abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26623610
Zwarte zomerkleding, hoe verzinnen ze het. Wie vind zwarte zomerkleding ook nergens op slaan? ivm het warmte-absorbsie vermogen van zwarte kleding.
pi_26623658
Ze boren een nieuwe markt aan: de gothics!

Maar eh... waar haal je deze info weg?
  zaterdag 30 april 2005 @ 18:22:40 #3
119565 vilnius.inside
I'm sweet enough.
pi_26623673
wat een goths
You can call me Susan if it makes you happy.
  zaterdag 30 april 2005 @ 18:24:12 #4
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_26623715
ik draag ook zwart en ben geen goth o.O

ik wil eigenlijk leger groen maar er is niks fatsoenlijk met die kleuren

heb ook een fel gele broek met wijde pijpen maar das ander verhaal
Human beings, by changing the inner attitudes of their minds, can change the outer aspects of their lives.
William James (1842 - 1910)
pi_26623735
Kijk eens naar de berbers en ander woestijnvolk
Allemaal dragen ze donkere kleding
  zaterdag 30 april 2005 @ 18:25:00 #6
29421 The-Chosen1
take your shirt off
pi_26623736
Dat is speciaal gedaan voor alle bezoekers aan Sensation Black .. like me
raise up !!
pi_26623849
quote:
Op zaterdag 30 april 2005 18:24 schreef R0ADKILL het volgende:
Inderdaad, er was iets mee waardoor het beter was om donkere kleding in de zomer te dragen, maar wat ben ik vergeten. Ik ben niet zo goed in natuurkunde...
pi_26623883
quote:
Op zaterdag 30 april 2005 18:25 schreef The-Chosen1 het volgende:
Dat is speciaal gedaan voor alle bezoekers aan Sensation Black .. like me
Puber
  zaterdag 30 april 2005 @ 18:31:12 #9
29421 The-Chosen1
take your shirt off
pi_26623906
quote:
Op zaterdag 30 april 2005 18:30 schreef Conflict het volgende:

[..]

Puber
leer drinken
raise up !!
pi_26624102
quote:
dan moet je toch eens je zonnebril afdoen

ze dragen namelijk voornamelijk kaki...
-
pi_26624145
quote:
Op zaterdag 30 april 2005 18:29 schreef MadGuy het volgende:

[..]

Inderdaad, er was iets mee waardoor het beter was om donkere kleding in de zomer te dragen, maar wat ben ik vergeten. Ik ben niet zo goed in natuurkunde...
op een gegeven moment is het beter om kleding te dragen dan de zon bloot op je huid te laten schijnen, dat doe ik ook in de kassen, de ongeschoolde helft shirt uit, en de andere mensen gewoon shirt aan, helemaaal wit.
Dat is een stuk koeler
-
pi_26624820
Ik zie het probleem niet zo, de echte warmte duurt hier toch maar een maandje ofzo, de rest van de tijd maakt het echt niet veel uit of je nu zwart of wit draagt hoor.
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
pi_26624949
ieder zijn eigen ding hoor, maar ik ga niet lopen koken in een zwart shirt, ik doe wel n wit quiksilvertje aan ofzo
-
pi_26625237
Ik heb ook gewoon zwarte kleren aan in de zomer hoor. Ik ben gek op zwarte shirtjes en topjes. Veel leuker dan al die barbiekleuren. En ik heb het er echt niet warmer in dan in een licht shirt eerlijkgezegd.
Sanity is (not) statistical
pi_26627001
quote:
Op zaterdag 30 april 2005 18:38 schreef mechatronics het volgende:

[..]

op een gegeven moment is het beter om kleding te dragen dan de zon bloot op je huid te laten schijnen, dat doe ik ook in de kassen, de ongeschoolde helft shirt uit, en de andere mensen gewoon shirt aan, helemaaal wit.
Dat is een stuk koeler
Toen ik in een rozenkwekerij werkte was het inderdaad koeler met een shirt aan.
pi_26627214
De zomers in Nederland zijn ook altijd zo ontzettend heet .
amokaapjeeh O+
pi_26627267
Eerder deze week heb ik het al eens gezegd in een ander topic; ik draag altijd zwarte trainingspakken met zwarte westernlaarzen. Ook het seizoen maakt daarbij niet uit.

Eén van de weinige keren dat ik er last van had, was tijdens een vakantie met een bijzonder heet klimaat. Die vakantie heb ik het hesje van m'n trainingspak uitgedaan, maar de rest (er onder draag ik altijd zwarte shirts) gewoon aangehouden.

m.a.w.; het is prima te doen, en zeker met ons klimaat.
  zaterdag 30 april 2005 @ 20:29:09 #18
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_26627315
quote:
Op zaterdag 30 april 2005 20:27 schreef TheDon1985 het volgende:
Eerder deze week heb ik het al eens gezegd in een ander topic; ik draag altijd zwarte trainingspakken met zwarte westernlaarzen. Ook het seizoen maakt daarbij niet uit.
Meen je dat nou?
Plaats eens een foto
pi_26627402
quote:
Op zaterdag 30 april 2005 18:24 schreef Enyalius het volgende:
ik draag ook zwart en ben geen goth o.O

ik wil eigenlijk leger groen maar er is niks fatsoenlijk met die kleuren
euh..in elk geval is er VEEL te vinden bij de dameskleding in die kleur *net een nieuwe jas in die kleur gekocht*

(:
  zaterdag 30 april 2005 @ 21:02:41 #20
3767 Herald
Come get some
pi_26628143
quote:
het ging iets als:
de zwarte kleding absorbeert de warmte die wordt omgezet in lucht die via hun wijde kleding hun lichaam verkoelt
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
pi_26640725
quote:
Op zaterdag 30 april 2005 19:03 schreef LordLynx het volgende:
Ik zie het probleem niet zo, de echte warmte duurt hier toch maar een maandje ofzo, de rest van de tijd maakt het echt niet veel uit of je nu zwart of wit draagt hoor.
Eens

Ik heb ook wel zwarte kledingstukken voor in de zomer, ook veel wit en andere lichte kleuren,
maar zwart zit er ook tussen en ik voel meestal het verschil niet echt.
pi_26640745
quote:
Op zaterdag 30 april 2005 21:02 schreef Herald het volgende:

[..]

het ging iets als:
de zwarte kleding absorbeert de warmte die wordt omgezet in lucht die via hun wijde kleding hun lichaam verkoelt
juist andersom , zwart wordt warmer dan wit!!, sukkel
sorry voor al m'n typfouten
  zondag 1 mei 2005 @ 15:05:09 #23
3767 Herald
Come get some
pi_26641140
quote:
Op zondag 1 mei 2005 14:45 schreef surferr het volgende:
juist andersom , zwart wordt warmer dan wit!!, sukkel
quote:
quote:
De reden van zwart is dat de onderliggende luchtlaag wordt opgewarmd.
Warme lucht stijgt op en wordt van onderaf aangevuld met koudere
lucht. De stroming die zo ontstaat werkt verkoelend.
  zondag 1 mei 2005 @ 17:04:34 #24
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_26643719
ik heb ook een aantal zwarte shirtjes die gewoon speciaal voor de zomer zijn.
Kan dus makkelijk
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  zondag 1 mei 2005 @ 17:07:23 #25
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_26643776
quote:
Op zondag 1 mei 2005 17:04 schreef ook_gek het volgende:
ik heb ook een aantal zwarte shirtjes die gewoon speciaal voor de zomer zijn.
Kan dus makkelijk
Hoezo ? Omdat jij ze hebt ?
.

ontopic: Ik vind het niet te harden in donkere kleren in de volle zon. Mooi verhaal van die onderliggende luchtlaag, maar werkt dat verhaal ook bij elke vochtigheidsgraad ? Ik heb het idee dat het in Nederland helemaal niet zo werkt.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_26643869
ik bedoel maar, als ik zo een zwart shirt op me rug heb, dan voelt dat net alsof het ding 60 graden is

ok, leuke vergelijking (dit topic is wel vaag)
asfalt is zwart, dit verwarmt de lucht, warme lucht stijgt op, en koele luct wordt aangevoerd
op het asfalt lopen is daarom heel koel....

NOT!
-
pi_26644031
quote:
Op zondag 1 mei 2005 17:10 schreef mechatronics het volgende:
ik bedoel maar, als ik zo een zwart shirt op me rug heb, dan voelt dat net alsof het ding 60 graden is

ok, leuke vergelijking (dit topic is wel vaag)
asfalt is zwart, dit verwarmt de lucht, warme lucht stijgt op, en koele luct wordt aangevoerd
op het asfalt lopen is daarom heel koel....

NOT!
glazen van zonnebrillen hebben ook meestal een zwarte kleur, zelfde idee, koele ogen...

draagt daarom iedereen een zonnebril somers?

Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
pi_26644335
quote:
Op zondag 1 mei 2005 17:16 schreef Casparovvv het volgende:

[..]

glazen van zonnebrillen hebben ook meestal een zwarte kleur, zelfde idee, koele ogen...

draagt daarom iedereen een zonnebril somers?

whehe, voorbeeldje, ik heb een zwarte zonnebril, maar die staat los van mijn hoofd, rust zeg maar alleen op mijn oren en neus, maar als ik die na een volle dag aanraak, is dat ding loeiheet

als ik een dag buitenwerk met een veiligheidsbril, een gele, dan is ie toch een stuk koeler hoor

voorlopig trap ik nog niet in dit versimpelde warmtepomp principe , er wordt namelijk ook nergens gecomprimeerd
-
  zondag 1 mei 2005 @ 18:20:46 #29
3767 Herald
Come get some
pi_26645360
quote:
Op zondag 1 mei 2005 17:07 schreef elcastel het volgende:
ontopic: Ik vind het niet te harden in donkere kleren in de volle zon. Mooi verhaal van die onderliggende luchtlaag, maar werkt dat verhaal ook bij elke vochtigheidsgraad ? Ik heb het idee dat het in Nederland helemaal niet zo werkt.
duh
omdat in Nederland alles strak moet zitten
pi_26645463
De kleur van je kleding afstemmen op het weer is wel erg triest. Je er druk om maken dat anderen niet zo dom zijn is zo mogelijk nog triester.

Valt me overigens tegen van de Fok!ers dat er nog niemand 'Racist, racist!' heft gepost.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_26645622
rick heft gepost:

Racist, racist!
-
  zondag 1 mei 2005 @ 18:34:27 #32
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_26645661
quote:
Op zondag 1 mei 2005 18:25 schreef heiden6 het volgende:
De kleur van je kleding afstemmen op het weer is wel erg triest. Je er druk om maken dat anderen niet zo dom zijn is zo mogelijk nog triester.

Valt me overigens tegen van de Fok!ers dat er nog niemand 'Racist, racist!' heft gepost.
Over triest gesproken.
.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_26645702
quote:

zeggen dat dit triest is, is nog triester
-
pi_26645708

Duh, elcastel.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  zondag 1 mei 2005 @ 18:36:53 #35
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_26645711
juist mooi man
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_26645876
Ik vind het wel okay, kan je tenminste wat leuke zomerkleding in een normale kleur kopen. Ik draag geen wit of iets anders licht. Omdat ik het toch binnen 1 sec voor elkaar krijg er vlekken op te maken. En wat warmte betreft ik voel echt geen verschil tussen wit of zwart. Maar nou heb ik het ook nooit warm in Nederland. Ik zit nu ook met een longsleeve shirt en een zwarte trui aan.
  zondag 1 mei 2005 @ 19:18:34 #37
53167 Ri-Klain
klein zwart schaapje
pi_26646558
Zwart Ook in de zomer!

Zoveel verschil merk ik niet met zwart of niet-zwarte kleding in de zomer in Nederland. Zo warm is t hier niet. Op vakantie wil ik het nog wel eens merken met shirtjes met mouwen, dan is t wel warmer ja, maar met spagettibandjes is t net zo warm als een witte.
Of niet soms?
pi_26651020
quote:
Dat is helemaal niet zo
pi_26655584
quote:

heft
  maandag 2 mei 2005 @ 01:17:41 #40
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_26655641
Meer dan de helft van mijn kleding bestaat uit zwart !

Zwart is altijd goed ! Het toeval wil wel dat ik een paar dagen geleden heb gewinkeld en thuisgekomen ben met alles behalve zwart.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_26655663
Ik draag altijd de kleuren die ik mooi vind.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  maandag 2 mei 2005 @ 02:20:04 #42
39297 Tichelaar
4 8 15 16 23 42
pi_26656377
quote:
Op zaterdag 30 april 2005 18:19 schreef pberends het volgende:
Zwarte zomerkleding, hoe verzinnen ze het. Wie vind zwarte zomerkleding ook nergens op slaan? ivm het warmte-absorbsie vermogen van zwarte kleding.
Men zegt wel vaak dat het met donkere kleding aan warmer aanvoelt, maar dat is helemaal niet zo.
Asjemenou
pi_26657901
Zwart absorbeert warmte, dus dat voelt zeker wel warmer aan, vooral als je een zwarte auto hebt zonder airco, das balen in de zomer.
pi_26657946
Ik ben heeeeeeeeeeeeel erg benieuwd naar het zwarte trainingspak met cowboylaarzen!

Ik zie nu iet sheel raars voor me waar ik om zou lachen als als ik het zie.
maar misschien staat het wel leuk!
pi_26658066
quote:
Op zondag 1 mei 2005 22:13 schreef LSS het volgende:

[..]

Dat is helemaal niet zo
precies, zelfs n korte zoekactie op google geeft dit (de mensen die toch zwart gekleed zijn, kijk ff, die lopen niet in de woestijn)

nog een tegenactie, een wetsuit, je weet wel, die dingen die mensen aandoen als je gaat duiken, surfen of iets. Die dingen zijn bij voorkeur zwart, om extra warmte op te nemen.
-
pi_26661835
quote:
Op maandag 2 mei 2005 08:28 schreef mechatronics het volgende:

[..]

precies, zelfs n korte zoekactie op google geeft dit (de mensen die toch zwart gekleed zijn, kijk ff, die lopen niet in de woestijn)
[afbeelding]

nog een tegenactie, een wetsuit, je weet wel, die dingen die mensen aandoen als je gaat duiken, surfen of iets. Die dingen zijn bij voorkeur zwart, om extra warmte op te nemen.
volgens mij heeft dat onderwater geen nut hoor. Je hebt namelijk meer last van confectiestroming en geleidewarmte dan van absobtiewarmte. Witte (sowieso lichte kleuren) duikpakken worden heel snel vies.
En in Egypte lopen de soldaten wel in zwarte kleding rond.
pi_26663681
quote:
Op maandag 2 mei 2005 11:42 schreef octopussy het volgende:

[..]

volgens mij heeft dat onderwater geen nut hoor. Je hebt namelijk meer last van confectiestroming en geleidewarmte dan van absobtiewarmte. Witte (sowieso lichte kleuren) duikpakken worden heel snel vies.
En in Egypte lopen de soldaten wel in zwarte kleding rond.
dude, wetsuits, das niet alleen voor onder water, als je op je surfboard ligt te drogen, is het wel fijn dat die warme zon je pak gauw droog"kookt"
-
pi_26664364
quote:
Op maandag 2 mei 2005 12:40 schreef mechatronics het volgende:

[..]

dude, wetsuits, das niet alleen voor onder water, als je op je surfboard ligt te drogen, is het wel fijn dat die warme zon je pak gauw droog"kookt"
ik ben geen dude.
en ik heb het ook over duikpakken.
pi_26671355
volgens mij hebben die mensen in de woestijn juist van die knal blauwe jurken aan
''fish are friends, not food!''
pi_26673366
quote:
Op zaterdag 30 april 2005 18:38 schreef mechatronics het volgende:

[..]

Dat is een stuk koeler
Wel leuk als je dan na een paar dagen je t-shirt uit doet en erachter komt dat alleen je gezicht en armen bruin zijn geworden. Dat ziet er toch niet uit , nee dan maar iets warmer maar wel helemaal bruin..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')