http://www.gva.be/nieuws/(...)E-A53D-2BA71CF9577F}quote:Pakistaanse premier vraagt hulp islam voor anticonceptie
De Pakistaanse premier Shaukat Aziz heeft woensdag moslimgeestelijken en -geleerden verzocht de Pakistaanse bevolking aan te moedigen tot het gebruik van voorbehoedsmiddelen.
Aziz zei dat het belangrijk is dat de bevolking begrijpt dat de islam niet tegen anticonceptie is. Pakistan heeft thans een bevolking van 150 miljoen, een aantal dat bij de huidige bevolkingsgroei van 1,9 procent per jaar in 37 jaar dreigt te verdubbelen.
Aziz deed de oproep op een conferentie gewijd aan bevolkingsproblemen die woensdag van start ging in Islamabad. Aan de conferentie wordt deelgenomen door geestelijken uit ten minste zestien islamitische landen, onder wie sjeik Saud al-Shoraim, de imam van de Grote Moskee in Mekka. Het streven van de Pakistaanse regering is de bevolking op het huidige peil van 150 miljoen te houden.
Er wordt in islamitische kringen verschillend gedacht over gezinsplanning. Sommige geestelijken zeggen dat de islam geen anticonceptie toestaat, terwijl anderen juist menen dat de islam geen enkel beletsel vormt voor het gebruik van voorbehoedsmiddelen.
Inderdaad.quote:Op woensdag 4 mei 2005 18:02 schreef pberends het volgende:
Erik O. weer vrijgesproken.
Hulde voor de rechter; hij deed de uitspraak gelijk ipv eindeloos geouwehoer.
Terecht.quote:Op woensdag 4 mei 2005 18:02 schreef pberends het volgende:
Idem.quote:Op woensdag 4 mei 2005 18:02 schreef pberends het volgende:
http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?ArticleID=GE0EJKD2quote:Kinshasa koopt massaal machetes
De inwoners van Kinshasa, de hoofdstad van Congo, kopen massaal machetes. Dat zijn de beruchte kapmessen waarmee in 1994 tijdens de genocide de Rwandese Tutsi's werden uitgeroeid.
Sinds een week is in Kinshasa geen machete meer te krijgen. Het bericht over de massale aankoop gaat als een lopend vuurtje door de volkswijken. Er wordt gevreesd voor zware rellen als er tegen 30 juni geen verkiezingen zijn. De inwoners van Kinshasa haten de overgangsregering. Volgens hen zitten veel ministers alleen op hun post om zoveel mogelijk te stelen. (JOLO)
Mutant, stel je eens niet zo aan. Het blijft een slecht gedocumenteerde en marginale rol. Nog steeds geef je geen antwoord op waar het om ging, namelijk het voetballen met kransen tijdens dodenherdenking. Marokkanen betuigen dus ook geen respect aan hun eigen doden. Dat maakt de zaak alleen maar nog kwalijker.quote:Ik kots op lui als Aaahikwordgek en Mrx die de rol van Marokkanen zo durven te marginaliseren!
Er waren 100.000 Marokkanen die vochten aan de geallieerde zijde, waarvan iets van 75.000 bij het front in Frankrijk, de overige 25.000 vochten in Italie, en mede DANKZIJ hen werden een aantal CRUCIALE plekken bevrijdt.
Jesus... dat gaat weer de verkeerde kant op.quote:Op woensdag 4 mei 2005 18:21 schreef zakjapannertje het volgende:
http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?ArticleID=GE0EJKD2
The city has recently had to fend off rioting soldiers who were protesting the government's inability to pay them.quote:Op woensdag 4 mei 2005 18:28 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Jesus... dat gaat weer de verkeerde kant op.
Genocide anyone ?
Eens.... die mensen hebben de laatste hoofdstukken "de moderne beschaving" niet doorgelezen of niet begrepen..quote:Op woensdag 4 mei 2005 18:34 schreef MrX1982 het volgende:
Afrika. Daar blijft het altijd een chaos hoeveel geld we er ook in pompen. Er is gewoon iets verkeerd met de denkwijze van de mensen daar
Hmm of dat laatste zo'n goed idee is weet ik niet. In het verleden is dat ook niet altijd even goed gevallenquote:Op woensdag 4 mei 2005 18:38 schreef Drugshond het volgende:
Eens.... die mensen hebben de laatste hoofdstukken "de moderne beschaving" niet doorgelezen of niet begrepen..
Ik ben overigens voor een koloniale EU macht in Afrika (de uitkomst kan nooit erger zijn dan hij nu al is)
quote:Op woensdag 4 mei 2005 18:38 schreef Drugshond het volgende:
Ik ben overigens voor een koloniale EU macht in Afrika (de uitkomst kan nooit erger zijn dan hij nu al is)
Ik zal het anders/beter zeggen...quote:
In dat geval ben ik het zeer met je eens.quote:Op woensdag 4 mei 2005 19:00 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Ik zal het anders/beter zeggen...
Kan het EU bestuur niet beter in Congo gaan zitten. Daar is nog genoeg te doen.
Yvonne heeft er zin inquote:Op woensdag 4 mei 2005 19:08 schreef Drugshond het volgende:
Yvonne heeft het weer op tussen haar heupen.
Het banmeldtopic. We're the dream team!
Waar was jij eigenlijk voor geband? Welk vreselijk misdrijf had je gepleegd?quote:Op woensdag 4 mei 2005 19:10 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Yvonne is tof.
Dat is mij niet geheel duidelijk geworden. In elk geval niet wegens holocaustontkenning of zo. Wel omdat Yvonne Ryan3 zo zielig vond, denk ik. Ryan3 werd dan ook behoorlijk gefileerd, meer dan terecht dacht ik zo.quote:Op woensdag 4 mei 2005 19:48 schreef speedfreak1 het volgende:
[..]
Waar was jij eigenlijk voor geband? Welk vreselijk misdrijf had je gepleegd?
Als dat al niet meer zou kunnen waren we echt enorm diep gezonken in dit land.quote:Op woensdag 4 mei 2005 20:10 schreef pberends het volgende:
Dat die Balkenende zo in het openbaar verschijnt. Paar belhamels met snipers in het ABN-Ambro-pand en het is RIP Balkenende.
Zijn 'donderspeech' is daar op geschreven. Wat een slaapverwekkend algemeen praatje houdt die man weer. Ik bedoel, als je niet kan doen of je iets meent, laat het dan gewoon iemand doen die het wel wat kan schelen.quote:Op woensdag 4 mei 2005 20:10 schreef pberends het volgende:
Dat die Balkenende zo in het openbaar verschijnt. Paar belhamels met snipers in het ABN-Ambro-pand en het is RIP Balkenende.
We leren zo weinig van het verledenquote:Meer antisemitisch geweld in 2004
TEL AVIV (ANP) - Het aantal gevallen van antisemitisch geweld en vandalisme was in 2004 wereldwijd het hoogste van de afgelopen vijftien jaar. Dat heeft het Stephen Roth Instituut van de universiteit van Tel Aviv woensdag bekendgemaakt in zijn jaarlijkse rapport.
De studie noemt frustratie onder jonge moslimimmigranten in rijke landen als Frankrijk, Groot-Brittannië en Canada de belangrijkste factor in de toename van anti-joodse incidenten. Woede over de Israëlische aanpak van de Palestijnse opstand speelt volgens de onderzoekers ook een grote rol.
In 2004 registreerde het instituut 482 antisemitische incidenten, waaronder fysieke aanvallen en schending van joodse graven. Daarnaast waren er negentien ,,zware aanvallen'', zoals die met de bedoeling om te doden. Het aantal incidenten is ruim verzesvoudigd sinds 1989, toen het instituut er statistieken van begon bij te houden. Sindsdien is het aantal zware aanvallen wel gedaald.
Oorzaken
Volgens het Stephen Roth Instituut worden joden vaak belaagd in landen waar jonge immigranten niet goed zijn geïntegreerd en jaloers zijn op het succes van joden. Dat zou vooral het geval zijn in Frankrijk, Engeland en Canada. In landen als de Verenigde Staten, Duitsland en Rusland, zijn vooral extreem-rechtse groeperingen verantwoordelijk voor geweld tegen joden en hun eigendommen.
Het antisemitisch geweld is het sterkst toegenomen sinds het begin van de tweede Palestijnse opstand, in september 2000. Ondanks het bestand van februari, is het geweld dit jaar nog niet afgenomen.
genoeg militairen daar, lijkt mij zo.quote:Op woensdag 4 mei 2005 20:10 schreef pberends het volgende:
Ja dat is zo. Wonen er in Amsterdam al niet meer allochtonen dan autochtonen?quote:Op woensdag 4 mei 2005 20:22 schreef VeX- het volgende:
Valt wel op dat er zoveel allochtonen waren in die klassen. Maar ja, het is Amsterdam he.
Het was een adoptieklas ofzo :Squote:Op woensdag 4 mei 2005 20:21 schreef MrX1982 het volgende:
Is dit een doorsnee klas van het nieuwe Nederland?![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |