Inderdaad, er was iets mee waardoor het beter was om donkere kleding in de zomer te dragen, maar wat ben ik vergeten. Ik ben niet zo goed in natuurkunde...quote:Op zaterdag 30 april 2005 18:24 schreef R0ADKILL het volgende:
Kijk eens naar de berbers en ander woestijnvolk
Allemaal dragen ze donkere kleding
Puberquote:Op zaterdag 30 april 2005 18:25 schreef The-Chosen1 het volgende:
Dat is speciaal gedaan voor alle bezoekers aan Sensation Black .. like me
dan moet je toch eens je zonnebril afdoenquote:Op zaterdag 30 april 2005 18:24 schreef R0ADKILL het volgende:
op een gegeven moment is het beter om kleding te dragen dan de zon bloot op je huid te laten schijnen, dat doe ik ook in de kassen, de ongeschoolde helft shirt uit, en de andere mensen gewoon shirt aan, helemaaal wit.quote:Op zaterdag 30 april 2005 18:29 schreef MadGuy het volgende:
[..]
Inderdaad, er was iets mee waardoor het beter was om donkere kleding in de zomer te dragen, maar wat ben ik vergeten. Ik ben niet zo goed in natuurkunde...
Toen ik in een rozenkwekerij werkte was het inderdaad koeler met een shirt aan.quote:Op zaterdag 30 april 2005 18:38 schreef mechatronics het volgende:
[..]
op een gegeven moment is het beter om kleding te dragen dan de zon bloot op je huid te laten schijnen, dat doe ik ook in de kassen, de ongeschoolde helft shirt uit, en de andere mensen gewoon shirt aan, helemaaal wit.
Dat is een stuk koeler
Meen je dat nou?quote:Op zaterdag 30 april 2005 20:27 schreef TheDon1985 het volgende:
Eerder deze week heb ik het al eens gezegd in een ander topic; ik draag altijd zwarte trainingspakken met zwarte westernlaarzen. Ook het seizoen maakt daarbij niet uit.
euh..in elk geval is er VEEL te vinden bij de dameskleding in die kleurquote:Op zaterdag 30 april 2005 18:24 schreef Enyalius het volgende:
ik draag ook zwart en ben geen goth o.O
ik wil eigenlijk leger groen maar er is niks fatsoenlijk met die kleuren
het ging iets als:quote:Op zaterdag 30 april 2005 18:29 schreef MadGuy het volgende:
Inderdaad, er was iets mee waardoor het beter was om donkere kleding in de zomer te dragen, maar wat ben ik vergeten. Ik ben niet zo goed in natuurkunde...
Eensquote:Op zaterdag 30 april 2005 19:03 schreef LordLynx het volgende:
Ik zie het probleem niet zo, de echte warmte duurt hier toch maar een maandje ofzo, de rest van de tijd maakt het echt niet veel uit of je nu zwart of wit draagt hoor.
juist andersom , zwart wordt warmer dan wit!!, sukkelquote:Op zaterdag 30 april 2005 21:02 schreef Herald het volgende:
[..]
het ging iets als:
de zwarte kleding absorbeert de warmte die wordt omgezet in lucht die via hun wijde kleding hun lichaam verkoelt
quote:Op zondag 1 mei 2005 14:45 schreef surferr het volgende:
juist andersom , zwart wordt warmer dan wit!!, sukkel
quote:Op zaterdag 30 april 2005 18:24 schreef R0ADKILL het volgende:
De reden van zwart is dat de onderliggende luchtlaag wordt opgewarmd.quote:Op zaterdag 30 april 2005 18:29 schreef MadGuy het volgende:
Hoezo ? Omdat jij ze hebt ?quote:Op zondag 1 mei 2005 17:04 schreef ook_gek het volgende:
ik heb ook een aantal zwarte shirtjes die gewoon speciaal voor de zomer zijn.
Kan dus makkelijk
glazen van zonnebrillen hebben ook meestal een zwarte kleur, zelfde idee, koele ogen...quote:Op zondag 1 mei 2005 17:10 schreef mechatronics het volgende:
ik bedoel maar, als ik zo een zwart shirt op me rug heb, dan voelt dat net alsof het ding 60 graden is
ok, leuke vergelijking (dit topic is wel vaag)
asfalt is zwart, dit verwarmt de lucht, warme lucht stijgt op, en koele luct wordt aangevoerd
op het asfalt lopen is daarom heel koel....
NOT!
whehe, voorbeeldje, ik heb een zwarte zonnebril, maar die staat los van mijn hoofd, rust zeg maar alleen op mijn oren en neus, maar als ik die na een volle dag aanraak, is dat ding loeiheetquote:Op zondag 1 mei 2005 17:16 schreef Casparovvv het volgende:
[..]
glazen van zonnebrillen hebben ook meestal een zwarte kleur, zelfde idee, koele ogen...
draagt daarom iedereen een zonnebril somers?![]()
![]()
duhquote:Op zondag 1 mei 2005 17:07 schreef elcastel het volgende:
ontopic: Ik vind het niet te harden in donkere kleren in de volle zon. Mooi verhaal van die onderliggende luchtlaag, maar werkt dat verhaal ook bij elke vochtigheidsgraad ? Ik heb het idee dat het in Nederland helemaal niet zo werkt.
Over triest gesproken.quote:Op zondag 1 mei 2005 18:25 schreef heiden6 het volgende:
De kleur van je kleding afstemmen op het weer is wel erg triest. Je er druk om maken dat anderen niet zo dom zijn is zo mogelijk nog triester.
Valt me overigens tegen van de Fok!ers dat er nog niemand 'Racist, racist!' heft gepost.
zeggen dat dit triest is, is nog triesterquote:Op zondag 1 mei 2005 18:25 schreef heiden6 het volgende:
De kleur van je kleding afstemmen op het weer is wel erg triest. Je er druk om maken dat anderen niet zo dom zijn is zo mogelijk nog triester.
Valt me overigens tegen van de Fok!ers dat er nog niemand 'Racist, racist!' heft gepost.
Dat is helemaal niet zoquote:Op zaterdag 30 april 2005 18:24 schreef R0ADKILL het volgende:
heftquote:Op zondag 1 mei 2005 18:25 schreef heiden6 het volgende:
Men zegt wel vaak dat het met donkere kleding aan warmer aanvoelt, maar dat is helemaal niet zo.quote:Op zaterdag 30 april 2005 18:19 schreef pberends het volgende:
Zwarte zomerkleding, hoe verzinnen ze het. Wie vind zwarte zomerkleding ook nergens op slaan? ivm het warmte-absorbsie vermogen van zwarte kleding.
precies, zelfs n korte zoekactie op google geeft dit (de mensen die toch zwart gekleed zijn, kijk ff, die lopen niet in de woestijn)quote:
volgens mij heeft dat onderwater geen nut hoor. Je hebt namelijk meer last van confectiestroming en geleidewarmte dan van absobtiewarmte. Witte (sowieso lichte kleuren) duikpakken worden heel snel vies.quote:Op maandag 2 mei 2005 08:28 schreef mechatronics het volgende:
[..]
precies, zelfs n korte zoekactie op google geeft dit (de mensen die toch zwart gekleed zijn, kijk ff, die lopen niet in de woestijn)
[afbeelding]
nog een tegenactie, een wetsuit, je weet wel, die dingen die mensen aandoen als je gaat duiken, surfen of iets. Die dingen zijn bij voorkeur zwart, om extra warmte op te nemen.
dude, wetsuits, das niet alleen voor onder water, als je op je surfboard ligt te drogen, is het wel fijn dat die warme zon je pak gauw droog"kookt"quote:Op maandag 2 mei 2005 11:42 schreef octopussy het volgende:
[..]
volgens mij heeft dat onderwater geen nut hoor. Je hebt namelijk meer last van confectiestroming en geleidewarmte dan van absobtiewarmte. Witte (sowieso lichte kleuren) duikpakken worden heel snel vies.
En in Egypte lopen de soldaten wel in zwarte kleding rond.
ik ben geen dude.quote:Op maandag 2 mei 2005 12:40 schreef mechatronics het volgende:
[..]
dude, wetsuits, das niet alleen voor onder water, als je op je surfboard ligt te drogen, is het wel fijn dat die warme zon je pak gauw droog"kookt"
Wel leuk als je dan na een paar dagen je t-shirt uit doet en erachter komt dat alleen je gezicht en armen bruin zijn geworden. Dat ziet er toch niet uitquote:Op zaterdag 30 april 2005 18:38 schreef mechatronics het volgende:
[..]
op een gegeven moment is het beter om kleding te dragen dan de zon bloot op je huid te laten schijnen, dat doe ik ook in de kassen, de ongeschoolde helft shirt uit, en de andere mensen gewoon shirt aan, helemaaal wit.
Dat is een stuk koeler
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |