Onweerlinks "Live"
archief
archief
Stormvue-sites
Cape en voorspellende kaarten:
Wolkenkaarten en foto's:
Neerslagradars:
Golven en de wind:
Weerstations & Actueel weer!:
Webcams:
Diverse weersites:
Informatieve site’s:
Alle radars op een rij + Radar archiefbeelden:
Handig om te weten:
Overige informatie:
De openingspost
Het vorige deeltje
NIEUW: De Atmosfeer Staat Op Ontploffen Foto Album.
De Atmosfeer Staat Op Ontploffen Users Kaart.
De Atmosfeer Staat Op Ontploffen WEBSITE!.
hehe.. ik heb net een stuk op de brommer gedaan, prima te hebben. Zolang ik zelf maar niet hoef te trappen vind ik alles goed vandaag.quote:Op zondag 1 mei 2005 17:08 schreef Demarest het volgende:
Om 17:00 uur hier 30.3 graden, de hitteterreur kent geen grenzen. Ik heb net een stuk autogereden, maar ik voelde me net een braadkip zo zonder airco.![]()
Ja op die manier is het uitermate saai weer jaquote:Op zondag 1 mei 2005 17:11 schreef Marky-Boom het volgende:
@drelletje, ik bedoel meer rustig qua ontwikkeling van buien. Tenminste...tot nu toe is het overal nog aardig rustig.
Thx! dat lukte me dus niet meer omdat ik het topic al op slot had gegooid..quote:
aka bijzon, parhelia http://www.sundog.clara.co.uk/halo/parhelia.htmquote:Op zondag 1 mei 2005 17:14 schreef Marky-Boom het volgende:
Een sundog?
Misschien kun je net zulke filmpjes maken als vorig jaar juliquote:Op zondag 1 mei 2005 17:50 schreef kree het volgende:
hier in Katwijk nog 26,4 graden.
pffffffffff, wel warm hoor
Dat vind ik het hier de hele middag alquote:Op zondag 1 mei 2005 17:48 schreef Oom_Agent het volgende:
Hier wordt het ook wat bewolkter op het moment. Tis ook wat benauwder geworden.
[[url=http://img124.echo.cx/img124/2001/bewolking18os.th.jpg]afbeelding][/URL]
Volgens die tabel lijkt het wel alsof de convergentie lijn nu op Schiphol - Leystad - De Bilt zit.quote:Op zondag 1 mei 2005 18:33 schreef Roel_Jewel het volgende:
volgens http://www.knmi.nl/voorl/weer/aktueel.html is de luchtvochtigheid hier in Maastricht ook 'maar' 32% terwijl dat in het NW op 76% zit ...
Jij mazzelpik!!quote:Op zondag 1 mei 2005 19:42 schreef SpeedyGJ het volgende:
Hier net een klein buitje geweest.
Volgens het RTL4 weerbericht van zonet was het ergens tropisch, ik wacht nu op de dagoverzichten.quote:Op zondag 1 mei 2005 19:36 schreef DemonRage het volgende:
De uiteindelijke officiële temperatuurmeting zal spannend worden... volgens meteonet.nl was het hier in Eindhoven net na 16:00u zo'n 29,6°C... een uurtje later zelfs 29,9°C. Rond 20:15u zullen de hoogst gehaalde temperaturen getoond worden op de KNMI site.
Zou hier in Eindhoven vandaag officiëel een tropische dag geboekt zijn? We zullen zien!
Klopt.quote:Op zondag 1 mei 2005 19:54 schreef Evil-Cherry het volgende:
Komt wel een klein buienlijntje aan via België, zie radar. Maar verder niets, noppes, nada.
Radar 2 doet het niet op weeronline. Klopt dat?
WOWquote:Op zondag 1 mei 2005 20:11 schreef Oom_Agent het volgende:
In Ell en in Eindhoven was het 30 C, net ten zuiden van ons land, in Antwerpen en Kleine Brogel 31 !!
Bovendien is er een ontwikkelende buienlijn in aantocht. Die ligt nu tegen het ZW van Belgie aan. We houden het in de peiling.........
Hou nou op over die rolwolkquote:Op zondag 1 mei 2005 20:12 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Klopt.
En er onstaat een lijn met buien.
Begin van een rolwolk
Maar ik wil rolwolkenquote:Op zondag 1 mei 2005 20:16 schreef Evil-Cherry het volgende:
[..]
Hou nou op over die rolwolkJe lijkt een kennis van me wel, die heeft ook z'n enorme fantasie met z'n windhozen, waterhozen en tsunami's
![]()
Yeah!!!quote:Op zondag 1 mei 2005 20:24 schreef indahnesia.com het volgende:
Eindhoven was precies 30.0 volgens de officiele metingen, dus de 1e tropische dag is afgevinkt.
edit: spuit 11, ik kreeg het forum niet gerefreshed.. hehe
Er onstaat nog een buienlijn voor de eerst ontstane buienlijn uit...quote:Op zondag 1 mei 2005 20:16 schreef 61neorej het volgende:
Begint weer helder te worden hier
Laat die buienlijn nog maar ff ontwikkelen en als het donker is overtrekken
quote:Op zondag 1 mei 2005 20:39 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Er onstaat nog een buienlijn voor de eerst ontstane buienlijn uit...
[afbeelding]
Het lijkt er iig op..
waarom bevallen ze je dan niet?quote:Op zondag 1 mei 2005 21:33 schreef Oom_Agent het volgende:
die 2 ontstane stipjes ( weeronline betaalradar) boven het Ruhrgebied bevallen me niet zo..... ineens zijn ze daar. Kan haast geen valse echo zijn. Er zit zelfs wat rood in. In de gaten houden ff. ( niet dat ze NL kunnen bereiken, maar het zegt wat over de onstabiliteit)
ze waren dus toch valsquote:
Ja joh? Welke wijk? Hier (Heuvel) nog geen druppel gehad! Wel knetterbenauwd trouwensquote:Op zondag 1 mei 2005 23:42 schreef veldmuis het volgende:
Breda - begint nu keihard te regenen, minder dan een seconde nadat ik op dit topic klikte.
Dat zijn de amateur bliksem detectie sites. Kloppen nooit!quote:Op zondag 1 mei 2005 20:58 schreef drelletje het volgende:
http://www.bliksem.nu/
Bijde (paarse en gele puntjes.com) doen het niet Dus dan maar dezealleen een boltek... dus geen goede plaatsaanduiding
Ja, dat zeker, maar volgens mij hebben ze de gratis beelden afgeschaft, of ze hebben een autenticatie probleempje.quote:Op zondag 1 mei 2005 23:57 schreef Weerman het volgende:
[..]
BliksemInslagen.COM! De beste die er is. Voor meeste mensen dan, daarom bijna altijd plat bij veel onweer :|
Komt eraan !! Er ligt een onweerscomplex klaar in ZW Belgie.......quote:Op maandag 2 mei 2005 01:49 schreef ondeugend het volgende:
Zeg oom_agent.....
Waar blijft mijn onweer ?!?![]()
Dat hebben ze helemaal verkeerd, er schuift nu een regengebied over het ZO.quote:Op maandag 2 mei 2005 07:23 schreef indahnesia.com het volgende:
hmm, ze melden dat het in het Zuidoosten lang droog blijft met alsnog eens 25 graden.. Dat wordt dus nog eventjes genieten..
toen ik wegreed merkte ik dat ookquote:Op maandag 2 mei 2005 07:29 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
Dat hebben ze helemaal verkeerd, er schuift nu een regengebied over het ZO.
[afbeelding]
HIer in Nijmegen raakt het al flink bewolkt.
Ziet er goed uit... laat maar komen dat onweerquote:
quote:Waarschuwing:
De komende uren krijgt het verkeer in de westelijke helft van het land met regen- en onweersbuien te maken. Tijdens die buien valt er veel regen en komen er zware windstoten voor.
quote:Op maandag 2 mei 2005 09:36 schreef Weerman het volgende:
Waarschuwing:
De komende uren krijgt het verkeer in de westelijke helft van het land met regen- en onweersbuien te maken. Tijdens die buien valt er veel regen en komen er zware windstoten voor.
De radar beelden kloppen voor hier (Haarlem) wel, het begind nu net met regenen en waaien (bijna harde/stormachtige windvlagen)quote:Op maandag 2 mei 2005 10:15 schreef JoeKurr het volgende:
Volgens mij klopt de radar niet echt.
Hij geeft hier op het laatste beeld zware regen aan, maar het is hier (zo goed als) droog.
Je kan op http://bweijers.dutch-flankers.net/fok-kaart/ zien waar de mensen wonen.quote:Op maandag 2 mei 2005 10:36 schreef emmy het volgende:
Ik be geen weerkundige, maar kijk wel af en toe op dit topic, want jullie hebben er veel verstand van en het is leuk om te zien hoe het weer kan verschillen per regio.
Ik vraag me alleen altijd af waar "hier" is als iemand schrijft "hier nog een zonnetje" of ""Hier begint het te spetteren". Kan iedereen niet, net als Hjalmar, op zijn minst een plaatsnaam of regio vermelden in zijn signatuur?
He wat gaaf: dat is precies wat ik bedoelde: nou nog uit mijn hoofd leren.quote:Op maandag 2 mei 2005 10:39 schreef Marky-Boom het volgende:
@emmy: Een poosje geleden hadden we dat inderdaad min of meer afgesproken. Meestal weten degene die hier wat vaker zitten wel waar iedereen zo'n beetje woont. Als je het echt wil weten kan je hier kijken:
De kaart van de meeste users
Deze is aangemaakt precies voor deze vraag.
Ja jij zit ook in Leeuwarden toch?quote:Op maandag 2 mei 2005 12:01 schreef -Mk- het volgende:
Hahahahah
Ik hoorde een donder en meteen ging het alarm af, echt heel toevallig.
Geen idee, hier in Gilze breekt de zon door.quote:
Dankquote:Op maandag 2 mei 2005 07:59 schreef Dauntless het volgende:
Radarcode voor vandaag is 619901
Klopt.quote:Op maandag 2 mei 2005 12:37 schreef Marky-Boom het volgende:
Ja, die radar is inderdaad vervelend aan het doen...had er net ook al last van, nadat ik opnieuw inlogde niet meer?!?
Wow superquote:Op maandag 2 mei 2005 16:20 schreef drelletje het volgende:
https://www.blids.de/index.htm kijk eens wat voor een leuks ze hebben gemaakt!
Onweerlinks "Live"
archief
archief
Weet ik, ben er ook mee bezigquote:Op maandag 2 mei 2005 16:48 schreef Marky-Boom het volgende:
je moet bij die plaatjes toch echt even een border=0 aangeven, lol ik irriteer me aan die blauwe lijn![]()
hehe gelukkig! Ik vindt dat het OP er weer als een pareltje uitziet! mijn complimenten SpeedyGJ!quote:
Dat zal wel leuk zijn ja! Alhoewel ik mijn hoop er niet echt op vestig, zeker niet op dronten..maar ik gun het je wel hoor Demonquote:Op maandag 2 mei 2005 18:28 schreef DemonRage het volgende:
Vanuit België komen nu toch een paar actievere buien opzetten. Waarschijnlijk van het multi-cell type, waar aan de zuidkant zich de nieuwe cellen ontwikkelen.
Hopelijk komt er eentje over Eindhoven.
denk dat ie net onder langs gaat, en dat ik met de regen te maken krijg.quote:Op maandag 2 mei 2005 18:49 schreef drelletje het volgende:
succes oom agent met je supercell! Ik ben eten! Als het te erg wordt in de kelder he! Ow wel ff een chase doen als hij dichtbij komt
En ik maar denken dat supercells zoals die van vorig jaar hier in Maastricht zo zeldzaam zijnquote:Op maandag 2 mei 2005 18:35 schreef drelletje het volgende:
Er wordt door de prof's gedacht dat in het zuiden nu supercell's zijn
Die paar km zal je toch wel over hebben voor een chase? In Amerika rijden ze dagenlang honderden kilometers.quote:Op maandag 2 mei 2005 18:51 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
denk dat ie net onder langs gaat, en dat ik met de regen te maken krijg.
smakelijk trouwens
Zie dat mooie zwarte kleurtje hierbovenquote:Op maandag 2 mei 2005 19:01 schreef flugeltje het volgende:
WOW....
Ik weet niet wát er net over Tilburg kwam, maar het was heftig
Helaas zit ik nu op m'n werk en heb ik niet echt kunnen kijken, maar ik heb voldoende gehoord..
Flinke regendruppels en behoorlijk onweer. Was hier stikdonker.
ooh,, jammer dan voor jequote:Op maandag 2 mei 2005 19:04 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Ik niet hoor. Ik zit in het zonovergoten Maastricht
.
Jah maar Limbabwe is ook een warm land.quote:Op maandag 2 mei 2005 19:04 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Ik niet hoor. Ik zit in het zonovergoten Maastricht
.
maar dan heb je in ieder geval dikke bak water te verwerkenquote:Op maandag 2 mei 2005 19:05 schreef Marky-Boom het volgende:
Ik denk dat dat de kern is, dus alleen maar zon
quote:Op maandag 2 mei 2005 19:05 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Jah maar Limbabwe is ook een warm land.
Haha dat is zo! Zon, regen en een regenboog! Fok! fairytales.quote:Op maandag 2 mei 2005 19:06 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
maar dan heb je in ieder geval dikke bak water te verwerken
geluksvogel... ik zit weer eens foutquote:Op maandag 2 mei 2005 19:08 schreef Oom_Agent het volgende:
Lucht in ZW richting begint te betrekken........ zal die over Nijmegen gaan. Komt steeds meer zwart in
Geniet nog ff van de tropen... drink een Taksiquote:Op maandag 2 mei 2005 19:09 schreef Roel_Jewel het volgende:
Overigens is 't hier in Maastricht ook aardig aan 't bewolken.
Of slinger aan een liaanquote:Op maandag 2 mei 2005 19:11 schreef DemonRage het volgende:
* DemonRage hoopt ook op foto's
[..]
Geniet nog ff van de tropen... drink een Taksi
maar die pluk links van je bui onder Eindhoven heeft ook de goede richting volgens mij..quote:Op maandag 2 mei 2005 19:13 schreef DemonRage het volgende:
Oke... nu gaan de radarbeelden echt licht geven: fel roze!
[afbeelding]
Misschien toch nog een beetje hoop voor Eindhoven... het bui'tje onderin krimpt in omvang maar activeert weer een klein beetje.
hoop ik ook ja, vooral omdat de trein het niet meer haalt.quote:Op maandag 2 mei 2005 19:14 schreef DemonRage het volgende:
Ik hoop dat Oom_Agent z'n camera opgeladen heeft...
Omdat 't Oom_Agent is?quote:Op maandag 2 mei 2005 19:14 schreef Marky-Boom het volgende:
Ik denk dat Oom_Agent zowieso de volle lading krijgt.
Meer dat het nijmegen is en ik oom agent altijd 'geluk'* zie hebbenquote:
Ik zit in het noorden van Eindhoven... we kunnen goed een km of 7 a 8 uit elkaar wonen en wat buien betreft kan het soms behoorlijk verschillen, zoals we eerder ooit gemerkt hebben. 't wordt idd aardig donker nu: als ik richting het noorden kijk, hangt er erg donkere lucht.quote:Op maandag 2 mei 2005 19:16 schreef indahnesia.com het volgende:
Vanuit het ZW wordt het in Eindhoven donker. Geen onderscheidbare wolk te zien, alleen een donkere vlek. Geen rommel of weerlicht, geen neerslag tot op heden. Ik houdt het raam open.
Ik zit in Tongelre, precies in de splitsing van de spoorwegen naar Venlo en Weert vanuit het station naar het oosten gezien. Het donkere trekt voor mij ten westen langs, het ruikt buiten trouwens sterk naar bloesem, ik ruik geen regen.quote:Op maandag 2 mei 2005 19:18 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Ik zit in het noorden van Eindhoven... we kunnen goed een km of 7 a 8 uit elkaar wonen en wat buien betreft kan het soms behoorlijk verschillen, zoals we eerder ooit gemerkt hebben. 't wordt idd aardig donker nu: als ik richting het noorden kijk, hangt er erg donkere lucht.
precies, het is niet als wolk te beschouwen, gewoon een vale vlekquote:Op maandag 2 mei 2005 19:21 schreef DemonRage het volgende:
Hier ook geen neerslag nog... wel donkere lucht, maar niet echt boeiend genoeg om foto's te maken. (wordt gewoon een donkere vlek)
Off-topic zijn wij buren ofzo?quote:Op maandag 2 mei 2005 19:18 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Ik zit in het noorden van Eindhoven... we kunnen goed een km of 7 a 8 uit elkaar wonen en wat buien betreft kan het soms behoorlijk verschillen, zoals we eerder ooit gemerkt hebben. 't wordt idd aardig donker nu: als ik richting het noorden kijk, hangt er erg donkere lucht.
Achter de donkere lucht hangt een gele lucht btw.
Same hier EIndhoven - grens Veldhoven..quote:Op maandag 2 mei 2005 19:16 schreef indahnesia.com het volgende:
Vanuit het ZW wordt het in Eindhoven donker. Geen onderscheidbare wolk te zien, alleen een donkere vlek. Geen rommel of weerlicht, geen neerslag tot op heden. Ik houdt het raam open.
Ik zie dat het ten westen (5km (?)) behoorlijk regent, ben in staat om er naar toe te gaan, ware het dat ik geen brommer heb.quote:Op maandag 2 mei 2005 19:21 schreef nozem het volgende:
Volgens mij gaat het hier zometeen ontiegelijk los. Ik zit net ten noorden van Eindhoven, het is compleet nacht geworden.
FOTO???quote:Op maandag 2 mei 2005 19:23 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Same hier EIndhoven - grens Veldhoven..
De luchtvochtigheid begint sterk toe te nemen. En het is benauwd. Wel een mooie wolkenpartij (wat ten Noorden op komt zetten).
Daar begon het hier in ieder geval ook mee....quote:Op maandag 2 mei 2005 19:21 schreef nozem het volgende:
Volgens mij gaat het hier zometeen ontiegelijk los. Ik zit net ten noorden van Eindhoven, het is compleet nacht geworden.
quote:Op maandag 2 mei 2005 19:20 schreef Steve-O het volgende:
Hier in zaanstad nog een beetje zon en blauwe lucht
Ik heb wel ergens een een digi... maar ik ben te lui om te zoeken. En ik ga zo eten halen (kebap).quote:
ghehe.. in Tongelre is het droog.quote:Op maandag 2 mei 2005 19:28 schreef nozem het volgende:
Dikke druppels nu, zware regenval!
Ik zit er middenin.
Ik hoor nog geen onweer
Strijp-Meerhoven idem.quote:Op maandag 2 mei 2005 19:28 schreef indahnesia.com het volgende:
ghehe.. in Tongelre is het droog.
kun je de omvang meten?quote:Op maandag 2 mei 2005 19:32 schreef Bertjesteen het volgende:
Ehm Uden krijgt inderdaad de volle laag... regent nu erg hard, ook flinke hagel stenen ben benieuwd wat dit met mijn auto doet.
Blijf je waarnemingen posten! Ik ben erg benieuwd naar de intensiteit, gezien de roze kleur op de radar (wolkbreuk)quote:Op maandag 2 mei 2005 19:32 schreef Bertjesteen het volgende:
Ehm Uden krijgt inderdaad de volle laag... regent nu erg hard, ook flinke hagel stenen ben benieuwd wat dit met mijn auto doet.
anders ik wel.quote:Op maandag 2 mei 2005 19:33 schreef nozem het volgende:
[..]
Blijf je waarnemingen posten! Ik ben erg benieuwd naar de intensiteit, gezien de roze kleur op de radar (wolkbreuk)
Intensiteit neemt langzaam af, regent nu rustig. Grootste regen is alweer gestopt. Het rommelt nog wel in de verte. Richting Veghel is het nog erg donker er kan nog wat aankomen.quote:Op maandag 2 mei 2005 19:33 schreef nozem het volgende:
[..]
Blijf je waarnemingen posten! Ik ben erg benieuwd naar de intensiteit, gezien de roze kleur op de radar (wolkbreuk)
Helaas, hier nu ook, al rommelt het wel een beetje. Het heeft hier maar een paar minuten echt gekletterd, het zware werk is voor NO-Brabant en omgeving Nijmegen (en daar zit ik nu helaas niet)quote:Op maandag 2 mei 2005 19:35 schreef it_was_me het volgende:
Het is hier nog steeds droog en ik zit toch echt heel dicht bij Son en Breugel. Het is ook veel lichter geworden buiten
Waar zit je precies?quote:Op maandag 2 mei 2005 19:44 schreef it_was_me het volgende:
2 druppels is alles wat ik op mijn raam heb gezien. Het is hier rakelings langs af gegaan.
Gemiste kans...quote:
Dan zit je bijna tegen de geluidswal?... ik zit nog net vóór blixembosch (de Tempel)quote:Op maandag 2 mei 2005 19:51 schreef it_was_me het volgende:
[..]
Eindhoven noord. Vanuit mijn voortuin zie ik het ikea bord (blixembosch)
Tering wat dichtbij allemaal. Dat is dik een kwartier fietsen voor mij ja.quote:Op maandag 2 mei 2005 19:51 schreef it_was_me het volgende:
[..]
Eindhoven noord. Vanuit mijn voortuin zie ik het ikea bord (blixembosch)
verzopenquote:Op maandag 2 mei 2005 19:55 schreef nozem het volgende:
Waar zijn de Fok!'ers uit Nimwegen als je ze nodig hebt?
Yep tegen de geluidswal. Niet in de amerikaanse buurt wel sprookjesboschquote:Op maandag 2 mei 2005 19:52 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Dan zit je bijna tegen de geluidswal?... ik zit nog net vóór blixembosch (de Tempel)
Dat ligt op de route naar Nijmegenquote:Op maandag 2 mei 2005 20:00 schreef nozem het volgende:
Ik las net dat Sint Hubert in NO-Brabant 17 mm in 10 minuten meldt. Straten staan blank. Het is dus een killer van jewelste, die bui.
Te vroegquote:Op maandag 2 mei 2005 20:05 schreef drelletje het volgende:
Nieuwe topic heb ik nu net klaar staan... Hier is het nu blauw!
[afbeelding]
Wacht maar tot oom agent er is, dan knalt het topic opeens!... Hier wat flocus en castellanusquote:
Waren mijn foto's zichtbaar? (staan op een eigen host)quote:Op maandag 2 mei 2005 20:13 schreef Marky-Boom het volgende:
Heb je ook ergens een picture van de lucht in eindhoven indahnesia?
nope, het is wederom geen wolk, maar een vale vlek. Niet specatulair en niet extreem donker of zo.quote:Op maandag 2 mei 2005 20:13 schreef Marky-Boom het volgende:
Heb je ook ergens een picture van de lucht in eindhoven indahnesia?
ik zie ze nog ja, zo donker ziet het er nu ook weer uit (op afstand). Ik kan helaas niet ver kijken, ik moet richting centrum kijken.quote:Op maandag 2 mei 2005 20:14 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Waren mijn foto's zichtbaar? (staan op een eigen host)
Ghehequote:Op maandag 2 mei 2005 20:17 schreef indahnesia.com het volgende:
Chaos op A16 door vloeibare wasverzachter
En nu nog een flinke bui eroverheen!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |