin hebben in Space Mountain 2 zonder gordels..
Jezusquote:Op dinsdag 10 mei 2005 13:54 schreef Hlc het volgende:
Een keer had zo een Onur Air vliegtuig een lekker band en dat hadden ze dus niet door, hahaha, ze kwamen er vlak voor het opstijgen achter. Ik moest 24 uur wachten (nieuwe band kwam uit Turkije).
Reis is wel geboekt, maar de vlucht zelf regelen ze pas kort ervoor. Transavia zetten ze idd ook wel in, dus grote kans dat als Onur wat raars flikt, ik Transavia mag bewonderenquote:Op dinsdag 10 mei 2005 13:25 schreef WaStEd het volgende:
[..]
Langhout bellen
overboeken naar Transavia...
Dan hoop ik voor je dat je ook nog terug komt. Straks zit je daar, gestrand in Turkije.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 15:01 schreef space-kees het volgende:
leuke is ... k vlieg vanavond(als ze nog vliegen)![]()
En Transavia stiekem al die banden bij Onur lekprikken en zo.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 13:14 schreef WaStEd het volgende:
Hoor net op het nieuws dat er giga veel mensen hun vlucht over laten boeken naar Transavia omdat ze geen zin hebben in Space Mountain 2 zonder gordels..
makkelijk geld verdienenquote:Op dinsdag 10 mei 2005 17:36 schreef Toeps het volgende:
[..]
En Transavia stiekem al die banden bij Onur lekprikken en zo.
Nou, dit was je leven..quote:Op dinsdag 10 mei 2005 15:01 schreef space-kees het volgende:
leuke is ... k vlieg vanavond(als ze nog vliegen)![]()
Hoe kan jij nou weer aan de buitenkant zien of het een nieuwe of oude 757 is??quote:Op dinsdag 10 mei 2005 14:11 schreef JMS00 het volgende:
oude Boeing 757
Hier heb je helemaal gelijk in, echter huurt Onur -zonder dat dit bekend is bij de reisorganisaties - extra vliegtuigen in bij andere luchtvaartmaatschappijen. Deze vliegtuigen zijn niet van Onur, maar vliegen wel onder die naam. Het is naar mijn idee nog altijd de schuld van de reisorganisaties die blijkbaar niet controleren bij de luchtvaartmaatschappijen of zij wel de beloofde hoeveelheid en kwaliteit kunnen bieden. Dit is nalatigheid van de reisorganisatie enerzijds en uiteraard ook het nemen van de ruimte door de luchtvaartmaatschappij anderzijds.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 19:16 schreef Douwe het volgende:
Wat een gezeur om niks allemaal, mijn god. Wat er vandaag met Onur Air is gebeurd kan elke maatschappij overkomen, KLM vliegtuigen breken ook de start wel eens af, hoor. En dat daarbij door hitte en wrijving banden kapot gaan, so be it. Er is toch niets ergs gebeurt?
Onur Air bestaat al sinds 1992, en heeft tot op heden geen incidenten gehad met slachtoffers, of zelfs gewonden. Hun vliegtuigen zijn verre van nieuw, maar dat maakt niets uit, elke zoveel tijd wordt een vliegtuig volledig gereviseerd, en is dan weer als nieuw.
Kom op zeg. Moet er eerst wat gebeuren? Gezien de kleinschaligheid waarmee Onur Air opereert, zijn het veel te veel incidenten. Als je dat door zou trekken naar KLM, dan zou die elke dag wel een incident hebben.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 19:16 schreef Douwe het volgende:
Wat een gezeur om niks allemaal, mijn god. Wat er vandaag met Onur Air is gebeurd kan elke maatschappij overkomen, KLM vliegtuigen breken ook de start wel eens af, hoor. En dat daarbij door hitte en wrijving banden kapot gaan, so be it. Er is toch niets ergs gebeurt?
Twee birdstrikers (kun je weinig aan doen) en rare mededelingen van een boordcomputer... Is dat nou een rede om Onur Air te ontwijken? Een birdstrike is eerder de schuld van de luchthaven waar het vliegtuig opstijgt, en een falende boordcomputer kan ook ten alle tijden overkomen.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 19:29 schreef Gert het volgende:
[..]
Kom op zeg. Moet er eerst wat gebeuren? Gezien de kleinschaligheid waarmee Onur Air opereert, zijn het veel te veel incidenten. Als je dat door zou trekken naar KLM, dan zou die elke dag wel een incident hebben.
Ik denk dat het een complot is en dat de gerenommeerde maatschappijen erachter zitten. Die willen de prijsvechters weg hebben!quote:Op dinsdag 10 mei 2005 21:37 schreef Douwe het volgende:
[..]
Twee birdstrikers (kun je weinig aan doen) en rare mededelingen van een boordcomputer... Is dat nou een rede om Onur Air te ontwijken? Een birdstrike is eerder de schuld van de luchthaven waar het vliegtuig opstijgt, en een falende boordcomputer kan ook ten alle tijden overkomen.
Het is gewoon ranzig hoe de media hier op spring, elk nieuws opblaast tot enorme proporties terwijl er in feit niets aan de hand is.
bron luchtvaartnieuwsquote:BEEK - Een vliegtuig van Onur Air liep dinsdagochtend (10 mei) op Maastricht Aachen Airport vertraging op door een probleem aan een van beide motoren. “Er moest een klep aan de motor worden bijgesteld”, zo meldde luchthavendirecteur Jan Tindemans aan Luchtvaartnieuws. “De captain wilde na de landing op Maastricht Aachen Airport de motor laten controleren.” Volgens Tindemans was het een relatief klein technisch probleem.
Het toestel, een Airbus A300, maakte dinsdagochtend met een uur vertraging om 10.00 uur een harde landing op de Limburgse luchthaven. Door Onur Air ingeschakelde technici hebben het probleem ter plekke verholpen. Uiteindelijk is het toestel om 12.18 uur met ruim twee uur vertraging weer vertrokken vanaf de Zuid-Limburgse luchthaven.
Bij de Inspectie Verkeer en Waterstaat (IVW) was het incident op MAA dinsdagmiddag nog niet bekend. Maar volgens woordvoerder Fred van Zeijl van de IVW wordt er niet zo maar een vliegverbod ingesteld. Dus ook niet vanwege het voorval van afgelopen zondag op de luchthaven van Antalya, toen een A300 van de Onur Air de start moest afbreken.
Echt waar?quote:Op dinsdag 10 mei 2005 21:46 schreef Jaguarized het volgende:
Onur Air was vandaag nog op SBS6 zo rond 19.20 waarin werd verteld over dat ze op scherp stonden en bij nog 1 incident mogen ze hier niet meer landen. Tevens lieten ze ook zien hoe Corendon veel mensen overboekte van Onur Air naar Transavia, Martinair of een andere maatschappij.![]()
Wil je voor een dubbeltje op de eerste rang zitten? Een maatschappij die dergelijke woekerprijzen hanteert kan het zich simpelweg niet permitteren om een vliegtuig te leasen van een KLM of Lufthansa, of iets dergelijks.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 21:43 schreef Gert het volgende:
[..]
Ik denk dat het een complot is en dat de gerenommeerde maatschappijen erachter zitten. Die willen de prijsvechters weg hebben!
Ben het wel met je eens dat het momenteel een hype is in de media, maar zo gaat dat altijd met nieuws. Ebt vanzelf weer weg. Tot er eentje neerstort.
Ik denk dat je de problemen rond Onur Air trouwens wel iéts bagatelliseert. Er is een hele historie van incidenten, ook al eerder dan de afgelopen week (Groningen bijv). Een béétje fatsoenlijke maatschappij gaat geen stokoude Tristars uit Sierra Leone inzetten..
Nieuwswaarde? Er moest iets worden bijgesteld aan de motor. KOM OP, dat gebeurt honderden keren per dag? Waar gááááát dit over.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 21:49 schreef esnaider het volgende:
en weer wat aan de hand..
[..]
bron luchtvaartnieuws
Idd en dan de mensen die zo'n maatschappij zwart maken willen we @#$(*&@#($ voor ¤100 10dagen all inclusive naar turkijequote:Op dinsdag 10 mei 2005 22:01 schreef Douwe het volgende:Over een maatschappij zwart maken gesproken
Mee eens! Birdstrikes and RTO's (rejected take off's = remmen terwijl je aan de take off bent begonnen) komen zeer regelmatig voor. Alleen komt dit niet in het nieuws. Alleen nu bij onur brengen ze deze kleine dingetjes nu groots naar voren!quote:Op dinsdag 10 mei 2005 21:37 schreef Douwe het volgende:
[..]
Twee birdstrikers (kun je weinig aan doen) en rare mededelingen van een boordcomputer... Is dat nou een rede om Onur Air te ontwijken? Een birdstrike is eerder de schuld van de luchthaven waar het vliegtuig opstijgt, en een falende boordcomputer kan ook ten alle tijden overkomen.
Het is gewoon ranzig hoe de media hier op spring, elk nieuws opblaast tot enorme proporties terwijl er in feit niets aan de hand is.
Ik neem als voorbeeld het KLM vliegtuig dat (naar ik meen) in Februari in Barcelona van de baan af reed. Is KLM gelijk onveilig. Of de British Airways vlucht die vloog op 3 motoren in plaats van 4. Allemaal incidenten, maar is het erg? Nee, dat is het niet. Waarom werd het desbetreffende nieuws zo klein gemeld, en krijgt Onur Air ineens alle aandacht?
Het is heel simpel: ik geloof niet in het verhaaltje dat dergelijke maatschappijen zo goedkoop kunnen vliegen omdat hun stoelen wat meer versleten zijn. Ik vertrouw hele oude vliegtuigen die uit Afrika geleased worden inderdáád wat minder dan een 737 van Transavia. En terecht, want zelfs met hun relatief kleine vloot weet Onur Air het ene na het andere incident te veroorzaken. En het is onzin dat "de media" alleen op hun letten. Als een vliegtuig van KLM terug moet keren met een fikkende motor, haalt dat echt de krant ook wel.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 21:59 schreef Douwe het volgende:
[..]
Wil je voor een dubbeltje op de eerste rang zitten? Een maatschappij die dergelijke woekerprijzen hanteert kan het zich simpelweg niet permitteren om een vliegtuig te leasen van een KLM of Lufthansa, of iets dergelijks.
En wat zou er mis zijn met vliegtuigen uit Sierra Leone? Oke, het land is niet echt vooruitstrevend, maar wat heeft dat te maken met de staat van dienst van vliegtuigen die er vliegen? Een land als Kenya heeft een luchtvaartmaatschappij die met hypermoderne en goed onderhouden vliegtuigen vliegt.
Vind ik onzin, en zaken door elkaar halen.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 22:06 schreef Flyingdutchman het volgende:
[..]
Idd en dan de mensen die zo'n maatschappij zwart maken willen we @#$(*&@#($ voor ¤100 10dagen all inclusive naar turkije![]()
![]()
Ga dan met KLM vliegen en betaal ¤500 voor de ticket naar Ankara en dan lekker met een huurauto naar Antalya
Uiteraard, natuurlijk gebeurt dat. Maar dan staat het niet schreeuwerig voorop de krant, met de term 'horrorvlucht' erbij. Het is allemaal zo vreselijk overtrokken, vreselijk overhyped... Wat is het doel van de media? Behalve pagina's vullen?quote:Op dinsdag 10 mei 2005 22:22 schreef Gert het volgende:
[..]
Het is heel simpel: ik geloof niet in het verhaaltje dat dergelijke maatschappijen zo goedkoop kunnen vliegen omdat hun stoelen wat meer versleten zijn. Ik vertrouw hele oude vliegtuigen die uit Afrika geleased worden inderdáád wat minder dan een 737 van Transavia. En terecht, want zelfs met hun relatief kleine vloot weet Onur Air het ene na het andere incident te veroorzaken. En het is onzin dat "de media" alleen op hun letten. Als een vliegtuig van KLM terug moet keren met een fikkende motor, haalt dat echt de krant ook wel.
Het vliegtuig was veilig. Nadat je een vogel door een op volle toeren draaiende motor zuigt kun je niet verwachten dat de motor het simpelweg maar blijft doen. De motor begon te branden, en het vliegtuig is veilig terug gekeerd op Nederlandse bodem. Ik zie het probleem niet?quote:Op dinsdag 10 mei 2005 22:26 schreef Gert het volgende:
[..]
Vind ik onzin, en zaken door elkaar halen.
Je kunt het toeristen moeilijk kwalijk nemen dat ze op zoek zijn naar goedkope reisjes.
Een veilig vliegtuig is een vereiste. Daar moet je op kunnen rekenen, ook al betaal je maar 5 euro.
Al het andere, drankjes, stoelen etc, daar moet je inderdaad niet over miepen als je voor een spotprijs naar Zuid-Europa vliegt.
Ach nee joh, dat kan elke maatschappij overkomen, het is gewoon een hetze.quote:Op woensdag 11 mei 2005 11:44 schreef Syrena het volgende:
http://66.102.9.104/search?q=cache:GmcmklosNJ4J:www.volkskrant.nl/binnenland/1055827528667.html+onur+air+doorgeschoten&hl=nl
Wél gewonden dus.
Het is algemeen bekend dat dat een klotebaan is. Je moet daar gasgeven en remmen tegelijk, om zo het vliegtuig de lucht in de katapulten. Of zo.quote:Op woensdag 11 mei 2005 11:46 schreef Gert het volgende:
[..]
Ach nee joh, dat kan elke maatschappij overkomen, het is gewoon een hetze.
Wil je hier nu serieus een punt mee maken?quote:Op woensdag 11 mei 2005 12:05 schreef Toeps het volgende:
[..]
Oké, dat is weer een tijd geleden, maar toch.
Kijk een malle piloot kan je altijd hebben! maar vliegtuigen die gekocht worden in Kirgizie en Burkina Faso en vervolgens nauwlijks een onderhoudsbeurt krijgen is een ander verhaalquote:Op woensdag 11 mei 2005 12:05 schreef Toeps het volgende:
[..]
Het is algemeen bekend dat dat een klotebaan is. Je moet daar gasgeven en remmen tegelijk, om zo het vliegtuig de lucht in de katapulten. Of zo.
Verder vind ik het maar een overdreven gedoe.
En alsof KLM zo perfect is. Zag laatst op Discovery een docu over die ramp in Tenerife, waar twee vliegtuigen op elkaar botsten op de startbaan. En weet je waarom? Omdat de KLM piloot te arrogant was om op de luchtverkeersleider te wachten. Het was een piloot met een lange carrière bij de KLM, en hij vond het niet nodig om nog langer te wachten.Oké, dat is weer een tijd geleden, maar toch.
Dús?quote:Op woensdag 11 mei 2005 12:10 schreef Gert het volgende:
[..]
Wil je hier nu serieus een punt mee maken?
Die ramp op Tenerife heeft 28 jaar geleden plaatsgevonden. Toen was jij zelfs nog lang niet geboren.
Wat maakt het nou uit waar die vliegtuigen vandaan komen? Het zijn dezelfde Airbussen als waar die anderen mee vliegen. En dat onderhoud: Je zal verbaasd staan hoe slecht het onderhoud is bij de andere maatschappijen. Oók de grote namen.quote:Op woensdag 11 mei 2005 12:11 schreef Porto het volgende:
[..]
Kijk een malle piloot kan je altijd hebben! maar vliegtuigen die gekocht worden in Kirgizie en Burkina Faso en vervolgens nauwlijks een onderhoudsbeurt krijgen is een ander verhaal![]()
Volgens mij maakt dat heel wat uit, in die landen hebben ze nog nooit gehoord van onderhoud en zijn die bakken dus niet alleen tweedehands maar ook nog versleten (ik neem aan dat BV KLM gewoon nieuwe vliegtuigen koopt ipv bij 3de wereld landen aan te bellen) en las ik niet ergens in deze thread dat ze vooral met oude Russische tuplev's of zoiets vliegen? wat ook niet echt een aanrader isquote:Op woensdag 11 mei 2005 12:24 schreef Toeps het volgende:
[..]
Wat maakt het nou uit waar die vliegtuigen vandaan komen? Het zijn dezelfde Airbussen als waar die anderen mee vliegen. En dat onderhoud: Je zal verbaasd staan hoe slecht het onderhoud is bij de andere maatschappijen. Oók de grote namen.
En vaak als er iets stuk gaat is het toestel nog wel te redden, maar komt het door gekneuter van piloten en verkeersleiding dat het uiteindelijk fout gaat.
Ja, die piloten weten ook wel met wat voor barrels dat ze vliegen!quote:Op woensdag 11 mei 2005 12:20 schreef Toeps het volgende:
[..]
Dús?
Die piloten van Onur breken tenminste de start af, of keren terug. Dat zijn niet van die arrogante gebakkies die denken: "Ooow, dat kan nog wel effe" of "Boeiend, die waarschuwing, ik weet het beter dan die computer".
Je hebt gelijk hoor. Onur Air is een veel veiliger vliegmaatschappij dan het arrogante KLM met zijn Tenerife-ramp.quote:Op woensdag 11 mei 2005 12:20 schreef Toeps het volgende:
[..]
Dús?
Die piloten van Onur breken tenminste de start af, of keren terug. Dat zijn niet van die arrogante gebakkies die denken: "Ooow, dat kan nog wel effe" of "Boeiend, die waarschuwing, ik weet het beter dan die computer".
Zou de angst dan langzaam opbouwenquote:Op woensdag 11 mei 2005 12:46 schreef kruimel_20 het volgende:
Ben alvast begonnen met het ontwikkelen van vliegangst....
Volgens mij schrijf je dat toch echt als honour. Hopelijk spreken de piloten wat beter Engels.quote:Op woensdag 11 mei 2005 13:13 schreef HugoBoss1982 het volgende:
Onur betekent trouwens 'eer'.
Hahahaha ken je dat stukje van Najib Amhali niet? Gaat ie zo'n piloot nadoen, lekker onverstaanbaar hahahaha. "Ladies and gentleman, this is your captain speaking *wwggrgrgggrrr*"quote:Op woensdag 11 mei 2005 13:19 schreef Gert het volgende:
[..]
Volgens mij schrijf je dat toch echt als honour. Hopelijk spreken de piloten wat beter Engels.
Turken laten wat letters weg. Net zo efficiënt toch, niet?quote:Op woensdag 11 mei 2005 13:19 schreef Gert het volgende:
[..]
Volgens mij schrijf je dat toch echt als honour. Hopelijk spreken de piloten wat beter Engels.
zo.. en wie opent er nu een topic over vliegen met KLMquote:Startbaan op Londen Heathrow gesloten na remprobleem KLM-toestel
11-05-2005
LONDEN - Op de luchthaven Londen Heathrow is een baan gesloten vanwege een technisch defect aan een Boeing 767-300 van KLM. Vlak voor vertrek naar Amsterdam blokkeerden tijdens het taxiën de remmen van een van de wielen aan het toestel. Daardoor kon er niet opgestegen worden en werd de baan gesloten.
Volgens KLM is niemand bij het incident gewond geraakt. Alle 106 passagiers zijn omgeboekt op de eerstvolgende vluchten naar Amsterdam. De betrokken vlucht had het nummer KL1010.
Door de geblokkeerde baan liepen tientallen vertrekkende vluchten vanaf Europa’s grootste luchthaven minstens een uur vertraging op. Londen Heathrow beschikt slechts over twee banen.
spannend huh, als er 'daarboven' iets gebeurd kan je niet zo veel doen hor helaas.quote:Op woensdag 11 mei 2005 17:17 schreef Walking_On_Sunshine het volgende:
Heb er vorig jr mee gevlogen.
Op zich wel oke...alleen ze doen niet echt rustig...harde landing,raar met opstijgen.
Misschien wel gevaarlijk,wij vonden het op zich wel leuk..lekker spannend
Dit ontkracht meteen het fabeltje dat alleen Onur Air-incidenten het nieuws halen.quote:Op woensdag 11 mei 2005 17:48 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
zo.. en wie opent er nu een topic over vliegen met KLM
Dat zei ik nietquote:Op woensdag 11 mei 2005 19:42 schreef Gert het volgende:
[..]
Dit ontkracht meteen het fabeltje dat alleen Onur Air-incidenten het nieuws halen.
Wat dom van Transavia! Ze hadden beter zo'n superveilige Tristar uit Sierra Leone kunnen nemen, veel goedkoper.quote:Op woensdag 11 mei 2005 20:55 schreef DutchTrain het volgende:
Voor degenen die Afrikaanse vliegtuigen niet vertrouwt: Transavia heeft op dit moment 2 Zuid-Afrikaanse Boeing 737's in dienst.
Ja het was ook niet helemaal serieus bedoeld...had snel getikt en daardoor dus geen gebruik gemaakt van smileys.quote:Op woensdag 11 mei 2005 17:48 schreef forumpie het volgende:
[..]
spannend huh, als er 'daarboven' iets gebeurd kan je niet zo veel doen hor helaas.
Net in mijn mailbox.quote:Geachte nieuwsbrieflezer,
Het nieuws staat deze week vol met berichten over problemen rond vliegtuigmaatschappij Onur Air. Omdat wij veel gebruik maken van de diensten van Onur Air, worden er veel vragen aan ons gesteld over de betrouwbaarheid van deze luchtvaartmaatschappij. Wij willen u door middel van deze mailing op hoogte brengen dat wij Onur Air nog steeds als een betrouwbare airline beschouwen. Wij zullen onze klanten nooit onveilig op reis sturen en wij hebben het volste vertrouwen dat Onur Air de veiligheid kan waarborgen. De maatschappij heeft een van de modernste vloten ter wereld (Airbus, Mc Donald Douglas). Wij kunnen u zelfs mededelen dat Onur Air een prijs heeft gewonnen voor de beste onderhouden vloot. Deze prijs wordt deze maand op Rhodos, Griekenland uitgereikt.
Afgelopen weekeinde zijn er zeven toestellen van de maatschappij niet op tijd terug gekeerd van de periodieke onderhoudswerkzaamheden. Omdat de drukke mei vakantie voor de deur stond heeft de maatschappij toestellen gecharterd van andere maatschappijen. Waaronder de Tristar toestellen die onlangs in het nieuws waren. Onur Air heeft hier overigens geen Corendon passagiers mee vervoerd. De problemen die de luchtvaartmaatschappij nu heeft, zijn slechtst enkele incidenten die elke maatschappij had kunnen treffen.
Door alle berichten over Onur Air worden wij veel gebeld door klanten die vragen hebben over hun boeking. Dit is in de meeste gevallen niet nodig aangezien u tegenwoordig de status van uw boeking online kan zien. Met uw klantnummer en boekingsnummer kunt u op de website inloggen om uw boeking te achterhalen. Hiermee kunt u snel en makkelijk uw vluchttijden opvragen zonder daarbij de telefoon te gebruiken.
Corendon Vliegvakanties
op luchtvaartnieuws.nl:quote:
zal nog wel een bestellingkje openstaan bij Airbus, zo'n award zegt mij niet veel...quote:Op donderdag 12 mei 2005 11:33 schreef Gert het volgende:
[..]
op luchtvaartnieuws.nl:
SCHIPHOL - De Turkse luchtvaartmaatschappij Onur Air, die de afgelopen weken vel is bekritiseerd vanwege technische incidenten, is door vliegtuigbouwer Airbus onderscheiden met een Award of Excellence als gebruiker van de Airbus A321-vloot. Dit meldt een verslaggever van ochtendkrant De Telegraaf vandaag (12 mei).
Niks hetze dus. Dit wordt ook netjes gemeld.
Award of excellence... my ass....quote:Op donderdag 12 mei 2005 12:31 schreef schatje het volgende:
DEN HAAG - De Turkse luchtvaartmaatschappij Onur Air mag voorlopig niet meer landen in Nederland. De Inspectie Verkeer en Waterstaat (IVW) heeft de maatschappij een vliegverbod voor een maand opgelegd.
Niets opgeblazen, de zorgen waren dus terecht.
eindelijkquote:Op donderdag 12 mei 2005 12:31 schreef schatje het volgende:
DEN HAAG - De Turkse luchtvaartmaatschappij Onur Air mag voorlopig niet meer landen in Nederland. De Inspectie Verkeer en Waterstaat (IVW) heeft de maatschappij een vliegverbod voor een maand opgelegd.
Niets opgeblazen, de zorgen waren dus terecht.
Ik neem aan dat er ook wel lijnvluchten zijn van echte maatschappijen als BA en KLM.quote:Op zaterdag 7 mei 2005 09:41 schreef dutchdevil het volgende:
Ik heb eerder met OHY gevlogen dus ik weet hoe het is. En HarigeKerel: het probleem is dat Transavia en Martinair samen niet alle mensen vanuit Nederland naar Turkije kunnen vervoeren, daarvoor zijn er teveel mensen die naar Turkije willen/gaan. En Transavia en Martinair vliegen ook niet vanaf alle regionale luchthavens (bijv. Enschede Airport Twente en Groningen Airport Eelde).
quote:De maatschappij heeft een van de modernste vloten ter wereld (Airbus, Mc Donald Douglas). Wij kunnen u zelfs mededelen dat Onur Air een prijs heeft gewonnen voor de beste onderhouden vloot. Deze prijs wordt deze maand op Rhodos, Griekenland uitgereikt.
Ik heb even hun vloot bekeken, ze hebben dus precies twee A321's.quote:Op donderdag 12 mei 2005 11:43 schreef WaStEd het volgende:
[..]
zal nog wel een bestellingkje openstaan bij Airbus, zo'n award zegt mij niet veel...
KQ is idd een prima maatschappij, maar voert gewoon lijndiensten uit. De prijzen zijn daar dan ook naar; toen ik eind vorig jaar een vlucht van Nairobi naar Dubai boekte was Emirates zelfs goedkoper (maar zat vol). Het is dan ook niet vergelijkbaar met een prijsvechter.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 21:59 schreef Douwe het volgende:
[..]
Een land als Kenya heeft een luchtvaartmaatschappij die met hypermoderne en goed onderhouden vliegtuigen vliegt.
Ik kan me herinneren dat ik jaren geleden bij de KLM al een TFT schermpie uit m'n armleuning haalde.quote:Op donderdag 12 mei 2005 14:06 schreef harlingen het volgende:
Ik heb zelf gevlogen met Croatian Air en dat was helemaal top (beter dan KLM, ze hebben daar gewoon TFT schermen in het plafond zitten).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |