hahaha.. idd zo'n spellingsfout ertussen!quote:Op woensdag 4 mei 2005 10:57 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Hehe, ik kan me voorstellen dat dat best frustrerend is, tijd om midden in de nacht eens met rode verf de deuren van de bioscoop te bekladden? Van die druipende rode letters: "Why nut me?"
Ikke helpt wel meequote:Op woensdag 4 mei 2005 10:57 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Hehe, ik kan me voorstellen dat dat best frustrerend is, tijd om midden in de nacht eens met rode verf de deuren van de bioscoop te bekladden? Van die druipende rode letters: "Why nut me?"
Nee, dan gaan ze de vietnamezen de schuld geven, dat is ook weer niet de bedoeling natuurlijkquote:Op woensdag 4 mei 2005 11:01 schreef DearPrudence het volgende:
WAI NUT MI???!
quote:Op woensdag 4 mei 2005 11:02 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Nee, dan gaan ze de vietnamezen de schuld geven, dat is ook weer niet de bedoeling natuurlijk.
Dan breng ik ze mooi op het verkeerde spoor.quote:Op woensdag 4 mei 2005 11:02 schreef NerdoNielso het volgende:
[..]
Dan gaan mensen denken dat je een chinees bent Esmé
Dan komt er misschien wel een vacaturequote:Ik Roos, ik dit werk niet willen
quote:Op woensdag 4 mei 2005 11:04 schreef NerdoNielso het volgende:
Kan kan je beter neerzetten:
[..]
Dan komt er misschien wel een vacature
adem inquote:Op woensdag 4 mei 2005 11:14 schreef DearPrudence het volgende:
Goed, ik heb nu ook al ruzie met mijn moeder! Ge-wel-dig.
Ik ga. doei.
Ze is nu toch Den Burg in.quote:Op woensdag 4 mei 2005 11:16 schreef NerdoNielso het volgende:
[..]
adem in
tel tot 1000
adem uit, kijk dan nog maar eens hoe lang het duurt voordat je iets kan zeggen om ruzie te krijgen![]()
Afirmative (damn wat is m'n engels brak)quote:Op woensdag 4 mei 2005 11:19 schreef DearPrudence het volgende:
[..]
Back Off van d'r ja! Ze zit in de 3e.
Je kan beginnen over een piercingquote:Op woensdag 4 mei 2005 11:19 schreef DearPrudence het volgende:
[..]
Ze is nu toch Den Burg in.
Nu kan ik alleen nog met mijn vader en mijn zus ruzie krijgen.
quote:Op woensdag 4 mei 2005 08:34 schreef NerdoNielso het volgende:
Ali, jij had gelijk hoor... Hans, ik hoef me toch niet weer in de discussie te mengen als wij hem onderling al gevoerd hebben?
En nu naar de lidl!!!!
Hoe wist jij dat?quote:
Ik had al zo'n vermoeden. Zeer triest.quote:Op woensdag 4 mei 2005 09:28 schreef Pizza_Shooter het volgende:
[..]
Het drama op Columbine highschool is inderdaad echt gebeurd, een paar jaar geleden.
Ik zou mijn baantje er niet voor weggeven hoor.quote:
Je gelooft het dus toch niet (meer)?quote:Op woensdag 4 mei 2005 10:50 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Jij moet niet zeuren, je verdient notabene het meeste van ons allemaal per uur.
Nee, je moet echt nog een hoop leren jij he?quote:Op woensdag 4 mei 2005 10:57 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 4 mei 2005 12:26 schreef MrAli het volgende:
[..]
Nee, je moet echt nog een hoop leren jij he?
Je kan véél beter het pleintje ervoor overhoop halen.
Ach, ze wordt in juni al 15 hoor..quote:Op woensdag 4 mei 2005 11:20 schreef NerdoNielso het volgende:
[..]
Afirmative (damn wat is m'n engels brak)
-edit: oh, al in de derde, ik wist alleen dat ze 14 was/is
Ben benieuwd wat voor cadeautje Niels zal gaan kopen.quote:Op woensdag 4 mei 2005 12:57 schreef Pizza_Shooter het volgende:
[..]
Ach, ze wordt in juni al 15 hoor..
Ik zal suuz d'r "hoe versier ik een ...... pakket" even quotenquote:Op woensdag 4 mei 2005 13:16 schreef MrAli het volgende:
[..]
Ben benieuwd wat voor cadeautje Niels zal gaan kopen.
quote:(..)
Neem een leuk kadootje voor haar mee (tip: geen rode roos met geld er in.. Het gaat om de roos, haar boodschap, niet het geld) chocolaatje of bloemetje of geurtje of.. Je begrijpt het wel
(..)
* Mzraki sluit zich bij haar aan.quote:Op woensdag 4 mei 2005 13:24 schreef DearPrudence het volgende:
He, anders doen jullie even niet zo over haar.
onsmakelijk.
sorryquote:Op woensdag 4 mei 2005 13:24 schreef DearPrudence het volgende:
onsmakelijk.
niels niels niels toch....quote:
quote:Op woensdag 4 mei 2005 13:29 schreef il_mostro het volgende:
[..]
niels niels niels toch....
* Il Mostro is diep teleur gesteld
als je te opdringerig word doet word het toch niets![]()
Jullie?quote:Op woensdag 4 mei 2005 13:24 schreef DearPrudence het volgende:
onsmakelijk.
Films die ik denk dat 1. Henk ze wel leuk vind en 2. die ik vind dat je gezien moet hebbenquote:
Ok, dan zit je mij dus niet in de weg.quote:Op woensdag 4 mei 2005 13:40 schreef errrrr het volgende:
[..]
Films die ik denk dat 1. Henk ze wel leuk vind en 2. die ik vind dat je gezien moet hebben
Dus:
A Beautiful Mind
Se7en
A Clockwork Orange
Memento
(Donnie Darko / The Matrix zou ik ook wel gedaan hebben, maar die heeft ie wel gezien...)
Slapen is bestwel relaxed btw... Vakantie
4 mei, de reden dat we op zwart gaan.quote:Op woensdag 4 mei 2005 13:40 schreef NerdoNielso het volgende:
Even een opmerking: vanavond om 20.00 uur gaat Fok op zwart voor de dodenherdenking. Dat jullie het even weten.
Mee eens, maar 1. ik was mijn stapel aan het doorspitten, en ik kwam 'm tegen.quote:Op woensdag 4 mei 2005 13:44 schreef MrAli het volgende:
[..]
Ok, dan zit je mij dus niet in de weg.Maar waarom zou je Se7en gezien moeten hebben? Niets bijzonder aan hoor.
En nog steeds weet ik niet wat ik Joep moet geven.![]()
quote:
En daar ben ik het mee eens.quote:Door SicSicSics - woensdag 4 mei 2005 @ 13:35
ier eactie op de "Poll":
Ik vind je ongelofelijke hufter als je niet ff 2 min. je bek kan houden voor al die miljoenen mensen die in, WOI, WOII en al het andere oorlogsgeweld zijn omgekomen!
Opmerkingen als: Ze horen het toch niet. Wat hebben we eraan. of nog erger: "Ik heb wat beters te doen!" Vind ik echt het toppunt!
Het gaat om het gebaar, de gedachte en het respect tonen voor iedereen die gesneuveld is tijdens gevechten, trainingen of mensen die "gewoon" werden omgelegd omdat ze niet in het ideaalbeeld van 1 persoon pasten!
Hoe egoistisch, egocentrisch of wat dan ook kun je zijn als je niet ff 2 minuten je bek kan houden! En dan hoef je niet eens aan al die mensen te denken die zijn omgekomen bij de aanval, de bezetting en de bevrijding! Maar gewoon alleen 2 minuten je bek houden gewoon omdat het van je gevraagd wordt! Gewoon omdat je hier nu mag zeggen dat je vrij bent om te doen en laten wat je wil (binnen de grenzen van de wet natuurlijk) en dat je niet elke 5 meter achterom hoeft te kijken of er niet toevallig Gestapo aan komt zetten om je mee te nemen!
Ik snap het niet!
En "herr doctor" hierboven:
Wil je asjeblieft je ontzettende grote smoel houden! Wat jij zegt zou eigenlijk bestraft moeten worden met iets wat "die grote vriendelijke Duitsters" ook deden met mensen die dingen zeiden waar ze het niet mee eens waren!
Nederland was vast leuk geweest als provincie van Duitsland, u-huh! Geen Joden, Zigeuners, Homo's of mensen meer bij wie de pet verkeerd staat! Geen culturele verschillen maar 1 grote grijze massa allen jubelend voor een corpulente zakkenvuller die zich "Kaiser von das Dritten Reich" mag noemen! =edit= doe maar niet
Ik krijg wel meer films op een dvd dan twee hoor.quote:Op woensdag 4 mei 2005 13:46 schreef errrrr het volgende:
[..]
Mee eens, maar 1. ik was mijn stapel aan het doorspitten, en ik kwam 'm tegen.
2. het is wel een Henk-film
3. opzich gewoon een goede film, en ik wilde een even aantal films(er passen er 2 op een dvd als je het goed doet
)
En ik had Joep dus al gesms't... hij wist niks, ik moest maar 'even rondvragen'... ja, dat schiet dus niet op
quote:
XviD, tarren, zippen, rarren bzipen en dan brandenquote:Op woensdag 4 mei 2005 13:48 schreef MrAli het volgende:
[..]
Ik krijg wel meer films op een dvd dan twee hoor.
Dat weten we allemaal behalve die lui bij Feyenoordquote:Op woensdag 4 mei 2005 13:54 schreef MrAli het volgende:
Te koop: Ruud Gullit
(Het ligt alleen meer aan de zwakke selectie.)
Dan hoor ik dus bij die lui van Feyenoordquote:Op woensdag 4 mei 2005 14:11 schreef il_mostro het volgende:
[..]
Dat weten we allemaal behalve die lui bij Feyenoord
(maar ja het is ook makkelijker om de trainer de schuld te geven dan het hele team....)
Ja, vuile kakkerlak dat je d'r rond huppeld!quote:Op woensdag 4 mei 2005 14:12 schreef NerdoNielso het volgende:
[..]
Dan hoor ik dus bij die lui van Feyenoord![]()
![]()
![]()
Sorry Alwinquote:Op woensdag 4 mei 2005 14:20 schreef MrAli het volgende:
[..]
Ja, vuile kakkerlak dat je d'r rond huppeld!
Nog andere ideeen die ik dan kan uitvoeren? (voor Ruben / Joep)?quote:Op woensdag 4 mei 2005 15:07 schreef -Mzraki- het volgende:
Zo, cadeau voor Henk en Ruben geregeld, nu dat van Joep nog, maar dat komt vanavond wel.
Hm, das vaag. Het zou kunnen dat ze er bij Hotmail achter zijn gekomen en het trucje dus niet meer werkt.quote:Op woensdag 4 mei 2005 17:48 schreef SuUz2ko het volgende:
ik krijg ook van die virusmails. heel irritant.
Kees: ik had laatst mijn zipcode veranderd zodat ik een groter account zou krijgen. Maar dat heb ik nog steeds niet. Why?
Ik heb wel 250 mb, ner ner nerquote:Op woensdag 4 mei 2005 17:48 schreef SuUz2ko het volgende:
ik krijg ook van die virusmails. heel irritant.
Kees: ik had laatst mijn zipcode veranderd zodat ik een groter account zou krijgen. Maar dat heb ik nog steeds niet. Why?
Heb idd m'n zipcode veranderd, woonde in florida enzo. Toen m'n account 'geannuleerd' ofzo, toen meteen weer aangemeld -> opnieuw geactiveerd, flatsboem 20 mb, na een maandje ting ting 250 mbquote:Op woensdag 4 mei 2005 18:44 schreef SuUz2ko het volgende:
[..]
ik wil ook 250 MB nouhou..
Niet zo gemeen jij
maar ik wil al mijn mailtjes houdenquote:Op woensdag 4 mei 2005 19:11 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Heb idd m'n zipcode veranderd, woonde in florida enzo. Toen m'n account 'geannuleerd' ofzo, toen meteen weer aangemeld -> opnieuw geactiveerd, flatsboem 20 mb, na een maandje ting ting 250 mb.
Heb die tip toen van Dré gekregen, stond op zo'n forum van een hardcore site.
klopt zijn ze maand of 2 a 3 geleden achter gekomen... sinds dien krijgt niemand meer 250 MB zelfs amerikanen nietquote:Op woensdag 4 mei 2005 18:02 schreef Pizza_Shooter het volgende:
[..]
Hm, das vaag. Het zou kunnen dat ze er bij Hotmail achter zijn gekomen en het trucje dus niet meer werkt.
Ikke hier nagenoeg onbeperkt.quote:
Dat is de fliptrick, als je het goed doet hoeft dat niet eensquote:Op woensdag 4 mei 2005 19:19 schreef SuUz2ko het volgende:
[..]
maar ik wil al mijn mailtjes houden![]()
ach, ik kopieer ze dan wel in word
Stap over naar Gmail, dan heb je inmiddels, zoals Niels al zei, meer dan 2 gieg.quote:Op woensdag 4 mei 2005 19:19 schreef SuUz2ko het volgende:
[..]
maar ik wil al mijn mailtjes houden![]()
ach, ik kopieer ze dan wel in word
Nee hoor, eens moeten we toch allemaal over op Gmail.quote:Op woensdag 4 mei 2005 19:44 schreef DearPrudence het volgende:Dat verhaal had ik idd ook van iemand anders gehoord. Maar aangezien die normaal gesproken niet veel van computers bladiebla weet, nam ik hem niet serieus..
stom.
Ja, stoer, maar dan moet je wel je hele adresboek overnemen, ik weet niet hoe het bij jou zit, maar ik weet niet het adres van de driehonderdnogwat entry's in m'n adresboek, zelfde gaat op voor m'n msn lijst, dat ga ik nu echt nooit meer veranderen.quote:Op woensdag 4 mei 2005 19:32 schreef il_mostro het volgende:
[..]
klopt zijn ze maand of 2 a 3 geleden achter gekomen... sinds dien krijgt niemand meer 250 MB zelfs amerikanen niet
maar ja wat is nou 250 MB![]()
mijn gmail tellertje staat op 2161 MB![]()
Ja, zie mijn reactie hierboven. Ohja, ik wil m'n archief ook niet kwijt, er staan enorm veel mailtjes in met info die ik nog vaak nodig zal hebben / leuk om later terug te lezen.quote:Op woensdag 4 mei 2005 19:45 schreef MrAli het volgende:
[..]
Stap over naar Gmail, dan heb je inmiddels, zoals Niels al zei, meer dan 2 gieg.
1. Je msnlijst kan maar 150 contactpersonen aan (iig die van de normale client wel), dus 300-nogwat is nogal overdreven.quote:Op woensdag 4 mei 2005 19:47 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Ja, stoer, maar dan moet je wel je hele adresboek overnemen, ik weet niet hoe het bij jou zit, maar ik weet niet het adres van de driehonderdnogwat entry's in m'n adresboek, zelfde gaat op voor m'n msn lijst, dat ga ik nu echt nooit meer veranderen.
Nee, ftp-bakkie thuis, werkt 10 keer beter.quote:Daarbij heb je toch helemaal niets aan 2161 mb? 250 is meer dan voldoende, het is mss alleen handig dat je 10mb attachements kunt versturen met gmail, maar daar hebben we weer webspace voor..
ik had het dan ook over mijn adresboek.quote:Op woensdag 4 mei 2005 19:52 schreef MrAli het volgende:
[..]
1. Je msnlijst kan maar 150 contactpersonen aan (iig die van de normale client wel), dus 300-nogwat is nogal overdreven.
goed, maar dan moet je die driehonderdnogwat mensen nog altijd wel lastig vallen om ze je nieuwe adres duidelijk te maken, dit veroorzaakt genoeg gezeur.quote:2. Vanuit msn kan je je lijst opslaan, exporteren naar een bestand, en vervolgens die bij een ander adres allemaal weer importeren.
Juist, ik dus wel.quote:3. Je adressenboek van www.hotmail.com gebruik je toch nooit, ik iig niet.
Je archief kan je ook opslaan op een andere manier, in Word bijv. En als je overstapt hoeft niet meteen je hele acount gewist te worden.quote:Op woensdag 4 mei 2005 19:49 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Ja, zie mijn reactie hierboven. Ohja, ik wil m'n archief ook niet kwijt, er staan enorm veel mailtjes in met info die ik nog vaak nodig zal hebben / leuk om later terug te lezen.
Waar staat dat dan? Ik als un1337 mailgebruiker heb nergens nog een knopje gevonden: Archief opslaan? Klik hier!quote:Op woensdag 4 mei 2005 19:56 schreef MrAli het volgende:
[..]
Je archief kan je ook opslaan op een andere manier, in Word bijv. En als je overstapt hoeft niet meteen je hele acount gewist te worden.
Juist, dat zei ik net ook al.quote:Het grote opbstakel voor mij is dat als ik iemand een emailadreswijziging stuur ze daar vaak geen reet mee doen, en dat ik bij ontiegelijk veel sites ook mijn adres moet wijzigen. Daar heb ik nou juist geen zin in.
Ook over je msn lijst.quote:Op woensdag 4 mei 2005 19:55 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
ik had het dan ook over mijn adresboek.
Als iedereen meteen op 'ja' of 'ok' klikt niet.quote:[..]
goed, maar dan moet je die driehonderdnogwat mensen nog altijd wel lastig vallen om ze je nieuwe adres duidelijk te maken, dit veroorzaakt genoeg gezeur.
Verschil moet er zijn.quote:[..]
Juist, ik dus wel.
Ik heb nooit gezegt dat zo'n knopje er wel is, je heb namelijk nu een toetsenbord voor je neus liggen die beschikt over o.a. een Ctrl-toets, een C-toets en een V-toets.quote:Op woensdag 4 mei 2005 19:58 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Waar staat dat dan? Ik als un1337 mailgebruiker heb nergens nog een knopje gevonden: Archief opslaan? Klik hier!
[..]
Juist, dat zei ik net ook al.
Dat heb je goed gezien Ali, daar doelde ik alleen niet op toen ik het over die driehonderdnogwat mensen had. Ik wil namelijk niet beweren dat ik driehonderdnogwat mensen in mijn msn lijst heb, dat heb ik namelijk niet, en dat kan, zoals jij o zo snugger al opgemerkt had, ook helemaal niet.quote:
Jij ziet de oplossing voor wereldvrede ook als: "Als iedereen nou gewoon lief voor elkaar is" ? Want dat is exact dezelfde redenatie.quote:Als iedereen meteen op 'ja' of 'ok' klikt niet.
Dat blijkt.quote:Verschil moet er zijn.
Ja, inderdaad, maar als ik die moeite zou nemen zou ik die data net zo goed meteen bij Gmail in kunnen voeren, het hele punt van deze discussie is juist dat ik die moeite van het kopiëeren niet bereid ben te nemen.quote:Op woensdag 4 mei 2005 20:15 schreef MrAli het volgende:
[..]
Ik heb nooit gezegt dat zo'n knopje er wel is, je heb namelijk nu een toetsenbord voor je neus liggen die beschikt over o.a. een Ctrl-toets, een C-toets en een V-toets.Mag je zelf bedenken wat je daarmee zou moeten doen.
Goed, maar daarmee gaf ik even aan dat niet iedereen 'zomaar eventjes alle mensen in je msn lijst uit de database kan extraheren en die data gelijk terugfeeden in die van gmail, simpel toch?'. Een extra nuance, laat ik het zo zeggen.quote:Op woensdag 4 mei 2005 20:18 schreef MrAli het volgende:
Trouwens, een 1337 mailgebruiker, is dat niet een ietwat overdreven omschrijving? Je heb namelijk mensen die kunnen mailen, zoals wij hier allemaal, en mensen die dat niet kunnen. Mijn moeder bijv.
Echt veel meer valt er niet te verzinnen dacht ik zo.
Ach, ik heb nog steeds gewoon 2 mb en daar staan nu bijna 400 mailtjes in en zit pas op 67% van de ruimte, dus.. Gewoon een kwestie van goed opruimen en nutteloze mails weggooien.quote:Op woensdag 4 mei 2005 19:47 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Ja, stoer, maar dan moet je wel je hele adresboek overnemen, ik weet niet hoe het bij jou zit, maar ik weet niet het adres van de driehonderdnogwat entry's in m'n adresboek, zelfde gaat op voor m'n msn lijst, dat ga ik nu echt nooit meer veranderen.
Daarbij heb je toch helemaal niets aan 2161 mb? 250 is meer dan voldoende, het is mss alleen handig dat je 10mb attachements kunt versturen met gmail, maar daar hebben we weer webspace voor..
Dan had je dat duidelijker neer moeten zeggen.quote:Op woensdag 4 mei 2005 20:18 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Dat heb je goed gezien Ali, daar doelde ik alleen niet op toen ik het over die driehonderdnogwat mensen had. Ik wil namelijk niet beweren dat ik driehonderdnogwat mensen in mijn msn lijst heb, dat heb ik namelijk niet, en dat kan, zoals jij o zo snugger al opgemerkt had, ook helemaal niet.
Dat is opzich natuurlijk een perfecte oplossing, alleen is de mensheid niet geschikt voor die oplossing. Was dat wel het geval dan kenden wij allen het woord 'oorlog' niet.quote:[..]
Jij ziet de oplossing voor wereldvrede ook als: "Als iedereen nou gewoon lief voor elkaar is" ? Want dat is exact dezelfde redenatie.
[..]
Dat blijkt.
quote:Op woensdag 4 mei 2005 20:20 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Ja, inderdaad, maar als ik die moeite zou nemen zou ik die data net zo goed meteen bij Gmail in kunnen voeren, het hele punt van deze discussie is juist dat ik die moeite van het kopiëeren niet bereid ben te nemen..
Je kan ook al je emails naar je gmail adres doorsturen, kost je nog geen minuut tijd.quote:Op woensdag 4 mei 2005 20:20 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Ja, inderdaad, maar als ik die moeite zou nemen zou ik die data net zo goed meteen bij Gmail in kunnen voeren, het hele punt van deze discussie is juist dat ik die moeite van het kopiëeren niet bereid ben te nemen..
Dat lijkt me inderdaad de beste remedie. Met 313 mailtjes zit ik nu op 6% van de 250 mb, maar daar zit gewoon enorm veel schoolwerk tussen met bijlages e.d.quote:Op woensdag 4 mei 2005 20:28 schreef Pizza_Shooter het volgende:
[..]
Ach, ik heb nog steeds gewoon 2 mb en daar staan nu bijna 400 mailtjes in en zit pas op 67% van de ruimte, dus.. Gewoon een kwestie van goed opruimen en nutteloze mails weggooien.
Waarom zou je dat allemaal willen bewaren? Mijn hotmail gebruik ik alleen voor spam, leeg voor de rest... Belangrijke mails bewaar ik altijd wel, maar gewoon lokaal. Ik check hotmail ook altijd gewoon in Outlook Express, hoef niet naar die baggersite...quote:Op woensdag 4 mei 2005 20:32 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Dat lijkt me inderdaad de beste remedie. Met 313 mailtjes zit ik nu op 6% van de 250 mb, maar daar zit gewoon enorm veel schoolwerk tussen met bijlages e.d.
Nee Outlook Express is lekker.quote:Op woensdag 4 mei 2005 20:45 schreef errrrr het volgende:
[..]
Waarom zou je dat allemaal willen bewaren? Mijn hotmail gebruik ik alleen voor spam, leeg voor de rest... Belangrijke mails bewaar ik altijd wel, maar gewoon lokaal. Ik check hotmail ook altijd gewoon in Outlook Express, hoef niet naar die baggersite...
Ik had het niet verwacht, en ik betwijfel nog steeds of ze het redden, maar er is iig nog hoop.quote:Op woensdag 4 mei 2005 22:07 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Joram en ik waren aan het schreeuwen hoor.
Doet me denken aan dit stukje:quote:Op woensdag 4 mei 2005 21:15 schreef MrAli het volgende:
Trouwens...
gister op m'n werk had Nik (mijn baas) me nog verteld dat er tussen de middag geen alarm op ons kantoor zou zitten en dat ik dus als ik 's middag als eerste kwam ik zo naar binnen zou kunnen. (Naar binnen kan ik altijd, maar het alarm uitzetten niet.) Vanmiddag was ik er dus weer eens als eerste, en ik zou ff mijn muziek etc. binnen leggen, doe de deur open onmiddelijk begint dat teringalarm te loeien.Had Marcel (ook een collega) vanochtend dus wel het alarm erop gezet.
Ik Nik dus bellen, hij de alarmcode doorgegeven zodat ik wel dat alarm uit kon zetten, dus kwam het toch nog goed. Maar het alarmbedrijf dat een melding krijgt zodra het alarm af gaat, belt daarna onmiddelijk op om te horen wat er aan de hand is, maar dan niet naar Nik z'n mobiel ofzo, neehoor, naar de haven zelf, dus als ik nou wel een dief was geweest had ik gewoon die telefoon op kunnen nemen met: "Nee hoor, niets aan de hand!". Om vervolgens verder te gaan met alles leeg te roven.
www.vandenb.comquote:Het alarm
De ramen waren nog dicht. Dus er was nog niemand.
Ik liep langzaam naar de voordeur. De jongen van het autoschadebedrijf stond buiten. 'Hee,' zei ik.
'Hee man,' zei hij.
Toen ik voor de deur stond, haalde ik even diep adem.
Het rolluik was nog gesloten. Ik pakte mijn sleutels en liet het luik omhoog komen. Er zat een langpootmug op, en hij bleef zitten waar ie zat. 'Ik blijf zitten waar ik zit,' leek hij te zeggen.
'Dan moet je het zelf weten,' zei ik. Ondertussen dacht ik na over de code voor het alarm.
ABCD, dacht ik.
Nee, dat is het niet.
BADC, dacht ik.
Nee, dat is het niet.
CABD.
Nee — dat was het helemaal niet.
De langpootmug bleef zitten waar ie zat; en dat terwijl ie nog een mooi leven voor zich had gehad.
Toen ik binnenstond, toetste ik iets verkeerds in.
Het alarm bleef piepen.
Ik toetste nog iets verkeerds in.
Het piepte steeds harder.
Ik toetste nog iets verkeerds in.
Toen begon het te loeien.
Het loeien was kennelijk goed voor me, want ik wist het weer — het was wel degelijk ABCD. Ik toetste het in. Het loeien stopte.
Meteen daarna ging er een telefoon.
Dat was de bewakingsfirma. Dat doen ze: als er ingebroken wordt, bellen ze de inbrekers op om te zeggen dat het niet mag. Haha. Nee, ze bellen omdat eikels zoals ik het alarm af laten gaan terwijl er niet ingebroken wordt.
Maar alle telefoons stonden achter afgesloten deuren.
En ik was niet snel genoeg om een deur open te krijgen.
Dus ze hingen op.
Ik zuchtte.
Buiten op de deur zat een sticker met het telefoonnummer van de bewakingsfirma. Ik schreef het op mijn hand en achter mijn eigen bureau belde ik het.
'Met de bewakingsfirma.'
'Met Walter. Ik heb het alarm af laten gaan, maar ik ben geen inbreker. Sorry daarvoor.'
'Wat is uw postcode?'
'1234 AB.'
'En uw afmeldcode?'
'Oklahoma?' We hebben ooit een keer Jackass zitten kijken en ze gingen Johnny Knoxville flink pijn doen — als de pijn te veel zou worden, zou ie Oklahoma moeten roepen.
Ik vond het zelf erg grappig in dit verband. Ik vind het grappig in elk verband, eigenlijk.
De bewakinsgfirma niet.
Ik zei dat ik iemand ging bellen die de afmeldcode wist.
Ik belde eerst D., en D. was al wakker, want die heeft kinderen. D. zei dat ik S. moest bellen.
S. belde ik wakker.
Na twee keer.
Ze klonk heel slaperig.
'Sorry dat ik je wakker heb gemaakt,' zei ik. 'Maar ik heb het alarm af laten gaan en nu heb ik de afmeldcode nodig.'
Ze las de afmeldcode voor.
Ik belde de bewakingsfirma weer. Ze vroegen weer om de postcode. En daarna om de afmeldcode.
Ik overwoog even weer Oklahoma te zeggen, maar ik gaf de echte code.
Dankuwel, zeiden ze.
Ik zei nog een keer sorry voor het per ongeluk af laten gaan van het alarm.
Niks aan de hand, zeiden ze.
Ik hing op.
Dat was een half uur, ongeveer, nadat ik het alarm af had laten gaan. Verdikkie, dacht ik, ik had de hele tent leeg kunnen halen.
Toen mijn collega's binnenkwamen, zweeg ik over het alarm.
Ik zat ijskoud achter mijn computer, alsof er niets gebeurd was.
Ik moest alleen denken aan die langpootmug. Ik zou een beter mens zijn geweest als ik die langpootmug had gewaarschuwd voor wat 'm te wachten stond met dat rolluik. Maar goed: het was een dood zoals schurken die sterven in avonturenfilms (zie Indiana Jones and the Temple of Doom, bijvoorbeeld), dus ergens was het ook wel weer mooi.
Zit wel een gelijkenis in idd.quote:Op woensdag 4 mei 2005 22:14 schreef Pizza_Shooter het volgende:
[..]
Doet me denken aan dit stukje:
[..]
www.vandenb.com
Typisch AC Milaan, dat is dus grotendeels wat ik tegen ze heb.quote:Op woensdag 4 mei 2005 22:41 schreef errrrr het volgende:
Aw, wat een gigantisch lullige 3-1 voor PSV...
Stond tot de 91ste minuut 2-0 (omdat het in Milaan 2-0 voor Milaan was geworden dus gelijkspel)... in de 91ste minuut scoort Millaan, terwijl ze de hele wedstrijd 'geownt' worden door PSV. Daarna nog één goal van PSV -> 3-1 dus, maar omdat Milaan in een uitwedstrijd heeft gescoord, zijn zij door
Hij is me weer voor hoorquote:Op woensdag 4 mei 2005 22:34 schreef MrAli het volgende:
Maar aangezien die goal van Ambrosini dubbel telt, toch uitgeschakeld.
Ik heb standaard al een hekel aan die verdedigende ploegen die praktisch alleen op counters werken...quote:Op woensdag 4 mei 2005 22:45 schreef MrAli het volgende:
[..]
Typisch AC Milaan, dat is dus grotendeels wat ik tegen ze heb.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |