Yeps, mijn ervaring met die producten is heel goed. Trekt snel in, en zelfs ik verbrand er niet mee (en dat wil heel wat zeggen). Met Niveau factor 40 bijvoorbeeld verbrand ik nog levend..quote:Op zondag 22 mei 2005 17:55 schreef Meneer_Storm het volgende:
Ik vind het wel leuk om te merken dat ik sneller bruin wordt omdat ik vorig jaar in mei in Turkije ben geweest voor een weekje. Hele week actief gezwommen en gedoken (zit je veel op een boot op het water). M'n benen willen echter niet zo meewerken, m'n buik en de rest opzich wel
Ik ga wel eens bij m'n ouders onder de zonnebank, het nieuwste model van Philips waar enkel UV-B straling opgewekt wordt geloof ik. Mensen die wel eens last hebben van puisjes kan ik aanraden af en toe daaronder te gaan, want het gezicht fraait ervan op![]()
Ik vraag me echter af welke zonnebrand crème niet zo smerig en vettig is en dus ook geen puistjes tot gevolg hebben na enkele weken gebruik. Dat had ik voorheen wel eens met van die smerige crèmesAls ik ergens ook een hekel aan heb is het dat vettige gevoel over je hele lijf in het vochtige benauwde zomerklimaat van ons kikkerlandje. Garnier ambre solaire aftersun spray heb ik al ontdekt: ruikt lekker, niet zo vettig en trekt heel snel in. Is de rest van de Ambre Solaire lijn ook aan te raden? Niet vettig en goed voor de huid etc?
En wat dat scrubben en hydrateren betreft: waarmee scrub je en kan ik daarna gewoon even met die ambre solaire aftersun spray 'hydrateren'? Of moet ik daar weer wat anders voor hebben?
Kan haast ook niet anders met al die patenten die de L'Oréal Groep heeftquote:Op zaterdag 28 mei 2005 15:26 schreef miki het volgende:
[..]
Yeps, mijn ervaring met die producten is heel goed. Trekt snel in, en zelfs ik verbrand er niet mee (en dat wil heel wat zeggen). Met Niveau factor 40 bijvoorbeeld verbrand ik nog levend..![]()
Maar de meeste mensen zonnen toch om bruin te worden. Misschien mis ik iets, maar als je dus dat UVA ook blokt, blijf je dus bleek toch? Blok je alles, dan heeft dat dus geen zin. Natuurlijk is alle zonnen eigenlijk slecht, maar goed.quote:Op vrijdag 27 mei 2005 02:23 schreef Mexoryl het volgende:
[..]
Nee, UVB straling is hoofdzakelijk verantwoordelijk voor het verbranden van de huid. De eerste zonbeschermingsmiddelen bevatte alleen UVB filters, omdat men UVA toen niet schadelijk achtte. Al vrij lang weten we dat UVA wel degelijk schade kan veroorzaken. Helemaal wanneer je alleen bent beschermd met UVB filters, waardoor je nog langer in de zon blijft omdat je niet verbrandt.
PABA blijkt als filter ook niet helemaal veilig te zijn, dus rede genoeg om P20 niet te kopen/gebruiken.
Niet als je genoeg pigment hebt.quote:Op zondag 29 mei 2005 21:37 schreef gr8w8 het volgende:
Natuurlijk is alle zonnen eigenlijk slecht, maar goed.
Omschrijf "rendabel" eens.quote:Op maandag 30 mei 2005 00:06 schreef MaRySe het volgende:
Vanaf hoe laat is het rendabel om in de zon te gaan liggen?
Ook dan niet. Ook getinte mensen horen zich eigenlijk in te smeren bij veel zon.quote:
http://www.activit.nl/zon(...)rk=Australian%20Goldquote:Ervaar eens de ongekende bruiningsmogelijkheden van Australian Gold Accelerator Lotion.
Als een van onze populairste producten is dit ideaal voor zonnebaders die een teint willen opbouwen of een bestaande teint willen verdiepen.
Een goed gevoedde en gehydrateerde huid bruint beter.
Uitstekend geschikt voor beginnende zonnebaders.
Onzin. Nergens voor nodig.quote:Op maandag 30 mei 2005 08:58 schreef gr8w8 het volgende:
Ook dan niet. Ook getinte mensen horen zich eigenlijk in te smeren bij veel zon.
Gewoon altijd. Je wordt altijd bruin van de zon. Hoe feller de zon schijnt des te sneller je ruin wordt. Maar dat lijkt me logisch.quote:Op maandag 30 mei 2005 09:17 schreef MaRySe het volgende:
Dat je er bruin van wordt.
Dus al vanaf 9 uur of pas vanaf 12 uur ?
In principe wel. Maar geen zonbescherming is perfect, dus houdt niet alles tegen. Dus uiteindelijk zal je toch bruin worden, alleen niet zo snel mits je huidtype dat toestaat. UVA onderdrukt het immuunsysteem, veroorzaakt huidverslapping, rimpels, pigmentvlekken en kan de kans vergroten op huidkanker. Dus bescherming daar tegen is essentieel, zeker bij flinke blootstelling aan de zon.quote:Op zondag 29 mei 2005 21:37 schreef gr8w8 het volgende:
[..]
Maar de meeste mensen zonnen toch om bruin te worden. Misschien mis ik iets, maar als je dus dat UVA ook blokt, blijf je dus bleek toch? Blok je alles, dan heeft dat dus geen zin.
Wat UVB zorgt voor de synthese van vitamine D3, maar daar hoef je echt niet bruin voor te worden. Hoe dan ook, UV is en blijft een mutageen.quote:Natuurlijk is alle zonnen eigenlijk slecht, maar goed.
quote:Op maandag 30 mei 2005 13:41 schreef P-Style het volgende:
[..]
Gewoon altijd. Je wordt altijd bruin van de zon. Hoe feller de zon schijnt des te sneller je ruin wordt. Maar dat lijkt me logisch.
Oké... die niet inderdaad. En albino's kunnen het ook vergeten.quote:Op maandag 30 mei 2005 22:41 schreef Aventura het volgende:
Niets als je huidtype 1 hebt met sproetjes en roodbruine haren
Maar goed, je moet je beschermen bij blootstelling aan de zon. Alleen zonnen de meeste mensen juist om bruin te worden en willen dus niet alles blokken. Dan effe theoretisch he:quote:Op maandag 30 mei 2005 20:10 schreef Mexoryl het volgende:
[..]
In principe wel. Maar geen zonbescherming is perfect, dus houdt niet alles tegen. Dus uiteindelijk zal je toch bruin worden, alleen niet zo snel mits je huidtype dat toestaat. UVA onderdrukt het immuunsysteem, veroorzaakt huidverslapping, rimpels, pigmentvlekken en kan de kans vergroten op huidkanker. Dus bescherming daar tegen is essentieel, zeker bij flinke blootstelling aan de zon.
[..]
Wat UVB zorgt voor de synthese van vitamine D3, maar daar hoef je echt niet bruin voor te worden. Hoe dan ook, UV is en blijft een mutageen.
Dus je kan beter vaak kort in de zon liggen, dan minder vaak lang in de zon? (--- > zonnebankquote:Op maandag 30 mei 2005 23:18 schreef Aventura het volgende:
Ja, je moet een keuze maken. Of wit en een gezonde huid, of bruin worden en een beschadigde huid. Zonnebrand opdoen is trouwens geen excuus om lang in de zon te kunnen blijven. Op een gegeven moment zul je toch uit de zon moeten gaan wil je beschadiging voorkomen.
Maar goed, als je dus de keuze maakt om bruin te worden, lijkt me kort zonnen zonder bescherming tegen UVA maar met smeren tegen dehydratatie en UVB etc, beter dan de hele dag bakken met een hoge faktor.quote:Op maandag 30 mei 2005 23:18 schreef Aventura het volgende:
Ja, je moet een keuze maken. Of wit en een gezonde huid, of bruin worden en een beschadigde huid. Zonnebrand opdoen is trouwens geen excuus om lang in de zon te kunnen blijven. Op een gegeven moment zul je toch uit de zon moeten gaan wil je beschadiging voorkomen.
Nou... het is niet echt aan jou om de keuze te maken, aangezien je aanleg (voor de aanmaak van pigmentkorrels) de keuze als het ware voor jou maakt. Dus het is eerder:quote:Op maandag 30 mei 2005 23:18 schreef Aventura het volgende:
Ja, je moet een keuze maken. Of wit en een gezonde huid, of bruin worden en een beschadigde huid.
Nou. De pigmentkorrels die je pigmentcellen produceren onder de zonnebank zijn gewoon hetzelfde als die ze produceren onder de zon, dus dat zou in principe niet uit moeten maken.quote:Op maandag 30 mei 2005 23:39 schreef gr8w8 het volgende:
Ow en zonnebank bruin biedt toch ook geen bescherming tegen verbranden in normale zon, of hoe zat dat nou ook alweer? Je had wel meer pigment, maar je huid was niet dikker oid toch?
bronquote:Melanoma in African Americans
Misconceptions Lead to Late Diagnosis and High Mortality Rates for this
Treatable Condition
NEW YORK (May 3, 2004) – With the incidence of skin cancer on the rise, it has never been more important for the public to practice the prevention and detection steps that are key to avoiding melanoma, the most deadly form of skin cancer. Yet in the case of African Americans, detection may be more difficult because studies of African Americans who are diagnosed with melanoma have shown that the condition most often develops on non-sun-exposed areas of the body. This finding along with the misconception that melanoma is not a significant threat for individuals with darker skin, may contribute to the higher mortality rates for this population.
Speaking today at the American Academy of Dermatology’s Melanoma/Skin Cancer Detection and Prevention Month news conference, dermatologist Susan C. Taylor, M.D., assistant clinical professor of dermatology, The College of Physicians and Surgeons, Columbia University in New York, addressed the alarming statistics that support the fact that prevention and detection messages about melanoma are not being heeded by African Americans.
Melanoma is the deadliest form of skin cancer and is one of the few cancers where the cause is known – overexposure to the ultraviolet rays of the sun and artificial light, like those in a tanning bed. It is estimated that 95,880 people in the U.S. will be diagnosed with melanoma in 2004 and approximately 7,910 deaths will be attributed to melanoma this year. At this rate, one person dies of melanoma every hour.
One reason why African Americans are not overly concerned about melanoma, reasoned Dr. Taylor, is that most of the skin cancer warning messages are geared toward fair-skinned individuals with blue eyes and blond or red hair who sunburn easily. Also, the incidence of melanoma in African Americans is much lower than in Caucasians due to the additional melanin, or pigment, in the skin. While this pigment offers some sun protection, dark brown or black skin is not a guarantee against melanoma.
However, once African Americans are diagnosed with melanoma, studies have shown that their long-term survival is significantly lower than that of Caucasians, 58.8 percent compared to 84.8 percent. "Melanoma has a 96 percent cure rate when detected early, yet the mortality rate in African American patients remains high and can be directly linked to the advanced state of the disease at the time of diagnosis," stated Dr. Taylor. "The question is why are African American patients waiting so long to seek treatment?"
When diagnosed, melanoma in African American patients has often spread to other parts of the body. A recent Washington Cancer Institute study of 649 patients showed that 32.1 percent of African American patients were diagnosed with stage III or stage IV melanoma, as compared to only 12.7 percent of Caucasian patients. Melanoma in these advanced stages is usually fatal. The study was published in the January 2004 issue of the Journal of the American Academy of Dermatology.
"It is unclear if racial differences in melanoma mortality are related to delays in diagnosis and medical treatment, or if it represents inherent differences in the aggressiveness of the disease in the skin of people of color," said Dr. Taylor.
Another factor that may prevent African Americans from seeking early treatment is that they usually develop melanoma in locations that differ from those described in conventional detection messages. A recent study showed that while 90 percent of Caucasian patients develop melanoma on skin that is regularly sun-exposed, only 33 percent of African-American patients developed the condition in these areas. In African Americans, melanoma most often develops on non-sun-exposed skin, such as the foot, toenails and the mucous membranes of the mouth, nasal passages or genitals.
Another challenge that may delay treatment is that melanoma of the nails, which peaks in incidence between the ages of 50 and 70 in African Americans, often does not conform to the ABCD rule of pigmented lesions – "A" being asymmetry; "B" being border irregularity; "C" being color variations; and "D" being diameter larger than 6 mm.
"The ABCD rule is the best way to determine if a suspicious mole or spot on the body is changing and requires immediate medical attention," stated Dr. Taylor. "However, African Americans also should examine their nails for some additional symptoms that can signal a serious condition." These additional factors are most commonly found on the nails of the thumbs or big toes and may include brown or black bands under the nail, and a spot that extends into the nail folds or the skin that supports the nail.
"It is important for Africans Americans and their physicians to know that melanoma can and does occur in people of color, and a greater effort needs to be made to inform these audiences about this potentially life-threatening condition that can be avoided," stated Dr. Taylor. "In addition to sun protection, African Americans should perform regular skin self-examinations that include special emphasis on the feet, hands, nails, between the fingers and toes, and on non-sun-exposed areas, and to immediately visit their dermatologist if they notice anything suspicious."
The American Academy of Dermatology recommends that everyone follow these sun protection guidelines: avoid outdoor activities between 10 a.m. and 4 p.m. when the sun’s rays are the strongest; seek shade whenever possible; wear a broad-spectrum sunscreen with a Sun Protection Factor (SPF) of 15 or higher; wear sun-protective clothing and accessories, such as wide-brimmed hats and sunglasses; and follow the "shadow rule" – if your shadow is shorter than you are, the sun’s damaging rays are at their strongest.
Headquartered in Schaumburg, IL, the American Academy of Dermatology, founded in 1938, is the largest, most influential, and most representative of all dermatologic associations. With a membership of more than14,000 dermatologists worldwide, the Academy is committed to: advancing the diagnosis and medical, surgical and cosmetic treatment of the skin, hair and nails; advocating high standards in clinical practice, education, and research in dermatology; and supporting and enhancing patient care for a lifetime of healthier skin, hair and nails. For more information, contact the Academy at 1-888-462-DERM (3376) or www.aad.org.
Ik dacht al zoiets. Bedankt voor de info S.quote:Op dinsdag 31 mei 2005 12:01 schreef schatje het volgende:
Dat mensen met een donkere huid geen zonnebrandproducten hoeven te gebruiken omdat ze nu eenmaal meer melanine aanmaken en daardoor op zich al bescherming genieten tegen de schadelijk gevolgen van UV-stralen, klopt niet helemaal.
[..]
bron
Zie hier...quote:Op donderdag 9 juni 2005 15:15 schreef xelektra het volgende:
Ik dacht dat het hier wel in kon.. ik ga nu sinds een maand ofzo naar naar een zonnestudio die spray cabines heeft. Echt een aanrader voor mensen die niet snel bruin worden of niet 40 willen lijken op hun 30ste e.d.
Je staat er in totaal 12 sec in en na wat droogdeppen en vegen ben je al gelijk bruin - 6 uur later douche je even en hebt een supermooie bruine tint. Blijft ongeveer 7 dagen zitten en ruikt niet (zoals vele zelfbruiners). Niiiiice!
bronquote:What Does Photoaging Look Like?
Here are some sample normal and UV photographs taken with a UV camera.
You'll notice that in the UV photos, sun damage, which is invisible to the naked eye, is clearly revealed, even on the eyelids in some examples
Normal Photo
UV Camera
As you can see in the pictures, photoaging is the premature aging of adults' skin due to sun exposure that is not seen by the naked eye.
In these photos, you can see that photoaged skin has an unattractive, weathered look revealing freckles, age spots, wrinkles, and a mottled pigmentation. Anyone who has spent time in the sun will show evidence of photoaging, especially people who sunbathe (intentionally or unintentionally) because they think it will make them look more healthy or attractive from having a tanned appearance
Ik denk dat het grotendeels heeft te maken met het feit dat door onder andere de media een schoonheidsbeeld wordt opgedrongen, waardoor veel mensen vinden dat ze daaraan moeten voldoen. In het geval van bakken onder de zon of drie keer in de week onder de zonnebank gaan om dat begeerde bruine kleurtje te krijgen, denkt men echter niet aan de gevolgen op lange termijn. Ik zou zeggen, wees zuinig op je huid. Als je wilt zonnebaden, doe het dan met matequote:Op donderdag 9 juni 2005 16:50 schreef xelektra het volgende:
[..]
![]()
gaan mensen hierdoor niet nadenken wat ze hun huid aandoen?
![]()
Ik heb nog niet van dat merk gehoord. Maar in snelbruinende crèmes of lotions zitten bepaalde ingrediënten die ervoor zouden zorgen dat de aanmaak van melanine (pigment) wordt gestimuleerd waardoor je dus sneller bruin wordt. Recentelijk zei een dermatoloog in het programma Kassa van de Vara dat de werking nooit wetenschappelijk is aangetoond.quote:Op donderdag 9 juni 2005 22:34 schreef Molluck het volgende:
"Athena's Sole" heet het en er zat kamille (verzorgend), nog iets (hydraterend) en melanine in, wat er voor zou zorgen dat je sneller bruin wordt, maar ligt het aan mij, maar dat werkt toch helemaal niet als je het OP de huid smeert?
Dat ken ik wel, mijn ma gebruikt dat ook vaak, maar dan ná het zonnen. Waarschijnlijk zal het iets tegen de droge huid en die rode blos zijn, die je vaak na het zonnen hebt.quote:Op donderdag 9 juni 2005 22:34 schreef Molluck het volgende:
Ik ben ook sinds kort bezig met een zonnebankkuur (zie andere topicen ik kreeg van het bedrijf dat hem verhuurde een balsem erbij
"Athena's Sole" heet het en er zat kamille (verzorgend), nog iets (hydraterend) en melanine in, wat er voor zou zorgen dat je sneller bruin wordt, maar ligt het aan mij, maar dat werkt toch helemaal niet als je het OP de huid smeert?
Die dermatoloog is de vader van een jongen op de tennis. En de vader van een hele knappe dochter. Maar dat terzijde. Ik heb nog consult bij hem gehad, na een hoofdwond doordat ik een roeispaan op mijn hoofd kreeg, en toen hebben we het zelfs nog over die bovenstaande middelen gehad. Zijn credo is: niet gebruiken.quote:Op vrijdag 10 juni 2005 10:15 schreef schatje het volgende:
[..]
Recentelijk zei een dermatoloog in het programma Kassa van de Vara dat de werking nooit wetenschappelijk is aangetoond.
15???quote:Op vrijdag 10 juni 2005 11:53 schreef MaRySe het volgende:
Als ik dagcreme van Oil of Olaz gebruik met SPF 15
is dat net zo goed als zonnebrand creme factor 15?
Ik krijg pukkels van zonnebrandcreme
te laag...quote:Op vrijdag 10 juni 2005 14:18 schreef Aventura het volgende:
[..]
Voor mij is 15 echt het minimum, en zelfs dat vind ik te laag voor mezelf.
quote:Op vrijdag 17 juni 2005 13:18 schreef Bosbeetle het volgende:
factor 100 ook wel bekend als aluminiumfolie ! overal te verkrijgen !
sommige mensen gebruiken de zonnebank ook voor medicinale doeleinden, dat je daarnaast er 'n kleurtje van krijgt is mooi meegnomen. iets minder kortzichtig mag dusquote:Op zaterdag 18 juni 2005 19:39 schreef De_Godlasteraar het volgende:
Bruin worden is voor mensen die graag hun huid naar de kanker willen helpen. Als je buiten activiteiten aan het doen wordt en je huid bruint, tja, dat is normaal. Maar in de zon gaan liggen bakken of onder de zonnebank gaan liggen is belachelijk.
Maar ja, wit zijn is dan ook goor he!quote:Op zaterdag 18 juni 2005 20:02 schreef BadGirly het volgende:
Nee, ik heb er geen behoefte aan. Bruin zijn vind ik niet zo belangrijk.
Maar het irritante is dat de mensen om me heen er wel om geven. En dan telkens hun bruine arm naast de mijne houden en ongegeneerd "ieeeeh wat ben jij wiiiit" roepen![]()
dat boeid me ook niet eigenlijk , Maar ik heb geen zin om echt te gaan liggen bakken om bruin te worden.quote:Op zaterdag 18 juni 2005 20:05 schreef Markman het volgende:
onzin over slecht, het is gewoon een kuur van een paar weekjes joh. Alsof je huid meteen van paar daagjes zo vernaggelt wordt.. tssss
Vandaag factor 30 gebruikt, en dan nog verbrandquote:Op vrijdag 10 juni 2005 14:32 schreef Aventura het volgende:
Niet als je huidtype 1 hebt en binnen 10 minuten knalrood wordt.
ik wist het!quote:Op zaterdag 18 juni 2005 21:02 schreef mazaru het volgende:
Ik hou van zwemmen in buitenwater, bruin worden gaat dan vanzelf
En boeid is met een t
Je hebt altijd baas boven baasquote:Op zaterdag 18 juni 2005 21:19 schreef Aventura het volgende:
Nee ik heb de hele middag in de zon gelopen, en niks! Komt misschien omdat ik factor 60 ophad
hahaha ja dat doe ik altijd, ik heb olifanten pigment en ben na 3 zonnestralen stront bruinquote:Op zaterdag 18 juni 2005 20:02 schreef BadGirly het volgende:
Nee, ik heb er geen behoefte aan. Bruin zijn vind ik niet zo belangrijk.
Maar het irritante is dat de mensen om me heen er wel om geven. En dan telkens hun bruine arm naast de mijne houden en ongegeneerd "ieeeeh wat ben jij wiiiit" roepen![]()
irritant dat soort mensenquote:Op zaterdag 18 juni 2005 22:32 schreef GWD het volgende:
[..]
hahaha ja dat doe ik altijd, ik heb olifanten pigment en ben na 3 zonnestralen stront bruin
Witte plekjes roeleren dan nog meer!quote:Op zaterdag 18 juni 2005 22:57 schreef FlyingFox het volgende:
Bruin is geil. Groetjes, FlyingFox.
je bent een lijkwit iemand die als het buiten 30 graden is met de gordijnen dicht binnen zit te fokken|?quote:Op zaterdag 18 juni 2005 22:58 schreef KonnieKipke het volgende:
Alleen slaven op de plantage worden bruin en daarmee wil ik niet geassocieerd worden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |