quote:Het is pas het tweede nr. en is al weer een stuk beter als het eerste, maar goed, zoals ik het begrijp is het tijdschrift op de markt gekomen omdat de andere "lifestyle"bladen niet aan de wensen van de dikkere dames voldoen. Er staat vaak leuke kleding in maar die gaan alleen maar tot maatje 44. Hier kan je dan niets mee als je een grotere maat hebt. Ik vind idd het overdreven opheerlijken van grote maten misschien ook niet echt correct, maar dit tijdschrift is wel een goed middel om te laten zien hoe je je kan kleden en er toch appetijtelijk uit kan zien.
Het is een glossy maar dan voor mensen met een grotere maat. Net zo als dat er glossy's zijn voor mensen die van voetballen houden of graag in auto's rijden. Het is gewoon een doelgroep die tot nog toe nog onderbelicht is gebleven terwijl het aantal dikkere mensen alleen maar toeneemt.
Ik vind het idd ook heel erg jammer dat er toch veel "slanke" modellen in staan. Misschien moeten we een petitie opstellen, ik wil graag de plaats overnemen :p
Mee eens, tegenwoordig zijn al die modellen gewoon veels te dun, veels te ongezond. Maar waarom dan niet een blad met normale maten? niet te dun, niet te dik?quote:Op zaterdag 23 april 2005 18:58 schreef Silmarwen het volgende:
Ik vind het wel een okay initiatief, want anorexia hebben of amper eten en je dood sporten is net zo min gezond als dik zijn. Bovendien kunnen dunne mensen veel ongezonder eten dan dikke mensen en daar word niets over gezegd, maar dat is nogal offtopic.
Ik denk toch dat dat tussen je oren zit,wat intressert het je nou wat de cassiere in de supermarkt of waar dan ook denktquote:Op zaterdag 23 april 2005 20:29 schreef apestaartje het volgende:
Zeg nou zelf: Voel je je op je gemak als je dit in de supermarkt afrekent? Dan zeg je toch indirect over jezelf: "Ik vind mezelf veels te dik". Of niet?
Dat gevoel heb ik er dus ook bij, door het blad aan te schaffen prop je jezelf in die doelgroep. Een groep waar [i]ik[/ik] niet bij zou willen horen in elk geval. Net zoals dat ikzelf bv. nooit de 'Single' zou kopen.quote:Op zaterdag 23 april 2005 20:41 schreef PeRi het volgende:
Ik zou me kapotschamen als ik bij deze doelgroep behoorde.
.
Alsof alle dikke vrouwen kind aan huis zijn bij de Mac. Ik kom toch echt vaker bij de groenteboer hoor, dat red ik niet met een keer per jaar nl. =Squote:Op zondag 24 april 2005 03:38 schreef cultheld het volgende:
Met andere woorden: Het lijfblad voor "mooie" vrouwen die vaker de Macdonalds bezoeken dan de groentenboer?
Zo werkt het inderdaad in bladenland. Meisjes in de Tina-leeftijd grijpen bv. ook naar de Fancy, terwijl de doelgroep daarvan de Yes pakt, terwijl de doelgroep daar weer van al Viva leest etc. etc. Je wilt je toch op de een of andere manier optrekken aan een blad.quote:Op zondag 24 april 2005 03:36 schreef MaRySe het volgende:
In bladen voor mensen met maat 38/40 staan meisjes met maat 34
Dus dan is het opzich niet zo gek dat er in een blad voor maat 46+ mensen met maat 40 staan.
Je kunt natuurlijk niet allemaal vadsige mormels neerzetten. Als je dik/groot bent weet je dat van jezelf, maar volgens mij zie je dan liever iemand die dik is met een kleinere maat.
Net zoals de meeste meisjes/vrouwen niet maat 34 hebben, hebben de meeste grote vrouwen ook geen maat 40.
Dit vind ik inderdaad wel vaak heel irritant. Juist de mensen die ongegeneerd alles kunnen eten en drinken zonder dat ze ergens op moeten letten, hebben de grootste mond dat 'dikke luie varkens gewoon eens moeten stoppen met vreten en beginnen met bewegen'. Heel simpel, dat geschreeuw vanuit je eigen riante positie, maar een beetje genuanceerder denken en reageren zou geen kwaad kunnen.quote:Op zaterdag 23 april 2005 18:58 schreef Silmarwen het volgende:
Ik vind het wel een okay initiatief, want anorexia hebben of amper eten en je dood sporten is net zo min gezond als dik zijn. Bovendien kunnen dunne mensen veel ongezonder eten dan dikke mensen en daar word niets over gezegd, maar dat is nogal offtopic.
Het blad heet Big is Beautiful maar het promoot niet dat dik zijn ok is?quote:Op zondag 24 april 2005 12:57 schreef miss_sly het volgende:
Ik denk dat een dergelijk blad helemaal niet promoot dat dik zijn goed en gezond is. H
Het promoot dus niet per se, zoals ik zei, dat dik zijn goed en gezond is, maar wel dat het OK is ja. Waarom zou een dikker mens minder OK zijn dan een dunner mens? Sinds wanneer kun je afmeten aan iemands gewicht wat een OK mens hij/zij is? Mag iemand die een maatje (of meerdere) meer heeft, zich niet goed voelen over en met zichzelf?quote:Op zondag 24 april 2005 13:04 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Het blad heet Big is Beautiful maar het promoot niet dat dik zijn ok is?
Sorry, maar met zo'n naam impliceert het wel degelijk dat dik zijn goed is.quote:Op zondag 24 april 2005 13:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het promoot dus niet per se, zoals ik zei, dat dik zijn [igoed en gezond[/i] is, maar wel dat het OK is ja.
Van mij wel, sommige vrouwen met een maatje meer zijn ook best mooi. Maar met een maatje minder zouden ze nog mooier zijnquote:Mag iemand die een maatje (of meerdere) meer heeft, zich niet goed voelen over en met zichzelf?
Dat is jouw mening. Jij vind mensen met een maatje meer niet mooi. Maar dat hoeft niet iedereen te vinden.quote:Op zondag 24 april 2005 13:12 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Sorry, maar met zo'n naam impliceert het wel degelijk dat dik zijn goed is.
[..]
Van mij wel, sommige vrouwen met een maatje meer zijn ook best mooi. Maar met een maatje minder zouden ze nog mooier zijn.
Ik zeg net nog dat ik sommige vrouwen met een maatje meer wel degelijk mooi vind, alleen dat ik ze nog mooier zou vinden als ze een maatje minder hadden.quote:Op zondag 24 april 2005 13:14 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Dat is jouw mening. Jij vind mensen met een maatje meer niet mooi. Maar dat hoeft niet iedereen te vinden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |