Vandaag een serie shorts gezien van regisseurs Sam Raimi, Josh Becker en Scott Spiegel en acteur Bruce 'God' Campbell van ver voor WITHIN THE WOODS (wat natuurlijk de blauwdruk voor EVIL DEAD is)
Ik heb geen id wanneer de filmpjes gemaakt zijn maar ik schat zoiets als ergens tussen '73 en '76 ook heb ik er niet zo 1,2,3 een review van gevonden op het www.
SIX MONTHS TO LIVEr:Sam Raimi
Raimi krijgt van dokter Campbell te horen dat hij nog maar 6 maanden te gaan heeft en besluit er heerlijk op los te gaan leven. In de voorbijgaande scenes word hij aangevallen door een stay puft marshmallow man en krijgt hij wel heel letterlijk een 'candlelight dinner'
ATTACK OF THE HELPING HAND!r:Scott Spiegel
Deze vind ik het leukste
![]()
Een vrouw die bezig is met koken krijgt hulp vanuit onverw88 hoek: Een hand zorgt voor paniek in de keuken, zeker als 'melkboer' Sam Raimi in z'n rug word gestoken door diezelfde hand. De soundtrack is een regelrechte copie van Hermanns score voor 'PSYCHO'
Het thema zou terugkomen in Sam Raimi's EVIL DEAD 2
CLEVELAND SMITH - BOUNTY HUNTERr:Josh Becker
Bruce 'God' Campbell is een Indiana Jones 'achtige euh, nee
IS bijna Indiana Jones die opzoek gaat naar zijn vermiste leren broek en komt terecht in een jungle waarin hij word lastiggevallen door kannibalen, dinosaurussen en nazi Raimi
THE BLIND WAITERr: Scott Spiegel & Josh Becker
Deze is niet zo leuk, maar erg flauw, Bruce 'God' Campbell is een blinde ober in een restaurant met alle gevolgen van dien
Veel van deze scenes en geluidseffecten komen later voor in ARMY OF DARKNESS als Campbell aangevallen word door z'n kleine 'ikjes'
TORRO, TORRO, TORRO!r:Josh Becker & Scott Spiegel
Een grasmaaier (zoals die in BRAINDEAD) blijkt plotseling over een ziel te beschikken en gaat een eigen leven leiden: hij crossed door de stad en 'scheert' poedels, schoenen en allerlei andere dingen zoals negers met gigantische afro's waardoor er op onverklaarbare wijze taarten door de lucht vliegen en in gezichten terecht komen waaronder die van Campbell en Becker
zo flauw dat het leuk word