Peking express is idd wel koel, mooi, leuk enzoquote:Op vrijdag 3 juni 2005 18:17 schreef Nory het volgende:
[..]
Hoe kon je die nu vergeten?Dé series van Net5
![]()
Toch jammer dat je niet in een Idols-topique hebt gepost, Lemmeb, anders had ik je daar natuurlijk met alle liefde nog even op gewezen.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 08:03 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Toch vraag ik me af of het verzadigingspunt wat betreft de hersenloze, commerciële baggertelevisie zolangzamerhand niet bereikt is. Je kunt nu eenmaal maar naar één programma tegelijk kijken, ook als het om dit soort programma's gaat.
SBS6 zend ook heel wat belangrijk voetbal uit. Toch is dat "maar" de 4de zender van Nederland (1. Nederland 2, 2. RTL4, 3. Nederland 1, 4. SBS6) dus, voetbal is wel gegarandeert voor veel kijkers, maar of ze terug komen is maar zéér de vraag!quote:Op zondag 1 mei 2005 10:05 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
[..]
Ja, ze hebben het voetbal. Maar is dat zo belangrijk dan? Ik vraag het me af. Voetbal trekt alleen een deel van de mannelijke bevolking, en da's volgens mij precies dat deel dat niet naar die andere zooi kijkt.
En dan die sterren met hun bekende programma's. Tot nu toe alleen maar ouwe taarten. Spijkerman en Barend en Van Dorp zijn al bijna bejaard. En zo bijzonder zijn hun programma's helemaal niet dat ze niet te vervangen zijn. Een beetje ouwehoeren en een beetje cabaret. Het leuke aan Kopspijkers was juist dat er weinig reclame inzat, wat het geheel een dynamische indruk gaf.
En Linda de Mol is toch ook al ver 'over the hill'? In haar plaats had men véél beter Wendy van Dijk aan kunnen trekken. Maar misschien komt dat nog, al lijkt me dat dan weer complete overkill, Linda en Wendy bij één en dezelfde zender.
Overigens denk ik niet dat 'Tien' ontzettend beroerd bekeken zal worden. Maar gewoon lang niet goed genoeg om al die miljoenen eruit te halen die er nu worden ingepompt. En da's uiteindelijk wel de bedoeling natuurlijk.
Barend & van Dorp zijn helemaal geen kijkcijferkanonnen zelfs! Ze scoren zéér matig (soms 400.000, soms een miljoen, maar meestal 600.000) waarvan ook nog de verre meerderheid 50+ (en dat is de enige onbelangrijke reclame sector). Het staat alleen wel gerant voor in ieder geval een matig martkaandeel om 22:30. Het staat GERANT voor kijkcijfers.quote:Op zondag 1 mei 2005 11:47 schreef Lemmeb het volgende:
Dat laatste vraag ik me echt af. Zijn B&vD echt nog zulke kijkcijferkanonnen? Is Linda de Mol nog de babe waar half Nederland kwijlend op afstemde?
De tijden dat één ster heel Nederland aan de buis gekluisterd hield zijn al heel lang over. En bovendien zijn sterren heel makkelijk inwisselbaar, zeker als ze wat 'belegen' worden en de kijkcijfers tegenvallen.
Fons Westerloo is weggekocht door RTL. Maar goed, ja dat is de kwaliteitszender van Fons. Enige commerciële zender met niveau, en een zender die een HEEL andere doelgroep trekt dan alle andere zenders. Oftewel, de zender waar SBS het meest aan verdient.quote:Op zondag 1 mei 2005 12:13 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Net 5, da's toch die kwaliteitszender van Fons?
afgelopen week vrijwel dagelijks boven de 800.000 en een marktaandeel van boven de 20% dat is neit rot. En de Mol heeft al gezegd gewoon voor een groot publiek te geen, niet zozeer voor doelgroepenquote:Op maandag 6 juni 2005 13:42 schreef CryARiver het volgende:
[..]
Barend & van Dorp zijn helemaal geen kijkcijferkanonnen zelfs! Ze scoren zéér matig (soms 400.000, soms een miljoen, maar meestal 600.000) waarvan ook nog de verre meerderheid 50+ (en dat is de enige onbelangrijke reclame sector). Het staat alleen wel gerant voor in ieder geval een matig martkaandeel om 22:30. Het staat GERANT voor kijkcijfers.
hij heeft gezegd op de vertrouwde manier te beginnen om zo de kijkers niet af te schrikken en langzaam wil hij nieuwe dingen brengen. Zo gaat hij de nieuwe Studio Sport ook aanpakken, eerst zoals t was en dan langzaam nieuwe technieken inbrengen.quote:Verder heeft de Mol teveel kijkcijfer kanonnen in handen om het niet te laten floppen. Toch denk ik omdat er absoluut GEEN vernieuwing in zit (alle programma's die bekend zijn gemaakt, en dat zijn er veel, zijn OF gejat, OF bijna gejat) dat het de marktleider in ieder geval NIET wordt! Ik denk wel dat Talpa heel wat schade zal toebrengen aan de concurrentie (vooral Nederland 1, RTL4, en alle SBS zenders).
Dat is niet waar. Net5 heeft bijvoorbeeld het succes van Meiden van de Wit en Het Blok te DANKEN aan Expeditie Robinson. Without A Doubt! Het is daarom ook een zéér groot verlies voor Net5.quote:Op zondag 1 mei 2005 15:28 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Ja... Net5 drijft op expeditie Robinson...![]()
De Mol heeft het slechtste van het slechtste amerikaanse serie/film pakket aangekocht (America's Funniest Home Video's, plus nog 2 B-series, en 2 B-films) dat zowat mogelijk was (de rest was al bij andere zenders in handen). Talpa heeft namelijk alleen de overblijvertjes van Disney die SBS niet meer wou.quote:Op zondag 1 mei 2005 19:40 schreef Dos37 het volgende:
[..]
Ze moeten zorgen dat ze nog een paar mooie serie's krijgen CSI of 24 scoort ook altijd nog wel redelijk
Donderdag avond films, en Het Blok (ookal komt dat door Expeditie Robinson). Peking Express doet het ook wel aardig, Meiden van de Wit deed het aardig maar deed het enorm slecht afgelopen seizoen, en series als Desperate Housewives (650.000) en Lost (500.000) doen het ook wel okay.quote:Op vrijdag 3 juni 2005 08:21 schreef Casparovvv het volgende:
[..]
En dat was dan ook het best bekeken programma op net5, en een van de best bekeken programma's in televisieland![]()
Als jij me kan vertellen welke programma's op Net5 ook kijkcijfers van over de miljoen halen?
B&vD is heel erg gast afhankelijk. Vorige week was het Europese Referendum en dan doet B&vD het beter dan normaal. Ook als het EK is, of Tweede Kamer verkiezingen, doet B&vD het beter dan normaal. Maar het gemiddelde van B&vD is "maar" 600.000 kijkers. En dat kan allemaal wel heel mooi en aardig zijn voor de Mol, maar dat betekend wel dat hij nooit die enorme salarissen terug verdient!quote:Op maandag 6 juni 2005 13:51 schreef rubbereend het volgende:
[..]
afgelopen week vrijwel dagelijks boven de 800.000 en een marktaandeel van boven de 20% dat is neit rot. En de Mol heeft al gezegd gewoon voor een groot publiek te geen, niet zozeer voor doelgroepen
[..]
Mag ik weten waar die dat heeft gezegd ? Want ik volg het Medianieuws erg nauw, en ben deze uitspraak nog nooit tegengekomen...quote:Op maandag 6 juni 2005 13:51 schreef rubbereend het volgende:
hij heeft gezegd op de vertrouwde manier te beginnen om zo de kijkers niet af te schrikken en langzaam wil hij nieuwe dingen brengen. Zo gaat hij de nieuwe Studio Sport ook aanpakken, eerst zoals t was en dan langzaam nieuwe technieken inbrengen.
de eerste jaren gaat hij toch nix terug verdienen, het grote verdienen zal pas in de volgende fase gebeuren (lees digitale zenders)quote:Op maandag 6 juni 2005 14:02 schreef CryARiver het volgende:
[..]
B&vD is heel erg gast afhankelijk. Vorige week was het Europese Referendum en dan doet B&vD het beter dan normaal. Ook als het EK is, of Tweede Kamer verkiezingen, doet B&vD het beter dan normaal. Maar het gemiddelde van B&vD is "maar" 600.000 kijkers. En dat kan allemaal wel heel mooi en aardig zijn voor de Mol, maar dat betekend wel dat hij nooit die enorme salarissen terug verdient!
[..]
Mag ik weten waar die dat heeft gezegd ? Want ik volg het Medianieuws erg nauw, en ben deze uitspraak nog nooit tegengekomen...
Talpa. Da's net zoiets als Lada, of Skodaquote:Op maandag 6 juni 2005 13:54 schreef -Mk- het volgende:
De nieuwe naam is Talpa
quote:Op donderdag 2 juni 2005 19:04 schreef Eightball het volgende:
Waarom ze het geen Talpa noemen is me een fucking raadsel.
De naamsbekendheid is top.
Talpa, oftewel de Mol noemt de zender naar zichzelfquote:Op maandag 6 juni 2005 15:16 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Talpa. Da's net zoiets als Lada, of Skoda.
Imo niet veel beter dan 'Tien'.
Top toch?quote:Op maandag 6 juni 2005 18:11 schreef rubbereend het volgende:
Talpa, oftewel de Mol noemt de zender naar zichzelf
quote:Talpa koopt op het nippertje domeinnaam
Uitgegeven: 6 juni 2005 14:34
Laatst gewijzigd: 6 juni 2005 14:37
LAREN - John de Mol heeft vrijdag de domeinnaam www.talpa.nl gekocht, enkele dagen voordat hij de naam van zijn zender bekendmaakte. De vorige eigenaar J. Mol bevestigt maandag dat ze het adres aan De Mol verkocht heeft.
Hoeveel Mol heeft ontvangen, wil ze niet zeggen. Wel wil ze kwijt dat het om enkele duizenden euro's gaat. Ook Talpa bevestigt dat de naam is gekocht, maar wil geen bedrag noemen.
Talpa is wat Latijn voor is 'mol', is nu naam van het investeringsbedrijf van John de Mol. Via dat bedrijf regelt hij onder meer zijn radiowerkzaamheden (Radio 10 Gold en Radio 538) en zijn belang in het multimediale bedrijf Versatel.
Op www.talpa.nl was tot voor kort een 'magazine voor lifestyle & trends' te zien.
quote:Op maandag 6 juni 2005 18:18 schreef Eightball het volgende:
[..]
Top toch?
Dat benauwde gezeik in NL.
John heeft geld -> John richt een zender op -> John zoekt spastisch naar een naam.
Talpa lag de hele tijd al voor zijn voeten maar het was de naam van zijn persoonlijk vehikel. Daar lag het probleem. Bovendien is het het zijn eigen naam. Daar was hij terecht huiverig voor. Gelukkig heeft hij er schijt aan.
Dat jij zo vaak reageert in een topique over een zender waar je toch nooit naar gaat kijkenquote:Op dinsdag 7 juni 2005 14:25 schreef Lemmeb het volgende:
[..]zo te horen hebben we hier een echte fan van Johnnie te pakken
!
bronquote:In een preview van het interview dat Paul Rosenmoller heeft met John de Mol op 18 juni, geeft de Mol aan waarschijnlijk de beslissing van de rechter over het verbod van de naam Tien aan te vechten. Talpa's tweede zender moet de naam Tien dan gaan dragen. De Mol geeft aan dat hij met een enkele zender geen goede vuist kan maken, een tweede komt er dus sowieso.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |