Ik ben bang dat jij aandacht nodig hebt, die ik je niet hier op een forum kan gevenquote:
goeie stelling : Singles zijn in principe hetzelfde als mensen met een relatie maar, dan zonder relatiequote:Op woensdag 27 april 2005 12:11 schreef Pheno het volgende:
Waarom zijn de stellingen vergelijkingen waarin singles afgeschilderd willen worden als heel andere personen dan de mensen die een relatie hebben? Zo veel anders ben ik niet dan een jaar of wat geleden hoor. Voor de mensen die zoeken lijkt het me ook niet constructief om te weten of ze meer wiet zouden roken of niet. Of je werkt bij het CBS, misschien is het dan interessant...
2 Euro.quote:
Valt dat niet onder de overkoepelende stelling "bezette mensen laten meer dingen om de lieve vrede met de partner te bewaren dan singles"?quote:Op woensdag 27 april 2005 11:56 schreef thabit het volgende:
Ik gooi er even een stelling in.
Singles roken meer wiet dan bezette mensen.
Die stelling lijkt me wel logisch jaquote:Op woensdag 27 april 2005 12:34 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
goeie stelling : Singles zijn in principe hetzelfde als mensen met een relatie maar, dan zonder relatie
Mee eensquote:Op woensdag 27 april 2005 12:34 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
goeie stelling : Singles zijn in principe hetzelfde als mensen met een relatie maar, dan zonder relatie
Niet mee eensch.quote:Op woensdag 27 april 2005 12:34 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 27 april 2005 12:48 schreef WeirdMicky het volgende:
Wat een kutstellingen en offtopic geblaat zeg![]()
Ik rook nooit wiet.quote:Op woensdag 27 april 2005 11:56 schreef thabit het volgende:
Ik gooi er even een stelling in.
Singles roken meer wiet dan bezette mensen.
Absoluut waar, toen een goede vriend van mij een relatie had, heb ik hem twee maanden ofzo niet meer gezien, enkel omdat zij voortdurend bij elkaar zatenquote:Op woensdag 27 april 2005 12:58 schreef ioko het volgende:
Stelling:
Singles besteden meer tijd aan vrienden en eigen interesses, dan mensen met een relatie
Ik denk ook dat mijn stelling klopt, ik denk ook dat er meer mensen single zijn, omdat individualiteit voor steeds meer mensen belangrijk is (jezelf kennen, je eigen ding doen, zelfstandig zijn) en dat ze daarom minder snel een relatie beginnen, omdat dit nu eenmaal een compromis is. Steeds meer mensen zijn niet meer bereid om zonder slag of stoot dit compromis te sluiten.quote:Op woensdag 27 april 2005 12:58 schreef ioko het volgende:
Stelling:
Singles besteden meer tijd aan vrienden en eigen interesses, dan mensen met een relatie
Grotendeels eens. Vrienden heb ik altijd wel tijd voor, maar goed...een relatie is gewoon een veredelde vriendschap met seks, minder tijd voor interesses en vrienden is een logisch gevolg.quote:Op woensdag 27 april 2005 12:58 schreef ioko het volgende:
Stelling:
Hmm ik vind dat er wel wat meer komt kijken bij een relatie, eigenlijk.quote:Op woensdag 27 april 2005 13:04 schreef WeirdMicky het volgende:
een relatie is gewoon een veredelde vriendschap met seks
* eens isquote:Op woensdag 27 april 2005 12:58 schreef ioko het volgende:
Stelling:
Ik doelde ook meer op de tijd die een relatie uiteraard met zich meebrengt. In vergelijking met een intense vriendschap qua tijd...daar lijden andere vrienden ook onderquote:Op woensdag 27 april 2005 13:15 schreef Christine het volgende:
[..]
Hmm ik vind dat er wel wat meer komt kijken bij een relatie, eigenlijk.
Wát precies, weet ik niet... maar iig meer dan vriendschap en seks
Vriendschap + seks en alles wat "daarboven zit" vind ik onder relatie vallen. Je hebt gewoon meerdere gradaties in "relatie".quote:
Wat zit daarboven dan?quote:Op woensdag 27 april 2005 13:23 schreef thabit het volgende:
[..]
Vriendschap + seks en alles wat "daarboven zit" vind ik onder relatie vallen. Je hebt gewoon meerdere gradaties in "relatie".
IIn mijn omgeving valt het reuze mee. Je verdeelt je tijd, dat wil niet zeggen minder tijd voor je vrienden en interesses.... Ik vind ook niet dat een relatie zo moet zijn en dat je echt je eigen leven nog moet hebben, maar misschien ben ik daarom wel weer vrijgezelquote:Op woensdag 27 april 2005 12:58 schreef ioko het volgende:
Stelling:
Samenwonen, trouwplannen, reeds het idee hebben eeuwig samen te gaan zijn, etcetera, etcetera.quote:
Dat gaat allemaal over de lengte van de relatie cq vriendschap. Ook heb ik een leuke relatie gehad, maar daar kwamen al je "daarboven" punten niet naar voren.quote:Op woensdag 27 april 2005 13:26 schreef thabit het volgende:
[..]
Samenwonen, trouwplannen, reeds het idee hebben eeuwig samen te gaan zijn, etcetera, etcetera.
En dan dacht ik dat ik ouderwets wasquote:Op woensdag 27 april 2005 13:32 schreef melismay het volgende:
Misschien een beetje naief, maar is verliefd zijn tegenwoordig geen vereiste meer voor een relatie?
Voor mij in elk geval wel....quote:Op woensdag 27 april 2005 13:32 schreef melismay het volgende:
Misschien een beetje naief, maar is verliefd zijn tegenwoordig geen vereiste meer voor een relatie?
Hmm dus als ik het goed begrijp heb je wel seks met vrienden maar noem je dat pas een relatie als je ook verliefd op ze bent?quote:Op woensdag 27 april 2005 13:37 schreef melismay het volgende:
* melismay opgelucht is... Dacht al dat ik gek was werd
Hoe kom je daarbij?quote:Op woensdag 27 april 2005 12:32 schreef ioko het volgende:
[..]
Ik ben bang dat jij aandacht nodig hebt, die ik je niet hier op een forum kan geven![]()
![]()
Nou ten eerste heb ik helemaal geen seks, ten tweede vraag ik me af of ik dat zou kunnen, seks met vrienden en ten derde.... Ik vind nu mischien omdat ik nog geen ervaring of iets dergelijks heb dat ik eerst verliefd zal moeten zijn voordat ik uberhaupt zoiets begin...quote:Op woensdag 27 april 2005 13:38 schreef thabit het volgende:
[..]
Hmm dus als ik het goed begrijp heb je wel seks met vrienden maar noem je dat pas een relatie als je ook verliefd op ze bent?
ik dacht maximaal een half jaar, volgens de boekjes, al kan ik nog na al die tijd serieus verliefde vlagen hebben ...quote:Op woensdag 27 april 2005 13:45 schreef Christine het volgende:
Drie jaar, dacht ik Mick...
En jij laat je gevoelens afhangen van 'de boekjes'? Doe je goed.quote:Op woensdag 27 april 2005 13:47 schreef petitlapin het volgende:
[..]
ik dacht maximaal een half jaar, volgens de boekjes, al kan ik nog na al die tijd serieus verliefde vlagen hebben ...
Okee, maar als verliefheid voor jou een vereiste is voor seks (voor mij ook hoor) dan impliceert vriendschap + seks toch automatisch verliefheid en dus is een relatie voor jou daarmee ook vriendschap + seks?quote:Op woensdag 27 april 2005 13:46 schreef melismay het volgende:
[..]
Nou ten eerste heb ik helemaal geen seks, ten tweede vraag ik me af of ik dat zou kunnen, seks met vrienden en ten derde.... Ik vind nu mischien omdat ik nog geen ervaring of iets dergelijks heb dat ik eerst verliefd zal moeten zijn voordat ik uberhaupt zoiets begin...
heb ik ergens gezegd dat ik de boekjes volg ????? ik zei gewoon zoals ik het dacht, als antwoord op WM en christine, zoals ik het eens gehoord had van belgische seks - en relatiedeskundige goedele liekensquote:Op woensdag 27 april 2005 13:48 schreef nozem het volgende:
[..]
En jij laat je gevoelens afhangen van 'de boekjes'? Doe je goed.![]()
Vind ik onzin. Tuurlijk, echte verliefdheid gaat over in houden van, maar je hebt echt nog wel je momenten van diepe liefde als je al een paar jaar met elkaar hebt. Dus liefde is echt wel een vereiste voor een relatie voor altijd!quote:Op woensdag 27 april 2005 13:44 schreef WeirdMicky het volgende:
Verliefd zijn houdt op den duur op. Na maximaal een jaar is de stof die de verliefdheid in werking stelt verdwenen en is het gevoel (als het goed is) veranderd in: houden van.
Liefde is in dat opzicht geen vereiste voor een relatie na een tijd, maar wel in het begin.
Goedele Liekens, tof mens. En nog steeds behoorlijk neukbaar. Helaas geen afspiegeling van de gemiddelde Belgische vrouw.quote:Op woensdag 27 april 2005 13:52 schreef petitlapin het volgende:
[..]
heb ik ergens gezegd dat ik de boekjes volg ????? ik zei gewoon zoals ik het dacht, als antwoord op WM en christine, zoals ik het eens gehoord had van belgische seks - en relatiedeskundige goedele liekens![]()
Als je het zo stelt wel...quote:Op woensdag 27 april 2005 13:51 schreef thabit het volgende:
[..]
Okee, maar als verliefheid voor jou een vereiste is voor seks (voor mij ook hoor) dan impliceert vriendschap + seks toch automatisch verliefheid en dus is een relatie voor jou daarmee ook vriendschap + seks?
wat is er mis met de gemiddelde belgische vrouwquote:Op woensdag 27 april 2005 13:57 schreef nozem het volgende:
[..]
Goedele Liekens, tof mens. En nog steeds behoorlijk neukbaar. Helaas geen afspiegeling van de gemiddelde Belgische vrouw.
Hier heb je op zich wel een interessant punt te pakken... vroeger was het heel normaal dat mensen gingen daten, verliefd werden, en daarna pas seks hadden. Alleen tegenwoordig gaat het ook vaak anders. Nu kan het ook gebeuren dat je een date hebt, meteen seks hebt, en daarna verliefd wordt. Of daarna elkaar nooit meer ziet. Of daarna een leuke vriendschap opbouwt.quote:Op woensdag 27 april 2005 13:58 schreef melismay het volgende:
Dus ik denk dat verliefdheid het belangrijkste is, vriendschap en seks komen pas als verdere stappen. Wat een gedoe
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |