Nou zo'n eikel verdiend eik niet zo'n snelle dood, langzaam en pijnlijk moet ie doodquote:Op vrijdag 29 april 2005 09:11 schreef Aurelium het volgende:zelf voor de leeuwen gooien die klootzak.
quote:Op vrijdag 29 april 2005 09:17 schreef Zwartkijken het volgende:
Hoe is het eigenlijk met de leeuwen?
Omdat hij een paar eigendommen terug wou?quote:
Idd, de schrijjver van dit nieuwsbericht moet voor de leeuwen!quote:Op vrijdag 29 april 2005 09:15 schreef method21 het volgende:
...ik vind trouwens de woorden "neger"en "zwarte" veel aanstootgevender dan het bericht uiterraard keur ik niet goed wat er in het bericht staat
Ja. En het was natuurlijk een goede nieuwsposter.quote:Op vrijdag 29 april 2005 09:29 schreef Legendary het volgende:
Kan ik hier nou uit opmaken dat RTL Nieuws gewoon ruim een jaar achterloopt met nieuws??????
Wat een witte neger niet zeldzaam?quote:Op vrijdag 29 april 2005 09:36 schreef HIHIHIHI het volgende:
Witte leeuwen zijn zeldzaam...... een neger niet.
Nee, in het FP bericht is de verdachte aangehouden, in dit RTL nieuwsbericht is hij ondertussen schuldig bevonden.quote:Op vrijdag 29 april 2005 09:29 schreef Legendary het volgende:
Kan ik hier nou uit opmaken dat RTL Nieuws gewoon ruim een jaar achterloopt met nieuws??????
Waarschijnlijk voedselschaarste. Het waren zeldzame witte leeuwen dus die mag je niet zomaar laten uitsterven. Het lijkt me dus wel duidelijk dat de boer uit noodzaak heeft gehandeld.quote:
Juist, negers zitten vol met vezels, vitaminen en proteinen.quote:Op vrijdag 29 april 2005 14:37 schreef thabit het volgende:
[..]
Waarschijnlijk voedselschaarste. Het waren zeldzame witte leeuwen dus die mag je niet zomaar laten uitsterven. Het lijkt me dus wel duidelijk dat de boer uit noodzaak heeft gehandeld.
Inderdaad. Het zou gewoon dierenmishandeling zijn om die neger niet aan z'n leeuwen te voeren.quote:Op vrijdag 29 april 2005 15:16 schreef Bijsmaak het volgende:
[..]
Juist, negers zitten vol met vezels, vitaminen en proteinen.
![]()
quote:Op vrijdag 29 april 2005 15:22 schreef Blommie-Junior het volgende:
Dat soort dingen gebeuren hier... zag het gister hier op het nieuws...
"oh sgat!...voer jij de leeuwen effe een neger?"quote:Op vrijdag 29 april 2005 15:22 schreef Blommie-Junior het volgende:
Dat soort dingen gebeuren hier... zag het gister hier op het nieuws...
hahaha, jaaaa ik ben met enige regelmaat in Zuid Afrika. En daar wonen we met zoveel mensen als er op dat moment zijn in een huis. Wisselt een beetje. Ligt eraan wiens shack pas ingestort is dus wie onderdak nodig heeft. We helpen elkaar, zie je. In Soweto of in Alexandra of in Yeoville of Hillbrow.quote:Op vrijdag 29 april 2005 22:15 schreef mechatronics het volgende:
gast, TS, dudes, zijn jullie wel eens in zuid-afrika geweest ofzo?
Waar iedereen met 50 man in een fort woont, waar je niet de straat op gaat zonder minimaal 3 pistolen op zak te hebben? Waar de taal een mengelmoes is van 10 talen![]()
ZuidAfrika is gewoon verschrikkelijk link, klaar.
jaja, een ouwe neger voeren aan zeldzame leeuwen.quote:Op vrijdag 29 april 2005 16:25 schreef thabit het volgende:
[..]
Inderdaad. Het zou gewoon dierenmishandeling zijn om die neger niet aan z'n leeuwen te voeren.
Verschillende soorten klikgeluiden die je met je tong kunt maken maar dan in een woord. Xhosa, bijvoorbeeld, heeft er veel. De naam alleen al. De Xh is een klik. Kan ik je moeilijk uitleggen zonderdat je het kunt horen.quote:Op zaterdag 30 april 2005 00:54 schreef speedfreakssj het volgende:
wat is een clicksound? dat geluid wat starvin marvin maakt? dat net alsof gij zijn kaak een beetje opzijschuift ofzo.
je weet wel, als je zwart bent en geen kraakbeen kan kopen dan is dat er niet en kan je je kaken schuiven......
nee, dat rare geluidje, als steentjes op het asfalt?
dat doen ze al als het een vrouw was geweest in afrika...quote:Op zaterdag 30 april 2005 14:28 schreef Stuart het volgende:
Ziekelijk bizar, zo iemand mogen ze wat mij betreft stenigen![]()
Als je hoort wat de negers de blanke boeren aandoen is het minstens zo erg, dit bericht doet denken dat de apartheid nog steeds van een kant komt.quote:Op vrijdag 29 april 2005 09:09 schreef FokHond het volgende:
29-04-2005 (bron rtlnieuws)
Blanke boer voert neger aan zeldzame leeuwen
De apartheid in Zuid-Afrika is voorbij, maar dat maakt een blanke boer niets uit. Hij voerde zijn leeuwen een levende neger.
De boer is door een rechter schuldig bevonden. Ook een zwarte knecht van de boer zal worden gestraft. De rechtbank gaat tegen een tweede handlanger een apart proces voeren, omdat die verdachte ziek is. De precieze straffen worden in augustus bekendgemaakt. Het proces in Phalaborwa vindt onder strenge veiligheidsmaatregelen plaats.
De boer en zijn knechten gooiden de ontslagen werknemer Nelson Chisale begin vorig jaar in een verblijf van een fokkerij voor zeldzame witte leeuwen. De 41-jarige man was even op de boerderij teruggekeerd om wat persoonlijke bezittingen op te halen. Onderzoekers vonden nog slechts de schedel, een paar botten en een vinger terug van de man.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hoe gek ben je dan?!![]()
En wat hebben de voorouders van de blanke boeren de negers ook al weer aangedaan?quote:Op zaterdag 30 april 2005 18:26 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Als je hoort wat de negers de blanke boeren aandoen is het minstens zo erg, dit bericht doet denken dat de apartheid nog steeds van een kant komt.
Ze hebben de beschaving er in geramtquote:Op zaterdag 30 april 2005 18:29 schreef sungaMsunitraM het volgende:
En wat hebben de voorouders van de blanke boeren de negers ook al weer aangedaan?
Volgens mij zijn dat ook onze voorouders, dus zoek nu maar een willekeurige neger op en zeg dat hij je mag slaan als straf voor eerdere generaties.quote:Op zaterdag 30 april 2005 18:29 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
En wat hebben de voorouders van de blanke boeren de negers ook al weer aangedaan?
Hoef je ze niet te zeggen hoorquote:Op zaterdag 30 april 2005 18:43 schreef Evil_Jur het volgende:
dus zoek nu maar een willekeurige neger op en zeg dat hij je mag slaan als straf voor eerdere generaties.
Spreek voor jezelfquote:Op zaterdag 30 april 2005 18:43 schreef Evil_Jur het volgende:
Volgens mij zijn dat ook onze voorouders,
Tis heeel erg fout, ik weet het, maar ik zou bijna zeggen: dat is een kwestie van oude schulden vereffenen. Past niet in de politics of reconcilliation en ik ben het er ook niet mee eens maar ik begrijp heel goed dat niet iedereen geloofd in die politics.quote:Op zaterdag 30 april 2005 18:26 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Als je hoort wat de negers de blanke boeren aandoen is het minstens zo erg, dit bericht doet denken dat de apartheid nog steeds van een kant komt.
Echt niet alleen de voorouders van die boeren hoor. Die boeren zelf heel vaak ook nog. En als het dan niet de klappen waren dan toch wel de arrogantie en het mentaal omlaag duwen en het samenwerken met een regime dat bijvoorbeeld bantu-education instelde om zwarte mensen dom te houden.quote:Op zaterdag 30 april 2005 18:43 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Volgens mij zijn dat ook onze voorouders, dus zoek nu maar een willekeurige neger op en zeg dat hij je mag slaan als straf voor eerdere generaties.
resultaat van 400 jaar ingeramde slaafsheid.quote:Op zaterdag 30 april 2005 18:35 schreef Teringjakkie het volgende:
Hoe ziek kan je zijn zeg.
Wat ik vooral frappant vind is, is dat een andere werknemer (ook neger?) meehielp....
Ja dat is nogal zachtjes uitgedrukt. Er zijn vele boeren (inc baby's die in de fik zijn gestoken) afgeslacht en door hoor je niks over in het nieuws. Wel opvallend hoe men met selectief nieuws een bepaald beeld wilt scheppen.quote:Op zaterdag 30 april 2005 18:26 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
quote:Levenslang voor boer die werknemer aan leeuwen voerde
Uitgegeven: 30 september 2005 13:32
PHALABORWA - Een Zuid-Afrikaanse blanke boer is vrijdag veroordeeld tot een levenslange gevangenisstraf omdat hij een zwarte ex-werknemer aan de leeuwen had gevoerd. Een zwarte knecht van de boer kreeg voor zijn medeplichtigheid vijftien jaar cel opgelegd, waarvan drie jaar voorwaardelijk.
Het slachtoffer, de ontslagen werknemer Nelson Chisale, kwam begin vorig jaar, twee maanden na zijn ontslag, nog wat persoonlijke bezittingen halen op de boerderij van de 37-jarige Mark Scott-Crossley nabij het Nationale Krugerpark. Scott-Crossley sloeg samen met zijn knecht Simon Mathebula de teruggekeerde Chisale in elkaar, bond hem vast en gooide hem in het verblijf van de zeldzame witte leeuwen op een nabijgelegen fokkerij.
Van de 41-jarige Chisale werden alleen nog zijn schedel en een paar andere botten gevonden.
Tsja, logisch dat je dan de baby's aanpakt, i.p.v. de oude machtshebbers.quote:Op zaterdag 30 april 2005 22:25 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Tis heeel erg fout, ik weet het, maar ik zou bijna zeggen: dat is een kwestie van oude schulden vereffenen. Past niet in de politics of reconcilliation en ik ben het er ook niet mee eens maar ik begrijp heel goed dat niet iedereen geloofd in die politics.
Ik heb in het jaar 1984 een periode in S.A. gewoond.quote:Op zaterdag 30 april 2005 22:30 schreef nokwanda het volgende:
[..]
resultaat van 400 jaar ingeramde slaafsheid.
Ja baas, nee baas en anders geen eten voor je gezin of erger.
op welke schaal?quote:
Zijn Nederlandse kolonisten die een nederlands dialect spreken, maar het blijft angstvallig stil.quote:Vanaf 1991, maar vooral sinds 1994 grijpen er in Zuid- Afrika op zeer geregelde basis zogenaamde 'plaasmoorde' plaats op blanke Zuid-Afrikaanse boeren en hun families. (Plaas is het Afrikaanse woord voor boerderij, met dien verstande dat het gaat om grotere entiteiten dan in Europa. Men zou ze kunnen vergelijken met een ranch in Amerika.) Plaasmoorde zijn moorden waarbij blanke mannen, vrouwen, volwassenen, kinderen, baby’s en ouderlingen door zwarte moordcommando’s eerst worden gemarteld op de meest gruwelijke wijze voordat ze uiteindelijk worden vermoord.
Baby’s worden levend in brand gestoken, mannen worden gemarteld en het gezicht afgeschoten, vrouwen worden verkracht en gemarteld alvorens te worden vermoord, enzovoort. Op het internet kan men daarvan tal van gruwelijke en angstaanjagende voorbeelden zien (www.africancrisis.org, www.praag.co.za/nuus.plaasmoorde26082003.htm).
Ook de documentaire 'BLOODY HARVEST' van de Zuid Afrikaanse tv-journaliste Susan Puren, winnares van de CNN Afrikaanse journalist van het jaar prijs, tart elke verbeelding. Op http://www.africancrisis.org/Movies/FM_Small_000.WMV kunnen de eerste 15 minuten van deze 30 minuten durende documentaire bekeken worden. Een transcript van de documentaire kan
gelezen worden op http://www.mnet/CarteBlanche/Display/Display.asp?Id=2265.
Recente cijfers van medio 2004, gepubliceerd in de Zuid-Afrikaanse pers (Die Burger, Beeld, Landbou Weekblad,…) meldden dat sinds 1991 minstens 1640 boeren werden vermoord bij duizenden plaasaanvalle. Andere bronnen op het internet http://groups.msn.com/censorbugbear) spreken reeds van 1760. Terwijl het moordcijfer voor Zuid-Afrikanen in algemene orde 13 op 100000 is, is dat voor de boeren 313 op 100 000. De opmerking van Interpol dat het landbouwerschap in Zuid Afrika het gevaarlijkste beroep ter wereld vormt, spreekt boekdelen.
HAHAHAquote:Op maandag 3 oktober 2005 00:04 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
Laat svp het "slavenverleden "rusten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |