abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26766658
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 23:07 schreef kinky_queen het volgende:
COLLATERAL

[afbeelding]
Die is juist goed man
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
pi_26766870
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 23:07 schreef kinky_queen het volgende:
COLLATERAL

[afbeelding]
te goed voor een B film idd

psst die film al op de post
  donderdag 5 mei 2005 @ 23:39:35 #103
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_26767447
Heerlijk jongens al die reacties, maar ik vond hem echt niet boeiend

Pascal, Plan 9 is op de bus

donderdag 5 mei 2005 @ 23:47:09 #104
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_26767782
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 23:08 schreef Hare het volgende:
La Vita e Bella

Op 't grote scherm
La Vita e Bella.
Lijkt me inderdaad tof om die op het grote scherm te zien.

Ik heb Carnivale zitten kijken en dat is fucking geniaal tot nu toe, maar ik kan dus helaas geen filmrecensies plaatsen.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
  vrijdag 6 mei 2005 @ 00:01:06 #105
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_26768271
Schindler's List

Voor de triljoenste keer. Wat ik heb met films meerdere malen kijken weet ik ook niet. Het blijft een mooie film. Alleen het eind is veels te zoetsappig. Maar dat was ook wel te verwachten. Gelukkig ben ik Liam en Ralph-fan. Het grootste minpunt van de film vind ik alleen Ben Kingsley. Hij acteert geweldig, begrijp me niet verkeerd. Maar gezien zijn verleden komt 'ie gewoon niet echt realistisch over als de joodse Stern. Beetje het Gregory Peck-effect in Boys From Brazil. Nouja. Toch okay.

Cijfer: 8-.

pi_26768514
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 00:01 schreef BlaatschaaP het volgende:
Schindler's List

Voor de triljoenste keer. Wat ik heb met films meerdere malen kijken weet ik ook niet. Het blijft een mooie film. Alleen het eind is veels te zoetsappig. Maar dat was ook wel te verwachten. Gelukkig ben ik Liam en Ralph-fan. Het grootste minpunt van de film vind ik alleen Ben Kingsley. Hij acteert geweldig, begrijp me niet verkeerd. Maar gezien zijn verleden komt 'ie gewoon niet echt realistisch over als de joodse Stern. Beetje het Gregory Peck-effect in Boys From Brazil. Nouja. Toch okay.

[afbeelding]
he du dieb
  vrijdag 6 mei 2005 @ 00:26:00 #107
13148 Shogo
Psycho...
pi_26768957
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 23:39 schreef kinky_queen het volgende:
Heerlijk jongens al die reacties, maar ik vond hem echt niet boeiend

Pascal, Plan 9 is op de bus

Let maar niet op hem jongens, die b-films tasten de hersenen aan.
  vrijdag 6 mei 2005 @ 00:28:28 #108
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_26769019
BESTIALITA

Tis idd wat je denkt alleen niet zo expliciet gelukkig.

This movie was a classic slice of cheese that I previously thought could never be made. Keep in mind that there is no actual "illegal" activity in this movie, however the blatant illusion of it is enough to make anyone want to take a shower after watching.

For fans of Euro-sleaze, Joe D'amato and other purveyors of cheap thrills, do yourself a favor and track it down. Keep in mind that there may be various prints of this floating around, but if you get one that's listed as WIDESCREEN, you should be OK. There are also no known English subs for this, but take it from me, you don't need to understand what is going on to be able to enjoy the tasteless treats that await you.

This movie is truly one in a million.

Born

[ Bericht 10% gewijzigd door kinky_queen op 06-05-2005 00:58:13 ]
  vrijdag 6 mei 2005 @ 01:20:11 #109
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_26769862
Seom (The Isle) (2000)

Ik zal de film in het kort proberen samen te vatten, al is dat heel lastig aangezien dit typisch een film is die niet samen te vatten is, maar beleefd moet worden. Nou iig de film gaat over een vrouw, die een soort hutjespark op het water runt. (Zie de foto voor wat ik bedoel.) Op een dag komt er een man, die op de vlucht is voor iets uit zijn verleden, zo'n hutje huren. Langzaam aan ontstaat er een wederzijdse aantrekkingskracht tussen de twee. Maar daar is nog niet alles mee gezegd. Want de vrouw is doofstom en praat dus niet. Wat ze wel doet is mannen die haar misbruiken te grazen nemen.

Ki-duk Kim doet het weer. Wat is die man toch een geweldige regisseur. Ook in deze film weet die met minimale middelen een groots mogelijk effect te behalen. Alles wordt weer heel subtiel, rustig en mooi in beeld gebracht en alles wordt aan de interpretatie van de kijker over gelaten. De film heeft een beetje dezelfde sfeer als Spring, Summer etc., alleen wordt in deze film die sfeer soms ook gebruikt om de spanning op te voeren aangezien het soms of de vrouw gek wordt. Een sfeer die trouwens versterkt wordt door de fantastische soundtrack. En net als in Bin-jip word ook in deze film een relatie op gebouwd tussen de hoofdpersonen zonder enig gebruik van dialoog. Waardoor alle emoties dmv. lichaamstaal en gelaatsuitdrukkingen getoond moeten worden. Vooral de vrouwelijke hoofdrolspeelster, Jung Suh, weet op ongelovelijk geweldige manier haar karakter vorm te geven.

Zoals al blijkt lijkt de film erg op zijn andere films. Al is dat niet erg, want het zijn fantastische films en er is verder niemand anders op dit moment in de wereld (zover ik weet) die zulke films
maakt.
cijfer: 10
O'ja één laatste waarschuwing de film is niet geschikt voor mensen met een zwak hart of een zwakke maag. De film bevat namelijk twee scéné's die tot de meest schokkendste en verontrustigste die ik ooit gezien heb horen. Zo erg dat zelf een criticus flauw viel.
  vrijdag 6 mei 2005 @ 02:46:16 #110
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_26770627
QUALCOSA STRISCIA NEL BUIO

SOMETHING IS CREEPING IN THE DARK

Prima gestyleerde en steengoede doch zeldzame film (waarom?) die met minimale middelen het maximum weet te bereiken

Hallucinante geluidseffecten en prima acteren dragen bij tot een uitstekende filmervaring

vrijdag 6 mei 2005 @ 03:13:31 #111
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_26770791
RAW DEAL (1948)

Ik hou van dit soort films, maar op de één of andere manier kon ik mijn hoofd er niet goed bijhouden. De sfeer is o.k. Lekker film-noir-achtig. Raymond Burr zou ik nooit herkend hebben.
You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
  vrijdag 6 mei 2005 @ 10:18:45 #112
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_26772415
(#223) Tabu (F.W. Murnau, 1923)
Tijdens het kijken naar deze laatste film van F.W. Murnau, moest ik nogal eens aan Nanook of the North denken. Het verbaasde mij dan ook niet, dat achteraf bleek dat de schrijver en regisseur van die film, Robert J. Flaherty, deze film mede geschreven heeft. Net als Murnau's Sunrise is het een eenvoudig, maar effectief liefdesverhaal verpakt in een mooi jasje. De prachtige tropische locaties en het gebruik van amateurs die ook daadwerkelijk op deze eilanden leven als acteurs, draagt bij aan het authentiteits gevoel. ****

Melinda and Melinda (Woody Allen, 2004)
Leuke film van Woody Allen waarin twee verhalen naast elkaar verteld worden. Ze hebben beide hetzelfde uitgangspunt, maar in het ene verhaal wordt dit vanuit de komische invalshoek verteld en in het andere vanuit het tragische; niet geheel ontoevallig de twee invalshoeken die het oeuvre van Woody Allen typeren. Beide verhalen zijn boeiend en brengen interessante dingen naar voren. ***½
  vrijdag 6 mei 2005 @ 11:57:15 #113
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_26774438
Vandaag een serie shorts gezien van regisseurs Sam Raimi, Josh Becker en Scott Spiegel en acteur Bruce 'God' Campbell van ver voor WITHIN THE WOODS (wat natuurlijk de blauwdruk voor EVIL DEAD is)

Ik heb geen id wanneer de filmpjes gemaakt zijn maar ik schat zoiets als ergens tussen '73 en '76 ook heb ik er niet zo 1,2,3 een review van gevonden op het www.

SIX MONTHS TO LIVE

r:Sam Raimi

Raimi krijgt van dokter Campbell te horen dat hij nog maar 6 maanden te gaan heeft en besluit er heerlijk op los te gaan leven. In de voorbijgaande scenes word hij aangevallen door een stay puft marshmallow man en krijgt hij wel heel letterlijk een 'candlelight dinner'

ATTACK OF THE HELPING HAND!

r:Scott Spiegel

Deze vind ik het leukste

Een vrouw die bezig is met koken krijgt hulp vanuit onverw88 hoek: Een hand zorgt voor paniek in de keuken, zeker als 'melkboer' Sam Raimi in z'n rug word gestoken door diezelfde hand. De soundtrack is een regelrechte copie van Hermanns score voor 'PSYCHO'

Het thema zou terugkomen in Sam Raimi's EVIL DEAD 2

CLEVELAND SMITH - BOUNTY HUNTER

r:Josh Becker

Bruce 'God' Campbell is een Indiana Jones 'achtige euh, nee IS bijna Indiana Jones die opzoek gaat naar zijn vermiste leren broek en komt terecht in een jungle waarin hij word lastiggevallen door kannibalen, dinosaurussen en nazi Raimi

THE BLIND WAITER

r: Scott Spiegel & Josh Becker

Deze is niet zo leuk, maar erg flauw, Bruce 'God' Campbell is een blinde ober in een restaurant met alle gevolgen van dien

Veel van deze scenes en geluidseffecten komen later voor in ARMY OF DARKNESS als Campbell aangevallen word door z'n kleine 'ikjes'

TORRO, TORRO, TORRO!

r:Josh Becker & Scott Spiegel

Een grasmaaier (zoals die in BRAINDEAD) blijkt plotseling over een ziel te beschikken en gaat een eigen leven leiden: hij crossed door de stad en 'scheert' poedels, schoenen en allerlei andere dingen zoals negers met gigantische afro's waardoor er op onverklaarbare wijze taarten door de lucht vliegen en in gezichten terecht komen waaronder die van Campbell en Becker

zo flauw dat het leuk word

pi_26775262
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 00:01 schreef BlaatschaaP het volgende:
Schindler's List

[afbeelding]
Dit blijft inderdaad een ZEER indrukwekkende film...wat mij betreft verplichte kost voor alle rechts-extremistische mongolen en Marrokaanse anti-semieten
  vrijdag 6 mei 2005 @ 12:43:08 #115
4180 Hare
Come fly with me!
pi_26775460
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 12:34 schreef remco147 het volgende:

[..]

Dit blijft inderdaad een ZEER indrukwekkende film...wat mij betreft verplichte kost voor alle rechts-extremistische mongolen en Marrokaanse anti-semieten
Als je echt eens iets zeer indrukwekkends wilt zien kijk dan Nuit et Brouillard (Night and Fog) eens.

Daar liepen pas echt de koude rillingen me over de rug.
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
  vrijdag 6 mei 2005 @ 12:43:58 #116
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_26775475
nog ff aftikken:
Sideways

verhaal veronderstel ik als bekend.
ik vond m behoorlijk sterk, alleen toch ook wel van die typische dingen die t minder maken, zoals t dronken telefoontje bv.

The straight story
ik vond m behoorlijk sterk, ook al is de film wat minder vreemd dan de andere werken van david lynch.
toch blijven er van die vreemde elementen in zitten en dat maakt t apart.
maar lynch is nou eenmaal een van de beste USA-regisseurs

Cidade de deus
ook voor de derde keer blijft het een geweldige film.
het was de 1e keer dat ik m zag nadat ik de serie Cidade dos homes (city of men) heb gezien en dan vallen weer andere dingen op.
darlan cunha had in de tv-serie een hoofdrol maar in CDD slechts een bijrol, bv. maar was ook in CDD al sterk.
  vrijdag 6 mei 2005 @ 14:36:09 #117
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_26778029
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 12:43 schreef Hare het volgende:

[..]

Als je echt eens iets zeer indrukwekkends wilt zien kijk dan Nuit et Brouillard (Night and Fog) eens.

Daar liepen pas echt de koude rillingen me over de rug.
Maar de èchte bikkels kijken natuurlijk alleen Shoah. .
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
  vrijdag 6 mei 2005 @ 15:32:09 #118
4180 Hare
Come fly with me!
pi_26779397
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 14:36 schreef Sai het volgende:

[..]

Maar de èchte bikkels kijken natuurlijk alleen Shoah. .
Tja, 570 minuten voor een beeldbuis zitten vind ik nou ook niet zo'n spektakel

Dan liever een korte maar krachtige 30 minuten
  vrijdag 6 mei 2005 @ 15:48:35 #119
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_26779840

De Tweeling (Ben Sombogaart, 2002): prima melodrama, dat pas aan het eind eventjes in melodramatisch gezaap verzuipt. De Loo's boek zorgt voor een mooie basis met een verhaal dat zowel prima drama biedt als een nieuwe kijk op de Duits-Nederlandse verhoudingen na de oorlog, en de prima acteerprestaties plus de vaardige regie bouwen er mooi op voort. Sombogaart adapteert het alleen allemaal wel net wat te braafjes en dat zorgt ervoor dat ik toch een beetje het 'ik had net zo goed het boek kunnen lezen' gevoel kreeg, wat je natuurlijk zowel positief als negatief kunt zien. Degelijk is het woord. 7,5.
  vrijdag 6 mei 2005 @ 17:14:52 #120
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_26781897
Alexander
Uiteraard alweer eentje in de serie helden epossen die we de laatste tijd over ons heen krijgen. Deze zou wel interessant moeten wezen door de regie van Oliver Stone dus ik had er zin in!
De film volgt lekker de regels van de helden epos dus de film duurt lang, laat grote veldslagen zien, vertelt het hele verhaal van de hoofdpersoon van geboorte tot dood en uiteraard komt er voldoende drama bij kijken.
Ik vond het camerawerk erg mooi tijdens de veldslagen. Je vliegt met die vogel over de troepen en dat ziet er zeker indrukwekkend uit. Voor de rest is dat ook eigenlijk de film. Alles ziet er goed uit en er is duidelijk overal zorg aan besteed. Toch heeft het niets wat we nog niet eerder hebben gezien. Hierdoor is kwaliteit het enige wat over deze film te zeggen is. Gewoon een fijne film om naar te kijken. Een 7,5 dus.
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
  vrijdag 6 mei 2005 @ 19:18:21 #121
40664 Durbin
Who knows..
pi_26784745
Caltiki - il mostro immortale (1959)

Een groep wetenschappers stuiten op een groot slijmerig monster. Eén van hun wordt gebeten en raakt besmet. Wanneer een komeet vlak langs de aarde valt, zorgt de radio-actieve straling ervoor dat het afgenomen proefmonster in het laboratorium groeit tot een volwaardig monster. Het begin is best veelbelovend, maar na een kwartier verzandt de film in een vrij normale thriller om vijf minuten voor het einde nog een klein beetje interessant te worden.

..what evil lurks in the hearts of man? The shadow knows.
  vrijdag 6 mei 2005 @ 19:30:36 #122
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_26785119
Ben het helemaal met je eens Durbin.

Weet je trouwens dat dit het officiele debuut is van grootmeester Mario Bava?

vrijdag 6 mei 2005 @ 20:00:36 #123
40664 Durbin
Who knows..
pi_26786080
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 19:30 schreef kinky_queen het volgende:
Ben het helemaal met je eens Durbin.

Weet je trouwens dat dit het officiele debuut is van grootmeester Mario Bava?

[afbeelding]
Nu wel.

Hier overigens nog wat meer info over Maniacs Revolt.
  vrijdag 6 mei 2005 @ 20:08:03 #124
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_26786284
MOSQUITOMAN

MANSQUITO

De film leverd idd net als wat de reviewer zegt wat je ervan verw8. Denk aan THE FLY (Cronenberg) met een minder budget, en minder geouweteringhoer

Het monster is cheap maar dat is goed gecamoufleerd door de belichting en snelle cuts, als het monster in vol ornaat in beeld is zie je duidelijk dat het een marionet is en dat is natuurlijk best geestig. De acteurs verdienen duidelijk meer maar fans van bfilms zullen daar niet mee zitten

Eentje voor in de collectie

vrijdag 6 mei 2005 @ 22:19:27 #125
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_26789707
Nadat we m afgelopen zondag in Belgie al hadden gezien, zat ie gisteren ook nog eens in de sneak :
Hostage
Vond m de tweede keer beter dan de eerste keer. Maar t grote probleem met deze film blijft toch echt het verhaal en de ontknoping ervan. De plotholes zijn overduidelijk aanwezig, maar technisch gezien zit de film toch wel aardig in elkaar. Vooral de begin titels zijn super .

IMDB Cijfer: 5,7/10
Mijn Cijfer: 6,3/10

En vandaag gezien:
Immortel (ad vitam)
Film die losjes gebaseerd schijnt te zijn op 3 strip boeken die door de regisseur zelf zijn gemaakt. Dan denk ik: schoenmaker houdt je bij je leest! Het zag er allemaal prachtig uit, de special effects en de "decors" waren mooi. Het gegeven van t verhaal is opzich best goed, als je de juiste man voor de juiste klus hebt. En dat is dus waar deze film de mist in gaat. De man kan niet regisseren! Aan het (superdunne) verhaal is werkelijk geen touw vast te knopen, en springt van hot naar her. De combinatie van animatie- en live action personages is leuk bedacht, maar werkt totaal niet en je vraag je dan ook af wat de reden is geweest dat dit is toegepast. Ik gok om te laten hoeveel er tegenwoordig wel niet kan worden bereikt. Ze hadden t beter kunnen laten...
Nee, het ziet er goed uit maar daar is alles mee gezegd.

IMDB Cijfer: 5,9/10
Mijn Cijfer: 5,0/10
  vrijdag 6 mei 2005 @ 22:21:34 #126
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_26791192
Kingdom of heaven
Leuke film,maar wel een beetje lang.En Orlando is wel een beetje een dikkertje
pi_26792089
Son of the mask (2005)
Ik vond het wel een grappige film, maar echt geweldig is hij niet, meer een slap aftreksel van 'The Mask'. Het is, wat is wel had verwacht, géén vervolg van "The Mask' maar een compleet andere film, met dezelfde gedachte..
Een 7.

Robots (2005)
Wat een slechte film zeg, na 20 minuten uitgedaan.
Een 2.

The Pacifier (2005)
Een zeer goede film, waarin Vin Diesel het (weer) heel erg goed doet. Leuk verhaal en goed verfilmt, heb me geen moment verveeld en váák moeten lachen, een aanrader!
Een 8,5.
  zaterdag 7 mei 2005 @ 00:09:47 #129
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_26792320
The Life Aquatic

Woei weer een topper van Wes Anderson. Eigenlijk is dit pas de tweede film die ik van hem zie, maar ach, het was een leuke openingszin. Deze film heeft net als The Royal Tenenbaums een hele aparte sfeer die moeilijk te definieren is. De karakters zijn weer uitermate raar, maar toch irriteren ze je niet en soms leef je zelfs mee ondanks al hun absurde trekjes. Als er ooit een boek van Arnon Grunberg verfilmd gaat worden dan moet Wes Anderson dat doen. Bedenk ik me nu.
Er zit ook een goede vaart in de film.

8

[ Bericht 1% gewijzigd door Wepeel2 op 07-05-2005 00:15:06 ]
  zaterdag 7 mei 2005 @ 00:21:14 #130
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_26792626
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 00:00 schreef heinl het volgende:
The Pacifier (2005)
Een zeer goede film, waarin Vin Diesel het (weer) heel erg goed doet.
  zaterdag 7 mei 2005 @ 00:25:03 #131
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_26792726
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 11:57 schreef kinky_queen het volgende:
Vandaag een serie shorts gezien van regisseurs Sam Raimi, Josh Becker en Scott Spiegel en acteur Bruce 'God' Campbell van ver voor WITHIN THE WOODS (wat natuurlijk de blauwdruk voor EVIL DEAD is)
Ik ben zeer benieuwd waar je deze filmpjes van Raimi en Campbell hebt gezien.
Wijst naar E-mailadres.
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
  zaterdag 7 mei 2005 @ 00:35:09 #132
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_26792984
Un long dimanche de fiançailles
Prachtige film van Jean-Pierre Jeunet die zichzelf (en Amelie) overtreft. Hij combineert romantiek, komedie, oorlog, drama en een detectivefilm in een. Het boeiende verhaal wordt op magistrale wijze verteld, mede door mooie cameratechnieken. De hele film ademt een geweldige sfeer uit. Van de hel van de loopgraven tot het naoorlogse Parijs.

Mijn beste film van 2005 tot nu toe, een 10
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  zaterdag 7 mei 2005 @ 00:35:18 #133
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_26792987
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 00:00 schreef heinl het volgende:

Robots (2005)
Wat een slechte film zeg, na 20 minuten uitgedaan.
Een 2.
Robots is best aardig .. voor de grafix alleen al is het best fun. Je moet ook geen PIXAR verwachten. Een 2 dat had je bv aan Shark Tale mogen geven .. deze film is toch wel een 6 waard.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zaterdag 7 mei 2005 @ 01:25:21 #134
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_26793929
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 00:25 schreef victorinox het volgende:

Ik ben zeer benieuwd waar je deze filmpjes van Raimi en Campbell hebt gezien.
Wijst naar E-mailadres.
Die heb ik thuis op m'n pc gezien

Ik zal morgen ff contact met je opnemen

THEMROC

Een Frans sociaal kritisch filmpje wat zeker niet ieders smaak zal zijn keert de huidige samenleving compleet binnenstebuiten maar doet dat op zo'n overduidelijke manier dat niemand zich hier aangesproken hoeft te voelen

Wat we te zien krijgen is het dagelijks leven van een man die het allemaal een btje zat is en het niet meer neemt. Hij gaat eens doen waar hij zin in heeft en dat is oa z'n huiskamermuur eruitslopen wat een erg leuk fragment opleverd als de metselaar 'langskomt'

ondertitels heb je trouwens niet nodig, er word niet in gesproken, alleen geblérd, en dat is volgens mij een niet bestaande taal...

Rare jongens, die Fransen

zaterdag 7 mei 2005 @ 03:11:29 #135
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_26795139
quote:
Die moet ik zien!
You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
  zaterdag 7 mei 2005 @ 03:31:00 #136
109230 _ELMaikel_
The Fallen
pi_26795227
Robots
You and me baby ain't nothin' but mammals
So let's do it like they do on the Discovery Channel
Do it again now
You and me baby ain't nothin' but mammals
pi_26795825
Alfie

Leuke film, alleen vond ik het niet echt een komedie, maar af en toe was hij wel grappig, Jude Law ( ) als womanizer.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  zaterdag 7 mei 2005 @ 09:27:34 #138
4180 Hare
Come fly with me!
pi_26795853
The Wizard of Oz

Schitterende prachtige geweldige fantastische kinderfilm, waar iedere volwassene ook van moet kunnen genieten. De wereld is prachtig gemaakt, de liedjes zijn ontzettend leuk een meezingbaar en het acteerwerk is erg goed, de acteurs gaan helemaal op in hun karakter. En de film brengt ons een zeer simpele boodschap op een erg effectieve manier. Gewoon een schitterende avonturenfilm, waar je helemaal meegesleept wordt in de wereld van Dorothy.
pi_26796170
Boogeyman
Assault On Precinct 13
Anacondas
  zaterdag 7 mei 2005 @ 10:38:55 #140
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_26796520
GATTI ROSSI IN UN LABIRINTO DI VETRO

EYEBALL/SECRET KILLER

'We are in Barcelona, that's almost in America...'

Logica is ver te zoeken in deze giallo van Umberto Lenzi van wie ik voor het eerst een film goed vind.

In deze amusante slasher worden toeristen in Barcelona geterroriseerd door een moordende maniak die de slachtoffers ontdoet van een oog

Sfeervolle film die lekker makkelijk wegkijkt

Eentje voor in de wishlist

zaterdag 7 mei 2005 @ 10:39:57 #141
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_26796540
(#291) Casque d'or (Jacques Becker, 1952)
Leuke romantische misdaadfilm van Jacques Becker (Le trou). Simone Signoret steelt de show als high class prostituée die valt voor een eenvoudige timmerman. De romance wordt heerlijk ongedwongen uitgewerkt zonder sentimenten, maar dankzij de zorgvuldig gecreëerde karakters werkt het uitstekend. Je voelt de vriendschappen en vetes tussen de verschillende personages. Het contrast tussen de tederheid van Manda wanneer hij bij Marie is en de meedogenloosheid wanneer hij bij zijn concurrenten is, is perfect weergegeven door Becker. ****

Abril despedaçado (Behind the Sun) (Walter Salles, 2001)
Mooie Braziliaanse film over een familievete die al jaren aan de gang is. Met bijzondere en inventieve camerastandpunten wordt het verhaal prachtig vormgegeven. Vooral de achtervolgingsscene door de struiken is erg effectief geschoten. Je waant jezelf er midden in. Het warme weer draagt erg bij aan de broeierige sfeer die er hangt, gerelativeerd met een mooie vriendschap tussen de twee broers. Door de vertellingen van de jongste krijgt de film ook nog iets magisch. ****

(#294) Bring Me the Head of Alfredo Garcia (Sam Peckinpah, 1974)
Toffe actie-thriller van de hand van Sam Peckinpah. Dat betekent dus een flinke dosis compromisloos geweld en een scheut zwarte humor. Naar verluid is dit zijn enige film die verschenenis zonder aangepast te zijn door de producers. Het is een lekkere roadmovie met een fijne Mexicaanse sfeer, die je telkens op het verkeerde been zet. Pas na een kwartier wordt duidelijk dat Warren Oates' personage onze protagonist is die ons mee zal nemen op een geweldadige tocht op zoek naar het hoofd van Alfredo Garcia. ****

Dünyayi kurtaran Adam (The Man Who Saves the World) (Çetin Inanç, 1982)
Voor een kwartiertje is het nog wel vermakelijk, al die verschrikkelijk slechte special effects, acteurs die als buiksprekers bakken met geld kunnen verdienen en belachelijk verhaaltje, maar daarna begint het stierlijk te vervelen. *
  zaterdag 7 mei 2005 @ 12:25:51 #142
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_26798531
White Noise
Standaard thrillertje. ..
Kennelijk bestaat het echt het fenomeen Electronic Voice Phenomena (EVP) maar ze maken er echt weer hollywood-utwerking van.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

6.0 / imdb 5.2
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zaterdag 7 mei 2005 @ 14:17:40 #143
40664 Durbin
Who knows..
pi_26801218
Splatter Farm

Een tweeling gaan bij hun tante en haar zoon op het platteland logeren. Haar zoon houdt zich bezig met het vermoorden van mensen en het bewaren van hun lichaamsdelen. Maar ook hun tante blijkt haar eigenaardigheden te hebben en bewaart ze onder andere haar overleden man (:P) in de schuur. De beeld- en geluidskwaliteit van deze amateurhorror is behoorlijk slecht, maar de film op zich is wel redelijk ok. Het acteren is erbarmelijk slecht (de tante ), maar gore is voldoende aanwezig. Hiervan zijn twee scenes zelfs redelijk nasty. Kort samengevat is deze film best aardig voor een keertje.

Hier nog een drietal screencaps.
  zaterdag 7 mei 2005 @ 14:28:25 #144
120308 mrpopo
They set us up the bomb!
pi_26801450
Soldaat van Oranje (1977)

Directed by
Paul Verhoeven

Deze dichtgetikte film toch maar eens gaan kijken na de makingoff gezien te hebben. Zeer briljante film die ik nu beschouw als de beste Nederlandsche film ooit! VO!!!

Verhoeven laat zien dat een oorlog twee kanten heeft.
  zaterdag 7 mei 2005 @ 14:47:51 #145
40664 Durbin
Who knows..
pi_26801913
The Texel Fretsaw Massacre

Oh man. Een vijf-minuten durend filmpje van Hollandse bodem over een seriemoordenaar die een toevallige voorbijganger achtervolgt, compleet met Miami Vice- en Kill Bill-soundtrack. Misschien een puntje voor de moeite. Van imdb :
quote:
Albeit brief, the film was hilarious, original and well done. Many scenes will have you rolling in the aisles as the film style is reminiscent of the silent greats of the early 1900's. The jerky camera movements and use of single camera shots make this film a modern day silent classic.

Hier nog een tweetal screencaps.
  zaterdag 7 mei 2005 @ 16:13:26 #146
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_26803944

Branded to Kill (Seijun Suzuki, 1967): Suzuki is goed op weg één van mijn favoriete regisseurs te worden. Ook hier hangt het verhaal weer van prehistorisch afgekwijld plakband aan elkaar, maar de talloze visuele vondsten, de toffe surrealistische tweede helft (de climax deed me erg aan het net wat betere Sword of Doom denken) en natuurlijk de stoere actie maken dit weer een genot om uit te zitten. Zoek je al jaren naar een film waarin een huurmoordenaar net zijn doel mist omdat er een vlinder op zijn geweer landt, waarna hij zich via een rare plottwist ineens bevindt naast zijn grootste vijand die de urine uit zijn schoen klopt? Dit is je film. 8,5.

The Petrified Forest (Archie Mayo, 1936): behoorlijk vermakelijke totale mislukking. Dit was eerst een diepzinnig toneelstuk, vol met Grote Vragen over Kunst, Leven, Goedheid, Liefde, enzovoorts. En toen werd er een gangsterfilm van gemaakt. Dat werkt niet echt. Leslie Howard wordt naarmate de film vordert steeds irritanter met zijn quasi-opmerkingen als 'the last great apostle of rugged individualism'. Gelukkig is er Bogart, die schmiert dat het een lieve lust is en tòch verreweg de beste rol neerzet, een prima Bette Davis, en Mayo's regie die alles soepeltjes laat verlopen. Lekker wegkijkertje. 7.

[ Bericht 3% gewijzigd door Sai op 07-05-2005 16:21:35 ]
  zaterdag 7 mei 2005 @ 17:07:05 #147
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_26804725
LA MORTE ACCAREZZA A MEZZANOTTE

DEATH WALKS AT MIDNIGHT/DEATH CARESSES AT MIDNIGHT

Weer een heerlijke giallo vandaag, ditmaal is er een moordenaar met een metalen handschoen waar puntige spikes aanzitten die zijn hobby uitoefent, maar er is meer met deze film aan de hand.

Allereerst leuk om een aantal bekende gezichten te zien (die ik zo gauw niet kan plaatsen ) en uitstekende muziek die nergens gaat vervelen itt andere soundtracks uit soortgelijke films en de plot is wat ingewikkelder dan de standaard slasher waardoor deze giallo afstand neemt van de gemiddelde Italiaanse crimi.

zaterdag 7 mei 2005 @ 19:51:43 #148
40664 Durbin
Who knows..
pi_26808354
House of Wax (1953)

Professor Henry Jarrod bezit een museum vol met wassenbeelden. Wanneer zijn partner zijn investering via de verzekering terug wil zien, steekt deze alles in brand, waarna alle beelden in de vlammen opgaan. Jaren later opent hij opnieuw een museum. Maar op datzelfde moment verdwijnen er een aantal lichamen uit mortuarium. Leuke klassieker met de charismatische Vincent Price. Aardig om te zien dat een aantal wassenbeelden door echte mensen worden gespeeld en daardoor kleine beweginkjes zichtbaar zijn.
  zaterdag 7 mei 2005 @ 20:36:47 #149
83361 SIGMA-X10
When come back, bring pie....
pi_26809533
Gisteren Battle Royale gekeken. Een japanse cult-klassieker die onder Fokkers inmiddels bekend schijnt te zijn. Vond het een vermakelijke film
I'm not a racist; I hate everybody equally
  zaterdag 7 mei 2005 @ 23:57:27 #150
21503 Vava
Zoix!!
pi_26814293
Gisteravond in Goes de film/documentaire Marokko Swingt gezien. De film gaat volgende week geloof ik pas officieel in premiere maar in Goes gisteren dus al een voorproefje
Vanavond was er in Middelburg dezefde voorstelling.

4 In Nederland wonende Marokkanse meisjes krijgen een workshop van een Marokkaanse zangeres. De meisjes zijn erg Nederlands en hebben ook hun eigen stijl In de film krijgen ze dus les van een Marokkaanse zangeres en zingen ze Marokkaanse muziek.

Na afloop was er een optreden van 3 van de 4 meisjes. Totaal geen Marokkaanse muziek maar rock, hip-hop en soul. Erg leuk

Meer info: http://www.cinema.nl/cinema/movies/index.jsp?portals=3142294&movies=22195199

Dit is trouwens de tekst uit de aankondiging van www.tbeest.nl (filmhuis in Goes)
quote:
Ik ben het zat." Met dit clandestien opgenomen en illegaal verspreide liedje shockeerde Najat Aâtabou twintig jaar geleden heel Marokko. Haar ouders plengden tranen, haar broers dreigden haar te vermoorden. Najat Aâtabou ontvluchtte haar geboortedorp Khemisset in de Midden Atlas en leefde drie jaar ondergedoken in Casablanca. Inmiddels is ze een gevierde ster in de gehele Arabische wereld en ook in het Westen is ze bijzonder geliefd in de Marokkaanse gemeenschap.

In mei 2004 gaf Najat Aâtabou in Amsterdam een masterclass aan vier jonge Marokkaans/Nederlandse zangeressen. Karima Lemghari (ex-Dignity, Ali B.), SêNA Casita (Crazy people), Senna Gourdou (Made in da Shade, Pete Philly) en Farna El-Kadmiri (Elfi-Jarz). Tussen de bedrijven door krijgen we steeds meer zicht op het leven van Najat Aâtabou en op de levens van de jonge Marokkaans/Nederlandse zangeressen. Deze laatste willen hun Marokkaanse achtergrond in ere houden, maar in contact met de Marokkaanse vedette blijkt vooral hoe verwesterd ze zijn.

In eerste instantie lijkt de confrontatie met Najat Aâtabou de worsteling van de Marokkaans/Nederlandse zangeressen alleen maar te vergroten; toch volgt er een bevrijdend happy end. In deze swingende film schuren Marokko en Nederland op positieve wijze tegen elkaar aan.
En de poster:"

Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')