Para-aminobenzoëzuur, een UVB filter met een relatief hoge kans op allergische reacties.quote:
UVA 320-400nmquote:En wat is het verschil tussen UVA en UVB?
[quote]quote:Op zondag 22 mei 2005 13:37 schreef SEMTEX het volgende:
Ik bruin eigenlijk helemaal niet.
Over het algemeen zijn de meeste crèmes tegenwoordig niet vettig meer. Maar als je een crème snel vettig vindt zou ik een milk of een lotion nemen. Deze zijn luchtiger qua structuur en voelen luchtiger en aangenamer aan.quote:Op zondag 22 mei 2005 17:55 schreef Meneer_Storm het volgende:
Ik vraag me echter af welke zonnebrand crème niet zo smerig en vettig is en dus ook geen puistjes tot gevolg hebben na enkele weken gebruik.
En wat dat scrubben en hydrateren betreft: waarmee scrub je en kan ik daarna gewoon even met die ambre solaire aftersun spray 'hydrateren'? Of moet ik daar weer wat anders voor hebben?
bronquote:Sunny side up
Dit weekend belooft qua weer veel goeds: zon, zon en nog veel meer zon. Dit betekent dan ook lange files, overvolle stranden en andere rampscenario´s. Hieronder de Tip Top 3 om de eerste stranddag goed en bovendien fashionable door te komen.
Tip 1: Voorspelbaar, maar zeker de moeite waard om te noemen: een grondige scheerbeurt met als aanrader om dit de avond ervoor te doen. Een onthaarde maar roodbevlekte bikinilijn vindt niemand charmant.
Tip 2: De H&M heeft een hele leuke collectie en ook met hun zwemkleding is helemaal niks mis. Het wordt wel een jammerlijke situatie als blijkt dat de meisjes naast, voor en achter je hetzelfde bikinietje dragen.
Tip 3: Hoe sneller we een kleurtje opdoen om ons blanke huidskleurtje te verdoezelen, hoe beter. Voor alle zonnemaagden onder ons, mooi rood is WEL lelijk! (RA)
Ik denk eigenlijk dat ze iemand bedoelen die wel bruin wordt maar te lang doorbakt waardoor er zo'n rode gloed ontstaat. Dat wordt vaak mooi rood genoemd. Ikzelf vind dat ook niet echt mooi. Dat zijn vaak van die types die de haren hebben geblondeerd, een witte strake legging aanhebben, een gouden ketting om de nek en een zonnebril van Versace op het hoofdquote:Op donderdag 26 mei 2005 14:08 schreef Aventura het volgende:
En over 'mooi rood is WEL lelijk': ik word altijd rood in de zon, maar kan daar niks aan doen want ik heb nu eenmaal huidtype 1. Dat zou die dombo die dat artikeltje schreef zich ook eens moeten realiseren..
Ja, gruwel! Dan vind ik lelieblank nog altijd stukken mooier, temeer omdat dat vaak gepaard gaat met een rimpelloze huidquote:Op donderdag 26 mei 2005 14:42 schreef schatje het volgende:
[..]
Ik denk eigenlijk dat ze iemand bedoelen die wel bruin wordt maar te lang doorbakt waardoor er zo'n rode gloed ontstaat. Dat wordt vaak mooi rood genoemd. Ikzelf vind dat ook niet echt mooi. Dat zijn vaak van die types die de haren hebben geblondeerd, een witte strake legging aanhebben, een gouden ketting om de nek en een zonnebril van Versace op het hoofd.
Dat spul heb ik ook gebruikt, tijdens de vakantie in Brasil en in Egypte. Douchen, spul opdoen en de hele dag zonder zorgen. En geen vette huid, heerlijk. Ook niet verbrand, ook niet tijdens het vele snorkelen in de rode zee, dus het werkt wel.quote:Op woensdag 4 mei 2005 23:38 schreef Aventura het volgende:
[..]
Ik heb iets soortgelijks, heet P20. Ik zag het laatst bij de Etos. Topspul, het is op alcoholbasis. Als je het opdoet, vervliegt het meteen. Geen vette rotzooi dus, ook geen stank.
Ik heb huidtype I dus ik verbrand supersnel, met dit spul verbrand ik niet en word ik zelf bruin!
Voor mijn gezicht gebruik ik een totale sunblock factor 60 van Lancome.
Het grote voordeel van het spul is dat ik er niet rood van word zoals normaal, maar een heel mooi licht caramelkleurtje krijg. Nadeel vind ik dat je het 1,5 uur voor je in de zon gaat, moet aanbrengen. Ik ga binnenkort eens zonnemousse gebruiken, van Nivea. Ik zag ook een gel, van Delial. Het grootste nadeel van zonnebrand vind ik nl. de vieze, plakkerige en vaak wittige vetlaag die het achterlaat.quote:Op donderdag 26 mei 2005 14:48 schreef gr8w8 het volgende:
[..]
Dat spul heb ik ook gebruikt, tijdens de vakantie in Brasil en in Egypte. Douchen, spul opdoen en de hele dag zonder zorgen. En geen vette huid, heerlijk. Ook niet verbrand, ook niet tijdens het vele snorkelen in de rode zee, dus het werkt wel.
Nu lees ik wel hier dingen over dat het alleen UVA zou blokken, maar dan zou ik zeker in de Egyptische zon levend verbrand moeten zijn geweest...
Dat nadeel vingen we goed op, door gewoon eerst dat spul op te doen en dan effe te gaan ontbijten, spullen pakken, dat soort dingen. En in Brazilie heel relaxed gewoon de bus pakken à 1 real, ongeveer 30 cent, Porto Seguro had 80 km strand, en dan pas als de tijd voorbij was uitstappen. Heerlijk! Terug met de taxi als we de bushalte niet meer konden vindenquote:Op donderdag 26 mei 2005 14:51 schreef Aventura het volgende:
[..]
Het grote voordeel van het spul is dat ik er niet rood van word zoals normaal, maar een heel mooi licht caramelkleurtje krijg. Nadeel vind ik dat je het 1,5 uur voor je in de zon gaat, moet aanbrengen. Ik ga binnenkort eens zonnemousse gebruiken, van Nivea. Ik zag ook een gel, van Delial. Het grootste nadeel van zonnebrand vind ik nl. de vieze, plakkerige en vaak wittige vetlaag die het achterlaat.
Nee, UVB straling is hoofdzakelijk verantwoordelijk voor het verbranden van de huid. De eerste zonbeschermingsmiddelen bevatte alleen UVB filters, omdat men UVA toen niet schadelijk achtte. Al vrij lang weten we dat UVA wel degelijk schade kan veroorzaken. Helemaal wanneer je alleen bent beschermd met UVB filters, waardoor je nog langer in de zon blijft omdat je niet verbrandt.quote:Op donderdag 26 mei 2005 14:48 schreef gr8w8 het volgende:
Nu lees ik wel hier dingen over dat het alleen UVB zou blokken, maar dan zou ik zeker in de Egyptische zon levend verbrand moeten zijn geweest...
Komt die ook mooi over op een heel witte huid?quote:Op zaterdag 28 mei 2005 11:38 schreef Aventura het volgende:
Tip: HEMA Fast sun zelfbruinende mousse. Trekt heel snel in, geen strepen en een mooi subtiel kleurtje. Het is zonder meer de beste die ik ooit heb geprobeerd. Het werkt veel beter dan een creme of spray! Nog een voordeel, hij stinkt niet! En kost maar 5,95, terwijl de soortgelijke Nivea-variant 10,99 kost.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |