dat had mijn collega ookquote:Op zondag 25 september 2005 23:28 schreef DJSmiley het volgende:
Ik ook druk aan t klussen.... Muurtje gebouwd, andere muur verwijderd, wand dichtgemaakt & afgestuced, wat elektra (alvast) verlegd, en woensdag de waterleiding verlegd tbv vaatwasser....
en daar ging t fout..
Zooi gesoldeerd, druk erop, mooi, geen lek te zien. Druk eraf, zooi vastzetten, weer druk erop, nee, geen water, en weggaan...
en toen kwam ik erachter dat ik de kraan dus niet volledig dichtgedraaid had :x
Gevolg: Een mooi zwembad in mn huis. Deel woonkamer, de keuken, hoek slaapkamer en groot deel van andere kamer, allemaal voorzien van 3-4mm water...
Ik blij dat ik een benedenwoning heb en nog alles kaal had, dus alleen t beton drijfnat....
auwtsquote:Op maandag 26 september 2005 17:25 schreef jaguar het volgende:
laats op m'n werk:
Gasveren van een achterklep vervangen, *doet achterklep open, haalt gasveren eruit, loopt weg, wil evenlater die klep ff dicht doen, BAM! zo op m'n handen.
'k Was eventjes vergeten dat zo'n klep een stukkie zwaarder is zonder gasveren
Hij schakelde de nul omdat in je stopcontact de fase en nul verwisseld zijn... En nee, daar kan jij niks aan doen (ja de tijdschakelaar andersom in je stopcontact)quote:Op woensdag 4 mei 2005 00:22 schreef TimberWolf het volgende:
[..]
Aan een Gamma tijdschakelklok, rechtstreeks uit die heerlijke blisterverpakking valt niet geweldig veel te monteren. Tenzij 'monteren' vertaald kan worden naar 'in het stopcontact steken'Als het aan mij ligt zou het systeem beide draden schakelen, maarja.
Het had kunnen zijn overigens. De bewuste klok woont in een huis waar iemand heeft gewoond die zijn electra bedraadde met alles wat hij over had. Nog nooit zo veel zwarte draad gezien.
[..]
quote:Op maandag 26 september 2005 19:28 schreef Vonkenboer het volgende:
[afbeelding]
Werkzaamheden : Het iets korter maken van het ijzer van het dak van het tuinhuisje. Dit is 6 mm dik staal. Het slijpen moest hier gebeuren met de haakse slijper naar je toe gericht omdat je anders er gewoon simpelweg niet bij kon.![]()
+
[afbeelding]
Benodigd gereedschap : De grootste haakse slijper uitgevoerd met een goede nieuwe slijpschijf![]()
=
En het resultaat![]()
[afbeelding]
+ Kleine brand onder mijn oksel (Ey wat wordt het toch warm!)
+ Verschroeid en verbrand okselhaar![]()
+ Paar kleine blaartjes
+ Een paar scheldwoordjes hier en daar; dat duurde even voor dat hij het door had dat hij in de fik stond![]()
+ Een verbrand oud overhemd
En maar ontkennen dat het geen pijn doet; niet direct met water er op enzoAch dat valt allemaal wel mee...
Maar verder is mijn vader wel lief hoor en heeft hij niet van die zelfmoordneigingen![]()
Je kan bij de meeste bouwmarkten flinke brede plinten kopen. Ik had helaas ook jouw probleemquote:Op woensdag 7 september 2005 11:12 schreef blieblie het volgende:
Keb eergisteren Laminaat gelegd en op sommige plekken is de afstand muur-> laminaat te groot om met een plakstripje te overbruggen.
Ik had even de plakstripjes overschat qua breedte.
Damn, da's balen. Heb een paar weken geleden bij broerlief wat geschildert, gelukkig bleef het beperkt tot een paar vingerafdrukken...quote:Op vrijdag 30 september 2005 14:44 schreef kroegtijger het volgende:
eergisteren nog effe een muurtje wezen schilderen....zag er strak uit...in het bordeaux-rood... na afloop even de stofzak van de schuurmachine legen, en vergeten dat het raam ook open stond.... morgen dus weer opnieuw schuren en schilderen
da's niet balen...da's gewoon een stomzinnige actie van mequote:Op vrijdag 30 september 2005 15:02 schreef iamredleader het volgende:
[..]
Damn, da's balen. Heb een paar weken geleden bij broerlief wat geschildert, gelukkig bleef het beperkt tot een paar vingerafdrukken...
Is dat wel isolatie?quote:Op zaterdag 10 december 2005 16:56 schreef zwahiel het volgende:
[afbeelding]
Ja hoor, stro als isolatie. Ik wilde even kijken waarom het licht in de tuin niet werkte en kwam bij de verzameldoos op het plafond uit. Toen ik dat open maakte kwam ik hierbij uit... Nu weet ik waarom we het altijd koud hebben hier!
Jep het is isolatie, de plaat die eronder zit is een gewone gipsplaat die ertegen geschroeft zit, ik heb op andere plaatsen gekeken en het zit bijvoorbeeld ook in de kelder onder de vloer van de woonkamer en op tal van andere plekken... Lekker...quote:Op maandag 12 december 2005 01:02 schreef Bierie het volgende:
[..]
Is dat wel isolatie?
Ik meen altijd dat stro in oude woningen fungeerde als hechtmateriaal voor het pleisterwerk.
Ben ik nu zo naief?
Zo heb ik een zijkniptang waar een behoorlijk stuk uit het snijvlak geblazen is...quote:Op maandag 16 januari 2006 03:15 schreef buzzztah het volgende:
[...]
Erg jammer allemaal... Mesje werd versierd met een gat van bijna 2 cm in het rond en ligt nu al jaren in de "wall of shame" vitrine..
Of een nieuwe huisgenoot waarvan de pa even wat elektra dingetjes ging verleggen dmv. verlengkabeltjes. *Schaar, contrastekker die er vanaf moet, knip, vonk!* en ik zat weer in het donkerquote:Op maandag 16 januari 2006 09:54 schreef NT-T.BartMan het volgende:
[..]
Zo heb ik een zijkniptang waar een behoorlijk stuk uit het snijvlak geblazen is...
Heb ik vandaag ook gedaanquote:Op zondag 15 januari 2006 19:33 schreef arithaterhorst het volgende:
Okay, wij hebben vandaag sleuven gefreesd en die gaten voor stopcontacten gemaakt.
Alle muren kalkzandsteen, dus overal van die die gaten gemaakt.
De laatste moest nog in een binnenmuur. En het ging al zo makkelijk. Ik dacht dat ik ervaren werd![]()
Blijkt het ytong blokken te zijn. Veel dunner dan kalkzandsteen. Dus nu hebben we een mooi rond gat van 7cm doorsnede in de WC.![]()
![]()
Niet meer stinken op de wc dus![]()
ITYM 'de jonge prutsertjes achter de mengmachine'quote:Op donderdag 23 februari 2006 10:21 schreef dekilo het volgende:
Tsja het was de mengmachine!!!!
Het ergste vond ik dat ik geen refund kreeg ik moest alle verf zelf betalen.quote:Op donderdag 23 februari 2006 10:22 schreef joshus_cat het volgende:
[..]
ITYM 'de jonge prutsertjes achter de mengmachine'![]()
duuuuuudequote:Op donderdag 23 februari 2006 10:30 schreef dekilo het volgende:
Begon het 16 jarig manneke achter de mengmachine te huilen!
Awww.. da's genant...quote:Op donderdag 23 februari 2006 10:30 schreef dekilo het volgende:
Begon het 16 jarig manneke achter de mengmachine te huilen!
Dat was dus eigenlijk een KLUTSblunder...!quote:Op donderdag 23 februari 2006 10:21 schreef dekilo het volgende:
Ik terug naar de gamma met de kleur code en nieuwe pot laten mengen.
Kom ik thuis en begin het laatste beetje te verven blijkt het een andere kleur te zijn.
Terug naar de gamma blijkt dat de eerste pot de verkeerde kleur was!!!
Tsja het was de mengmachine!!!!
Of van het mannetje achter de machine een PRUTSblunderquote:Op donderdag 9 maart 2006 12:24 schreef Scootmobiel het volgende:
[..]
Dat was dus eigenlijk een KLUTSblunder...!![]()
![]()
Hahaha, dat ook, ja!quote:Op donderdag 9 maart 2006 12:35 schreef kroegtijger het volgende:
Of van het mannetje achter de machine een PRUTSblunder
tafelcirkel? Zaagtafel?? Slijptol? handcirkel?quote:Op donderdag 9 maart 2006 22:42 schreef julekes het volgende:
........ met de grote ronddraaiende schijf (hoe heet zo'n ding?)
Das gewoom stom; kom op voor een lamp aansluiten hoef je toch echt geen elektrotechniek gestudeerd te hebbenquote:Op vrijdag 10 maart 2006 08:46 schreef Blik het volgende:
Ik was laatst een lamp aan het ophangen, en het lukte maar niet, ik kreeg een van de draadjes niet in het contactje aangesloten, ging er de hele tijd uit. Komt de bovenbuurjongen even langs, vraagt of die moet helpen. Hij pakt de ladder en 1 minuut later hangt de lamp helemaal prima aan het plafond.
bleek later dat die elektrotechniek gestudeert heeft... Maar toch voel je je lullig
quote:Op zondag 12 maart 2006 06:30 schreef Paddokingnr1 het volgende:
Wat ook leuk is:
Een neef hebben die een hotelwantlamp in zijn kamer wil hebben.
Haalt de lamp uit de doos en ziet geen kabel(zit er ook niet bij, worden rechtstreek aangesloten op de draden uit de muur).
Vraagd advies aan mij, ik vertel hem dat hij zelf een kabeltje kan kopen en kan aansluiten.
Zo gezegd zo gedaan, kabeltje aangesloten en proberen het werkt![]()
Weer een idee, een schakelaartje ertussen.
Geen probleem dat kan hij zelf wel verzekerd hij mij en zijn moeder.
Na 6 x pats en een donker huis te hebben beld me tante mij op met het verzoek of ik alstublieft even wil kijken.
Ik kom aan en vraag aan me neef wat er gebeurd is:
1. Kabeltje doorgeknipt op de plek waar hij de schakelaar wil hebben.
2. Kabeluiteinden strippen zodat de draden naakt komen te liggen.
3. Draden strippen om ze in de schakelaar aan te sluiten.
4. Draden aansluiten onder de schroefjes.
5. Schakelaar dichtdoen en de stekker in de WCD.
6. Pats en 1 donker huis.
Na een kleine onderzoek, zag ik het probleem al snel, het zat in punt 4.
Heb mijn neef maar uitgelegd dat je niet beide draden onder hetzelfde schroefje moest vastmaken![]()
Ik had daarvoor dezelfde lamp ook in een andere kamer opgehangen zonder problemen, dus ik weet echt wel hoe ik een lampje op moet hangenquote:Op vrijdag 10 maart 2006 10:22 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Das gewoom stom; kom op voor een lamp aansluiten hoef je toch echt geen elektrotechniek gestudeerd te hebben![]()
![]()
16, mengmachine, bouwmarkt... *meldt!quote:Op donderdag 23 februari 2006 10:22 schreef joshus_cat het volgende:
[..]
ITYM 'de jonge prutsertjes achter de mengmachine'![]()
um.. ja.quote:Op zondag 15 mei 2005 12:18 schreef Oblivion het volgende:
Probeer nooit, MAAR dan ook NOOIT een nietje met een schaar eruit te frummelen...![]()
Geheid dat je in je stof schiet...![]()
&^%@&(%^&%*@^#%*&@%#*~&@%
![]()
Stom wijf dat ik er ben...![]()
*sigaretje ga roken.
De stoom komt uit mijn oren... [afbeelding]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |