abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26766658
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 23:07 schreef kinky_queen het volgende:
COLLATERAL

[afbeelding]
Die is juist goed man
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
pi_26766870
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 23:07 schreef kinky_queen het volgende:
COLLATERAL

[afbeelding]
te goed voor een B film idd

psst die film al op de post
  donderdag 5 mei 2005 @ 23:39:35 #103
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_26767447
Heerlijk jongens al die reacties, maar ik vond hem echt niet boeiend

Pascal, Plan 9 is op de bus

donderdag 5 mei 2005 @ 23:47:09 #104
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_26767782
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 23:08 schreef Hare het volgende:
La Vita e Bella

Op 't grote scherm
La Vita e Bella.
Lijkt me inderdaad tof om die op het grote scherm te zien.

Ik heb Carnivale zitten kijken en dat is fucking geniaal tot nu toe, maar ik kan dus helaas geen filmrecensies plaatsen.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
  vrijdag 6 mei 2005 @ 00:01:06 #105
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_26768271
Schindler's List

Voor de triljoenste keer. Wat ik heb met films meerdere malen kijken weet ik ook niet. Het blijft een mooie film. Alleen het eind is veels te zoetsappig. Maar dat was ook wel te verwachten. Gelukkig ben ik Liam en Ralph-fan. Het grootste minpunt van de film vind ik alleen Ben Kingsley. Hij acteert geweldig, begrijp me niet verkeerd. Maar gezien zijn verleden komt 'ie gewoon niet echt realistisch over als de joodse Stern. Beetje het Gregory Peck-effect in Boys From Brazil. Nouja. Toch okay.

Cijfer: 8-.

pi_26768514
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 00:01 schreef BlaatschaaP het volgende:
Schindler's List

Voor de triljoenste keer. Wat ik heb met films meerdere malen kijken weet ik ook niet. Het blijft een mooie film. Alleen het eind is veels te zoetsappig. Maar dat was ook wel te verwachten. Gelukkig ben ik Liam en Ralph-fan. Het grootste minpunt van de film vind ik alleen Ben Kingsley. Hij acteert geweldig, begrijp me niet verkeerd. Maar gezien zijn verleden komt 'ie gewoon niet echt realistisch over als de joodse Stern. Beetje het Gregory Peck-effect in Boys From Brazil. Nouja. Toch okay.

[afbeelding]
he du dieb
  vrijdag 6 mei 2005 @ 00:26:00 #107
13148 Shogo
Psycho...
pi_26768957
quote:
Op donderdag 5 mei 2005 23:39 schreef kinky_queen het volgende:
Heerlijk jongens al die reacties, maar ik vond hem echt niet boeiend

Pascal, Plan 9 is op de bus

Let maar niet op hem jongens, die b-films tasten de hersenen aan.
  vrijdag 6 mei 2005 @ 00:28:28 #108
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_26769019
BESTIALITA

Tis idd wat je denkt alleen niet zo expliciet gelukkig.

This movie was a classic slice of cheese that I previously thought could never be made. Keep in mind that there is no actual "illegal" activity in this movie, however the blatant illusion of it is enough to make anyone want to take a shower after watching.

For fans of Euro-sleaze, Joe D'amato and other purveyors of cheap thrills, do yourself a favor and track it down. Keep in mind that there may be various prints of this floating around, but if you get one that's listed as WIDESCREEN, you should be OK. There are also no known English subs for this, but take it from me, you don't need to understand what is going on to be able to enjoy the tasteless treats that await you.

This movie is truly one in a million.

Born

[ Bericht 10% gewijzigd door kinky_queen op 06-05-2005 00:58:13 ]
  vrijdag 6 mei 2005 @ 01:20:11 #109
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_26769862
Seom (The Isle) (2000)

Ik zal de film in het kort proberen samen te vatten, al is dat heel lastig aangezien dit typisch een film is die niet samen te vatten is, maar beleefd moet worden. Nou iig de film gaat over een vrouw, die een soort hutjespark op het water runt. (Zie de foto voor wat ik bedoel.) Op een dag komt er een man, die op de vlucht is voor iets uit zijn verleden, zo'n hutje huren. Langzaam aan ontstaat er een wederzijdse aantrekkingskracht tussen de twee. Maar daar is nog niet alles mee gezegd. Want de vrouw is doofstom en praat dus niet. Wat ze wel doet is mannen die haar misbruiken te grazen nemen.

Ki-duk Kim doet het weer. Wat is die man toch een geweldige regisseur. Ook in deze film weet die met minimale middelen een groots mogelijk effect te behalen. Alles wordt weer heel subtiel, rustig en mooi in beeld gebracht en alles wordt aan de interpretatie van de kijker over gelaten. De film heeft een beetje dezelfde sfeer als Spring, Summer etc., alleen wordt in deze film die sfeer soms ook gebruikt om de spanning op te voeren aangezien het soms of de vrouw gek wordt. Een sfeer die trouwens versterkt wordt door de fantastische soundtrack. En net als in Bin-jip word ook in deze film een relatie op gebouwd tussen de hoofdpersonen zonder enig gebruik van dialoog. Waardoor alle emoties dmv. lichaamstaal en gelaatsuitdrukkingen getoond moeten worden. Vooral de vrouwelijke hoofdrolspeelster, Jung Suh, weet op ongelovelijk geweldige manier haar karakter vorm te geven.

Zoals al blijkt lijkt de film erg op zijn andere films. Al is dat niet erg, want het zijn fantastische films en er is verder niemand anders op dit moment in de wereld (zover ik weet) die zulke films
maakt.
cijfer: 10
O'ja één laatste waarschuwing de film is niet geschikt voor mensen met een zwak hart of een zwakke maag. De film bevat namelijk twee scéné's die tot de meest schokkendste en verontrustigste die ik ooit gezien heb horen. Zo erg dat zelf een criticus flauw viel.
  vrijdag 6 mei 2005 @ 02:46:16 #110
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_26770627
QUALCOSA STRISCIA NEL BUIO

SOMETHING IS CREEPING IN THE DARK

Prima gestyleerde en steengoede doch zeldzame film (waarom?) die met minimale middelen het maximum weet te bereiken

Hallucinante geluidseffecten en prima acteren dragen bij tot een uitstekende filmervaring

vrijdag 6 mei 2005 @ 03:13:31 #111
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_26770791
RAW DEAL (1948)

Ik hou van dit soort films, maar op de één of andere manier kon ik mijn hoofd er niet goed bijhouden. De sfeer is o.k. Lekker film-noir-achtig. Raymond Burr zou ik nooit herkend hebben.
You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
  vrijdag 6 mei 2005 @ 10:18:45 #112
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_26772415
(#223) Tabu (F.W. Murnau, 1923)
Tijdens het kijken naar deze laatste film van F.W. Murnau, moest ik nogal eens aan Nanook of the North denken. Het verbaasde mij dan ook niet, dat achteraf bleek dat de schrijver en regisseur van die film, Robert J. Flaherty, deze film mede geschreven heeft. Net als Murnau's Sunrise is het een eenvoudig, maar effectief liefdesverhaal verpakt in een mooi jasje. De prachtige tropische locaties en het gebruik van amateurs die ook daadwerkelijk op deze eilanden leven als acteurs, draagt bij aan het authentiteits gevoel. ****

Melinda and Melinda (Woody Allen, 2004)
Leuke film van Woody Allen waarin twee verhalen naast elkaar verteld worden. Ze hebben beide hetzelfde uitgangspunt, maar in het ene verhaal wordt dit vanuit de komische invalshoek verteld en in het andere vanuit het tragische; niet geheel ontoevallig de twee invalshoeken die het oeuvre van Woody Allen typeren. Beide verhalen zijn boeiend en brengen interessante dingen naar voren. ***½
  vrijdag 6 mei 2005 @ 11:57:15 #113
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_26774438
Vandaag een serie shorts gezien van regisseurs Sam Raimi, Josh Becker en Scott Spiegel en acteur Bruce 'God' Campbell van ver voor WITHIN THE WOODS (wat natuurlijk de blauwdruk voor EVIL DEAD is)

Ik heb geen id wanneer de filmpjes gemaakt zijn maar ik schat zoiets als ergens tussen '73 en '76 ook heb ik er niet zo 1,2,3 een review van gevonden op het www.

SIX MONTHS TO LIVE

r:Sam Raimi

Raimi krijgt van dokter Campbell te horen dat hij nog maar 6 maanden te gaan heeft en besluit er heerlijk op los te gaan leven. In de voorbijgaande scenes word hij aangevallen door een stay puft marshmallow man en krijgt hij wel heel letterlijk een 'candlelight dinner'

ATTACK OF THE HELPING HAND!

r:Scott Spiegel

Deze vind ik het leukste

Een vrouw die bezig is met koken krijgt hulp vanuit onverw88 hoek: Een hand zorgt voor paniek in de keuken, zeker als 'melkboer' Sam Raimi in z'n rug word gestoken door diezelfde hand. De soundtrack is een regelrechte copie van Hermanns score voor 'PSYCHO'

Het thema zou terugkomen in Sam Raimi's EVIL DEAD 2

CLEVELAND SMITH - BOUNTY HUNTER

r:Josh Becker

Bruce 'God' Campbell is een Indiana Jones 'achtige euh, nee IS bijna Indiana Jones die opzoek gaat naar zijn vermiste leren broek en komt terecht in een jungle waarin hij word lastiggevallen door kannibalen, dinosaurussen en nazi Raimi

THE BLIND WAITER

r: Scott Spiegel & Josh Becker

Deze is niet zo leuk, maar erg flauw, Bruce 'God' Campbell is een blinde ober in een restaurant met alle gevolgen van dien

Veel van deze scenes en geluidseffecten komen later voor in ARMY OF DARKNESS als Campbell aangevallen word door z'n kleine 'ikjes'

TORRO, TORRO, TORRO!

r:Josh Becker & Scott Spiegel

Een grasmaaier (zoals die in BRAINDEAD) blijkt plotseling over een ziel te beschikken en gaat een eigen leven leiden: hij crossed door de stad en 'scheert' poedels, schoenen en allerlei andere dingen zoals negers met gigantische afro's waardoor er op onverklaarbare wijze taarten door de lucht vliegen en in gezichten terecht komen waaronder die van Campbell en Becker

zo flauw dat het leuk word

pi_26775262
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 00:01 schreef BlaatschaaP het volgende:
Schindler's List

[afbeelding]
Dit blijft inderdaad een ZEER indrukwekkende film...wat mij betreft verplichte kost voor alle rechts-extremistische mongolen en Marrokaanse anti-semieten
  vrijdag 6 mei 2005 @ 12:43:08 #115
4180 Hare
Come fly with me!
pi_26775460
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 12:34 schreef remco147 het volgende:

[..]

Dit blijft inderdaad een ZEER indrukwekkende film...wat mij betreft verplichte kost voor alle rechts-extremistische mongolen en Marrokaanse anti-semieten
Als je echt eens iets zeer indrukwekkends wilt zien kijk dan Nuit et Brouillard (Night and Fog) eens.

Daar liepen pas echt de koude rillingen me over de rug.
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
  vrijdag 6 mei 2005 @ 12:43:58 #116
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_26775475
nog ff aftikken:
Sideways

verhaal veronderstel ik als bekend.
ik vond m behoorlijk sterk, alleen toch ook wel van die typische dingen die t minder maken, zoals t dronken telefoontje bv.

The straight story
ik vond m behoorlijk sterk, ook al is de film wat minder vreemd dan de andere werken van david lynch.
toch blijven er van die vreemde elementen in zitten en dat maakt t apart.
maar lynch is nou eenmaal een van de beste USA-regisseurs

Cidade de deus
ook voor de derde keer blijft het een geweldige film.
het was de 1e keer dat ik m zag nadat ik de serie Cidade dos homes (city of men) heb gezien en dan vallen weer andere dingen op.
darlan cunha had in de tv-serie een hoofdrol maar in CDD slechts een bijrol, bv. maar was ook in CDD al sterk.
  vrijdag 6 mei 2005 @ 14:36:09 #117
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_26778029
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 12:43 schreef Hare het volgende:

[..]

Als je echt eens iets zeer indrukwekkends wilt zien kijk dan Nuit et Brouillard (Night and Fog) eens.

Daar liepen pas echt de koude rillingen me over de rug.
Maar de èchte bikkels kijken natuurlijk alleen Shoah. .
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
  vrijdag 6 mei 2005 @ 15:32:09 #118
4180 Hare
Come fly with me!
pi_26779397
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 14:36 schreef Sai het volgende:

[..]

Maar de èchte bikkels kijken natuurlijk alleen Shoah. .
Tja, 570 minuten voor een beeldbuis zitten vind ik nou ook niet zo'n spektakel

Dan liever een korte maar krachtige 30 minuten
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
  vrijdag 6 mei 2005 @ 15:48:35 #119
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_26779840

De Tweeling (Ben Sombogaart, 2002): prima melodrama, dat pas aan het eind eventjes in melodramatisch gezaap verzuipt. De Loo's boek zorgt voor een mooie basis met een verhaal dat zowel prima drama biedt als een nieuwe kijk op de Duits-Nederlandse verhoudingen na de oorlog, en de prima acteerprestaties plus de vaardige regie bouwen er mooi op voort. Sombogaart adapteert het alleen allemaal wel net wat te braafjes en dat zorgt ervoor dat ik toch een beetje het 'ik had net zo goed het boek kunnen lezen' gevoel kreeg, wat je natuurlijk zowel positief als negatief kunt zien. Degelijk is het woord. 7,5.
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
  vrijdag 6 mei 2005 @ 17:14:52 #120
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_26781897
Alexander
Uiteraard alweer eentje in de serie helden epossen die we de laatste tijd over ons heen krijgen. Deze zou wel interessant moeten wezen door de regie van Oliver Stone dus ik had er zin in!
De film volgt lekker de regels van de helden epos dus de film duurt lang, laat grote veldslagen zien, vertelt het hele verhaal van de hoofdpersoon van geboorte tot dood en uiteraard komt er voldoende drama bij kijken.
Ik vond het camerawerk erg mooi tijdens de veldslagen. Je vliegt met die vogel over de troepen en dat ziet er zeker indrukwekkend uit. Voor de rest is dat ook eigenlijk de film. Alles ziet er goed uit en er is duidelijk overal zorg aan besteed. Toch heeft het niets wat we nog niet eerder hebben gezien. Hierdoor is kwaliteit het enige wat over deze film te zeggen is. Gewoon een fijne film om naar te kijken. Een 7,5 dus.
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
  vrijdag 6 mei 2005 @ 19:18:21 #121
40664 Durbin
Who knows..
pi_26784745
Caltiki - il mostro immortale (1959)

Een groep wetenschappers stuiten op een groot slijmerig monster. Eén van hun wordt gebeten en raakt besmet. Wanneer een komeet vlak langs de aarde valt, zorgt de radio-actieve straling ervoor dat het afgenomen proefmonster in het laboratorium groeit tot een volwaardig monster. Het begin is best veelbelovend, maar na een kwartier verzandt de film in een vrij normale thriller om vijf minuten voor het einde nog een klein beetje interessant te worden.

..what evil lurks in the hearts of man? The shadow knows.
  vrijdag 6 mei 2005 @ 19:30:36 #122
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_26785119
Ben het helemaal met je eens Durbin.

Weet je trouwens dat dit het officiele debuut is van grootmeester Mario Bava?

vrijdag 6 mei 2005 @ 20:00:36 #123
40664 Durbin
Who knows..
pi_26786080
quote:
Op vrijdag 6 mei 2005 19:30 schreef kinky_queen het volgende:
Ben het helemaal met je eens Durbin.

Weet je trouwens dat dit het officiele debuut is van grootmeester Mario Bava?

[afbeelding]
Nu wel.

Hier overigens nog wat meer info over Maniacs Revolt.
..what evil lurks in the hearts of man? The shadow knows.
  vrijdag 6 mei 2005 @ 20:08:03 #124
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_26786284
MOSQUITOMAN

MANSQUITO

De film leverd idd net als wat de reviewer zegt wat je ervan verw8. Denk aan THE FLY (Cronenberg) met een minder budget, en minder geouweteringhoer

Het monster is cheap maar dat is goed gecamoufleerd door de belichting en snelle cuts, als het monster in vol ornaat in beeld is zie je duidelijk dat het een marionet is en dat is natuurlijk best geestig. De acteurs verdienen duidelijk meer maar fans van bfilms zullen daar niet mee zitten

Eentje voor in de collectie

vrijdag 6 mei 2005 @ 22:19:27 #125
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_26789707
Nadat we m afgelopen zondag in Belgie al hadden gezien, zat ie gisteren ook nog eens in de sneak :
Hostage
Vond m de tweede keer beter dan de eerste keer. Maar t grote probleem met deze film blijft toch echt het verhaal en de ontknoping ervan. De plotholes zijn overduidelijk aanwezig, maar technisch gezien zit de film toch wel aardig in elkaar. Vooral de begin titels zijn super .

IMDB Cijfer: 5,7/10
Mijn Cijfer: 6,3/10

En vandaag gezien:
Immortel (ad vitam)
Film die losjes gebaseerd schijnt te zijn op 3 strip boeken die door de regisseur zelf zijn gemaakt. Dan denk ik: schoenmaker houdt je bij je leest! Het zag er allemaal prachtig uit, de special effects en de "decors" waren mooi. Het gegeven van t verhaal is opzich best goed, als je de juiste man voor de juiste klus hebt. En dat is dus waar deze film de mist in gaat. De man kan niet regisseren! Aan het (superdunne) verhaal is werkelijk geen touw vast te knopen, en springt van hot naar her. De combinatie van animatie- en live action personages is leuk bedacht, maar werkt totaal niet en je vraag je dan ook af wat de reden is geweest dat dit is toegepast. Ik gok om te laten hoeveel er tegenwoordig wel niet kan worden bereikt. Ze hadden t beter kunnen laten...
Nee, het ziet er goed uit maar daar is alles mee gezegd.

IMDB Cijfer: 5,9/10
Mijn Cijfer: 5,0/10
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')