abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 3 mei 2005 @ 15:49:11 #1
16715 Mylene
*schatje*
pi_26699059
Het leek me wel een goed idee nu de zomer eraan komt om wat informatie en tips te geven om de huid tijdens en na het zonnen in optima forma te houden. Het is in de eerste plaats belangrijk om te weten welke zonnestralen het meest schadelijk zijn voor de huid.

De eerste zijn UVA stralen: UVA-stralen dringen diep in de opperhuid door, zonder dat we dit merken. Ze vernietigen collageenvezels en elastine, die de huid soepel en elastisch houden, en zijn op die manier verantwoordelijk voor het voortijdig verouderen van de huid. Er ontstaan sneller rimpels, de huid droogt uit en - wat veel erger is - de kans op kanker neemt ernstig toe bron.
En ten tweede UVB stralen: Dankzij UVB-stralen wordt onze huid bruin. We moeten echter opletten, want een overdreven blootstelling aan dit soort stralen veroorzaakt brandwonden die op het moment zelf onzichtbaar zijn, maar 's avonds, na een dagje zonnebaden, opduiken. Het is de gevreesde zonneslag ! Ze kunnen de ontwikkeling van ernstige letsels en kanker tot gevolg hebben bron.

Om je hier tegen te beschermen is het noodzakelijk om een goede zonnebrandcrème te gebruiken. Controleer bij de aankoop ervan of het bescherming biedt tegen UVA- en UVB-stralen. De beschermingsfactor, SPF wat voor Sun Protection Factor staat, vermeld op het product, moet vervolgens worden vermenigvuldigd met het aantal minuten dat je in de zon kunt. Voorbeeld: Je hebt een gevoelige huid en kunt normaal maximaal 10 minuten per dag in de zon zonder te verbranden. Met een SPF van 30 kun je dan 30 X 10 minuten = 300 minuten in de zon zonder dat je kans loopt op verbranding. Na het zonnen kun je de huid het beste behandelen met een After-Sun product, om de bruine kleur te behouden, hydrateren en te voeden, en/of in het geval van een eventuele verbranding te kalmeren.

Verder zijn er wat misverstanden over zonnen:
1- Het is een misverstand dat je niet bruin wordt met een zonnebrandcrème met een hoge beschermingsfactor. Het is alleen zo dat het wat langer duurt.
2- Een zelfbruinende crème beschermt niet tegen de schadelijke gevolgen van de zon. Zorg ervoor dat je dan ook de nodige bescherming in acht neemt als je de zon opzoekt.
3- Een ander misverstand is dat je een waterproof zonnebrandcrème niet opnieuw hoeft aan te brengen na het zwemmen. Ondanks dat de crème waterproof is zal een deel ervan geabsorbeerd worden bij het afdrogen met een handdoek. Kortom, opnieuw insmeren.

Merken die bijvoorbeeld zonnebrandcrèmes verkopen en bescherming bieden tegen UVA- en UVB-stralen zijn Vichy en La Roche-Posay. Beide te koop bij de apotheek.

Bij het gebruik van een zelfbruiner is het de kunst om het zo gelijkmatig mogelijk aan te brengen zodat er een mooie egale bruine kleur ontstaat. Denk er ook aan om je huid eerst van te voren te scrubben zodat dode huidcellen worden verwijderd. Dit geeft een beter resultaat. Vervolgens hydrateren en dan de zelfbruiner opbrengen. Let erop dat je het product bij de haargrens en de wenkbrauwen vervaagt. Vergeet ook niet om grondig je handen te wassen als je klaar bent. Tevens niet meteen je kleding aantrekken.

Het programma Editie.nl van RTL4 heeft in 2004 verschillende zelfbruiners getest en waarin 'Sublime Bronze Gel' van L'Oréal als de beste uit de bus kwam.
quote:
1- L'Oreal Sublime Bronze Gel, ¤10,66 (8)
2- Garnier Ambre Solair Bronzer, ¤7,59 (7,7) en Hema zelfbruinende crème, ¤4,50 (7,7)
3- Body Shop zelfbruinende lotion, ¤9,00 (7,4) en Kruidvat Bruin zonder Zon, ¤1,84 (7,4)
4- Biotherm Sunfitness Creme, ¤16,73 (6,7)
5- Helena Rubinstein Golden Beauty Summer Legs, ¤21,96 (6,4) en Hema Fast Sun Gel, ¤3,00 (6,4)
6- Lancaster Fast Dry Bronze Mist, ¤22,40 (3)
bron

[ Bericht 0% gewijzigd door Mylene op 04-04-2006 16:16:12 ]
pi_26699201
Scepsis had een soortgelijk topic geopend, niet?
pi_26699302
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 15:52 schreef Pr0nXXX het volgende:
Scepsis had een soortgelijk topic geopend, niet?
Klikkerdeklik.
pi_26699384
Ik snap dat bruin willen worden eigenlijk nooit zo. Ik blijf liever mijn eigen kleurtje.
pi_26699510
ik word heel snel bruin, vaak voordat ik op vakantie ga, gewoon veel srubben en in de sauna zodat al je dode huidcellen weg zijn
dan word je sneller en mooier bruin, en blijft het ook langer zitten
veel water drinken is ook goed als je lang in de zon ligt, anders droog je uit, en je huid word er mooier van
niet tussen 12 en 3 in de zon liggen.
je kan trouwens ook een zonnebrand op recept krijgen, die is factor 8, maar houd de schadelijk UV straling tegen, maar je word wel gewoon bruin
word vaak gebruikt voor mensen met zonnen allergie etc.
Op 09-11-2006 23:08 schreef Chriz2k
Jij bent te sexii voor Fok :{w.
pi_26699538
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 15:57 schreef ParanoidEv het volgende:
Ik snap dat bruin willen worden eigenlijk nooit zo. Ik blijf liever mijn eigen kleurtje.
Ik zal ook niet speciaal hard mijn best doen om perfect bruin te worden, maar als ik toevallig buiten ben in de zomer dan verbrand ik binnen de korste keren.
Dus daarom heb ik wel wat bescherming nodig
  dinsdag 3 mei 2005 @ 16:06:02 #7
16715 Mylene
*schatje*
pi_26699675
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 15:57 schreef ParanoidEv het volgende:
Ik ook ParanoidEv. Ik ben al pinda genoeg van mezelf .

Niettemin belangrijk om je huid te beschermen tegen de schadelijke effecten van de zon.
  dinsdag 3 mei 2005 @ 16:25:44 #8
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_26700329
Veilig zonnen.

Ik gebruik haast nooit zonnebrand en ik leef nog steeds hoor.
pi_26700364
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 16:25 schreef BrauN het volgende:
Veilig zonnen.

Wie weet krijg je nog wel huidkanker.
pi_26700512
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 16:06 schreef schatje het volgende:

[..]

Ik ook ParanoidEv. Ik ben al pinda genoeg van mezelf .

