Dus daar wordt je ook een beetje bruin van?quote:Op zaterdag 30 april 2005 21:17 schreef Lucille het volgende:
Het komt er wel doorheen, alleen minder. Het werkt als een filter. Maar er komt wel degelijk UV doorheen.
Dit past overigens meer in WFL dan DIG.
volgens mij kun je ook achter glas verbranden of bruin worden. De meeste auto's hebben getint glas, dus daar gebeurt het niet zo snel.quote:Op zaterdag 30 april 2005 21:38 schreef pberends het volgende:
[..]
Dus daar wordt je ook een beetje bruin van?
Aha, bedankt.quote:Op zaterdag 30 april 2005 21:53 schreef omearos het volgende:
[..]
volgens mij kun je ook achter glas verbranden of bruin worden. De meeste auto's hebben getint glas, dus daar gebeurt het niet zo snel.
Ik weet wel dat er verschillende soorten UV-licht bestaan, waarvan er verschillen zijn in het vermogen om bruin te worden en de schadelijke effecten. Het fijne weet ik hier echter niet van..quote:Op zaterdag 30 april 2005 22:12 schreef omearos het volgende:
wat is het verschil tussen verbranden en bruin worden? gebeurt dat door een andere golflengte?
Verbranden en bruin worden wordt niet veroorzaakt door verschillende UV-types(UvA en UvB) maar door allebei.quote:Op zaterdag 30 april 2005 22:15 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik weet wel dat er verschillende soorten UV-licht bestaan, waarvan er verschillen zijn in het vermogen om bruin te worden en de schadelijke effecten. Het fijne weet ik hier echter niet van..
Bron: http://www.betterhealth.v(...)plained?OpenDocumentquote:UVA and UVB radiation are both involved in sunburn, but skin reacts differently to each one:
UVA - penetrates into the deeper skin layers and damages the site where new skin cells are born. Wrinkles, age spots and sagging skin are the results of long term exposure to UVA radiation.
UVB - affects the surface skin layer. The skin responds by releasing chemicals that dilate blood vessels. This causes fluid leakage and inflammation - better known as sunburn.
Juist andersom, dacht ik...quote:Op zaterdag 30 april 2005 22:10 schreef Koewam het volgende:
Door glas kun je niet bruin worden, doordat bepaalde golflenten niet door het licht kunnen.
Verbranden kan wel
Ik vind het eigenlijk wel een goede DIG vraag.quote:Op zaterdag 30 april 2005 21:17 schreef Lucille het volgende:
Het komt er wel doorheen, alleen minder. Het werkt als een filter. Maar er komt wel degelijk UV doorheen.
Dit past overigens meer in WFL dan DIG.
Voor de zonnebank gebruiken ze kwartsglas. Das een speciaal en duur soort glas dat veel beter de UV straling doorlaat. De hoge prijs van zonnebanken wordt dan ook vooral veroorzaakt door de hoge prijs van het kwartsglas, want de verdere materialen zijn nu niet echt super duur.quote:Op zaterdag 30 april 2005 22:10 schreef Koewam het volgende:
Door glas kun je niet bruin worden, doordat bepaalde golflenten niet door het licht kunnen.
Verbranden kan wel
Glas bij zonnebank is een ander soort glas. Had hier laatst een artikel over gelezen, maar de rest is mij ontschoten. Was de vraagbaak van de Quest volgens mij.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |