abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 1 mei 2005 @ 17:09:14 #1
8372 Bastard
Persona non grata
pi_26643842
Ja inderdaad.. gooi maar dicht.

Ik weet niet hoe het bij jullie is, maar voor-games.fok was het allemaal leuker hier.

Topics waren druk, allerlei nieuwtjes kon je vinden, discussies door elkaar. En.. veel meer users per topic.
Nu word ergens op kinderlijke nieuwssite "gamenieuws: gepost, als je zin hebt reageer je er op. Maar struikel niet over de hoeveelheid onnodige reacties als "cool " of " Kan niet wachten" .

Nee, neem dan de oude xbox topics, mijzelf wat beter bekend als xbox liefhebber, daar werd nieuws gepost en gezegd waarom het cool was, of waarom je niet kon wachten. Er werd meer geluld over games, over toekomstige games, over levels, etcetera.
In vergelijking met toen was er ook een grotere diversiteit aan posters, mensen leerde elkaar daar een beetje kennen, nieuwe friends maken voor LIVE. Nu zit er zon beetje dezelfde kliek, altijd klaar voor een goede mening ergens over. Nieuwe mensen denken al snel, "laat maar mijn reaktie, ik ken ze niet".
Laten we wel wezen, het XBOX topic is zo'n beetje dood!

Niet bedoeld als schenenschopperij voor de mensen die zoveel tijd besteden aan games.fok hoor, leuk bedacht verder, je steekt er tijd in enzo.
Maar zeg zelf, die polls bijvoorbeeld.. wie verzint godverdomme die polls?? De meest onzinnige vragen lees je als eerste als je op de site komt, gevolgd door de meeste hersenloze reakties als keuze.
De kleuren.. ja lachen hoor, iedere week heb ik een compleet andere kleurensite, zet uit die rommel! Maak een vertrouwde indruk.. niet dat je denkt.. hee ben ik hier wel eens geweest??

En dan die collums.. als je al de moeite neemt om die merendeel flauwe hersenspinsels te lezen, kom je tot de conclusie dat je niet veel geprikkeld werd. Stuk nietszeggende stukjes! "Kun je tikken? , Weet je iets over games" -"ja" "Oh plemp maar neer dan op games.fok" Sorry hoor, maar daar lijkt het veel op.
Leuk dat iedereen zn mening mag schrijven, maar qua nivo is het een drama!

Dus... conclusie, serieus. Slotje op Games.fok
GAM is lang niet meer zo gezellig of intressant, en daar voor in de plaats een gekke games site.
Benieuwd of ik wat reacties kan triggeren.
The truth was in here.
  zondag 1 mei 2005 @ 17:10:30 #2
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_26643868
Begin bij je zelf zou ik zeggen
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_26643892
vind de nieuwtjes wel aardig en de rest lees ik niet eigenlijk.
  zondag 1 mei 2005 @ 17:11:43 #4
9440 Khadgar
Knutselaar
pi_26643901
Dit is een open sollicitatie, B?

Maar ik zit me ook wel te verbazen over het lage niveau op G.Fok. Maar ik ben dan ook een techie, ik wil zien hoe mensen zelf games bouwen, consoles repareren en flash carts solderen voor de Vectrex.
  zondag 1 mei 2005 @ 17:13:56 #5
8372 Bastard
Persona non grata
pi_26643957
quote:
Op zondag 1 mei 2005 17:11 schreef Khadgar het volgende:
Dit is een open sollicitatie, B?

Maar ik zit me ook wel te verbazen over het lage niveau op G.Fok. Maar ik ben dan ook een techie, ik wil zien hoe mensen zelf games bouwen, consoles repareren en flash carts solderen voor de Vectrex.
Nee, geen sollicitatie, puur een puntje om wat reacties te ontlokken, kijken wat de mensen denken.
The truth was in here.
pi_26643965
De polls op games.fok.nl zijn inderdaad erg triest.

Verder vind ik games.fok.nl .
pi_26643989
ik ben niet zo'n hardcore gamer, maar het lijkt me idd makkelijker om 1 centraal subfora te hebben
dus misschien GAM wat meer uitbreiden?
-
  zondag 1 mei 2005 @ 17:18:30 #8
8372 Bastard
Persona non grata
pi_26644064
quote:
Op zondag 1 mei 2005 17:14 schreef _Administr8or_ het volgende:
De polls op games.fok.nl zijn inderdaad erg triest.

Verder vind ik games.fok.nl .
Wat is .. het punt dat je op de hoogte bent van nieuws? Of is het om je status te verhogen aan korte reacties?

Het waarom je iets vind, is er uit gehaald nu.
Het topic doorlezen met nieuws, en de reacties er op lezen, daarna zelf je reactie formuleren is toch veel leuker? Beter dan de 20e poster te zijn op een nieuws topic met "ik ook".

Daarbij, persoonlijk trekt me die hele site niet, ik mis dus een hoop nieuws, daar waar ik eerder maar het vertrouwd GAM knopje hoefde te klikken op mn adresbalk, om op de hoogte te zijn.
The truth was in here.
pi_26644118
quote:
Op zondag 1 mei 2005 17:18 schreef Bastard het volgende:

[..]

Wat is .. het punt dat je op de hoogte bent van nieuws? Of is het om je status te verhogen aan korte reacties?
Het punt dat ik op de hoogte ben van nieuws, reageren (en reacties lezen) doe ik daar nauwelijks.
  zondag 1 mei 2005 @ 17:28:02 #10
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_26644255
Mmmmm.... ben zelf redactie lid geweest... Het begon leuk, maar ik vind mezelf niet goed terug in games.fok. Het is leuk voor een bepaalde doelgroep maar niet voor mij. Kan de review niet serieus nemen en vind het nieuws voornamelijk copy paste werk van de grotere sites.... veel kan je daar niet aan doen want dat doet het gros van de game-sites. Merk wel dat ik de navigatie vind zuigen !

Voor nieuws ga ik naar IGN en Gamespot... de grotere.... voor objectieve reviews lees ik Eurogamer en Edge !

Die polls idd.... zo slecht en WTF is Girl talk

Het enige wat ik lees soms zijn Strol's colums die verrassend goed zijn voor de rest hoeft het van mij ook niet... post liever mijn nieuws op FOK!
A discovery is said to be an accident meeting a prepared mind.
pi_26644287
daarom ben ik ook voor om een bepaald topic hier neer te zetten, maar dan net als in MED, waar nieuws gepost wordt, en vervolgens users NIET op kunnen reageren

die starten dan vanzelf wel een topic op, waar de users uitbundig in kunnen reageren
dus gewoon de modjes met het nieuws door de slotjes heen laten posten zeg maar
-
  zondag 1 mei 2005 @ 17:33:32 #12
37895 Sharkdoggie
Made of chocolate
pi_26644380
Sinds games.fok.nl online is, ben ik hier veel minder. Ik kwam hier meer voor het nieuws, dan voor de discussies, dan is het logisch dat ik hier wat minder te zoeken heb. Wel ben ik het eens, dat games.fok.nl nog in de kinderschoenen staat. Er zou nog een hoop dingen beter kunnen, maar dat komt vanzelf wel met de tijd.
Op zondag 29 augustus 2004 03:57 schreef nikky het volgende:
*drukt Sharkdoggie stevig tegen haar boezum aan en kroelt een beetje in zijn haren*
pi_26644433
Wat misschien een meer realistische oplossing is dan Fok!Games sluiten, is om het beter te integreren met GAM. Met op Fok!Games bijvoorbeeld vaste links naar de belangrijkste reeksen, de tracker van GAM wat prominenter. En met vaker een link naar een topic. En natuurlijk vice versa.
  zondag 1 mei 2005 @ 17:39:39 #14
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_26644488
quote:
Op zondag 1 mei 2005 17:36 schreef YourMaster het volgende:
Wat misschien een meer realistische oplossing is dan Fok!Games sluiten, is om het beter te integreren met GAM. Met op Fok!Games bijvoorbeeld vaste links naar de belangrijkste reeksen, de tracker van GAM wat prominenter. En met vaker een link naar een topic. En natuurlijk vice versa.
Goed punt
  zondag 1 mei 2005 @ 17:42:51 #15
37895 Sharkdoggie
Made of chocolate
pi_26644575
* Sharkdoggie wacht totdat iemand van de crew reageert
*drukt Sharkdoggie stevig tegen haar boezum aan en kroelt een beetje in zijn haren*
pi_26644614
Hmmmm ik volg eigenlijk geen van beide. Nieuwe games interresseren mij voor geen meter. De hele games industrie vervalt de laatste jaren in herhaling. Grafisch spectakel moet daarbij het gebrek aan inhoud compenseren. Het Games forum is af en toe nog wel grappig, als er bijvoorbeeld weer eens een Diablo topic boven komt drijven, maar verder?
Voor een doelgroep van 12 tot 17 jarigen zal het allemaal wel leuk zijn, maar ik heb er zelf echt geen boodschap aan, ook al game ik wel al gauw 30-40 uurtjes in de week.
If you can't beat them: beat harder next time.
pi_26644866
tvp
  zondag 1 mei 2005 @ 17:59:05 #18
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_26644910
Ik zie nu dat een hoop mensen kritiek hebben op van alles en nog wat op de site. En wat zou er beter kunnen en hoe zou je dat willen zien? Dat is iets constructiever dan het roepen dat het niks is.

Wij hadden bijvoorbeeld zelf het vermoeden dat de polls wel leuk waren, maar dat wisten we niet zeker, omdat de mogelijkheid om te reageren ontbreekt. Waar zouden jullie dan graag polls over willen zien?
pi_26644959
Ook bij mij is Fok!Games niet echt een site die ik per se iedere dag wil bezoeken. Waar sites als IGN en Eurogamer dagelijks verrassend nieuws en goede artikelen hebben, is Fok!Games wat laat met de reviews (ja, ik weet de reden), en het nieuws is verre van compleet. Zo zie ik wel "Creatief met Knollen", maar niet iets de vertraging van Scarface. En ik zie wel een blurt van elk klein stukje gehype van de Xbox 360 plaatjes van OurColony, maar niet de Zelda scans van vrijdag en donderdag (overigens wel die van woensdag.) Dan kan je zeggen: 'er is toch een submitknop?', maar het is niet de verantwoordelijkheid van de bezoekers om nieuws te posten, daar is de crew voor. Bij andere sites is er bijvoorbeeld helemaal geen ledensubmit, en daar staat het wel.

En de polls... tsja, als je geen goede ideeen hebt stel dan geen poll? Want als er wordt gevraagd of ik liever een game heb met konijntjes, of met de zus van Zelda, dan heb ik toch eigenlijk geen keuze met een rotpoll als dat?

Laat ik eerlijk wezen: Fok!Games is niet de slechtste site. Het is zoiezo niet echt slecht. Maar er zijn gewoon zoveel sites die iets beter zijn, en FoK!Games heeft niet echt een voornamelijk punt waarin het uitblinkt. Iedere week een prijsvraag, top! Maar hetzelfde zie je op InsideGamer, en XboxWorld, om maar enkele sites te noemen. Reviews? Wat later dan de meesten en soms helemaaal niet in-depth. Previews? De laatste tijd weer wat meer, daarvoor tijdeeeen niks. Columns? Soms prima, soms stinkers. Nieuws? De helft van het nieuws is prima, maar de andere helft is weer van dat nutteloos Fok!nieuws als creatief met knollen. Userreviews? MEER AANDACHT ERVOOOOR!

Niet flamend bedoeld
  zondag 1 mei 2005 @ 18:08:12 #20
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_26645095
Heel even een tvp zodat ik later kan reageren. Goed topic
Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...
  zondag 1 mei 2005 @ 18:09:43 #21
8372 Bastard
Persona non grata
pi_26645122
Liever geen polls als deze vaagheid... doe de onderwerpen die echt boeien of leuk zijn.

Maar er mist dan misschien inderdaad interactiviteit naar GAM zelf.. vanuit GAM lokt de site niet.. maar andersom heb je ook het gevoel niet meer te hoeven posten op het forum.
The truth was in here.
  zondag 1 mei 2005 @ 18:11:32 #22
8372 Bastard
Persona non grata
pi_26645160
user reviews inderdaad uitbuiten, hang er een prijsvraag aan desnoods. Maar reviews van de users zijn inderdaad wel leuk om te lezen.
The truth was in here.
pi_26645295
Dat er af en toe een stomme poll tussen zit kan me echt niks boeien. Als er een interssante poll bij zit is het fijn, maar wat maakt het nou uit als je een poll niet interessant vind. Dan stem je een keer een weekje niet.
  zondag 1 mei 2005 @ 18:18:26 #24
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_26645309
Hmm games.fok hoeft van mij helemaal niet dicht! Ik zie soms leuke geruchten en nieuwtjes staan die ik nog niet ergens anders had gelezen, en geloof me ik check regelmatig de andere gamesites. De columns zijn ook leuk, en ik erger me totaal niet aan de korte reacties of vage polls, daar ga ik zowieso niet naar een gamesite voor .
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_26645482
quote:
Op zondag 1 mei 2005 18:09 schreef Bastard het volgende:
Liever geen polls als deze vaagheid... doe de onderwerpen die echt boeien of leuk zijn.

Maar er mist dan misschien inderdaad interactiviteit naar GAM zelf.. vanuit GAM lokt de site niet.. maar andersom heb je ook het gevoel niet meer te hoeven posten op het forum.
Mee eens (qua polls dan)

Wat ook lichtelijk irritant is, is dat games.fok.nl logo op de plaatjes, zeker als de screens maar klein zijn, en het logo echt huge is
" tonight we proved once more that the true strength of our nation comes not from our the might of our arms or the scale of our wealth, but from the enduring power of our ideals: democracy, liberty, opportunity, and unyielding hope."
pi_26645745
Even een korte reactie op de polls.
Zoals je ziet hebben we veel "onzin-polls". Die moet je ook niet serieus nemen, zeker niet zolang het niet mogelijk is om te reageren op de polls. Je moet de polls (op dit moment) zien als een leuke bijzaak, maar zolang je een mening op een poll niet kan onderbouwen is het idd niet echt boeiend.
Zeer belangrijk voor games.fok is de input van de users. Hoemeer input, hoe beter. Daarom zijn topics als deze ook goed en belangrijk voor ons. Kritiek is ook altijd goed, in mijn ogen. Wij zijn voor nieuws nou eenmaal sterk afhankelijk van wat de grote, amerikaanse sites te melden hebben. Die zijn altijd sneller, hebben grotere invloed en hebben daardoor zelf meer bronnen.
De bedoeling van games.fok is het op een leuke, objectieve manier brengen van zaken omtrent de gameswereld. Colums zijn daar erg belangrijk voor en dat maakt van games.fok ook een veel persoonlijkere site dan van IGN of Gamespot etc... imo.
  zondag 1 mei 2005 @ 18:53:47 #27
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_26646103
Tsja, wat zal ik over die games site melden. Ik ben nooit zo van de FP(klonen), en zit liever hier. Ik denk echter niet dat je http://games.fok.nl/ moet verwijten dat ze de sfeer in GAM beinvloeden. Die verantwoordelijkheid ligt bij de users zelf. De Xbox zelf leeft gewoon al een tijdje niet zo als langer geleden. De oude stroom users is minder actief (zowel op 't forum als op de Xbox, te merken aan Live).

Over de http://games.fok.nl/ site zelf, het is gewoon geen bijzondere site. Het lijkt mij gewoon een goede zaak om er iets unieks aan te maken, heel erg veel meer content door de users te laten brengen. Kom er later wel op terug als ik wat bedenk, maar veel handige of leuke dingen zijn al wat weggemoffeld (zoals de userreviews inderdaad). En meer linken van daar naar hier zou ook leuk zijn.
pi_26646246
Nog even over userreviews stimuleren: ik zie dat jullie meestal van een rechterbalkprijs meerdere exemplaren hebben (toevallig deze week bij Area 51 niet). Als jullie nou iedere week 1 exemplaar of 1 pakket van de prijs afzijdig houden en iedere week weggeven aan de beste userreview, heb je gelijk meer mensen die userreviewen. En als er een week alleen maar onzin verschijnt, dan gewoon niks.
  zondag 1 mei 2005 @ 19:16:10 #29
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_26646506
Weet je al dat iedere schrijver van een userreview momenteel al een kleinigheidje krijgt opgestuurd thomper?
Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
pi_26646571
Dat weet ik ja, een TS3 demo. Die demo heb ik echter vorige week al gehad voor het reageren op de TS3 review, bovendien heb ik ook geen PS2. Dus heb ik toch niks aan.
  zondag 1 mei 2005 @ 19:21:42 #31
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_26646613
Gelukkig hebben we meer kleinigheidjes voor mensen die hem al hebben .

Helaas kunnen we uiteraard niet de prijzen persoonlijk gaan afstemmen op de mogelijke winnaars overigens, maar ik denk dat we hiermee wel voldoen aan je verzoek toch? Volledige games zit er voorlopig voor userreviews nog niet in, maar wie weet
pi_26646631
quote:
Op zondag 1 mei 2005 19:16 schreef MrSubtle het volgende:
Weet je al dat iedere schrijver van een userreview momenteel al een kleinigheidje krijgt opgestuurd thomper?

Dat wist ik nieteens
Wij zijn goeeed

[ Bericht 39% gewijzigd door #ANONIEM op 01-05-2005 19:23:21 ]
pi_26646778
Ik wil aftrappen met een resultaat van een recente zo door jou verfoeide poll:
quote:
Hoe ben jij hier terecht gekomen?
Frontpage
57.57% (270)
Forum
16.84% (79)
Ik weet niet meer hoe ik hier terecht kwam
12.15% (57)
Vrienden / Collega's
7.46% (35)
Google
2.77% (13)
Weblog.fok.nl
2.13% (10)
Via een andere gamessite
0.64% (3)
Sport.fok.nl
0.43% (2)
Via een prijsvragensite
0% (0)
Van het sluiten van FOK!games zal dus uiteraard geen sprake zijn maar het is goed om samen eens de mogelijkheden te onderzoeken hoe FOK!games beter kan en hoe we wederzijds van elkaar kunnen profiteren qua bezoekers. (aangezien er een hoop bezoekers zijn die we blijkbaar ook met het forum kennis kunnen laten maken)

Je stelt dat het voor de launch van FOK!games druk was in GAM. Mijn persoonlijke indruk is dat het al langer aan het inzakken was (vanaf half 2004 ongeveer). Maar dat is persoonlijk. Dat GAM ingezakt is kan aan FOK!games liggen, maar een andere mogelijkheid is natuurlijk dat je in het richting van het forum zelf moet zoeken. Is het wel toegankelijk genoeg, wordt er misschien te veel gecentraliseerd waardoor er een te hoge drempel is om te posten of ligt het misschien aan de users die te veel incrowd zijn en niet open staan voor externe meningen (er niet op reageren)? Ik weet het niet maar beperk de analyse van het probleem dat je ervaart vooral niet tot FOK!games. Een suggestie die ik je sowieso wil geven is om als user mensen actief bij het forum te betrekken en - net zoals crew dat heeft - een hogere tolerantie opbrengen naar users die de mores in GAM niet kennen. Ik denk dan bv. aan doodsverwensingen et al. Ik heb verder goede herinneringen aan de discussietopics die Strolie vroeger startte en dat zijn wat mij betreft nog steeds de hoogtijdagen van GAM. Naast het communitygevoel ligt daar hét sterke punt van het forum en dat sterke punt wordt tegenwoordig te weinig benut m.i.

Wat betreft het soort reacties dat gegeven wordt moet je denk ik realistisch zijn: FOK!games is een reactiemedium terwijl het forum een discussiemedium is en je zult dat soort reacties altijd op gamessites zien (ik ken geen enkele gamessite met reactiemedium waar dat niet zo is). Het is een inherente situatie dus. Overigens zie ik dat soort reacties ook vaak terug op het forum dus wat dat betreft vind ik je wat overtrokken reageren. De polls missen vanwege een developmentkwestie vooralsnog helaas een reactiemogelijheid dus we hadden eerlijk gezegd geen idee dat de polls zo slecht ontvangen werden. We zijn daarom ook erg blij met dit topic en we horen graag wat voor soort polls jullie wel graag zien (en ook wat voor soort polls jullie natuurlijk nooit meer terug willen zien!).

De kleurthema's zijn een bewuste keuze. Willen we de users namelijk iedere week prijzen kunnen bieden dan moet je daar iets tegenover stellen richting de publishers. Het is echter niet iets wat zal veranderen want we willen onze users natuurlijk gratis games blijven bieden. Ook wat betreft de thema's waarderen we echter de feedback dus laat vooral horen welke kleuren(combinaties) het meest bevallen.

Je mening over de columns is tenslotte duidelijk. Heb je misschien concrete verbetersuggesties? (soorten onderwerpen bv.)

Afrondend: een slotje zit er helaas dus niet in maar ik ben samen met jou erg benieuwd naar de feedback over hoe FOK!games en de samenwerking tussen het forum en FOK!games verbeterd kunnen worden zodat er op beide onderdelen meer mensen zullen komen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vagere_Hein op 01-05-2005 19:44:10 (Thomper, bedankt voor het melden v/d spelfout ;)) ]
pi_26647367
Wat V_H al zegt; games.fok is een reactiemedium en het forum is een discussiemedium. Dat moet gewoon zo blijven. Het is niet logisch dat discussies zich van het forum naar games.fok gaan verplaatsen. Discussies moeten zo veel mogelijk op het forum blijven en het zou juist leuk zijn als het nieuws op games.fok meer als inspiratie zou dienen voor nieuwe discussies.

[ Bericht 24% gewijzigd door #ANONIEM op 01-05-2005 21:27:37 (nvt :+) ]
  zondag 1 mei 2005 @ 19:56:48 #35
70110 peristilius
High times
pi_26647384
GA NIET WEG, GA NIET WEG!!!
Veel mensen hebben interesse in games, en er is dus terecht een plek voor op FOK! ook voor de mensen die niet de hele dag op het forum rondhangen.

Ik vind dat jullie op de goede weg zitten, als je ziet dat FOK!games nog maar een aantal maandjes online is. Leuke prijsvragen en leuke specials, op het moment nog wat weinig (de specials dan, prijsvragen zijn er in overvloed ), maar ik ben ervan overtuigd dat dit meer gaat worden.

Mijn kritiek punten liggen vooral bij de columns en polls, net zoals bij de meeste mensen. Over het algemeen vind ik de polls wel grappig, maar ze voegen momenteel niet zoveel toe aan de site. Ik weet dat een reactie mogelijkheid in de planning staat, dus dit zal ook wel goed komen.
De columns vind ik het ergste, het zijn wel aardige verhaaltjes om te lezen, maar veel meer ook niet (met uitzondering van de columns van strolie, die vind ik erg leuk om te lezen )

Ik zeg, blijf gewoon doorgaan, voer alles uit wat op de planning staat, blijf groeien, maak alles groter en meer, dan komt het vanzelf goed. Dit zijn allemaal dingen waar tijd voor nodig is, dus ik wacht geduldig af.
If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now!
http://www.myspace.com/trakston
pi_26647400
quote:
Op zondag 1 mei 2005 19:56 schreef Thomas B. het volgende:
Kleine praktische toevoeging op de layoutkwestie. Onder Settings is inmiddels een vrij flinke lijst ontstaan van mogelijke layouts. Ik kan me niet voorstellen dat er niet eentje onderzit die jou goed bevalt. Kijk ze 's door anders.

Wat V_H al zegt; games.fok is een reactiemedium en het forum is een discussiemedium. Dat moet gewoon zo blijven. Het is niet logisch dat discussies zich van het forum naar games.fok gaan verplaatsen. Discussies moeten zo veel mogelijk op het forum blijven en het zou juist leuk zijn als het nieuws op games.fok meer als inspiratie zou dienen voor nieuwe discussies.
Volgens mij hebben users die functie niet, zo ook een beetje vreemd zijn met gesponsorde lay-outs . Maar ik dacht dat het meestal wel mogelijk is om te kiezen tussen verschillende versies.
  zondag 1 mei 2005 @ 20:09:23 #37
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_26647699
Mogelijk opties voor games.fok naar mijn mening

- Ik heb soms moeite met navigeren. Reviews zoeken gaat naar mijn mening te moeilijk. Veel met searches enzo. Tevens kan ik niet echt een onderscheid in machines vinden. Er zijn bv geen PS2 of DS secties. Als ik iets of alles zou willen weten van bv. de DS kan ik dat niet omdat games.fok geen DS sectie heeft om een voorbeeld te geven.

- De bovenste balk: index | overzichten | search | my active items | active items | online | faq/policy | contact | reset sessie | profiel | settings gebruik ik bv nooit.

- User review eindscore bij de conclusie page laten zien.

- Downloads zoals wallpapers, music (voor zover mogelijk) en guides (FAQ's zelf of laten schrijven).

- Special sectie is moeilijk te vinden. Pages speciaal voor bv E3 of maken.

- User page aanmaken waar je bv je gamelijst kan samenstellen.

- Geen polls,......... serieus.... waarom wil je eigenlijk polls?

- Betere screenshots,... geen tv card shots bv. en het logo wat kleiner maken.

- De Games Courant en Girls Game talk zuigen

- Eventuele interactie met FOK! (GAM)

Ik noem hier maar wat hoor. Ik gebruik games.fok nu meestal gewoon even om het laatste nieuws te checken (wat ik het beste onderdeel van de site vind) maar vaak merk ik dat het nieuws al oud is. Ik geef toe..... het is moeilijk bij te houden. Bijna onmogelijk, maar voor die zaken kom ik wel eens op games.fok. Reviews alleen als ik ze op de frontpage zie... ga er niet naar op zoek zeg maar.

Nogmaals... het zijn mijn eigen bevindingen.... andere gamers zullen vast iets anders opmerken. Bedoeld als positieve feedback want het is veel en hard werken om zo'n grote gamesite running te houden !

[ Bericht 4% gewijzigd door Chocobo op 01-05-2005 21:45:37 ]
pi_26647774
Uitstekende suggesties. Ga door mensen.
pi_26647835
Het forum is sowieso niet druk de laatste paar maanden, degene die het meeste nieuws post hier is Chocobo en als er iets gepost is dan worden er hoogstens 3 replies op gemaakt en het is weer over. Het Playstation 2 topic is wat dat betreft nog veel teleurstellender waar Chocobo af en toe de enige is die er in post. Per centraal console topic is er zo'n terugloop van het aantal actieve users, zodat je echt alleen maar dezelfde mensen ziet posten.

De discussies voeren op het forum, tja ik zou niet weten waarom ze naar games.fok zouden moeten verdwijnen en hier niet meer plaats mogen vinden. Of je nu je nieuws van IGN, Gamespot of van games.fok haalt en er hier over discussieert moet geen verschil maken en op 1 of andere manier zien mensen dat anders, die hebben dan het idee: "Het staat al op games.fok dus het is nutteloos om er hier over te beginnen".
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
  zondag 1 mei 2005 @ 20:21:11 #40
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_26648010
quote:
Op zondag 1 mei 2005 20:14 schreef Tain het volgende:
Of je nu je nieuws van IGN, Gamespot of van games.fok haalt en er hier over discussieert moet geen verschil maken en op 1 of andere manier zien mensen dat anders, die hebben dan het idee: "Het staat al op games.fok dus het is nutteloos om er hier over te beginnen".
Dit zie je ook af en toe in NWS, een reactie als "staat al op de FP". En zowel NWS als GAM hebben hun bestaansrecht toch echt wel bewezen niet waar?
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_26648709
quote:
Op zondag 1 mei 2005 20:09 schreef Chocobo het volgende:

Ik noem hier maar wat hoor. Ik gebruik games.fok nu meestal gewoon even om het laatste nieuws te checken (wat ik het beste onderdeel van de site vind) maar vaak merk ik dat het nieuws al oud is. Ik geef toe..... het is moeilijk bij te houden. Bijna onmogelijk, maar voor die zaken kom ik wel eens op games.fok. Reviews alleen als ik ze op de frontpage zie... ga er niet naar op zoek zeg maar.
Probleem is ook dat het meeste nieuws toch uit Amerika komt, de paar primeurtjes die je in Nederland krijgt op gamesgebied zijn op 1 hand te tellen. Ik ben zelf redelijk fanatiek met zoeken naar nieuws voor MMORPG's, ook 1 van lievelingsgenres sinds een jaar ongeveer, maar het is idd gewoon moeilijk om geen 'oud' nieuws op de site te plaatsen
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
  zondag 1 mei 2005 @ 20:49:23 #42
8372 Bastard
Persona non grata
pi_26648787
quote:
Het forum is sowieso niet druk de laatste paar maanden, degene die het meeste nieuws post hier is Chocobo en als er iets gepost is dan worden er hoogstens 3 replies op gemaakt en het is weer over. Het Playstation 2 topic is wat dat betreft nog veel teleurstellender waar Chocobo af en toe de enige is die er in post. Per centraal console topic is er zo'n terugloop van het aantal actieve users, zodat je echt alleen maar dezelfde mensen ziet posten.

De discussies voeren op het forum, tja ik zou niet weten waarom ze naar games.fok zouden moeten verdwijnen en hier niet meer plaats mogen vinden. Of je nu je nieuws van IGN, Gamespot of van games.fok haalt en er hier over discussieert moet geen verschil maken en op 1 of andere manier zien mensen dat anders, die hebben dan het idee: "Het staat al op games.fok dus het is nutteloos om er hier over te beginnen".
Ja dat merk ik dus ook.. centrale topics lopen leeg, jammer is dat gewoon.
Maar ik zie wel de rede bij games.fok liggen, wat je zegt, het staat al daar, dus laat het posten maar. Ook omdat je soms de enige bent die post, heb je zoiets van, nu mag een ander eens.
Er moet iets zijn dat die topics gewoon weer lekker gaan lopen..

De punten die Chocobo noemt zijn inderdaad erg goede punten, vooral qua overzicht. Het surft er nu niet lekker op een of andere manier. Zoek je dood om zaken te vinden, dat moet wel beter kunnen toch?

En jammer van die kleuren dan ook.. ik snap dat het soms wel moet van een uitgever.. maar hou het leesbaar.

Poll uit.. het geeft een algeheel kiddy uiterlijk, maak in de plaats daarvan een discussie punt aan, en koppel die aan een topic. Kijken hoe dat werkt?

Verder de kwaliteit van reviews of collums.. misschien persoonlijke smaak, en ik weet dat de site voor gamers/door gamers is, en we zijn heus niet allemaal een journalist. Maar we hoeven niet alles klakkeloos te plaatsen misschien.

Overigs wel respect voor de mensen die er toch altijd weer hun best voor doen hoor, tijd vrij maken en dedicated bezig zijn. Das knap, en dat mag ook gezegd worden.
En vlgs mij is een topic als dit alleen maar vruchtbaar voor de toekomst.
The truth was in here.
  zondag 1 mei 2005 @ 21:04:21 #43
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_26649197
quote:
Op zondag 1 mei 2005 20:49 schreef Bastard het volgende:

Poll uit.. het geeft een algeheel kiddy uiterlijk, maak in de plaats daarvan een discussie punt aan, en koppel die aan een topic. Kijken hoe dat werkt?
Dus geen poll, maar een stelling en dan een knopje dat dan doorverwijst naar een topic alhier?
  zondag 1 mei 2005 @ 21:21:00 #44
8372 Bastard
Persona non grata
pi_26649598
quote:
Op zondag 1 mei 2005 21:04 schreef Fliepke het volgende:

[..]

Dus geen poll, maar een stelling en dan een knopje dat dan doorverwijst naar een topic alhier?
Is maar een idee he.. maar beter dan een poll, kennelijk vind niemand die cool.
The truth was in here.
  zondag 1 mei 2005 @ 21:23:50 #45
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_26649664
quote:
Op zondag 1 mei 2005 21:21 schreef Bastard het volgende:

[..]

Blijf vooral ideeen spuien zou ik zeggen.
Maar de poll blijft, al is het maar vanwege de vele stemmers
  zondag 1 mei 2005 @ 21:31:26 #46
37895 Sharkdoggie
Made of chocolate
pi_26649869
quote:
Op zondag 1 mei 2005 21:21 schreef Bastard het volgende:

[..]

Poll is cool. Alleen moet het beter kunnen.
  zondag 1 mei 2005 @ 21:43:06 #47
21889 Chocobo
Epische gebruiker
pi_26650206
quote:
Op zondag 1 mei 2005 20:49 schreef Bastard het volgende:

[..]

Overigs wel respect voor de mensen die er toch altijd weer hun best voor doen hoor, tijd vrij maken en dedicated bezig zijn. Das knap, en dat mag ook gezegd worden.
En vlgs mij is een topic als dit alleen maar vruchtbaar voor de toekomst.
Helemaal mee eens Gijs.... wordt een hoop tijd in gestoken en er zitten erg goede mensen tussen. Het is ook absoluut niet dat ik de site afkraak.... ik bedoel... wie ben ik maar ik weet uit bronnen dat ze feedback prettig vinden.

Ik zou zelf als de navigatie beter zou worden en er machine (console/handheld) related secties komen zeker meer gaan kijken ! Respect ook voor het luisteren naar de meningen van anderen !!
  zondag 1 mei 2005 @ 21:51:39 #48
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_26650439
quote:
Op zondag 1 mei 2005 21:31 schreef Sharkdoggie het volgende:

[..]

Poll is cool. Alleen moet het beter kunnen.
Nou als je een goede vraag hebt, horen we dat absoluut graag.
Wat vond je bijvoorbeeld wel een leuke poll? Zover je je dat nog kunt herinneren
pi_26650833
Mja, vooral meer gamesgerelateerde serieuze onderwerpen. Volgens mij hadden jullie ooit een poll over of je de PSP/DS/Allebei kiest, zoiets vind ik nog interessant. Misschien iets als "Welk platform houd je het meest in de gaten op de E3", of "Welk bedrijf...", vind ik nog wel interessant.
  zondag 1 mei 2005 @ 22:07:51 #50
37895 Sharkdoggie
Made of chocolate
pi_26650873
quote:
Op zondag 1 mei 2005 21:51 schreef Fliepke het volgende:

[..]

Nou als je een goede vraag hebt, horen we dat absoluut graag.
Wat vond je bijvoorbeeld wel een leuke poll? Zover je je dat nog kunt herinneren
Kan ff geen poll herinneren, maar als ik kijk naar sites als gamer.nl en gamecom.nl.
Welk spel gaat de E3 veroveren?
Heeft Half-Life 2 aan jouw verwachtingen voldaan?
Dat soort polls vind ik wel boeiend.
  zondag 1 mei 2005 @ 22:30:45 #51
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_26651499
Okay, wij houden ervan ,zoals je misschien wel gemerkt hebt, om de polls te koppelen naar de "echte" wereld, maar als er echt behoefte is aan dergelijke polls kunnen we natuurlijk altijd jullie tegemoet komen.:)

[ Bericht 2% gewijzigd door Fliepke op 01-05-2005 22:44:32 ]
  zondag 1 mei 2005 @ 23:28:36 #52
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_26653175
Ik vind dat de sfeer op GAM naar een dieptepunt is gegaan. Maar ofdat door de site komt weet ik niet.
Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
pi_26654320
Wat mij een goed idee lijkt voor polls, is bijvoorbeeld peilen in welke geruchten mensen geloven.
pi_26654966
Jongens, bevestig elkaar vooral als je het roerend eens bent met een bepaalde suggestie. Het is de enige manier voor ons om te bepalen hoe breedgedragen een irritatie is over een bepaalde functionaliteit en de kans is groter dat we de feature dan een hogere prioriteit geven bij development.
pi_26655011
quote:
Op maandag 2 mei 2005 00:39 schreef Vagere_Hein het volgende:
Het is de enige manier voor ons om te bepalen hoe breedgedragen een irritatie is over een bepaalde functionaliteit
Maak er polls over!

[ Bericht 10% gewijzigd door YourMaster op 02-05-2005 00:48:47 (baukel) ]
  maandag 2 mei 2005 @ 00:47:32 #56
74523 BaggerUser
ModderFokker!
pi_26655126
quote:
Op maandag 2 mei 2005 00:41 schreef YourMaster het volgende:

[..]

Maak er polls over!:)
De enige echte BaggerUser!
Riemen
fiets kopen
  maandag 2 mei 2005 @ 08:51:19 #57
37895 Sharkdoggie
Made of chocolate
pi_26658277
quote:
Op maandag 2 mei 2005 00:41 schreef YourMaster het volgende:

[..]

Maak er polls over!
Jaarlijkse enquete op games.fok.nl en als dat moeilijk is om in elkaar te zetten, dan een op het forum. Dat moet dan wel te doen zijn.
pi_26658286
Een reflector!
-
  maandag 2 mei 2005 @ 08:55:49 #59
37895 Sharkdoggie
Made of chocolate
pi_26658322
quote:
Op maandag 2 mei 2005 08:51 schreef mechatronics het volgende:
Een reflector!
Met prijzen.
  maandag 2 mei 2005 @ 10:12:19 #60
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_26659572
Ik wil ook nog even reageren, ook al is een hoop al gezegd door mijn collega Vagere_Hein. Allereerst wil ik benadrukken dat we zeker niet dicht gaan. FOK!games heeft een crew die gezellig is, veel werk verricht en een site heeft neergezet die nog steeds groeiende is.

Ik zal verder een aantal punten aanhalen en deze even toelichten met mijn eigen visie.

1) Vroeger was GAM gezelliger

Misschien wel, maar je praat nu over minstens een jaar geleden. Er was een kleine vaste groep posters en ons kende ons. Nu is GAM veel groter en is de gemiddelde leeftijd drastisch gedaald naar 18 jaar waar het eerst zeker 23 was. Wat hadden we vroeger dan wat er nu niet meer is? Users die veel tijd staken in posts en er over nadachten. Een Strolie die topics opende om discussies te creeren (ouder worden en gamen; warez; etc) en Febster die in één post net zoveel nieuws postte als er nu in een heel topic gepost wordt en een Khadgar die de reparatietopics in leven hield.
Nu gebeurd dat niet meer en GAM is een stukje kwijt, en dat is zonde. In mijn ogen ligt dat helemaal niet aan FOK!games, we brengen alleen maar het nieuws. De discussies moeten gewoon op het forum in GAM gebeuren. Daar zijn de users uiteindelijk zelf verantwoordelijk voor, de users maken het forum.

2) Navigeren op FOK!games
Aangezien we trackers hebben kun je wat dat betreft op FOK!games het makkelijkste navigeren, je hoeft niet steeds terug naar de index zoals bijvoorbeeld bij Insidegamer. Wat wel enorm suckt is onze search, hierdoor kun je weinig vinden eigenlijk. Wij balen daar zelf ook van maar een goede search op FOK! is nou eenmaal lastig. Ik raad iedereen aan om, als je iets wilt zoeken op FOK!games, gebruik te maken van de 'zoek een game' optie in de rechterkolom.

Aparte subsites voor de consoles, zoals bijv IGN heeft, zit er op dit moment nog niet in. We zijn nog te klein om op te splitsen en dat zou gewoonweg nog niet veel nut hebben. Dit zal in de (verre) toekomst misschien wel gebeuren aangezien ik het zelf ook zeker handig vind.

3) De bovenste balk (index | overzichten | search | my active items | active items | online | faq/policy | contact | reset sessie | profiel | settings) die mag inderdaad aangepast worden inderdaad, wat willen jullie zien in een navigatiebalk? Als we gaan brainstormen namelijk willen we wel weten wat jullie verwachten.

4) - Downloads zoals wallpapers, music (voor zover mogelijk) en guides (FAQ's zelf of laten schrijven).
Op dit moment hebben we al een daily wallpaper en verder is er nog niet heel veel mogelijk. We hebben nog geen huge motherfucking server waar we al die shit op kunnen zetten.

5) - User page aanmaken waar je bv je gamelijst kan samenstellen.
Willen we in de verre toekomst ook, maar op dit moment nog niet om dezelfde reden als dat we nog geen downloads hebben.

6) Geen polls,......... serieus.... waarom wil je eigenlijk polls?
Polls horen erbij en geven een beeld over hoe de bezoekers denken. Dat we altijd vreemde polls hadden was omdat we niet de standaardpolls wilden hebben die iedereen heeft (Welke kies je, PSP of DS) en al duizend keer gevraagd zijn. Maar blijkbaar wil iedereen dit gewoon, dus doen we voortaan maar standaardpolls.

7)- Betere screenshots,... geen tv card shots bv. en het logo wat kleiner maken.
Aan het logo wordt gewerkt. En hoe bedoel je precies 'betere screenshots'? een hoop screenshots die gebruikt worden zijn gewoon aangeleverd door de publishers.

8) - De Games Courant en Girls Game talk zuigen
We hebben veel verschillende columns en proberen een zo breed mogelijk publiek aan te spreken, dat je ze niet allemaal goed vind kan best. We zullen in ieder geval blijven letten op de inhoud.

9) - Eventuele interactie met FOK! (GAM)
Dat is iets waar we constant mee bezig zijn. Er zijn GAM trackers op FOK!games zodat daar de nieuwste topics gezien kunnen worden. Om de interactie nog beter te maken is het misschien een idee om meer topics toe te staan op GAM. Als er bijvoorbeeld een nieuwtje is op FOK!games, daar een topic van openen. Nieuwe Zelda scans is best een topic waard, maar nu zou dat in Cube of Zelda topic moeten en dat suckt af en toe.

10) Nieuws? De helft van het nieuws is prima, maar de andere helft is weer van dat nutteloos Fok!nieuws als creatief met knollen.
Dat nieuws wat jij omschrijft als 'Fok!nieuws' hoort er nou eenmaal bij, het is nieuws dat betrekking heeft op gamen en je niet overal ziet. We zullen dit blijven doen omdat we FOK! zijn. Niet interessant voor iedereen, maar dat zijn UFO berichten op de FP ook niet. Ik weet iig wel dat er een doelgroep voor is, en die koesteren we.

11) Userreviews
Iedereen wil er meer aandacht voor, maar zoals ik al eerder heb gezegd, ze staan al op de FP in een eigen tracker en veel meer aandacht kan je ze niet geven eigenlijk. Ook het feit dat jullie er prijzen voor willen hebben vind ik een beetje vreemd. Een userreview schrijf je omdat je het leuk vind om te doen (zoals Rayman), en niet omdat je er iets voor krijgt. We zullen in de toekomst misschien nog wel wedstrijdjes houden, maar ik vind het eigenlijk schandalig dat er mensen vinden dat er iets tegenover moet staan.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_26659766
Nee vind ik niet, maar het lijkt me wel handig als het wat meer op elkaar aan zou sluiten. Alleen geen idee hoe.
  maandag 2 mei 2005 @ 10:39:19 #62
37895 Sharkdoggie
Made of chocolate
pi_26660154
Aan de navigatie heb ik me nooit gestoord, maar ik gebruik daavan alleen my active items & active items. Misschien dat zo'n site navigatie menu'tje gebruikt kan worden (net als hier op het forum en alle andere foksites). Het neemt dan ook minder ruimte in. Op de frontpage.fok.nl staan er twee naast elkaar. Dat kan dan ook games.fok.nl.

Ik vind de huidige poll al een geweldige vooruitgang.

En ik mis iets wat games.fok.nl onderscheid van andere sites. Diepere specials over het verleden van gamesbedrijven, controllervergelijkingspecial, etc. En ik denk dat in de FB-topic zelf al veel staat wat bezoekers graag anders willen zien. Bijv. de indeling van reviews (nu te veel korte pagina's wat niet lekker leest).
pi_26660336
quote:
Op maandag 2 mei 2005 10:12 schreef Notorious_Roy het volgende:
Dat is iets waar we constant mee bezig zijn. Er zijn GAM trackers op FOK!games zodat daar de nieuwste topics gezien kunnen worden. Om de interactie nog beter te maken is het misschien een idee om meer topics toe te staan op GAM. Als er bijvoorbeeld een nieuwtje is op FOK!games, daar een topic van openen. Nieuwe Zelda scans is best een topic waard, maar nu zou dat in Cube of Zelda topic moeten en dat suckt af en toe.
Ligt er ook wel aan wat voor nieuws het is en het moet ook geen overdaad worden aan losse topics, want dan is het overzicht op het forum helemaal zoek zo zonder search. En waar stel je dan de grens, van welk spel mag het wel van welke niet.
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
  maandag 2 mei 2005 @ 10:49:12 #64
8372 Bastard
Persona non grata
pi_26660392
He lekker, werken aan een beter GAM
The truth was in here.
  maandag 2 mei 2005 @ 10:59:36 #65
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_26660654
quote:
Op maandag 2 mei 2005 10:46 schreef Tain het volgende:

[..]

Ligt er ook wel aan wat voor nieuws het is en het moet ook geen overdaad worden aan losse topics, want dan is het overzicht op het forum helemaal zoek zo zonder search. En waar stel je dan de grens, van welk spel mag het wel van welke niet.
Ja, daar zat ik ook aan te dnken, meteen nadat ik op invoeren klikte

Ik denk niet dat er grenzen aan te wijzen zijn, dat zou moeten groeien. Nieuwe scans voor Zelda, prima materiaal voor een eigen topic. Het was immers de eerste keer dat er nieuwe beelden waren. Dit zou uiteindelijk kunnen leiden tot een topic over hoe Zelda eruit gaat zien en wat je allemaal kan verwachten in de nieuwe game. Dit zou het 'centrale' Zelda Reborn topic kunnen worden.

Nieuwe screenshots voor een game waarvan al een hoop bekend is, en welke al een topic heeft, horen in het bestaande topic. Nieuw aangekondigde games krijgen een eigen topic en nieuwtjes over de next-gen consoles komen weer in de huidige next-gen topics.

Ik zie hier ook een taak voor de gamescrew in. Als er een nieuwtje gepost wordt op FOK!games, dan kan er iets van een samenvatting of een korte zin met link in GAM gepost worden.

Dit zijn natuurlijk maar ideeën, maar zoiets zou ik zelf graag zien.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
  maandag 2 mei 2005 @ 11:01:34 #66
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_26660692
Eensch is... het niveau van games.fok haalt het bij lange na niet van insidegamer
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
pi_26660850
quote:
Op maandag 2 mei 2005 10:59 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Ja, daar zat ik ook aan te dnken, meteen nadat ik op invoeren klikte

Ik denk niet dat er grenzen aan te wijzen zijn, dat zou moeten groeien. Nieuwe scans voor Zelda, prima materiaal voor een eigen topic. Het was immers de eerste keer dat er nieuwe beelden waren. Dit zou uiteindelijk kunnen leiden tot een topic over hoe Zelda eruit gaat zien en wat je allemaal kan verwachten in de nieuwe game. Dit zou het 'centrale' Zelda Reborn topic kunnen worden.

Nieuwe screenshots voor een game waarvan al een hoop bekend is, en welke al een topic heeft, horen in het bestaande topic. Nieuw aangekondigde games krijgen een eigen topic en nieuwtjes over de next-gen consoles komen weer in de huidige next-gen topics.

Ik zie hier ook een taak voor de gamescrew in. Als er een nieuwtje gepost wordt op FOK!games, dan kan er iets van een samenvatting of een korte zin met link in GAM gepost worden.

Dit zijn natuurlijk maar ideeën, maar zoiets zou ik zelf graag zien.
Dan is dat toch eigenlijk al hetzelfde zoals het nu al is, prima als er een Zelda reborn topic bij komt, dan blijft het centrale zelda topic wat schoner voor de spellen die al uit zijn
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
  maandag 2 mei 2005 @ 11:08:28 #68
34586 kepler
No bounce, no play
pi_26660851
quote:
Op maandag 2 mei 2005 11:01 schreef jpg97 het volgende:
Eensch is... het niveau van games.fok haalt het bij lange na niet van insidegamer
op welke punten dan niet?
The line is a dot to you!
  maandag 2 mei 2005 @ 11:10:12 #69
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_26660894
quote:
Op maandag 2 mei 2005 11:08 schreef Tain het volgende:

[..]

Dan is dat toch eigenlijk al hetzelfde zoals het nu al is, prima als er een Zelda reborn topic bij komt, dan blijft het centrale zelda topic wat schoner voor de spellen die al uit zijn
Uhhuh. Hier doel ik ook een beetje op eigenlijk toen ik zei dat de users het forum maken. Als niemand zo'n topic opent komt het nooit goed met GAM.
pi_26660936
quote:
Kun je misschien ook aangeven op welke gebieden, wat je wel goed vind (hopelijk nog iets ) en wat niet?
  maandag 2 mei 2005 @ 11:14:22 #71
37895 Sharkdoggie
Made of chocolate
pi_26661013
quote:
Bedenk wel dat Insidegamer al een tijdje bestaat (GSX, DGnet). Games.fok.nl nog niet zo lang en die andere site had in het begin ook problemen. Wel is het zo, dat Games.fok.nl veel van andere sites kan leren.
  maandag 2 mei 2005 @ 11:18:08 #72
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_26661126
quote:
Op maandag 2 mei 2005 11:14 schreef Sharkdoggie het volgende:

[..]

Bedenk wel dat Insidegamer al een tijdje bestaat (GSX, DGnet). Games.fok.nl nog niet zo lang en die andere site had in het begin ook problemen. Wel is het zo, dat Games.fok.nl veel van andere sites kan leren.
Hoe lang een site bestaat is inderdaad iets dat meetelt, maar je hebt ook gelijk dat we iets kunnen leren. Ook omgekeerd trouwens, want userreviews hebben op Insidegamer nu ook een plekje op de index gekregen, net als bij ons
  maandag 2 mei 2005 @ 11:35:56 #73
51078 chibibo
Jiepapaa!
pi_26661658
quote:
Aparte subsites voor de consoles, zoals bijv IGN heeft, zit er op dit moment nog niet in. We zijn nog te klein om op te splitsen en dat zou gewoonweg nog niet veel nut hebben. Dit zal in de (verre) toekomst misschien wel gebeuren aangezien ik het zelf ook zeker handig vind.
De site hoeft niet opgesplitst te worden, maar het zou handig zijn als er voor elke console een pagina was met een overzicht van nieuws items, reviews en previews die betrekking hebben op die console.

Iets wat mij persoonlijk ergert is het niveau van de reviews en columns; niet zozeer de inhoud als wel de presentatie, die ik af en toe nogal kinderlijk vind. Een smiley bijv. vind ik in een review of column niet thuis horen; als je die nodig hebt om de intonatie van je tekst duidelijk te maken, is je tekst gewoon niet goed genoeg.
De onderschriften bij foto's en screenshots geven me regelmatig de indruk dat iemand zijn of haar uiterste best heeft gedaan er iets grappigs van te maken, wat echter slechts zelden lukt. Helemaal genant wordt het als dit bij elke screenshot in een review het geval is, dan lijkt het alsof ik de PU aan het lezen ben.
Ik moet er wel bij zeggen dat dit slechts een kleine ergernis is, die niet vaak voorkomt. Wellicht heeft het ook te maken met het feit dat ik tot de wat oudere generatie behoor.
  maandag 2 mei 2005 @ 11:40:23 #74
8369 speknek
Another day another slay
pi_26661766
Persoonlijk vond ik de humoristische poll wel leuk eigenlijk. Zonder reactiemogelijkheid is een serieuze poll nogal onhandig, en wat meer humor geeft net een wat andere slag aan games.fok. Ik heb het al vaker gezegd, maar sowieso vraag ik me af in hoeverre het medium geschikt is voor serieuze nieuwsgaring.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_26661946
quote:
2) Navigeren op FOK!games
Aangezien we trackers hebben kun je wat dat betreft op FOK!games het makkelijkste navigeren, je hoeft niet steeds terug naar de index zoals bijvoorbeeld bij Insidegamer. Wat wel enorm suckt is onze search, hierdoor kun je weinig vinden eigenlijk. Wij balen daar zelf ook van maar een goede search op FOK! is nou eenmaal lastig. Ik raad iedereen aan om, als je iets wilt zoeken op FOK!games, gebruik te maken van de 'zoek een game' optie in de rechterkolom.

Wellicht de gekleurde blokjes veranderen in iets wat InsideGamer heeft, met een paar lettertjes erin dus? Kleine moeite en maakt het net iets duidelijker.
quote:
3) De bovenste balk (index | overzichten | search | my active items | active items | online | faq/policy | contact | reset sessie | profiel | settings) die mag inderdaad aangepast worden inderdaad, wat willen jullie zien in een navigatiebalk? Als we gaan brainstormen namelijk willen we wel weten wat jullie verwachten.
Ik zou de eerste 5 items houden, en vervolgens kopjes maken reviews | previews | specials | games (met games waar net screens/nieuws aan toegevoegd is) | userreviews, en misschien nog wat dingen die ook in de balken aan de zijkanten staan. Dat nagiveert nog een beetje makkelijker.
quote:
4) - Downloads zoals wallpapers, music (voor zover mogelijk) en guides (FAQ's zelf of laten schrijven).
Op dit moment hebben we al een daily wallpaper en verder is er nog niet heel veel mogelijk. We hebben nog geen huge motherfucking server waar we al die shit op kunnen zetten.
Sowieso lijkt mij zoiets totaal niet nodig. De wallpapers kijk ik toch al nooit naar, music download ik toch al op andere plekken, en het aanbod houd je zeer beperkt, en guides, heb je GameFaqs voor en enkele andere sites. Guides schrijven voor de gemiddelde game ben je dagen mee bezig, tijd ie je beter kan steken in andere dingen.
quote:
5) - User page aanmaken waar je bv je gamelijst kan samenstellen.
Willen we in de verre toekomst ook, maar op dit moment nog niet om dezelfde reden als dat we nog geen downloads hebben.
Leuk idee, koppel het aan de userreviews ofzo? Dat iemand een korte beschrijving kan maken van zijn games als verkote userreviews?
quote:
6) Geen polls,......... serieus.... waarom wil je eigenlijk polls?
Polls horen erbij en geven een beeld over hoe de bezoekers denken. Dat we altijd vreemde polls hadden was omdat we niet de standaardpolls wilden hebben die iedereen heeft (Welke kies je, PSP of DS) en al duizend keer gevraagd zijn. Maar blijkbaar wil iedereen dit gewoon, dus doen we voortaan maar standaardpolls.
Standaardpolls. Doe gerust soms een wat apartere poll, maar constant zo'n aparte poll heb ik ook weer niks aan. Ik vind het interessant om de mening van anderen te zien tov bepaalde nieuwsonderwerpen, dan boeit het me niet of ze liever wortels eten of games zien met zusjes van Zelda.
quote:
7)- Betere screenshots,... geen tv card shots bv. en het logo wat kleiner maken.
Aan het logo wordt gewerkt. En hoe bedoel je precies 'betere screenshots'? een hoop screenshots die gebruikt worden zijn gewoon aangeleverd door de publishers.
Volgens mij was dat in de Baten Kaitos review bijvoorbeeld. Neem dan gewoon wat meer official screens, want soms ziet het er belabberd uit.
quote:
8) - De Games Courant en Girls Game talk zuigen
We hebben veel verschillende columns en proberen een zo breed mogelijk publiek aan te spreken, dat je ze niet allemaal goed vind kan best. We zullen in ieder geval blijven letten op de inhoud.
Denk anders eens wat minder in hokjes. Niet speciale namen voor de columns, maar gewoon regelmatig een column die niet met een speciaal onderwerp heeft te maken. Leuk zo'n Girls Game Talk, maar de laatste paar weken gaat het nog amper over Girls en games vind ik zelf. Haal dat voorvoegsel er dan weg, en geef ieder crewlid de mogelijkheid tot columns ofzo.
quote:
Misschien een operatie die vreselijk veel tijd gaat kosten, maar een optie maken in een gameprofiel om de game te verbinden aan een topic. Als een grotere game dan nog geen topic heeft, maak er dan eentje, en bij de wat minimalere games doorverwijzen naar het algemene console topic. Verder dan bij elk nieuwsbericht automatisch een linkje naar het actueelste topic erbij. Kost veel moeite ja, maar een goede oplossing.
quote:
10) Nieuws? De helft van het nieuws is prima, maar de andere helft is weer van dat nutteloos Fok!nieuws als creatief met knollen.
Dat nieuws wat jij omschrijft als 'Fok!nieuws' hoort er nou eenmaal bij, het is nieuws dat betrekking heeft op gamen en je niet overal ziet. We zullen dit blijven doen omdat we FOK! zijn. Niet interessant voor iedereen, maar dat zijn UFO berichten op de FP ook niet. Ik weet iig wel dat er een doelgroep voor is, en die koesteren we.
Tsja, maar als het ten koste gaat van echt nieuws dat ook belangrijk is, post dat wat grotere nieuws dan eerst, aangezien dat ook mensen trekt lijkt me toch.
quote:
11) Userreviews
Iedereen wil er meer aandacht voor, maar zoals ik al eerder heb gezegd, ze staan al op de FP in een eigen tracker en veel meer aandacht kan je ze niet geven eigenlijk. Ook het feit dat jullie er prijzen voor willen hebben vind ik een beetje vreemd. Een userreview schrijf je omdat je het leuk vind om te doen (zoals Rayman), en niet omdat je er iets voor krijgt. We zullen in de toekomst misschien nog wel wedstrijdjes houden, maar ik vind het eigenlijk schandalig dat er mensen vinden dat er iets tegenover moet staan.

Ik vind het zelf zeker leuk om te doen, en ik zit bij een andere site, dus tsja, veel reviews zul je van mij niet zien, maar goed. Feit blijft dat de mensen hollanders zijn, met de filosofie voor wat hoort wat. En de aandacht is er nu relatief klein voor. InsideGamer (zijn ze weer ) hebben sinds kort een grote balk rechts die echt daadwerkelijk opvalt, bij Fok!Games staat het er eigenlijk zo minimaal mogelijk. Ik lees ze echter dolgraag, zie ik een nieuwe dan kijk ik altijd even. Maar juist omdat ze zo verstopt zijn, worden er zo weinig gemaakt, waardoor er minder worden gelezen, waardoor er minder comments zijn, waardoor er minder nieuwe userreviews komen. Het weggeven van een prijs zie ik dan ook als een eenmalige stimulans. Je trekt er veel aandacht naar, leden zien dat het leuk kan zijn om feedback te krijgen op wat je schrijft, en ze komen in de toekomst terug met nog meer userreviews. Het is inderdaad van de gekke om iedere userreviews te moeten belonen, maar met een eenmalige stimulans trek je al gauw nieuwe mensen aan.
  maandag 2 mei 2005 @ 11:49:30 #76
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_26662035
Vroegah poste ik iedere dag wel een pagina aan screenshots. Nu doet niemand dat meer omdat het werkt niet meer beloont word. Er is een echte kutsfeer op GAM en datword maar weer eens bevestigd door een thread als deze.
pi_26662107
Bij het games linken naar centrale topics dan blijf je iedere dag wel bezig met het updaten van de verscheidene games, op sommige momenten gaat zo'n topic ook ontzettend hard en wordt het ontzettend veel werk om te gaan linken
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
pi_26662119
quote:
Op maandag 2 mei 2005 10:59 schreef Notorious_Roy het volgende:

Dat zou heel fijn zijn natuurlijk. Zelf reageer ik niet zo veel op fok, maar vaak wel op de fora van spellen die ik aan het spelen ben. Nadeel daarvan is, is dat je steeds nieuwe mensen moet leren kennen, en niet elk spel een forum heeft.

Ik zou het wel heel leuk vinden om te praten over de spellen die ik aan het spelen ben, of naar uit kijk. Op Fok!Games is dat niet mogelijk. Bij de spellen kan je niet reageren, en het nieuws over spellen is maar 1 dag nieuws en wordt niet gekoppeld aan de reacties van het vorige nieuwsbericht van dat spel.
Op GAM zou het goed mogelijk kunnen zijn, maar zijn er zelden topics over individuele spellen, en een centraal topic is daar ook niet zo geschikt voor, omdat er dan teveel over andere dingen wordt gepraat en ik vaak langer dan 1 dag bezig ben met een spel.

De search op het forum is nou ook niet zo super, dus als je over te veel spellen een topic hebt zakt er teveel weg. De oplossing daarvoor zou zijn dat ze op Fok!Games bij elk spel in de index waar een topic over is, daar de link bij zetten.
Op deze pagin zouden namelijk best de link naar het mario64 ds topic én naar het centrale NDS topic mogen staan.
pi_26662164
quote:
Op GAM zou het goed mogelijk kunnen zijn, maar zijn er zelden topics over individuele spellen, en een centraal topic is daar ook niet zo geschikt voor, omdat er dan teveel over andere dingen wordt gepraat en ik vaak langer dan 1 dag bezig ben met een spel.
In principe zijn over alle grote games wel eigen topics, en als jij vindt dat een andere game ook een eigen topic verdient kan je natuurlijk er ook zelf een openen. Er zijn vast nog veel andere mensen die de game ook spelen
Who knew?
pi_26662196
quote:
Op maandag 2 mei 2005 11:52 schreef Tain het volgende:
Bij het games linken naar centrale topics dan blijf je iedere dag wel bezig met het updaten van de verscheidene games, op sommige momenten gaat zo'n topic ook ontzettend hard en wordt het ontzettend veel werk om te gaan linken
Update de links naar de centrale topics dan niet, maar maak er een gewoonte van om op de laatste pagina van het centrale topic een link te zetten naar de volgende.

Wat helemaal ideaal zou zijn, is als een topic vol is, er automatisch een knop tevoorschijn komt die "maak nieuw deel" heet en er dus automatisch dingen geupdate worden, of iig automatisch een link verschijnt naar het volgende deel.
pi_26662307
quote:
Op maandag 2 mei 2005 11:52 schreef Tain het volgende:
Dat gebeurd enkel met topics van games die echt net uit zijn, een GTA San Andreas destijds bijvoorbeeld. Verder is het toch best rustig, en moet het wel te doen zijn om het eenmaal in de week aan te passen.
pi_26663147
quote:
Op maandag 2 mei 2005 11:59 schreef Thomper het volgende:

[..]

Dat gebeurd enkel met topics van games die echt net uit zijn, een GTA San Andreas destijds bijvoorbeeld. Verder is het toch best rustig, en moet het wel te doen zijn om het eenmaal in de week aan te passen.
Nou, dit topic heeft ook als doel om GAM weer drukker te krijgen, dan krijg je vanzelf weer dat alle topics beter gaan lopen.
Rocks? Check.
Laser beams? Check.
Acid? Check.
Body bag? Check.
  maandag 2 mei 2005 @ 12:36:58 #83
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_26663584
Ik snap niet waarom er mensen zijn die zeggen dat er hier een kutsfeer heerst. Oké ik loop hier nog niet zolang rond, maar kijk soms eens op het gamer.nl forum, dan vind ik het hier soms toch wat prettiger .
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  maandag 2 mei 2005 @ 13:18:42 #84
30192 Gamedemon
En dat is 2!
pi_26664888
quote:
PS2 topic is nooit echt storm op geweest, xbox heeft 3x zoveel centrale topics in een korte tijd dan de ps2 ook.
maargoed bastard heeft wel gelijk, toen ik hier net kwam werden er voor games mooie OP gemaakt, en werden er super veel screenshots in de topics zelf gezet met een sloot game info erbij. en gelijk discussie erover... nu is het meer van:
Screenshot
--------------

--------------
KAN NIET WACHTEN!!!
--------------
niet echt boeiend
--------------

En wil je een discussie starten dan doe je het maar in het centrale topic van het spel zelf word je dan gezegd.
maargoed dat van die screenshots enzo dat heeft games.fok volgens mij wel verneukt, aangezien iedereen er vanuit gaat dat games.fok bezocht word door iedereen neemt niemand de moeite meer om ze te posten.
RRoD : Het is niet de vraag OF het gebeurt, maar WANNEER het gebeurt!
pi_26665680
quote:
Op maandag 2 mei 2005 13:18 schreef Gamedemon het volgende:

*knip*

maargoed dat van die screenshots enzo dat heeft games.fok volgens mij wel verneukt, aangezien iedereen er vanuit gaat dat games.fok bezocht word door iedereen neemt niemand de moeite meer om ze te posten.
En dan komen we weer bij de rol van de users uit. Jullie zijn GAM en de vraag aan jou in je rol van betrokken forumuser is dus: wat wil je er concreet aan gaan doen?
pi_26693771
Misschien is het een leuk idee om via games.fok.nl toernooien te organiseren voor populaire games. (Denk aan Halo 2, CSS etc.) Heb je gelijk een plek om je overvloedig promotiemateriaal van de hand te doen. Aangezien de site toch nog wel aardig wat bezoekers trekt volgens mij. (Kijk alleen al naar de hoeveelheid mensen die de moeite hebben genomen om mee te doen met de grote kerstrprijsvraag. Daar kwam een aantal mensen te voorschijn die eerder niets van zich lieten horen.)

De gestructureerde vormgeving van games.fok biedt gewoon meer mogelijkheden dan het forum. Bepaalde topics zijn hier goed op hun plaats en andere zijn beter op games.fok, alleen al vanwege de manier waarop de 2 sites qua lay-out in elkaar zitten. Bovendien vind ik het zonder de search knop op het forum al moeilijk genoeg om een topic over een game te vinden, als al dat nieuws van de site er ook nog eens doorheen komt zetten is het helemaal chaos.
Haai
  dinsdag 3 mei 2005 @ 15:05:41 #87
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_26697437
Over de sfeer op GAM / het belonen van mensen. 'k Ben het helemaal eens met BMH en Gamedemon (in 1 zin ). Vroeger wilde ik nog wel eens echt een hele dag zitten om een OP in elkaar te schroeven met Photoshop en wat PHP dingen. Daar werd dan ook door veel anderen enorm veel tijd in besteed. Tegenwoordig is dat in veel topics gewoon verleden tijd, aangezien er mensen zijn die niet eens meer de moeite nemen om zo'n OP met de broncode over te nemen. Dan denk je ook zoiets van "laat maar hangen dan".

Dat geldt natuurlijk ook op voor de userreviews. Ik vind het eerlijk gezegd wel van de gekken dat mensen daar een prijs voor willen, maar je kan toch op een bepaalde manier een schouderklopje-achtige actie uithalen. Misschien moet je dat dan eens omzetten in een soort kleine bio van die persoon op de website, een klein interviewtje met die persoon over z'n game-historie. (Fotootje of "avatar", foto van z'n gameplek, klein interviewtje, lijstje van z'n / haar favo topics etc).

Verder vind ik het inderdaad een heel goed idee om een soort van filter per console op nieuws/reviews te zetten. Ik ben niet echt geinteresseerd in al het nieuws, ondanks dat ik er af en toe wel een blik op heb. Het zou handig zijn om een knopje te hebben wat bij wijze van alle nieuwsitems van de Xbox van de afgelopen week op een rijtje zet. Dat hoeft dan (tot jullie groter zijn ) niet eens per dag gesorteerd te worden.

Verder heb ik de nodige opmerkingen over de layout. 't Ziet er gewoon niet echt professioneel uit allemaal en heb nog steeds het gevoel alsof het een geimproviseerde skin op de normale FOK! FP is. Natuurlijk is dat een beetje het idee met al die subsites, maar waar andere subsites (De F1 manager bijvoorbeeld) er wel in slagen een eigen gezicht te krijgen is dat bij FOK!Games niet echt zo.

Daarnaast kleine dingetjes, de lettertypes die hier en daar te klein zijn, screenshots die voor mijn gevoel binnen de review zelf iets te groot zijn waardoor ze het lezen teveel onderbreken.Zet er eens 2 of 3 kleinere thumbs naast elkaar. Is in de hoogte niet zo'n grote onderbreking (je kunt lekker doorlezen zonder scrolen / pauze) en doordat er wat meer plaatjes naast elkaar staan wat de ruimte beter vult staat het nog wat professioneler. Daarnaast marges die te klein zijn (tekst staat te dicht langs de kantlijn). En qua dat soort kleine dingen kan ik nog wel een tijdje door gaan, maar dat is meer een kwestie van smaak.

Dan hebben we nog het scoresysteem, met 7 aparte categorien zonder beknopte uitleg. Teveel verschillende facetten met te weinig gemakkelijke toegang tot het hoe en waarom. Wat dat betreft vind ik het bij IGN wel lekker, je hoeft niet per se de review van A tot Z te lezen, en toch krijg je een goed beeld van alle positieve en negatieve punten. Nee, alleen de conclusies zijn meestal niet genoeg.

Oh, en als ik naar zo'n nieuwsbericht als deze kijk, zit ik me mierenneukerig natuurlijk te ergeren aan al die [..] quote symbooltjes die sowieso al overbodig zijn als een quote vrij overduidelijk schuingedrukt gecentreert staat. Misschien een idee om die weg te halen en een quote in een gecentreerde tabel met afwijkende achtergrondkleur te zetten. Zoals in de reacties bijvoorbeeld Ohja, die schuingedrukte tekst in die quotes leest ook niet prettig.

[ Bericht 2% gewijzigd door twi op 03-05-2005 15:15:31 ]
  dinsdag 3 mei 2005 @ 15:59:03 #88
51078 chibibo
Jiepapaa!
pi_26699440
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 15:05 schreef twi het volgende:
Vroeger wilde ik nog wel eens echt een hele dag zitten om een OP in elkaar te schroeven met Photoshop en wat PHP dingen. Daar werd dan ook door veel anderen enorm veel tijd in besteed. Tegenwoordig is dat in veel topics gewoon verleden tijd, aangezien er mensen zijn die niet eens meer de moeite nemen om zo'n OP met de broncode over te nemen. Dan denk je ook zoiets van "laat maar hangen dan".
Volgens mij komt dat doordat, wanneer een deel van een reeks is volgelopen, er een soort 'strijd' ontstaat om als eerste het nieuwe deel te openen, maar ook omdat niet iedereen altijd te spreken was over de OP's, met name wanneer deze vol stonden met plaatjes. Daarnaast had ik de indruk dat de broncode van de OP's vaak 'blind' werd overgenomen, waardoor een spel wat al een paar maanden uit was, nog altijd als 'nieuwe release' stond vermeld (bij wijze van spreke).

Ik vind het zelf ook jammer dat een OP tegenwoordig vaak niet meer is dan een link naar het vorige deel, met de melding 'game on'. De oude OP's van bijvoorbeeld de PS2-, Xbox- en Gamecube-topics, met screenshots van toppers en een overzicht van de hardware specs, gaven mij het gevoel dat ze toch iets meer waren dan slowchat reeksen, simpelweg omdat je kon zien dat iemand tijd en energie in de OP had gestoken.

Maar zoals Vagere_Hein al aangaf, GAM staat en valt met haar users, dus als we weer beginnen met het maken van mooie OP's, zullen anderen het voorbeeld hopelijk volgen. Een OP hoeft natuurlijk geen kunstwerk te zijn, of een verzameling van 83 screenshots, maar iedereen kan wel een aardig stukje tekst opstellen, toch? Ik heb in ieder geval een bescheiden poging gedaan in het Final Fantasy topic.
quote:
Dat geldt natuurlijk ook op voor de userreviews. Ik vind het eerlijk gezegd wel van de gekken dat mensen daar een prijs voor willen, maar je kan toch op een bepaalde manier een schouderklopje-achtige actie uithalen. Misschien moet je dat dan eens omzetten in een soort kleine bio van die persoon op de website, een klein interviewtje met die persoon over z'n game-historie. (Fotootje of "avatar", foto van z'n gameplek, klein interviewtje, lijstje van z'n / haar favo topics etc).
Meer interactie met de users lijkt me een goed idee. Misschien kan elke user een eigen profiel krijgen op de site, met bijv. de ideeen die twi hierboven opnoemt, maar ook zijn/haar game collectie (a la IGN) met links naar de reviews van de betreffende games op FOK!, een overzicht van reviews die door de betreffende user zijn geschreven, zijn/haar posthistorie op FOK!games en/of GAM, etc.

Hoewel eerder is aangegeven dat er op dit moment weinig tot geen opslagruimte beschikbaar is, zou je voor de toekomst ook kunnen denken aan creatieve contributies van users. Denk hierbij aan artwork, muziek en fan fiction die betrekking heeft op games en gemaakt is door FOK!users.
quote:
Verder vind ik het inderdaad een heel goed idee om een soort van filter per console op nieuws/reviews te zetten. Ik ben niet echt geinteresseerd in al het nieuws, ondanks dat ik er af en toe wel een blik op heb.
Precies, dan hoef ik al die PC-zooi tenminste niet meer te zien.
quote:
Oh, en als ik naar zo'n nieuwsbericht als deze kijk, zit ik me mierenneukerig natuurlijk te ergeren aan al die [..] quote symbooltjes die sowieso al overbodig zijn als een quote vrij overduidelijk schuingedrukt gecentreert staat.
De [...] quote symbooltjes aan het begin en einde van de tekst lijken me inderdaad overbodig, maar wanneer ze ergens midden in de tekst staan, geven ze aan dat de betreffende persoon op dat punt meer heeft gezegd, wat echter uit de quote is geknipt. Dus daar mogen ze wat mij betreft blijven staan.
  dinsdag 3 mei 2005 @ 16:24:36 #89
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_26700287
Zolang die "userpage" niet een CU2-gebeuren wordt is het natuurlijk prima. Het is juist leuk om zo'n "profiel" van iemand te lezen als 'ie eruit wordt gepikt door FOK!Games zelf. Als het weer allemaal van die standaard profielen worden wordt het weer te "gewoon" en te FOK!Fotoboek achtig. Artwork, fan fiction en links naar userreviews lijken medan weer goede ideeen. Gamecollecties zijn leuk, Xboxworld heeft het ook, maar is voor bijna niemand interessant behalve de persoon zelf.
  dinsdag 3 mei 2005 @ 16:26:57 #90
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_26700375

dit helpt .. whahahhaha hopeloos!
  dinsdag 3 mei 2005 @ 16:37:36 #91
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_26700724
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 16:26 schreef BMH het volgende:
[afbeelding]

Dat was/is ene grapje.
Of durf je door een dergelijke banner niet meer op FOK!games te komen
  dinsdag 3 mei 2005 @ 16:43:31 #92
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_26700922
bij nieuws links zetten naar bijbehorende topics
Bernie en ik zijn tof.
  dinsdag 3 mei 2005 @ 16:45:19 #93
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_26700997
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 16:43 schreef mordradead het volgende:
bij nieuws links zetten naar bijbehorende topics
Het probleem hiervan is, is natuurlijk dat topics soms heel snel lopen en dat iemand de volgende dag op die link clickt en in een gesloten topic terecht komt.
  dinsdag 3 mei 2005 @ 16:48:40 #94
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_26701111
Tsja, dus alleen geen link zetten als 't topic op 200+ reacties staat, lijkt me
  dinsdag 3 mei 2005 @ 17:03:35 #95
51078 chibibo
Jiepapaa!
pi_26701616
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 16:24 schreef twi het volgende:
Zolang die "userpage" niet een CU2-gebeuren wordt is het natuurlijk prima. Het is juist leuk om zo'n "profiel" van iemand te lezen als 'ie eruit wordt gepikt door FOK!Games zelf. Als het weer allemaal van die standaard profielen worden wordt het weer te "gewoon" en te FOK!Fotoboek achtig.
Dat is waar, het moet natuurlijk wel iets extra's bieden dat ook betrekking heeft op games.
quote:
Gamecollecties zijn leuk, Xboxworld heeft het ook, maar is voor bijna niemand interessant behalve de persoon zelf.
Voor spellen met online mogelijkheden kan het wellicht meerwaarde hebben. Als jij in het bezit bent van bijv. Forza, zou je via een link op FOK!games kunnen zien welke FOK!kers dit spel nog meer in hun bezit hebben, en ze kunnen uitnodigen (via het forum of MSN of iets dergelijks) voor een online sessie.
  dinsdag 3 mei 2005 @ 17:04:12 #96
9440 Khadgar
Knutselaar
pi_26701633
quote:
[afbeelding]

Door dat soort onzin neem ik games.fok echt niet meer serieus. Beetje te puberaal.
pi_26701702
Een soort alternatieve datingmogelijkheid!
Haai
  dinsdag 3 mei 2005 @ 17:06:35 #98
51078 chibibo
Jiepapaa!
pi_26701711
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 16:45 schreef Fliepke het volgende:
Het probleem hiervan is, is natuurlijk dat topics soms heel snel lopen en dat iemand de volgende dag op die link clickt en in een gesloten topic terecht komt.
Dat klopt, maar door het plaatsen van een link ziet men in ieder geval dat er een topic over het onderwerp loopt in GAM. Mocht dit topic intussen gesloten zijn, dan kan men zelf in het forum zoeken naar het nieuwste deel.
Bovendien zijn nieuws items, net als forum topics, ook vluchtig van aard, dus de kans is groot dat het nieuws item al uit de index is verdwenen voordat het topic gesloten is.
pi_26701807
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 17:06 schreef chibibo het volgende:

[..]

Dat klopt, maar door het plaatsen van een link ziet men in ieder geval dat er een topic over het onderwerp loopt in GAM. Mocht dit topic intussen gesloten zijn, dan kan men zelf in het forum zoeken naar het nieuwste deel.
Bovendien zijn nieuws items, net als forum topics, ook vluchtig van aard, dus de kans is groot dat het nieuws item al uit de index is verdwenen voordat het topic gesloten is.
Daar heb je gelijk in, de levensduur van een topic is vele malen groter dan die van een nieuwsbericht.
pi_26703296
Zo... ik ga me d'r ook eens mee bemoeien! Want ik vind het ook een beetje leeglopen in GAM. (zeker in de PS2-topics ) En we kunnen wel gaan zeuren met z'n allen, maar zoals al gezegd zijn wij degenen die bepalen hoe GAM en games.fok.nl eruit zien. Als iedereen een bijdrage levert wordt alles vanzelf weer beter hier! Ik doe in ieder geval m'n best met het op peil houden van de topics die mij interesseren.

O, ja... misschien ook een idee om de titel van deze topic te veranderen, aangezien het inmiddels gaat over het verbeteren van zowel het games forum als games.fok.nl en niet zozeer het dichtgooien van games.fok.nl. En 'm eventueel sticky maken?

[edit]Hmm... nu ik erover nadenk zijn daar eigenlijk al twee feedback topics voor.

[ Bericht 10% gewijzigd door P-Style op 03-05-2005 18:30:33 (Toevoeging) ]
  dinsdag 3 mei 2005 @ 19:01:53 #101
8372 Bastard
Persona non grata
pi_26704848
quote:
[afbeelding]

Die vind ik trouwens wel degelijk lachen
The truth was in here.
  dinsdag 3 mei 2005 @ 19:02:36 #102
8372 Bastard
Persona non grata
pi_26704866
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 18:02 schreef P-Style het volgende:

O, ja... misschien ook een idee om de titel van deze topic te veranderen, aangezien het inmiddels gaat over het verbeteren van zowel het games forum als games.fok.nl en niet zozeer het dichtgooien van games.fok.nl. En 'm eventueel sticky maken?
Titel is perfekt, moet je es kijken hoeveel mensen reageren!
The truth was in here.
pi_26704929
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 19:02 schreef Bastard het volgende:
Titel is perfekt, moet je es kijken hoeveel mensen reageren!
Het is inderdaad een pakkende titel, maar inmiddels gaat deze topic over meer dan alleen dat. Maarja... misschien kan de titel ook wel gewoon zo blijven.
  dinsdag 3 mei 2005 @ 22:05:52 #104
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_26710271
Dit topic is prima om ideeën te spuien over GAM, en FOK!games. We lezen allemaal ook zeker mee, ook al reageren we niet op elk idee dat aangedragen wordt.

Dat wilde ik nog even melden
  woensdag 4 mei 2005 @ 08:57:05 #105
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_26718590
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 22:05 schreef Notorious_Roy het volgende:
Dit topic is prima om ideeën te spuien over GAM, en FOK!games. We lezen allemaal ook zeker mee, ook al reageren we niet op elk idee dat aangedragen wordt.

Dat wilde ik nog even melden
Inderdaad we volgen dit topic met spanning
  woensdag 4 mei 2005 @ 09:33:45 #106
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_26719200
Lullig dat ik dan zo'n nutteloze post plaats om al die nagelbijtende FOK!Games cewmembers de stuipen op 't lijf te jagen.

Fliepke:"Roy, Roy, er heeft er weer eentje gepost!"
Roy:" "
Fliepke & Roy:" "

woensdag 4 mei 2005 @ 10:00:54 #107
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_26719712
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 09:33 schreef twi het volgende:
Lullig dat ik dan zo'n nutteloze post plaats om al die nagelbijtende FOK!Games cewmembers de stuipen op 't lijf te jagen.

Fliepke:"Roy, Roy, Twi heeft weer gepost"
Roy:" Oh dan zet ik wel weer een note "
Fliepke & Roy:" "

woensdag 4 mei 2005 @ 10:08:16 #108
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_26719818
FOK!Games is gewoon kut en moet dicht
  woensdag 4 mei 2005 @ 13:09:42 #109
5637 koekiemonster
Goede reaktie ------------>
pi_26724399
ik heb nog steeds het idee dat games.fok is opgericht door mensjes die gratis games wilde.
Het nieuws is vaak oud en niet volledig, de polls slaan werkelijk enrgens op, de columns zijn vaak een eerbetoon aan de schrijver zelf (ik ben echt wel een gamer, kijk mij eens cool zijn, ik ken de atari2600 nog) en de reviews zijn nou ook niet echt geweldig (niet altijd slecht overigens).

Al met al biedt games.fok.nl NIETS meer dan bv een insidegamer of noem een andere site. De site straalt gewoon uit dat het erbij wilt horen, maat absoluut geen idee heeft waar het mee bezig is.

Daarnaast heb ik het idee dat als men het zat is, gewoon een andere bv dvd.fok.nl opricht met dezelfde medewerkers. Er zit totaal geen passie in, alleen de gedachte bezoekers, geld en gratis games.

Mocht dit NIET zo zijn, dan moet men echt wat gaan doen aan de uitstraling van de website...
koekje erbij?
  woensdag 4 mei 2005 @ 13:34:13 #110
8372 Bastard
Persona non grata
pi_26724984
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 13:09 schreef koekiemonster het volgende:

Mocht dit NIET zo zijn, dan moet men echt wat gaan doen aan de uitstraling van de website...
Ja, bedankt voor de kritiek in overvloede.. maar wat zijn de punten ter verbetering voor jou? Concreet?
The truth was in here.
  woensdag 4 mei 2005 @ 13:37:21 #111
53141 Rodie83
Mystery(land)
pi_26725074
quote:
Op zondag 1 mei 2005 19:56 schreef Thomas B. het volgende:
Moet je wel even snappen dat ik geen zin heb om én op games én op het forum te reageren. Het is 1 van de twee en waarschijnlijk geldt dat voor meer mensen.

En het schrijven van een userreview doe ik graag, maar volgens mij worden ze nauwelijks gelezen. Laat staan dat er sowieso van crewkant uit belangstelling voor is. Want met alle respect, ik vind mn eigen reviews nog wel eens beter dan de officiele site reviews.
Tieske - lvl 60 Druid - Magtheridon
De theorie van het autorijden door H. de Vries, 2004:
"Wat je niet ziet, is er niet"
"Boem is ho, plons is water"
pi_26725563
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 13:09 schreef koekiemonster het volgende:
ik heb nog steeds het idee dat games.fok is opgericht door mensjes die gratis games wilde.
Het nieuws is vaak oud en niet volledig, de polls slaan werkelijk enrgens op, de columns zijn vaak een eerbetoon aan de schrijver zelf (ik ben echt wel een gamer, kijk mij eens cool zijn, ik ken de atari2600 nog) en de reviews zijn nou ook niet echt geweldig (niet altijd slecht overigens).

Al met al biedt games.fok.nl NIETS meer dan bv een insidegamer of noem een andere site. De site straalt gewoon uit dat het erbij wilt horen, maat absoluut geen idee heeft waar het mee bezig is.

Daarnaast heb ik het idee dat als men het zat is, gewoon een andere bv dvd.fok.nl opricht met dezelfde medewerkers. Er zit totaal geen passie in, alleen de gedachte bezoekers, geld en gratis games.

Gedeeltelijk waar, maar volgens mij doen ze het toch echt niet alleen om zelf games en goodies te ontvangen. Het aantal prijzen iedere week laat dat toch wel zien.

Maar verder ben ik het wel soms met je eens ja...
  woensdag 4 mei 2005 @ 13:54:27 #113
5637 koekiemonster
Goede reaktie ------------>
pi_26725569
concreet: stop met de standaardvakjes: geen nieuws, reviews, columns enz.
gooi alles op 1 hoop en maak er wat interessants van, geef de users meer power, laat ze stemmen per bericht, laat ze jullie op fouten wijzen en verbeter deze.

De totale opdeling zoals games.fok.nl nu is, bestaat al in 232783678338131836 gamessites. Geef ons wat fris.
koekje erbij?
  woensdag 4 mei 2005 @ 13:55:01 #114
8372 Bastard
Persona non grata
pi_26725593
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 13:37 schreef Rodie83 het volgende:

[..]

Moet je wel even snappen dat ik geen zin heb om én op games én op het forum te reageren. Het is 1 van de twee en waarschijnlijk geldt dat voor meer mensen.
Dat blijkt wel.. vandaar de leegloop hier.
En no offence, maar het word tijd voor nieuw bloed onder de gebruikers in de diverse topics.
The truth was in here.
  woensdag 4 mei 2005 @ 14:00:12 #115
53141 Rodie83
Mystery(land)
pi_26725769
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 13:55 schreef Bastard het volgende:

[..]

Dat blijkt wel.. vandaar de leegloop hier.
En no offence, maar het word tijd voor nieuw bloed onder de gebruikers in de diverse topics.
Jup. Ik lurk hier ook minder merk ik. Zal ook wel komen door World of Warcraft, maar toch. Als straks Forza er is zie je me vast wel weer eens op live
  woensdag 4 mei 2005 @ 14:02:52 #116
8372 Bastard
Persona non grata
pi_26725853
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 14:00 schreef Rodie83 het volgende:

[..]

Jup. Ik lurk hier ook minder merk ik. Zal ook wel komen door World of Warcraft, maar toch. Als straks Forza er is zie je me vast wel weer eens op live
Eerst kwam je voor je nieuws aan je trekken op GAM omtrent de games.. nu lees je het op games.fok, al dan niet een reactie geven van "cool". En je surft weer verder... daardoor ontstaat er gewoon een gat hier op het forum, je bent als gebruiker niet meer geprikkeld om op het forum verder te discusseren/praten. Ik zou daar wel een soort van oplossing van zien. (Sluit games.fok dus )
The truth was in here.
pi_26726015
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 13:37 schreef Rodie83 het volgende:

[..]
*knip*

En het schrijven van een userreview doe ik graag, maar volgens mij worden ze nauwelijks gelezen. Laat staan dat er sowieso van crewkant uit belangstelling voor is. Want met alle respect, ik vind mn eigen reviews nog wel eens beter dan de officiele site reviews.
We vinden het absoluut cool als jullie userreviews schrijven. Ze worden verder goed gelezen en relatief gezien is het aantal reacties op de reviews erg behoorlijk te noemen. Zeker als je het vergelijkt met het aantal reacties dat een officiële review vaak krijgt. Dat je je eigen review beter vindt kan ik begrijpen want dat hebben mensen met een uitgesproken mening wel vaker. Ik zeg hierbij overigens niets over de waarheid van die stelling want ik weet niet op welke reviews je doelt en ik weet ook niet precies wat je allemaal geschreven hebt. Ik wil wel benadrukken dat we het erg waarderen als je kritische reacties plaatst op onze reviews omdat we daar alleen maar van leren.

Los van het plaatsen van kritische reacties ben ik overigens wel benieuwd naar welke punten je niet bevallen bij sommige reviews. Is de het volledigheid, waar je eerder al eens iets over gezegd hebt, of is het de argumentatie/beoordeling waar je je aan stoort?
  woensdag 4 mei 2005 @ 14:52:20 #118
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_26727556
Ik ben het trouwens wel eens (al is het niet zo radicaal) met koekiemonster. Het is heel moeilijk om iets unieks te maken of iets wat niet zo standaard is. Maar ik denk dat het voor FOK! verstandiger is om niet een slap aftreksel van Insidegamer te worden. Nu is het niveau op Insidegamer vaak ook niet al te hoog, maar dat is natuurlijk een kans om het beter te doen, niet een excuus om het net zo slecht te doen.

Gamecom heeft bijvoorbeeld een soort van actueel nieuws in een column-jasje met de rants. Die kun je eigenlijk zelden betichten dat ze oud nieuws hebben of niet origineel zijn, het is altijd (ook weken later) nog leuk om te lezen. Copy/pasten is natuurlijk not done, maar er kan wel enige inspiratie uit worden geput. En eventueel is met het oog op hun GCShop een samenwerking zelfs wel interessant.
  woensdag 4 mei 2005 @ 15:21:55 #119
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_26728658
Ik ben het totaal niet met je eens koekiemonster, de crew die we uitgezocht hebben is allemaal fervent gamer en capabel genoeg om de site goed te vullen.

Verder wil ik even ingaan op de vergelijking met Insidegamer. Die slaat mijns inziens helemaal nergens op. Tuurlijk hebben ook zij themaweken, reviews, nieuws, etc, maar dat heeft iedereen zeg maar. Grote verschil is dat we er veel meer voor de user willen zijn. Wij waren eerder met userreviews op de index bijvoorbeeld en we hebben vaak prijzen die we weggeven zomaar bij een review of special. Prijzen die we niet krijgen als zijnde prijzen, maar gewoon weggeven, zomaar.

Iets waarmee we ons gedeeltelijk willen onderscheiden is het afwisselen van gewoon nieuws met apart nieuws. Berichten als deze en deze zie je maar zelden op andere sites namelijk.

Specifiek op Bastard:
quote:
Eerst kwam je voor je nieuws aan je trekken op GAM omtrent de games.. nu lees je het op games.fok, al dan niet een reactie geven van "cool". En je surft weer verder... daardoor ontstaat er gewoon een gat hier op het forum, je bent als gebruiker niet meer geprikkeld om op het forum verder te discusseren/praten. Ik zou daar wel een soort van oplossing van zien. (Sluit games.fok dus )
Wat is het verschil met vroeger nou eigenlijk? Vroeger las je nieuws op IGN en dat werd gepost op het forum, nu lees je nieuws op FOK!games en wordt het niet meer gepost op het forum
  woensdag 4 mei 2005 @ 15:25:48 #120
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_26728814
Ik vind het inderdaad wat gezever over dat FOK!Games GAM in de weg zou zitten, totaal niet. Dat ligt voor 100% aan de users zelf.

Maar Roy, kom op, als Eindredactie Games ga je toch niet lopen pochen over die paar afwijkende nieuwsberichtjes? Er moet toch wel wat meer echt uniek zijn aan FOK!Games. Zowel qua content als qua kwaliteit. Ik denk eerlijk gezegd dat het slim is als nieuws een veel minder prominente plaats op de site in zal nemen, en die moeite te steken in iets echt origineels.
  woensdag 4 mei 2005 @ 15:26:55 #121
53141 Rodie83
Mystery(land)
pi_26728866
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 14:07 schreef Vagere_Hein het volgende:

[..]

We vinden het absoluut cool als jullie userreviews schrijven. Ze worden verder goed gelezen en relatief gezien is het aantal reacties op de reviews erg behoorlijk te noemen. Zeker als je het vergelijkt met het aantal reacties dat een officiële review vaak krijgt. Dat je je eigen review beter vindt kan ik begrijpen want dat hebben mensen met een uitgesproken mening wel vaker. Ik zeg hierbij overigens niets over de waarheid van die stelling want ik weet niet op welke reviews je doelt en ik weet ook niet precies wat je allemaal geschreven hebt. Ik wil wel benadrukken dat we het erg waarderen als je kritische reacties plaatst op onze reviews omdat we daar alleen maar van leren.

Los van het plaatsen van kritische reacties ben ik overigens wel benieuwd naar welke punten je niet bevallen bij sommige reviews. Is de het volledigheid, waar je eerder al eens iets over gezegd hebt, of is het de argumentatie/beoordeling waar je je aan stoort?
Tis lastig uit te leggen maar vaak mis ik de kritische noten. Die kleine dingetjes die juist wel heel goed zijn, de details, die soms irriterende besturing. Een review moet imo in depht zijn, geen globale weergave van wat er in de game te doen valt en of dat wel/niet leuk is.

Overigens lijkt het me verstandig om bij een review van een game de link van het corresponderende topic op het forum erbij te zetten. Dit leid mensen al sneller naar het forum. Uiteindelijk zou je zelfs kunnen besluiten de reacties bij reviews weg te laten en mensen voor reacties sowieso naar het forum te verwijzen. Ik denk dat er dan pas wat kruisingsactiviteit ontstaat.
  woensdag 4 mei 2005 @ 15:27:03 #122
8372 Bastard
Persona non grata
pi_26728870
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 15:21 schreef Notorious_Roy het volgende:

Wat is het verschil met vroeger nou eigenlijk? Vroeger las je nieuws op IGN en dat werd gepost op het forum, nu lees je nieuws op FOK!games en wordt het niet meer gepost op het forum
Ja.

Gek genoeg is dat wel de uitkomst inderdaad.. mede ook door reacties als "Staat al op games.fok "
The truth was in here.
  woensdag 4 mei 2005 @ 15:28:59 #123
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_26728957
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 15:25 schreef twi het volgende:
Ik vind het inderdaad wat gezever over dat FOK!Games GAM in de weg zou zitten, totaal niet. Dat ligt voor 100% aan de users zelf.
Dank je
quote:
Maar Roy, kom op, als Eindredactie Games ga je toch niet lopen pochen over die paar afwijkende nieuwsberichtjes? Er moet toch wel wat meer echt uniek zijn aan FOK!Games. Zowel qua content als qua kwaliteit. Ik denk eerlijk gezegd dat het slim is als nieuws een veel minder prominente plaats op de site in zal nemen, en die moeite te steken in iets echt origineels.
Die paar berichten zijn ook zeker niet voldoende om ons echt te onderscheiden, ik noem het als voorbeeld dat we het in ieder geval al proberen. Samen met de dingen die we nog gepland hebben staan zullen we langzamerhand steeds meer ons zelf gaan onderscheiden. Zoiets is alleen moeilijk. Kijk maar naar Nintendo, dat wil ook zich onderscheiden en krijgt ook veel kritiek

Maar ff serieus, we hebben nog een aantal dingen gepland die geen andere gamesite heeft hoor
  woensdag 4 mei 2005 @ 15:33:19 #124
53141 Rodie83
Mystery(land)
pi_26729103
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 15:27 schreef Bastard het volgende:

[..]

Ja.

Gek genoeg is dat wel de uitkomst inderdaad.. mede ook door reacties als "Staat al op games.fok "
Wat Bastard probeert te zeggen is dat mensen op games.fok.nl een saaie rectie op het nieuws posten en er verder niet over gediscusieerd wordt. Omdat het nieuws al op games staat komt het niet meer op GAM te staan en wordt er daar ook niet leuk over gelult. Ben ik het best met hem eens
  woensdag 4 mei 2005 @ 15:35:10 #125
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_26729171
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 15:33 schreef Rodie83 het volgende:

[..]

Wat Bastard probeert te zeggen is dat mensen op games.fok.nl een saaie rectie op het nieuws posten en er verder niet over gediscusieerd wordt. Omdat het nieuws al op games staat komt het niet meer op GAM te staan en wordt er daar ook niet leuk over gelult. Ben ik het best met hem eens
Maar als jullie erover willen discussieren houden die dat niet willen jullie toch niet tegen? Niemand die zegt dat er niet gediscussieerd mag worden. En als je het zelf ook niet doet gebeurt er niets hoor.
  woensdag 4 mei 2005 @ 15:38:03 #126
51078 chibibo
Jiepapaa!
pi_26729301
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 15:35 schreef Notorious_Roy het volgende:
Maar als jullie erover willen discussieren houden die dat niet willen jullie toch niet tegen? Niemand die zegt dat er niet gediscussieerd mag worden. En als je het zelf ook niet doet gebeurt er niets hoor.
Dat is waar, maar wanneer je constateert dat er, waarschijnlijk door de door Rodie83 aangegeven reden, minder gediscussieerd wordt op het forum, kun je natuurlijk wel een poging wagen om deze discussies via FOK!games te stimuleren, bijv. door een linkje naar het juiste topic.
  woensdag 4 mei 2005 @ 15:39:35 #127
53141 Rodie83
Mystery(land)
pi_26729364
quote:

[..]

Waar het om gaat is dat je dus geen relaxte discussies op games.fok krijgt. En een discussie voer je in een gunstig geval met meer dan 3 man. Het forum is bovendien veel geschikter voor discussies.

Dus nogmaals, laat de reacties op game.fok.nl achterwege en verwijs mensen naar het forum.
  woensdag 4 mei 2005 @ 15:41:27 #128
8372 Bastard
Persona non grata
pi_26729440
quote:

[..]

Ik kom niet eens op games.fok!
Wil mn nieuws net als altijd zien op GAM forum, als ik nu eens iets post krijg ik "staat al op games.fok" ja boeien!! Ik wil het hier hebben, en hier de reacties.
Nu lopen veel users naar games.fok en laten GAM liggen, nieuwsposts worden daar gelezen, op gereageerd.
Ik stel natuurlijk weer een utopie, aan jullie om te bedenken hoe het in ieder geval verbeterd kan worden. Natuurlijk mag er hier gediscusseerd worden, daar gebeurt het niet eens.
The truth was in here.
  woensdag 4 mei 2005 @ 15:42:18 #129
8372 Bastard
Persona non grata
pi_26729481
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 15:39 schreef Rodie83 het volgende:

[..]

Dus nogmaals, laat de reacties op game.fok.nl achterwege en verwijs mensen naar het forum.
Juist!
Neem bv nu.nl een nieuwssite, er word nieuws geplaatst, wil je reageren? check het forum!
The truth was in here.
  woensdag 4 mei 2005 @ 15:44:49 #130
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_26729596
quote:

[..]

Waar het om gaat is dat je dus geen relaxte discussies op games.fok krijgt. En een discussie voer je in een gunstig geval met meer dan 3 man. Het forum is bovendien veel geschikter voor discussies.

Discussies horen ook op het forum, dat heb ik altijd al gezegd. Bovendien is reacties achterwege laten geen optie. Mensen moeten ook de mogelijkheid hebben om te reageren op de reviews en de nieuwsberichten die we plaatsen. Ook al zijn het kleine posts als " " en " "

Ik wil best helpen om meer interactie te krijgen tussen de twee, maar niet ten koste van de een.
  woensdag 4 mei 2005 @ 15:45:55 #131
8372 Bastard
Persona non grata
pi_26729639
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 15:44 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Discussies horen ook op het forum, dat heb ik altijd al gezegd. Bovendien is reacties achterwege laten geen optie. Mensen moeten ook de mogelijkheid hebben om te reageren op de reviews en de nieuwsberichten die we plaatsen. Ook al zijn het kleine posts als " " en " "

Ik wil best helpen om meer interactie te krijgen tussen de twee, maar niet ten koste van de een.
Nou wat vind je van het idee dan om reacties alleen mogelijk te maken op het forum? Zodoende hou je de klanten aan beide kanten tevreden denk ik.
The truth was in here.
  woensdag 4 mei 2005 @ 15:47:31 #132
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_26729696
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 15:45 schreef Bastard het volgende:

[..]

Nou wat vind je van het idee dan om reacties alleen mogelijk te maken op het forum? Zodoende hou je de klanten aan beide kanten tevreden denk ik.
Dat vind ik dus geen goed idee
pi_26729708
Hmm ook maar een stukje dan, kijk maar wat jullie er mee doen:

#GAM:

Ik vind het persoonlijk nogal meevallen qua sfeer in dit subforum. De topics waar ik lees en post lopen lekker door, en er wordt zat nieuws gepost. Sterker nog, het irriteert soms lichtelijk als er weer eens nieuws wordt gepost dat al enkele dagen eerder is gepost. Niet iedereen leest natuurlijk elk topic helemaal door, dus daar moeten we gewoon mee leven.

Wel merk ik dat er een grotere scheiding is ontstaan tussen de 'harde kern' en de users die wat minder in dit subforum komen. Waar dat aan ligt?
Aan de ene kant wat arrogantie die sommige users hebben, en alleen hun eigen woorden als waarheid beschouwen (waar ik mijzelf ook wel schuldig aan maak). Aan de andere kant zijn vooral de oudere users erg ervaren qua gamen, zien het als een lifestyle, en zorgen voor het grootste deel van de posts in GAM. Ik vind het als men denkt posts te kunnen doen die denigrerend zijn tegenover andere users omdat die over iets praten wat hen niet aanstaat (hetzij een te laag niveau, hetzij warez, of gewoon tegen de algemene opinie ingaan).
Zelf heb ik dit recentelijk gemerkt met het steeds weer terugkerende ge-warezhoer, maar het gebeurt vaker. Er wordt een drempel opgeworpen voor nieuwe users om mee te kunnen discussieren. Overigens is het discussieren ook niet makkelijk als topics voor een groot deel bestaan uit '_O_','nog 12 dagen, 11, 10','TVP', etc. Jullie snappen hem wel denk ik. De invulling van een forum begint bij jezelf, en voor iedereen moet er een plaats zijn, laat iedereen gewoon in zijn waarde.

Nieuwe users? Met al die downtime die fok heeft gehad, met de vrij hoge drempel om lekker mee te lullen, de fanatieke anti-warez houding van veel users, het toenemende aanbod van gespecialiseerde sites, en gewoon het modebeeld van gamen zelf (is nu ff niet zo hot meer), daar win je niet veel users mee.
Het grootste voorbeeld voor mij is de xbox live friends list op fok. Hoeveel users stonden daar wel niet in? En hoeveel hebben we er daadwerkelijk veel van online gezien? Hoogstens 5%. Er is een periode geweest dat gamen hot was, en dit is nu gewoon even op de weg terug (kijk bijvoorbeeld naar het verzamel topic, niets meer van over). Nieuwe aanwas komt er vanzelf wel weer.

Ook een punt om niet te vergeten: Fok! is geen games specifiek forum, mensen kom voor meer onderdelen dan GAM. Met het recente gezeik qua downtime, onvrede met het soms uitermate arrogante Fok! beleid, ban-spree's etc, zijn er veel mensen die hier gewoon niet meer willen komen. Zelf heb ik uit onvrede ook een tijdje lang fok minder bezocht. Een Games specifieke site zal veel langer zijn games spelende users vasthouden dan fok.

Over games.fok.nl

Tjah gemengde gevoelens bij mij. Aan de ene kant vind ik het een zeer leuke toevoeging, aan de andere kant is het niet meer dan een toevoeging... (snap je hem...)
Games.fok heeft zeker de potentie om uit te groeien naar een grote speler binnen de nederlandse gamessites.

Eerst ff positief en negatief.
Positief vind ik de inzet van de eindredactie. Er gaat veel tijd inzitten en het is vooral te merken dat MrSublte, Roy, en Vagere_Hein erg veel passie voor het project hebben. Een special als de brothers in arms trip zie je op geen andere site terug, en dit soort dingen maakt toch dat ik graag op games.fok kijk. Er is zat positiefs te melden (uitermate veel prijsvragen bijv.), maar dat beperk ik even om toch wat constructiefs bij te dragen.

Minder positief ben ik over andere dingen:
  • games.fok.nl > iets waar niets aan gedaan kan worden, maar het blijft zo een subsite terwijl de opzet meer op een volledig functionerende gamessite is gericht.
  • De newsitems zijn soms wat te selectief (so what die 360 kutdetails), en er ontbreekt idd een systeem groepering/filter.
  • De colums zijn op die van Strolie en MrSubtle na niet leuk voor mij om te lezen. Er wordt door de andere columnisten wat te provocerend geschreven, en helaas ontbreekt vaak de structuur in een column. Iets meer columns mag ook wel overigens, 1 per week met een team van zoveel columnisten?...
  • Specials zijn er wat mij betreft niet frequent genoeg. Juist wat afwisseling van de nieuwsfeitjes zorgen ervoor dat mensen eens wat langer op de site blijven hangen. De specials vind ik verreweg het beste onderdeel van games.fok.
  • De polls zijn van een triest niveau over het algemeen, maar dat is inmiddels wel duidelijk geworden. Een poll voegt niet enorm veel toe (waarom staat deze zo prominent en de user reviews bijvoorbeeld niet?..) maar het is leuk om erbij te hebben. Reactie mogelijkheid is wel vereist overigens aangezien ik het in 80% van de gevallen niet eens ben met de antwoorden.
  • De skins zijn soms niet zo slim gekozen. Naast het feit dat sommige skins niet erg mooi zijn, vind ik dat er wat actueler ingesprongen moet worden op de ontwikkelingen als je toch voor wisselende skins kiest. Deze week als voorbeeld de lara skin, waarom geen forza skin als je volgende week hoogstwaarschijnlijk een E3 skin hebt?.. De pagina mist sowieso een beetje zijn eigen identiteit door al die wisselende skins, zorg voor een sterke basisskin (de huidige halo2 basisskin is erg grauw), een pakkender logo en maak alles misschien niet zo recht toe recht aan.
  • De userreviews: Een uitermate goede mogelijkheid, alleen ze zitten enorm in een verdom hoekje. Koppel deze reviews aan de games database. Overigens vind ik het ook belachelijk dat users vragen om een beloning hiervoor, komop zeg, je doet het voor je lol en voor een eventuele verdere carriere in de games industrie (je moet voorbeelden kunnen overleggen heh). Ik als typegraag persoon ben er nog niet aan toegekomen, maar ik zal zeker wat reviews gaan posten.
  • Het menu zoals chocobo dat ergens in dit topic omschrijft lijkt mij een heel stuk zinvoller dan de huidige fok balk die er boven staat. Snelkoppelingen naar bepaalde secties moeten er komen om de structuur wat duidelijker te maken.

• een los staand punt: De eindredactie mag dan wel zijn inzet tonen, minder positief ben ik over een deel van de rest van de crew, dit laat soms wel heel wat te wensen over. Het niveau van de newspostings is erg wisselend, idem voor de reviews (van goed tot triest). Je doet mee om samen te proberen een site groot te maken, niet voor de gratis games en er zo weinig mogelijk voor te doen.

Persoonlijk vind ik games.fok zoals gezegd een goede, waardevolle toevoeging. De pagina is helaas wat te statisch, meer dan een opsomming van newsfeiten en af en toe eens iets anders is het niet. Het is geen plek waar ik langer dan 10 minuten per sessie rondhang.
    Wat je daar aan kan doen? Inzet, variatie, en jezelf óf profileert als gamessite, óf duidelijk de stijl aanneemt van een fok subsite. Het hangt er nu een beetje tussenin.
    Ik mis een beetje de lol. Waarom ipv een sollicitatie ronde niet eens gewoon wat mensen uitnodigen waarvan je denkt dat die een goede bijdrage kunnen leveren voor de site? (er zijn mensen afgewezen in het verleden die enorm hadden kunnen bijdragen en nu niet meer willen meewerken..). Ik kreeg bijvoorbeeld goede reacties op mijn kersprijsvraag cartoon, maar er is mij nooit gevraagd om misschien vaker eens iets te maken.. Niet dat zo goed was, maar het zou een site wel kunnen onderscheiden van de rest van al die gamessites.

Afsluitend: Games.fok heeft wat mij betreft zeker een rol naast GAM. Ben je te lui om op 2 plaatsen te kijken en mee te doen, dan ligt het probleem misschien niet aan de opzet maar eerder bij jezelf.
  •   woensdag 4 mei 2005 @ 15:48:16 #134
    51078 chibibo
    Jiepapaa!
    pi_26729717
    quote:
    Op woensdag 4 mei 2005 15:41 schreef Bastard het volgende:
    Wil mn nieuws net als altijd zien op GAM forum, als ik nu eens iets post krijg ik "staat al op games.fok" ja boeien!! Ik wil het hier hebben, en hier de reacties.
    Misschien kunnen de modjes van GAM hier iets aan doen, door dergelijke reacties niet meer toe te staan. Mits ze het met je eens zijn, natuurlijk.
      woensdag 4 mei 2005 @ 15:50:44 #135
    8372 Bastard
    Persona non grata
    pi_26729797
    quote:
    Op woensdag 4 mei 2005 15:47 schreef Notorious_Roy het volgende:

[..]

Dat vind ik dus geen goed idee
    Waarom niet??
    Je bent van de "korte reactie" af, en stimuleert discussies.. lijkt me toch iets wat jullie ook willen.
    The truth was in here.
      woensdag 4 mei 2005 @ 15:59:10 #136
    38849 Notorious_Roy
    Doomed since 1889
    pi_26730079
    Mooie post Dino Ik kom nog op een aantal zaken terug, ik ga nu eten kopen en koken om me vanavond helemaal op te vreten van spanning tijdens PSV - Milan
    pi_26730155
    quote:
    Op woensdag 4 mei 2005 15:50 schreef Bastard het volgende:

[..]

Waarom niet??
    Je bent van de "korte reactie" af, en stimuleert discussies.. lijkt me toch iets wat jullie ook willen.
    Wij zien de korte reacties niet als probleem. We vinden het belangrijk dat er op beide onderdelen veel gelezen en gereageerd wordt. Userinteractie is verder voor FOK!games nl. ook heel belangrijk.
      woensdag 4 mei 2005 @ 16:12:37 #138
    8372 Bastard
    Persona non grata
    pi_26730473
    quote:
    Op woensdag 4 mei 2005 16:02 schreef Vagere_Hein het volgende:

[..]

Wij zien de korte reacties niet als probleem. We vinden het belangrijk dat er op beide onderdelen veel gelezen en gereageerd wordt. Userinteractie is verder voor FOK!games nl. ook heel belangrijk.
    Jullie zien het niet als een probleem, maar als je duidelijk ziet dat daardoor GAM leeg loopt, en het op games.fok af kan doen met een korte reactie. Dan is dat toch een probleem?
    Of is OP niet duidelijk genoeg geweest?
    En de userinteractie op fok.games kan toch ook hier gedaan wordn?
    The truth was in here.
      woensdag 4 mei 2005 @ 16:17:51 #139
    8372 Bastard
    Persona non grata
    pi_26730623
    Nee?
    The truth was in here.
      woensdag 4 mei 2005 @ 16:19:25 #140
    28375 MrSubtle
    Toe aan vakantie!
    pi_26730657
    quote:
    Op woensdag 4 mei 2005 16:12 schreef Bastard het volgende:
    Of is OP niet duidelijk genoeg geweest?
    (Het al dan niet duidelijk zijn van de OP heeft geen relatie met de absolute juistheid in de ogen van alle partijen)
      woensdag 4 mei 2005 @ 16:23:12 #141
    8372 Bastard
    Persona non grata
    pi_26730745
    quote:
    Op woensdag 4 mei 2005 16:19 schreef MrSubtle het volgende:

[..]

(Het al dan niet duidelijk zijn van de OP heeft geen relatie met de absolute juistheid in de ogen van alle partijen)
    Beetje jammer zon gereserveerde reactie.

Ik wil eigenlijk weten wat er op tegen is de reacties op een nieuwssubmit te laten plaatsen op het forum. Als dat helpt om GAM weer op te laten bloeien zou ik denken dat het alleen maar mooi is.
    Tuurlijk breek je hoofd verder maar over interactie tussen de site en het forum, maar dit is wel DE oplossing.
    The truth was in here.
      woensdag 4 mei 2005 @ 16:29:30 #142
    28375 MrSubtle
    Toe aan vakantie!
    pi_26730900
    quote:
    Op woensdag 4 mei 2005 16:23 schreef Bastard het volgende:
    Tuurlijk breek je hoofd verder maar over interactie tussen de site en het forum, maar dit is wel DE oplossing.
    Ja, vanuit het oogpunt van GAM is dit absoluut correct
    pi_26730951
    Ik vind games.fok een prima website en als er niks zou veranderen zou ik tevreden zijn.

Wat ik echter wel leuk zou vinden is een wat prominentere plek van de releasekalender. Op GAM kom ik om te kijken naar de reacties op spellen die ik al heb, achteraf dus. GAM is ideaal om de discusiëren over de games en je ervaringen met anderen te delen.
    Op fok!Games kom ik om te kijken welke spellen ik nog moet hebben, met welke er nog gereleased moeten worden of net nieuw zijn.
    De releasekalender is een lijst met games die nog uit moeten komen, ik zou daar graag selecties uit kunnen maken, en als ik er op klik zou het fijn zijn als er gewoon reacties onder zouden staan van users en je er zelf ook bij kan reageren.
    En dan natuurlijk dat dat je ergens een tracker hebt dat je kan zien dat er gereageerd is op een spel waar je op zit te wachten of waarop je gereageerd hebt.
      woensdag 4 mei 2005 @ 16:32:16 #144
    28375 MrSubtle
    Toe aan vakantie!
    pi_26730968
    quote:
    Op woensdag 4 mei 2005 16:29 schreef MrSubtle het volgende:

[..]

Ja, vanuit het oogpunt van GAM is dit absoluut correct
    (en een langere reactie wil ik heus geven, maar zit op m'n werk dus je mag het even doen met een brain teaser )
      woensdag 4 mei 2005 @ 16:44:13 #145
    8372 Bastard
    Persona non grata
    pi_26731313
    quote:
    Op woensdag 4 mei 2005 16:32 schreef MrSubtle het volgende:

[..]

(en een langere reactie wil ik heus geven, maar zit op m'n werk dus je mag het even doen met een brain teaser )
    Als je het niet doet, kweek je een kloof tussen de site en het forum, ben benieuwd wat voor rede dat dan heeft. Want ook vanuit de site is het forum een absolute meerwaarde, waarom heet het anders games.FOK.
    The truth was in here.
    pi_26731341
    quote:
    Op woensdag 4 mei 2005 16:17 schreef Bastard het volgende:
    Nee?
    Leuk gevonden.

Maar zoals ik dus al zei: op FOK!games is userinteractie ook heel belangrijk. allereerst omdat er een hoop users zijn die helemaal geen behoefte hebben om in een centraal topic op een forum te reageren, maar omdat ze gewoon lekker snel een reactie op een nieuwsitem willen kunnn geven. Ik wil je hierbij even de poll in herinnering brengen die ik gekwoot heb in mijn eerst reactie in dit topic: we bedienen niet alleen maar GAM-users. Van de ingelogde users die op de poll gestemd hebben is 17 procent vanaf het forum hier terecht gekomen en vanuit dat oogpunt is het dus zeer ongewenst dat we voor iedereen de mogelijkheid tot reageren gaan afschaffen. De oplossing ligt, en dat is waar MrSubtle ook al naar hintte, bij een middenweg waarbij we proberen om GAM en FOK!games beide te laten groeien.
    pi_26731551
    zeg heb ik 8500 duizend keer voor niets op mijn ramplank zitten rammen of krijg ik nog een reactie
    quote:
    Ik wil eigenlijk weten wat er op tegen is de reacties op een nieuwssubmit te laten plaatsen op het forum. Als dat helpt om GAM weer op te laten bloeien zou ik denken dat het alleen maar mooi is.
    - Het is iets minder druk in GAM, maar je doet alsof er niemand meer komt..
    - Ik zit er helemaal niet op te wachten dat er voor elk newsitem een forumtopic wordt gemaakt. Je raakt het overzicht totaal kwijt. Games.fok is voor reacties, GAM is voor alle relateerde discussies en is een losstaand iets. Beiden vullen elkaar juist aan: kijk naar het forza topic deel 2 hoeveel screens en video's daar wel niet zijn gepost. Moet dat dan allemaal op games.fok ? (de filmpjes die daar gepost werden, waren verkeerd aangekondigd als trailer en al dagen oud...)
    - Interactie tussen site en forum... bij welke subsite vindt je dit wel terug in de mate waarin jij dat graag ziet? Zie het niet als 1 ding, maar als een los iets. Op elke gamessite staat de site los van het forum, hetzij dat de fora daar een stuk uitgebreider zijn en je niet verplicht wordt om allemaal centrale topics te gebruiken.
      woensdag 4 mei 2005 @ 16:53:12 #148
    8372 Bastard
    Persona non grata
    pi_26731572
    Zo'n poll is toch gewoon maar een subjectief iets, en zeker niet van een constante waarde?? Dat ben je toch wel met mij eens denk ik. Zelf heb ik niet eens aan die poll meegedaan trouwens..

Maar goed, ik zie het verder wel aan wat de toekomst brengt.. kheb denk ik, en met mij toch een hoop andere, een uitgebreide misgenoegen geuit. Aan jullie dan maar om met leuke ideen op de proppen te komen. Tis alleen momenteel jammer van de verloedering in GAM.
    En zeg maar "dat maak je er zelf van" of "zwengel een discussie aan", maar de prikkeling moet wel komen dan.
    Die discussie of ideeen zijn nu gegoten in een collum opgames.fok, waar een enkele korte reactie op komt, tis maar waar je voor kiest.
    The truth was in here.
    pi_26731993
    quote:
    Op woensdag 4 mei 2005 15:28 schreef Notorious_Roy het volgende:

Die paar berichten zijn ook zeker niet voldoende om ons echt te onderscheiden, ik noem het als voorbeeld dat we het in ieder geval al proberen. Samen met de dingen die we nog gepland hebben staan zullen we langzamerhand steeds meer ons zelf gaan onderscheiden. Zoiets is alleen moeilijk. Kijk maar naar Nintendo, dat wil ook zich onderscheiden en krijgt ook veel kritiek

Maar ff serieus, we hebben nog een aantal dingen gepland die geen andere gamesite heeft hoor
    Is het dan niet een idee om een paar van die dingen hier neer te zetten en de users daar op te laten reageren zodat je het eventueel kan verbeteren? (aangezien je zelf zegt dat jullie er veel meer voor de user wil zijn is dit een prima punt om dat zo aan te tonen ).

Een leuk idee zou (zoals al eerder in dit topic is aangegeven) om beter / meer gebruik te maken van het "games&consoles" forum. Zoals bijvoorbeeld in het begin van dit topic al werd aangegeven: maak een pol en laat ze verder discusseren erover in een apart topic. Dit brengt ten eerste iets nieuws op games.fok ,ten tweede laat je G&M weer wat opleven en ten derde krijg je met een beetje mazzel wat nieuwe bezoekers op het forum en/of op games.fok. En zo moeilijk zou het niet wezen om een mooi discussiepunt te gaan verzinnen aangezien je dan prima wat oude koeien uit de sloot kan halen omdat er steeds weer nieuwe bezoekers komen.
    pi_26732056
    Soms worden er trouwens nieuwsberichten gepost zonder plaatje. Zelf vind ik het wel handig om soms een plaatje van de game er bij te zien (dit geeft het net een beetje een extratje dan en is wel handig voor herkenning/ nieuwsgierigheid prikkelen).
    pi_26732103
    quote:
    Op woensdag 4 mei 2005 16:52 schreef DinoPK het volgende:
    zeg heb ik 8500 duizend keer voor niets op mijn ramplank zitten rammen of krijg ik nog een reactie
    [..]

- Het is iets minder druk in GAM, maar je doet alsof er niemand meer komt..
    - Ik zit er helemaal niet op te wachten dat er voor elk newsitem een forumtopic wordt gemaakt. Je raakt het overzicht totaal kwijt. Games.fok is voor reacties, GAM is voor alle relateerde discussies en is een losstaand iets. Beiden vullen elkaar juist aan: kijk naar het forza topic deel 2 hoeveel screens en video's daar wel niet zijn gepost. Moet dat dan allemaal op games.fok ? (de filmpjes die daar gepost werden, waren verkeerd aangekondigd als trailer en al dagen oud...)
    - Interactie tussen site en forum... bij welke subsite vindt je dit wel terug in de mate waarin jij dat graag ziet? Zie het niet als 1 ding, maar als een los iets. Op elke gamessite staat de site los van het forum, hetzij dat de fora daar een stuk uitgebreider zijn en je niet verplicht wordt om allemaal centrale topics te gebruiken.
    Sorry, Dino. Ik vond het een hele goede uitgebreide en welonderbouwde post waar je later een reactie op krijgt van me (of van een andere ER). Ik ben nu aan het koken en daartussendoor ook nog bezig met een special voor FOK!games. Het enige wat ik nu wil benadrukken is dat alhoewel Subtle Roy en ik visueel wat aanweziger zijn op de site, de rest van de crew absoluut ook haar steentje bijdraagt en meer dan dat. Het is een hele enthousiaste crew. (maar later meer daarover)
      woensdag 4 mei 2005 @ 17:19:17 #152
    11577 lizardtattoo
    consecotaleofoob
    pi_26732146
    quote:
    Op woensdag 4 mei 2005 17:14 schreef Mordreth het volgende:
    Soms worden er trouwens nieuwsberichten gepost zonder plaatje. Zelf vind ik het wel handig om soms een plaatje van de game er bij te zien (dit geeft het net een beetje een extratje dan en is wel handig voor herkenning/ nieuwsgierigheid prikkelen).
    Dat proberen we ook zo veel mogelijk te doen, soms wordt echter een game aangekondigd terwijl er nog geen screens zijn. Dan hebben we de keuze, of vast plaatsen zonder screen (dan maar een beetje saai/onaantrekkelijk) of wachten tot er wel een screen is (en dan dus achter de feiten aanhobbelen). Als er pas één screenshot is vrijgegeven wordt het natuurlijk wel saai om steeds hetzelfde plaatje neer te zetten dus dan kan het ook wel eens gebeuren dat er een bericht geplaatst wordt zonder screen.
    Liefhebber, verzamelaar en beta-tester van adventuregames.
    Op woensdag 19 januari 2011 09:49 schreef Rossdale het volgende: Liz is gewoon een wandelende gamesencyclopedie :P
      woensdag 4 mei 2005 @ 17:22:37 #153
    32346 Xebrozius
    tactloze lul
    pi_26732213
    quote:
    Op zondag 1 mei 2005 17:09 schreef Bastard het volgende:

In vergelijking met toen was er ook een grotere diversiteit aan posters, mensen leerde elkaar daar een beetje kennen, nieuwe friends maken voor LIVE.
    Het is inderdaad duidelijk dat jij meer dan gemiddeld achter je X-box zit.
    pi_26732243
    quote:
    Op woensdag 4 mei 2005 17:19 schreef lizardtattoo het volgende:

[..]

Dat proberen we ook zo veel mogelijk te doen, soms wordt echter een game aangekondigd terwijl er nog geen screens zijn. Dan hebben we de keuze, of vast plaatsen zonder screen (dan maar een beetje saai/onaantrekkelijk) of wachten tot er wel een screen is (en dan dus achter de feiten aanhobbelen). Als er pas één screenshot is vrijgegeven wordt het natuurlijk wel saai om steeds hetzelfde plaatje neer te zetten dus dan kan het ook wel eens gebeuren dat er een bericht geplaatst wordt zonder screen.
    Ja oke, maar heel vaak gebeurd dat ook terwijl er plaatjes in overvloed zijn. Dan krijg je opeens een hele korte nieuwspost voor je neus en dat komt dan een beetje afgeraffeld over. Zo van: ho zie een nieuwtje.. hup even klein stukje vertalen, plaatsen en weer verder met m'n spel.
      woensdag 4 mei 2005 @ 17:25:43 #155
    8372 Bastard
    Persona non grata
    pi_26732267
    quote:
    Op woensdag 4 mei 2005 17:22 schreef Xebrozius het volgende:

[..]

En dit doet af aan mijn punt omdat?
    The truth was in here.
      woensdag 4 mei 2005 @ 17:37:02 #156
    53267 TC03
    Catch you on the flipside
    pi_26732464
    quote:
    Op woensdag 4 mei 2005 17:22 schreef Xebrozius het volgende:

[..]

Xbox. Zonder streepje.
    Ten percent faster with a sturdier frame
    pi_26733345
    quote:
    Op woensdag 4 mei 2005 17:37 schreef TC03 het volgende:

[..]

Xbox. Zonder streepje.
    XBOX. Hoofdletters
      woensdag 4 mei 2005 @ 18:36:48 #158
    53267 TC03
    Catch you on the flipside
    pi_26733499
    In het logo zijn het hoofdletters ja, omdat dat er mooi uitziet. Maar in de schrijftaal is het gewoon Xbox.
    Ten percent faster with a sturdier frame
      woensdag 4 mei 2005 @ 20:18:28 #159
    37895 Sharkdoggie
    Made of chocolate
    pi_26735342
    quote:
    Op woensdag 4 mei 2005 17:14 schreef Mordreth het volgende:
    Dat zou ik ook handig vinden. Het hoeft niet altijd een screenshot te zijn, maar gewoon een plaatje van een spel of iets wat ermee te maken heeft (Sims, uitmelkkoe) kan een bericht opfleuren.
    pi_26740161
    Stoppen is best een goed idee. Doen we tegenover de publishers nog even alsof we hard bezig zijn en prijsvragen uitgeven en dan verdelen we al die goodies zelf maar. Kan me niet voorstellen dat MrSubtle enig gewetensbezwaar heeft?
      woensdag 4 mei 2005 @ 22:45:16 #161
    32346 Xebrozius
    tactloze lul
    pi_26740337
    quote:
    Op woensdag 4 mei 2005 17:25 schreef Bastard het volgende:

[..]

En dit doet af aan mijn punt omdat?
    je een nerd bent.
    pi_26740367
    quote:
    Op woensdag 4 mei 2005 22:45 schreef Xebrozius het volgende:

[..]

je een nerd bent.
    Constructieve bijdrage xebro
    Rocks? Check.
    Laser beams? Check.
    Acid? Check.
    Body bag? Check.
    pi_26740446
    Ik ben ook een nerd, ga je nu mijn brilletje van mijn hoofd slaan Xebro? Of ben je te druk met 26 posts per dag maken?
      woensdag 4 mei 2005 @ 22:47:50 #164
    32346 Xebrozius
    tactloze lul
    pi_26740453
    quote:
    Op woensdag 4 mei 2005 22:45 schreef Tain het volgende:

[..]

Constructieve bijdrage xebro
    Mijn naam is dan ook niet voor niets Sander Constructief Renting.
      woensdag 4 mei 2005 @ 22:48:04 #165
    8372 Bastard
    Persona non grata
    pi_26740460
    quote:
    Op woensdag 4 mei 2005 22:45 schreef Xebrozius het volgende:

[..]

je een nerd bent.
    Je ondertitel heeft gelijk.
    The truth was in here.
      woensdag 4 mei 2005 @ 22:49:57 #166
    32346 Xebrozius
    tactloze lul
    pi_26740542
    quote:
    Op woensdag 4 mei 2005 22:48 schreef Bastard het volgende:

[..]

Je ondertitel heeft gelijk.
    Ikzelf als persoon ook.
    pi_26740653
    quote:
    Op woensdag 4 mei 2005 22:49 schreef Xebrozius het volgende:

[..]

Ikzelf als persoon ook.
    Oe .

[insert popcornsmiley]
      woensdag 4 mei 2005 @ 23:01:10 #168
    8372 Bastard
    Persona non grata
    pi_26741021
    quote:
    Op woensdag 4 mei 2005 22:49 schreef Xebrozius het volgende:

[..]

Ikzelf als persoon ook.
    En gelukkig is mijn lul dikker dan jouw nek.
    The truth was in here.
      woensdag 4 mei 2005 @ 23:09:26 #169
    91076 Steeven
    Ad Fontes
    pi_26741382
    quote:
    Op woensdag 4 mei 2005 23:01 schreef Bastard het volgende:

[..]

En gelukkig is mijn lul dikker dan jouw nek.
    .
    Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
    pi_26741598
    Hoi dit topic is bedoeld als feedback topic voor GAM en Fok!Games en niet om penissen met nekken te vergelijken en elkaar voor nerd of wat dan ook uit te maken
    Rocks? Check.
    Laser beams? Check.
    Acid? Check.
    Body bag? Check.
    pi_26742729
    quote:

[..]

Ik wil ook even inhaken op de discussie. Zoals jij en ook anderen zeggen is games.fok geen geschikt discussie medium, wat ik wel met je eens ben. Als je kijkt naar de reacties op het nieuws dan zijn dit vaak korte reacties die niet als discussie bedoeld zijn. Dit zijn vaak ook reacties die in een centraal topic verder toch geen aandacht zouden krijgen. Ik denk dus ook dat het afschaffen van de reactie mogelijkheid er niet voor zal zorgen dat GAM ineens heel erg veel drukker zal gaan worden.

Wat ik tegenwoordig heel erg mis in GAM zijn de interessante discussies en leuke topics die om reacties vragen. Ook vind ik zelf dat er in GAM heel erg een cultuur heerst waar nieuwe mensen niet zo makkelijk tussen komen, maar dit geldt voornamelijk voor de centrale console topics en was al zo voordat FOK!games er was. Hierdoor schrik je nieuwe users af terwijl je ook langzaam users van de oude garde kwijt raakt omdat die andere bezigheden krijgen en dan houd je een klein clubje over.

Als je wilt proberen om GAM weer goed te laten draaien dan is het misschien een idee om de nieuwsberichten die een discussie waard zijn gewoon te kopieren in een nieuw topic of een centraal topic. Als je daar dan gelijk een reactie bij zet dan heb je kans dat er een discussie ontstaat waar ook anderen zich in gaan mengen. Als je enkel het nieuwsbericht brengt dan voeg je weinig toe en zal er dus ook waarschijnlijk ook weinig reactie op komen. Ik denk dat FOK!games en GAM perfect naast elkaar kunnen functioneren, maar dat zal moeten beginnen bij de users van GAM. En met interessante discussies trek je ook weer nieuwe users aan.

En tot slot zou ik persoonlijk niet naar het forum gaan om te reageren op een nieuwsbericht, dan reageer ik maar niet. Als ik daarintegen een nieuwsbericht op het forum lees wat het reageren waard is dan reageer ik daar uiteraard wel op (maar voor het reageren zou ik ook weer niet naar FOK!games gaan als het daar ook zou staan, ik reageer waar ik het lees)
    RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
      woensdag 4 mei 2005 @ 23:47:02 #172
    8372 Bastard
    Persona non grata
    pi_26742829
    Ik vind dat mierengeneuk over een cultuur die er zou zijn van "oldbies" op GAM waardeloos trouwens. Niemand houdt mensen tegen om te posten, en iedereen word op zijn posts beoordeeld. Ik heb nog geen post gezien "Jij telt niet mee, jouw kennen we niet hier"
    The truth was in here.
      woensdag 4 mei 2005 @ 23:51:50 #173
    91076 Steeven
    Ad Fontes
    pi_26743019
    quote:
    Op woensdag 4 mei 2005 23:47 schreef Bastard het volgende:
    Ik vind dat mierengeneuk over een cultuur die er zou zijn van "oldbies" op GAM waardeloos trouwens. Niemand houdt mensen tegen om te posten, en iedereen word op zijn posts beoordeeld. Ik heb nog geen post gezien "Jij telt niet mee, jouw kennen we niet hier"
    Toen ik voor het eerst op GAM kwam werd het me niet makkelijk gemaakt als 'onbekende'. Helemaal al niet in de slowchats van toen. Ben toen ook lang weggebleven, genoeg fora om te discussiëren. En ja soms word ik nog huilend wakker, stelletje klootzakken .
    Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
    pi_26743062
    quote:
    Op woensdag 4 mei 2005 23:51 schreef Steeven het volgende:

[..]

Toen ik voor het eerst op GAM kwam werd het me niet makkelijk gemaakt als 'onbekende'. Helemaal al niet in de slowchats van toen. Ben toen ook lang weggebleven, genoeg fora om te discussiëren. En ja soms word ik nog huilend wakker, stelletje klootzakken .
    Hoho, waarschijnlijk was dat niet Bastard maar was dat in de tijd dat de SC bezet werd door Capibar, Rockstah, RaymanNL en nog meer van die pubertjes.
      woensdag 4 mei 2005 @ 23:54:12 #175
    91076 Steeven
    Ad Fontes
    pi_26743101
    quote:
    Op woensdag 4 mei 2005 23:53 schreef Lexie het volgende:

[..]

Hoho, waarschijnlijk was dat niet Bastard maar was dat in de tijd dat de SC bezet werd door Capibar, Rockstah, RaymanNL en nog meer van die pubertjes.
    Correct, ik doelde ook niet op Bastard.
    pi_26743288
    quote:
    Op woensdag 4 mei 2005 23:53 schreef Lexie het volgende:

[..]

Dat was die goede oude tijd waar je door die 128-bit gamertjes nog onverwijld voor n00b uitgemaakt kon worden.
      woensdag 4 mei 2005 @ 23:59:49 #177
    8372 Bastard
    Persona non grata
    pi_26743293
    quote:
    Op woensdag 4 mei 2005 23:51 schreef Steeven het volgende:

[..]

Alsof SC maar het visitekaartje is van GAM
    The truth was in here.
      donderdag 5 mei 2005 @ 00:07:21 #178
    91076 Steeven
    Ad Fontes
    pi_26743567
    quote:
    Op woensdag 4 mei 2005 23:59 schreef Bastard het volgende:

[..]

Alsof SC maar het visitekaartje is van GAM
    Ik heb het over GAM algemeen, ik beweer nergens dat ik puur en alleen in de SC zat.
    pi_26743574
    Het probleem in deze discussie is dat de meeste mensen van games.fok nooit (regelmatig) in het oude gam zijn geweest. Oud gam is dan van ver voor Games.fok, ik denk rond 2002/2003 (weet niet hoe lang het forum precies bestaat).Absoluut niks mis mee omdat als je voor games.fok redacteur wil zijn geen regelmatige user hoeft te zijn van GAM, maar het zorgt er wel voor 'misverstanden'.

Ik snap wel wat Bastard, Chocobo, Twi en anderen missen; de oude sfeer van de topics. Feit is dat van die tijd (god wat voel ik me een oude lul) nog maar weinig mensen over zijn; of ze vonden het niet meer leuk op Fok!, of ze zijn iets anders gaan doen in het leven. Daarnaast is Fok! erg gegroeid. De schuld van het afsterven van GAM moet dan ook niet gezocht worden bij Fok!Games, maar is gewoon een ontwikkeling die tegengegaan kan worden. Helaas kan niemand met zekerheid zeggen hoé dat zou moeten.

Maar goed, daar ging het topic ondertussen niet meer over, dit is meer een zeer waardevolle aanvulling op het feedbacktopic geworden . Waarom komen deze nuttige bijdragen over dingen die er beter kunnen nu pas, hmm ? Afzonderlijke kritieken op reviews mogen best gegeven worden, ik krijg liever persoonlijke kritiek ergens op dan dat ik moet horen dat de reviews 'in het algemeen' slecht zijn. Nu trekt iedereen het zich een beetje aan maar weet niemand wat en wie er dan echt bedoeld wordt. Daarvoor kan het feedback topic ook gebruikt worden: is er iets wat je stoort in een nieuwsbericht of review? Zeg het meteen, dan weten we waar precies op gelet kan worden. Daarbij ga ik er natuurlijk wel vanuit dat het constructieve bijdragen zullen zijn en geen afzeikbijdragen . Persoonlijke feedback is net een gebied waarin betrokken users enorm veel goeds kunnen doen.
      donderdag 5 mei 2005 @ 07:37:56 #180
    28375 MrSubtle
    Toe aan vakantie!
    pi_26747176
    Het lastige van dit topic, en in het algemeen: de uitdaging die je tegenkomt wanneer je een site bouwt voor een groot publiek, is dat iedereen een andere mening heeft.

Iedereen ziet zijn of haar eigen mening als de absolute beste oplossing. "Ik vind de polls maar zielig", dus moeten ze anders toch? Helaas is het zo dat een site als FOK! met meer dan 100.000 geregistreerde leden niet zo gemaakt kan worden dat het voor iedereen 100% perfect is. Jij houdt niet van grappige polls? Dan worden ze serieus gemaakt. Als je echter in dit topic vervolgens verder leest dan lees je even later ook weer reacties van mensen die de polls zo juist wel grappig vonden.

Dit zorgt ervoor dat je als site constant moet polsen, moet afwegen, moet stilstaan bij wat je hebt en moet luisteren naar je gasten. Soms komen daar gewoon goede ideeen uit en soms zijn de ideeen vooral goed in de ogen van de bezoeker, omdat iedereen nou eenmaal denkt vanuit zijn/haar eigen perspectief.

Gaan we daarom niets veranderen onder het mom van "er is altijd iemand anders die het wel leuk vind"? Nope, zo naief zijn we niet. In het geval van polls bijvoorbeeld is het redelijk duidelijk. Hoewel een enkeling de grappige polls wel zag zitten was de overgrote meerderheid duidelijk voor meer serieuze polls. FOK! is niet zo serieus en dus kun je je dan afvragen of we het beleid van de site moeten veranderen naar de wens van de users? Ook dit is weer een lastige vraag, maar in het geval van de polls eenvoudig te beantwoorden: het tast niet het beleid aan dus de wijziging is eenvoudig door te voeren. Zeker wanneer je users - waar bouw je je site voor anders? - het massaal anders willen zien.

In andere gevallen is het niet zo eenvoudig. Neem bijvoorbeeld het idee om de reacties meer te verplaatsen naar GAM. Even drie dingen die hierbij zouden gaan spelen die me meteen te binnen schieten:
    GAM is redelijk ontoegankelijk voor nieuwe users (de n00bs, u kent ze wel). Juist een forum dat niet zo lekker loopt zal het volgens mij dan ook moeten hebben van frisse wind en daarbij is het dus misschien best handig wanneer een games subsite wat verse users aantrekt. Uiteraard is dit een voorzichtig proces dat zeker niet van vandaag op morgen voor users zal zorgen - zeker niet omdat we nog geen optimale connectie hebben gerealiseerd tussen forum en subsite - maar het is wel iets langer vooruit nadenken dan in dit topic soms wordt gedaan.
    Commercieel gezien betekent minder reacties op de subsite ook minder views en dus minder uitnodigingen voor interviews en andere specials, minder advertentieinkomsten, minder prijsvragen - dus uiteindelijk minder content en dus op lange termijn het uitsterven van de games subsite. Daarnaast trekt het verplaatsen van de reactie de user weg van de subsite hetgeen ook de views voor andere berichten potentieel verminderd.
    Veel bezoekers die de games subsite trekt, zijn geen forumbezoekers. Deze mensen zitten er dus misschien helemaal niet op te wachten om bijvoorbeeld na het lezen van een nieuwsbericht te moeten reageren op het forum waar ze helemaal niet willen zijn.

Is het daarom een slecht idee? Nee hoor, het zet ons gewoon aan het denken en houdt ons scherp. Het is een idee dat waarschijnlijk niet in de voorgestelde vorm zal worden geimplementeerd, maar het brengt ons wellicht wel weer op andere ideeen voor de toekomst.

Met andere woorden, dit topic is wat ons betreft uitermate nuttig. Houd goed in de gaten dat je ideeen wel echter ideeen zijn van jou, en dus misschien niet alle kanten (kunnen) belichten. Bedenk dat er dingen kunnen meespelen waar je geen weet van hebt of kunt hebben. Maar daarom zijn wij er dan ook om de ideeen te lezen, te bespreken en mee te nemen waar mogelijk. Enkele ideeen zijn gewoon zo eenvoudig dat we ze meteen gaan implementeren. Zo zijn we al bezig aan een nieuwe watermark (voor screenshots) die niet het halve plaatje bedekt en zo zijn de polls inmiddels al aangepast. Een paar leuke quick wins. Voor de lange termijn heb ik een aantal dingen voorbij zien komen die al in een vergelijkbare vorm op de roadmap stonden dus dat geeft alleen een bevestigd gevoel over de inhoud daarvan.

Kun je er dus tegen dat je idee wellicht niet wordt aangenomen, dan wil ik je vooral uitnodigen hier verder te gaan met discussieren want voor ons is dit een uitermate waardevol topic. Ga zo door dus!
      donderdag 5 mei 2005 @ 09:26:37 #181
    9440 Khadgar
    Knutselaar
    pi_26747653
    quote:
    Op woensdag 4 mei 2005 22:41 schreef Lexie het volgende:
    Stoppen is best een goed idee. Doen we tegenover de publishers nog even alsof we hard bezig zijn en prijsvragen uitgeven en dan verdelen we al die goodies zelf maar. Kan me niet voorstellen dat MrSubtle enig gewetensbezwaar heeft?
    Ik heb nog een jaar na het sluiten van GameTrix games, accesoires en feestjes geritseld
      donderdag 5 mei 2005 @ 10:11:54 #182
    8372 Bastard
    Persona non grata
    pi_26748112
    Kan dus punten neerzetten wat ik wil... krijg het antwoord "Bedankt we nemen het mee, op het moment is er geen zin of ruimte om verandering aan te bieden".

En weer die slappe flauwekul dat GAM niet toegangkelijk is voor newbie's, totaal NIET mee eens gewoon.
    En wat betreft views en inkomsten missen, alsof mensen zouden denken.. "oh hier kan ik geen reactie plaatsen op nieuwtjes, laat ik dus maar niet meer komen". Nee, mensen lezen het toch wel, en daar heb je je view alweer te pakken. FOK blij, inkomsten binnen.
    Wil je reageren kom naar het forum, drempel is laag hoor.
    The truth was in here.
      donderdag 5 mei 2005 @ 10:34:48 #183
    28375 MrSubtle
    Toe aan vakantie!
    pi_26748492
    quote:
    Op donderdag 5 mei 2005 10:11 schreef Bastard het volgende:
    Kan dus punten neerzetten wat ik wil... krijg het antwoord "Bedankt we nemen het mee, op het moment is er geen zin of ruimte om verandering aan te bieden".
    Jammer dat je toch er voor kiest die eenzijdige manier van lezen te hanteren . Hier kan ik verder niets meer aan doen.
    quote:
    En weer die slappe flauwekul dat GAM niet toegangkelijk is voor newbie's, totaal NIET mee eens gewoon.
    Dat kan. Anderen ervaren het wel zo dus dat is gewoon een meningsverschil I guess.
    quote:
    En wat betreft views en inkomsten missen, alsof mensen zouden denken.. "oh hier kan ik geen reactie plaatsen op nieuwtjes, laat ik dus maar niet meer komen". Nee, mensen lezen het toch wel, en daar heb je je view alweer te pakken.
    En wat denk je van de views die je mist door het reageren, door mensen die kijken of er al weer op hun is gereageerd, views van mensen die tijdens het lezen van reacties in de tracker intussen andere berichten zien waar ze weer op klikken, etc? Probeer het iets breder te zien dan vanuit het GAM oogpunt
    quote:
    Wil je reageren kom naar het forum, drempel is laag hoor.
    Dat is dan dus weer het meningsverschil
    pi_26748620
    Juist het kunnen reageren op een site als FOK!games (ik praat zelf uit de ervaring van FOK!sport) is één van de manieren om te zorgen dat een site levendig blijft en dat mensen iets van binding met je site voelen. Het is een manier om een prettige sfeer te laten ontstaan, evenals bijvoorbeeld de manier waarop je je nieuwsberichten schrijft. Bij het doorverwijzen naar het forum creëer je het idee van een statische site, die makers voor zichzelf maken. Juist op FOK! zoek je betrokkenheid van uers. In reacties, met feedback, met nieuwssubmits. Een groot deel van de bezoekers zal nooit enige binding voelen met een site, maar juist dat kleine deel van de bezoekers dat dat wel heeft, zorgt ervoor dat FOK! kan verbeteren, kan groeien en bovenal kan blijven bestaan. Het klinkt misschien wat utopisch, maar anders kan ik het even niet omschrijven.

FOK! heeft dat ook lange tijd juist als groot voordeel op andere nieuwssites gehad. De fp is mede door de reageeroptie zo groot geworden. Er werd eerder NU.nl genoemd als voorbeeld van een nieuwssite waar die reageeroptie niet in zit. Die hebben het echter wel geprobeerd, maar dat is weer weggehaald. Zelfs de NOS is met reageren op het nieuws aan het experimenteren geweest. Nadeel voor dergelijke sites is dat het veel mankracht kost om reacties te modereren en dat die mankracht geld kost.

Dat het GAM-forum achteruit is gegaan heeft denk ik veel minder met de komst van FOK!games te maken, maar meer met de impulsen die aan het forum zijn gegeven en de slechte bereikbaarheid die het forum heeft gehad. Een forum wordt gemaakt door de users wordt gezegd, maar dan moeten de randvoorwaarden wel eerst zijn gecreëerd. Die randvoorwaarden waren tijdelijk minder, dus zal er nu even iets harder aan moeten worden getrokken door de moderators en users die het forum lief hebben, om het weer aantrekkelijk te maken om te komen discussiëren. Want dat maakt een goed forum. Dat er door grote groepen mensen kan worden gediscussieerd en gepraat over een onderwerp, niet de korte reacties die over het algemeen een nieuwsbericht oproept.

Daarnaast moet ik zeggen dat ik de verbondenheid tussen FOK!games en het GAM-forum bewonder. Die band is vele malen beter dan de band tussen FOK!sport en het SPT- en VBL-forum.
    pi_26748703
    quote:
    Nee, bedrijfsmatig denken is de sleutel. De ontwikkeling van een site betekent plannen, prioriteiten stellen en de belangen van diverse partijen tegen elkaar afwegen. Dit betekent dus dat we stil moeten staan bij onze users en hun verwachtingen: als we nu allemaal dingen beloven dan wekken we verwachtingen die we in de toekomst wellicht niet waar kunnen maken. FOK! blijft immers een organisatie die draait op de inzet van vrijwilliggers.
    quote:
    Klaarblijkelijk is er toch iets mis als jij constateert dat er totaal geen nieuwe mensen meer de Xboxreeks binnenkomen. Ik breng dan jouw harde bejegening van mensen die over warez lullen in herinnering. Ik breng de hooghartige manier waarop jij over "inhoudsloze" reacties praat van users op screenshotposts in herinnering. Ga eens na hoe de gemiddelde mens in een vreemde omgeving komt: men doet niet meteen mee met alle discussies omdat men dat niet durft. Men begint meestal met veilige voor hun alledaagse onderwerpen (idd warez, en wat ze van een nieuwe game vinden) in de hoop dat mensen op hun reageren, zodat ze het gevoel hebben geaccepteerd te worden.
    quote:
    En wat betreft views en inkomsten missen, alsof mensen zouden denken.. "oh hier kan ik geen reactie plaatsen op nieuwtjes, laat ik dus maar niet meer komen". Nee, mensen lezen het toch wel, en daar heb je je view alweer te pakken. FOK blij, inkomsten binnen. Wil je reageren kom naar het forum, drempel is laag hoor.
    We streven er uiteraard naar om zo veel mogelijk views per item te krijgen. Hoe meer views, hoe meer mogelijkheden tot het leveren van unieke content.
      donderdag 5 mei 2005 @ 10:52:56 #186
    69655 mordradead
    Wat is een leesje?
    pi_26748804
    maar warez mogen ook niet van de policy, terecht dat -als iemand daarover begint- er even word aangekaart dat het niet de bedoeling is om te pimpen met je warez. Mening erover kan eventueel wel.
    Bernie en ik zijn tof.
    pi_26748819
    quote:
    Op donderdag 5 mei 2005 10:52 schreef mordradead het volgende:
    maar warez mogen ook niet van de policy, terecht dat -als iemand daarover begint- er even word aangekaart dat het niet de bedoeling is om te pimpen met je warez. Mening erover kan eventueel wel.
    En doodsverwensingen?
      donderdag 5 mei 2005 @ 10:57:26 #188
    8372 Bastard
    Persona non grata
    pi_26748890
    quote:
    Op donderdag 5 mei 2005 10:47 schreef Vagere_Hein het volgende:

Klaarblijkelijk is er toch iets mis als jij constateert dat er totaal geen nieuwe mensen meer de Xboxreeks binnenkomen. Ik breng dan jouw harde bejegening van mensen die over warez lullen in herinnering. Ik breng de hooghartige manier waarop jij over "inhoudsloze" reacties praat van users op screenshotposts in herinnering. Ga eens na hoe de gemiddelde mens in een vreemde omgeving komt: men doet niet meteen mee met alle discussies omdat men dat niet durft. Men begint meestal met veilige voor hun alledaagse onderwerpen (idd warez, en wat ze van een nieuwe game vinden) in de hoop dat mensen op hun reageren, zodat ze het gevoel hebben geaccepteerd te
    Als je in het derde topic zit over een spel wat nog moet uitkomen, met allemaal mensen die zich er op verheugen te babbelen over wat komen gaat. En er komt dan iemand binnen die voor het eerst een reactie wil geven, wat meteen inhoudelijk is "ik heb m bijna binnen" Kan dat behoorlijk steken. Ik heb dan wellicht het hart op mn tong liggen, misschien niet altijd juist vlgs de FOK policy, maar het minste wat ik dan kan zeggen is "Joh ster jij es ff lekker"
    Om daar vervolgens een ban aan te plakken is mijns inziens overdreven modden, alsof ik iemand een aantal X de kanker in heb gewenst zeker? En dan nog een totaal forum ban ook?
    En reageren op inhoudloze reacties, sja als je ziet dat een topic daarin verzand mag je best als user ff aangeven dat je het graag weer inhoudeljik ziet gaan.. of niet dan?

Dat heeft mijns inziens weinig te maken met een drempel opwerpen voor nieuwe mensen, het naampje maakt mij helemaal niet uit zelfs, eigenlijk let ik er niet eens op. Het gaat om de manier waarop de mensen posten, en daarop geef je reactie. Zijn nieuwe mensen bij definitie behekst met alleen proletische reacties dan? Nee, natuurlijk niet.. dus er kunnen zat nieuwe mensen bij komen die wel normaal reageren, en dat is absoluut geen probleem.
    The truth was in here.
    pi_26749215
    quote:
    Op donderdag 5 mei 2005 10:57 schreef Bastard het volgende:

[..]

Als je in het derde topic zit over een spel wat nog moet uitkomen, met allemaal mensen die zich er op verheugen te babbelen over wat komen gaat. En er komt dan iemand binnen die voor het eerst een reactie wil geven, wat meteen inhoudelijk is "ik heb m bijna binnen" Kan dat behoorlijk steken. Ik heb dan wellicht het hart op mn tong liggen, misschien niet altijd juist vlgs de FOK policy, maar het minste wat ik dan kan zeggen is "Joh ster jij es ff lekker"
    Om daar vervolgens een ban aan te plakken is mijns inziens overdreven modden, alsof ik iemand een aantal X de kanker in heb gewenst zeker? En dan nog een totaal forum ban ook?
    En reageren op inhoudloze reacties, sja als je ziet dat een topic daarin verzand mag je best als user ff aangeven dat je het graag weer inhoudeljik ziet gaan.. of niet dan?
    Zoals ik al eerder heb gezegd: net als crew heb jij als 'bekende' GAM-user in feite ook een voorbeeldfunctie. Het schrikt gewoon af als je meteen heel hard in een hoek wordt gezet en je kunt dat best wat normaler aanpakken door uit te leggen dat gepraat over warez niet gewaardeerd wordt door jullie. De achterliggende gedachte van dat soort posts is toch dat ze de aandacht op zichzelf gevestigd willen hebben zodat er interesse naar ze getoond wordt. Ik ken namelijk niemand die out of the blue over een game gaat lopen vertellen op een vreemd forum. Dat heeft ff tijd nodig voordat mensen zich welkom voelen. En hetzelfde geldt voor die "inhoudsloze" reacties. Als je het tolereert en soms wat mensen bevestigt in hun mening dan voelen ze zich vaak snel genoeg welkom om ook mee te doen in de discussies. Het feit dat men meepost op een forum geeft al aan dat men dat wil.
    quote:
    Dat heeft mijns inziens weinig te maken met een drempel opwerpen voor nieuwe mensen, het naampje maakt mij helemaal niet uit zelfs, eigenlijk let ik er niet eens op. Het gaat om de manier waarop de mensen posten, en daarop geef je reactie. Zijn nieuwe mensen bij definitie behekst met alleen proletische reacties dan? Nee, natuurlijk niet.. dus er kunnen zat nieuwe mensen bij komen die wel normaal reageren, en dat is absoluut geen probleem.
    Er zullen mensen zijn die wat sneller meeposten, maar veel mensen willen zich eerst geaccepteerd voelen voordat ze uitgebreid in discussie gaan met anderen. Mensen zijn eigenlijk heel onzeker.
      donderdag 5 mei 2005 @ 11:30:46 #190
    28375 MrSubtle
    Toe aan vakantie!
    pi_26749504
    quote:
    Op donderdag 5 mei 2005 10:57 schreef Bastard het volgende:
    Ik heb dan wellicht het hart op mn tong liggen, misschien niet altijd juist vlgs de FOK policy, maar het minste wat ik dan kan zeggen is "Joh ster jij es ff lekker"
    Door dit soort reacties stert GAM denk ik echter wel langzaam maar zeker. Ik ken in ieder geval mensen die hier niet posten vanwege de ontoegankelijke sfeer en de oorzaak daarvan ligt volgens mij allerminst bij FOK!games
      donderdag 5 mei 2005 @ 12:22:40 #191
    8372 Bastard
    Persona non grata
    pi_26750737
    quote:
    Op donderdag 5 mei 2005 11:30 schreef MrSubtle het volgende:

[..]

Door dit soort reacties stert GAM denk ik echter wel langzaam maar zeker. Ik ken in ieder geval mensen die hier niet posten vanwege de ontoegankelijke sfeer en de oorzaak daarvan ligt volgens mij allerminst bij FOK!games
    Dat is een verschil van mening
    The truth was in here.
    pi_26750855
    Goed, duidelijk. Forum en games.fok willen jullie gescheiden houden? Alhoewel ik denk dat je zeg maar bij grote evenementen (zoals e3) wel kan verwijzen naar een topic (zo van: discuseren erover kan ook op: topictitel blabla!!). Dit omdat je naar mijn weten net zoals op de FP de bezoekers zoveel mogelijk met jullie andere subsites moet laten kennismaken (want ook daar kunnen ze weer op banners klikken ).

Het enige waar jullie naar mijn mening goed in zijn zijn de nieuwsberichten. Daar bedoel ik niet mee dat de rest allemaal bagger is, maar het kan soms veel beter.
    Zoals de reviews en previews vind ik meestal incompleet en onder de maat. Of ik mis een groot deel over de gameplay, of anders over de graphics enz enz. (niet dat ik denk dat ik het beter kan, zal wel keer userreview schrijven om uit te proberen ofzo ).

Ook dagen de columns niet uit tot een discussie. Zjin soms wel leuke columns, maar daar houd het ook verder bij op. Het daagt niet uti tot een reactie en dat is volgens mij wel de bedoeling van een column: "discussies starten".
    pi_26750976
    Vroegâh, toen ik nog actief in GAM postte, was alles beter!
      donderdag 5 mei 2005 @ 15:00:10 #194
    529 twi
    Het lichtje is uit...
    pi_26754348
    Ik kan FOK!Games en GAM nog steeds niet relateren. Nieuwssites had je vroeger ook, het enige verschil is dat Tain, kepler of Fliepke nu af en toe komt spammen in 't Xbox topic

Voor de rest is er heel wat te verbeteren aan FOK!Games, en wat meer verbindingen tussen GAM en FOK!Games zou leuk zijn, maar dat het slechter gaat met GAM (is dat nou eigenlijk wel zo? lijkt me wel meevallen op zich) ligt tocht echt bij de users zelf. En dat begint bijvoorbeeld al bij al die gasten die hier "tvp" plaatsen waardoor discussies helemaal om zeep geholpen worden, of topics met 10 reacties dus helemaal niks aan informatie bevatten waardoor het geen zin heeft om erop te reageren.
    pi_26789652
    Ontopic maar weer jongens, voor wie het niet meer weet: Feedback over GAM en FOK!Games dus
    Rocks? Check.
    Laser beams? Check.
    Acid? Check.
    Body bag? Check.
    pi_26802125
    Ontopic dus voor de zoveelste keer, offtopic wordt verwijderd
    Rocks? Check.
    Laser beams? Check.
    Acid? Check.
    Body bag? Check.
      maandag 9 mei 2005 @ 09:47:33 #197
    120391 Brilaap
    Snel verveeld
    pi_26845372
    Die kleurenset gaat idd nergens over. Mensen die er af en toe komen gaan dan denken 'ben ik hier al eens geweest?'. Ja leuk dat die kleurenset gemaakt word en degene die het doet mag best een schouderklopje krijgen want het ziet er netjes uit, maar het is niet slim. En het denk ik beter om alles centraal te houden ja. Twee plekkern voor games is teveel van het goede. Je krijgt dan altijd dat de ene plek wel die info heeft en die andere niet of later. Je moet dus altijd op 2 plekkern kijken. Duz.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')