Niettemin belangrijk om je huid te beschermen tegen de schadelijke effecten van de zon.
Natuurlijk is dat wel belangrijk
Maar pinda ben ik niet echt. Mijn benen reflecteren lekker in de zomer. Veilig op de fiets.
pi_26701466
Ik heb wel zin om weer lekker bruin te worden en in de zon te liggen
Alleen de eerste dag zonnebrand voor mij hoor verder niet.
pi_26701578
heb al twee dagen echt uitgebreid gezond op het strand. was alleen de eerste keer zonnebrand vergeten. was dus echt heel erg verbrand. heb een week lang jeuk gehad op mn armen (daar was ik dus verbrand) afgelopen zondag toch maar ingesmeerd met factor 20
pi_26701858
quote:
L'Oreal Solar Expertise Melk

Ideale bescherming en verzorging van de huid in SPF 8,15,25,40 en 60.

Gebalanceerd UV filter systeem met een dubbele bescherming tegen zowel zonnebrand als voortijdige huidveroudering. Verrijkt met Activ-Cell, ontwikkeld om het natuurlijk herstel van de huid te stimuleren. Solar-Expertise verbetert merkbaar de kwaliteit van de huid.
verleden jaar gebruikt, ik heb een erg lichte huid die erg snel verbrand en deze créme verzorgde mijn huid erg goed en beschermde hem tegen verbranding en uitdroging.

Tevens verkrijgbaar:

L'Oreal Solar Expertise Melk

Ideale bescherming en verzorging van de huid in SPF 8,15,25,40 en 60.
quote:
Gebalanceerd UV filter systeem met een dubbele bescherming tegen zowel zonnebrand als voortijdige huidveroudering. Verrijkt met Activ-Cell, ontwikkeld om het natuurlijk herstel van de huid te stimuleren. Solar-Expertise verbetert merkbaar de kwaliteit van de huid.
Ook een fijn product wat goed verzorgd.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_26702067
Gelukkig heb ik m'n eigen bescherming al.
pi_26702375
Afgelopen jaar twee weken dominicaanse republiek gehad. Midzomer staat de zon daar recht boven je, dus bescherming is heel belangrijk.

Ik ben begonnen met factor 30, en na een week overgegaan op factor 15. Elke dag braaf smeren, voor en tijdens het zonnen. Ik ben nog nooit zo bruin geweest! Enig nadeel aan factor 30 is dat het meestal kinderzonnebrand is, en dus naar yogidrink ruikt.

Ik ben niet verbrand, wat nog als voordeel had dat ik mijn kleurtje langer bleef. Een verbrande huid vervelt heel snel. Verbranden is zinloos, je wordt er niet bruiner van, het blijft minder lang zitten en het is nog gruwelijk ongezond ook.

Dit jaar ga ik vast richting zuiden, en ik ben vast van plan op een soortgelijke manier te smeren. Ik ben nog maanden lang bruin geweest (zelfs nu zie je het nog een beetje zitten, zij het héél licht...)
pi_26702589
Ik verbrand haast nooit zonder zonnebrand en word ook nooit echt bruin, ook zonder zonnebrand niet. Ik smeer altijd wel braaf, de eerste poos factor 30 en later factor 20-10.

Is 6x factor 5 opsmeren net zo goed als 1x factor 30?

Ik denk dat ik nog wel even onder de zonnebank ga, hoe slecht dat ook is.
pi_26702875
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 17:35 schreef MaRySe het volgende:
Is 6x factor 5 opsmeren net zo goed als 1x factor 30?
Ik verwacht van niet, maar regelmatig smeren met een lagere factor zou misschien wel enig effect kunnen hebben.
pi_26702896
quote:
[b]Op dinsdag 3 mei 2005 17:35 Is 6x factor 5 opsmeren net zo goed als 1x factor 30?
Nee. Factor 5 laat een bepaalde hoeveelheid UVstralen door, zo veel dat je vijf keer langer in de zon kunt voordat je aan je "tax" zit. Als je dit zes keer op smeert, maakt dat niks uit, er blijft even veel UV doorheen komen. Na die vijf keer verlengde periode, zit je aan je maximum, en moet je uit de zon. Factor 30 laat 6 keer zo weinig UV door, en zorgt er zo voor dat je 30 keer langer in de zon mag.
pi_26702913
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 17:44 schreef T1andonly het volgende:

[..]

Ik verwacht van niet, maar regelmatig smeren met een lagere factor zou misschien wel enig effect kunnen hebben.
Heeft géén extra effect. Het is niet alsof je verschillende "laagjes" over elkaar heen legt, die je bij elkaar kunt optellen. Het is puur die factor, en hoe vaak je ook smeert, die blijft hetzelfde.
pi_26703045
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 17:46 schreef innovative het volgende:

[..]

Heeft géén extra effect. Het is niet alsof je verschillende "laagjes" over elkaar heen legt, die je bij elkaar kunt optellen. Het is puur die factor, en hoe vaak je ook smeert, die blijft hetzelfde.
ow oké eigenlijk wel logisch ook natuurlijk.
Vorig jaar had ik heel goede zonnebrand bij de apotheek gehaald Ik zal eens opzoeken wat het precies is
pi_26703073
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 17:45 schreef innovative het volgende:

[..]

Nee. Factor 5 laat een bepaalde hoeveelheid UVstralen door, zo veel dat je vijf keer langer in de zon kunt voordat je aan je "tax" zit. Als je dit zes keer op smeert, maakt dat niks uit, er blijft even veel UV doorheen komen. Na die vijf keer verlengde periode, zit je aan je maximum, en moet je uit de zon. Factor 30 laat 6 keer zo weinig UV door, en zorgt er zo voor dat je 30 keer langer in de zon mag.
Ja dat bedoel ik ook. Dat je het om het half uur opsmeert.
pi_26704068
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 17:53 schreef MaRySe het volgende:

[..]

Ja dat bedoel ik ook. Dat je het om het half uur opsmeert.
Het is dus niet te vergelijken. Al smeer je 100 keer factor 5 op, de verlengtijd blijft maar 5 keer zo lang als je normale zontijd. Het wordt niet 500 keer zo veel.
  dinsdag 3 mei 2005 @ 18:48:16 #23
114120 gigant
bringt Bewegung in die Sache
pi_26704486
Ik ben ondertussen al zo bruin als maar kan en het valt nogal op met me blonde haren en lichte ogen. Ik word gek van die mensen die me constant vragen, of ik op vakantie ben geweest. Ik heb overigens nog niet gezond maar wel al meedere keren wezen zwemmen en strand geweest en veel buiten voetballen.
"Gigant ist kein Luxus, aber immer ein Vergnügen."
"Ich mach Menschen glücklicher!"
"Komm nach Haus ins Gigant-Land!"
pi_26704531
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 18:48 schreef gigant het volgende:
Ik ben ondertussen al zo bruin als maar kan en het valt nogal op met me blonde haren en lichte ogen. Ik word gek van die mensen die me constant vragen, of ik op vakantie ben geweest. Ik heb overigens nog niet gezond maar wel al meedere keren wezen zwemmen en strand geweest en veel buiten voetballen.
Je hoeft ook niet te "zonnen" om in aanraking te komen met zonnestralen.
  dinsdag 3 mei 2005 @ 18:50:51 #25
55651 JaWi
Shalom.
pi_26704565
Hey, puik topic. Ben hartstikke blond maar bruin altijd wel mooi .
slettebak [@] gmail.com
  dinsdag 3 mei 2005 @ 18:51:28 #26
114120 gigant
bringt Bewegung in die Sache
pi_26704577
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 18:49 schreef P-Style het volgende:

[..]

Je hoeft ook niet te "zonnen" om in aanraking te komen met zonnestralen.
Ik probeerde te zeggen, was niet helemaal duidelijk, dat je volgens mij het bruinst wordt door gewoon in je blote buik en zwembroek/korte broek lekker te sporten (voetballen/kiten/volleyballen alles).

Bewegen en zon
"Gigant ist kein Luxus, aber immer ein Vergnügen."
"Ich mach Menschen glücklicher!"
"Komm nach Haus ins Gigant-Land!"
pi_26705316
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 18:33 schreef innovative het volgende:

[..]

Het is dus niet te vergelijken. Al smeer je 100 keer factor 5 op, de verlengtijd blijft maar 5 keer zo lang als je normale zontijd. Het wordt niet 500 keer zo veel.
Okey
Ik blijf gewoon factor hoog gebruiken
pi_26706286
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 18:51 schreef gigant het volgende:
Ik probeerde te zeggen, was niet helemaal duidelijk, dat je volgens mij het bruinst wordt door gewoon in je blote buik en zwembroek/korte broek lekker te sporten (voetballen/kiten/volleyballen alles).

Bewegen en zon
Nou niet "het bruinst", maar je kunt inderdaad net zo goed in de tuin werken, of een stukje fietsen, of weet ik veel wat, dan een beetje in de zon liggen niksen. Werkt net zo goed en je besteedt je tijd beter!
pi_26707703
quote:
Veilig zonnen.

pi_26708323
Pff.. wat een gedoe allemaal.. Het lukt mij echt niet om te verbranden onder dat zwakke zonnetje in NL
pi_26708514
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 21:07 schreef faithlesz het volgende:
Pff.. wat een gedoe allemaal.. Het lukt mij echt niet om te verbranden onder dat zwakke zonnetje in NL
Vrijdag en zondag gevoetbal in de zon en mijn neus en gezicht waren alweer goed rood zonder in te smeren, dat wel

Gelukkig wordt het wel steeds minder, door onder de zonnebank te gaan. Hopelijk zal ik op een gegeven moment niet meer verbranden
pi_26708720
Ik sta iedere dinsdag en donderdag in zo'n kabine in t ziekenhuis (lichttherapie) ben nu ook al aardig bruin Jammergenoeg stinkt t zo
† The 3 Kings †
  dinsdag 3 mei 2005 @ 21:27:32 #33
47809 ikookhier
>hijdiehieris<
pi_26708949
Veel wortelen eten is de bomb.Carroteen /Carotene maakt je bruin
Fok vrienden top 50###Powered by Akrapovic
*Battlefield3*KZ3*NFShp*BFBC2*MoH*PSN ID:Arijanonline
GoW/Fable III 360 tag:Arijanonline
Pax & Pry Free download
pi_26708989
Ik word snel bruin,ga regelmatig onder de zonnebank,maar ik heb eczeem
pi_26708992
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 21:27 schreef ikookhier het volgende:
Veel wortelen eten is de bomb.Carroteen /Carotene maakt je bruin
Nee, dat maakt je oranje.
pi_26709036
Ik heb oranje haar en een lichte huid dus ik verbrand vrij snel als ik me niet insmeer, daarom altijd oppassen met de zon. Soms is dat wel vervelend, want ik wil ook wel eens normaal in de zon kunnen zitten zonder te verbranden. Echter op vakantie maakt het me niet zoveel uit, want daar smeer ik altijd in, dat is een gewoonte geworden. Maar als ik eenmaal een best kleurtje heb gaat het ook wel en verband ik ook minder snel. Toch blijven smeren, anders is de huid zo droog en gaat het bruine alleen nog maar sneller weg.
pi_26709960
Iemand een idee waar 'Ultrasun' verkocht wordt? Ze adverteren ermee dat je maar één keer per dag hoeft in te smeren en dat het zweet, wrijf en watervast is. Het zou te koop moeten zijn bij de drogist, maar Kruidvat, Etos en Trekpleister hier hebben het niet.
  dinsdag 3 mei 2005 @ 22:09:51 #38
16715 Mylene
*schatje*
pi_26710397
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 21:56 schreef k_man het volgende:
Iemand een idee waar 'Ultrasun' verkocht wordt? Ze adverteren ermee dat je maar één keer per dag hoeft in te smeren en dat het zweet, wrijf en watervast is. Het zou te koop moeten zijn bij de drogist, maar Kruidvat, Etos en Trekpleister hier hebben het niet.
Het is in ieder geval mogelijk om het online te bestellen.

Anders voor verkooppunten in de buurt even contact opnemen met Novum Pharma .
pi_26710650
Dat is echt heel goed spul! Een soort niet-vette olie dat in je huid moet trekken. Je krijgt er ook niet zo'n typische glimmende huid van als met normale zonnebrand crème.
pi_26710816
Ja, maar is er ook een normale winkel die het heeft?

Bestellen via internet kan, maar dat past niet door m'n brievenbus. Moet ik weer naar het postkantoor, niet handig en ik ga over een weekje al op vakantie.
  dinsdag 3 mei 2005 @ 22:23:57 #41
16715 Mylene
*schatje*
pi_26710970
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 22:20 schreef k_man het volgende:
Ja, maar is er ook een normale winkel die het heeft?
Ja, daarom zeg ik ook dat je even contact moet opnemen met het bedrijf dat het maakt.

Trouwens, misschien dat de DA Drogist het wel verkoopt.
pi_26711106
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 22:23 schreef schatje het volgende:
Ja, daarom zeg ik ook dat je even contact moet opnemen met het bedrijf dat het maakt.
Weet ik, heb ik ook al gedaan, maar als iemand het zo weet te vertellen is dat wel zo makkelijk.
pi_26711336
quote:
Veilig zonnen.

word je ckr wel erg braun van..
  dinsdag 3 mei 2005 @ 22:46:12 #44
44361 lovegrrl
I depend on me
pi_26711982
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 15:49 schreef schatje het volgende:
Tenslotte zijn er pillen op de markt waarvan men zegt dat het bruiningsproces wordt versneld. Misschien dat iemand er ervaring mee heeft en er wat meer over kan vertellen.

[afbeelding]

[afbeelding]
heb er zelf geen ervaring ermee maar een vriend van me wel.. hij heeft ongeveer een week van die pillen gehad en gezond, aan et einde van de week was ie echt hartstikke bruin

wat voor mij altijd goed werkt in de zomer is de tijd in de zon rustig opbouwen, en de berschermingsfactor afbouwen
meestal ga ik bij de eerste zonnestralen al zonnen.. begin met een half uurtje, steeds wat langer
begin te smeren met factor 25/20, steeds wat lager
je ziet bij mij altijd heel lang dat ik ooit verkleurt ben, zal alleen nooit mooi bruin worden
pi_26712069
Ik ga misschien die zonnebruin pillen eens proberen, lijkt me wel prima spul .
pi_26713099
Vroegâh had je van die zonnegel van Nivea, dat zie ik nu niet meer in de winkel
Dat was echt fijn spul, niet vet en smeerde heel lekker in.

Ik heb namelijk een ultra gevoelig huidje dat niet tegen alle soorten crème en zeker niet elke dag, wordt ik zo puisterig/vlekkerig/vies van.

Ik wil het echt héél graag weer (Die gel) !
  woensdag 4 mei 2005 @ 14:04:02 #47
87545 miki
Hee!Mijn avatar!
pi_26725894
Ik verbrand heel erg snel en wordt nauwelijks bruin. Best balen, maarja, wel goed insmeren dus! Mijn ervaring is dat Nivea totaal niet werkt (zelfs met factor 40 verbrandde ik nog) en dat sprays al helemaal troep zijn. Ik gebruik nu sinds een aantal jaar Ambre Solaire, die werkt echt perfect bij mij. Hierbij hoef ik ook geen hele hoge factor te gebruiken. Sowieso is het verstandig altijd eerst te beginnen met factor 30 ofzo, en dan langzaam afbouwen. Ik eindig altijd met factor 10, voor mijn doen vrij laag .

Offtopic: voor de dames :wie met een poedertje een bruin gezicht wil creëren, kan ik Guerlain Bronzing Powder (uit de Terracotta Summer Collection 2005) aanbevelen. geweldig spul zeg! had 'm gisteren even getest bij de Douglas, hij is geweldig en heel natuurlijk!
I ain't got a signature...am I a criminal now?
I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy
pi_26726370
Ik wordt niet erg snel bruin (maar ook niet langzaam) en ik verbrand ook niet snel, maar van de zomer toch maar goed insmeren als ik in Spanje zit. Ik heb het idee dat de zon daar iets feller is dan in ons koude kikkerlandje...
Power perceived is power achieved.
pi_26726436
Nivea werkt wel hoor.. Bij mij wel

Ik heb nu zonnebrand voor de gevoelige huid gehaald van Yves Rocher.
Werkt dat ook ?
pi_26726453
Ik heb ook eens van een schoonheidsspecialiste gehoord, dat je elk jaar nieuwe zonnebrand moet kopen. Het schijnt dat die van vorig jaar (wat al een jaar staat) niet meer te gebruiken zou zijn omdat sommige stoffen eruit verdwijnen. Of het waar is.......
Ze zei er ook bij dat vaak drogisterijen ook de zonnebrand van vorig jaar het eerst verkopen, dus daar moet je dan op letten.
  woensdag 4 mei 2005 @ 14:28:35 #51
16715 Mylene
*schatje*
pi_26726680
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 14:21 schreef Koningin het volgende:
Ik heb ook eens van een schoonheidsspecialiste gehoord, dat je elk jaar nieuwe zonnebrand moet kopen. Het schijnt dat die van vorig jaar (wat al een jaar staat) niet meer te gebruiken zou zijn omdat sommige stoffen eruit verdwijnen. Of het waar is.......
Ze zei er ook bij dat vaak drogisterijen ook de zonnebrand van vorig jaar het eerst verkopen, dus daar moet je dan op letten.
Toevallig kwam dat ook ter sprake in een ander topic. Ik *copy/paste* het even.
quote:
Vraag: Uiterste houdbaarheidsdatum/ Hoe lang blijft de UV-bescherming werkzaam?
Antwoord: Conform wettelijke bepalingen moet de uiterste gebruiksdatum alleen worden vermeld op de verpakking van cosmetische producten als de gebruiksperiode korter is dan 30 maanden. Als ze op de juiste manier worden opgeborgen, kunnen de cosmetische producten van NIVEA tot lang na deze periode worden gebruikt. Dat geldt ook voor de UV-bescherming van zonnebrandproducten van NIVEA. Als er een verandering heeft plaatsgevonden in het product (als het anders ruikt, als er een laagje water op ligt, als de kleur is veranderd) zouden wij u willen verzoeken contact met ons op te nemen; wij helpen u graag verder
  woensdag 4 mei 2005 @ 23:35:03 #52
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_26742346
Oke, ik was dus lekker bruin een week of drie terug (alleen mijn gezicht en onderarmen), maar het begint nu wel hard af te nemen..
Erg zonde zeker omdat er buiten geen zon staat.
Hoe werkt zo'n bruiningscreme precies??
  woensdag 4 mei 2005 @ 23:38:51 #53
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_26742498
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 22:09 schreef schatje het volgende:

[..]

Het is in ieder geval mogelijk om het online te bestellen.

[afbeelding]

Anders voor verkooppunten in de buurt even contact opnemen met Novum Pharma .
Ik heb iets soortgelijks, heet P20. Ik zag het laatst bij de Etos. Topspul, het is op alcoholbasis. Als je het opdoet, vervliegt het meteen. Geen vette rotzooi dus, ook geen stank.
Ik heb huidtype I dus ik verbrand supersnel, met dit spul verbrand ik niet en word ik zelf bruin!
Voor mijn gezicht gebruik ik een totale sunblock factor 60 van Lancome.
pi_26745413
ik ben al bruin
Een juichtoon da-vre langs de velden
Voor ons dierbaar rood en wit &gt; ajax.nl
pi_26745421
en ben nognooit verbrandt
pi_26746757
Neger zeker?
pi_26747083
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 03:31 schreef Modwire het volgende:
Neger zeker?
dat dan weer niet
pi_26750698
Oke, maar je moet toegeven dat het verdacht is om te beginnen met: ik ben al bruin
pi_26752968
Ik had ergens een of ander 'zakje' (zoals bij proefmonsters) gevonden met Etos zonnemelk factor twaalf. Het werkte erg goed, alleen was ik de plekken waar ik zelf niet zo goed bij kon (rug/schouder) vergeten dus je kon precies zien tot waar ik had ingesmeerd en waar niet. Maargoed, de plekken waar ik het wel heb ingesmeerd waren goed beschermd . (Heb trouwens maar 1x ingesmeerd, niet eens een half uur voordat ik de zon in ging, en ik ben er toch wel ongeveer 3 uur in blijven zitten denk ik.)
  donderdag 5 mei 2005 @ 14:34:08 #60
44361 lovegrrl
I depend on me
pi_26753826
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 14:20 schreef MaRySe het volgende:
Nivea werkt wel hoor.. Bij mij wel

Ik heb nu zonnebrand voor de gevoelige huid gehaald van Yves Rocher.
Werkt dat ook ?
mijn ervaringen met zonnebrand van Yves Rocher is erg goed, ik gebruik het nu al zon jaar of 3, eerder verbrandde ik altijd heel snel, nu alleen nog als ik lui ben en niet vaak genoeg gesmeerd heb.. er is ook een zonnecreme van yves rocher die het bruiningsproces versneld en toch het verbranden tegengaat (oranje tube) die is echt
de aftersun werkt ook heel goed, als je toch een beetje rood bent geworden, en je smeert je in met aftersun van yves rocher, is het (bij mij tenminste) de volgende dag weggetrokken en bruin
pi_26754552
Op die flesjes stond vroeger Cap Soleil, toch?
Ik verbrand bijna elke zomer sowieso wel, en zij hebben aftersun gel (groene tube) of melk, en die gel is echt heerlijk verkoelend.
Vroeger had ik ook een klein flesje van Fa Himalaya, en dat was ook lekker koel, dat knetterde ook als het op je huid kwam. Nooit meer kunnen vinden in winkels helaas.
  donderdag 5 mei 2005 @ 15:14:16 #62
16715 Mylene
*schatje*
pi_26754662
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 23:35 schreef Frenkie het volgende:
Oke, ik was dus lekker bruin een week of drie terug (alleen mijn gezicht en onderarmen), maar het begint nu wel hard af te nemen..
Erg zonde zeker omdat er buiten geen zon staat.
Hoe werkt zo'n bruiningscreme precies??
Hoe een zelfbruiner werkt? Het toegevoegde ingrediënt dihydroxyaceton oftewel DHA gaat bij het aanbrengen een proces aan met eiwitten van de huid waardoor uiteindelijk een bruine teint onstaat. Het nadeel van een zelfbruiner is wel dat het na 5 a 7 dagen alweer is verdwenen.

Een ander mogelijkheid is om je bruin te laten spuiten in een zogeheten 'Instant Tan Cabine'. Binnen slechts 6 seconden wordt je met zelfbruinende lotion over het hele lichaam beneveld. Alleen is het ook hier weer zo dat het kleurtje na een weekje is verdwenen.

Bij gebruik van een zelfbruiner de volgende tips in acht nemen:

• eerst scrubben en hydrateren voor een beter resultaat
  • het product zo gelijkmatig aanbrengen
  • niet meteen kleding aantrekken
  • handen wassen i.v.m. verkleuring
  •   donderdag 5 mei 2005 @ 15:19:04 #63
    17337 ook_gek
    doet ie anders nooit
    pi_26754796
    ik verbrand echt levend gewoon zo erg is het. Ik heb rood haar met een spier witte huid. Even zon er op en ik ben verbrand. Nu heb ik de afgelopen weken lekker buiten gezeten op terrasjes in de zon en daar ben ik licht verbrand. Paar keer nog lekker in de zon gezeten max 3 uurtjes en s'avonds goed insmeren met nivea en vitamine E olie tegen het uitdrogen. Want mijn huid droogt heel snel uit. De dagen er na met slecht weer gewoon door smeren met vitamine e olie om het soepel te houden. En met mooi weer lekker in de zon zitten met vitamine e olie op gaat alles wat sneller. En het gevolg is dat ik een vies werkeloos bruin kleurtje heb

Eindelijk is mijn gezicht voor mijn doen erg bruin

wat ook geholpen heeft is dat ik eind FEB een weekje op wintersport ben geweest. En daar heb ik me ook als een gek lopen in te smeren met faktor 40 0f zo. Daar ben ik lichtjes verbrand. Dus had al een ondergrondje
    Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
    Never underestimate the power of stupid people in a large group
      donderdag 5 mei 2005 @ 17:07:02 #64
    16715 Mylene
    *schatje*
    pi_26757038
    Voor degenen die er dagelijks willen uitzien alsof ze net terug zijn van een cruise op de Middellandse zee of als je je verkregen bruine teint nog verder wilt verfraaien, zijn er diverse producten op de markt. Zo brengt het gerenommeerde Franse cosmeticahuis Guerlain al 20 jaar de zeer geprezen TerraCotta lijn op de markt en dat ieder jaar wordt uitgebreid met nieuwe producten. Wat verschillende producten van diverse merken op een rijtje:

Shimmering Tones Bronzing Powder van Clinique

Amber Bronze Cool Bronze Loose Powder SPF 8 van Estée Lauder

Amber Bronze Lip Gloss Balm SPF 15 van Estée Lauder

Terracotta Sunset Celebration Powder van Guerlain

Terracotta Gloss & Shine Lipgloss Terre Precieuse No. 8 van Guerlain

Terracotta Matt Bronzing Powder Pour Homme (speciaal voor de man)

Monaco Divine Bronze All Over Luminizer Gel van Lancaster

Star Bronzer, Magic Powder Brush Shimmer Effect Face and Body van Lancôme

Star Bronzer, Shimmering Paper Duo Lips and Cheeks van Lancôme

Ikzelf ga morgen wat hebbedingetjes van Guerlain halen .

[ Bericht 5% gewijzigd door Mylene op 21-05-2005 21:00:10 ]
      donderdag 5 mei 2005 @ 17:32:29 #65
    2365 Frenkie
    ALLES GOED?
    pi_26757571
    quote:
    Op donderdag 5 mei 2005 15:14 schreef schatje het volgende:

[..]

Hoe een zelfbruiner werkt? Het toegevoegde ingrediënt dihydroxyaceton oftewel DHA gaat bij het aanbrengen een proces aan met eiwitten van de huid waardoor uiteindelijk een bruine teint onstaat. Het nadeel van een zelfbruiner is wel dat het na 5 a 7 dagen alweer is verdwenen.

Een ander mogelijkheid is om je bruin te laten spuiten in een zogeheten 'Instant Tan Cabine'. Binnen slechts 6 seconden wordt je met zelfbruinende lotion over het hele lichaam beneveld. Alleen is het ook hier weer zo dat het kleurtje na een weekje is verdwenen.

Bij gebruik van een zelfbruiner de volgende tips in acht nemen:

• eerst scrubben en hydrateren voor een beter resultaat
  • het product zo gelijkmatig aanbrengen
  • niet meteen kleding aantrekken
  • handen wassen i.v.m. verkleuring
  • Ik ga het es proberen..
    wat is hydrateren??
    en is wat doet het met je huid?? wordt het er onder witter??
    En wat gebeurt er als je in de zon komt?
      donderdag 5 mei 2005 @ 17:56:51 #66
    36822 Mexoryl
    TDSA + DTS
    pi_26758022
    quote:
    Op dinsdag 3 mei 2005 16:01 schreef Jett het volgende:
    je kan trouwens ook een zonnebrand op recept krijgen, die is factor 8, maar houd de schadelijk UV straling tegen, maar je word wel gewoon bruin
    word vaak gebruikt voor mensen met zonnen allergie etc.
    Ik geloof dat het deze is. Stelt niet veel voor. Het levert slechts een PPD (UVA bescherming) van 7 op, terwijl de hoogst mogelijke bescherming verkrijgbaar een PPD van rond de 30 heeft.
    quote:
    Op woensdag 4 mei 2005 23:38 schreef Aventura het volgende:

[..]

Ik heb iets soortgelijks, heet P20. Ik zag het laatst bij de Etos. Topspul, het is op alcoholbasis. Als je het opdoet, vervliegt het meteen. Geen vette rotzooi dus, ook geen stank.
    Ik heb huidtype I dus ik verbrand supersnel, met dit spul verbrand ik niet en word ik zelf bruin!
    P20 is echt een product van de vorige eeuw. PABA als UV filter . Welke respectabele fabrikant gebruikt dat tegenwoordig nog? En het levert ook geen enkele UVA bescherming. Wat dat betreft is Ultrasun beter.
      donderdag 5 mei 2005 @ 19:03:20 #67
    16715 Mylene
    *schatje*
    pi_26759411
    quote:
    Op donderdag 5 mei 2005 17:32 schreef Frenkie het volgende:

[..]

Ik ga het es proberen..
    wat is hydrateren??
    en is wat doet het met je huid?? wordt het er onder witter??
    En wat gebeurt er als je in de zon komt?
    Met hydrateren wordt bedoeld dat je een vochtinbrengende crème of een lotion aanbrengt. Maar ik bedacht me net dat de meeste zelfbruiners waarschijnlijk ook wel hydraterende bestanddelen bevatten. Anders zou je het even voor de zekerheid moeten checken op de beschrijving van het product.

Wat er gebeurt als je in de zon komt? Niets. Je moet natuurlijk wel de nodige maatregelen treffen om je te beschermen tegen de schadelijke gevolgen van de zon.

Let wel, het risico bestaat dat het resultaat niet is wat je ervan had verwacht. Ik zou daarom eerst even om wat proefmonsters vragen. Met jouw mooie koppie geven de verkoopsters dat vast wel met alle plezier. Zodat je eerst op een onopvallend stukje huid kan kijken wat voor kleur het uiteindelijk wordt. Je hoort namelijk weleens verhalen van mensen die vinden dat de kleur te oranjeachtig is geworden. Een test is handig, maar uiteindelijk verschilt het resultaat toch per individu.
    pi_26762788
    quote:
    Op donderdag 5 mei 2005 17:56 schreef Mexoryl het volgende:
    Wat dat betreft is Ultrasun beter.
    Ja, maar dat blijkt dus nergens te koop.
      donderdag 5 mei 2005 @ 21:23:12 #69
    36822 Mexoryl
    TDSA + DTS
    pi_26763101
    quote:
    Op donderdag 5 mei 2005 21:11 schreef k_man het volgende:

[..]

Ja, maar dat blijkt dus nergens te koop.
    Ik zag het vorige week nog bij de plaatselijke Etos.
    pi_26763535
    Etos hier heeft het dus niet.
      vrijdag 6 mei 2005 @ 13:37:08 #71
    16715 Mylene
    *schatje*
    pi_26776652
    Zojuist een bezoekje gebracht aan Douglas, waar ik het volgende heb gekocht:
    Lancaster's Monaco Divine Bronze All Over Luminizer (mijn schouders, decolleté en gezicht moeten natuurlijk helemaal onweerstaanbaar zijn als ik op het strand van Bloemendaal vrolijk rond huppel met een glaasje rosé ), Terracotta Sunset Celebration poeder en Terracotta Gloss & Shine lipgloss.
    pi_26783092
    quote:
    Op donderdag 5 mei 2005 21:40 schreef k_man het volgende:
    Etos hier heeft het dus niet.
    Een andere wél.
      vrijdag 6 mei 2005 @ 20:45:21 #73
    115121 Arizona
    Zeg maar Arißona
    pi_26787301
    Volgens mij verkoopt de Tuinen ook Ultrasun.

Ik heb nu Ambre Solaire factor 15 spray gebruikt (ben net terug van een weekje zonvakantie). De spray plakt met opdoen . Ik ben niet verbrand maar ook niet echt bruin geworden. Ik heb trouwens huidtype 2.
    You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
      vrijdag 6 mei 2005 @ 20:47:55 #74
    39145 Aventura
    Relax, het is maar Fok
    pi_26787361
    quote:
    Op donderdag 5 mei 2005 17:56 schreef Mexoryl het volgende:

[..]

Ik geloof dat het deze is. Stelt niet veel voor. Het levert slechts een PPD (UVA bescherming) van 7 op, terwijl de hoogst mogelijke bescherming verkrijgbaar een PPD van rond de 30 heeft.
    [..]

P20 is echt een product van de vorige eeuw. PABA als UV filter . Welke respectabele fabrikant gebruikt dat tegenwoordig nog? En het levert ook geen enkele UVA bescherming. Wat dat betreft is Ultrasun beter.
    Is dat zo? Wat is PABA? En wat is het verschil tussen UVA en UVB?
      zaterdag 7 mei 2005 @ 19:25:33 #75
    16715 Mylene
    *schatje*
    pi_26807579
    Lidl heeft vanaf donderdag 12 mei diverse zonneproducten in de aanbieding voor een schappelijk prijs. De zonnebrandproducten bieden bescherming tegen UVA- en UVB-stralen.
    quote:

Zonnebrandcrème

* Beschermt tegen UVA en UVB
    * Met vitamine E + C
    * Houdt vochtgehalte van de huid op peil
    * Factor 12 of 20
    * Waterproof
    * Zonder conserveermiddelen
    * Inhoud: 100 ml.
    2,49 *

Apres Sun Lotion

* Trekt snel in en geeft de huid haar natuurlijke zachtheid en elasticiteit
    * Regelmatig aanbrengen na het zonnebaden geeft uw huid een langdurige en mooie bruine kleur
    * Met Provitamine B5 en vitamine E
    * Inhoud: 500 ml.
    2,49 *
      zondag 8 mei 2005 @ 00:41:39 #76
    36822 Mexoryl
    TDSA + DTS
    pi_26815217
    quote:
    Op vrijdag 6 mei 2005 20:47 schreef Aventura het volgende:

[..]

Is dat zo? Wat is PABA?
    Para-aminobenzoëzuur, een UVB filter met een relatief hoge kans op allergische reacties.
    quote:
    En wat is het verschil tussen UVA en UVB?
    UVA 320-400nm
    UVB 290-320nm
      maandag 9 mei 2005 @ 17:23:30 #77
    16715 Mylene
    *schatje*
    pi_26857878
    Ik was vanmiddag bij de Action en daar zag ik een restpartij staan van Solar Expertise van L'Oréal, variërend in prijs van ¤4,49 tot ¤6,95.

Ik heb een after-sun en een factor 60 crème voor mijn vent gekocht. Bij elkaar nog geen 10 euro .

Normaal gesproken ben ik nogal huiverig als het om restpartijen gaat, maar hetgeen dat bij de Action stond zag er goed uit. De meeste producten waren ook nog eens in een plastic verpakking.
      zondag 22 mei 2005 @ 12:56:15 #78
    39145 Aventura
    Relax, het is maar Fok
    pi_27241204
    Tip: bij de Bodyshop is nu de gehele zonproducten-lijn 2 halen 1 betalen!
    pi_27241242
    Gisteren de spray melk van L'oreal gekocht,

prima spul, sprayt goed, daarna slechts heel even uitsmeren en je bent klaar
    ♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
      zondag 22 mei 2005 @ 13:37:07 #80
    11091 SEMTEX
    Mevr. Hoe-die-nie
    pi_27242326
    Ik bruin eigenlijk helemaal niet.
    Vorig jaar merkte ik echter dat na veel en lang zonnen mijn rode kleur wat meer richting bruin ging en hij ook wat langer bleef 'hangen'.
    Ik ben dit jaar in januari begonnen met wekelijks zonnebanken en heb nu al een mooi laagje opgebouwd. Ik gebruik ook een bruinversneller van de zonnebank waardoor het bruinen een stuk sneller gaat. (is veilig spul en het zonnen zelf wordt ook goed in de gaten gehouden door de dames van de zonnebank ) Ik ben niet meer zo lijkbleek als vorige jaren en mijn gezicht is zelfs door de sproetjes en z'n kleurtje echt bruin gaan ogen. Ik hoop nu eigenlijk dat ik deze zomer eens echt allover bruin kan gaan worden
    Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
    pi_27243574
    Ik bruin echt super snel en ik gebruik bijna nooit zonnebrand of iets dergelijks. Het zit in de familie, m'n oma veranderd in een neger in de zomer
      zondag 22 mei 2005 @ 15:37:06 #82
    87545 miki
    Hee!Mijn avatar!
    pi_27245330
    quote:
    Op zondag 22 mei 2005 13:37 schreef SEMTEX het volgende:
    Ik bruin eigenlijk helemaal niet.
    [quote]

Same here
    Behalve mijn armen en gezicht blijf ik spierwit. Zonnebanken en zonnen helpt echt totaal niets. Best balen Het irritante vind ik dat mensen wel eens vragen of ik geen zonnebankkuurtje ga doen, "om wat meer kleur te krijgen". Moeilijk uit te leggen dat dat dus totaal geen zin heeft...
    Misschien dit jaar eens een zelfbruiner voor de zeer lichte huid proberen..maar ben altijd een beetje huiverig voor het resultaat (bij 'witte' mensen meer kans op vlekken e.d.).
      zondag 22 mei 2005 @ 16:01:53 #83
    39145 Aventura
    Relax, het is maar Fok
    pi_27246177
    Ik verkleur wel in de zon, maar bruin kun je het niet noemen. In heel felle zon word ik knalrood, en dan niet gelijkmatig maar echt felrode gebieden die heel scherp staan afgetekend tegen mijn spierwitte huid. Doet echt hartstikke pijn en gaat pas weg na een week, dus ik probeer altijd uit de zon te blijven. Een echte strandvakantie zit er voor mij niet in.
    Veel mensen begrijpen dat ook niet, dat ik door mijn huid echt beperkt ben in mijn doen en laten, ik moet altijd nadenken wat ik die dag ga doen, en daarop mijn kleding aanpassen. En altijd smeersels mee in de tas. als ik toch naar een strand of zwembad ga, kijk ik altijd of er ook schaduw in de buurt is, zo nee, dan moet ik dus na een uur al naar huis. Een zinderend zandstrand met in de verste verten geen beschutting of parasols is voor mij een schrikbeeld, daar kan ik heel paniekerig van worden.
    pi_27248401
    factor 80
    moet werken voor jou
    ik ben gister lekker bruin gworden op de tennis baan ! ..tenminste toen was het rood
    Nu 1 dag later is het bruin
      zondag 22 mei 2005 @ 17:21:28 #85
    28442 Natalie
    Borrelnootje
    pi_27248537
    Ik word niet rood, ik word niet bruin. D'r gebeurt eigenlijk vrij weinig als ik in de zon vertoef. Twee weken Rhodos met 40 graden veranderen daar niets aan. Behalve dat als ik het eenmaal warm heb, afkoelen een probleempje is. Heb dan echt een bak koud water nodig om mijn voeten in te pleuren anders blijf ik erin

Maar bruin worden? Heb het al opgegeven. 't Zit er gewoon niet in. En dat met iemand die tevens Indisch bloed door d'r aderen heeft stromen.
    (Un)masking for the greater good.
    pi_27248733
    Ik ben vandaag tijdje buiten geweest

Ik verkleur alleen zo traag !
    pi_27249455
    Ik vind het wel leuk om te merken dat ik sneller bruin wordt omdat ik vorig jaar in mei in Turkije ben geweest voor een weekje. Hele week actief gezwommen en gedoken (zit je veel op een boot op het water ). M'n benen willen echter niet zo meewerken, m'n buik en de rest opzich wel
    Ik ga wel eens bij m'n ouders onder de zonnebank, het nieuwste model van Philips waar enkel UV-B straling opgewekt wordt geloof ik. Mensen die wel eens last hebben van puisjes kan ik aanraden af en toe daaronder te gaan, want het gezicht fraait ervan op
    Ik vraag me echter af welke zonnebrand crème niet zo smerig en vettig is en dus ook geen puistjes tot gevolg hebben na enkele weken gebruik. Dat had ik voorheen wel eens met van die smerige crèmes Als ik ergens ook een hekel aan heb is het dat vettige gevoel over je hele lijf in het vochtige benauwde zomerklimaat van ons kikkerlandje. Garnier ambre solaire aftersun spray heb ik al ontdekt: ruikt lekker, niet zo vettig en trekt heel snel in. Is de rest van de Ambre Solaire lijn ook aan te raden? Niet vettig en goed voor de huid etc?
    En wat dat scrubben en hydrateren betreft: waarmee scrub je en kan ik daarna gewoon even met die ambre solaire aftersun spray 'hydrateren'? Of moet ik daar weer wat anders voor hebben?
      zondag 22 mei 2005 @ 20:26:46 #88
    39145 Aventura
    Relax, het is maar Fok
    pi_27253868
    Er zijn nu geloof ik ook gels (van o.a. Clarins) op de markt, en ook producten op alcoholbasis (P20, Ultrasun), Nivea en Zwitsal hebben zelfs een Mousse.
      maandag 23 mei 2005 @ 18:02:12 #89
    16715 Mylene
    *schatje*
    pi_27282075
    quote:
    Op zondag 22 mei 2005 17:55 schreef Meneer_Storm het volgende:

Ik vraag me echter af welke zonnebrand crème niet zo smerig en vettig is en dus ook geen puistjes tot gevolg hebben na enkele weken gebruik.

En wat dat scrubben en hydrateren betreft: waarmee scrub je en kan ik daarna gewoon even met die ambre solaire aftersun spray 'hydrateren'? Of moet ik daar weer wat anders voor hebben?
    Over het algemeen zijn de meeste crèmes tegenwoordig niet vettig meer. Maar als je een crème snel vettig vindt zou ik een milk of een lotion nemen. Deze zijn luchtiger qua structuur en voelen luchtiger en aangenamer aan.

Wat DarkElf zegt, L'Oréal heeft een handige milk spray in haar assortiment. Dan hoef je enkel maar te sprayen en eventjes in te masseren.

Scrubben na het zonnen is geen goed idee. Als je wilt scrubben doe het dan een dag van tevoren, en dat doe je gewoon met je handen (al masserend ronddraaiende bewegingen) in het geval van het gezicht en eventueel met een scrubhandschoen als je je lichaam wilt scrubben. Vervolgens hydrateren met een bodylotion (bijvoorbeeld van Dove) en een masker voor je gezicht.
      maandag 23 mei 2005 @ 22:24:02 #90
    3358 pluisje
    Mevrouw Mans
    pi_27291149
    Op de FP staat het maandelijkse Beautynieuws helemaal in het teken van zonneproducten: Beautynieuws en prijsvraag: zon, zee en strand!

(en we geven ook nog mooie badlakens weg )
    pi_27373714
    quote:
    Sunny side up
    Dit weekend belooft qua weer veel goeds: zon, zon en nog veel meer zon. Dit betekent dan ook lange files, overvolle stranden en andere rampscenario´s. Hieronder de Tip Top 3 om de eerste stranddag goed en bovendien fashionable door te komen.

Tip 1: Voorspelbaar, maar zeker de moeite waard om te noemen: een grondige scheerbeurt met als aanrader om dit de avond ervoor te doen. Een onthaarde maar roodbevlekte bikinilijn vindt niemand charmant.

Tip 2: De H&M heeft een hele leuke collectie en ook met hun zwemkleding is helemaal niks mis. Het wordt wel een jammerlijke situatie als blijkt dat de meisjes naast, voor en achter je hetzelfde bikinietje dragen.

Tip 3: Hoe sneller we een kleurtje opdoen om ons blanke huidskleurtje te verdoezelen, hoe beter. Voor alle zonnemaagden onder ons, mooi rood is WEL lelijk! (RA)
    bron
      donderdag 26 mei 2005 @ 14:08:07 #92
    39145 Aventura
    Relax, het is maar Fok
    pi_27373853
    Ik word altijd pissig van dat stomme gebazel over een kleurtje krijgen. En over 'mooi rood is WEL lelijk': ik word altijd rood in de zon, maar kan daar niks aan doen want ik heb nu eenmaal huidtype 1. Dat zou die dombo die dat artikeltje schreef zich ook eens moeten realiseren..
    pi_27374966
    quote:
    Op donderdag 26 mei 2005 14:08 schreef Aventura het volgende:
    En over 'mooi rood is WEL lelijk': ik word altijd rood in de zon, maar kan daar niks aan doen want ik heb nu eenmaal huidtype 1. Dat zou die dombo die dat artikeltje schreef zich ook eens moeten realiseren..
    Ik denk eigenlijk dat ze iemand bedoelen die wel bruin wordt maar te lang doorbakt waardoor er zo'n rode gloed ontstaat. Dat wordt vaak mooi rood genoemd. Ikzelf vind dat ook niet echt mooi. Dat zijn vaak van die types die de haren hebben geblondeerd, een witte strake legging aanhebben, een gouden ketting om de nek en een zonnebril van Versace op het hoofd .
      donderdag 26 mei 2005 @ 14:44:16 #94
    39145 Aventura
    Relax, het is maar Fok
    pi_27375044
    quote:
    Op donderdag 26 mei 2005 14:42 schreef schatje het volgende:

[..]

Ik denk eigenlijk dat ze iemand bedoelen die wel bruin wordt maar te lang doorbakt waardoor er zo'n rode gloed ontstaat. Dat wordt vaak mooi rood genoemd. Ikzelf vind dat ook niet echt mooi. Dat zijn vaak van die types die de haren hebben geblondeerd, een witte strake legging aanhebben, een gouden ketting om de nek en een zonnebril van Versace op het hoofd .
    Ja, gruwel! Dan vind ik lelieblank nog altijd stukken mooier, temeer omdat dat vaak gepaard gaat met een rimpelloze huid .
    Die eerste tip gaat overigens wel op. Ruimschoots optijd ontharen is echt een must.
      donderdag 26 mei 2005 @ 14:48:18 #95
    15869 gr8w8
    Better by design.
    pi_27375176
    quote:
    Op woensdag 4 mei 2005 23:38 schreef Aventura het volgende:

[..]

Voor mijn gezicht gebruik ik een totale sunblock factor 60 van Lancome.
    Dat spul heb ik ook gebruikt, tijdens de vakantie in Brasil en in Egypte. Douchen, spul opdoen en de hele dag zonder zorgen. En geen vette huid, heerlijk. Ook niet verbrand, ook niet tijdens het vele snorkelen in de rode zee, dus het werkt wel.

Nu lees ik wel hier dingen over dat het alleen UVB zou blokken, maar dan zou ik zeker in de Egyptische zon levend verbrand moeten zijn geweest...
    Welkom bij de V&D der webfora.
      donderdag 26 mei 2005 @ 14:51:47 #96
    39145 Aventura
    Relax, het is maar Fok
    pi_27375313
    quote:
    Op donderdag 26 mei 2005 14:48 schreef gr8w8 het volgende:

[..]

Dat spul heb ik ook gebruikt, tijdens de vakantie in Brasil en in Egypte. Douchen, spul opdoen en de hele dag zonder zorgen. En geen vette huid, heerlijk. Ook niet verbrand, ook niet tijdens het vele snorkelen in de rode zee, dus het werkt wel.

Nu lees ik wel hier dingen over dat het alleen UVA zou blokken, maar dan zou ik zeker in de Egyptische zon levend verbrand moeten zijn geweest...
    Het grote voordeel van het spul is dat ik er niet rood van word zoals normaal, maar een heel mooi licht caramelkleurtje krijg. Nadeel vind ik dat je het 1,5 uur voor je in de zon gaat, moet aanbrengen. Ik ga binnenkort eens zonnemousse gebruiken, van Nivea. Ik zag ook een gel, van Delial. Het grootste nadeel van zonnebrand vind ik nl. de vieze, plakkerige en vaak wittige vetlaag die het achterlaat.
      donderdag 26 mei 2005 @ 15:14:39 #97
    15869 gr8w8
    Better by design.
    pi_27376067
    quote:
    Op donderdag 26 mei 2005 14:51 schreef Aventura het volgende:

[..]

Het grote voordeel van het spul is dat ik er niet rood van word zoals normaal, maar een heel mooi licht caramelkleurtje krijg. Nadeel vind ik dat je het 1,5 uur voor je in de zon gaat, moet aanbrengen. Ik ga binnenkort eens zonnemousse gebruiken, van Nivea. Ik zag ook een gel, van Delial. Het grootste nadeel van zonnebrand vind ik nl. de vieze, plakkerige en vaak wittige vetlaag die het achterlaat.
    Dat nadeel vingen we goed op, door gewoon eerst dat spul op te doen en dan effe te gaan ontbijten, spullen pakken, dat soort dingen. En in Brazilie heel relaxed gewoon de bus pakken à 1 real, ongeveer 30 cent, Porto Seguro had 80 km strand, en dan pas als de tijd voorbij was uitstappen. Heerlijk! Terug met de taxi als we de bushalte niet meer konden vinden , à 15 real...
    Welkom bij de V&D der webfora.
      vrijdag 27 mei 2005 @ 02:23:38 #98
    36822 Mexoryl
    TDSA + DTS
    pi_27395234
    quote:
    Op donderdag 26 mei 2005 14:48 schreef gr8w8 het volgende:
    Nu lees ik wel hier dingen over dat het alleen UVB zou blokken, maar dan zou ik zeker in de Egyptische zon levend verbrand moeten zijn geweest...
    Nee, UVB straling is hoofdzakelijk verantwoordelijk voor het verbranden van de huid. De eerste zonbeschermingsmiddelen bevatte alleen UVB filters, omdat men UVA toen niet schadelijk achtte. Al vrij lang weten we dat UVA wel degelijk schade kan veroorzaken. Helemaal wanneer je alleen bent beschermd met UVB filters, waardoor je nog langer in de zon blijft omdat je niet verbrandt.

PABA blijkt als filter ook niet helemaal veilig te zijn, dus rede genoeg om P20 niet te kopen/gebruiken.
      zaterdag 28 mei 2005 @ 11:38:14 #99
    39145 Aventura
    Relax, het is maar Fok
    pi_27428397
    Tip: HEMA Fast sun zelfbruinende mousse. Trekt heel snel in, geen strepen en een mooi subtiel kleurtje. Het is zonder meer de beste die ik ooit heb geprobeerd. Het werkt veel beter dan een creme of spray! Nog een voordeel, hij stinkt niet! En kost maar 5,95, terwijl de soortgelijke Nivea-variant 10,99 kost.
      zaterdag 28 mei 2005 @ 15:25:10 #100
    87545 miki
    Hee!Mijn avatar!
    pi_27432130
    quote:
    Op zaterdag 28 mei 2005 11:38 schreef Aventura het volgende:
    Tip: HEMA Fast sun zelfbruinende mousse. Trekt heel snel in, geen strepen en een mooi subtiel kleurtje. Het is zonder meer de beste die ik ooit heb geprobeerd. Het werkt veel beter dan een creme of spray! Nog een voordeel, hij stinkt niet! En kost maar 5,95, terwijl de soortgelijke Nivea-variant 10,99 kost.
    Komt die ook mooi over op een heel witte huid?
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')