abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 31 mei 2005 @ 00:20:13 #126
15869 gr8w8
Better by design.
pi_27499955
Ik heb het effe opgezocht, je huid wordt van zonnebank ook wel iets dikker, maar niet zo dik als van de natuurlijke zon, Ondanks een flinke tint van de zonnebank, kun je dus nog flink verbranden helaas.

Ik las wel meteen een groot voordeel, als je gaat om bruin te worden, hoef je dat dus niet meer te doen. Geen lang bakken meer met de mogelijke schadelijke gevolgen en wat ik het belangrijkste voordeel vind: meer tijd om dingen te gaan doen. Het vrouwtje wil altijd op het strand liggen enzo, terwijl ik dan LOTR al drie keer uit heb enzo.
Welkom bij de V&D der webfora.
  dinsdag 31 mei 2005 @ 12:01:31 #127
16715 Mylene
*schatje*
pi_27508518
Dat mensen met een donkere huid geen zonnebrandproducten hoeven te gebruiken omdat ze nu eenmaal meer melanine aanmaken en daardoor op zich al bescherming genieten tegen de schadelijk gevolgen van UV-stralen, klopt niet helemaal.
quote:
Melanoma in African Americans

Misconceptions Lead to Late Diagnosis and High Mortality Rates for this
Treatable Condition

NEW YORK (May 3, 2004) – With the incidence of skin cancer on the rise, it has never been more important for the public to practice the prevention and detection steps that are key to avoiding melanoma, the most deadly form of skin cancer. Yet in the case of African Americans, detection may be more difficult because studies of African Americans who are diagnosed with melanoma have shown that the condition most often develops on non-sun-exposed areas of the body. This finding along with the misconception that melanoma is not a significant threat for individuals with darker skin, may contribute to the higher mortality rates for this population.

Speaking today at the American Academy of Dermatology’s Melanoma/Skin Cancer Detection and Prevention Month news conference, dermatologist Susan C. Taylor, M.D., assistant clinical professor of dermatology, The College of Physicians and Surgeons, Columbia University in New York, addressed the alarming statistics that support the fact that prevention and detection messages about melanoma are not being heeded by African Americans.

Melanoma is the deadliest form of skin cancer and is one of the few cancers where the cause is known – overexposure to the ultraviolet rays of the sun and artificial light, like those in a tanning bed. It is estimated that 95,880 people in the U.S. will be diagnosed with melanoma in 2004 and approximately 7,910 deaths will be attributed to melanoma this year. At this rate, one person dies of melanoma every hour.

One reason why African Americans are not overly concerned about melanoma, reasoned Dr. Taylor, is that most of the skin cancer warning messages are geared toward fair-skinned individuals with blue eyes and blond or red hair who sunburn easily. Also, the incidence of melanoma in African Americans is much lower than in Caucasians due to the additional melanin, or pigment, in the skin. While this pigment offers some sun protection, dark brown or black skin is not a guarantee against melanoma.

However, once African Americans are diagnosed with melanoma, studies have shown that their long-term survival is significantly lower than that of Caucasians, 58.8 percent compared to 84.8 percent. "Melanoma has a 96 percent cure rate when detected early, yet the mortality rate in African American patients remains high and can be directly linked to the advanced state of the disease at the time of diagnosis," stated Dr. Taylor. "The question is why are African American patients waiting so long to seek treatment?"

When diagnosed, melanoma in African American patients has often spread to other parts of the body. A recent Washington Cancer Institute study of 649 patients showed that 32.1 percent of African American patients were diagnosed with stage III or stage IV melanoma, as compared to only 12.7 percent of Caucasian patients. Melanoma in these advanced stages is usually fatal. The study was published in the January 2004 issue of the Journal of the American Academy of Dermatology.

"It is unclear if racial differences in melanoma mortality are related to delays in diagnosis and medical treatment, or if it represents inherent differences in the aggressiveness of the disease in the skin of people of color," said Dr. Taylor.

Another factor that may prevent African Americans from seeking early treatment is that they usually develop melanoma in locations that differ from those described in conventional detection messages. A recent study showed that while 90 percent of Caucasian patients develop melanoma on skin that is regularly sun-exposed, only 33 percent of African-American patients developed the condition in these areas. In African Americans, melanoma most often develops on non-sun-exposed skin, such as the foot, toenails and the mucous membranes of the mouth, nasal passages or genitals.

Another challenge that may delay treatment is that melanoma of the nails, which peaks in incidence between the ages of 50 and 70 in African Americans, often does not conform to the ABCD rule of pigmented lesions – "A" being asymmetry; "B" being border irregularity; "C" being color variations; and "D" being diameter larger than 6 mm.

"The ABCD rule is the best way to determine if a suspicious mole or spot on the body is changing and requires immediate medical attention," stated Dr. Taylor. "However, African Americans also should examine their nails for some additional symptoms that can signal a serious condition." These additional factors are most commonly found on the nails of the thumbs or big toes and may include brown or black bands under the nail, and a spot that extends into the nail folds or the skin that supports the nail.

"It is important for Africans Americans and their physicians to know that melanoma can and does occur in people of color, and a greater effort needs to be made to inform these audiences about this potentially life-threatening condition that can be avoided," stated Dr. Taylor. "In addition to sun protection, African Americans should perform regular skin self-examinations that include special emphasis on the feet, hands, nails, between the fingers and toes, and on non-sun-exposed areas, and to immediately visit their dermatologist if they notice anything suspicious."

The American Academy of Dermatology recommends that everyone follow these sun protection guidelines: avoid outdoor activities between 10 a.m. and 4 p.m. when the sun’s rays are the strongest; seek shade whenever possible; wear a broad-spectrum sunscreen with a Sun Protection Factor (SPF) of 15 or higher; wear sun-protective clothing and accessories, such as wide-brimmed hats and sunglasses; and follow the "shadow rule" – if your shadow is shorter than you are, the sun’s damaging rays are at their strongest.

Headquartered in Schaumburg, IL, the American Academy of Dermatology, founded in 1938, is the largest, most influential, and most representative of all dermatologic associations. With a membership of more than14,000 dermatologists worldwide, the Academy is committed to: advancing the diagnosis and medical, surgical and cosmetic treatment of the skin, hair and nails; advocating high standards in clinical practice, education, and research in dermatology; and supporting and enhancing patient care for a lifetime of healthier skin, hair and nails. For more information, contact the Academy at 1-888-462-DERM (3376) or www.aad.org.
bron
  dinsdag 31 mei 2005 @ 12:34:28 #128
15869 gr8w8
Better by design.
pi_27509543
quote:
Op dinsdag 31 mei 2005 12:01 schreef schatje het volgende:
Dat mensen met een donkere huid geen zonnebrandproducten hoeven te gebruiken omdat ze nu eenmaal meer melanine aanmaken en daardoor op zich al bescherming genieten tegen de schadelijk gevolgen van UV-stralen, klopt niet helemaal.
[..]

bron
Ik dacht al zoiets. Bedankt voor de info S.
pi_27776099
Ik dacht dat het hier wel in kon.. ik ga nu sinds een maand ofzo naar naar een zonnestudio die spray cabines heeft. Echt een aanrader voor mensen die niet snel bruin worden of niet 40 willen lijken op hun 30ste e.d.

Je staat er in totaal 12 sec in en na wat droogdeppen en vegen ben je al gelijk bruin - 6 uur later douche je even en hebt een supermooie bruine tint. Blijft ongeveer 7 dagen zitten en ruikt niet (zoals vele zelfbruiners). Niiiiice!
  donderdag 9 juni 2005 @ 15:22:03 #130
15869 gr8w8
Better by design.
pi_27776308
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 15:15 schreef xelektra het volgende:
Ik dacht dat het hier wel in kon.. ik ga nu sinds een maand ofzo naar naar een zonnestudio die spray cabines heeft. Echt een aanrader voor mensen die niet snel bruin worden of niet 40 willen lijken op hun 30ste e.d.

Je staat er in totaal 12 sec in en na wat droogdeppen en vegen ben je al gelijk bruin - 6 uur later douche je even en hebt een supermooie bruine tint. Blijft ongeveer 7 dagen zitten en ruikt niet (zoals vele zelfbruiners). Niiiiice!
Zie hier...
  donderdag 9 juni 2005 @ 16:30:21 #131
16715 Mylene
*schatje*
pi_27778437
Met een UV camera is het ook mogelijk om het zogeheten 'photoaging' vast te leggen. Dat wil zeggen vroegtijdige veroudering door een overmatige blootstelling aan UV-straling. Wat dus tot het gevolg heeft dat de huid haar elasticiteit verliest, er rimpelvorming ontstaat en dat er vlekjes ontstaan.
quote:
What Does Photoaging Look Like?

Here are some sample normal and UV photographs taken with a UV camera.

You'll notice that in the UV photos, sun damage, which is invisible to the naked eye, is clearly revealed, even on the eyelids in some examples

Normal Photo

UV Camera

As you can see in the pictures, photoaging is the premature aging of adults' skin due to sun exposure that is not seen by the naked eye.

In these photos, you can see that photoaged skin has an unattractive, weathered look revealing freckles, age spots, wrinkles, and a mottled pigmentation. Anyone who has spent time in the sun will show evidence of photoaging, especially people who sunbathe (intentionally or unintentionally) because they think it will make them look more healthy or attractive from having a tanned appearance
bron

Nog een foto:

bron
pi_27779054
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 16:30 schreef schatje het volgende:
bron

Nog een foto:

[afbeelding]
bron
gaan mensen hierdoor niet nadenken wat ze hun huid aandoen?
  donderdag 9 juni 2005 @ 22:26:41 #133
16715 Mylene
*schatje*
pi_27789329
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 16:50 schreef xelektra het volgende:

[..]

gaan mensen hierdoor niet nadenken wat ze hun huid aandoen?
Ik denk dat het grotendeels heeft te maken met het feit dat door onder andere de media een schoonheidsbeeld wordt opgedrongen, waardoor veel mensen vinden dat ze daaraan moeten voldoen. In het geval van bakken onder de zon of drie keer in de week onder de zonnebank gaan om dat begeerde bruine kleurtje te krijgen, denkt men echter niet aan de gevolgen op lange termijn. Ik zou zeggen, wees zuinig op je huid. Als je wilt zonnebaden, doe het dan met mate .
  donderdag 9 juni 2005 @ 22:34:21 #134
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_27789642
Ik ben ook sinds kort bezig met een zonnebankkuur (zie andere topic en ik kreeg van het bedrijf dat hem verhuurde een balsem erbij

"Athena's Sole" heet het en er zat kamille (verzorgend), nog iets (hydraterend) en melanine in, wat er voor zou zorgen dat je sneller bruin wordt, maar ligt het aan mij, maar dat werkt toch helemaal niet als je het OP de huid smeert?
"MOLLUCK DU SCHEISS DRECKIGER BINGO SPIELER"
  vrijdag 10 juni 2005 @ 10:15:13 #135
16715 Mylene
*schatje*
pi_27797877
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 22:34 schreef Molluck het volgende:

"Athena's Sole" heet het en er zat kamille (verzorgend), nog iets (hydraterend) en melanine in, wat er voor zou zorgen dat je sneller bruin wordt, maar ligt het aan mij, maar dat werkt toch helemaal niet als je het OP de huid smeert?
Ik heb nog niet van dat merk gehoord. Maar in snelbruinende crèmes of lotions zitten bepaalde ingrediënten die ervoor zouden zorgen dat de aanmaak van melanine (pigment) wordt gestimuleerd waardoor je dus sneller bruin wordt. Recentelijk zei een dermatoloog in het programma Kassa van de Vara dat de werking nooit wetenschappelijk is aangetoond.
  vrijdag 10 juni 2005 @ 11:13:11 #136
120392 Coldplaya
Speed of sound
pi_27799468
quote:
Op donderdag 9 juni 2005 22:34 schreef Molluck het volgende:
Ik ben ook sinds kort bezig met een zonnebankkuur (zie andere topic en ik kreeg van het bedrijf dat hem verhuurde een balsem erbij

Dat ken ik wel, mijn ma gebruikt dat ook vaak, maar dan ná het zonnen. Waarschijnlijk zal het iets tegen de droge huid en die rode blos zijn, die je vaak na het zonnen hebt.

Overigens werkt het wel hoor. Maar als ik je echt iets goeds mag aanbevelen: Notencrème Factor 4 van Etos, gebruik ik vaak als ik buiten ga tennissen of zwemmen, en daardoor word je echt sneller bruiner te worden, zonder dat er van die foute Caroteen in zit. Je zult het ook wel bij Kruidvat en dergelijke kunnen kopen, okay?

Het is dan ook de bedoeling dat dat al in de huid trekt.
Fear and Loathing in Clarksville.
  vrijdag 10 juni 2005 @ 11:21:06 #137
120392 Coldplaya
Speed of sound
pi_27799709
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 10:15 schreef schatje het volgende:

[..]

Recentelijk zei een dermatoloog in het programma Kassa van de Vara dat de werking nooit wetenschappelijk is aangetoond.
Die dermatoloog is de vader van een jongen op de tennis. En de vader van een hele knappe dochter. Maar dat terzijde. Ik heb nog consult bij hem gehad, na een hoofdwond doordat ik een roeispaan op mijn hoofd kreeg, en toen hebben we het zelfs nog over die bovenstaande middelen gehad. Zijn credo is: niet gebruiken.

Bij 'Radar' zei hij overigens hetzelfde. Ik zou het dan ook niet gebruiken, maar misschien kun je een kleine hoeveelheid snelbruiner mengen met je zonnebrandcrème. Maar het beste is, ook volgens Van Gerwen: Notencrème.
Fear and Loathing in Clarksville.
pi_27800690
Als ik dagcreme van Oil of Olaz gebruik met SPF 15
is dat net zo goed als zonnebrand creme factor 15?

Ik krijg pukkels van zonnebrandcreme
pi_27805248
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 11:53 schreef MaRySe het volgende:
Als ik dagcreme van Oil of Olaz gebruik met SPF 15
is dat net zo goed als zonnebrand creme factor 15?

Ik krijg pukkels van zonnebrandcreme
15???
blijf dan gewoon binnen
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
  vrijdag 10 juni 2005 @ 14:18:58 #140
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_27805332
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 14:16 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

15???
blijf dan gewoon binnen
Voor mij is 15 echt het minimum, en zelfs dat vind ik te laag voor mezelf.
pi_27805516
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 14:18 schreef Aventura het volgende:

[..]

Voor mij is 15 echt het minimum, en zelfs dat vind ik te laag voor mezelf.
te laag...
Dit doet me denken aan iemand die z'n huis zo schoon houdt dat als er een keer een stofje ligt dat hij/zij meteen ziek is.

Je lichaam kan zich prima aanpassen aan omstandigheden hoor...
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
  vrijdag 10 juni 2005 @ 14:32:06 #142
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_27805747
Niet als je huidtype 1 hebt en binnen 10 minuten knalrood wordt.
pi_27805965
quote:
Op vrijdag 10 juni 2005 14:16 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

15???
blijf dan gewoon binnen
Ga maar lekker op 2km hoogte in de brandende zon met factor 4 op je smoeltje staan
  vrijdag 10 juni 2005 @ 15:00:48 #144
90273 merdeka
In My Life I Love You More
pi_27806778
Ik ga lekker onder de zonnebank. Eerst wilde ik niet, maar ik had elk voorjaar gruwelijke zonneallergie ook al smeerde ik me in. Toen raadde de dokter me aan om het onder een zonnebank heel langzaam op te bouwen, volgens hem was daar niets mis mee. Verleden jaar de nieuwste zonnebank met infrarood etc. gekocht, met een paar keer 5 minuutjes zonnen begonnen en nu heb ik zowaar geen uitslag gehad. En de puistjes die ik bij stress krijg drogen ook supersnel weg, dus daar heb ik ook geen last meer van. 2 vliegen in 1 klap. Mijn vettige huid voelt na een zonnebankje weer lekker zacht en minder vet aan.

Bruin word ik er ook niet echt van, maar dat zit in mijn huid denk ik. Ik verbrand nooit, smeer me in de zomer meestal in met factor 6 of 8, en word ook niet bruin. Alleen mijn bovenarmen bruinen wel snel, wat er raar uitziet. Ik heb nu een heel licht tintje, mijn decolleté is nog wit en mijn kuiten en kont ook. Ik scrub me keurig elke week, maar dat mag niet baten voor een gelijkmatige kleurverdeling.

De Lancaster zelfbruiners doen hun werk wel, maar kortstondig. Jammer, want ik zie er gezonder uit met een kleurtje. Mensen vragen anders zomers nog wel eens of ik me niet lekker voel.
Een snelbruiner heb ik nog niet overwogen, ook al heb ik wel een pakje Nifri-spul bij de zonnebank gekregen. Maar ik heb een gevoelige huid qua cremes, dus ik laat dat spul maar weg, ik ben bang dat het irriteert.
Better to be hated for who you are than loved for who you're not
Wow Scotty - you can beam me up any time - with pleasure! ;)
Sooner or later your bf watches too much Fuse and stars in C movies...
  vrijdag 17 juni 2005 @ 13:16:46 #145
102973 Liquidist
Life is live! LAalaalalala
pi_28014849
Hallo,

Ik ga in de zomer met een groepje naar Egypte..
en aangezien het daar nogal zonnig is.. zijn wij op zoek naar de hoogste factor zonnebrand olie.

Weet iemand welke dit is en waar die te krijgen is?

Groetjes,
Rick
Conformists will be cast away by the tide of history
  Moderator vrijdag 17 juni 2005 @ 13:18:16 #146
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_28014898
factor 100 ook wel bekend als aluminiumfolie ! overal te verkrijgen !
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_28014922
Ik heb een keer 50 gezien.
  vrijdag 17 juni 2005 @ 13:21:57 #148
57707 OpenDeur
Het is de schuld van links
pi_28015011
Volgens mij was er geen standaard in de factoraanduiding. Dus 50 bij merk A kan 20 bij merk B zijn.
Oh
  vrijdag 17 juni 2005 @ 13:25:38 #149
102973 Liquidist
Life is live! LAalaalalala
pi_28015130
quote:
Op vrijdag 17 juni 2005 13:18 schreef Bosbeetle het volgende:
factor 100 ook wel bekend als aluminiumfolie ! overal te verkrijgen !
Conformists will be cast away by the tide of history
pi_28015268
70 van nivea heb ik ooit gezien
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')