Bolbliksem uitgelegd door het KNMI:quote:Op zondag 1 mei 2005 16:23 schreef --Christiaan-- het volgende:
wat is dat
Wat voorgevoelens betreft heb ik er ook nog eentje. Die heb ik geloof ik als eens eerder ergens gepost, maar hier is ie nog eens:quote:Op zondag 1 mei 2005 17:31 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Bolbliksem uitgelegd door het KNMI:
http://www.knmi.nl/voorl/nader/bolbliksem.htm
Ikzelf heb meerdere "freaky" dingen meegemaakt.
Een ervan was dat ik op de middelbare school een keer toen een docent niet op tijd was voor de les, ik sterk het gevoel kreeg dat zijn huis in de fik stond (niet een erg logische gedachte op zo'n moment). Ik zei het voor de gein tegen mijn klasgenoten en iedereen begon natuurlijk te lachen.
Maar toen hij later op school kwam bleek het inderdaad zo te zijn...
Een andere keer die me heel erg is bijgebleven was toen ik 's nachts ineens een sterk gevoel kreeg in mijn slaap, dat een cliënt van me (thuiszorg), waar ik al een geruime tijd bij kwam, in het ziekenhuis lag en aan het sterven was.
Kom ik daar de volgende ochtend, wordt de deur niet open gedaan... bleek ze sinds die nacht in het ziekenhuis te liggen, kantje boord... terwijl ze daarvoor nooit ziek was ofzo, ik had het afgezien van die nacht ervoor, echt niet aan zien komen.
Daar schrok ik toen echt heel erg van, was niet tof![]()
Denk je dat je het ooit toch gaat proberen?quote:
Als ik ooit weer 'ns een openhaard tot m'n beschikking heb, zal ik het waarschijnlijk ook wel proberen!quote:Op maandag 2 mei 2005 20:43 schreef Lynx666 het volgende:
[..]
Denk je dat je het ooit toch gaat proberen?
Mn nieuwsgierigheid zou het denk ik van me winnen in zo'n geval
quote:Dag Laura,
Wat een mooie droom heb je me gestuurd. Eigenlijk weet je zelf wel wat het
betekent. Aan de ene kant lijk je nieuwsgierig te zijn naar je oma, hoe ze nu
leeft, maar aan de andere kant ben je er ook bang voor. Zo heb je dat wat je oma
je vertelde in je droom nog nooit uitgevoerd. Toch zou ik het eens een keer
doen. Het lijkt het op een soort ritueel: de open haard aan en twee kaarsen aan
weerszijden. Misschien is het een methode om in contact te komen met dat deel
van je oma dat voortleeft in jou en roep je niet zozeer haar geest op, als wel
datgene wat door jou is meegenomen naar de toekomst waarin je nu leeft. Waarom
zou je daar bang voor zijn? En als je oma zich manifesteert, waarom zou je dan
bang voor haar zijn? Kortom: probeer het eens uit en misschien heb je een
bijzondere ervaring die je een nieuwe kijk op jezelf en je leven geeft.
Een verklaring kan slechts gaan over zaken die daadwerkelijk gebeurd zijn. Eérst moet er iets voorgevallen zijn, daarna pas kan het verklaard worden. Andersgezegd, een verklaring, iedere verklaring, is altijd ondergeschikt aan de gebeurtenis zelf.quote:Op maandag 2 mei 2005 17:07 schreef JohnDDD het volgende:
Misticle_lightning, hoewel ik je ervaringen respecteer...kun je het begrijpen als ik sommige dingen die je zegt - en dan vooral die laatste dingen - moeilijk vind om te geloven? Dingen kwijtraken en die dan op je bureau weer terugvinden? Ik wil zeker wel aannemen dat je ze zo ervaart...maar soms als ik zulke dingen hoor, die toch moeilijk voor te stellen zijn, begin ik me af te vragen of de mensen die ze ervaren niet in de war zijn...
Ik hoop niet dat ik je hiermee kwets of dat ik al te zeer offtopic ga, maar ik vind het, ook spiritueel gezien, moeilijk een verklaring te bedenken voor het spontaan terugkeren van voorwerpen op je bureau...Maar als jij wel een verklaring hebt, sta ik daar open voor.
Je hebt daarin zeker gelijk, daarom zeg ik ook dat ik haar ervaring respecteer en dat ik geloof dat ze die ervaringen heeft.quote:Op maandag 2 mei 2005 22:23 schreef iteejer het volgende:
[..]
Een verklaring kan slechts gaan over zaken die daadwerkelijk gebeurd zijn. Eérst moet er iets voorgevallen zijn, daarna pas kan het verklaard worden. Andersgezegd, een verklaring, iedere verklaring, is altijd ondergeschikt aan de gebeurtenis zelf.
Om iets als waaraan te kunnen nemen op voorwaarde van een verklaring, is daarom imo een omkering van de normale gang van zaken.
Ook de wetenschap, júist de wetenschap, komt verder door het zoeken van verklaringen voor onverklaarbare zaken. Onverklaarbaarheid mag dus nooit een excuus zijn om iets niet te willen geloven of aannemen.
Ik geloof de woorden van mystical_lightning (of hoe je dat ook schrijft). Haar ervaring, haar realiteit. Of dat ook jouw of mijn realiteit is, is in deze context van secundair belang.
Misschien heeft ze wel geen verklaring. En daar bedoel ik niet mee dat ze gewoon maar klakkeloos alles aanneemt: want als dit soort dingen je gebeurt, ga je, zeker aanvankelijk, echt zelf ook wel naar verklaringen zoeken.quote:Op maandag 2 mei 2005 22:27 schreef JohnDDD het volgende:
Je hebt daarin zeker gelijk, daarom zeg ik ook dat ik haar ervaring respecteer en dat ik geloof dat ze die ervaringen heeft.
Mijn post zat dan ook meer in de richting van het feit dat ik het zelf niet begreep en dat ik graag van haar zou horen welke verklaring ze ervoor heeft (geesten, onbewuste telekinese...?) dan dat ik volledig wilde twijfelen aan haar ervaring.
Ik kijk bij je profiel.. staat er :quote:Op maandag 2 mei 2005 14:36 schreef Metro2005 het volgende:
ik ben er nog steeds niet uit waarom ik ELKE keer weer het getal 48 zie terugkomen
Soms ook heel vreemd, dan krijg ik bv 2 getallen door en door enige wiskundige berekeningen kom ik telkens weer op 48 uit, heel raar. Weet echt niet wat ik ermee aan moet maar het komt de laaste tijd zóveel voor dat ik zeker weet dat het iets moet betekenen, ik denk zelf aan een waarschuwing gezien de frequentie waarme ik het getal doorkrijg.
edit: ik zit net te kijken, ik ga van de week naar frankrijk toe. En raad eens hoeveel km dat is:
748![]()
Waar was dit?quote:Op maandag 2 mei 2005 23:18 schreef Fujifilm het volgende:
Mijn broertje heeft mij een keer verteld dat hij een vliegend iemand had gezien, meerdere mensen hadden die gene gezien..
Het was op een parkeer terrein waar auto's stonden. Me broertje was toen jaartje of 13, en het was s'avonds en al donker..
Hij was verstoppertje aan het spelen ofzo vertelde hij.. Hij was samen met een vriendje achter een auto gaan zitten.. toen op een gegeven moment hij een wit lichaam zag met alleen een boven lijf.. Dat boven lij zweef boven een auto.. Me broertje kon duidelijk een gezicht zien, een man met een snor vertelde hij.. Die man keek hen niet aan..
Toen me broertje en dat vriendje van hem die man zagen, wisten ze niet wat ze moesten doen.. Ze rende maar weg..
Of ik me broertje geloof? Ja.. waarom zou hij zoiets liegen, hij is zelf nu 16.. Hij was erg geschrokken.. Hij vertelde dat hij duidelijk iemand zonder onderlichaam boven een auto zag zweven. Het was iemand met een snor, een man dus
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |