jij ben zeker ook zo een type die denkt dat je onder glas bruin kan wordenquote:Op maandag 2 mei 2005 19:16 schreef frenkck het volgende:
[..]
Wel leuk als je dan na een paar dagen je t-shirt uit doet en erachter komt dat alleen je gezicht en armen bruin zijn geworden. Dat ziet er toch niet uit, nee dan maar iets warmer maar wel helemaal bruin..
Alsof UV-straling niet door glas heen komt, IR-straling wordt tegengehouden.quote:Op maandag 2 mei 2005 19:20 schreef mechatronics het volgende:
[..]
jij ben zeker ook zo een type die denkt dat je onder glas bruin kan worden
ga jij dat eens uitleggen aan al die mensen die 24/7 onder glas werken, en niet bruin wordenquote:Op maandag 2 mei 2005 19:54 schreef frenkck het volgende:
[..]
Alsof UV-straling niet door glas heen komt, IR-straling wordt tegengehouden.
of aan vrachtwagenchaffeurs, waarvan alleen hun linkerarm bruin is (omdat die op de deur ligt, met het raam open zeg maar) en verder lijkbleek zijn...quote:Op maandag 2 mei 2005 20:20 schreef mechatronics het volgende:
[..]
ga jij dat eens uitleggen aan al die mensen die 24/7 onder glas werken, en niet bruin worden
UV-straling gaat juist niet door glas, en IR-straling wel. Vandaar dat het warm wordt in zo'n kas, IR-straling is de warmte, UV-straling is wat je bruin maakt.quote:Op maandag 2 mei 2005 19:54 schreef frenkck het volgende:
[..]
Alsof UV-straling niet door glas heen komt, IR-straling wordt tegengehouden.
quote:Op maandag 2 mei 2005 20:25 schreef sjengpieterse het volgende:
[..]
UV-straling gaat juist niet door glas, en IR-straling wel. Vandaar dat het warm wordt in zo'n kas, IR-straling is de warmte, UV-straling is wat je bruin maakt.
IR-straling juist bijna niet, want die wordt juist weer weerkaatst door het glas. Hierdoor ontstaat de opwarming. Toevallig loopt er nog een leuke discussie hier:quote:Op maandag 2 mei 2005 20:25 schreef sjengpieterse het volgende:
[..]
UV-straling gaat juist niet door glas, en IR-straling wel. Vandaar dat het warm wordt in zo'n kas, IR-straling is de warmte, UV-straling is wat je bruin maakt.
mm nu ben ik even goed aan het nadenken, het zichtbare licht komt in de kas. De dingen (planten enz.) die in de kas zijn absorberen dit en hierdoor wordt het warm. Omdat het warm wordt zendt het IR-straling uit en dat wordt juist weer grotendeels weerkaatst door het glas, anders kan er geen opwarming ontstaan.quote:Op maandag 2 mei 2005 20:32 schreef frenkck het volgende:
[..]
IR-straling juist bijna niet, want die wordt juist weer weerkaatst door het glas. Hierdoor ontstaat de opwarming. Toevallig loopt er nog een leuke discussie hier:
UV licht door glas?
De IR-straling die van de zon binnenkomt heeft een hoge frequentie en dus een korte golflengte en kan daardoor wel door het glas heen. Het wordt opgenomen door de planten, en dan weer uitgezonden, maar met een lagere frequentie en grotere golflengte, en kan daardoor niet door het glas weer naar buiten. Alle warmte blijft dus in de kas, waardoor je opwarming krijgt.quote:Op maandag 2 mei 2005 20:32 schreef frenkck het volgende:
[..]
IR-straling juist bijna niet, want die wordt juist weer weerkaatst door het glas. Hierdoor ontstaat de opwarming. Toevallig loopt er nog een leuke discussie hier:
UV licht door glas?
ik heb het een beetje gelezen, en er wordt 1 ding gezegd wat waar is, dat glas als een "filter" werkt.quote:Op maandag 2 mei 2005 20:32 schreef frenkck het volgende:
[..]
UV licht door glas?
En aangezien ik door het glas heen mijn tv kan bedienen, en als je geen zin hebt om dat na te kijken, kijk dan eens Home Alone, met een afstandbediening en een PVC buisje erop gelijmd-scenequote:At the end of the circuit board there is an infrared LED, or Light Emitting Diode. You can think of an LED as a small light bulb. Many LEDs produce visible light, but a remote's LED produces infrared light that is invisible to the human eye. It is not invisible to all eyes, however. For example, if you have a camcorder it can see the infrared light. Point your remote at the camera and push a button. You will be able to see the infrared light flashing in the viewfinder. The receptor in the TV is able to see infrared light as well.
normaal glas doet dat ookquote:Op maandag 2 mei 2005 20:35 schreef frenkck het volgende:
[..]
mm nu ben ik even goed aan het nadenken, het zichtbare licht komt in de kas. De dingen (planten enz.) die in de kas zijn absorberen dit en hierdoor wordt het warm. Omdat het warm wordt zendt het IR-straling uit en dat wordt juist weer grotendeels weerkaatst door het glas, anders kan er geen opwarming ontstaan.
Maar ik ben niet van mening dat glas al het UV-licht tegenhoudt, want anders zou elke goedkope zonnebril wel alle UV-straling tegenhouden voor je ogen.
Het gaat niet echt om het aantal graden, maar het in de zon zitten.quote:Op maandag 2 mei 2005 23:50 schreef heiden6 het volgende:
"Het is 40 graden, maar gelukkig heb ik een witte trui aan, en geen zwarte!"
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |