abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 28 mei 2005 @ 15:26:43 #101
87545 miki
Hee!Mijn avatar!
pi_27432149
quote:
Op zondag 22 mei 2005 17:55 schreef Meneer_Storm het volgende:
Ik vind het wel leuk om te merken dat ik sneller bruin wordt omdat ik vorig jaar in mei in Turkije ben geweest voor een weekje. Hele week actief gezwommen en gedoken (zit je veel op een boot op het water ). M'n benen willen echter niet zo meewerken, m'n buik en de rest opzich wel
Ik ga wel eens bij m'n ouders onder de zonnebank, het nieuwste model van Philips waar enkel UV-B straling opgewekt wordt geloof ik. Mensen die wel eens last hebben van puisjes kan ik aanraden af en toe daaronder te gaan, want het gezicht fraait ervan op
Ik vraag me echter af welke zonnebrand crème niet zo smerig en vettig is en dus ook geen puistjes tot gevolg hebben na enkele weken gebruik. Dat had ik voorheen wel eens met van die smerige crèmes Als ik ergens ook een hekel aan heb is het dat vettige gevoel over je hele lijf in het vochtige benauwde zomerklimaat van ons kikkerlandje. Garnier ambre solaire aftersun spray heb ik al ontdekt: ruikt lekker, niet zo vettig en trekt heel snel in. Is de rest van de Ambre Solaire lijn ook aan te raden? Niet vettig en goed voor de huid etc?
En wat dat scrubben en hydrateren betreft: waarmee scrub je en kan ik daarna gewoon even met die ambre solaire aftersun spray 'hydrateren'? Of moet ik daar weer wat anders voor hebben?
Yeps, mijn ervaring met die producten is heel goed. Trekt snel in, en zelfs ik verbrand er niet mee (en dat wil heel wat zeggen). Met Niveau factor 40 bijvoorbeeld verbrand ik nog levend..
I ain't got a signature...am I a criminal now?
I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy
  zondag 29 mei 2005 @ 21:09:37 #102
36822 Mexoryl
TDSA + DTS
pi_27463802
quote:
Op zaterdag 28 mei 2005 15:26 schreef miki het volgende:

[..]

Yeps, mijn ervaring met die producten is heel goed. Trekt snel in, en zelfs ik verbrand er niet mee (en dat wil heel wat zeggen). Met Niveau factor 40 bijvoorbeeld verbrand ik nog levend..
Kan haast ook niet anders met al die patenten die de L'Oréal Groep heeft . Het zou niet uit moeten maken welk merk je gebruikt, de SPF is standaard geregeld. Alleen de UVA bescherming kan van merk tot merk, maar ook van product tot product flink verschillen. Heb je je wel tijdig opnieuw ingesmeerd? En goed ingesmeerd? En zelfs ingesmeerd betekend niet dat je je ongeoorloofd lang in de zon kan begeven.

De nieuwe Nivea Sun producten hebben een nieuw filtersysteem. Ik zie het dit jaar in ieder geval voor het eerst. Het combineert twee filters (ethylhexyl methoxycinnamate (UVB) en butyl methoxydibenzoylmethane (UVA)), die elkaars stabilteit in het licht niet ten goede komen. Maar dankzij de combinatie met de breedbandfilter Tinosorb® S (bis-ethylhexyloxyphenol methoxyphenyl triazine) breken de twee filters aanzienlijk minder snel af. Wat gunstig is voor de bescherming.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mexoryl op 30-05-2005 04:20:46 ]
  zondag 29 mei 2005 @ 21:37:50 #103
15869 gr8w8
Better by design.
pi_27464693
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 02:23 schreef Mexoryl het volgende:

[..]

Nee, UVB straling is hoofdzakelijk verantwoordelijk voor het verbranden van de huid. De eerste zonbeschermingsmiddelen bevatte alleen UVB filters, omdat men UVA toen niet schadelijk achtte. Al vrij lang weten we dat UVA wel degelijk schade kan veroorzaken. Helemaal wanneer je alleen bent beschermd met UVB filters, waardoor je nog langer in de zon blijft omdat je niet verbrandt.

PABA blijkt als filter ook niet helemaal veilig te zijn, dus rede genoeg om P20 niet te kopen/gebruiken.
Maar de meeste mensen zonnen toch om bruin te worden. Misschien mis ik iets, maar als je dus dat UVA ook blokt, blijf je dus bleek toch? Blok je alles, dan heeft dat dus geen zin. Natuurlijk is alle zonnen eigenlijk slecht, maar goed.
Welkom bij de V&D der webfora.
pi_27469471
quote:
Op zondag 29 mei 2005 21:37 schreef gr8w8 het volgende:
Natuurlijk is alle zonnen eigenlijk slecht, maar goed.
Niet als je genoeg pigment hebt.
pi_27469498
Vanaf hoe laat is het rendabel om in de zon te gaan liggen?
pi_27469549
quote:
Op maandag 30 mei 2005 00:06 schreef MaRySe het volgende:
Vanaf hoe laat is het rendabel om in de zon te gaan liggen?
Omschrijf "rendabel" eens.
  maandag 30 mei 2005 @ 08:58:27 #107
15869 gr8w8
Better by design.
pi_27472986
quote:
Op maandag 30 mei 2005 00:05 schreef P-Style het volgende:

[..]

Niet als je genoeg pigment hebt.
Ook dan niet. Ook getinte mensen horen zich eigenlijk in te smeren bij veel zon.
pi_27473314
quote:
Op maandag 30 mei 2005 00:09 schreef P-Style het volgende:

[..]

Omschrijf "rendabel" eens.
Dat je er bruin van wordt.

Dus al vanaf 9 uur of pas vanaf 12 uur ?
  maandag 30 mei 2005 @ 12:23:49 #109
69191 Varr
Hier ben ik, hierzo!!
pi_27478300
Gebruiken mensen ook austalian gold, voor onder de zonnebank of gewoon tijdens het zonnen? Wat het bruiningsprocess versnelt.

Bv
quote:
Ervaar eens de ongekende bruiningsmogelijkheden van Australian Gold Accelerator Lotion.

Als een van onze populairste producten is dit ideaal voor zonnebaders die een teint willen opbouwen of een bestaande teint willen verdiepen.

Een goed gevoedde en gehydrateerde huid bruint beter.

Uitstekend geschikt voor beginnende zonnebaders.
http://www.activit.nl/zon(...)rk=Australian%20Gold
pi_27480442
quote:
Op maandag 30 mei 2005 08:58 schreef gr8w8 het volgende:
Ook dan niet. Ook getinte mensen horen zich eigenlijk in te smeren bij veel zon.
Onzin. Nergens voor nodig.
pi_27480467
quote:
Op maandag 30 mei 2005 09:17 schreef MaRySe het volgende:
Dat je er bruin van wordt.

Dus al vanaf 9 uur of pas vanaf 12 uur ?
Gewoon altijd. Je wordt altijd bruin van de zon. Hoe feller de zon schijnt des te sneller je ruin wordt. Maar dat lijkt me logisch.
  maandag 30 mei 2005 @ 20:10:00 #112
36822 Mexoryl
TDSA + DTS
pi_27491368
quote:
Op zondag 29 mei 2005 21:37 schreef gr8w8 het volgende:

[..]

Maar de meeste mensen zonnen toch om bruin te worden. Misschien mis ik iets, maar als je dus dat UVA ook blokt, blijf je dus bleek toch? Blok je alles, dan heeft dat dus geen zin.
In principe wel. Maar geen zonbescherming is perfect, dus houdt niet alles tegen. Dus uiteindelijk zal je toch bruin worden, alleen niet zo snel mits je huidtype dat toestaat. UVA onderdrukt het immuunsysteem, veroorzaakt huidverslapping, rimpels, pigmentvlekken en kan de kans vergroten op huidkanker. Dus bescherming daar tegen is essentieel, zeker bij flinke blootstelling aan de zon.
quote:
Natuurlijk is alle zonnen eigenlijk slecht, maar goed.
Wat UVB zorgt voor de synthese van vitamine D3, maar daar hoef je echt niet bruin voor te worden. Hoe dan ook, UV is en blijft een mutageen.
  maandag 30 mei 2005 @ 22:25:04 #113
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_27495957
quote:
Op maandag 30 mei 2005 13:41 schreef P-Style het volgende:

[..]

Gewoon altijd. Je wordt altijd bruin van de zon. Hoe feller de zon schijnt des te sneller je ruin wordt. Maar dat lijkt me logisch.
pi_27496441
quote:
Op maandag 30 mei 2005 22:25 schreef Aventura het volgende:
't Is toch zo?!
  maandag 30 mei 2005 @ 22:41:37 #115
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_27496496
quote:
Op maandag 30 mei 2005 22:39 schreef P-Style het volgende:

[..]

't Is toch zo?!
Niets als je huidtype 1 hebt met sproetjes en roodbruine haren
pi_27496704
quote:
Op maandag 30 mei 2005 22:41 schreef Aventura het volgende:
Niets als je huidtype 1 hebt met sproetjes en roodbruine haren
Oké... die niet inderdaad. En albino's kunnen het ook vergeten.
  maandag 30 mei 2005 @ 23:16:12 #117
69191 Varr
Hier ben ik, hierzo!!
pi_27497759
Nu snap ik er niks meer van, je smeert zonnebrand dus op waardoor je minder snel geschaad wordt maar ook minder snel bruin wordt ---> gevolg ; je gaat meer zonnen, waardoor je toch weer meer schade van de zon krijgt. Heeft het dan geen zin
  maandag 30 mei 2005 @ 23:17:31 #118
15869 gr8w8
Better by design.
pi_27497809
quote:
Op maandag 30 mei 2005 20:10 schreef Mexoryl het volgende:

[..]

In principe wel. Maar geen zonbescherming is perfect, dus houdt niet alles tegen. Dus uiteindelijk zal je toch bruin worden, alleen niet zo snel mits je huidtype dat toestaat. UVA onderdrukt het immuunsysteem, veroorzaakt huidverslapping, rimpels, pigmentvlekken en kan de kans vergroten op huidkanker. Dus bescherming daar tegen is essentieel, zeker bij flinke blootstelling aan de zon.
[..]

Wat UVB zorgt voor de synthese van vitamine D3, maar daar hoef je echt niet bruin voor te worden. Hoe dan ook, UV is en blijft een mutageen.
Maar goed, je moet je beschermen bij blootstelling aan de zon. Alleen zonnen de meeste mensen juist om bruin te worden en willen dus niet alles blokken. Dan effe theoretisch he:
Dus eigenlijk zou je moeten weten hoe lang je per dag nodig hebt voor je gewenste tint, insmeren tegen dehydratatie en UVB en eventueel nog wat vitamintjes etc, en dan precies dat kwartiertje, half uurtje oid zonnen? Of is juist compleet insmeren, UVA & UVB plus randproducten en dan een flinke poos zonnen met hetzelfde effect op pigmentaanmaak minder slecht?
  maandag 30 mei 2005 @ 23:18:32 #119
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_27497847
Ja, je moet een keuze maken. Of wit en een gezonde huid, of bruin worden en een beschadigde huid. Zonnebrand opdoen is trouwens geen excuus om lang in de zon te kunnen blijven. Op een gegeven moment zul je toch uit de zon moeten gaan wil je beschadiging voorkomen.
  maandag 30 mei 2005 @ 23:21:49 #120
69191 Varr
Hier ben ik, hierzo!!
pi_27497979
quote:
Op maandag 30 mei 2005 23:18 schreef Aventura het volgende:
Ja, je moet een keuze maken. Of wit en een gezonde huid, of bruin worden en een beschadigde huid. Zonnebrand opdoen is trouwens geen excuus om lang in de zon te kunnen blijven. Op een gegeven moment zul je toch uit de zon moeten gaan wil je beschadiging voorkomen.
Dus je kan beter vaak kort in de zon liggen, dan minder vaak lang in de zon? (--- > zonnebank )
  maandag 30 mei 2005 @ 23:26:38 #121
15869 gr8w8
Better by design.
pi_27498153
quote:
Maar goed, als je dus de keuze maakt om bruin te worden, lijkt me kort zonnen zonder bescherming tegen UVA maar met smeren tegen dehydratatie en UVB etc, beter dan de hele dag bakken met een hoge faktor.

Ik heb trouwens dat type huid dat niet snel verbrand. Donker haar, etc. Één maf iets, ik wordt niet echt heel bruin of vakantiebruin. Meer inboorling bruin, als je begrijpt wat ik bedoel. Alsof ik in het vakantieland woon, niet dat rodige bruin wat de meeste mensen hebben, meer wat geler. In Turkije, Egypte en Spanje dachten ze telkens dat ik daar thuis hoorde en geen toerist was. Terwijl ik een rasbrabo ben, vader rossig/blond, moeder zwart haar.
pi_27498206
quote:
Ja, je moet een keuze maken. Of wit en een gezonde huid, of bruin worden en een beschadigde huid.
Nou... het is niet echt aan jou om de keuze te maken, aangezien je aanleg (voor de aanmaak van pigmentkorrels) de keuze als het ware voor jou maakt. Dus het is eerder:
  • Of een witte en gezonde huid
  • Of een beetje bruine maar beschadigde huid
  • Of een bruine en gezonde huid

Als je een beetje actieve pigmentcellen hebt, maak je je eigen bescherming aan en heb je dus geen zonnebrandcreme nodig. Als je pigmentcellen nièt zo actief zijn, dan moet je jezelf insmeren maar word je amper bruin.
  •   maandag 30 mei 2005 @ 23:39:44 #123
    15869 gr8w8
    Better by design.
    pi_27498635
    Ow en zonnebank bruin biedt toch ook geen bescherming tegen verbranden in normale zon, of hoe zat dat nou ook alweer? Je had wel meer pigment, maar je huid was niet dikker oid toch?
      maandag 30 mei 2005 @ 23:43:04 #124
    69191 Varr
    Hier ben ik, hierzo!!
    pi_27498753
    Volgens mij is zonnebank bruin wel echt (bescherming tegen de zon) , zelfbruinende creme bruin oid niet.
    pi_27498803
    quote:
    Op maandag 30 mei 2005 23:39 schreef gr8w8 het volgende:
    Ow en zonnebank bruin biedt toch ook geen bescherming tegen verbranden in normale zon, of hoe zat dat nou ook alweer? Je had wel meer pigment, maar je huid was niet dikker oid toch?
    Nou. De pigmentkorrels die je pigmentcellen produceren onder de zonnebank zijn gewoon hetzelfde als die ze produceren onder de zon, dus dat zou in principe niet uit moeten maken.

Het is wel zo dat donkere mensen behalve actievere pigmentcellen ook wat meer lipiden in hun huid hebben dan blanke mensen. Hierdoor is de huid wat soepeler en droogt 'ie minder snel uit (en gaat overigens ook veel minder snel rimpelen!)
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')