Nou zo'n eikel verdiend eik niet zo'n snelle dood, langzaam en pijnlijk moet ie doodquote:Op vrijdag 29 april 2005 09:11 schreef Aurelium het volgende:zelf voor de leeuwen gooien die klootzak.
quote:Op vrijdag 29 april 2005 09:17 schreef Zwartkijken het volgende:
Hoe is het eigenlijk met de leeuwen?
Omdat hij een paar eigendommen terug wou?quote:
Idd, de schrijjver van dit nieuwsbericht moet voor de leeuwen!quote:Op vrijdag 29 april 2005 09:15 schreef method21 het volgende:
...ik vind trouwens de woorden "neger"en "zwarte" veel aanstootgevender dan het bericht uiterraard keur ik niet goed wat er in het bericht staat
Ja. En het was natuurlijk een goede nieuwsposter.quote:Op vrijdag 29 april 2005 09:29 schreef Legendary het volgende:
Kan ik hier nou uit opmaken dat RTL Nieuws gewoon ruim een jaar achterloopt met nieuws??????
Wat een witte neger niet zeldzaam?quote:Op vrijdag 29 april 2005 09:36 schreef HIHIHIHI het volgende:
Witte leeuwen zijn zeldzaam...... een neger niet.
Nee, in het FP bericht is de verdachte aangehouden, in dit RTL nieuwsbericht is hij ondertussen schuldig bevonden.quote:Op vrijdag 29 april 2005 09:29 schreef Legendary het volgende:
Kan ik hier nou uit opmaken dat RTL Nieuws gewoon ruim een jaar achterloopt met nieuws??????
Waarschijnlijk voedselschaarste. Het waren zeldzame witte leeuwen dus die mag je niet zomaar laten uitsterven. Het lijkt me dus wel duidelijk dat de boer uit noodzaak heeft gehandeld.quote:
Juist, negers zitten vol met vezels, vitaminen en proteinen.quote:Op vrijdag 29 april 2005 14:37 schreef thabit het volgende:
[..]
Waarschijnlijk voedselschaarste. Het waren zeldzame witte leeuwen dus die mag je niet zomaar laten uitsterven. Het lijkt me dus wel duidelijk dat de boer uit noodzaak heeft gehandeld.
Inderdaad. Het zou gewoon dierenmishandeling zijn om die neger niet aan z'n leeuwen te voeren.quote:Op vrijdag 29 april 2005 15:16 schreef Bijsmaak het volgende:
[..]
Juist, negers zitten vol met vezels, vitaminen en proteinen.
![]()
quote:Op vrijdag 29 april 2005 15:22 schreef Blommie-Junior het volgende:
Dat soort dingen gebeuren hier... zag het gister hier op het nieuws...
"oh sgat!...voer jij de leeuwen effe een neger?"quote:Op vrijdag 29 april 2005 15:22 schreef Blommie-Junior het volgende:
Dat soort dingen gebeuren hier... zag het gister hier op het nieuws...
hahaha, jaaaa ik ben met enige regelmaat in Zuid Afrika. En daar wonen we met zoveel mensen als er op dat moment zijn in een huis. Wisselt een beetje. Ligt eraan wiens shack pas ingestort is dus wie onderdak nodig heeft. We helpen elkaar, zie je. In Soweto of in Alexandra of in Yeoville of Hillbrow.quote:Op vrijdag 29 april 2005 22:15 schreef mechatronics het volgende:
gast, TS, dudes, zijn jullie wel eens in zuid-afrika geweest ofzo?
Waar iedereen met 50 man in een fort woont, waar je niet de straat op gaat zonder minimaal 3 pistolen op zak te hebben? Waar de taal een mengelmoes is van 10 talen![]()
ZuidAfrika is gewoon verschrikkelijk link, klaar.
jaja, een ouwe neger voeren aan zeldzame leeuwen.quote:Op vrijdag 29 april 2005 16:25 schreef thabit het volgende:
[..]
Inderdaad. Het zou gewoon dierenmishandeling zijn om die neger niet aan z'n leeuwen te voeren.
Verschillende soorten klikgeluiden die je met je tong kunt maken maar dan in een woord. Xhosa, bijvoorbeeld, heeft er veel. De naam alleen al. De Xh is een klik. Kan ik je moeilijk uitleggen zonderdat je het kunt horen.quote:Op zaterdag 30 april 2005 00:54 schreef speedfreakssj het volgende:
wat is een clicksound? dat geluid wat starvin marvin maakt? dat net alsof gij zijn kaak een beetje opzijschuift ofzo.
je weet wel, als je zwart bent en geen kraakbeen kan kopen dan is dat er niet en kan je je kaken schuiven......
nee, dat rare geluidje, als steentjes op het asfalt?
dat doen ze al als het een vrouw was geweest in afrika...quote:Op zaterdag 30 april 2005 14:28 schreef Stuart het volgende:
Ziekelijk bizar, zo iemand mogen ze wat mij betreft stenigen![]()
Als je hoort wat de negers de blanke boeren aandoen is het minstens zo erg, dit bericht doet denken dat de apartheid nog steeds van een kant komt.quote:Op vrijdag 29 april 2005 09:09 schreef FokHond het volgende:
29-04-2005 (bron rtlnieuws)
Blanke boer voert neger aan zeldzame leeuwen
De apartheid in Zuid-Afrika is voorbij, maar dat maakt een blanke boer niets uit. Hij voerde zijn leeuwen een levende neger.
De boer is door een rechter schuldig bevonden. Ook een zwarte knecht van de boer zal worden gestraft. De rechtbank gaat tegen een tweede handlanger een apart proces voeren, omdat die verdachte ziek is. De precieze straffen worden in augustus bekendgemaakt. Het proces in Phalaborwa vindt onder strenge veiligheidsmaatregelen plaats.
De boer en zijn knechten gooiden de ontslagen werknemer Nelson Chisale begin vorig jaar in een verblijf van een fokkerij voor zeldzame witte leeuwen. De 41-jarige man was even op de boerderij teruggekeerd om wat persoonlijke bezittingen op te halen. Onderzoekers vonden nog slechts de schedel, een paar botten en een vinger terug van de man.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hoe gek ben je dan?!![]()
En wat hebben de voorouders van de blanke boeren de negers ook al weer aangedaan?quote:Op zaterdag 30 april 2005 18:26 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Als je hoort wat de negers de blanke boeren aandoen is het minstens zo erg, dit bericht doet denken dat de apartheid nog steeds van een kant komt.
Ze hebben de beschaving er in geramtquote:Op zaterdag 30 april 2005 18:29 schreef sungaMsunitraM het volgende:
En wat hebben de voorouders van de blanke boeren de negers ook al weer aangedaan?
Volgens mij zijn dat ook onze voorouders, dus zoek nu maar een willekeurige neger op en zeg dat hij je mag slaan als straf voor eerdere generaties.quote:Op zaterdag 30 april 2005 18:29 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
En wat hebben de voorouders van de blanke boeren de negers ook al weer aangedaan?
Hoef je ze niet te zeggen hoorquote:Op zaterdag 30 april 2005 18:43 schreef Evil_Jur het volgende:
dus zoek nu maar een willekeurige neger op en zeg dat hij je mag slaan als straf voor eerdere generaties.
Spreek voor jezelfquote:Op zaterdag 30 april 2005 18:43 schreef Evil_Jur het volgende:
Volgens mij zijn dat ook onze voorouders,
Tis heeel erg fout, ik weet het, maar ik zou bijna zeggen: dat is een kwestie van oude schulden vereffenen. Past niet in de politics of reconcilliation en ik ben het er ook niet mee eens maar ik begrijp heel goed dat niet iedereen geloofd in die politics.quote:Op zaterdag 30 april 2005 18:26 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Als je hoort wat de negers de blanke boeren aandoen is het minstens zo erg, dit bericht doet denken dat de apartheid nog steeds van een kant komt.
Echt niet alleen de voorouders van die boeren hoor. Die boeren zelf heel vaak ook nog. En als het dan niet de klappen waren dan toch wel de arrogantie en het mentaal omlaag duwen en het samenwerken met een regime dat bijvoorbeeld bantu-education instelde om zwarte mensen dom te houden.quote:Op zaterdag 30 april 2005 18:43 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Volgens mij zijn dat ook onze voorouders, dus zoek nu maar een willekeurige neger op en zeg dat hij je mag slaan als straf voor eerdere generaties.
resultaat van 400 jaar ingeramde slaafsheid.quote:Op zaterdag 30 april 2005 18:35 schreef Teringjakkie het volgende:
Hoe ziek kan je zijn zeg.
Wat ik vooral frappant vind is, is dat een andere werknemer (ook neger?) meehielp....
Ja dat is nogal zachtjes uitgedrukt. Er zijn vele boeren (inc baby's die in de fik zijn gestoken) afgeslacht en door hoor je niks over in het nieuws. Wel opvallend hoe men met selectief nieuws een bepaald beeld wilt scheppen.quote:Op zaterdag 30 april 2005 18:26 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
quote:Levenslang voor boer die werknemer aan leeuwen voerde
Uitgegeven: 30 september 2005 13:32
PHALABORWA - Een Zuid-Afrikaanse blanke boer is vrijdag veroordeeld tot een levenslange gevangenisstraf omdat hij een zwarte ex-werknemer aan de leeuwen had gevoerd. Een zwarte knecht van de boer kreeg voor zijn medeplichtigheid vijftien jaar cel opgelegd, waarvan drie jaar voorwaardelijk.
Het slachtoffer, de ontslagen werknemer Nelson Chisale, kwam begin vorig jaar, twee maanden na zijn ontslag, nog wat persoonlijke bezittingen halen op de boerderij van de 37-jarige Mark Scott-Crossley nabij het Nationale Krugerpark. Scott-Crossley sloeg samen met zijn knecht Simon Mathebula de teruggekeerde Chisale in elkaar, bond hem vast en gooide hem in het verblijf van de zeldzame witte leeuwen op een nabijgelegen fokkerij.
Van de 41-jarige Chisale werden alleen nog zijn schedel en een paar andere botten gevonden.
Tsja, logisch dat je dan de baby's aanpakt, i.p.v. de oude machtshebbers.quote:Op zaterdag 30 april 2005 22:25 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Tis heeel erg fout, ik weet het, maar ik zou bijna zeggen: dat is een kwestie van oude schulden vereffenen. Past niet in de politics of reconcilliation en ik ben het er ook niet mee eens maar ik begrijp heel goed dat niet iedereen geloofd in die politics.
Ik heb in het jaar 1984 een periode in S.A. gewoond.quote:Op zaterdag 30 april 2005 22:30 schreef nokwanda het volgende:
[..]
resultaat van 400 jaar ingeramde slaafsheid.
Ja baas, nee baas en anders geen eten voor je gezin of erger.
op welke schaal?quote:
Zijn Nederlandse kolonisten die een nederlands dialect spreken, maar het blijft angstvallig stil.quote:Vanaf 1991, maar vooral sinds 1994 grijpen er in Zuid- Afrika op zeer geregelde basis zogenaamde 'plaasmoorde' plaats op blanke Zuid-Afrikaanse boeren en hun families. (Plaas is het Afrikaanse woord voor boerderij, met dien verstande dat het gaat om grotere entiteiten dan in Europa. Men zou ze kunnen vergelijken met een ranch in Amerika.) Plaasmoorde zijn moorden waarbij blanke mannen, vrouwen, volwassenen, kinderen, baby’s en ouderlingen door zwarte moordcommando’s eerst worden gemarteld op de meest gruwelijke wijze voordat ze uiteindelijk worden vermoord.
Baby’s worden levend in brand gestoken, mannen worden gemarteld en het gezicht afgeschoten, vrouwen worden verkracht en gemarteld alvorens te worden vermoord, enzovoort. Op het internet kan men daarvan tal van gruwelijke en angstaanjagende voorbeelden zien (www.africancrisis.org, www.praag.co.za/nuus.plaasmoorde26082003.htm).
Ook de documentaire 'BLOODY HARVEST' van de Zuid Afrikaanse tv-journaliste Susan Puren, winnares van de CNN Afrikaanse journalist van het jaar prijs, tart elke verbeelding. Op http://www.africancrisis.org/Movies/FM_Small_000.WMV kunnen de eerste 15 minuten van deze 30 minuten durende documentaire bekeken worden. Een transcript van de documentaire kan
gelezen worden op http://www.mnet/CarteBlanche/Display/Display.asp?Id=2265.
Recente cijfers van medio 2004, gepubliceerd in de Zuid-Afrikaanse pers (Die Burger, Beeld, Landbou Weekblad,…) meldden dat sinds 1991 minstens 1640 boeren werden vermoord bij duizenden plaasaanvalle. Andere bronnen op het internet http://groups.msn.com/censorbugbear) spreken reeds van 1760. Terwijl het moordcijfer voor Zuid-Afrikanen in algemene orde 13 op 100000 is, is dat voor de boeren 313 op 100 000. De opmerking van Interpol dat het landbouwerschap in Zuid Afrika het gevaarlijkste beroep ter wereld vormt, spreekt boekdelen.
HAHAHAquote:Op maandag 3 oktober 2005 00:04 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
Laat svp het "slavenverleden "rusten.
quote:Op maandag 3 oktober 2005 01:50 schreef Refragmental het volgende:
[..]
HAHAHA
Succes!! Zelfs hier klagen sommige negers nog over "hun" slavenverleden
En dat zal ook flink worden uitgemolken ook.
quote:Op maandag 3 oktober 2005 01:14 schreef Scandum het volgende:
[..]
Zijn Nederlandse kolonisten die een nederlands dialect spreken, maar het blijft angstvallig stil.
wat wil je ook na zoveel jaren van onderdrukking, mishandeling en discriminatie...quote:Op maandag 3 oktober 2005 11:43 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Laat alweer zien dat veel van de zwarten van nu daar geen haar beter zijn dan de racisten die toen de macht hadden.
![]()
Ik denk dat het land beter af was onder de apartheidquote:Op maandag 3 oktober 2005 11:43 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Laat alweer zien dat veel van de zwarten van nu daar geen haar beter zijn dan de racisten die toen de macht hadden.
![]()
Nederland heeft wat vrouwen die het aanlegden met duitsers kaal geschoren, NSB-ers vernederd, en waar nodig mensen berecht. Komt bij verre niet in de buurt van verkrachting, martelen, en moord.quote:Op maandag 3 oktober 2005 14:56 schreef MoChe het volgende:
wat wil je ook na zoveel jaren van onderdrukking, mishandeling en discriminatie...
tis trouwens hetzelfde verhaaltje als de nederlanders die collaborateurs na de oorlog nogal hard aanpakten...
Dat zeg ik, geen haar beter. Zoals Scandum het al zegt kan je de wraakacties van Nederlanders zoals kaalscheren etc. niet vergelijken met baby's in de fik steken, vrouwen verkrachten/martelen etc.quote:Op maandag 3 oktober 2005 14:56 schreef MoChe het volgende:
[..]
wat wil je ook na zoveel jaren van onderdrukking, mishandeling en discriminatie...
tis trouwens hetzelfde verhaaltje als de nederlanders die collaborateurs na de oorlog nogal hard aanpakten...
Het slavenverleden laat ik niet rusten. Simpelweg omdat het zelf niet rust. De invloed is nog dermate groot dat het een grove ontkenning is van feiten. om dat te doen. Politics of reconcilliation is dan ook niet bedoeld om te vergeten maar om te vergeven.quote:Op maandag 3 oktober 2005 00:04 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
Ik heb in het jaar 1984 een periode in S.A. gewoond.
Toen was er nog apartheid.
Heb het nooit zo sterk ervaren (ja baas, nee baas) zoals jij het beschrijft.
Het was erg, ja. Gelukkig heeft een wijs man daar verandering in gebracht(Mandela)
Ben recentelijk nog in the Murder capitol of the World geweest(Joburg)
en moet constateren dat het er niet beter en zeker niet veiliger op is geworden.
Ingeramde slaafsheid???
Boeren in Oranje-vrijstaat moeten zich wel bewapenen om niet hetzelfde
lot te ondergaan als hun collega's in Zimbabwe.
Dat deze boer gek is ben ik direct met je eens. Daarvoor wordt hij ook
gestraft.
Laat svp het "slavenverleden "rusten.
Nou ja... misschien heeft het ook wel te maken met die bijna algemene (lees ook echt BIJNA algemene) houding van blanken.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 21:12 schreef Scandum het volgende:
Wat het grappigste is is het beeld dat de media voor de schaapjes schept "Blanke boer voert neger aan zeldzame leeuwen" en nergens "Negers slachten blanken boeren af op gruwelijke wijze" of iets dergelijks. En dan lachen we om de Amerikaanse media die de burgers eenzijdig zou inlichten.
En zogenaamde figuren met 'inside knowledge' komen bevestigen dat idd alle Zuid Afrikanen racist zijn. De Afrikaners die ik ken hebben misschien geen hoge dunk op van zwarten, maar het zijn zeker geen nazis.
Of met de algemene (lees ook echt BIJNA algemene) houding van zwarten.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 21:19 schreef nokwanda het volgende:
Nou ja... misschien heeft het ook wel te maken met die bijna algemene (lees ook echt BIJNA algemene) houding van blanken.
ik weet dat het niet in de buurt komt maar ik wilde even aangeven dat mensen hun onderdrukte de dingen aan doen die hun aan waren gedaan...quote:Op maandag 3 oktober 2005 15:34 schreef Scandum het volgende:
[..]
Nederland heeft wat vrouwen die het aanlegden met duitsers kaal geschoren, NSB-ers vernederd, en waar nodig mensen berecht. Komt bij verre niet in de buurt van verkrachting, martelen, en moord.
misschien hebben die een aparte eetgewoonte...quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 21:43 schreef Chriz2k het volgende:
Wat boeit het trouwens dat hij aan zeldzame leeuwen is gevoerd?
Oh, dan mogen ze wel negers eten, daar zijn er immers genoeg van.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 21:45 schreef MoChe het volgende:
[..]
misschien hebben die een aparte eetgewoonte...
---> stormfrontquote:Op dinsdag 4 oktober 2005 21:47 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Oh, dan mogen ze wel negers eten, daar zijn er immers genoeg van.
Kansloos wel, maar heb chromosoom 21 in tweevoud.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 22:37 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Gelukkig maar, ik begon al te denken dat je een kansloze mongool was.
Whehehhe, kijk even naar de houding van Nederlanders bijvoorbeeld. Die zien Surinamers en Antillianen, die toch een nederlandse achtergrond hebben, nog steeds niet als geaccepteerd en vinden dat alles en iedereen moet vernederlandsen. Maar wel de verontwaardiging als de suggestie gewekt zou worden dat die blanken in Zuid Afrika misschien ook wel eens een andere houding zouden mogen aannemen. Men moet daar dan ook maar es gaan integreren.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 21:26 schreef Scandum het volgende:
[..]
Of met de algemene (lees ook echt BIJNA algemene) houding van zwarten.![]()
das nog es een gouden handdruk, die kreeg het leeuwendeelquote:Op vrijdag 29 april 2005 09:09 schreef FokHond het volgende:
29-04-2005 (bron rtlnieuws)
Hoe gek ben je dan?!![]()
quote:Op zaterdag 30 april 2005 22:32 schreef wipes66 het volgende:
[..]
Ja dat is nogal zachtjes uitgedrukt. Er zijn vele boeren (inc baby's die in de fik zijn gestoken) afgeslacht en door hoor je niks over in het nieuws. Wel opvallend hoe men met selectief nieuws een bepaald beeld wilt scheppen.![]()
Over het grootste deel zwarten dat op gruwelijke wijze is af geslacht hoor je hier toch ook niks in het nieuws. Komt waarschijnlijk omdat die gruwelijke wijze niet spectaculair genoeg is om helemaal hier in Europa het nieuws te halen.quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 21:12 schreef Scandum het volgende:
Wat het grappigste is is het beeld dat de media voor de schaapjes schept "Blanke boer voert neger aan zeldzame leeuwen" en nergens "Negers slachten blanken boeren af op gruwelijke wijze" of iets dergelijks. En dan lachen we om de Amerikaanse media die de burgers eenzijdig zou inlichten.
En zogenaamde figuren met 'inside knowledge' komen bevestigen dat idd alle Zuid Afrikanen racist zijn. De Afrikaners die ik ken hebben misschien geen hoge dunk op van zwarten, maar het zijn zeker geen nazis.
Denk je niet dat de periode van onderdrukking hier ook een grote rol bij kan spelen?quote:Op dinsdag 4 oktober 2005 21:38 schreef MoChe het volgende:
[..]
in zuidafrika daarentegen werden de zwarten wel uitgemoord, verkracht etc en precies dat doen ze nu hun onderdrukker aan. beetje "oog om oog tand om tand " verhaal hier...
Hoe kom je daarbij? Op criminele antilliaanse jongeren na, zijn Surinamers en Antillianen goed geintegreerd en uit recente onderzoeken is gebleken dat zij ook erg hoog scoren in de waardering van Nederlanders. Ook wordt er veel onderling getrouwd etc.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 08:18 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Whehehhe, kijk even naar de houding van Nederlanders bijvoorbeeld. Die zien Surinamers en Antillianen, die toch een nederlandse achtergrond hebben, nog steeds niet als geaccepteerd en vinden dat alles en iedereen moet vernederlandsen. Maar wel de verontwaardiging als de suggestie gewekt zou worden dat die blanken in Zuid Afrika misschien ook wel eens een andere houding zouden mogen aannemen. Men moet daar dan ook maar es gaan integreren.
Ik kan je verzekeren dat diezelfde blanken met een open houding door de zwarte bevolking echt met open armen zou worden ontvangen. Maar niet als het niet gemeend en halfslachtig is.
quote:Op woensdag 5 oktober 2005 11:46 schreef RaJitsu het volgende:
Welk onderzoek? Linkje? Of iig een link naar het nieuwsartikel dat ernaar verwijst? Volgens mij ziet een groot deel van de Nederlanders geen verschil tussen welke gekleurde allochtonen dan ook. Indien je iets erover gaan onderzoeken, zullen de betreffende groepen ook altijd tot één groep worden benoemd/gezien. Ik heb iig nog nooit een onderzoek gezien over iets dergelijks. Is sowieso moeilijk door hetgeen ik al aangaf. Zo kun je ook niet echt spreken over 'Surinamers' omdat ook deze groep uit verschillende groepen bestaat, die alles behalve eenzelfde etniciteit hebben (-->Hindoestanen en Creoolen, bijv. zijn niet onder één groep te scharen).
http://www.scp.nl/nieuws/persberichten/9037701590-hoofdstuk3.htmlquote:Turken en Marokkanen zoeken hun contacten veelvuldig binnen de eigen groep, terwijl Surinamers en Antillianen en ook de meeste vluchtelingen(met uitzondering van de Somaliërs) veel meer met autochtone Nederlanders omgaan.
Sociale afstand tussen allochtonen en autochtonen groot
Turken en Marokkanen zijn sterk op de eigen groep gericht. Dit geldt voor de grote meerderheid van de eerste generatie, maar ook bij bijna de helft van de tweede generatie ligt het zwaartepunt van de contacten meer bij de eigen groep dan bij autochtone Nederlanders. Bovendien neemt onder de tweede generatie de oriëntatie op de eigen landgenoten niet af. Surinamers en Antillianen hebben veel meer contact met autochtone Nederlanders. Dat blijkt ook uit de huwelijken die tussen 1997 en 2001 werden gesloten: Antillianen huwen in 60% van de gevallen met een Nederlandse partner, voor Surinamers geldt dit voor 40%. Onder Turken en Marokkanen is dit maar bij 10% het geval. Vluchtelingengroeperingen hebben vergeleken met Turken en Marokkanen veel vaker contacten met autochtone Nederlanders. Autochtonen houden allochtonen in veel gevallen zelf ook op afstand. Hooguit eenderde deel van de autochtonen heeft regelmatig contact met allochtonen.
De concentratie van minderheden in sommige wijken van de grote steden en de daardoor ontstane ruimtelijke segregatie zal de omgang tussen autochtonen en allochtonen ook in de toekomst belemmeren.
Is een leugen. Zo goed als elk onderzoek m.b.t. tot integratie etc. maakt onderscheid tussen de verschillende allochtone groeperingen. Maar geloof vooral in jezelf, gelukkig spreken de cijfers jou tegen.quote:Indien je iets erover gaan onderzoeken, zullen de betreffende groepen ook altijd tot één groep worden benoemd/gezien.
Dat is idd wat ik ook zie gebeuren. Niet in het algemeen. En ook niet in het overheidssysteem. Maar wel bij een relatief groter aantal mensen.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 11:19 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Denk je niet dat de periode van onderdrukking hier ook een grote rol bij kan spelen?
Mensen die vanaf begins af aan zijn onderdrukt, hebben in hun leven dus nooit een eigen goed lopende samenleving 'gerund', nooit een volledig opzich-zelf-staand systeem van culturele normen en waarden kunnen ontwikkelen.
Met dat in het achterhoofd misschien niet eens zo gek dat een deel v/d arme ongeschoolde wanhopige zwarten na hun bevrijding de wreedheid van hun overheersers overneemt, ipv dat ze terugkeren naar het systeem dat zij voor de bezetting hadden. Want dat hebben die generaties nooit meegemaakt.
Bedankt voor het artikel. Maar het zegt niets over de waardering van de Nederlanders.quote:Op woensdag 5 oktober 2005 12:24 schreef Pracissor het volgende:
[..]
artikel
[..]
http://www.scp.nl/nieuws/persberichten/9037701590-hoofdstuk3.html
Nou, natuurlijk is het wel erg zwart-wit gesteld. Maar doorgaans wordt het verschil niet gemaakt, ne heeft me het over 'die allochtonen'. Of ze daarmee iedereen bedoelen, is een tweede, maar ze spreken wel alle allochtonen aan met hun uitspraak. Een blanke wordt sociaal sowieso anders tegen aan gekeken dan een gekleurde. Dat is gewoon zo.quote:Ik vind dat ook altijd zo makkelijk generaliserend om te zeggen dat nederlanders geen verschil zouden zien in 'gekleurde allochtonen'.
Je begreep niet waar ik het over had. Nogmaals, 'de Surinamers' zijn niet één groep met dezelfde etniciteit, de Marokanen eigenlijk ook niet (Berbers en overigen), de Turken (Turken en Koerden), Chinezen (kantonezen, Wengzaose, ed). Maar blijf vooral lezen wat je wil....(om maar effe jouw toon van posten vast te houden).quote:Is een leugen. Zo goed als elk onderzoek m.b.t. tot integratie etc. maakt onderscheid tussen de verschillende allochtone groeperingen. Maar geloof vooral in jezelf, gelukkig spreken de cijfers jou tegen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |