Nee, geen sollicitatie, puur een puntje om wat reacties te ontlokken, kijken wat de mensen denken.quote:Op zondag 1 mei 2005 17:11 schreef Khadgar het volgende:
Dit is een open sollicitatie, B?
Maar ik zit me ook wel te verbazen over het lage niveau op G.Fok. Maar ik ben dan ook een techie, ik wil zien hoe mensen zelf games bouwen, consoles repareren en flash carts solderen voor de Vectrex.
Wat isquote:Op zondag 1 mei 2005 17:14 schreef _Administr8or_ het volgende:
De polls op games.fok.nl zijn inderdaad erg triest.
Verder vind ik games.fok.nl.
Het punt dat ik op de hoogte ben van nieuws, reageren (en reacties lezen) doe ik daar nauwelijks.quote:Op zondag 1 mei 2005 17:18 schreef Bastard het volgende:
[..]
Wat is.. het punt dat je op de hoogte bent van nieuws? Of is het om je status te verhogen aan korte reacties?
Goed puntquote:Op zondag 1 mei 2005 17:36 schreef YourMaster het volgende:
Wat misschien een meer realistische oplossing is dan Fok!Games sluiten, is om het beter te integreren met GAM. Met op Fok!Games bijvoorbeeld vaste links naar de belangrijkste reeksen, de tracker van GAM wat prominenter. En met vaker een link naar een topic. En natuurlijk vice versa.
Mee eens (qua polls dan)quote:Op zondag 1 mei 2005 18:09 schreef Bastard het volgende:
Liever geen polls als deze vaagheid... doe de onderwerpen die echt boeien of leuk zijn.
Maar er mist dan misschien inderdaad interactiviteit naar GAM zelf.. vanuit GAM lokt de site niet.. maar andersom heb je ook het gevoel niet meer te hoeven posten op het forum.
quote:Op zondag 1 mei 2005 19:16 schreef MrSubtle het volgende:
Weet je al dat iedere schrijver van een userreview momenteel al een kleinigheidje krijgt opgestuurd thomper?
Van het sluiten van FOK!games zal dus uiteraard geen sprake zijn maar het is goed om samen eens de mogelijkheden te onderzoeken hoe FOK!games beter kan en hoe we wederzijds van elkaar kunnen profiteren qua bezoekers. (aangezien er een hoop bezoekers zijn die we blijkbaar ook met het forum kennis kunnen laten maken)quote:Hoe ben jij hier terecht gekomen?
Frontpage
57.57% (270)
Forum
16.84% (79)
Ik weet niet meer hoe ik hier terecht kwam
12.15% (57)
Vrienden / Collega's
7.46% (35)
2.77% (13)
Weblog.fok.nl
2.13% (10)
Via een andere gamessite
0.64% (3)
Sport.fok.nl
0.43% (2)
Via een prijsvragensite
0% (0)
Volgens mij hebben users die functie niet, zo ook een beetje vreemd zijn met gesponsorde lay-outsquote:Op zondag 1 mei 2005 19:56 schreef Thomas B. het volgende:
Kleine praktische toevoeging op de layoutkwestie. Onder Settings is inmiddels een vrij flinke lijst ontstaan van mogelijke layouts. Ik kan me niet voorstellen dat er niet eentje onderzit die jou goed bevalt. Kijk ze 's door anders.
Wat V_H al zegt; games.fok is een reactiemedium en het forum is een discussiemedium. Dat moet gewoon zo blijven. Het is niet logisch dat discussies zich van het forum naar games.fok gaan verplaatsen. Discussies moeten zo veel mogelijk op het forum blijven en het zou juist leuk zijn als het nieuws op games.fok meer als inspiratie zou dienen voor nieuwe discussies.
Dit zie je ook af en toe in NWS, een reactie als "staat al op de FP". En zowel NWS als GAM hebben hun bestaansrecht toch echt wel bewezen niet waar?quote:Op zondag 1 mei 2005 20:14 schreef Tain het volgende:
Of je nu je nieuws van IGN, Gamespot of van games.fok haalt en er hier over discussieert moet geen verschil maken en op 1 of andere manier zien mensen dat anders, die hebben dan het idee: "Het staat al op games.fok dus het is nutteloos om er hier over te beginnen".
Probleem is ook dat het meeste nieuws toch uit Amerika komt, de paar primeurtjes die je in Nederland krijgt op gamesgebied zijn op 1 hand te tellen. Ik ben zelf redelijk fanatiek met zoeken naar nieuws voor MMORPG's, ook 1 van lievelingsgenres sinds een jaar ongeveer, maar het is idd gewoon moeilijk om geen 'oud' nieuws op de site te plaatsenquote:Op zondag 1 mei 2005 20:09 schreef Chocobo het volgende:
Ik noem hier maar wat hoor. Ik gebruik games.fok nu meestal gewoon even om het laatste nieuws te checken (wat ik het beste onderdeel van de site vind) maar vaak merk ik dat het nieuws al oud is. Ik geef toe..... het is moeilijk bij te houden. Bijna onmogelijk, maar voor die zaken kom ik wel eens op games.fok. Reviews alleen als ik ze op de frontpage zie... ga er niet naar op zoek zeg maar.
Ja dat merk ik dus ook.. centrale topics lopen leeg, jammer is dat gewoon.quote:Op zondag 1 mei 2005 20:14 schreef Tain het volgende:
Het forum is sowieso niet druk de laatste paar maanden, degene die het meeste nieuws post hier is Chocobo en als er iets gepost is dan worden er hoogstens 3 replies op gemaakt en het is weer over. Het Playstation 2 topic is wat dat betreft nog veel teleurstellender waar Chocobo af en toe de enige is die er in post. Per centraal console topic is er zo'n terugloop van het aantal actieve users, zodat je echt alleen maar dezelfde mensen ziet posten.
De discussies voeren op het forum, tja ik zou niet weten waarom ze naar games.fok zouden moeten verdwijnen en hier niet meer plaats mogen vinden. Of je nu je nieuws van IGN, Gamespot of van games.fok haalt en er hier over discussieert moet geen verschil maken en op 1 of andere manier zien mensen dat anders, die hebben dan het idee: "Het staat al op games.fok dus het is nutteloos om er hier over te beginnen".
Dus geen poll, maar een stelling en dan een knopje dat dan doorverwijst naar een topic alhier?quote:Op zondag 1 mei 2005 20:49 schreef Bastard het volgende:
Poll uit.. het geeft een algeheel kiddy uiterlijk, maak in de plaats daarvan een discussie punt aan, en koppel die aan een topic. Kijken hoe dat werkt?
Is maar een idee he.. maar beter dan een poll, kennelijk vind niemand die cool.quote:Op zondag 1 mei 2005 21:04 schreef Fliepke het volgende:
[..]
Dus geen poll, maar een stelling en dan een knopje dat dan doorverwijst naar een topic alhier?
Blijf vooral ideeen spuien zou ik zeggen.quote:Op zondag 1 mei 2005 21:21 schreef Bastard het volgende:
[..]
Is maar een idee he.. maar beter dan een poll, kennelijk vind niemand die cool.
Poll is cool. Alleen moet het beter kunnen.quote:Op zondag 1 mei 2005 21:21 schreef Bastard het volgende:
[..]
Is maar een idee he.. maar beter dan een poll, kennelijk vind niemand die cool.
Helemaal mee eens Gijs.... wordt een hoop tijd in gestoken en er zitten erg goede mensen tussen. Het is ook absoluut niet dat ik de site afkraak.... ik bedoel... wie ben ikquote:Op zondag 1 mei 2005 20:49 schreef Bastard het volgende:
[..]
Overigs wel respect voor de mensen die er toch altijd weer hun best voor doen hoor, tijd vrij maken en dedicated bezig zijn. Das knap, en dat mag ook gezegd worden.
En vlgs mij is een topic als dit alleen maar vruchtbaar voor de toekomst.
Nou als je een goede vraag hebt, horen we dat absoluut graag.quote:Op zondag 1 mei 2005 21:31 schreef Sharkdoggie het volgende:
[..]
Poll is cool. Alleen moet het beter kunnen.
Kan ff geen poll herinneren, maar als ik kijk naar sites als gamer.nl en gamecom.nl.quote:Op zondag 1 mei 2005 21:51 schreef Fliepke het volgende:
[..]
Nou als je een goede vraag hebt, horen we dat absoluut graag.
Wat vond je bijvoorbeeld wel een leuke poll? Zover je je dat nog kunt herinneren
Maak er polls over!quote:Op maandag 2 mei 2005 00:39 schreef Vagere_Hein het volgende:
Het is de enige manier voor ons om te bepalen hoe breedgedragen een irritatie is over een bepaalde functionaliteit
Jaarlijkse enquete op games.fok.nl en als dat moeilijk is om in elkaar te zetten, dan een op het forum. Dat moet dan wel te doen zijn.quote:
Met prijzen.quote:
Ligt er ook wel aan wat voor nieuws het is en het moet ook geen overdaad worden aan losse topics, want dan is het overzicht op het forum helemaal zoek zo zonder search. En waar stel je dan de grens, van welk spel mag het wel van welke niet.quote:Op maandag 2 mei 2005 10:12 schreef Notorious_Roy het volgende:
9) - Eventuele interactie met FOK! (GAM)
Dat is iets waar we constant mee bezig zijn. Er zijn GAM trackers op FOK!games zodat daar de nieuwste topics gezien kunnen worden. Om de interactie nog beter te maken is het misschien een idee om meer topics toe te staan op GAM. Als er bijvoorbeeld een nieuwtje is op FOK!games, daar een topic van openen. Nieuwe Zelda scans is best een topic waard, maar nu zou dat in Cube of Zelda topic moeten en dat suckt af en toe.
Ja, daar zat ik ook aan te dnken, meteen nadat ik op invoeren kliktequote:Op maandag 2 mei 2005 10:46 schreef Tain het volgende:
[..]
Ligt er ook wel aan wat voor nieuws het is en het moet ook geen overdaad worden aan losse topics, want dan is het overzicht op het forum helemaal zoek zo zonder search. En waar stel je dan de grens, van welk spel mag het wel van welke niet.
Dan is dat toch eigenlijk al hetzelfde zoals het nu al is, prima als er een Zelda reborn topic bij komt, dan blijft het centrale zelda topic wat schoner voor de spellen die al uit zijnquote:Op maandag 2 mei 2005 10:59 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Ja, daar zat ik ook aan te dnken, meteen nadat ik op invoeren klikte
Ik denk niet dat er grenzen aan te wijzen zijn, dat zou moeten groeien. Nieuwe scans voor Zelda, prima materiaal voor een eigen topic. Het was immers de eerste keer dat er nieuwe beelden waren. Dit zou uiteindelijk kunnen leiden tot een topic over hoe Zelda eruit gaat zien en wat je allemaal kan verwachten in de nieuwe game. Dit zou het 'centrale' Zelda Reborn topic kunnen worden.
Nieuwe screenshots voor een game waarvan al een hoop bekend is, en welke al een topic heeft, horen in het bestaande topic. Nieuw aangekondigde games krijgen een eigen topic en nieuwtjes over de next-gen consoles komen weer in de huidige next-gen topics.
Ik zie hier ook een taak voor de gamescrew in. Als er een nieuwtje gepost wordt op FOK!games, dan kan er iets van een samenvatting of een korte zin met link in GAM gepost worden.
Dit zijn natuurlijk maar ideeën, maar zoiets zou ik zelf graag zien.
op welke punten dan niet?quote:Op maandag 2 mei 2005 11:01 schreef jpg97 het volgende:
Eensch is... het niveau van games.fok haalt het bij lange na niet van insidegamer
Uhhuh. Hier doel ik ook een beetje op eigenlijk toen ik zei dat de users het forum maken. Als niemand zo'n topic opent komt het nooit goed met GAM.quote:Op maandag 2 mei 2005 11:08 schreef Tain het volgende:
[..]
Dan is dat toch eigenlijk al hetzelfde zoals het nu al is, prima als er een Zelda reborn topic bij komt, dan blijft het centrale zelda topic wat schoner voor de spellen die al uit zijn
Kun je misschien ook aangeven op welke gebieden, wat je wel goed vind (hopelijk nog ietsquote:Op maandag 2 mei 2005 11:01 schreef jpg97 het volgende:
Eensch is... het niveau van games.fok haalt het bij lange na niet van insidegamer
Bedenk wel dat Insidegamer al een tijdje bestaat (GSX, DGnet). Games.fok.nl nog niet zo lang en die andere site had in het begin ook problemen. Wel is het zo, dat Games.fok.nl veel van andere sites kan leren.quote:Op maandag 2 mei 2005 11:01 schreef jpg97 het volgende:
Hoe lang een site bestaat is inderdaad iets dat meetelt, maar je hebt ook gelijk dat we iets kunnen leren. Ook omgekeerd trouwens, want userreviews hebben op Insidegamer nu ook een plekje op de index gekregen, net als bij onsquote:Op maandag 2 mei 2005 11:14 schreef Sharkdoggie het volgende:
[..]
Bedenk wel dat Insidegamer al een tijdje bestaat (GSX, DGnet). Games.fok.nl nog niet zo lang en die andere site had in het begin ook problemen. Wel is het zo, dat Games.fok.nl veel van andere sites kan leren.
De site hoeft niet opgesplitst te worden, maar het zou handig zijn als er voor elke console een pagina was met een overzicht van nieuws items, reviews en previews die betrekking hebben op die console.quote:Op maandag 2 mei 2005 10:12 schreef Notorious_Roy het volgende:
Aparte subsites voor de consoles, zoals bijv IGN heeft, zit er op dit moment nog niet in. We zijn nog te klein om op te splitsen en dat zou gewoonweg nog niet veel nut hebben. Dit zal in de (verre) toekomst misschien wel gebeuren aangezien ik het zelf ook zeker handig vind.
Wellicht de gekleurde blokjes veranderen in iets wat InsideGamer heeft, met een paar lettertjes erin dus? Kleine moeite en maakt het net iets duidelijker.quote:Op maandag 2 mei 2005 10:12 schreef Notorious_Roy het volgende:
2) Navigeren op FOK!games
Aangezien we trackers hebben kun je wat dat betreft op FOK!games het makkelijkste navigeren, je hoeft niet steeds terug naar de index zoals bijvoorbeeld bij Insidegamer. Wat wel enorm suckt is onze search, hierdoor kun je weinig vinden eigenlijk. Wij balen daar zelf ook van maar een goede search op FOK! is nou eenmaal lastig. Ik raad iedereen aan om, als je iets wilt zoeken op FOK!games, gebruik te maken van de 'zoek een game' optie in de rechterkolom.
Aparte subsites voor de consoles, zoals bijv IGN heeft, zit er op dit moment nog niet in. We zijn nog te klein om op te splitsen en dat zou gewoonweg nog niet veel nut hebben. Dit zal in de (verre) toekomst misschien wel gebeuren aangezien ik het zelf ook zeker handig vind.
Ik zou de eerste 5 items houden, en vervolgens kopjes maken reviews | previews | specials | games (met games waar net screens/nieuws aan toegevoegd is) | userreviews, en misschien nog wat dingen die ook in de balken aan de zijkanten staan. Dat nagiveert nog een beetje makkelijker.quote:3) De bovenste balk (index | overzichten | search | my active items | active items | online | faq/policy | contact | reset sessie | profiel | settings) die mag inderdaad aangepast worden inderdaad, wat willen jullie zien in een navigatiebalk? Als we gaan brainstormen namelijk willen we wel weten wat jullie verwachten.
Sowieso lijkt mij zoiets totaal niet nodig. De wallpapers kijk ik toch al nooit naar, music download ik toch al op andere plekken, en het aanbod houd je zeer beperkt, en guides, heb je GameFaqs voor en enkele andere sites. Guides schrijven voor de gemiddelde game ben je dagen mee bezig, tijd ie je beter kan steken in andere dingen.quote:4) - Downloads zoals wallpapers, music (voor zover mogelijk) en guides (FAQ's zelf of laten schrijven).
Op dit moment hebben we al een daily wallpaper en verder is er nog niet heel veel mogelijk. We hebben nog geen huge motherfucking server waar we al die shit op kunnen zetten.
Leuk idee, koppel het aan de userreviews ofzo? Dat iemand een korte beschrijving kan maken van zijn games als verkote userreviews?quote:5) - User page aanmaken waar je bv je gamelijst kan samenstellen.
Willen we in de verre toekomst ook, maar op dit moment nog niet om dezelfde reden als dat we nog geen downloads hebben.
Standaardpolls.quote:6) Geen polls,......... serieus.... waarom wil je eigenlijk polls?
Polls horen erbij en geven een beeld over hoe de bezoekers denken. Dat we altijd vreemde polls hadden was omdat we niet de standaardpolls wilden hebben die iedereen heeft (Welke kies je, PSP of DS) en al duizend keer gevraagd zijn. Maar blijkbaar wil iedereen dit gewoon, dus doen we voortaan maar standaardpolls.
Volgens mij was dat in de Baten Kaitos review bijvoorbeeld. Neem dan gewoon wat meer official screens, want soms ziet het er belabberd uit.quote:7)- Betere screenshots,... geen tv card shots bv. en het logo wat kleiner maken.
Aan het logo wordt gewerkt. En hoe bedoel je precies 'betere screenshots'? een hoop screenshots die gebruikt worden zijn gewoon aangeleverd door de publishers.
Denk anders eens wat minder in hokjes. Niet speciale namen voor de columns, maar gewoon regelmatig een column die niet met een speciaal onderwerp heeft te maken. Leuk zo'n Girls Game Talk, maar de laatste paar weken gaat het nog amper over Girls en games vind ik zelf. Haal dat voorvoegsel er dan weg, en geef ieder crewlid de mogelijkheid tot columns ofzo.quote:8) - De Games Courant en Girls Game talk zuigen
We hebben veel verschillende columns en proberen een zo breed mogelijk publiek aan te spreken, dat je ze niet allemaal goed vind kan best. We zullen in ieder geval blijven letten op de inhoud.
Misschien een operatie die vreselijk veel tijd gaat kosten, maar een optie maken in een gameprofiel om de game te verbinden aan een topic. Als een grotere game dan nog geen topic heeft, maak er dan eentje, en bij de wat minimalere games doorverwijzen naar het algemene console topic. Verder dan bij elk nieuwsbericht automatisch een linkje naar het actueelste topic erbij. Kost veel moeite ja, maar een goede oplossing.quote:9) - Eventuele interactie met FOK! (GAM)
Dat is iets waar we constant mee bezig zijn. Er zijn GAM trackers op FOK!games zodat daar de nieuwste topics gezien kunnen worden. Om de interactie nog beter te maken is het misschien een idee om meer topics toe te staan op GAM. Als er bijvoorbeeld een nieuwtje is op FOK!games, daar een topic van openen. Nieuwe Zelda scans is best een topic waard, maar nu zou dat in Cube of Zelda topic moeten en dat suckt af en toe.
Tsja, maar als het ten koste gaat van echt nieuws dat ook belangrijk is, post dat wat grotere nieuws dan eerst, aangezien dat ook mensen trekt lijkt me toch.quote:10) Nieuws? De helft van het nieuws is prima, maar de andere helft is weer van dat nutteloos Fok!nieuws als creatief met knollen.
Dat nieuws wat jij omschrijft als 'Fok!nieuws' hoort er nou eenmaal bij, het is nieuws dat betrekking heeft op gamen en je niet overal ziet. We zullen dit blijven doen omdat we FOK! zijn. Niet interessant voor iedereen, maar dat zijn UFO berichten op de FP ook niet. Ik weet iig wel dat er een doelgroep voor is, en die koesteren we.
quote:11) Userreviews
Iedereen wil er meer aandacht voor, maar zoals ik al eerder heb gezegd, ze staan al op de FP in een eigen tracker en veel meer aandacht kan je ze niet geven eigenlijk. Ook het feit dat jullie er prijzen voor willen hebben vind ik een beetje vreemd. Een userreview schrijf je omdat je het leuk vind om te doen (zoals Rayman), en niet omdat je er iets voor krijgt. We zullen in de toekomst misschien nog wel wedstrijdjes houden, maar ik vind het eigenlijk schandalig dat er mensen vinden dat er iets tegenover moet staan.
Dat zou heel fijn zijn natuurlijk. Zelf reageer ik niet zo veel op fok, maar vaak wel op de fora van spellen die ik aan het spelen ben. Nadeel daarvan is, is dat je steeds nieuwe mensen moet leren kennen, en niet elk spel een forum heeft.quote:Op maandag 2 mei 2005 10:59 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ik denk niet dat er grenzen aan te wijzen zijn, dat zou moeten groeien. Nieuwe scans voor Zelda, prima materiaal voor een eigen topic. Het was immers de eerste keer dat er nieuwe beelden waren. Dit zou uiteindelijk kunnen leiden tot een topic over hoe Zelda eruit gaat zien en wat je allemaal kan verwachten in de nieuwe game. Dit zou het 'centrale' Zelda Reborn topic kunnen worden.
Ik zie hier ook een taak voor de gamescrew in. Als er een nieuwtje gepost wordt op FOK!games, dan kan er iets van een samenvatting of een korte zin met link in GAM gepost worden.
In principe zijn over alle grote games wel eigen topics, en als jij vindt dat een andere game ook een eigen topic verdient kan je natuurlijk er ook zelf een openen. Er zijn vast nog veel andere mensen die de game ook spelenquote:Op GAM zou het goed mogelijk kunnen zijn, maar zijn er zelden topics over individuele spellen, en een centraal topic is daar ook niet zo geschikt voor, omdat er dan teveel over andere dingen wordt gepraat en ik vaak langer dan 1 dag bezig ben met een spel.
Update de links naar de centrale topics dan niet, maar maak er een gewoonte van om op de laatste pagina van het centrale topic een link te zetten naar de volgende.quote:Op maandag 2 mei 2005 11:52 schreef Tain het volgende:
Bij het games linken naar centrale topics dan blijf je iedere dag wel bezig met het updaten van de verscheidene games, op sommige momenten gaat zo'n topic ook ontzettend hard en wordt het ontzettend veel werk om te gaan linken
Dat gebeurd enkel met topics van games die echt net uit zijn, een GTA San Andreas destijds bijvoorbeeld. Verder is het toch best rustig, en moet het wel te doen zijn om het eenmaal in de week aan te passen.quote:Op maandag 2 mei 2005 11:52 schreef Tain het volgende:
Bij het games linken naar centrale topics dan blijf je iedere dag wel bezig met het updaten van de verscheidene games, op sommige momenten gaat zo'n topic ook ontzettend hard en wordt het ontzettend veel werk om te gaan linken
Nou, dit topic heeft ook als doel om GAM weer drukker te krijgen, dan krijg je vanzelf weer dat alle topics beter gaan lopen.quote:Op maandag 2 mei 2005 11:59 schreef Thomper het volgende:
[..]
Dat gebeurd enkel met topics van games die echt net uit zijn, een GTA San Andreas destijds bijvoorbeeld. Verder is het toch best rustig, en moet het wel te doen zijn om het eenmaal in de week aan te passen.
PS2 topic is nooit echt storm op geweest, xbox heeft 3x zoveel centrale topics in een korte tijd dan de ps2 ook.quote:Op zondag 1 mei 2005 20:14 schreef Tain het volgende:
Het forum is sowieso niet druk de laatste paar maanden, degene die het meeste nieuws post hier is Chocobo en als er iets gepost is dan worden er hoogstens 3 replies op gemaakt en het is weer over. Het Playstation 2 topic is wat dat betreft nog veel teleurstellender waar Chocobo af en toe de enige is die er in post. Per centraal console topic is er zo'n terugloop van het aantal actieve users, zodat je echt alleen maar dezelfde mensen ziet posten.
En dan komen we weer bij de rol van de users uit. Jullie zijn GAM en de vraag aan jou in je rol van betrokken forumuser is dus: wat wil je er concreet aan gaan doen?quote:Op maandag 2 mei 2005 13:18 schreef Gamedemon het volgende:
*knip*
maargoed dat van die screenshots enzo dat heeft games.fok volgens mij wel verneukt, aangezien iedereen er vanuit gaat dat games.fok bezocht word door iedereen neemt niemand de moeite meer om ze te posten.
Volgens mij komt dat doordat, wanneer een deel van een reeks is volgelopen, er een soort 'strijd' ontstaat om als eerste het nieuwe deel te openen, maar ook omdat niet iedereen altijd te spreken was over de OP's, met name wanneer deze vol stonden met plaatjes. Daarnaast had ik de indruk dat de broncode van de OP's vaak 'blind' werd overgenomen, waardoor een spel wat al een paar maanden uit was, nog altijd als 'nieuwe release' stond vermeld (bij wijze van spreke).quote:Op dinsdag 3 mei 2005 15:05 schreef twi het volgende:
Vroeger wilde ik nog wel eens echt een hele dag zitten om een OP in elkaar te schroeven met Photoshop en wat PHP dingen. Daar werd dan ook door veel anderen enorm veel tijd in besteed. Tegenwoordig is dat in veel topics gewoon verleden tijd, aangezien er mensen zijn die niet eens meer de moeite nemen om zo'n OP met de broncode over te nemen. Dan denk je ook zoiets van "laat maar hangen dan".
Meer interactie met de users lijkt me een goed idee. Misschien kan elke user een eigen profiel krijgen op de site, met bijv. de ideeen die twi hierboven opnoemt, maar ook zijn/haar game collectie (a la IGN) met links naar de reviews van de betreffende games op FOK!, een overzicht van reviews die door de betreffende user zijn geschreven, zijn/haar posthistorie op FOK!games en/of GAM, etc.quote:Dat geldt natuurlijk ook op voor de userreviews. Ik vind het eerlijk gezegd wel van de gekken dat mensen daar een prijs voor willen, maar je kan toch op een bepaalde manier een schouderklopje-achtige actie uithalen. Misschien moet je dat dan eens omzetten in een soort kleine bio van die persoon op de website, een klein interviewtje met die persoon over z'n game-historie. (Fotootje of "avatar", foto van z'n gameplek, klein interviewtje, lijstje van z'n / haar favo topics etc).
Precies, dan hoef ik al die PC-zooi tenminste niet meer te zien.quote:Verder vind ik het inderdaad een heel goed idee om een soort van filter per console op nieuws/reviews te zetten. Ik ben niet echt geinteresseerd in al het nieuws, ondanks dat ik er af en toe wel een blik op heb.
De [...] quote symbooltjes aan het begin en einde van de tekst lijken me inderdaad overbodig, maar wanneer ze ergens midden in de tekst staan, geven ze aan dat de betreffende persoon op dat punt meer heeft gezegd, wat echter uit de quote is geknipt. Dus daar mogen ze wat mij betreft blijven staan.quote:Oh, en als ik naar zo'n nieuwsbericht als deze kijk, zit ik me mierenneukerig natuurlijk te ergeren aan al die [..] quote symbooltjes die sowieso al overbodig zijn als een quote vrij overduidelijk schuingedrukt gecentreert staat.
Het probleem hiervan is, is natuurlijk dat topics soms heel snel lopen en dat iemand de volgende dag op die link clickt en in een gesloten topic terecht komt.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 16:43 schreef mordradead het volgende:
bij nieuws links zetten naar bijbehorende topics
Dat is waar, het moet natuurlijk wel iets extra's bieden dat ook betrekking heeft op games.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 16:24 schreef twi het volgende:
Zolang die "userpage" niet een CU2-gebeuren wordt is het natuurlijk prima. Het is juist leuk om zo'n "profiel" van iemand te lezen als 'ie eruit wordt gepikt door FOK!Games zelf. Als het weer allemaal van die standaard profielen worden wordt het weer te "gewoon" en te FOK!Fotoboek achtig.
Voor spellen met online mogelijkheden kan het wellicht meerwaarde hebben. Als jij in het bezit bent van bijv. Forza, zou je via een link op FOK!games kunnen zien welke FOK!kers dit spel nog meer in hun bezit hebben, en ze kunnen uitnodigen (via het forum of MSN of iets dergelijks) voor een online sessie.quote:Gamecollecties zijn leuk, Xboxworld heeft het ook, maar is voor bijna niemand interessant behalve de persoon zelf.
Dat klopt, maar door het plaatsen van een link ziet men in ieder geval dat er een topic over het onderwerp loopt in GAM. Mocht dit topic intussen gesloten zijn, dan kan men zelf in het forum zoeken naar het nieuwste deel.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 16:45 schreef Fliepke het volgende:
Het probleem hiervan is, is natuurlijk dat topics soms heel snel lopen en dat iemand de volgende dag op die link clickt en in een gesloten topic terecht komt.
Daar heb je gelijk in, de levensduur van een topic is vele malen groter dan die van een nieuwsbericht.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 17:06 schreef chibibo het volgende:
[..]
Dat klopt, maar door het plaatsen van een link ziet men in ieder geval dat er een topic over het onderwerp loopt in GAM. Mocht dit topic intussen gesloten zijn, dan kan men zelf in het forum zoeken naar het nieuwste deel.
Bovendien zijn nieuws items, net als forum topics, ook vluchtig van aard, dus de kans is groot dat het nieuws item al uit de index is verdwenen voordat het topic gesloten is.
Titel is perfekt, moet je es kijken hoeveel mensen reageren!quote:Op dinsdag 3 mei 2005 18:02 schreef P-Style het volgende:
O, ja... misschien ook een idee om de titel van deze topic te veranderen, aangezien het inmiddels gaat over het verbeteren van zowel het games forum als games.fok.nl en niet zozeer het dichtgooien van games.fok.nl. En 'm eventueel sticky maken?
Het is inderdaad een pakkende titel, maar inmiddels gaat deze topic over meer dan alleen dat. Maarja... misschien kan de titel ook wel gewoon zo blijven.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 19:02 schreef Bastard het volgende:
Titel is perfekt, moet je es kijken hoeveel mensen reageren!
Inderdaad we volgen dit topic met spanningquote:Op dinsdag 3 mei 2005 22:05 schreef Notorious_Roy het volgende:
Dit topic is prima om ideeën te spuien over GAM, en FOK!games. We lezen allemaal ook zeker mee, ook al reageren we niet op elk idee dat aangedragen wordt.
Dat wilde ik nog even melden
quote:Op woensdag 4 mei 2005 09:33 schreef twi het volgende:
Lullig dat ik dan zo'n nutteloze post plaats om al die nagelbijtende FOK!Games cewmembers de stuipen op 't lijf te jagen.
Fliepke:"Roy, Roy, Twi heeft weer gepost"
Roy:" Oh dan zet ik wel weer een note "
Fliepke & Roy:""
Ja, bedankt voor de kritiek in overvloede.. maar wat zijn de punten ter verbetering voor jou? Concreet?quote:Op woensdag 4 mei 2005 13:09 schreef koekiemonster het volgende:
Mocht dit NIET zo zijn, dan moet men echt wat gaan doen aan de uitstraling van de website...
Moet je wel even snappen dat ik geen zin heb om én op games én op het forum te reageren. Het is 1 van de twee en waarschijnlijk geldt dat voor meer mensen.quote:Op zondag 1 mei 2005 19:56 schreef Thomas B. het volgende:
Wat V_H al zegt; games.fok is een reactiemedium en het forum is een discussiemedium. Dat moet gewoon zo blijven. Het is niet logisch dat discussies zich van het forum naar games.fok gaan verplaatsen. Discussies moeten zo veel mogelijk op het forum blijven en het zou juist leuk zijn als het nieuws op games.fok meer als inspiratie zou dienen voor nieuwe discussies.
Gedeeltelijk waar, maar volgens mij doen ze het toch echt niet alleen om zelf games en goodies te ontvangen. Het aantal prijzen iedere week laat dat toch wel zien.quote:Op woensdag 4 mei 2005 13:09 schreef koekiemonster het volgende:
ik heb nog steeds het idee dat games.fok is opgericht door mensjes die gratis games wilde.
Het nieuws is vaak oud en niet volledig, de polls slaan werkelijk enrgens op, de columns zijn vaak een eerbetoon aan de schrijver zelf (ik ben echt wel een gamer, kijk mij eens cool zijn, ik ken de atari2600 nog) en de reviews zijn nou ook niet echt geweldig (niet altijd slecht overigens).
Al met al biedt games.fok.nl NIETS meer dan bv een insidegamer of noem een andere site. De site straalt gewoon uit dat het erbij wilt horen, maat absoluut geen idee heeft waar het mee bezig is.
Daarnaast heb ik het idee dat als men het zat is, gewoon een andere bv dvd.fok.nl opricht met dezelfde medewerkers. Er zit totaal geen passie in, alleen de gedachte bezoekers, geld en gratis games.
Mocht dit NIET zo zijn, dan moet men echt wat gaan doen aan de uitstraling van de website...
Dat blijkt wel.. vandaar de leegloop hier.quote:Op woensdag 4 mei 2005 13:37 schreef Rodie83 het volgende:
[..]
Moet je wel even snappen dat ik geen zin heb om én op games én op het forum te reageren. Het is 1 van de twee en waarschijnlijk geldt dat voor meer mensen.
Jup. Ik lurk hier ook minder merk ik. Zal ook wel komen door World of Warcraft, maar toch. Als straks Forza er is zie je me vast wel weer eens op livequote:Op woensdag 4 mei 2005 13:55 schreef Bastard het volgende:
[..]
Dat blijkt wel.. vandaar de leegloop hier.
En no offence, maar het word tijd voor nieuw bloed onder de gebruikers in de diverse topics.
Eerst kwam je voor je nieuws aan je trekken op GAM omtrent de games.. nu lees je het op games.fok, al dan niet een reactie geven van "cool". En je surft weer verder... daardoor ontstaat er gewoon een gat hier op het forum, je bent als gebruiker niet meer geprikkeld om op het forum verder te discusseren/praten. Ik zou daar wel een soort van oplossing van zien. (Sluit games.fok dusquote:Op woensdag 4 mei 2005 14:00 schreef Rodie83 het volgende:
[..]
Jup. Ik lurk hier ook minder merk ik. Zal ook wel komen door World of Warcraft, maar toch. Als straks Forza er is zie je me vast wel weer eens op live
We vinden het absoluut cool als jullie userreviews schrijven. Ze worden verder goed gelezen en relatief gezien is het aantal reacties op de reviews erg behoorlijk te noemen. Zeker als je het vergelijkt met het aantal reacties dat een officiële review vaak krijgt. Dat je je eigen review beter vindt kan ik begrijpen want dat hebben mensen met een uitgesproken mening wel vaker. Ik zeg hierbij overigens niets over de waarheid van die stelling want ik weet niet op welke reviews je doelt en ik weet ook niet precies wat je allemaal geschreven hebt. Ik wil wel benadrukken dat we het erg waarderen als je kritische reacties plaatst op onze reviews omdat we daar alleen maar van leren.quote:Op woensdag 4 mei 2005 13:37 schreef Rodie83 het volgende:
[..]
*knip*
En het schrijven van een userreview doe ik graag, maar volgens mij worden ze nauwelijks gelezen. Laat staan dat er sowieso van crewkant uit belangstelling voor is. Want met alle respect, ik vind mn eigen reviews nog wel eens beter dan de officiele site reviews.
Wat is het verschil met vroeger nou eigenlijk? Vroeger las je nieuws op IGN en dat werd gepost op het forum, nu lees je nieuws op FOK!games en wordt het niet meer gepost op het forumquote:Eerst kwam je voor je nieuws aan je trekken op GAM omtrent de games.. nu lees je het op games.fok, al dan niet een reactie geven van "cool". En je surft weer verder... daardoor ontstaat er gewoon een gat hier op het forum, je bent als gebruiker niet meer geprikkeld om op het forum verder te discusseren/praten. Ik zou daar wel een soort van oplossing van zien. (Sluit games.fok dus )
Tis lastig uit te leggen maar vaak mis ik de kritische noten. Die kleine dingetjes die juist wel heel goed zijn, de details, die soms irriterende besturing. Een review moet imo in depht zijn, geen globale weergave van wat er in de game te doen valt en of dat wel/niet leuk is.quote:Op woensdag 4 mei 2005 14:07 schreef Vagere_Hein het volgende:
[..]
We vinden het absoluut cool als jullie userreviews schrijven. Ze worden verder goed gelezen en relatief gezien is het aantal reacties op de reviews erg behoorlijk te noemen. Zeker als je het vergelijkt met het aantal reacties dat een officiële review vaak krijgt. Dat je je eigen review beter vindt kan ik begrijpen want dat hebben mensen met een uitgesproken mening wel vaker. Ik zeg hierbij overigens niets over de waarheid van die stelling want ik weet niet op welke reviews je doelt en ik weet ook niet precies wat je allemaal geschreven hebt. Ik wil wel benadrukken dat we het erg waarderen als je kritische reacties plaatst op onze reviews omdat we daar alleen maar van leren.
Los van het plaatsen van kritische reacties ben ik overigens wel benieuwd naar welke punten je niet bevallen bij sommige reviews. Is de het volledigheid, waar je eerder al eens iets over gezegd hebt, of is het de argumentatie/beoordeling waar je je aan stoort?
Ja.quote:Op woensdag 4 mei 2005 15:21 schreef Notorious_Roy het volgende:
Wat is het verschil met vroeger nou eigenlijk? Vroeger las je nieuws op IGN en dat werd gepost op het forum, nu lees je nieuws op FOK!games en wordt het niet meer gepost op het forum![]()
Dank jequote:Op woensdag 4 mei 2005 15:25 schreef twi het volgende:
Ik vind het inderdaad wat gezever over dat FOK!Games GAM in de weg zou zitten, totaal niet. Dat ligt voor 100% aan de users zelf.
Die paar berichten zijn ook zeker niet voldoende om ons echt te onderscheiden, ik noem het als voorbeeld dat we het in ieder geval al proberen. Samen met de dingen die we nog gepland hebben staan zullen we langzamerhand steeds meer ons zelf gaan onderscheiden. Zoiets is alleen moeilijk. Kijk maar naar Nintendo, dat wil ook zich onderscheiden en krijgt ook veel kritiekquote:Maar Roy, kom op, als Eindredactie Games ga je toch niet lopen pochen over die paar afwijkende nieuwsberichtjes? Er moet toch wel wat meer echt uniek zijn aan FOK!Games. Zowel qua content als qua kwaliteit. Ik denk eerlijk gezegd dat het slim is als nieuws een veel minder prominente plaats op de site in zal nemen, en die moeite te steken in iets echt origineels.
Wat Bastard probeert te zeggen is dat mensen op games.fok.nl een saaie rectie op het nieuws posten en er verder niet over gediscusieerd wordt. Omdat het nieuws al op games staat komt het niet meer op GAM te staan en wordt er daar ook niet leuk over gelult. Ben ik het best met hem eensquote:Op woensdag 4 mei 2005 15:27 schreef Bastard het volgende:
[..]
Ja.
Gek genoeg is dat wel de uitkomst inderdaad.. mede ook door reacties als "Staat al op games.fok"
Maar als jullie erover willen discussieren houden die dat niet willen jullie toch niet tegen? Niemand die zegt dat er niet gediscussieerd mag worden. En als je het zelf ook niet doet gebeurt er niets hoor.quote:Op woensdag 4 mei 2005 15:33 schreef Rodie83 het volgende:
[..]
Wat Bastard probeert te zeggen is dat mensen op games.fok.nl een saaie rectie op het nieuws posten en er verder niet over gediscusieerd wordt. Omdat het nieuws al op games staat komt het niet meer op GAM te staan en wordt er daar ook niet leuk over gelult. Ben ik het best met hem eens
Dat is waar, maar wanneer je constateert dat er, waarschijnlijk door de door Rodie83 aangegeven reden, minder gediscussieerd wordt op het forum, kun je natuurlijk wel een poging wagen om deze discussies via FOK!games te stimuleren, bijv. door een linkje naar het juiste topic.quote:Op woensdag 4 mei 2005 15:35 schreef Notorious_Roy het volgende:
Maar als jullie erover willen discussieren houden die dat niet willen jullie toch niet tegen? Niemand die zegt dat er niet gediscussieerd mag worden. En als je het zelf ook niet doet gebeurt er niets hoor.
Waar het om gaat is dat je dus geen relaxte discussies op games.fok krijgt. En een discussie voer je in een gunstig geval met meer dan 3 man. Het forum is bovendien veel geschikter voor discussies.quote:Op woensdag 4 mei 2005 15:35 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Maar als jullie erover willen discussieren houden die dat niet willen jullie toch niet tegen? Niemand die zegt dat er niet gediscussieerd mag worden. En als je het zelf ook niet doet gebeurt er niets hoor.
Ik kom niet eens op games.fok!quote:Op woensdag 4 mei 2005 15:35 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Juist!quote:Op woensdag 4 mei 2005 15:39 schreef Rodie83 het volgende:
[..]
Dus nogmaals, laat de reacties op game.fok.nl achterwege en verwijs mensen naar het forum.
Discussies horen ook op het forum, dat heb ik altijd al gezegd. Bovendien is reacties achterwege laten geen optie. Mensen moeten ook de mogelijkheid hebben om te reageren op de reviews en de nieuwsberichten die we plaatsen. Ook al zijn het kleine posts als "quote:Op woensdag 4 mei 2005 15:39 schreef Rodie83 het volgende:
[..]
Waar het om gaat is dat je dus geen relaxte discussies op games.fok krijgt. En een discussie voer je in een gunstig geval met meer dan 3 man. Het forum is bovendien veel geschikter voor discussies.
Dus nogmaals, laat de reacties op game.fok.nl achterwege en verwijs mensen naar het forum.
Nou wat vind je van het idee dan om reacties alleen mogelijk te maken op het forum? Zodoende hou je de klanten aan beide kanten tevreden denk ik.quote:Op woensdag 4 mei 2005 15:44 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Discussies horen ook op het forum, dat heb ik altijd al gezegd. Bovendien is reacties achterwege laten geen optie. Mensen moeten ook de mogelijkheid hebben om te reageren op de reviews en de nieuwsberichten die we plaatsen. Ook al zijn het kleine posts als "" en "
"
Ik wil best helpen om meer interactie te krijgen tussen de twee, maar niet ten koste van de een.
Dat vind ik dus geen goed ideequote:Op woensdag 4 mei 2005 15:45 schreef Bastard het volgende:
[..]
Nou wat vind je van het idee dan om reacties alleen mogelijk te maken op het forum? Zodoende hou je de klanten aan beide kanten tevreden denk ik.
Misschien kunnen de modjes van GAM hier iets aan doen, door dergelijke reacties niet meer toe te staan. Mits ze het met je eens zijn, natuurlijk.quote:Op woensdag 4 mei 2005 15:41 schreef Bastard het volgende:
Wil mn nieuws net als altijd zien op GAM forum, als ik nu eens iets post krijg ik "staat al op games.fok" ja boeien!! Ik wil het hier hebben, en hier de reacties.
Waarom niet??quote:
Wij zien de korte reacties niet als probleem. We vinden het belangrijk dat er op beide onderdelen veel gelezen en gereageerd wordt. Userinteractie is verder voor FOK!games nl. ook heel belangrijk.quote:Op woensdag 4 mei 2005 15:50 schreef Bastard het volgende:
[..]
Waarom niet??
Je bent van de "korte reactie" af, en stimuleert discussies.. lijkt me toch iets wat jullie ook willen.
Jullie zien het niet als een probleem, maar als je duidelijk ziet dat daardoor GAM leeg loopt, en het op games.fok af kan doen met een korte reactie. Dan is dat toch een probleem?quote:Op woensdag 4 mei 2005 16:02 schreef Vagere_Hein het volgende:
[..]
Wij zien de korte reacties niet als probleem. We vinden het belangrijk dat er op beide onderdelen veel gelezen en gereageerd wordt. Userinteractie is verder voor FOK!games nl. ook heel belangrijk.
(Het al dan niet duidelijk zijn van de OP heeft geen relatie met de absolute juistheid in de ogen van alle partijen)quote:Op woensdag 4 mei 2005 16:12 schreef Bastard het volgende:
Of is OP niet duidelijk genoeg geweest?
Beetje jammer zon gereserveerde reactie.quote:Op woensdag 4 mei 2005 16:19 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
(Het al dan niet duidelijk zijn van de OP heeft geen relatie met de absolute juistheid in de ogen van alle partijen)
Ja, vanuit het oogpunt van GAM is dit absoluut correctquote:Op woensdag 4 mei 2005 16:23 schreef Bastard het volgende:
Tuurlijk breek je hoofd verder maar over interactie tussen de site en het forum, maar dit is wel DE oplossing.
(en een langere reactie wil ik heus geven, maar zit op m'n werk dus je mag het even doen met een brain teaserquote:Op woensdag 4 mei 2005 16:29 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
Ja, vanuit het oogpunt van GAM is dit absoluut correct
Als je het niet doet, kweek je een kloof tussen de site en het forum, ben benieuwd wat voor rede dat dan heeft. Want ook vanuit de site is het forum een absolute meerwaarde, waarom heet het anders games.FOK.quote:Op woensdag 4 mei 2005 16:32 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
(en een langere reactie wil ik heus geven, maar zit op m'n werk dus je mag het even doen met een brain teaser)
Leuk gevonden.quote:
- Het is iets minder druk in GAM, maar je doet alsof er niemand meer komt..quote:Ik wil eigenlijk weten wat er op tegen is de reacties op een nieuwssubmit te laten plaatsen op het forum. Als dat helpt om GAM weer op te laten bloeien zou ik denken dat het alleen maar mooi is.
Tuurlijk breek je hoofd verder maar over interactie tussen de site en het forum, maar dit is wel DE oplossing.
Is het dan niet een idee om een paar van die dingen hier neer te zetten en de users daar op te laten reageren zodat je het eventueel kan verbeteren? (aangezien je zelf zegt dat jullie er veel meer voor de user wil zijn is dit een prima punt om dat zo aan te tonenquote:Op woensdag 4 mei 2005 15:28 schreef Notorious_Roy het volgende:
Die paar berichten zijn ook zeker niet voldoende om ons echt te onderscheiden, ik noem het als voorbeeld dat we het in ieder geval al proberen. Samen met de dingen die we nog gepland hebben staan zullen we langzamerhand steeds meer ons zelf gaan onderscheiden. Zoiets is alleen moeilijk. Kijk maar naar Nintendo, dat wil ook zich onderscheiden en krijgt ook veel kritiek
Maar ff serieus, we hebben nog een aantal dingen gepland die geen andere gamesite heeft hoor
Sorry, Dino. Ik vond het een hele goede uitgebreide en welonderbouwde post waar je later een reactie op krijgt van me (of van een andere ER). Ik ben nu aan het koken en daartussendoor ook nog bezig met een special voor FOK!games.quote:Op woensdag 4 mei 2005 16:52 schreef DinoPK het volgende:
zeg heb ik 8500 duizend keer voor niets op mijn ramplank zitten rammen of krijg ik nog een reactie
[..]
- Het is iets minder druk in GAM, maar je doet alsof er niemand meer komt..
- Ik zit er helemaal niet op te wachten dat er voor elk newsitem een forumtopic wordt gemaakt. Je raakt het overzicht totaal kwijt. Games.fok is voor reacties, GAM is voor alle relateerde discussies en is een losstaand iets. Beiden vullen elkaar juist aan: kijk naar het forza topic deel 2 hoeveel screens en video's daar wel niet zijn gepost. Moet dat dan allemaal op games.fok ? (de filmpjes die daar gepost werden, waren verkeerd aangekondigd als trailer en al dagen oud...)
- Interactie tussen site en forum... bij welke subsite vindt je dit wel terug in de mate waarin jij dat graag ziet? Zie het niet als 1 ding, maar als een los iets. Op elke gamessite staat de site los van het forum, hetzij dat de fora daar een stuk uitgebreider zijn en je niet verplicht wordt om allemaal centrale topics te gebruiken.
Dat proberen we ook zo veel mogelijk te doen, soms wordt echter een game aangekondigd terwijl er nog geen screens zijn. Dan hebben we de keuze, of vast plaatsen zonder screen (dan maar een beetje saai/onaantrekkelijk) of wachten tot er wel een screen is (en dan dus achter de feiten aanhobbelen). Als er pas één screenshot is vrijgegeven wordt het natuurlijk wel saai om steeds hetzelfde plaatje neer te zetten dus dan kan het ook wel eens gebeuren dat er een bericht geplaatst wordt zonder screen.quote:Op woensdag 4 mei 2005 17:14 schreef Mordreth het volgende:
Soms worden er trouwens nieuwsberichten gepost zonder plaatje. Zelf vind ik het wel handig om soms een plaatje van de game er bij te zien (dit geeft het net een beetje een extratje dan en is wel handig voor herkenning/ nieuwsgierigheid prikkelen).
Het is inderdaad duidelijk dat jij meer dan gemiddeld achter je X-box zit.quote:Op zondag 1 mei 2005 17:09 schreef Bastard het volgende:
In vergelijking met toen was er ook een grotere diversiteit aan posters, mensen leerde elkaar daar een beetje kennen, nieuwe friends maken voor LIVE.
Ja oke, maar heel vaak gebeurd dat ook terwijl er plaatjes in overvloed zijn. Dan krijg je opeens een hele korte nieuwspost voor je neus en dat komt dan een beetje afgeraffeld over. Zo van: ho zie een nieuwtje.. hup even klein stukje vertalen, plaatsen en weer verder met m'n spel.quote:Op woensdag 4 mei 2005 17:19 schreef lizardtattoo het volgende:
[..]
Dat proberen we ook zo veel mogelijk te doen, soms wordt echter een game aangekondigd terwijl er nog geen screens zijn. Dan hebben we de keuze, of vast plaatsen zonder screen (dan maar een beetje saai/onaantrekkelijk) of wachten tot er wel een screen is (en dan dus achter de feiten aanhobbelen). Als er pas één screenshot is vrijgegeven wordt het natuurlijk wel saai om steeds hetzelfde plaatje neer te zetten dus dan kan het ook wel eens gebeuren dat er een bericht geplaatst wordt zonder screen.
En dit doet af aan mijn punt omdat?quote:Op woensdag 4 mei 2005 17:22 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Het is inderdaad duidelijk dat jij meer dan gemiddeld achter je X-box zit.
Xbox. Zonder streepje.quote:Op woensdag 4 mei 2005 17:22 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Het is inderdaad duidelijk dat jij meer dan gemiddeld achter je X-box zit.
Dat zou ik ook handig vinden. Het hoeft niet altijd een screenshot te zijn, maar gewoon een plaatje van een spel of iets wat ermee te maken heeft (Sims, uitmelkkoe) kan een bericht opfleuren.quote:Op woensdag 4 mei 2005 17:14 schreef Mordreth het volgende:
Soms worden er trouwens nieuwsberichten gepost zonder plaatje. Zelf vind ik het wel handig om soms een plaatje van de game er bij te zien (dit geeft het net een beetje een extratje dan en is wel handig voor herkenning/ nieuwsgierigheid prikkelen).
quote:Op woensdag 4 mei 2005 23:01 schreef Bastard het volgende:
[..]
En gelukkig is mijn lul dikker dan jouw nek.
Ik wil ook even inhaken op de discussie. Zoals jij en ook anderen zeggen is games.fok geen geschikt discussie medium, wat ik wel met je eens ben. Als je kijkt naar de reacties op het nieuws dan zijn dit vaak korte reacties die niet als discussie bedoeld zijn. Dit zijn vaak ook reacties die in een centraal topic verder toch geen aandacht zouden krijgen. Ik denk dus ook dat het afschaffen van de reactie mogelijkheid er niet voor zal zorgen dat GAM ineens heel erg veel drukker zal gaan worden.quote:Op woensdag 4 mei 2005 15:39 schreef Rodie83 het volgende:
[..]
Waar het om gaat is dat je dus geen relaxte discussies op games.fok krijgt. En een discussie voer je in een gunstig geval met meer dan 3 man. Het forum is bovendien veel geschikter voor discussies.
Toen ik voor het eerst op GAM kwam werd het me niet makkelijk gemaakt als 'onbekende'. Helemaal al niet in de slowchats van toen. Ben toen ook lang weggebleven, genoeg fora om te discussiëren. En ja soms word ik nog huilend wakker, stelletje klootzakkenquote:Op woensdag 4 mei 2005 23:47 schreef Bastard het volgende:
Ik vind dat mierengeneuk over een cultuur die er zou zijn van "oldbies" op GAM waardeloos trouwens. Niemand houdt mensen tegen om te posten, en iedereen word op zijn posts beoordeeld. Ik heb nog geen post gezien "Jij telt niet mee, jouw kennen we niet hier"
Hoho, waarschijnlijk was dat niet Bastard maar was dat in de tijd dat de SC bezet werd door Capibar, Rockstah, RaymanNL en nog meer van die pubertjes.quote:Op woensdag 4 mei 2005 23:51 schreef Steeven het volgende:
[..]
Toen ik voor het eerst op GAM kwam werd het me niet makkelijk gemaakt als 'onbekende'. Helemaal al niet in de slowchats van toen. Ben toen ook lang weggebleven, genoeg fora om te discussiëren. En ja soms word ik nog huilend wakker, stelletje klootzakken.
Correct, ik doelde ook niet op Bastard.quote:Op woensdag 4 mei 2005 23:53 schreef Lexie het volgende:
[..]
Hoho, waarschijnlijk was dat niet Bastard maar was dat in de tijd dat de SC bezet werd door Capibar, Rockstah, RaymanNL en nog meer van die pubertjes.
Dat was die goede oude tijd waar je door die 128-bit gamertjes nog onverwijld voor n00b uitgemaakt kon worden.quote:Op woensdag 4 mei 2005 23:53 schreef Lexie het volgende:
[..]
Hoho, waarschijnlijk was dat niet Bastard maar was dat in de tijd dat de SC bezet werd door Capibar, Rockstah, RaymanNL en nog meer van die pubertjes.
Alsof SC maar het visitekaartje is van GAMquote:Op woensdag 4 mei 2005 23:51 schreef Steeven het volgende:
[..]
Toen ik voor het eerst op GAM kwam werd het me niet makkelijk gemaakt als 'onbekende'. Helemaal al niet in de slowchats van toen. Ben toen ook lang weggebleven, genoeg fora om te discussiëren. En ja soms word ik nog huilend wakker, stelletje klootzakken.
Ik heb het over GAM algemeen, ik beweer nergens dat ik puur en alleen in de SC zat.quote:Op woensdag 4 mei 2005 23:59 schreef Bastard het volgende:
[..]
Alsof SC maar het visitekaartje is van GAM
Ik heb nog een jaar na het sluiten van GameTrix games, accesoires en feestjes geritseldquote:Op woensdag 4 mei 2005 22:41 schreef Lexie het volgende:
Stoppen is best een goed idee. Doen we tegenover de publishers nog even alsof we hard bezig zijn en prijsvragen uitgeven en dan verdelen we al die goodies zelf maar. Kan me niet voorstellen dat MrSubtle enig gewetensbezwaar heeft?
Jammer dat je toch er voor kiest die eenzijdige manier van lezen te hanterenquote:Op donderdag 5 mei 2005 10:11 schreef Bastard het volgende:
Kan dus punten neerzetten wat ik wil... krijg het antwoord "Bedankt we nemen het mee, op het moment is er geen zin of ruimte om verandering aan te bieden".
Dat kan. Anderen ervaren het wel zo dus dat is gewoon een meningsverschil I guess.quote:Op donderdag 5 mei 2005 10:11 schreef Bastard het volgende:
En weer die slappe flauwekul dat GAM niet toegangkelijk is voor newbie's, totaal NIET mee eens gewoon.
En wat denk je van de views die je mist door het reageren, door mensen die kijken of er al weer op hun is gereageerd, views van mensen die tijdens het lezen van reacties in de tracker intussen andere berichten zien waar ze weer op klikken, etc? Probeer het iets breder te zien dan vanuit het GAM oogpuntquote:Op donderdag 5 mei 2005 10:11 schreef Bastard het volgende:
En wat betreft views en inkomsten missen, alsof mensen zouden denken.. "oh hier kan ik geen reactie plaatsen op nieuwtjes, laat ik dus maar niet meer komen". Nee, mensen lezen het toch wel, en daar heb je je view alweer te pakken.
Dat is dan dus weer het meningsverschilquote:Op donderdag 5 mei 2005 10:11 schreef Bastard het volgende:
Wil je reageren kom naar het forum, drempel is laag hoor.
Nee, bedrijfsmatig denken is de sleutel. De ontwikkeling van een site betekent plannen, prioriteiten stellen en de belangen van diverse partijen tegen elkaar afwegen. Dit betekent dus dat we stil moeten staan bij onze users en hun verwachtingen: als we nu allemaal dingen beloven dan wekken we verwachtingen die we in de toekomst wellicht niet waar kunnen maken. FOK! blijft immers een organisatie die draait op de inzet van vrijwilliggers.quote:Op donderdag 5 mei 2005 10:11 schreef Bastard het volgende:
Kan dus punten neerzetten wat ik wil... krijg het antwoord "Bedankt we nemen het mee, op het moment is er geen zin of ruimte om verandering aan te bieden".
Klaarblijkelijk is er toch iets mis als jij constateert dat er totaal geen nieuwe mensen meer de Xboxreeks binnenkomen. Ik breng dan jouw harde bejegening van mensen die over warez lullen in herinnering. Ik breng de hooghartige manier waarop jij over "inhoudsloze" reacties praat van users op screenshotposts in herinnering. Ga eens na hoe de gemiddelde mens in een vreemde omgeving komt: men doet niet meteen mee met alle discussies omdat men dat niet durft. Men begint meestal met veilige voor hun alledaagse onderwerpen (idd warez, en wat ze van een nieuwe game vinden) in de hoop dat mensen op hun reageren, zodat ze het gevoel hebben geaccepteerd te worden.quote:En weer die slappe flauwekul dat GAM niet toegangkelijk is voor newbie's, totaal NIET mee eens gewoon.
We streven er uiteraard naar om zo veel mogelijk views per item te krijgen. Hoe meer views, hoe meer mogelijkheden tot het leveren van unieke content.quote:En wat betreft views en inkomsten missen, alsof mensen zouden denken.. "oh hier kan ik geen reactie plaatsen op nieuwtjes, laat ik dus maar niet meer komen". Nee, mensen lezen het toch wel, en daar heb je je view alweer te pakken. FOK blij, inkomsten binnen. Wil je reageren kom naar het forum, drempel is laag hoor.
En doodsverwensingen?quote:Op donderdag 5 mei 2005 10:52 schreef mordradead het volgende:
maar warez mogen ook niet van de policy, terecht dat -als iemand daarover begint- er even word aangekaart dat het niet de bedoeling is om te pimpen met je warez. Mening erover kan eventueel wel.
Als je in het derde topic zit over een spel wat nog moet uitkomen, met allemaal mensen die zich er op verheugen te babbelen over wat komen gaat. En er komt dan iemand binnen die voor het eerst een reactie wil geven, wat meteen inhoudelijk is "ik heb m bijna binnen" Kan dat behoorlijk steken. Ik heb dan wellicht het hart op mn tong liggen, misschien niet altijd juist vlgs de FOK policy, maar het minste wat ik dan kan zeggen is "Joh ster jij es ff lekker"quote:Op donderdag 5 mei 2005 10:47 schreef Vagere_Hein het volgende:
Klaarblijkelijk is er toch iets mis als jij constateert dat er totaal geen nieuwe mensen meer de Xboxreeks binnenkomen. Ik breng dan jouw harde bejegening van mensen die over warez lullen in herinnering. Ik breng de hooghartige manier waarop jij over "inhoudsloze" reacties praat van users op screenshotposts in herinnering. Ga eens na hoe de gemiddelde mens in een vreemde omgeving komt: men doet niet meteen mee met alle discussies omdat men dat niet durft. Men begint meestal met veilige voor hun alledaagse onderwerpen (idd warez, en wat ze van een nieuwe game vinden) in de hoop dat mensen op hun reageren, zodat ze het gevoel hebben geaccepteerd te
Zoals ik al eerder heb gezegd: net als crew heb jij als 'bekende' GAM-user in feite ook een voorbeeldfunctie. Het schrikt gewoon af als je meteen heel hard in een hoek wordt gezet en je kunt dat best wat normaler aanpakken door uit te leggen dat gepraat over warez niet gewaardeerd wordt door jullie. De achterliggende gedachte van dat soort posts is toch dat ze de aandacht op zichzelf gevestigd willen hebben zodat er interesse naar ze getoond wordt. Ik ken namelijk niemand die out of the blue over een game gaat lopen vertellen op een vreemd forum. Dat heeft ff tijd nodig voordat mensen zich welkom voelen.quote:Op donderdag 5 mei 2005 10:57 schreef Bastard het volgende:
[..]
Als je in het derde topic zit over een spel wat nog moet uitkomen, met allemaal mensen die zich er op verheugen te babbelen over wat komen gaat. En er komt dan iemand binnen die voor het eerst een reactie wil geven, wat meteen inhoudelijk is "ik heb m bijna binnen" Kan dat behoorlijk steken. Ik heb dan wellicht het hart op mn tong liggen, misschien niet altijd juist vlgs de FOK policy, maar het minste wat ik dan kan zeggen is "Joh ster jij es ff lekker"
Om daar vervolgens een ban aan te plakken is mijns inziens overdreven modden, alsof ik iemand een aantal X de kanker in heb gewenst zeker? En dan nog een totaal forum ban ook?
En reageren op inhoudloze reacties, sja als je ziet dat een topic daarin verzand mag je best als user ff aangeven dat je het graag weer inhoudeljik ziet gaan.. of niet dan?
Er zullen mensen zijn die wat sneller meeposten, maar veel mensen willen zich eerst geaccepteerd voelen voordat ze uitgebreid in discussie gaan met anderen. Mensen zijn eigenlijk heel onzeker.quote:Dat heeft mijns inziens weinig te maken met een drempel opwerpen voor nieuwe mensen, het naampje maakt mij helemaal niet uit zelfs, eigenlijk let ik er niet eens op. Het gaat om de manier waarop de mensen posten, en daarop geef je reactie. Zijn nieuwe mensen bij definitie behekst met alleen proletische reacties dan? Nee, natuurlijk niet.. dus er kunnen zat nieuwe mensen bij komen die wel normaal reageren, en dat is absoluut geen probleem.
Door dit soort reacties stert GAM denk ik echter wel langzaam maar zeker. Ik ken in ieder geval mensen die hier niet posten vanwege de ontoegankelijke sfeer en de oorzaak daarvan ligt volgens mij allerminst bij FOK!gamesquote:Op donderdag 5 mei 2005 10:57 schreef Bastard het volgende:
Ik heb dan wellicht het hart op mn tong liggen, misschien niet altijd juist vlgs de FOK policy, maar het minste wat ik dan kan zeggen is "Joh ster jij es ff lekker"
Dat is een verschil van meningquote:Op donderdag 5 mei 2005 11:30 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
Door dit soort reacties stert GAM denk ik echter wel langzaam maar zeker. Ik ken in ieder geval mensen die hier niet posten vanwege de ontoegankelijke sfeer en de oorzaak daarvan ligt volgens mij allerminst bij FOK!games
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |