abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 4 mei 2005 @ 17:25:34 #1
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_26732261
Huh?
Er zijn over de gehele wereld mensen die niet-gangbare dingen rapporteren. Zoals bv dingen die uit zichzelf bewegen/orbs/ufo's/etc. (Voorbeelden kun je bv hier, hier en hier vinden)

Veelal dingen die met het paranormale/mysterieuze/onverklaarbare worden geassocieerd dus. Zoveel getuigen kunnen toch niet allemaal liegen?

Ha! Waarom zijn er dan geen beelden van dan?
Via user Lunamoon ( ) kwam ik aan de docu World's Scariest Ghosts: Caught on Tape. Ik vond het een hele interessante docu met veel, in mijn ogen, onverklaarbare beelden. User MUUS ( ) rade me aan om er dit eens in truth te posten en dat leek me inderdaad een goed plan.

Zeg, voordat ik popcorn ga pakken, wat zien we eigenlijk?
Het staat vol met opnames en interviews van mensen die iets aparts hebben gefilmd zoals bv dingen die uit zichzelf bewegen. Die film kan ik niet zomaar online zetten (copyright/grote/etc.) maar ik heb er een paar stukjes uitgehaald. Gelukkig was user Lynx666 ( ) zo vriendelijk om deze online te knallen:
Een schijnbaar uit zichzelf bewegende stoel plus schilderij. Dit is in de originele docu een enkel (uitgezoomd) shot wat aan elkaar zit (duurt iets van 10 seconden). Verder een bewegende tafel en een typemachine. Als laatste mag een orbje natuurlijk niet ontbreken.

De originele docu heeft uiteraard beter en meer materiaal (veel meer achtergrond info ook) dus beschouw het als een glimp.

Heb je nog iets voor tijdens het downloaden?
Er zit ook een kerel in die beweert gewurgd te worden op zolder. Iemand anders heeft hier foto's van gemaakt:

Iets dat een strop aantrekt op zolder:

De beste man geeft uitleg:

Verwonding aan de hals:

Dan waren er nog een stel mensen die bij een oud huis stonden te filmen en terwijl foto's namen. De film laat niks zien maar de foto's wel:

En deze:

Als laatste nog een oud linkje: Poltergeist ervaringen gevraagd (met een bewegend kruis)

Is het geen trucage bijvoorbeeld met visdraad?
Geen idee en das ook het doel van dit topic. Er is geen garantie te geven dat er niks genept wordt door de getuigen zelf. Aan de andere kant zijn er zoveel getuigen die iets gezien hebben dat het mij niet verbaast als het per toeval soms op tape terechtkomt. Is het nep? Geesten? Een natuurverschijnsel? Telekinese?

Please press the issue
Note: User Alicey ( ) en Miss_sly ( ) bedankt voor de TT
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
  woensdag 4 mei 2005 @ 17:42:16 #2
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_26732547
Wat me bij dit soort foto's/beeld/beweringen altijd opvalt.... Als van (zeg) 75 % bewezen wordt dat het nep is... en van 0 % bewezen wordt dat het echt is... dan is de kans dat de overige 25% nep is wel heel groot!
censuur :O
  woensdag 4 mei 2005 @ 17:47:42 #3
35245 bolivian
Gun-toting hip gangster
pi_26732653
"Een bewegende stoel!"
Jazeker, erg overtuigend!

Volgens mij heeft het in deze tijd geen zin meer om mensen proberen te overtuigen met bewegende items. Want al die 'onverklaarbare' verschijnselen zijn zo eenvoudig in elkaar te special-effecten.

Aldus blijft er weinig baanbrekends over.
And so I throw the windows wide /
And call to you across the sky
Lissabon!
  woensdag 4 mei 2005 @ 17:52:23 #4
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_26732760
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 17:47 schreef bolivian het volgende:
Volgens mij heeft het in deze tijd geen zin meer om mensen proberen te overtuigen met bewegende items. Want al die 'onverklaarbare' verschijnselen zijn zo eenvoudig in elkaar te special-effecten.
Een echte scepticus overtuigen zal niet lukken zolang ie zelf niks meemaakt nee (of een goede theorie ziet)
quote:
Aldus blijft er weinig baanbrekends over.
Ik vind het wel spectaculair om te zien heur. Tel de tig getuigen hierbij op en we zijn al bijna bij een acceptatiefase
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
pi_26732820
Ik vraag me af hoe je kan bewijzen dat iets écht is, op dit gebied. Ik ben natuurlijk geen wetenschapper, maar hoe zou je moeten bewijzen dat het "onstoffelijke entiteiten" zijn. Meetinstrumenten geven alleen getalletjes, geen conclusies. En conclusies trekken is nog steeds mensenwerk

Een percentage van 25% van wat niet bewezen nep kan worden bevonden vind ik dan toch wel reden om de mogelijkheden open te houden. .

Wat dit topic betreft; ik ga zelf die docu ook eens helemaal bekijken - de filmpjes in de OP vind ik iig indrukwekkend genoeg om er meer over te willen weten .
  woensdag 4 mei 2005 @ 18:04:14 #6
12237 Phaedrus
Nu met transparante avatar!
pi_26732970
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 17:25 schreef livEliveD het volgende:
User MUUS ( ) rade me aan
raADde
quote:
Die film kan ik niet zomaar online zetten (copyright/grote/etc.)
groOTte
Life moves pretty fast. If you don't stop and look around once in a while, you could miss it.
pi_26733099
Ehm, da's toch die docu met dat kind dat aan tafel zit en waarbij de stoel oa. begint te bewegen?

Edit: ff zoeken hoor...
pi_26733109
ja de film moet ik zeggen is echt cool....en tja.. misschien is het wel nep dus hoop toch dat de mensen die sceptisch zijn ze bekijken en vertellen wat ze vinden. Lijkt mij wel alsof je erg sterk zou moeten zijn om zo een tafel over de vloer te kunnen trekken en een schilderij met zo'n snelheid van muur af te kunnen trekken.. maar goed.. . all i can say is watch it and the watch it carefully again...veel kijk plezier!!!
.Haunted houses stand beside still water-courses, their dead eyes turned inside; degraded to places of conference for national dances or improvements of the night
pi_26733156
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 18:11 schreef De_Schaduw het volgende:
Ehm, da's toch die docu met dat kind dat aan tafel zit en waarbij de stoel oa. begint te bewegen?

Edit: ff zoeken hoor...
Bingo... heb ik die film van jou gekregen? Heb onderhand zo veel films van jou dat ik niet meer weet hoe of wat... hahaha
.Haunted houses stand beside still water-courses, their dead eyes turned inside; degraded to places of conference for national dances or improvements of the night
pi_26733181
Bij zowel de tafel als de stoel kun je zien dat er een "touwtje" aan 1 van de poten is bevestigd. Let maar eens op de beweging en je zal zien dat alle kracht op een gegeven moment op één poot uitgeoefend wordt.
pi_26733348
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 18:14 schreef lunamoon het volgende:

[..]

Bingo... heb ik die film van jou gekregen? Heb onderhand zo veel films van jou dat ik niet meer weet hoe of wat... hahaha
Ik kan m'n paranormale progs ook niet meer uit elkaar houden
  woensdag 4 mei 2005 @ 18:45:43 #13
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_26733631
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 18:39 schreef De_Schaduw het volgende:
Okee, gevonden: Bewegende stoel met meisje er op
Ja die miste ik nog
  woensdag 4 mei 2005 @ 18:47:18 #14
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_26733655
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 18:04 schreef Phaedrus het volgende:
raADde
groOTte
Mooie tvp
  woensdag 4 mei 2005 @ 18:51:02 #15
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_26733717
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 18:15 schreef gelly het volgende:
Bij zowel de tafel als de stoel kun je zien dat er een "touwtje" aan 1 van de poten is bevestigd. Let maar eens op de beweging en je zal zien dat alle kracht op een gegeven moment op één poot uitgeoefend wordt.
Ik ben met je eens dat er 1 punt lijkt te zijn waarop de kracht wordt uitgeoefend. Echt overtuigd ben ik echter nog niet. Sowieso kan dat ook andere oorzaken hebben dan puur een touwtje

[ Bericht 1% gewijzigd door livEliveD op 06-05-2005 09:33:39 ]
pi_26734056
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 18:51 schreef livEliveD het volgende:

[..]

Ik ben je eens dat er 1 punt lijkt te zijn waarop de kracht wordt uitgeoefend. Echt overtuigd ben ik echter nog niet. Sowieso kan dat ook andere oorzaken hebben dan puur een touwtje
Dit is teveel nep. Het tafellaken bedekt te veel. Camera is van één kant. Je ziet te weinig.
pi_26734680
check out the whole doc. yosomite Heb trouwens nog niks gehoord over de fotos?
pi_26736820
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 19:39 schreef lunamoon het volgende:
check out the whole doc. yosomite Heb trouwens nog niks gehoord over de fotos?
In veel foto's die ik zie geloof ik wel, maar om de een of andere reden in duidelijke foto's weer niet.
Bij de foto van de ophanging is het wel apart dat de kraag van z'n shirt ook omhoog wordt getrokken.

Hier wat foto's uit een ander programma genaamd 'CMT Most Shocking Ghosts!':

pi_26737179
En wat is dat met die ? Lynx666 is een man hoor

Edit: ow, je hebt er ook een bij mij Uhm... keej
pi_26737370
Plaatje 3 is niet meer dan wat vogelpoep op de voorruit van de wagen van waaruit de foto gemaakt is. . De rest zijn wel goeie foto's al weet ik niet precies wat ik in de space shuttle foto moet zien... Het lijkt alsof het achter glas is genomen met iets wat dicht voor de lens zit.
pi_26737829
ik vraag me soms af of die fotos wel echt ziijn.... niet deze maar ook met andere, omdat de dingen waar mensen fotos van maken soms helemaal nergens op slaan! bijvoorbeeld met deze fotos.. sorry schaduw, je weet dat ik ze niet afkraak maar dit is iets wat ik me afvraag... wie neemt er nou een foto van een heuvel? of een pad? dat met die mensen snap ik wel. Maar dat heb ik ook met andere fotos... zoals een muur.. of alle honderden fotos van trappen... wie neemt er nou een foto van een oude trap? someone please enlighten me!!!!
pi_26737890
ff offtopic....*PSSSSTTT* schaduw... heb jij de laatste MH? zit al de hele dag erop te wachten maar hij komt niet op de markt!! tot nu toe.. sorry livEliveD.. nu ontopic iedereen!
pi_26738120
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 21:42 schreef lunamoon het volgende:
ff offtopic....*PSSSSTTT* schaduw... heb jij de laatste MH? zit al de hele dag erop te wachten maar hij komt niet op de markt!! tot nu toe.. sorry livEliveD.. nu ontopic iedereen!
Welke zoek je, lunamoon? Ik heb alles t/m episode s06e06. Als je m wilt, mail me maar ff. Email staat in mn profiel

sorry voor (laatste) offtopic reactie.

--
Hoop morgen de hele docu te kunnen bekijken. Dat fragment met het kind op de stoel vond ik wel opmerkelijk. En waarom bleef ze er zelf zo rustig onder? Lijkt me neit prettig als er een "entiteit" aan je stoel loopt te rammelen - al ben je er nog zo aan 'gewend'.
pi_26738197
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 21:49 schreef Lynx666 het volgende:

[..]

Welke zoek je, lunamoon? Ik heb alles t/m episode s06e06. Als je m wilt, mail me maar ff. Email staat in mn profiel

sorry voor (laatste) offtopic reactie.

--
Hoop morgen de hele docu te kunnen bekijken. Dat fragment met het kind op de stoel vond ik wel opmerkelijk. En waarom bleef ze er zelf zo rustig onder? Lijkt me neit prettig als er een "entiteit" aan je stoel loopt te rammelen - al ben je er nog zo aan 'gewend'.
Hey Lynx666, kan je mij ook wat episodes doorsturen? Welke mooi zijn? Tnx (zie mijn profiel voor m'n email)

Edit: of voeg me ff toe @ msn (zelfde adres)
pi_26739303
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 21:42 schreef lunamoon het volgende:
Moet je ff refreshen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')