Het zal je verbazen tezijnertijd, maar zodra een man zijn eigen kind in zijn armen heeft, verandert hij vaak totaal. Ik had ook nooit zoveel op met kids, maar toen de kleine er eenmaal was...wow..quote:Op dinsdag 26 april 2005 09:11 schreef innovative het volgende:
Overigens is er nog wel een klein puntje: vriendlief (bij wie ik toch wel wil blijven eigenlijk) is niet zo'n kindervriend.
Maar wilde je wel een kind, of wilde je partner een kind en ben je daar dan maar in meegegaan omdat het je niet vreselijk leek ofzo?quote:Op dinsdag 26 april 2005 09:15 schreef Toodles het volgende:
[..]
Het zal je verbazen tezijnertijd, maar zodra een man zijn eigen kind in zijn armen heeft, verandert hij vaak totaal. Ik had ook nooit zoveel op met kids, maar toen de kleine er eenmaal was...wow..![]()
EN bedankt!quote:Op dinsdag 26 april 2005 09:37 schreef texelonia het volgende:
Een leven zonder kinderen leek/lijkt me zo leeg en eigenlijk ook een beetje nutteloos.
Ik zag kinderen wel altijd als iets wat ik wilde in het leven, dus het is niet zo dat ik het '' erbij" heb omdat mijn vrouw dat graag wilde.quote:Op dinsdag 26 april 2005 09:30 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar wilde je wel een kind, of wilde je partner een kind en ben je daar dan maar in meegegaan omdat het je niet vreselijk leek ofzo?
Ja omdat het zijn eigen kind is, duh. Maar dat wil niet zeggen dat hij er echt voor kiest en er ten alle tijden heel blij mee zal zijn.quote:Op dinsdag 26 april 2005 09:15 schreef Toodles het volgende:
[..]
Het zal je verbazen tezijnertijd, maar zodra een man zijn eigen kind in zijn armen heeft, verandert hij vaak totaal. Ik had ook nooit zoveel op met kids, maar toen de kleine er eenmaal was...wow..![]()
Ik zat nog te twijfelen over die zin, bang dat het verkeerd opgevat zou worden...quote:Op dinsdag 26 april 2005 09:41 schreef Tinkerbell het volgende:
EN bedankt!
Nee hoor, ik snap wel dat je dat zegt, maar er zijn mensen onder ons die worstelen met de realiteit daarvan.
Knap dat je begrip op kan brengen voor die uitspraak. Veel mensen in jouw situatie zouden dat niet kunnen. Hulde!quote:Op dinsdag 26 april 2005 09:41 schreef Tinkerbell het volgende:
[..]
EN bedankt!
Nee hoor, ik snap wel dat je dat zegt, maar er zijn mensen onder ons die worstelen met de realiteit daarvan.
Ik ben ook niet boos of gekwetst hoor, maar het is wel een beetje een knullige opmerking, geef toe.quote:Op dinsdag 26 april 2005 09:45 schreef texelonia het volgende:
[..]
Ik zat nog te twijfelen over die zin, bang dat het verkeerd opgevat zou worden...
Maar ik bedoelde het puur voor mezelf. Bedoel echt niet dat mensen die geen kinderen willen of kunnen krijgen een nutteloos leven hebben ofzow. 'De zin van het leven' is toch voor iedereen anders, ieder moet zijn/haar leven toch zelf invullen.
En juist daarom zei ik "vaak" i.p.v. "altijd"quote:Op dinsdag 26 april 2005 09:45 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Ja omdat het zijn eigen kind is, duh. Maar dat wil niet zeggen dat hij er echt voor kiest en er ten alle tijden heel blij mee zal zijn.
Das niet zo moeilijk, een ander kan er niets aan doen dat ik geen kinderen kan krijgen.quote:Op dinsdag 26 april 2005 09:49 schreef Toodles het volgende:
[..]
Knap dat je begrip op kan brengen voor die uitspraak. Veel mensen in jouw situatie zouden dat niet kunnen. Hulde!![]()
Tja, en daar kom ik weerquote:Op dinsdag 26 april 2005 09:11 schreef innovative het volgende:
(En omdat het me vreselijk lijkt om als weduwe van 80 alleen in je aanleunwoning te zitten en nooit bezoek te krijgen, maar das een volgende, en een beetje egoïstisch).
Maar ik bedoel; ook als hij geen kinderen wilde zal hij zo goed als altijd zijn eigen bloed niet kunnen weerstaan. Het blijft toch je kind, ongewenst of niet. En dus zal hij er ook wel lief voro zijn, maar dat is iets anders als het kind echt gewild hebben. Ik wil (nu) ook geen kinderen, maar mocht ik er toch een krijgen dan zal ik daarom niet een slechtere vader zijn en heus een stuk leuker dan je zou verwachten aan de hand van mijn negatieve instelling tov kinderen nu.quote:Op dinsdag 26 april 2005 09:50 schreef Toodles het volgende:
[..]
En juist daarom zei ik "vaak" i.p.v. "altijd"
Nou ja er werd gevraagd waarom je kinderen wilden, en ik gaf daar mijn antwoord op. Ik kan me gewoon geen leven zonder kinderen voorstellen, nooit gekund. Het is wel heel hard dat jij en helaas vele anderen daarin geen keus hebben, maar daarmee verandert mijn mening er nog niet mee. Als ik geen kinderen had kunnen krijgen, had ik ook een andere invulling van mijn leven moeten vinden, en ik heb werkelijkwaar geen idee hoe ik dat zou hebben gedaan. Waarmee ik ook niet bedoel dat mijn leven dan nutteloos zou zijn geweest, maar het is denk ik idd wat jij zegt, dat je dan je verlangens en dromen moeten zien om te gooien.quote:Op dinsdag 26 april 2005 09:50 schreef Tinkerbell het volgende:
Ik ben ook niet boos of gekwetst hoor, maar het is wel een beetje een knullige opmerking, geef toe.
Het was ook niet bedoeld als argument, maar meer als een soort van geruststelling richting Innovative dat het tzt ook best wel eens heel anders kan zijn dan je je nu voorstelt.quote:Op dinsdag 26 april 2005 10:04 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
[-knip-]
Daarmee is dat geen argument om op basis van de negatieve insteliing van man of vriend te zeggen "ach wat hij denkt maakt niet uit, ter zijnertijd vind hij het kind toch wel lief".
En omgekeerd lijkt het mij zo 'eng' om van je levensvervulling afhankelijk te zijn van een 'ander'quote:Op dinsdag 26 april 2005 09:37 schreef texelonia het volgende:
Een leven zonder kinderen leek/lijkt me zo leeg en eigenlijk ook een beetje nutteloos.
Mwah, als je al jaren het idee hebt dat je leven een leven met kinderen hoort te zijn, kan ik me best voorstellen dat het moeilijk is een nieuwe richting te geven als blijkt dat je geen kinderen kan krijgen.quote:Op dinsdag 26 april 2005 10:12 schreef ThE_ED het volgende:
Ik vind het eigenlijk juist een beetje leeg als je niets kunt bedenken om te doen met je leven als je geen kinderen zou hebben. (Eigenlijk zeg je bijna "ik heb geen leven") Overigens als je zo bent en zelf geen kinderen kunt krijgen kun je natuurlijk adopteren, dan is in ieder geval je zorgbehoefte bevredigd, lijkt me.
Klopt inderdaad... En het lijkt me heel moeilijk om iets dergelijks onder ogen te zien. Kijk, nu is het nog luchtig en inderdaad "abstract", ik wil ooit kinderen, en dan niet "te oud". Maar ik heb altijd wel dat kleine stemmetje in mijn achterhoofd dat zegt dat ik niet té veel er van uit moet gaan dat het zomaar gaat gebeuren. Om het al eerder genoemde feit dat mijn vriend niet staat te springen bij het idee, en om het feit dat mijn vriend en ik hebben gezegd dat we niet gaan dokteren... Ja, ik weet het, ik zeg het nu luchtig, ik ben 20 en ik zou nu écht geen kind willen hebben (laat staan meer), dus hoe ik er over denk als mijn klok aan het tikken is, weet ik ook niet, maar ik probeer wat dat betreft mijn blik op mijn toekomst zo open mogelijk te houden, zodat ik niet met kokervisie puur op kids gericht ga leven de komende jaren.quote:Op dinsdag 26 april 2005 09:22 schreef Tinkerbell het volgende:
Trouwens innovative, de punten die jij noemt.. op je 80e alleen zitten en voor elkaar kiezen met of zonder kinderen komen ook (weer) erg aan de orde als je ze niet kunt krijgen. Juist dan moet je zien of je je dromen en verlangens kunt omgooien.
Ik denk dat geen enkele ouder te allen tijde heel blij is met zijn/haar kind. Ik denk dat elke ouder er weleens de balen van heeft als hij/zij geen tijd heeft voor zichzelf of de partner, als het kind chagerijnig is, ruzie maakt met broertjes/zusjes of als ze, na een drukke werkdag, de hele verzameling lego weer moeten opruimen omdat kindlief zin had om te "spelen".quote:Op dinsdag 26 april 2005 09:45 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Ja omdat het zijn eigen kind is, duh. Maar dat wil niet zeggen dat hij er echt voor kiest en er ten alle tijden heel blij mee zal zijn.
Maar dat is dus als het kind er dus al is, dus daarvoor heb je hem dan al overgehaald of voor de gek gehouden met de pil "vergeten".quote:Op dinsdag 26 april 2005 10:28 schreef innovative het volgende:
Maar je hebt inderdaad gradaties, en ik hoop dat mijn lief uiteindelijk geveld zal worden door het effect dat Toodles beschrijft. Maar dat zien we dan wel weer.
Precies, dat bedacht ik me dus ook. In een eerder stadium moet hij al tot de conclusie komen dat hij een kind wil, niet pas als hij het in zijn armen houdt. En dat ligt natuurlijk een stuk lastiger, want dat kun je met logische argumenten niet bespreken.quote:Op dinsdag 26 april 2005 10:33 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Maar dat is dus als het kind er dus al is, dus daarvoor heb je hem dan al overgehaald of voor de gek gehouden met de pil "vergeten".
Dat vind ik niet fout klinken hoorquote:Op dinsdag 26 april 2005 10:56 schreef texelonia het volgende:
Maar ik vind het leven wel veel leuker nu ik een kind heb, ook al klinkt dat misschien heel fout..
Nee, dat vind ik helemaal niet heel foutquote:Op dinsdag 26 april 2005 10:56 schreef texelonia het volgende:
Nutteloos is ook niet helemaal het goed woord, want het is ook niet alsof mijn leven nu zo nuttig is nu ik een kind heb ofzow. Maar ik vind het leven wel veel leuker nu ik een kind heb, ook al klinkt dat misschien heel fout..
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt miss_slyquote:Op dinsdag 26 april 2005 10:59 schreef miss_sly het volgende:
Vond je je leven dan voorheen niet leuk?
Als je je leven leuk vond, en nu alleen nog maar leuker, is er niets mis mee, natuurlijkquote:Op dinsdag 26 april 2005 11:01 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt miss_sly
Het kan toch zijn dat je leven leuker is? Net als dat kan door een nieuwe baan. Of een nieuw dier. Of zoiets
Ik zat een beetje in de knoop met mezelf. En de dingen waar ik me toen druk om maakte, lijken nu opeens niet meer zo belangrijk. Het is eigenlijk alsof ik ben wakker geschud, en misschien ben ik ook wel iets volwassener geworden.quote:Op dinsdag 26 april 2005 10:59 schreef miss_sly het volgende:
Vond je je leven dan voorheen niet leuk?
Overgehaald, wellicht, maar dat lijkt mij persoonlijk geen probleem toch? Het is een besluit dat je samen neemt, en als je het niet met elkaar eens bent, moet één van beiden sowieso "overgehaald" worden. Ik sluit ook niet uit dat ik dat zal zijn. Of dat ik een deel van mijn kinderwens moet laten varen (ik wil graag een groot gezin) en we er maar twee krijgen.quote:Op dinsdag 26 april 2005 10:33 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Maar dat is dus als het kind er dus al is, dus daarvoor heb je hem dan al overgehaald of voor de gek gehouden met de pil "vergeten".
Aha, oke, nu snap ik jequote:Op dinsdag 26 april 2005 11:03 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als je je leven leuk vond, en nu alleen nog maar leuker, is er niets mis mee, natuurlijk
Als je je leven eerst niet leuk vond, en nu wel, vind ik dat toch vreemd.
Maar goed, dat komt misschien ook omdat dat leeg en nutteloos nog door mijn hoofd spookt; als je dan zegt dat je leven nu leuker is, klinkt het net of het daarvoor niet zo was.
Snap wel dat het beetje vreemd klinkt. Als je het leven niet leuk vindt moet je eigenlijk natuurlijk ook geen kind nemen om het leuker te maken. Maar ik werd ongepland zwanger en het heeft toevallig wel zo uitgepakt. Nou zijn er nog best dingen die ik anders zou willen hoor, zoals werk bijvoorbeeld. Maar dat komt allemaal nog welquote:Op dinsdag 26 april 2005 11:03 schreef miss_sly het volgende:
Als je je leven leuk vond, en nu alleen nog maar leuker, is er niets mis mee, natuurlijk
Als je je leven eerst niet leuk vond, en nu wel, vind ik dat toch vreemd.
Maar goed, dat komt misschien ook omdat dat leeg en nutteloos nog door mijn hoofd spookt; als je dan zegt dat je leven nu leuker is, klinkt het net of het daarvoor niet zo was.
Zo heb ik het ook ervaren, je realiseert je met een kind opeens veel beter waar het echt om draait in het leven, en een hoop 'belangrijke' dingen zijn opeens bijzaak geworden.quote:Op dinsdag 26 april 2005 11:07 schreef texelonia het volgende:
[..]
Ik zat een beetje in de knoop met mezelf. En de dingen waar ik me toen druk om maakte, lijken nu opeens niet meer zo belangrijk. Het is eigenlijk alsof ik ben wakker geschud, en misschien ben ik ook wel iets volwassener geworden.
Dat heb je natuurlijk wel met meer dingen dan alleen met een kind, toch?quote:Op dinsdag 26 april 2005 11:16 schreef Toodles het volgende:
[..]
Zo heb ik het ook ervaren, je realiseert je met een kind opeens veel beter waar het echt om draait in het leven, en een hoop 'belangrijke' dingen zijn opeens bijzaak geworden.
Je hebt gelijk! Wij kinderlozen zullen nooit weten wat nu echt belangrijk is in het leven...quote:Op dinsdag 26 april 2005 11:16 schreef Toodles het volgende:
[..]
Zo heb ik het ook ervaren, je realiseert je met een kind opeens veel beter waar het echt om draait in het leven, en een hoop 'belangrijke' dingen zijn opeens bijzaak geworden.
Hoezo? Waar draait het dan echt om in het leven?quote:Op dinsdag 26 april 2005 11:16 schreef Toodles het volgende:
[..]
Iets soortgelijks zei een papa bij een kraamvisite laatst ook. Ik kreeg de neiging om spontaan de boel onder tequote:Op dinsdag 26 april 2005 11:16 schreef Toodles het volgende:
[..]
Bovendien: wat dan als het kind later een moordenaar wordt of zoiets? Heeft je leven dan niet echt ergens om gedraaid? Of maakt dat niet uit.quote:Op dinsdag 26 april 2005 11:16 schreef Toodles het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 26 april 2005 11:21 schreef Spindizzy het volgende:
[..]
Je hebt gelijk! Wij kinderlozen zullen nooit weten wat nu echt belangrijk is in het leven...[afbeelding]
Als iemand dat tegen me zou zeggen, zou ik echt zo ongegeneerd uitvallenquote:Op dinsdag 26 april 2005 11:24 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Iets soortgelijks zei een papa bij een kraamvisite laatst ook. Ik kreeg de neiging om spontaan de boel onder te
Ik citeer: 'Wacht maar tot jullie een gezin hebben, dan weet je pas wat het 'zin' is. Dan weet je pas waar je voor leeft. Dan ben je pas écht mens.'
En ik dacht alleen: achterlijke lul, ik zorg grandioos goed voor mn dieren, terwijl jij er al tien naar het asiel hebt gebracht de afgelopen vijf jaar. Als jij staat voor wat een écht mens is, blijf ik liever nep.
Maar zoiets zeg je uiteraard niet![]()
Ik had echt zo iets van 'nou jaaaaaaaaaa, weg hier, snel snel snel'...quote:Op dinsdag 26 april 2005 11:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als iemand dat tegen me zou zeggen, zou ik echt zo ongegeneerd uitvallen:@
Hoe komen ze er bij?
Toch ben ik nog wel benieuwd waar het dan echt om draait in het levenquote:Op dinsdag 26 april 2005 11:34 schreef texelonia het volgende:
Even voor de duidelijkheid: ik bedoelde dat dus niet he...
Nee, dat snap ik hoorquote:Op dinsdag 26 april 2005 11:34 schreef texelonia het volgende:
Even voor de duidelijkheid: ik bedoelde dat dus niet he...
Dat is uiteraard voor iedereen anders, en ik kan dan ook alleen voor mezelf spreken.quote:Op dinsdag 26 april 2005 11:35 schreef Noca het volgende:
Toch ben ik nog wel benieuwd waar het dan echt om draait in het leven
das voor iedereen anders lijkt me
Je sprak nogal in het algemeenquote:Op dinsdag 26 april 2005 11:49 schreef Toodles het volgende:
Gut oh gut, prima hoor. Ik sprak alleen maar over hoe ik het ervaren heb, daarmee niet zeggende dat de rest het fout ziet.
Ja dat klopt en maakt deel uit van waarom ik hier reageerde. De vragen die de TS stelt in de OP waren ook dingen die ik me afvroeg toen ik me bewust werd dat ik kinderen wilde. Nu het niet gaat lukken hoogstwaarschijnlijk stel ik me die vragen opnieuw en probeer terug te halen hoe mijn antwoorden er toen uitzagen. Dat kan ik al niet meer terughalen dus want het is te abstract geworden. Vandaar dat ik hier even reageerde, het speelt nu gewoon even opnieuw bij mij. De conclusie is dat ik het niet meer kan invoelen, nu ik weet wat ik toen niet wist.quote:Op dinsdag 26 april 2005 12:06 schreef phileine het volgende:
Ik hoor vaak van ongewenst kinderloze stellen, dat zij ook echt hun best moeten doen om een nieuwe zingeving te vinden als blijkt dat het echt niet gaat lukken. Een kind is nu eenmaal een hele dwingende manier om je bij het leven te betrekken. Volgens mij (maar hier kan ik helemaal naast zitten), is dat ook belangrijk onderdeel van een kinderwens, op zijn minst genetisch.
Daar zit wat in.quote:Op dinsdag 26 april 2005 09:22 schreef Tinkerbell het volgende:
Als je zo lang bezig bent zonder resultaat verlies je op een gegeven moment een klein beetje het kontakt met het werkelijke doel: een kind. De kinderwens wordt abstract en wordt iets als vele andere dingen die je niet kunt, zoals bijvoorbeeld een ingewikkeld wiskundeprobleem oplossen of simpeler in mijn geval: autorijden. Miljoenen mensen kunnen autorijden en ik niet. Miljoenen mensen krijgen een kind en ik niet.
Daarom zet ik ook 'bewust' in de topictitel, als aanloop voor het echte werkquote:Op dinsdag 26 april 2005 10:12 schreef kozakken het volgende:
Dan is er nog een punt dat ik graag wil vermelden: het verschil tussen het concept "We willen kinderen" en de realiteit: "We gaan voor het eggie".
Toen heb ik opeens ook wel even opnieuw mijn keuze tegen het licht gehouden. Er zit daadwerkelijk verschil tussen 'kinderen willen' en daadwerkelijk 'kinderen krijgen'.
Tenminste, voor mij wel.
Toen we opeens echt gingen proberen was het niet meer een theoretische keuze voor ooit, maar ging het opeens om dat moment. Om de toekomst die (wanneer het natuurlijk mag lukken) definitief wordt veranderd.
Wat zal jij dan een saai leven hebben gehad, dat een enorm zware verantwoordelijkheid je leven in eens echt maakt. Je had bijv. ook een leidinggevende fuctie kunnen nemen in de werkwereld.quote:Op dinsdag 26 april 2005 11:16 schreef Toodles het volgende:
[..]
Begrijp dat je het niet eens met me bent? Mag, kan ik mij zeker iets bij voor (proberen) te stellen!!! Die post van mij is absoluut niet bedoeld om nog een trap na te geven of wat dan ook, echt niet!!! Ik wil de zaken gewoon even van een andere kant belichten, dat is al.quote:Op woensdag 27 april 2005 09:15 schreef Tinkerbell het volgende:
edit laat maar
Lees naar boven.quote:Op woensdag 27 april 2005 09:25 schreef Loena-tik- het volgende:
[..]
Begrijp dat je het niet eens met me bent? Mag, kan ik mij zeker iets bij voor (proberen) te stellen!!! Die post van mij is absoluut niet bedoeld om nog een trap na te geven of wat dan ook, echt niet!!! Ik wil de zaken gewoon even van een andere kant belichten, dat is al.
En dat mogen mensen die die uitspraken niet prettig vonden over komen (om wat voor reden dan ook) toch net zo goed? De andere kant belichten?quote:Op woensdag 27 april 2005 09:25 schreef Loena-tik- het volgende:
[..]
Begrijp dat je het niet eens met me bent? Mag, kan ik mij zeker iets bij voor (proberen) te stellen!!! Die post van mij is absoluut niet bedoeld om nog een trap na te geven of wat dan ook, echt niet!!! Ik wil de zaken gewoon even van een andere kant belichten, dat is al.
Dat was niet mijn bedoeling hoor Tinkerbell!!!quote:Op woensdag 27 april 2005 09:15 schreef Tinkerbell het volgende:
Ik baal ervan dat ik genoemd word. Ik geef juist aan Tex wel te begrijpen noch val ik over Toodles. Maar nee hoor, mijn naam moet genoemd worden, terwijl ik me zo integer mogelijk heb proberen op te stellen in dit topic. Spreek aub de mensen aan die er over vallen. Dat ben ik dus niet.
Mooi zegquote:Op woensdag 27 april 2005 09:31 schreef erodome het volgende:
Ik hou gewoon van ze.
Tuurlijk, alleen heb ik het gevoel dat we soms een beetje ver doorschieten in het vermorzelen van die ander met die andere mening(oh enne hiermee bedoel ik dus niet de reactie van Spindizzy of Tinkerbell!!!!!!!!!! )quote:Op woensdag 27 april 2005 09:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En dat mogen mensen die die uitspraken niet prettig vonden over komen (om wat voor reden dan ook) toch net zo goed? De andere kant belichten?
Eensch, mooi dat je het ondanks alles zo kunt zien!!!quote:Op woensdag 27 april 2005 09:43 schreef Tinkerbell het volgende:
Ik vind dit wel een mooi topic eigenlijk. Voor mensen die nog geen kinderen hebben is het een mooie manier om te formuleren waarom ze eigenlijk kinderen willen, voor mensen die ze hebben even terugkijken 'hoe zat het ook alweer en waarom wilde ik het ook al weer' en voor mensen zoals ik een terugblik 'wat dacht ik toen en nu het niet kan, hoe vorm ik dan mijn leven'.
Best cool
Hoop jequote:Op woensdag 27 april 2005 09:55 schreef Yosomite het volgende:
De eerste 18 jaar zijn het zwaarst.
Daarna valt het wel mee, zijn ze het huis uit.
Het is niet zozeer een 'enorm zware' verantwoordelijkheid, maar een 'andere' verantwoordelijkheid. Ik denk dat de vergelijking met een leidinggevende functie hier niet op gaat.quote:Op woensdag 27 april 2005 08:23 schreef moussy het volgende:
[..]
Wat zal jij dan een saai leven hebben gehad, dat een enorm zware verantwoordelijkheid je leven in eens echt maakt. Je had bijv. ook een leidinggevende fuctie kunnen nemen in de werkwereld.
Dat komt meer doordat de meesten hier gewoon weinig kunnen hebben en meteen op de teentjes zijn getraptquote:Op woensdag 27 april 2005 09:38 schreef Loena-tik- het volgende:
[..]
Tuurlijk, alleen heb ik het gevoel dat we soms een beetje ver doorschieten in het vermorzelen van die ander met die andere mening
Het is nog niet zo ver bij ons. Ze zijn nog niet zo oud.quote:Op woensdag 27 april 2005 09:59 schreef texelonia het volgende:
[..]
Hoop jeMijn zus is 27 en woont nog steeds bij onze ouders
Ik zou mijn kind (mocht ik die ooit krijgen) op zijn 25ste toch echt wel het huis uitschoppen..komt een beetje lui op me over als je op je 33e nog thuis woont.quote:Op woensdag 27 april 2005 10:38 schreef Martineke het volgende:
om daar op in te haken, mijn oom is 33 en woont nog thuislekker makkelijk, mijn oma doet alles voor hem
en dat terwijl hij een studio heeft om in te wonen
zou die niet gaan zou ik stiekem verhuizen en hem achterlatenquote:Op woensdag 27 april 2005 12:04 schreef Noca het volgende:
[..]
Ik zou mijn kind (mocht ik die ooit krijgen) op zijn 25ste toch echt wel het huis uitschoppen..komt een beetje lui op me over als je op je 33e nog thuis woont.
dat heeft de moeder van iemand die ik ken gedaan.quote:Op woensdag 27 april 2005 12:15 schreef moussy het volgende:
[..]
zou die niet gaan zou ik stiekem verhuizen en hem achterlaten
Zoiets hebben ouders van een vriend van ons ook gedaan. Niet naar Duitsland dan, maar wel naar ergens bij de Belgische grens, geloof ik. Ik geef ze groot gelijk, het heeft hem ook geen kwaad gedaan. Ik weet zeker dat ie anders tot zn veertigste thuis was blijven wonenquote:Op woensdag 27 april 2005 12:17 schreef LadyS het volgende:
[..]
dat heeft de moeder van iemand die ik ken gedaan.
"Ik ga naar Duitsland.. Doeiiii" en toen stond hij op straat
Hee, heb je nog meer kinderen dan Zoe?quote:Op woensdag 27 april 2005 13:05 schreef Rottdog het volgende:
een mooie dochter van 10 mnd
Misschien wordt daar nu zo de nadruk op gelegd i.v.m het werken van beide ouders, dat je er wel goed over na moet denken enzo...quote:Op woensdag 27 april 2005 14:22 schreef poemojn het volgende:
[..]
Hee, heb je nog meer kinderen dan Zoe?
Ik was 23 toen we een dochter kregen, en dat was wel bewust.Eigenlijk ongeveer hetzelfde verhaal als Grijs; we wisten dat we kinderen wilden, hebben daar nooit erg lang over nagedacht of het als 'een beslissing' gezien, of iets waarvan je 'moet' genieten. Misschien scheelt dat ook? Ik heb vaak de indruk dat mensen er echt een item van maken, iets waarover je heel lang moet nadenken, een echte verantwoorde beslissing over moet nemen..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |