abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 9 mei 2005 @ 16:18:56 #101
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_26855694
quote:
Op maandag 9 mei 2005 15:58 schreef Nookl het volgende:

[..]

Heel wisselend dus. Beetje jammer van die beenruimte, want ben 2.02 en moet van de zomer met Onur vliegen
Gewoon nooduitgang plaatsen aanvragen... Is mij bij de laatste 10 (met alle maatschappijen) vluchten ook gelukt.
Met Onur zelfs ook 2x (vd 2)
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_26856265
quote:
Op maandag 9 mei 2005 15:58 schreef Nookl het volgende:

[..]

Heel wisselend dus. Beetje jammer van die beenruimte, want ben 2.02 en moet van de zomer met Onur vliegen
Dat is waarschijnlijk helemaal geen probleem.
Met al die aandacht in de media voor Onur, zullen er genoeg lege plaatsen in het toestel zijn waar je uit kunt kiezen.
  Moderator maandag 9 mei 2005 @ 20:38:49 #103
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_26863878
Op het NOS-journaal van 20:00 uur werd gemeld dat vandaag ook een vliegtuig van het Turkse Fly Air langer aan de grond is gehouden op Schiphol voor nader onderzoek.
Er wordt van overheidswege aan een zwarte lijst gewerkt, zodat burgers zelf kunnen zien of een maatschappij een goede reputatie heeft of niet, aldus het journaal.
Toch een beetje merkwaardig. Er moeten alleen maatschappijen worden toegelaten in Nederland die veilig zijn. Punt. "Een beetje veilig" bestaat wat mij betreft niet.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
  dinsdag 10 mei 2005 @ 00:01:14 #104
57798 Gerard-Joling
No more bolero's....
pi_26870606
Nou wij boeken om naar Transavia. Wil graag met een gerust hart op vakantie
Zing met me mee tot morgenvroeg....
  dinsdag 10 mei 2005 @ 09:47:15 #105
16715 Mylene
*schatje*
pi_26875178
quote:
Onur Air weer de mist in
Gepubliceerd op dinsdag 10 mei 2005
Een toestel van Onur Air is opnieuw in de problemen geraakt. Op het vliegveld van de Turkse plaats Antalya moest het een noodstop maken.

Dat gebeurde tijdens de start van de oude Airbus 300. Dat meldt De Telegraaf.

De piloten hadden op het laatste moment allerlei mankementen gesignaleerd en besloten de start af te breken. Verschillende banden van het toestel klapten door het plotselinge remmen.

Volgens een Nederlandse passagier was er sprake van lichte paniek aan boord. Onur Air, veelgebruikt door Nederlandse Turkije-gangers, is door de Inspectie van Verkeer ontboden voor een gesprek over de vele technische mankementen aan de vliegtuigen.

Het is niet precies duidelijk wanneer dit laatste incident plaatsvond, maar de Inspectie van Verkeer en Waterstaat wist er nog niet van, schrijft de krant. De Inspectie gaat er bij de Turkse autoriteiten op aandringen kleine luchtvaartmaatschappijen uit dat land goed in de gaten te houden.

"We willen niet dat incident na incident blijft plaatsvinden", aldus een woordvoerder.
bron

Grijp in godsnaam in zou ik zeggen.
  dinsdag 10 mei 2005 @ 09:49:59 #106
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_26875247
Gelukkig besloten ze nog tijdens de start dat er iets niet klopte, straks hadden ze iets gedacht van 'ach, daar kijken we op Schiphol wel even naar.'
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_26875931
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 09:47 schreef schatje het volgende:

[..]

bron

Grijp in godsnaam in zou ik zeggen.
Ja het is niet van een officiee Turks persbureau gekomen maar van een verslaggever van de Telegraaf, en die staan bekend om.....
  Moderator dinsdag 10 mei 2005 @ 11:10:57 #108
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_26877309
Veel klachten over vakantievlucht

Steeds meer zonzoekers tonen zich bij reisbureaus verontrust over hun veiligheid als zij moeten vliegen met Turkse luchtvaartmaatschappijen.


,,Wij krijgen steeds meer vragen aan de balies, terwijl de klanten in het verleden nauwelijks keken naar welke maatschappij ze met vakantie gingen. Nu zijn zij zich daarvan wel bewust'', zegt Simone van den Berk van TUI Nederland. Dat is met Holland International, Arke en Kras Reizen als touroperator marktleider in Nederland.

De grootste Turkije-specialist Corendon heeft afgelopen tijd vele honderden klanten overgezet naar Transavia, omdat zij niet meer met Onur Air willen vliegen. ,,De telefoon staat roodgloeiend. Vroeger hadden wij een wachttijd van hooguit een minuut, nu is het meer dan 20 minuten'', zegt directeur Atilay Uslu. Corendon brengt dit jaar naar verwachting 250.000 Nederlandse vakantiegangers naar Turkije.

Bij het Loket Luchtvaartveiligheid van de Inspectie Verkeer en Waterstaat (IVW) komen dagelijks 'tientallen telefoontjes'' binnen van geschrokken passagiers. ,,De laatste tijd gaan de klachten vooral over Turkse maatschappijen'', aldus een woordvoerder. Onur Air en Fly Air voeren de klachtenlijst aan. Onur Air heeft een laatste waarschuwing gekregen van de inspectie. Nog één ernstige overtreding of onaanvaarbare tekortkoming en er volgt een vliegtverbod op Nederlandse luchthavens.

Veel reisbureaus merken dat de tekortkomingen bij deze maatschappijen, zoals eerder ook bij het Thaise Phuket, de vakantiebranche in diskrediet brengt. ,,Wij zijn hier niet gelukkig mee'', zegt Romana Engeman, directeur van de reisbranche ANVR.

De reisondernemingen willen dat de overheid helder en openbaar maakt hoe wordt aangekeken tegen bepaalde maatschappijen. Politiek Den Haag wil dat ook de Turkse overheid daar aan meewerkt. ,,De toetsing moet structureel inzichtelijk worden gemaakt en dat is nu niet zo'', aldus TUI Nederland. Deze organisatie moest onlangs een oplossing vinden voor reizigers die vlogen met Phuket Air. De vluchten naar Thailand en Indonesië worden inmiddels uitgevoerd door het Taiwanese China Airlines. Vorige week kreeg Phuket Air een start- en landingsverbod, omdat de piloot geen gezondheidsverklaring had.

Het Turkse Onur Air had zich afgelopen week niet aan de veiligheidseisen gehouden bij het inhuren van verouderde toestellen uit het Midden-Oosten. De Inspectie Verkeer en Waterstaat gaat er bij de Turkse autoriteiten op aandringen kleine luchtvaartmaatschappijen goed in de gaten te houden.

Overigens vliegt TUI niet met Onur Air, maar met het ook Turkse Inter Airlines,een onlangs nog bekroonde maatschappij. ,,De bulk van ons vervoer gaat met het eigen Arkefly en Martinair'', aldus een woordvoerster. OAD doet hoofdzakelijk zaken met Martinair en Transavia. ,,Wij maken voor een klein deel gebruik van Onur Air. Ik denk overigens dat nu één incident onder het vergrootglas wordt gelegd'', zegt bestuursvoorzitter Louis Frankenhuis.

Corendon-directeur Atilay Uslu wijst er op dat Onur Air 'een gerenommeerd bedrijf is met een moderne vloot, die bovendien niet als een riskante prijsvechter moet worden aangemerkt'. ,,Wat hier is gebeurt met vogels in de motor heb ik bij Dutchbird drie keer meegemaakt en kan ook Transavia en Martinair gebeuren. Onur Air is nu heel coulant. Reizigers bij ons met twijfel mogen naar een andere maatschappij overstappen, terwijl wij die lege stoelen bij Onur niet hoeven te betalen. Onur Air bleek altijd betrouwbaar'', aldus de Corendon-directeur, die ook vliegt met Transavia en het Belgisch-Turkse MNG. Volgens Romana Engeman van de ANVR kunnen reizgers op dit moment geen aanspraak maken op kosteloze annulering als zij niet met Onur Air meewillen. (ad.nl)
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
  Moderator dinsdag 10 mei 2005 @ 11:15:08 #109
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_26877426
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 10:17 schreef Flyingdutchman het volgende:

[..]

Ja het is niet van een officiee Turks persbureau gekomen maar van een verslaggever van de Telegraaf, en die staan bekend om.....
Jij denkt dat een "officiëel Turkse persbureau" betrouwbaarder is, als het gaat om de kwaliteit van Turkse luchtvaartmaatschappijen?

Ik wil niet beweren dat De Telegraaf altijd uitblinkt in afgewogen en integere journalistiek, maar gewoon verzínnen dat er een incident met een vliegtuig is geweest, dat doen ze niet.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
  dinsdag 10 mei 2005 @ 12:43:42 #110
111482 Ciurlizza
Opgeruimd staat netjes!
pi_26879851
Op de radio hoorde ik dat bericht ook, dat is echt niet verzonnen hoor. Het is wachten tot er een keer tientallen doden vallen door deze knoeiers......
Hup, aan het werk!
  dinsdag 10 mei 2005 @ 13:14:30 #111
779 WaStEd
Hellaluha
pi_26880760
Hoor net op het nieuws dat er giga veel mensen hun vlucht over laten boeken naar Transavia omdat ze geen zin hebben in Space Mountain 2 zonder gordels..
too much is not enough....
pi_26880898
Nou lekker is dat dan. Mijn vakantie in juli (Alanya) heb ik via Peter Langhout geboekt en die zetten doorgaans vliegtuigen van Onur Air in.

Bedankt Onur Air
  dinsdag 10 mei 2005 @ 13:25:47 #113
779 WaStEd
Hellaluha
pi_26881091
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 13:18 schreef HugoBoss1982 het volgende:
Nou lekker is dat dan. Mijn vakantie in juli (Alanya) heb ik via Peter Langhout geboekt en die zetten doorgaans vliegtuigen van Onur Air in.

Bedankt Onur Air
Langhout bellen
overboeken naar Transavia...
too much is not enough....
pi_26881738
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 13:14 schreef WaStEd het volgende:
Hoor net op het nieuws dat er giga veel mensen hun vlucht over laten boeken naar Transavia omdat ze geen zin hebben in Space Mountain 2 zonder gordels..
Onur Air heeft wel gordels
pi_26881947
Een keer had zo een Onur Air vliegtuig een lekker band en dat hadden ze dus niet door, hahaha, ze kwamen er vlak voor het opstijgen achter. Ik moest 24 uur wachten (nieuwe band kwam uit Turkije).
pi_26882280
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 13:54 schreef Hlc het volgende:
Een keer had zo een Onur Air vliegtuig een lekker band en dat hadden ze dus niet door, hahaha, ze kwamen er vlak voor het opstijgen achter. Ik moest 24 uur wachten (nieuwe band kwam uit Turkije).
Jezus
Slapelopze nachten? Daar lig ik niet wakker van....
pi_26882466
Ik ben 2 jaar geleden naar Turkije geweest, toendertijd met een door Corendon gecharterd vliegtuig.
We dachten dat we met Onur vlogen, en hadden van tevoren even gecheckt bij de vader van een maat van mij (die was commandant op vliegbasis eindhoven) en die zei dat Onur best goed was; alleen Fly-air was een zooi. Piloten die bijna geen Engels spraken en de procedures niet goed kenden etc. Dus wij blij.
Een week later komen de tickets binnen en wat staat erop: Fly airlines .

Maar goed, wij toch gevlogen, overboeken kostte 80 euro pp en een dag vakantie.

We vlogen met een oude Boeing 757,leek van binnen wel een uitgerangeerde touringcar: kapotte stoelen, kapotte binnenraampjes, lekkende airco, lamme tafeltjes. De stewardessen spraken ook geen Engels, en waren nog lelijk ook .
Ik vond de heenvlucht best goed, maar de anderen zeiden dat het wel een erg lawaaige en onrustige vlucht was, alsof we heel de reis turbulentie hadden.(ik had nog nooit gevlogen, wist ik veel )

De terugvlucht was wel rustig, tot de landing op Schiphol; tijdens de afdaling moest de piloot een aantal keer flink gas bijgeven zodat het vliegtuig weer een beetje omhoog ging, alsof ie een foutje had gemaakt bij het inschatten van de landing ofzo .

Maar goed, ik leef nog en het eten was best goed; frisdrank was zelfs gratis
clown hat-curly hair-smiley face
  dinsdag 10 mei 2005 @ 14:22:24 #118
779 WaStEd
Hellaluha
pi_26882804
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 13:46 schreef devv05 het volgende:

[..]

Onur Air heeft wel gordels
Die gaat je ook niet meer redden
too much is not enough....
pi_26883854
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 13:25 schreef WaStEd het volgende:

[..]

Langhout bellen
overboeken naar Transavia...
Reis is wel geboekt, maar de vlucht zelf regelen ze pas kort ervoor. Transavia zetten ze idd ook wel in, dus grote kans dat als Onur wat raars flikt, ik Transavia mag bewonderen
  dinsdag 10 mei 2005 @ 15:01:58 #120
72398 space-kees
Feestelijk
pi_26884035
leuke is ... k vlieg vanavond(als ze nog vliegen)

[ Bericht 46% gewijzigd door space-kees op 10-05-2005 15:07:07 ]
wanneer je niet weet wat je wil weten..
weet je het niet!
pi_26887073
Dit gebeurde vorig jaar toen wij naar Side gingen met Fly Air

Één Klapband toen we wilden vertrekken. Na een uur begonnen ze te repareren. Toen de band vervangen was na 3 uur bleek dat 3 overige banden van dit vliegtuig ook al lang niet meer aan de normen voldeden. Die moesten dus ook vervangen worden.
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
pi_26888133
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 15:01 schreef space-kees het volgende:
leuke is ... k vlieg vanavond(als ze nog vliegen)
Dan hoop ik voor je dat je ook nog terug komt. Straks zit je daar, gestrand in Turkije.
pi_26888196
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 13:14 schreef WaStEd het volgende:
Hoor net op het nieuws dat er giga veel mensen hun vlucht over laten boeken naar Transavia omdat ze geen zin hebben in Space Mountain 2 zonder gordels..
En Transavia stiekem al die banden bij Onur lekprikken en zo.
pi_26889659
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 17:36 schreef Toeps het volgende:

[..]

En Transavia stiekem al die banden bij Onur lekprikken en zo.
makkelijk geld verdienen
  dinsdag 10 mei 2005 @ 18:36:47 #125
36221 Kopstoot
Ik houd nog steeds van Janine.
pi_26889737
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 15:01 schreef space-kees het volgende:
leuke is ... k vlieg vanavond(als ze nog vliegen)
Nou, dit was je leven..
Maar ff serieus, ik zou mijn vlucht dus echt wel omboeken als ik met die lui zou vliegen. Gelukkig vliegen wij met Transavia.
"Als ze de uitkeringen nu hoger maken, hoef ik ook niet zo veel meer te doen.."
pi_26889785
Heb vorig jaar september gevlogen met Onur Air. Geen problemen gehad. De steward(essen) spraken Engels, al was het gebrekkig. Wij zaten de heenvlucht bij de nooduitgang, de terugvlucht zaten we helemaal vooraan, eerste rij. Het eten was niet echt goed maar verder was het prima.

Het enige nadeel van Onur Air is dat ze over het algemeen veel vertraging hebben. Wij zouden de heenvlucht om 18.30 vliegen maar toen we in gingen checken stond er al op de borden dat het 1.00 uur zou worden. Uiteindelijk zijn we om 23.00 uur de lucht in gegaan geloof ik.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_26890801
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 14:11 schreef JMS00 het volgende:
oude Boeing 757
Hoe kan jij nou weer aan de buitenkant zien of het een nieuwe of oude 757 is??
  dinsdag 10 mei 2005 @ 19:16:40 #128
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_26890845
Wat een gezeur om niks allemaal, mijn god. Wat er vandaag met Onur Air is gebeurd kan elke maatschappij overkomen, KLM vliegtuigen breken ook de start wel eens af, hoor. En dat daarbij door hitte en wrijving banden kapot gaan, so be it. Er is toch niets ergs gebeurt?

Onur Air bestaat al sinds 1992, en heeft tot op heden geen incidenten gehad met slachtoffers, of zelfs gewonden. Hun vliegtuigen zijn verre van nieuw, maar dat maakt niets uit, elke zoveel tijd wordt een vliegtuig volledig gereviseerd, en is dan weer als nieuw.
pi_26891014
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 19:16 schreef Douwe het volgende:
Wat een gezeur om niks allemaal, mijn god. Wat er vandaag met Onur Air is gebeurd kan elke maatschappij overkomen, KLM vliegtuigen breken ook de start wel eens af, hoor. En dat daarbij door hitte en wrijving banden kapot gaan, so be it. Er is toch niets ergs gebeurt?

Onur Air bestaat al sinds 1992, en heeft tot op heden geen incidenten gehad met slachtoffers, of zelfs gewonden. Hun vliegtuigen zijn verre van nieuw, maar dat maakt niets uit, elke zoveel tijd wordt een vliegtuig volledig gereviseerd, en is dan weer als nieuw.
Hier heb je helemaal gelijk in, echter huurt Onur -zonder dat dit bekend is bij de reisorganisaties - extra vliegtuigen in bij andere luchtvaartmaatschappijen. Deze vliegtuigen zijn niet van Onur, maar vliegen wel onder die naam. Het is naar mijn idee nog altijd de schuld van de reisorganisaties die blijkbaar niet controleren bij de luchtvaartmaatschappijen of zij wel de beloofde hoeveelheid en kwaliteit kunnen bieden. Dit is nalatigheid van de reisorganisatie enerzijds en uiteraard ook het nemen van de ruimte door de luchtvaartmaatschappij anderzijds.
  Moderator dinsdag 10 mei 2005 @ 19:29:35 #130
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_26891308
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 19:16 schreef Douwe het volgende:
Wat een gezeur om niks allemaal, mijn god. Wat er vandaag met Onur Air is gebeurd kan elke maatschappij overkomen, KLM vliegtuigen breken ook de start wel eens af, hoor. En dat daarbij door hitte en wrijving banden kapot gaan, so be it. Er is toch niets ergs gebeurt?
Kom op zeg. Moet er eerst wat gebeuren? Gezien de kleinschaligheid waarmee Onur Air opereert, zijn het veel te veel incidenten. Als je dat door zou trekken naar KLM, dan zou die elke dag wel een incident hebben.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
  dinsdag 10 mei 2005 @ 21:22:18 #131
33908 superpoedel
Niet zomaar een poedel
pi_26894974
Werk zelf op een reisbureau en heb de hele dag mensen moeten omboeken van onur air naar transavia of martinair. Tegen soms echt absurde kosten, maar ze betalen het er grif voor. Het is ontzettend opgeblazen door de media, zolang Onur Air nog mag landen en opstijgen in Nederland is er geen rede tot paniek. Maar kan me wel voorstellen dat mensen met vliegangst toch om willen boeken, ieder zijn/haar keus natuurlijk!
A workingclasshero is something to be
  dinsdag 10 mei 2005 @ 21:37:05 #132
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_26895421
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 19:29 schreef Gert het volgende:

[..]

Kom op zeg. Moet er eerst wat gebeuren? Gezien de kleinschaligheid waarmee Onur Air opereert, zijn het veel te veel incidenten. Als je dat door zou trekken naar KLM, dan zou die elke dag wel een incident hebben.
Twee birdstrikers (kun je weinig aan doen) en rare mededelingen van een boordcomputer... Is dat nou een rede om Onur Air te ontwijken? Een birdstrike is eerder de schuld van de luchthaven waar het vliegtuig opstijgt, en een falende boordcomputer kan ook ten alle tijden overkomen.

Het is gewoon ranzig hoe de media hier op spring, elk nieuws opblaast tot enorme proporties terwijl er in feit niets aan de hand is.
Ik neem als voorbeeld het KLM vliegtuig dat (naar ik meen) in Februari in Barcelona van de baan af reed. Is KLM gelijk onveilig. Of de British Airways vlucht die vloog op 3 motoren in plaats van 4. Allemaal incidenten, maar is het erg? Nee, dat is het niet. Waarom werd het desbetreffende nieuws zo klein gemeld, en krijgt Onur Air ineens alle aandacht?
  Moderator dinsdag 10 mei 2005 @ 21:43:53 #133
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_26895627
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 21:37 schreef Douwe het volgende:

[..]

Twee birdstrikers (kun je weinig aan doen) en rare mededelingen van een boordcomputer... Is dat nou een rede om Onur Air te ontwijken? Een birdstrike is eerder de schuld van de luchthaven waar het vliegtuig opstijgt, en een falende boordcomputer kan ook ten alle tijden overkomen.

Het is gewoon ranzig hoe de media hier op spring, elk nieuws opblaast tot enorme proporties terwijl er in feit niets aan de hand is.
Ik denk dat het een complot is en dat de gerenommeerde maatschappijen erachter zitten. Die willen de prijsvechters weg hebben!

Ben het wel met je eens dat het momenteel een hype is in de media, maar zo gaat dat altijd met nieuws. Ebt vanzelf weer weg. Tot er eentje neerstort.

Ik denk dat je de problemen rond Onur Air trouwens wel iéts bagatelliseert. Er is een hele historie van incidenten, ook al eerder dan de afgelopen week (Groningen bijv). Een béétje fatsoenlijke maatschappij gaat geen stokoude Tristars uit Sierra Leone inzetten..
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
  dinsdag 10 mei 2005 @ 21:46:59 #134
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_26895735
Onur Air was vandaag nog op SBS6 zo rond 19.20 waarin werd verteld over dat ze op scherp stonden en bij nog 1 incident mogen ze hier niet meer landen. Tevens lieten ze ook zien hoe Corendon veel mensen overboekte van Onur Air naar Transavia, Martinair of een andere maatschappij.
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
  dinsdag 10 mei 2005 @ 21:49:34 #135
70688 esnaider
razorsharp
pi_26895820
en weer wat aan de hand..
quote:
BEEK - Een vliegtuig van Onur Air liep dinsdagochtend (10 mei) op Maastricht Aachen Airport vertraging op door een probleem aan een van beide motoren. “Er moest een klep aan de motor worden bijgesteld”, zo meldde luchthavendirecteur Jan Tindemans aan Luchtvaartnieuws. “De captain wilde na de landing op Maastricht Aachen Airport de motor laten controleren.” Volgens Tindemans was het een relatief klein technisch probleem.

Het toestel, een Airbus A300, maakte dinsdagochtend met een uur vertraging om 10.00 uur een harde landing op de Limburgse luchthaven. Door Onur Air ingeschakelde technici hebben het probleem ter plekke verholpen. Uiteindelijk is het toestel om 12.18 uur met ruim twee uur vertraging weer vertrokken vanaf de Zuid-Limburgse luchthaven.

Bij de Inspectie Verkeer en Waterstaat (IVW) was het incident op MAA dinsdagmiddag nog niet bekend. Maar volgens woordvoerder Fred van Zeijl van de IVW wordt er niet zo maar een vliegverbod ingesteld. Dus ook niet vanwege het voorval van afgelopen zondag op de luchthaven van Antalya, toen een A300 van de Onur Air de start moest afbreken.
bron luchtvaartnieuws
  Moderator dinsdag 10 mei 2005 @ 21:52:04 #136
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_26895922
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 21:46 schreef Jaguarized het volgende:
Onur Air was vandaag nog op SBS6 zo rond 19.20 waarin werd verteld over dat ze op scherp stonden en bij nog 1 incident mogen ze hier niet meer landen. Tevens lieten ze ook zien hoe Corendon veel mensen overboekte van Onur Air naar Transavia, Martinair of een andere maatschappij.
Echt waar?
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
  dinsdag 10 mei 2005 @ 21:59:57 #137
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_26896205
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 21:43 schreef Gert het volgende:

[..]

Ik denk dat het een complot is en dat de gerenommeerde maatschappijen erachter zitten. Die willen de prijsvechters weg hebben!

Ben het wel met je eens dat het momenteel een hype is in de media, maar zo gaat dat altijd met nieuws. Ebt vanzelf weer weg. Tot er eentje neerstort.

Ik denk dat je de problemen rond Onur Air trouwens wel iéts bagatelliseert. Er is een hele historie van incidenten, ook al eerder dan de afgelopen week (Groningen bijv). Een béétje fatsoenlijke maatschappij gaat geen stokoude Tristars uit Sierra Leone inzetten..
Wil je voor een dubbeltje op de eerste rang zitten? Een maatschappij die dergelijke woekerprijzen hanteert kan het zich simpelweg niet permitteren om een vliegtuig te leasen van een KLM of Lufthansa, of iets dergelijks.
En wat zou er mis zijn met vliegtuigen uit Sierra Leone? Oke, het land is niet echt vooruitstrevend, maar wat heeft dat te maken met de staat van dienst van vliegtuigen die er vliegen? Een land als Kenya heeft een luchtvaartmaatschappij die met hypermoderne en goed onderhouden vliegtuigen vliegt.

En laten we niet vergeten: op 11 september na is het record meeste doden door een vliegtuigcrash nog steeds in handen van de KLM

Een afgebroken start zal voor het IVW denk ik niet gelden als een 'incident'. Dat gebeurt nou eenmaal wel eens, en laat bovendien zien dat de piloten van een betreffende maatschappij prima weten hoe te handelen in lastige situaties.
  dinsdag 10 mei 2005 @ 22:01:30 #138
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_26896249
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 21:49 schreef esnaider het volgende:
en weer wat aan de hand..
[..]

bron luchtvaartnieuws
Nieuwswaarde? Er moest iets worden bijgesteld aan de motor. KOM OP, dat gebeurt honderden keren per dag? Waar gááááát dit over.

Over een maatschappij zwart maken gesproken
pi_26896270
@ douwe goed gezegd.

@ the rest

Een klapband komt niet door Onur Air maar door verhoogde kracht door het hevige remmen van het toestel. Ook een KLM toestel of Lufthansa toestel kan klapbanden krijgen...en ook zij kunnen onderdelen verliezen. Maar dat betekend niet dat KLM gelijk door het IVW onder toezicht staat.
  dinsdag 10 mei 2005 @ 22:06:08 #140
30509 Nightwulf
Howling lone wolf
pi_26896391
Net zondag terug vanuit Turkije met Transavia.com, nee dat is service (NOT !!)
3 1/2 uur van hotel naar vliegveld in de bus in de warmte, meer dan een uurin de rij voor het inchecken, daarna direct het vliegtuig in en dan erachter komen dat je nog geen slok water kan krijgen zonder euro's op zak. Turkse lira worden niet aangenomen.
Totaal dus 8 uur zonder een druppel drinken.
Erg vreemd dat op een vlucht vanuit Turkije geen Turks geld wordt geaccepteerd
Be kind whenever possible. It is always possible.
Dalai Lama
pi_26896401
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 22:01 schreef Douwe het volgende:Over een maatschappij zwart maken gesproken
Idd en dan de mensen die zo'n maatschappij zwart maken willen we @#$(*&@#($ voor ¤100 10dagen all inclusive naar turkije
Ga dan met KLM vliegen en betaal ¤500 voor de ticket naar Ankara en dan lekker met een huurauto naar Antalya
  dinsdag 10 mei 2005 @ 22:08:47 #142
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_26896483
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 21:52 schreef Gert het volgende:

[..]

Echt waar?
Ja man!
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_26896609
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 21:37 schreef Douwe het volgende:

[..]

Twee birdstrikers (kun je weinig aan doen) en rare mededelingen van een boordcomputer... Is dat nou een rede om Onur Air te ontwijken? Een birdstrike is eerder de schuld van de luchthaven waar het vliegtuig opstijgt, en een falende boordcomputer kan ook ten alle tijden overkomen.

Het is gewoon ranzig hoe de media hier op spring, elk nieuws opblaast tot enorme proporties terwijl er in feit niets aan de hand is.
Ik neem als voorbeeld het KLM vliegtuig dat (naar ik meen) in Februari in Barcelona van de baan af reed. Is KLM gelijk onveilig. Of de British Airways vlucht die vloog op 3 motoren in plaats van 4. Allemaal incidenten, maar is het erg? Nee, dat is het niet. Waarom werd het desbetreffende nieuws zo klein gemeld, en krijgt Onur Air ineens alle aandacht?
Mee eens! Birdstrikes and RTO's (rejected take off's = remmen terwijl je aan de take off bent begonnen) komen zeer regelmatig voor. Alleen komt dit niet in het nieuws. Alleen nu bij onur brengen ze deze kleine dingetjes nu groots naar voren!
  Moderator dinsdag 10 mei 2005 @ 22:22:16 #144
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_26896958
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 21:59 schreef Douwe het volgende:

[..]

Wil je voor een dubbeltje op de eerste rang zitten? Een maatschappij die dergelijke woekerprijzen hanteert kan het zich simpelweg niet permitteren om een vliegtuig te leasen van een KLM of Lufthansa, of iets dergelijks.
En wat zou er mis zijn met vliegtuigen uit Sierra Leone? Oke, het land is niet echt vooruitstrevend, maar wat heeft dat te maken met de staat van dienst van vliegtuigen die er vliegen? Een land als Kenya heeft een luchtvaartmaatschappij die met hypermoderne en goed onderhouden vliegtuigen vliegt.
Het is heel simpel: ik geloof niet in het verhaaltje dat dergelijke maatschappijen zo goedkoop kunnen vliegen omdat hun stoelen wat meer versleten zijn. Ik vertrouw hele oude vliegtuigen die uit Afrika geleased worden inderdáád wat minder dan een 737 van Transavia. En terecht, want zelfs met hun relatief kleine vloot weet Onur Air het ene na het andere incident te veroorzaken. En het is onzin dat "de media" alleen op hun letten. Als een vliegtuig van KLM terug moet keren met een fikkende motor, haalt dat echt de krant ook wel.

Het is simpel: als vliegmijen niet in staat zijn aan de veiligheidsregels te voldoen, dan moeten ze of hun prijzen omhoog gooien zodat ze er wél aan kunnen voldoen, óf in landen gaan vliegen waar ze het wat minder nauw nemen met de veiligheid.

Ben het eens trouwens met het klapbandverhaal. Bij een noodstop zal dit bij vrijwel elk (beladen) vliegtuig gebeuren. Maar de reden waarom die noodstop überhaupt gemaakt moest worden, is weer dubieus. Ik geloof niet zo in toeval, en dat het pech is dat dit nu net Onur Air steeds moet overkomen. Ze vliegen gewoon met oude baggerschuiten en het is oppassen geblazen met die lui. Prima dat ze er bovenop zitten met controles, want geld gaat bij hun boven (zoveel mogelijk) veiligheid.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
  Moderator dinsdag 10 mei 2005 @ 22:26:32 #145
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_26897141
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 22:06 schreef Flyingdutchman het volgende:

[..]

Idd en dan de mensen die zo'n maatschappij zwart maken willen we @#$(*&@#($ voor ¤100 10dagen all inclusive naar turkije
Ga dan met KLM vliegen en betaal ¤500 voor de ticket naar Ankara en dan lekker met een huurauto naar Antalya
Vind ik onzin, en zaken door elkaar halen.
Je kunt het toeristen moeilijk kwalijk nemen dat ze op zoek zijn naar goedkope reisjes.
Een veilig vliegtuig is een vereiste. Daar moet je op kunnen rekenen, ook al betaal je maar 5 euro.
Al het andere, drankjes, stoelen etc, daar moet je inderdaad niet over miepen als je voor een spotprijs naar Zuid-Europa vliegt.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
  dinsdag 10 mei 2005 @ 22:54:50 #146
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_26898297
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 22:22 schreef Gert het volgende:

[..]

Het is heel simpel: ik geloof niet in het verhaaltje dat dergelijke maatschappijen zo goedkoop kunnen vliegen omdat hun stoelen wat meer versleten zijn. Ik vertrouw hele oude vliegtuigen die uit Afrika geleased worden inderdáád wat minder dan een 737 van Transavia. En terecht, want zelfs met hun relatief kleine vloot weet Onur Air het ene na het andere incident te veroorzaken. En het is onzin dat "de media" alleen op hun letten. Als een vliegtuig van KLM terug moet keren met een fikkende motor, haalt dat echt de krant ook wel.
Uiteraard, natuurlijk gebeurt dat. Maar dan staat het niet schreeuwerig voorop de krant, met de term 'horrorvlucht' erbij. Het is allemaal zo vreselijk overtrokken, vreselijk overhyped... Wat is het doel van de media? Behalve pagina's vullen?
Het is gewoon geen nieuws, dat is me het punt. Dat bericht van Luchtvaartnieuws (waarschijnlijk morgen paginagroot op de Telegraaf) spant de kroon, het is gewoon _geen_ nieuws. Het gaat er om dat er iets gerepareerd moest worden aan de motor. Man, dat gebeurt talloze keren per dag! Bij elke maatschappij!
  dinsdag 10 mei 2005 @ 22:59:44 #147
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_26898501
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 22:26 schreef Gert het volgende:

[..]

Vind ik onzin, en zaken door elkaar halen.
Je kunt het toeristen moeilijk kwalijk nemen dat ze op zoek zijn naar goedkope reisjes.
Een veilig vliegtuig is een vereiste. Daar moet je op kunnen rekenen, ook al betaal je maar 5 euro.
Al het andere, drankjes, stoelen etc, daar moet je inderdaad niet over miepen als je voor een spotprijs naar Zuid-Europa vliegt.
Het vliegtuig was veilig. Nadat je een vogel door een op volle toeren draaiende motor zuigt kun je niet verwachten dat de motor het simpelweg maar blijft doen. De motor begon te branden, en het vliegtuig is veilig terug gekeerd op Nederlandse bodem. Ik zie het probleem niet?
  Moderator dinsdag 10 mei 2005 @ 23:24:55 #148
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_26899342
Het is niet alleen die motor. Het is een reeks van incidenten. Al jaren. En ja, het is nu even een hype. Mee eens: het wordt wat opgeblazen. Maar dat doet m.i. niets af aan het feit dat Onur Air een dubieuze maatschappij is.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_26907241
Maar opvallend feit is wel dat het alleen gebeurd bij de Airbus A300 de laatste tijd. En niet bij de resterende A320/A321 vloot van hun.
Als Onur écht zo nalatig was geweest dan waren die kisten toch ook met problemen binnengekomen?

Ik kan je verzekeren dat wanneer Onur de 22 bestelde A320's/A321's uitgeleverd krijgt dat Onur Air weer uit het nieuws verdwijnt en iedereen weer gekalmeerd is.

Want feit blijft dat als er 1 ding niet goed is over een maatschappij gelijk iedereen wel een manier weet of zo'n toko zwart te maken. En emoties geven rare wendingen aan de werkelijk gebeurde feiten.
pi_26908362
http://66.102.9.104/search?q=cache:GmcmklosNJ4J:www.volkskrant.nl/binnenland/1055827528667.html+onur+air+doorgeschoten&hl=nl

Wél gewonden dus:

Vliegtuig doorgeschoten op Eelde (Volkskrant, 17 juni 2003)

EELDE - Op het vliegveld Groningen Airport Eelde is dinsdagmorgen een vliegtuig bij het opstijgen van de baan geraakt. Het vliegtuig van Onur Air dat naar Turkije zou vliegen, kwam niet van de grond en schoot 50 meter door. De 142 passagiers, twee bemanningsleden en zes man cabinepersoneel konden het toestel verlaten.

Een passagier werd met hartklachten in een ziekenhuis opgenomen, een ander met een gebroken sleutelbeen. Twee bemanningsleden belandden voor onderzoek in het ziekenhuis.
Naar de oorzaak van het incident hebben de luchtvaartpolitie en de Raad voor Transportveiligheid een onderzoek ingesteld. De piloot wordt gehoord over de oorzaak van het incident.

Ooggetuigen zeggen dat het toestel, een McDonnellDouglas MD-88, ook bij aankomst al problemen had, maar daar willen de autoriteiten niet op ingaan. Wel ontkende vliegvelddirecteur J. Meulendijks dat de MD-88 kerosine had gelekt.

De passagiers, die geboekt hadden bij OAD en Hotelplan, gaan met een bus naar Maastricht om vandaar alsnog naar Turkije te vliegen. Groningen Airport Eelde is afgesloten voor de buitenwereld.

De verdere vluchten voor dinsdag zijn geschrapt en worden omgeleid via Schiphol. Het gaat om charters naar Heraklion op Kreta, nog een vlucht naar Dalaman en lijnvluchten naar Londen. De reizigers worden met bussen naar Schiphol gebracht. Mogelijk blijft het vliegveld meerdere dagen dicht.



"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  Moderator woensdag 11 mei 2005 @ 11:46:48 #151
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_26908430
quote:
Ach nee joh, dat kan elke maatschappij overkomen, het is gewoon een hetze.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_26908476
Hm. ik vlieg er niet meer mee Vond die ene landing echt al creepy genoeg.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_26908771
Voorlopig geen vliegverbod voor Onur Air

Er komt voorlopig geen vliegverbod voor toestellen van de Turkse maatschappij Onur Air, die ook vliegt vanaf Maastricht Aachen Airport.

Dat zegt de Inspectie Verkeer en Waterstaat in reactie op vragen van het Veldense Kamerlid Ger Koopmans aan de minister van Verkeer. Koopmans wil per direct een vliegverbod voor Onur Air. De luchtvaartmaatschappij is in opspraak geraakt na een aantal incidenten. Zo moest afgelopen zondag een toestel een noodstop maken op de luchthaven van het Turkse Antalya. De Inspectie wil eerst weten waardoor dat incident is veroorzaakt, voordat actie wordt ondernomen.

Bron: http://www.l1.nl
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_26909015
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 11:46 schreef Gert het volgende:

[..]

Ach nee joh, dat kan elke maatschappij overkomen, het is gewoon een hetze.
Het is algemeen bekend dat dat een klotebaan is. Je moet daar gasgeven en remmen tegelijk, om zo het vliegtuig de lucht in de katapulten. Of zo.

Verder vind ik het maar een overdreven gedoe.

En alsof KLM zo perfect is. Zag laatst op Discovery een docu over die ramp in Tenerife, waar twee vliegtuigen op elkaar botsten op de startbaan. En weet je waarom? Omdat de KLM piloot te arrogant was om op de luchtverkeersleider te wachten. Het was een piloot met een lange carrière bij de KLM, en hij vond het niet nodig om nog langer te wachten. Oké, dat is weer een tijd geleden, maar toch.
  Moderator woensdag 11 mei 2005 @ 12:10:14 #155
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_26909152
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 12:05 schreef Toeps het volgende:

[..]
Oké, dat is weer een tijd geleden, maar toch.
Wil je hier nu serieus een punt mee maken?
Die ramp op Tenerife heeft 28 jaar geleden plaatsgevonden. Toen was jij zelfs nog lang niet geboren.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
  woensdag 11 mei 2005 @ 12:11:24 #156
8474 Porto
Fok it..!
pi_26909187
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 12:05 schreef Toeps het volgende:

[..]

Het is algemeen bekend dat dat een klotebaan is. Je moet daar gasgeven en remmen tegelijk, om zo het vliegtuig de lucht in de katapulten. Of zo.

Verder vind ik het maar een overdreven gedoe.

En alsof KLM zo perfect is. Zag laatst op Discovery een docu over die ramp in Tenerife, waar twee vliegtuigen op elkaar botsten op de startbaan. En weet je waarom? Omdat de KLM piloot te arrogant was om op de luchtverkeersleider te wachten. Het was een piloot met een lange carrière bij de KLM, en hij vond het niet nodig om nog langer te wachten. Oké, dat is weer een tijd geleden, maar toch.
Kijk een malle piloot kan je altijd hebben! maar vliegtuigen die gekocht worden in Kirgizie en Burkina Faso en vervolgens nauwlijks een onderhoudsbeurt krijgen is een ander verhaal
pi_26909471
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 12:10 schreef Gert het volgende:

[..]

Wil je hier nu serieus een punt mee maken?
Die ramp op Tenerife heeft 28 jaar geleden plaatsgevonden. Toen was jij zelfs nog lang niet geboren.
Dús?

Die piloten van Onur breken tenminste de start af, of keren terug. Dat zijn niet van die arrogante gebakkies die denken: "Ooow, dat kan nog wel effe" of "Boeiend, die waarschuwing, ik weet het beter dan die computer".
pi_26909578
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 12:11 schreef Porto het volgende:

[..]

Kijk een malle piloot kan je altijd hebben! maar vliegtuigen die gekocht worden in Kirgizie en Burkina Faso en vervolgens nauwlijks een onderhoudsbeurt krijgen is een ander verhaal
Wat maakt het nou uit waar die vliegtuigen vandaan komen? Het zijn dezelfde Airbussen als waar die anderen mee vliegen. En dat onderhoud: Je zal verbaasd staan hoe slecht het onderhoud is bij de andere maatschappijen. Oók de grote namen.

En vaak als er iets stuk gaat is het toestel nog wel te redden, maar komt het door gekneuter van piloten en verkeersleiding dat het uiteindelijk fout gaat.
  woensdag 11 mei 2005 @ 12:29:01 #159
8474 Porto
Fok it..!
pi_26909675
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 12:24 schreef Toeps het volgende:

[..]

Wat maakt het nou uit waar die vliegtuigen vandaan komen? Het zijn dezelfde Airbussen als waar die anderen mee vliegen. En dat onderhoud: Je zal verbaasd staan hoe slecht het onderhoud is bij de andere maatschappijen. Oók de grote namen.

En vaak als er iets stuk gaat is het toestel nog wel te redden, maar komt het door gekneuter van piloten en verkeersleiding dat het uiteindelijk fout gaat.
Volgens mij maakt dat heel wat uit, in die landen hebben ze nog nooit gehoord van onderhoud en zijn die bakken dus niet alleen tweedehands maar ook nog versleten (ik neem aan dat BV KLM gewoon nieuwe vliegtuigen koopt ipv bij 3de wereld landen aan te bellen) en las ik niet ergens in deze thread dat ze vooral met oude Russische tuplev's of zoiets vliegen? wat ook niet echt een aanrader is
pi_26909693
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 12:20 schreef Toeps het volgende:

[..]

Dús?

Die piloten van Onur breken tenminste de start af, of keren terug. Dat zijn niet van die arrogante gebakkies die denken: "Ooow, dat kan nog wel effe" of "Boeiend, die waarschuwing, ik weet het beter dan die computer".
Ja, die piloten weten ook wel met wat voor barrels dat ze vliegen!
"Het kraakt een beetje, ik draai maar snel om"

Als ik weet dat mijn auto net goed nagekeken is zet ik 'm bij een rammeltje niet aan de kant.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_26909720
Ik heb bij Martinair ook nog nooit een stuk plafond naar beneden zien komen trouwens
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  Moderator woensdag 11 mei 2005 @ 12:37:11 #162
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_26909899
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 12:20 schreef Toeps het volgende:

[..]

Dús?

Die piloten van Onur breken tenminste de start af, of keren terug. Dat zijn niet van die arrogante gebakkies die denken: "Ooow, dat kan nog wel effe" of "Boeiend, die waarschuwing, ik weet het beter dan die computer".
Je hebt gelijk hoor. Onur Air is een veel veiliger vliegmaatschappij dan het arrogante KLM met zijn Tenerife-ramp.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
  woensdag 11 mei 2005 @ 12:46:11 #163
99606 kruimel_20
Doe wat je wilt!
pi_26910162
ik vlieg in oktober ook met onur... het is de eerste keer dat ik ga vliegen...
(ik ga met iemand mee dus weet niet of we gaan omboeken , maar es vragen)

Ben alvast begonnen met het ontwikkelen van vliegangst....
the journey is more important than the end or the start
and what it meant to me will eventually be
a memory of the time when i tried so hard
pi_26910934
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 12:46 schreef kruimel_20 het volgende:

Ben alvast begonnen met het ontwikkelen van vliegangst....
Zou de angst dan langzaam opbouwen
pi_26910981
Onur betekent trouwens 'eer'. Of het de lading dekt betwijfel ik ten zeerste hahaha.
  Moderator woensdag 11 mei 2005 @ 13:19:39 #166
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_26911171
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 13:13 schreef HugoBoss1982 het volgende:
Onur betekent trouwens 'eer'.
Volgens mij schrijf je dat toch echt als honour. Hopelijk spreken de piloten wat beter Engels.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_26911513
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 13:19 schreef Gert het volgende:

[..]

Volgens mij schrijf je dat toch echt als honour. Hopelijk spreken de piloten wat beter Engels.
Hahahaha ken je dat stukje van Najib Amhali niet? Gaat ie zo'n piloot nadoen, lekker onverstaanbaar hahahaha. "Ladies and gentleman, this is your captain speaking *wwggrgrgggrrr*"
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_26914650
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 13:19 schreef Gert het volgende:

[..]

Volgens mij schrijf je dat toch echt als honour. Hopelijk spreken de piloten wat beter Engels.
Turken laten wat letters weg. Net zo efficiënt toch, niet?
pi_26919173
Heb er vorig jr mee gevlogen.
Op zich wel oke...alleen ze doen niet echt rustig...harde landing,raar met opstijgen.
Misschien wel gevaarlijk,wij vonden het op zich wel leuk..lekker spannend
Travel 2014: Jan: Florida. Mei: Antwerpen en Trier
Juli: Rome + Athene en eilanden Greece Okt: Peru!
  woensdag 11 mei 2005 @ 17:28:26 #170
110962 Jaguarized
Globetrotter
pi_26919487
Ik vraag me af of je het nog steeds zo spannend vindt als je na die harde landing doorschiet
Travelling in 2015: Parijs // Luxemburg // Verenigde Staten // Frankfurt (?)
pi_26920140
quote:
Startbaan op Londen Heathrow gesloten na remprobleem KLM-toestel

11-05-2005

LONDEN - Op de luchthaven Londen Heathrow is een baan gesloten vanwege een technisch defect aan een Boeing 767-300 van KLM. Vlak voor vertrek naar Amsterdam blokkeerden tijdens het taxiën de remmen van een van de wielen aan het toestel. Daardoor kon er niet opgestegen worden en werd de baan gesloten.

Volgens KLM is niemand bij het incident gewond geraakt. Alle 106 passagiers zijn omgeboekt op de eerstvolgende vluchten naar Amsterdam. De betrokken vlucht had het nummer KL1010.

Door de geblokkeerde baan liepen tientallen vertrekkende vluchten vanaf Europa’s grootste luchthaven minstens een uur vertraging op. Londen Heathrow beschikt slechts over twee banen.
zo.. en wie opent er nu een topic over vliegen met KLM
pi_26920163
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 17:17 schreef Walking_On_Sunshine het volgende:
Heb er vorig jr mee gevlogen.
Op zich wel oke...alleen ze doen niet echt rustig...harde landing,raar met opstijgen.
Misschien wel gevaarlijk,wij vonden het op zich wel leuk..lekker spannend
spannend huh, als er 'daarboven' iets gebeurd kan je niet zo veel doen hor helaas.
  Moderator woensdag 11 mei 2005 @ 19:42:30 #173
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_26923308
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 17:48 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

zo.. en wie opent er nu een topic over vliegen met KLM
Dit ontkracht meteen het fabeltje dat alleen Onur Air-incidenten het nieuws halen.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
  woensdag 11 mei 2005 @ 20:45:57 #174
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_26925299
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 19:42 schreef Gert het volgende:

[..]

Dit ontkracht meteen het fabeltje dat alleen Onur Air-incidenten het nieuws halen.
Dat zei ik niet

Het gaat er om dat dit waarschijnlijk pas op pagina vijf wordt gemeld ofzo, het Onur Air verhaal stond met lettergrootte 3283232 op de voorpagina.
pi_26925604
Inderdaad, dit is alleen te lezen op www.luchtvaartnieuws.nl en dat terwijl volgens de eerste berichten het toestel naast de baan terecht was gekomen. Hieruit blijkt overigens wel dat taxiën nog altijd het gevaarlijkste deel is van de reis, zoals elke piloot vertelt.

Voor degenen die Afrikaanse vliegtuigen niet vertrouwt: Transavia heeft op dit moment 2 Zuid-Afrikaanse Boeing 737's in dienst.

Voor iedereen die zich afvraagt of de stewardessen op hun vakantievlucht wel Engels spreken: ja maar geen Nederlands, want Transavia heeft ook 2 vliegtuigen van een Amerikaanse airline inclusief personeel op dit moment in dienst.
pi_26926013
ik ben met de kerst met Onur air gevlogen , het was de eerste vlucht voor mij, en alles is goed verlopen
alleen de landing in alanya was een beetje brak omdat de landingsbanen daar zo kort zijn

Verder niks op aan te merken, en ik leef nog
  Moderator woensdag 11 mei 2005 @ 22:40:09 #177
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_26929128
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 20:55 schreef DutchTrain het volgende:
Voor degenen die Afrikaanse vliegtuigen niet vertrouwt: Transavia heeft op dit moment 2 Zuid-Afrikaanse Boeing 737's in dienst.
Wat dom van Transavia! Ze hadden beter zo'n superveilige Tristar uit Sierra Leone kunnen nemen, veel goedkoper.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
  woensdag 11 mei 2005 @ 22:54:23 #178
8474 Porto
Fok it..!
pi_26929587
Hoe dan ook als ik voor 400 euro op wereldreis kon met Burkina Faso Air dan was ik al aan het inpakken
pi_26933759
quote:
Op woensdag 11 mei 2005 17:48 schreef forumpie het volgende:

[..]

spannend huh, als er 'daarboven' iets gebeurd kan je niet zo veel doen hor helaas.
Ja het was ook niet helemaal serieus bedoeld...had snel getikt en daardoor dus geen gebruik gemaakt van smileys.
Maar die berichten verklaren nu dus wel een hoop.
Vandaar dat het zo ruig aan toe ging
Travel 2014: Jan: Florida. Mei: Antwerpen en Trier
Juli: Rome + Athene en eilanden Greece Okt: Peru!
pi_26936214
quote:
Geachte nieuwsbrieflezer,

Het nieuws staat deze week vol met berichten over problemen rond vliegtuigmaatschappij Onur Air. Omdat wij veel gebruik maken van de diensten van Onur Air, worden er veel vragen aan ons gesteld over de betrouwbaarheid van deze luchtvaartmaatschappij. Wij willen u door middel van deze mailing op hoogte brengen dat wij Onur Air nog steeds als een betrouwbare airline beschouwen. Wij zullen onze klanten nooit onveilig op reis sturen en wij hebben het volste vertrouwen dat Onur Air de veiligheid kan waarborgen. De maatschappij heeft een van de modernste vloten ter wereld (Airbus, Mc Donald Douglas). Wij kunnen u zelfs mededelen dat Onur Air een prijs heeft gewonnen voor de beste onderhouden vloot. Deze prijs wordt deze maand op Rhodos, Griekenland uitgereikt.
Afgelopen weekeinde zijn er zeven toestellen van de maatschappij niet op tijd terug gekeerd van de periodieke onderhoudswerkzaamheden. Omdat de drukke mei vakantie voor de deur stond heeft de maatschappij toestellen gecharterd van andere maatschappijen. Waaronder de Tristar toestellen die onlangs in het nieuws waren. Onur Air heeft hier overigens geen Corendon passagiers mee vervoerd. De problemen die de luchtvaartmaatschappij nu heeft, zijn slechtst enkele incidenten die elke maatschappij had kunnen treffen.
Door alle berichten over Onur Air worden wij veel gebeld door klanten die vragen hebben over hun boeking. Dit is in de meeste gevallen niet nodig aangezien u tegenwoordig de status van uw boeking online kan zien. Met uw klantnummer en boekingsnummer kunt u op de website inloggen om uw boeking te achterhalen. Hiermee kunt u snel en makkelijk uw vluchttijden opvragen zonder daarbij de telefoon te gebruiken.

Corendon Vliegvakanties
Net in mijn mailbox.
pi_26938870
Te veel opgeblazen dus allemaal, op de site van Peter langhout staat ook al een dergelijk bericht. Toen ik het nieuws las dat ik ook van 'fuck Onur Air'.
  Moderator donderdag 12 mei 2005 @ 11:33:03 #182
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_26939216
quote:
Op donderdag 12 mei 2005 09:42 schreef Toeps het volgende:

[..]

Net in mijn mailbox.
op luchtvaartnieuws.nl:

SCHIPHOL - De Turkse luchtvaartmaatschappij Onur Air, die de afgelopen weken vel is bekritiseerd vanwege technische incidenten, is door vliegtuigbouwer Airbus onderscheiden met een Award of Excellence als gebruiker van de Airbus A321-vloot. Dit meldt een verslaggever van ochtendkrant De Telegraaf vandaag (12 mei).

Niks hetze dus. Dit wordt ook netjes gemeld.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_26939412
ut valt allemaal wel mee dus
  donderdag 12 mei 2005 @ 11:42:18 #184
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_26939571
Maar goed, iedereen weet dat in Frankrijk alles op dat niveau aan elkaar hangt van corrupte.
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
  donderdag 12 mei 2005 @ 11:43:26 #185
779 WaStEd
Hellaluha
pi_26939607
quote:
Op donderdag 12 mei 2005 11:33 schreef Gert het volgende:

[..]

op luchtvaartnieuws.nl:

SCHIPHOL - De Turkse luchtvaartmaatschappij Onur Air, die de afgelopen weken vel is bekritiseerd vanwege technische incidenten, is door vliegtuigbouwer Airbus onderscheiden met een Award of Excellence als gebruiker van de Airbus A321-vloot. Dit meldt een verslaggever van ochtendkrant De Telegraaf vandaag (12 mei).

Niks hetze dus. Dit wordt ook netjes gemeld.
zal nog wel een bestellingkje openstaan bij Airbus, zo'n award zegt mij niet veel...
too much is not enough....
  donderdag 12 mei 2005 @ 12:31:58 #186
16715 Mylene
*schatje*
  donderdag 12 mei 2005 @ 12:35:16 #187
779 WaStEd
Hellaluha
pi_26941425
quote:
eindelijk
'In die tijd moet Onur Air haar leven beteren' haha leuk gezegd
  donderdag 12 mei 2005 @ 12:47:40 #189
47819 vbmot
Are those my feet?
pi_26941580
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 09:41 schreef dutchdevil het volgende:
Ik heb eerder met OHY gevlogen dus ik weet hoe het is. En HarigeKerel: het probleem is dat Transavia en Martinair samen niet alle mensen vanuit Nederland naar Turkije kunnen vervoeren, daarvoor zijn er teveel mensen die naar Turkije willen/gaan. En Transavia en Martinair vliegen ook niet vanaf alle regionale luchthavens (bijv. Enschede Airport Twente en Groningen Airport Eelde).
Ik neem aan dat er ook wel lijnvluchten zijn van echte maatschappijen als BA en KLM.
Looking for hotspots: wardriving or whoredriving?
Personal spam: http://www.kenya2ndhand.com
  donderdag 12 mei 2005 @ 12:50:54 #190
70688 esnaider
razorsharp
pi_26941654
quote:
De maatschappij heeft een van de modernste vloten ter wereld (Airbus, Mc Donald Douglas). Wij kunnen u zelfs mededelen dat Onur Air een prijs heeft gewonnen voor de beste onderhouden vloot. Deze prijs wordt deze maand op Rhodos, Griekenland uitgereikt.

het zal best goed onderhouden worden maar een van de modernste vloten ter wereld is wel wat vergezocht
  Moderator donderdag 12 mei 2005 @ 13:04:22 #191
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_26942009
quote:
Op donderdag 12 mei 2005 11:43 schreef WaStEd het volgende:

[..]

zal nog wel een bestellingkje openstaan bij Airbus, zo'n award zegt mij niet veel...
Ik heb even hun vloot bekeken, ze hebben dus precies twee A321's.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
  donderdag 12 mei 2005 @ 13:20:37 #192
47819 vbmot
Are those my feet?
pi_26942527
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 21:59 schreef Douwe het volgende:

[..]

Een land als Kenya heeft een luchtvaartmaatschappij die met hypermoderne en goed onderhouden vliegtuigen vliegt.
KQ is idd een prima maatschappij, maar voert gewoon lijndiensten uit. De prijzen zijn daar dan ook naar; toen ik eind vorig jaar een vlucht van Nairobi naar Dubai boekte was Emirates zelfs goedkoper (maar zat vol). Het is dan ook niet vergelijkbaar met een prijsvechter.
Looking for hotspots: wardriving or whoredriving?
Personal spam: http://www.kenya2ndhand.com
pi_26943122
kutzooi
ik ga over iets langer dan een maand weg

Dan had t reisbureau lekker om kunnen boeken,nu mag ik t zelf doen
  donderdag 12 mei 2005 @ 13:50:02 #194
57798 Gerard-Joling
No more bolero's....
pi_26943534
Echt niet,

Wij zouden/zullen 23 juli vertrekken met Onur. Echter eisen we nu dat D reizen ons een andere maatschappij toewijst voordat we onze vakantie (28 mei) moeten betalen.

Het is toch belachelijk om ons nog hiermee te laten vliegen! Echter zie ik D reizen dit niet doen en zullen we dan ook de reis annuleren (al is daar niet iedereen in onze groep het ermee eens, ik ga in ieder geval niet!) Dan zijn we wel onze aanbetaling kwijt (153 euro, 30 de man), maar wie weet nemen we nog stappen deze terug te krijgen.

Ik ben het iig beu en ga nu wel liever naar Spanje ofzo !
Zing met me mee tot morgenvroeg....
pi_26943711
Vorig jaar met Onur Air gevlogen, nergens last van gehad
Make The Floor Burn!
pi_26944202
Onur air mag niet meer landen in Nederland, reisbureau's moeten dus nu een alternatief aanbieden. Gisteren bij 2 vandaag een stuk over onur air, ongelofelijk wat een zooi. 5 Uur vertraging maar liefst! Wat een zooi.

Easyjet e.d. kunnen toch ook goedkoop vliegen zonder problemen? Ik heb zelf gevlogen met Croatian Air en dat was helemaal top (beter dan KLM, ze hebben daar gewoon TFT schermen in het plafond zitten).

Ik zou zeker contact opnemen met D reizen e.d. om het voor elkaar te krijgen dat je je geld terug krijgt, anders ben je straks de pineut.
  donderdag 12 mei 2005 @ 14:31:12 #197
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_26945127
Onur Air zet gewoon een nieuwe BV op en zo zit je met je ticket gewoon weer in een Onur kist
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
  donderdag 12 mei 2005 @ 14:32:48 #198
47819 vbmot
Are those my feet?
pi_26945180
quote:
Op donderdag 12 mei 2005 14:06 schreef harlingen het volgende:
Ik heb zelf gevlogen met Croatian Air en dat was helemaal top (beter dan KLM, ze hebben daar gewoon TFT schermen in het plafond zitten).
Ik kan me herinneren dat ik jaren geleden bij de KLM al een TFT schermpie uit m'n armleuning haalde.
Looking for hotspots: wardriving or whoredriving?
Personal spam: http://www.kenya2ndhand.com
  donderdag 12 mei 2005 @ 15:46:33 #199
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_26947391
tvp
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
  donderdag 12 mei 2005 @ 16:19:18 #200
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_26948435
Ik zal er nooit mee vliegen. Mij een te grote kans dat ik dan in de 'voor Onur Air fatale vlucht' zit .
Ten percent faster with a sturdier frame
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')