abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 28 april 2005 @ 15:07:31 #1
117567 desaparacido
nu inclusief spelfout!
pi_26571116
Naar aanleiding van het topic Nieuw tijdschrift: Big is Beautiful is er een discussie ontstaan over kleding voor grote maten. Het is lastig om leuke kleding te vinden voor een maatje meer, op de standaard hobbezak na.

Verder weet ik van veel dunne vriendinnen dat het lastig is om ook voor slanke figuren leuke kleding te vinden, ik noem even het prototype kort & slank, die dus eigenlijk alleen maar kindermaatjes aankunnen. Dus hier een topic voor iedereen met een afwijkend lichaam die moeite heeft met leuke, passende kleding te vinden, dik én dun: gooi hier je links, adressen en tips en trucs neer!

In het vorige topic had ik Bonaparte al genoemd, hier heb je aparte, stijlvolle kleding van maat 38 tot 52 en S tot XXL.

Lingerie: Bodywinkel, gaat van AA tot H-cup

Iedereen kent wel de Miss Etam met de grote maten afdelingen, niet echt geweldige kleding, maar ik zie er wel verbetering in

En voor de korte, tengere dames onder ons is er natuurlijk Mango
As your attorney I advise you to rent a very fast car with no top.
  donderdag 28 april 2005 @ 15:14:39 #2
88360 kleinmeiske
Tja, het is een gave ...
pi_26571330
quote:
[- het prototype kort & slank, die dus eigenlijk alleen maar kindermaatjes aankunnen -
Dat heb ik dus! En als ik al iets leuks kan vinden op de 'grote mevrouwen afdeling' dan moet ik m'n moedertje weer inschakelen om de boel korter te maken. Gelukkig kan dat nog ...

Mango ben ik wel eens geweest en geslaagd, maar ik woon in Gelderland en daar is 't helaas nog niet doorgedrongen. H&M wil ook nog wel eens lukken, die hebben tenminste ook maat 34. Maar dan wel korter maken natuurlijk.

Het irritantste vind ik eigenlijk shirtjes. Een broek kun je redelijk makkelijk korter maken, maar een beetje shirt komt bij mij ver over m'n heupen. En met m'n holle rug kan ik eigenlijk alleen lage heupbroeken aan omdat er anders nog een kleinmeiske bij kan op de rug, dus dat staat weer zo raar met een lang shirt / bloesje.
Het nadeel van in de bergen fietsen: what comes down, must go up!
pi_26571434

Goed topic!

Ik heb deze week wat spullen bij Neckermann besteld. Lekker simpel zomerspul voor de vakantie. Ik vind dat Neckermann ook best wel een redelijke collectie heeft. NIet alles maar wel veel is er in maten vanaf 32 tot en met 48-50, en zelfs hier en daar met aangepaste lengtematen!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_26571512

ben nu al verliefd op dit setje, nog helemaal in mn maat en extra lang
( en nog erg stijlvol ook )
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_26571610
quote:
Op donderdag 28 april 2005 15:14 schreef kleinmeiske het volgende:

[..]

Mango ben ik wel eens geweest en geslaagd, maar ik woon in Gelderland en daar is 't helaas nog niet doorgedrongen. H&M wil ook nog wel eens lukken, die hebben tenminste ook maat 34. Maar dan wel korter maken natuurlijk.
In Arnhem zit een Mango.
pi_26571887
quote:
Op donderdag 28 april 2005 15:14 schreef kleinmeiske het volgende:

[..]

Dat heb ik dus! En als ik al iets leuks kan vinden op de 'grote mevrouwen afdeling' dan moet ik m'n moedertje weer inschakelen om de boel korter te maken. Gelukkig kan dat nog ...

Het irritantste vind ik eigenlijk shirtjes. Een broek kun je redelijk makkelijk korter maken, maar een beetje shirt komt bij mij ver over m'n heupen. En met m'n holle rug kan ik eigenlijk alleen lage heupbroeken aan omdat er anders nog een kleinmeiske bij kan op de rug, dus dat staat weer zo raar met een lang shirt / bloesje.
en winkels als wonderwoman, is dat niks ( dat zijn winkels waar in met mn maatje 42/44 en bijna 1.90 niets aan kan, maar jij miss wel:) ) ? hoewel dat wel nogal bReezaH stijl kleren zijn, dus wel heupbroeken ed...
  donderdag 28 april 2005 @ 15:48:19 #7
117567 desaparacido
nu inclusief spelfout!
pi_26572239
Het probleem is vaak niet de omvangsmaat, maar de lengte. Ik gok dat een t-shirt bij wonderwoman ook al iets te lang is. Je kan natuurlijk bewust op zoek gaan naar buiktruitjes en topjes, en dat dan dragen als een 'gewoon' t-shirt. Ik ken een meisje wat 7/8 broeken draagt als 'gewone' broeken, en dat valt verder niet op ofzo, ze ziet er leuk uit.

Ik denk dat een petite iemand het meest heeft aan designers uit landen waar het gros van de mensen niet zo lang is, dus Mango (wat uit Spanje komt) of Italiaanse, of Japanse designers oid. Kan me verder geen winkels te binnen schieten.

Cora Kemperman, kleren voor de eigenzinnige vrouw, gaan ook vrij ver door met de maten. Persoonlijk vind ik het niks, maar wie weet zijn er geïnteresseerden
pi_26572263

[ Bericht 61% gewijzigd door Isabeau op 30-04-2005 07:27:58 (offtopic) ]
  donderdag 28 april 2005 @ 15:55:55 #9
34182 knuffeldees
Fris en Fruitig
pi_26572434

[ Bericht 51% gewijzigd door Isabeau op 30-04-2005 07:28:19 (reactie op offtopic) ]
Dubbel zo Frissss
pi_26572655

[ Bericht 100% gewijzigd door Isabeau op 30-04-2005 07:29:30 (weer offtopic over dik zijn etc) ]
pi_26572705

[ Bericht 100% gewijzigd door Isabeau op 30-04-2005 07:30:00 (reactie op offtopic) ]
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_26572737
ik heb vaak probleem met truitje en jurkjes. die zitten te strak van boven (grote cupmaat) niet fijn. ik wil gewoon cup b. groot probleem ook met ondergoed en bikini's kopen. Er zit in Utrecht een lingeriezaak op de Lange Viestraat die heeft van cup D t/m G ofzo. daar binnenkort eens kijken!
pi_26572805

[ Bericht 50% gewijzigd door Isabeau op 30-04-2005 07:30:28 (offtopic) ]
pi_26572996
Niemand neemt toch iemand kwalijk dat er minder kledingstukken zijn voor mensen die afwijken van het gemiddelde, op welke manier dan ook? Als je lang of kort bent kun je daar sowieso weinig aan doen, als je dun of dik bent misschien wel, maar in de tussentijd moet je toch kleren aan. Je bent niet van de ene dag op de andere van dik naar dun tenslotte.

Dit is gewoon een topic waarin mensen tips krijgen om kleding te vinden die daar op een of andere manier moeite mee hebben. Dus voor dunne, maar ook voor dikke mensen. En ook bijvoorbeeld voor mensen met grote voeten of grote tieten

[ Bericht 38% gewijzigd door Isabeau op 30-04-2005 07:32:18 (offtopic quote verwijderd) ]
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
  donderdag 28 april 2005 @ 16:29:40 #15
88360 kleinmeiske
Tja, het is een gave ...
pi_26573333
quote:
Op donderdag 28 april 2005 15:24 schreef Kyara het volgende:

[..]

In Arnhem zit een Mango.
Cool, thanks for the tip. Daar kom ik dus bijna nooit, maar binnenkort wel

Dat van die 7/8 broeken is hier ook heel herkenbaar, desaparacido!
pi_26573663
Kleinmeiske: er zit ook een Zara in Arnhem. Misschien dat dat net iets te lang is qua broeken maar de shirtjes en zo vallen daar wel altijd nogal klein uit...
(ik heb bij H&M een S of XS en bij Zara kom ik meestal met een L thuis)
  donderdag 28 april 2005 @ 16:48:08 #17
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_26573757
quote:
Op donderdag 28 april 2005 15:21 schreef littledrummergirl het volgende:
[afbeelding]

ben nu al verliefd op dit setje, nog helemaal in mn maat en extra lang
( en nog erg stijlvol ook )
Oeh, mooi! Ik zie dat wij qua lengte en maat op elkaar lijken. Waar is dit te koop? Want ik moet ook nodig aan het shoppen.
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_26573812
mijn probleem zijn mijn heupen ik heb echt brede heupen, maar een dunne taille
truitjes (Small) zijn dus geen probleem maar broeken is een hell, dan zit die goed bij me heupen maar veels te los bij mijn bovenbenen
jeans maat is vaak 29/30, ik draag vaak broeken van d&g en Indian Rose omdat die gewoon 't mooist zitten, alleen die broeken zijn vaak best duur dus weet iemand een zaak waar je mooie goed passende broeken kan vinden ( geen stretch )
Op 09-11-2006 23:08 schreef Chriz2k
Jij bent te sexii voor Fok :{w.
pi_26573906
quote:
Op donderdag 28 april 2005 16:16 schreef Ripley het volgende:

[..]

Dit is gewoon een topic waarin mensen tips krijgen om kleding te vinden die daar op een of andere manier moeite mee hebben. Dus voor dunne, maar ook voor dikke mensen. En ook bijvoorbeeld voor mensen met grote voeten of grote tieten
Juist, Xebrozius heeft zijn punt wel gemaakt. Laten we ons richten op die tips.
pi_26573914
quote:
Op donderdag 28 april 2005 16:48 schreef AKnynke het volgende:

[..]

Oeh, mooi! Ik zie dat wij qua lengte en maat op elkaar lijken. Waar is dit te koop? Want ik moet ook nodig aan het shoppen.
dat is die bonapartesite uit de OP ik heb meteen de catalogus besteld

ik vind niet alles op die site even mooi, maar als ze goed passende mooi broeken hebben ben ik allang blij
  donderdag 28 april 2005 @ 16:55:52 #21
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_26573962
quote:
Op donderdag 28 april 2005 15:18 schreef miss_sly het volgende:

Goed topic!

Ik heb deze week wat spullen bij Neckermann besteld. Lekker simpel zomerspul voor de vakantie. Ik vind dat Neckermann ook best wel een redelijke collectie heeft. NIet alles maar wel veel is er in maten vanaf 32 tot en met 48-50, en zelfs hier en daar met aangepaste lengtematen!
Dan raad ik ook nog Wehkamp en de otto aan.
Vooral ook omdat ze er vanalles hebben, groot, klein, lang, smal etc...
To be conscious that you are ignorant is a great step to knowledge.
Imagination is the one weapon in the war against reality.
  donderdag 28 april 2005 @ 16:55:59 #22
88360 kleinmeiske
Tja, het is een gave ...
pi_26573964
quote:
Op donderdag 28 april 2005 16:44 schreef Kyara het volgende:
Kleinmeiske: er zit ook een Zara in Arnhem. Misschien dat dat net iets te lang is qua broeken maar de shirtjes en zo vallen daar wel altijd nogal klein uit...
(ik heb bij H&M een S of XS en bij Zara kom ik meestal met een L thuis)
Top, thanks. Zara ken ik ook nog vanuit A'dam. Ik ga binnenkort weer shoppen!
  donderdag 28 april 2005 @ 16:59:51 #23
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_26574078
quote:
Op donderdag 28 april 2005 16:53 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

dat is die bonapartesite uit de OP ik heb meteen de catalogus besteld

ik vind niet alles op die site even mooi, maar als ze goed passende mooi broeken hebben ben ik allang blij
inderdaad. Heb nu een spijkerbroek (m'n enige) van de miss etam aan. Was maat 42, paste me goed in de winkel, maar na een paar keer dragen mag ik wel een maat 40 hebben. er zit geen pasvorm in! Om m'n bovenbenen niet, en om m'n kont ook niet!
  donderdag 28 april 2005 @ 17:04:28 #24
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_26574198
quote:
Op donderdag 28 april 2005 15:07 schreef desaparacido het volgende:
Naar aanleiding van het topic Nieuw tijdschrift: Big is Beautiful is er een discussie ontstaan over kleding voor grote maten. Het is lastig om leuke kleding te vinden voor een maatje meer, op de standaard hobbezak na.

Verder weet ik van veel dunne vriendinnen dat het lastig is om ook voor slanke figuren leuke kleding te vinden, ik noem even het prototype kort & slank, die dus eigenlijk alleen maar kindermaatjes aankunnen. Dus hier een topic voor iedereen met een afwijkend lichaam die moeite heeft met leuke, passende kleding te vinden, dik én dun: gooi hier je links, adressen en tips en trucs neer!

In het vorige topic had ik Bonaparte al genoemd, hier heb je aparte, stijlvolle kleding van maat 38 tot 52 en S tot XXL.
[afbeelding]

Lingerie: Bodywinkel, gaat van AA tot H-cup

Iedereen kent wel de Miss Etam met de grote maten afdelingen, niet echt geweldige kleding, maar ik zie er wel verbetering in

En voor de korte, tengere dames onder ons is er natuurlijk Mango
Wat ik altidj zo vervelend vind van Mango is dat er op het label 38 staat, maar je er in geen mogelijkheid inkomt. Terwijl je toch echt 38 hebt
Kunnen ze dan niet gewoon 36 of 34 opschrijven?
To be conscious that you are ignorant is a great step to knowledge.
Imagination is the one weapon in the war against reality.
pi_26574275
quote:
Op donderdag 28 april 2005 17:04 schreef Mukie het volgende:

[..]

Wat ik altidj zo vervelend vind van Mango is dat er op het label 38 staat, maar je er in geen mogelijkheid inkomt. Terwijl je toch echt 38 hebt
Kunnen ze dan niet gewoon 36 of 34 opschrijven?
zijn franse maten....
pi_26574731
quote:
Op donderdag 28 april 2005 16:59 schreef AKnynke het volgende:

[..]

inderdaad. Heb nu een spijkerbroek (m'n enige) van de miss etam aan. Was maat 42, paste me goed in de winkel, maar na een paar keer dragen mag ik wel een maat 40 hebben. er zit geen pasvorm in! Om m'n bovenbenen niet, en om m'n kont ook niet!
heb ik nu ook aan geloof ik ( merk "fitt" ofzo geloof ik ) hier valt het nog mee met mn benen maar bovenaan issie wel 2x zo wijd
  donderdag 28 april 2005 @ 17:28:28 #27
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_26574848
quote:
Op donderdag 28 april 2005 17:24 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

heb ik nu ook aan geloof ik ( merk "fitt" ofzo geloof ik ) hier valt het nog mee met mn benen maar bovenaan issie wel 2x zo wijd
Ja, inderdaad, merk fitt. Wat grappig. Qua lengte is ie goed voor mij. Heb hem opgemeten, is 85 cm. Ik heb veel leuke broeken gezien voor de zomer bij bonaparte! Ideaal! geen martelgangen door steden meer!
  donderdag 28 april 2005 @ 17:35:34 #28
117860 B.A.Trix
Met dank aan MaGNeT
pi_26575042
quote:
Op donderdag 28 april 2005 16:55 schreef Mukie het volgende:

[..]

Dan raad ik ook nog Wehkamp en de otto aan.
Vooral ook omdat ze er vanalles hebben, groot, klein, lang, smal etc...
Bij Bonprix hebben ze ook van alles.. Is pas nieuw geloof ik dus ik weet niet hoe de kwaliteit is..
Topic van het jaar!! Sara Raats' eigen huisjes-topic :P
pi_26575051
Oh ik dacht ff dat ik bij Bonaparte kleding had besteld, maar het was een andere postorder: Bonprix. Lijkt ook op elkaar...

de kleding die ik bij Bonprix heb gekocht is vrij basic, maar ben benieuwd of het een beetje mooi is.
Bonaparte vind ik erg beperkt in de collectie, of is dat alleen online zo?
pi_26575075
quote:
Op donderdag 28 april 2005 17:07 schreef goddess-in-heaven het volgende:

[..]

zijn franse maten....
ja, de Duitse maat komt overeen met de Nederlandse maat.
  Moderator donderdag 28 april 2005 @ 17:49:38 #31
5428 crew  miss_sly
pi_26575385
Dat Bonprix heeft leuke dingen en is helemaal niet duur!
Goeie tip octopussy
pi_26576592
Bonaparte vind ik er leuk uitzien op de site, gelijk de catalogus besteld!
pi_26577670
Ik heb te lange stelten voor bijna alle broeken .
pi_26578129
quote:
Op donderdag 28 april 2005 19:26 schreef karoltje het volgende:
Ik heb te lange stelten voor bijna alle broeken .
Ik ook inderdaad... Ik ben zelf 1,81 m, maar mijn benen zijn 1.08 meter... En helaas, je kunt nog wel een stukkie van een broek af halen, maar er een stukkie aan zetten lukt nagenoeg nooit... Ik heb ook nog niet echt een winkel ontdekt waar ik nou altijd kan slagen.

Heb overigens ook al problemen met topjes, die zijn ook altijd te kort... en truien, ik heb standaard een koude buik en rug in de winter.
pi_26578157
Ik vind Mango nog wel meevallen eigenlijk. Voor m'n broeken hoef ik het niet te proberen, maar de shirtjes in XL kom ik soms nog wel in met mijn mt 44. En ik heb pas bij de H&M bij de 'sportieve' kleding zeg maar nog van die vestjes gekocht, en bij de Bijenkorf van Kuyichi nog een shirt gekocht. Met bovenkleding heb ik gelukkig niet zoveel problemen (alleen blouses die niet dichtgaan, maar goed, dan maar geen blouses... alleen wel vervelend voor nette gelegenheden maar die heb ik ook eens in de vijf jaar of zo), maar ik zou wel graag weten of ze ergens een beetje aparte broeken verkopen in mt 44/46 (die niet al te lang zijn, want ik heb net iets te korte benen)? Helaas hebben ze nu geen Clockhouse XL meer bij C&A, daar haalde ik vroeger af en toe nog weleens wat leuks.
Sanity is (not) statistical
  donderdag 28 april 2005 @ 20:04:57 #36
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_26578724
quote:
Op donderdag 28 april 2005 16:09 schreef Xebrozius het volgende:

[..]

en ik quote:
[..]

Over mensen die mager zijn hoor je me niet klagen, zij belasten ons sociale zorgstelsel niet met hun hart -en vaatziekten, diabetes, levercirosse en hersenbloedingen.
Jij bent inderdaad een tactloze lul!

alsof dunne mensen niet hart en vaatziekten kunnen krijgen door veels te vet eten???
er zijn in nederland een heleboel mensen die GEEN aanleg hebben om dikker te worden (woon met zo'n iemand samen) die er lekker op los eten en uiteindelijk met een hartinfarct in het ziekenhuis belanden....
hart en vaatziekten krijg je niet door dik te zijn, maar doordat je aderen dichtslibben door vet eten wat een plaque veroorzaakt.. en ja dunne mensen kunnen dit net zo goed krijgen....!

ten tweede hersenbloedingen krijg je al helemaal niet door overgewicht? dit is een aandoening die je vaak krijgt door stollingsstoornissen en dergelijke....

en nog ff levercirose krijg je niet door slecht eten, maar vooral door alcohol (dus mensen die erg veel alcohol consumeren....)

en tja diabetes? alleen een vergroote kans als je iets dikker bent...

dussuh. hou je even in met je grootspraak als je dr geen verstand van hebt?
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_26579814
Ach weet je, Xebrozius heeft wel een punt. Laten wij allemaal gewoon toegeven dat we te dik zijn voor deze maatschappij en accepteren dat kleren niet voor ons gemaakt worden. Tot we maat 38 hebben gaan we gewoon allemaal bloot naar buiten! =P

(En wat zou Xebrozius daar nu weer over te zeiken hebben?)
  vrijdag 29 april 2005 @ 00:51:16 #38
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_26586532
quote:
Op donderdag 28 april 2005 20:44 schreef Maeghan het volgende:
Ach weet je, Xebrozius heeft wel een punt. Laten wij allemaal gewoon toegeven dat we te dik zijn voor deze maatschappij en accepteren dat kleren niet voor ons gemaakt worden. Tot we maat 38 hebben gaan we gewoon allemaal bloot naar buiten! =P

(En wat zou Xebrozius daar nu weer over te zeiken hebben?)
tja, alsof je met boksen (zie profiel Xebrozius) geen grotere kansen hebt op gezondheidsaandoeningen....

het stuit me alleen tegen de borst dat iemand zo betweterig iets verkondigd met specifieke ziektebeelden en er blijkbaar geen reet van afweet!
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  vrijdag 29 april 2005 @ 13:42:31 #39
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_26596091
quote:
Op donderdag 28 april 2005 16:09 schreef Xebrozius het volgende:
Over mensen die mager zijn hoor je me niet klagen, zij belasten ons sociale zorgstelsel niet met hun hart -en vaatziekten, diabetes, levercirosse en hersenbloedingen.
Mensen die dikker zijn dan gemiddeld en gaan klagen omdat ze geen leuke kleding kunnen moeten maar bij zichzelf ten rade gaan.
In plaats van de kledingindustrie kwalijk nemen dat er weinig kleding is voor dikke mensen kunnen ze de zaak ook omdraaien. Juist omdat er meer dunne mensen zijn die beweging genoeg krijgen zijn er minder kledingstukken voor dikke mensen.
Dus jij gaat er klakeloos van uit dat alle mensen met hart -en vaatziekten, diabetes, levercirosse en hersenbloedingen dik zijn?

Dat vind ik nog al kortzichtig. Wat dacht je van al die dunnen mensen die gruwelijk ongezond leven?

Vormen die geen belasting op ons zorgstelsel?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zaterdag 30 april 2005 @ 17:10:07 #40
117567 desaparacido
nu inclusief spelfout!
pi_26621820
Jongens, maak daar lekker een apart topic voor over aan. Laat Xebrozius lekker vinden wat hij vindt, misschien heeft hij vijftien jaar bierdrinken verder ook nog wat aan dit topic.

Maeghan, misschien bij Miss Etam proberen? Die hebben vrij veel blouses in grotere maten, hun basics zijn niet slecht ondanks hun oubollige imago.
pi_26622141
Truitjes van Mango zijn naar mijn idee altijd zo kort! Komen echt tot boven mijn navel, terwijl ik zelf echt niet groot ben.

En wat daar natuurlijk aan bijdraagt is dat al die truitjes gemaakt zijn op meisjes met een A cupmaat en dat nou niet bepaald mijn maat is. Eigenlijk is geen enkel truitje op mijn maat. en die leuke jasjes die nu zo in zijn passen ook ALLEMAAL niet. (worden bij grotere maat weer te groot bij schouder en middel) GVD
bah, stom toppic, krijg er spontaan slechte zin van...

bitchy
And I was like "yeah...whatever..."
pi_26622156
Daar kom ik inderdaad wel ja. Maar ook bij Miss Etam is het lastig met blouses. Het probleem is dat ook ME blouses in grotere maten vooral in model tent heeft, en dat zie ik niet zo zitten. Ik heb voor een vrouw echt een flinke borstomtrek, zowel boven- als onderwijdte. Van nature al, niet alleen door m'n overgewicht. Dus als ik dan nog een blouse aantrek met model tent lijk ik echt helemaal een tank. Vandaar dat ik maar gewoon geen blouses draag dan. Als ik ze haal, dan doe ik dat bij de H&M omdat dat vaak stretch is. Meestal passen ze niet, maar als ze passen dan is de vorm ook gewoon goed. (En als ik nog een kilo of vijf a tien afval dan denk ik bij de H&M wel weer te kunnen slagen... )
pi_26622274
quote:
Op zaterdag 30 april 2005 17:21 schreef Shalbo het volgende:
Truitjes van Mango zijn naar mijn idee altijd zo kort! Komen echt tot boven mijn navel, terwijl ik zelf echt niet groot ben.

En wat daar natuurlijk aan bijdraagt is dat al die truitjes gemaakt zijn op meisjes met een A cupmaat en dat nou niet bepaald mijn maat is. Eigenlijk is geen enkel truitje op mijn maat. en die leuke jasjes die nu zo in zijn passen ook ALLEMAAL niet. (worden bij grotere maat weer te groot bij schouder en middel) GVD

Oh dat valt wel mee toch? Ik heb cup C en ik heb ook wel een truitje en een vest van de mango, maar die zijn echt niet te kort hoor. Nou ben ik ook niet zo heel erg lang (1.67) dus misschien scheelt dat.
pi_26622343
quote:
Op zaterdag 30 april 2005 17:25 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Oh dat valt wel mee toch? Ik heb cup C en ik heb ook wel een truitje en een vest van de mango, maar die zijn echt niet te kort hoor. Nou ben ik ook niet zo heel erg lang (1.67) dus misschien scheelt dat.
Ik heb dan ook geen cup C...
bitchy
And I was like "yeah...whatever..."
  zaterdag 30 april 2005 @ 17:30:22 #45
117567 desaparacido
nu inclusief spelfout!
pi_26622421
quote:
Op zaterdag 30 april 2005 17:21 schreef Shalbo het volgende:

Mango is ook meer voor kleine vrouwen, daarom staat het in dit topic. Ik weet dat ik me er met mijn lengte, kledingmaat en cup (DD of E) me daar niet hoef te wagen.
pi_26622853
Bij de Didi hebben ze ook wel leuke kleren, tot maat 46 geloof ik. Ik vind de winkels zelf er altijd een beetje truttig uitzien, maar de kleren zijn wel leuk

O, en het viel me laatst op dat de broeken van de Esprit vaak wel lengtematen hebben (kort, gemiddeld en lang).
pi_26623041
Ik vind de kleren van Didi ook juist wel truttig eigenlijk. En ook wel duur eerlijkgezegd.
  Moderator zaterdag 30 april 2005 @ 18:55:45 #48
5428 crew  miss_sly
pi_26624593
Het merk Expresso heeft ook regelmatig mooie dingen en tot maat 46. Ik heb er een paar blouses van, en die zitten erg mooi.
Ook mooi en in grote maten zijn de blouses van JohnnyQ, maar dat is lang niet overal verkrijgbaar.

http://www.expresso.nl/

He is geen goedkoop merk, maar wel goede kwaliteit en pasvorm.

[ Bericht 26% gewijzigd door miss_sly op 30-04-2005 19:36:17 ]
pi_26625530
Ik denk dat je gewoon een beetje geluk moet hebben met kleding kopen.
Vorig jaar een aantal geweldig zittende broeken van Mexx gekocht. En ik heb geen makkelijk figuur om broeken te kopen, al mijn vetophopingen zitten op mijn billen en benen!
  Moderator zondag 1 mei 2005 @ 18:01:22 #50
5428 crew  miss_sly
pi_26644958
Ik heb vandaag wat dingetjes gekocht bij H&M
En mijn zusje is ook goed geslaagd. Allebei in de maten 44-46 en er was best wat keus.

Wat ik dan wel weer triest vind, is dat bij de H&M in Eindhoven bij de roltrap staat:
1e verdieping
Dames grote maten mode 42-56

En maar afvragen waar men toch het idee vandaan heeft dat 42 al een grote maat heeft
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')