quote:Op dinsdag 26 april 2005 16:40 schreef Jebus het volgende:
Ik vind turnbased juist wel relaxed, dat je bij een moeilijke baas ff rustig aan kan doen en niet helemaal de pan uit strest. Maar misschien ontwikkelt die stijl zich wel steeds meer naar de strategische rpg's (fire emblem) en wordt final fantasy veel meer realtime.
Dat is een vreemde port inderdaad.quote:Op woensdag 27 april 2005 17:00 schreef Jim.Beam het volgende:
Wat is het irritant om FF VIII op de pc te spelen zeg. Maar ik ben wel helemaal in dat verhaal gezogen, echt knap als je zoiets kan verzinnen allemaal
Ik heb gewoon een joypad (Playstation look&feel) aangesloten en zo ingesteld dat ie net als de PS2 reageert. Hij trilt alleen niet bij het oproepen van een GF.quote:Op woensdag 27 april 2005 17:00 schreef Jim.Beam het volgende:
Wat is het irritant om FF VIII op de pc te spelen zeg. Maar ik ben wel helemaal in dat verhaal gezogen, echt knap als je zoiets kan verzinnen allemaal
Als we dàt eens wisten...quote:Op donderdag 28 april 2005 15:20 schreef Lard_Webber het volgende:
Wanneer komt het nieuwste deel eigenlijk in europa (deel 12) ?
Nee, zéker niet. Als 'ie nog dit jaar verschijnt, dan alleen in Japan. Ik denk zelfs dat er een kans is dat FFXII hier pas verschijnt als de PS3 er al is!quote:Op donderdag 28 april 2005 21:20 schreef chibibo het volgende:
Ik reken er dit jaar in ieder geval niet op.
Was dat niet ook zo met FFIX en de PS2quote:Op donderdag 28 april 2005 21:24 schreef P-Style het volgende:
[..]
Nee, zéker niet. Als 'ie nog dit jaar verschijnt, dan alleen in Japan. Ik denk zelfs dat er een kans is dat FFXII hier pas verschijnt als de PS3 er al is!
Inderdaad.quote:Op donderdag 28 april 2005 21:30 schreef peristilius het volgende:
Was dat niet ook zo met FFIX en de PS2het scheelde in ieder geval niet veel.
Ik weet alleen nog dat ik hem voor mn verjaardag kreeg in maart, was mn eerste final fantasy.quote:Op donderdag 28 april 2005 21:33 schreef P-Style het volgende:
[..]
Inderdaad.FFIX verscheen hier in februari/maart 2001, terwijl de PS2 al sinds 24 november 2000 in Nederland te krijgen was. Ik weet nog dat ik vlak na de release van FFIX (een maandje later ofzo) m'n PS2 kocht en dat FFIX in het begin het spel was dat ik het meeste op m'n PS2 speelde (ondanks dat het een PS1 spel was).
Ja ik kan me nog net herinneren dat FFVII voor de pc in de PU stond, maar toen had ik nog geen idee wat Final Fantasy was.quote:
Dus je hebt I, II, IV, V, VI, VII, VIII, X en X-2?quote:Op vrijdag 29 april 2005 17:45 schreef RiDo78 het volgende:
Sterker nog, op deel 9 na heb ik alle delen die op de PS2 speelbaar zijn.
Klopt...quote:Op zaterdag 30 april 2005 00:25 schreef P-Style het volgende:
Dus je hebt I, II, IV, V, VI, VII, VIII, X en X-2?
Seiken Densetsu ontbreekt helaas.quote:Op maandag 2 mei 2005 01:13 schreef Notorious_Roy het volgende:
Square E3 officiele lineup:
En als je wilt dat deel 12 ook de pan uit gaat roelen, dan moet je de ontwikkelaars gewoon wat meer tijd gunnen.quote:Op maandag 2 mei 2005 01:45 schreef remondepemon het volgende:
tvp
een TVP ja!![]()
wanneer komt FF12 eensch een keer uit want we wachten al zo lang sinds de laatste.
en advent children wil ook al niet opschieten... cmon square, do your thing!
oh ja... en FF roeleert trouwens de pan uit.
Ah, jij bent er ook zo eentje die in zijn enthousiasme meteen alles koopt, maar geen tijd heeft het te spelenquote:Op vrijdag 29 april 2005 17:45 schreef RiDo78 het volgende:
Het was niet moeilijk om uit te zoeken welk spel daarbij hoorde en die heb ik dus maar gekocht. Nog geen centje spijt van. Sterker nog, op deel 9 na heb ik alle delen die op de PS2 speelbaar zijn. Maar vanwege tijdsgebrek ben ik alleen nog met FFX en FFVIII bezig. :-(
Het lijkt meer op Secret of Mana (of een andere SNES actie RPG) dan op Final Fantasy. De game is redelijk eentonig en speelt niet echt super. Daar tegenover staan een fantastische soundtrack en dito graphics en sfeer. Na een uurtje of 10 vond ik het eigenlijk niet zo heel tof meer.quote:Op maandag 2 mei 2005 12:39 schreef KreKkeR het volgende:
Ik zit te overwegen vandaag Final Fantasy Chrystal Chronicles voor Gamecube + Gameboy Advance (als 2e controller) te kopen.
Ik weet al wel dat het spel heel anders schijnt te zijn dan de normale FF games, maar heeft iemand toevallig ervaring met dit spel (FFCC)? Wellicht dat het (met 2 players) leuk is, maar dan op andere manier?
Of is er gewoon echt geen zak aan?
Mja klopt, het was ook voor MP dat ik de gba wilde kopen... maar goed, met 2 spelers niet leuk en met 4 weer wel zeg je he....tja, 3 gba's aanschaffen voor 1 spel vind ik dan weer te veel van het goede.quote:Op maandag 2 mei 2005 13:06 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
De GBA heb je niet nodig in singleplayer overigens, wel in multiplayer.
Duur grapje...quote:Op maandag 2 mei 2005 13:13 schreef KreKkeR het volgende:Kijk als het nog de FFX gameplay had, had ik er wel 1 of misschien zelfs wel 3 extra gba's voor overgehad om het mp te kunnen spelen.
Ik ben t anders wel met hem eens. FF-X is een spel wat het wel waard is om wat extra's in te investeren.quote:
Ook drie GBA's?quote:Op maandag 2 mei 2005 22:24 schreef RiDo78 het volgende:
Ik ben t anders wel met hem eens. FF-X is een spel wat het wel waard is om wat extra's in te investeren.
Sweet!quote:Op maandag 2 mei 2005 01:13 schreef Notorious_Roy het volgende:
Crisis Core... dat wordt toch een PSP game?quote:Op dinsdag 3 mei 2005 03:01 schreef TopStyle het volgende:
FFVII: Crisis Core gaat ownen. Dat kan niet anders!
'tis tenminste een echte rpg, dit i.t.t. de andere FFVII spin-offs en wordt ontwikkeld door het originele team achter
deeltje 7 ( aldus EDGE )
quote:
Yup.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 03:17 schreef P-Style het volgende:
[..]
Crisis Core... dat wordt toch een PSP game?
Heb je een strategy guide? If not, dan moet je ff gamefaqs gaan bezoeken, die hebben ook uitgebreide uitlegquote:Op dinsdag 10 mei 2005 13:53 schreef Clawhammer het volgende:
Eindelijk ff x2 uitgespeelt (nouja eindelijk? spel is vrij kort moet ik zeggen). Ben nu begonnen met ffx, na 3 uur spelen ben ik bij kilika aangekomen. Maar waar slaat dat sphere grid systeem eigenlijk op, ik snap er geen zak van![]()
Pfff... 24,99 is best wel duur!quote:Op dinsdag 10 mei 2005 10:29 schreef Notorious_Roy het volgende:
Final Fantasy muziekalbums via iTunes
*klik*
[afbeelding]
Inderdaad, en dat voor een downloadje. Ach, gelukkig heb ik de meeste albums al, zowel origineel als in MP3.quote:
Ik ben nu ook bij het blitzbal tournooi in luca (na 4 uur hebben gespeelt). Wie dat blitzbal heeft uitgevonden mag ook aan de hoogste boom worden geknoopt, hoe frustrerendquote:Op woensdag 11 mei 2005 14:28 schreef Echtwelkloon het volgende:
Ik ben begonnen aan Final Fantasy X, heb er nu 8 uur op zitten, net m'n eerste blitzball match achter de rug. Die heb ik verloren, overigens, met 4-3. Ik had nog 3 seconden nodig voor de gelijkmaker, maar toen was de tijd op.Krijg je iets bijzonders als je wint? Niet dat ik het ga proberen, trouwens, vind het wel best zo, wil verder gaan met het verhaal.
Een vriend van me is het na tientallen pogingen gelukt de eerste wedstrijd te winnen, maar volgens mij krijg je er, behalve een iets ander filmpje na afloop, niets speciaals voor.quote:Op woensdag 11 mei 2005 14:28 schreef Echtwelkloon het volgende:
Ik ben begonnen aan Final Fantasy X, heb er nu 8 uur op zitten, net m'n eerste blitzball match achter de rug. Die heb ik verloren, overigens, met 4-3. Ik had nog 3 seconden nodig voor de gelijkmaker, maar toen was de tijd op.Krijg je iets bijzonders als je wint?
Dat weet ik. Maar verliezen voelt gewoon kut!quote:Op woensdag 11 mei 2005 19:13 schreef RiDo78 het volgende:
Ik heb t even nagezocht en het winnen of verliezen van het Luca-toernooi heeft geen invloed op de rest van het spelverloop.
Dan moet je winnen.quote:Op woensdag 11 mei 2005 19:58 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Dat weet ik. Maar verliezen voelt gewoon kut!
dat stukje in de ruimte danquote:Op vrijdag 13 mei 2005 12:32 schreef HansvanOchten het volgende:
En Rinoa!
Dat introfilmpje van ff8 was echt meesterlijk.
Wat dat aan gaat hebben FF-X en FF-VIII veel gemeen. De Tidus en Squall zijn beide zo'n stugge -niemand mag weten wat er in mij om gaat- stoere gozer, maar met een heel klein hartje. Squall een beetje meer dan Tidus, maar toch. En toch zie je ze langzaam naar Yuna en Rinoa toetreden. Eerst heel voorzichtig en vooral niets laten merken... en dan gaat ineens de knop om en mag iedereen weten wat ze toch al wisten.quote:
Met de oude Final Fantasy's gaf ik de characters nog wel eens namen uit m'n vriendengroep, maar als ik dan in strategy guides info zocht, werd het veels te ingewikkeld, met die originele namen.quote:Op maandag 16 mei 2005 12:12 schreef RiDo78 het volgende:
Wat ik me nu ineens afvraag: zijn er eigenlijk mensen die NIET met de originele karakternamen spelen? Die bv. de hoofdrolspeler z'n eigen naam geeft? Zelf speel ik alleen met de originele namen.
Ziet er netjes uit! Alleen klopt er natuurlijk geen zak van die resolutie! Véél te hoog voor de PS2!quote:Op maandag 16 mei 2005 22:39 schreef PandorasBox het volgende:
http://media.ps2.ign.com/media/488/488222/imgs_1.html
Nieuwe FFXII screens.
Who needs next-gen?
quote:Dragon Quest VIII
Right now the game is slotted to come out in November of 2005. We'll keep you posted as things develop.
Niet echt, maar we krijgen Dragon Quest VIII eerst nog. Dat houdt ons wel bezig...quote:
Meer trainen (lees: tegen andere monsters vechten en jezelf sterker maken met behulp van het spheregrid) en later terugkomen.quote:Op woensdag 25 mei 2005 17:06 schreef Clawhammer het volgende:
Pfff ik zit nu bij final fantasy X bijna op het einde met Overdrive Sin. Ik kom er met geen mogelijkheid langs, heb ook al wat faqs gelezen maar toch hakt die sin mij iedere keer weer in de pan.
Help![]()
Ik doe nix anders.quote:Op donderdag 26 mei 2005 01:09 schreef P-Style het volgende:
[..]
Meer trainen (lees: tegen andere monsters vechten en jezelf sterker maken met behulp van het spheregrid) en later terugkomen.
quote:Op donderdag 26 mei 2005 23:17 schreef Notorious_Roy het volgende:
Advent Children action figures:
[afbeelding]
Mja, dat is niet echt veel. Maar je kan misschien beter proberen om níet met Aeons te werken. En de ultimate weapons van de karakters zijn ook erg handig. Zorg dat je daarmee de 9999 kan overschrijden. Dat heet break damage. Break hp is trouwens ook wel erg handig hoor.quote:Op donderdag 26 mei 2005 01:30 schreef Clawhammer het volgende:
[..]
Ik doe nix anders.
Maar die gast heeft een hp van 140.000 en je kan hem maar een paar keer raken voordat hij een aanval doet waardoor je gelijk gameover ben, zelfs als je met een aeon met hem vecht![]()
Dan moet ik wel heeeel erg lang gaan uppen wil ik dat ding verslaan, mijn sterkste aeon kan in zn overdrive maar net een schade van 25000 hp brengen
Dat heeft iets te maken met de geheime celestial weapons, moet je maar even een guide zoeken op gamefaqs ofzo, daar staat het allemaal wel duidelijk uitgelegd.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 12:38 schreef Clawhammer het volgende:
Tnx voor de tips
Ik heb inmiddels overdrive sin verslagen, maar dan ook echt net op het nippertje
Ik had mn spelers in de omega ruins geupt en vooral bij yuna strenght spheres gebruikt zodat bahamut klappen van 80.000hp kan uitdelen. Maar hoe krijg je dat break damage eigelijk dan? Zo te zien is bahamut mn enigste aeon die meer dan 9999hp schade toe kan brengen, van mijn normale karakters mag ik blij wezen dat wakka een klap van 4000hp schade toe kan brengen![]()
Volgens mij wordt het gewoon weer Ashe en Vaan hoor, dat zijn volgens mij de belangrijkste figuren en die zijn het altijd.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 21:23 schreef PandorasBox het volgende:
Denken jullie dat we alweer een liefdeskoppel krijgen? Vaan + ?
Ashe lijkt mij te oud voor Vaan. Misschien Penelo? Of vergrijpt Vaan zich aan een jongen? Gezien zijn uiterlijk zou dat mij niet verbazen.![]()
Eén van de mooiste dingen van FFVI vind ik dat dat de énige FF is die ik gespeeld heb, waarbij er gewoon géén hoofdpersonage was. Er waren héél veel personages waarmee je kon spelen, maar er was er niet een die de belangrijkste was en er was ook geen personage die "overbodig" was. Iedereen was even belangrijk en bijzonder.quote:Op zaterdag 28 mei 2005 21:23 schreef PandorasBox het volgende:
Denken jullie dat we alweer een liefdeskoppel krijgen? Vaan + ?
Ik vond Terra anders wel heel belangrijk, dat was toch VI?quote:Op zondag 29 mei 2005 23:41 schreef P-Style het volgende:
[..]
Eén van de mooiste dingen van FFVI vind ik dat dat de énige FF is die ik gespeeld heb, waarbij er gewoon géén hoofdpersonage was. Er waren héél veel personages waarmee je kon spelen, maar er was er niet een die de belangrijkste was en er was ook geen personage die "overbodig" was. Iedereen was even belangrijk en bijzonder.
Ik hoop dat FFXII ook geen vast hoofdpersonage heeft.
Yep... uiteindelijk draaide het toch wel een beetje om Terra, maar alle andere personages (en dat waren er een stuk of 13 geloof ik) kregen net zoveel aandacht, verder was Terra ook niet de sterkste van allemaal (wat bij hoofdpersonages in andere FF's meestal wel zo is).quote:Op zondag 29 mei 2005 23:43 schreef peristilius het volgende:
Ik vond Terra anders wel heel belangrijk, dat was toch VI?
Inmiddels heb ik FF-X uitgespeelt. Ik had nog wel wat moeite met jecht maar de eindbaas was gewoon erg simpelquote:Op zaterdag 28 mei 2005 14:53 schreef peristilius het volgende:
[..]
Dat heeft iets te maken met de geheime celestial weapons, moet je maar even een guide zoeken op gamefaqs ofzo, daar staat het allemaal wel duidelijk uitgelegd.
Spoilerquote:
Je werd idd wel soort van gedwongen om ook het verhaal van de andere personages te volgen, dat is wel leuker dan 4 poppetjes ergens in een menu zien staan die je ook kan kiezen.quote:Op maandag 30 mei 2005 00:00 schreef P-Style het volgende:
[..]
Yep... uiteindelijk draaide het toch wel een beetje om Terra, maar alle andere personages (en dat waren er een stuk of 13 geloof ik) kregen net zoveel aandacht, verder was Terra ook niet de sterkste van allemaal (wat bij hoofdpersonages in andere FF's meestal wel zo is).
Ik vond het zelf wel heel erg fijn dat als je sommige characters in VI niet gebruikte (Setzer gebruikte ik bv nooit, niet boeiend genoeg) dat ze wel op vaste punten in het spel met de rest van je party meegroeie, qua levels.quote:Op maandag 30 mei 2005 14:49 schreef peristilius het volgende:
[..]
Je werd idd wel soort van gedwongen om ook het verhaal van de andere personages te volgen, dat is wel leuker dan 4 poppetjes ergens in een menu zien staan die je ook kan kiezen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |