Huh?Er zijn over de gehele wereld mensen die niet-gangbare dingen rapporteren. Zoals bv dingen die uit zichzelf bewegen/orbs/ufo's/etc. (Voorbeelden kun je bv
hier,
hier en
hier vinden)
Veelal dingen die met het paranormale/mysterieuze/onverklaarbare worden geassocieerd dus. Zoveel getuigen kunnen toch niet allemaal liegen?
Ha! Waarom zijn er dan geen beelden van dan?Via user Lunamoon (
![]()
) kwam ik aan de docu
World's Scariest Ghosts: Caught on Tape. Ik vond het een hele interessante docu met veel, in mijn ogen, onverklaarbare beelden. User MUUS (
![]()
) rade me aan om er dit eens in truth te posten en dat leek me inderdaad een goed plan.
Zeg, voordat ik popcorn ga pakken, wat zien we eigenlijk?Het staat vol met opnames en interviews van mensen die iets aparts hebben gefilmd zoals bv dingen die uit zichzelf bewegen. Die film kan ik niet zomaar online zetten (copyright/grote/etc.) maar ik heb er een paar stukjes uitgehaald. Gelukkig was user Lynx666 (
![]()
) zo vriendelijk om deze online te knallen:
Een schijnbaar uit zichzelf bewegende
stoel plus
schilderij. Dit is in de originele docu een enkel (uitgezoomd) shot wat aan elkaar zit (duurt iets van 10 seconden). Verder een bewegende
tafel en een
typemachine. Als laatste mag een
orbje natuurlijk niet ontbreken.
De originele docu heeft uiteraard beter en meer materiaal (veel meer achtergrond info ook) dus beschouw het als een glimp.Heb je nog iets voor tijdens het downloaden?Er zit ook een kerel in die beweert gewurgd te worden op zolder. Iemand anders heeft hier foto's van gemaakt:
Iets dat een strop aantrekt op zolder:
![]()
De beste man geeft uitleg:
![]()
Verwonding aan de hals:
![]()
Dan waren er nog een stel mensen die bij een oud huis stonden te filmen en terwijl foto's namen. De film laat niks zien maar de foto's wel:
![]()
En deze:
![]()
Als laatste nog een oud linkje:
Poltergeist ervaringen gevraagd (met een bewegend kruis)
Is het geen trucage bijvoorbeeld met visdraad?Geen idee en das ook het doel van dit topic. Er is geen garantie te geven dat er niks genept wordt door de getuigen zelf. Aan de andere kant zijn er zoveel getuigen die iets gezien hebben dat het mij niet verbaast als het per toeval soms op tape terechtkomt. Is het nep? Geesten? Een natuurverschijnsel? Telekinese?
Please press the issue
Note: User Alicey (
) en Miss_sly (
) bedankt voor de TT